Skocz do zawartości

Vw passat 1,8 180km vs 2,0 150km


arogal01

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz aktualne autko sie popsulo (samo 🤣) i prawdopodobnie do mnie nie wroci szukam czegos nowego. W oko mi wpadly passaty. B8 juz mialem w dieslu, rok temu sprzedalem, teraz mialem benzyne ale ze stajni renault.

 

Komfort pracy benzyny bez porownania, natomiast spalanie niebo a ziemia. Mialem nigdy wiecej diessla nie kupic, ale ceny benzyny i doswiadczenie ze spalania mowi mi ze w tej samej cenie nalezy brac diesla.

 

Zalozenia proste auto na 3 lata ma miec automat, bagaznik w miare rozsadny i nie kosztować miesięcznie wiecej jak 1250netto. Passat w najmie vw spelnia wymagania. Co prawda wersja comfort ale lepsze to niz golf w highline w teh samej cenie.

 

Ktos ma doswiadczenue z tym 1,8 bo internety nowia ze 10l trzeba liczyc. Pasek mi palil srednio max7 nie mowiac o trasach gdzie mozna bylo zejsc do 5 z kawalkiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arogal01 napisał:

Ktos ma doswiadczenue z tym 1,8 bo internety nowia ze 10l trzeba liczyc. Pasek mi palil srednio max7 nie mowiac o trasach gdzie mozna bylo zejsc do 5 z kawalkiem

 

Trzeba 9-10 liczyć. 180 KM lubi wypić.

Można się męczyć eko-drivingiem i schodzić niżej, ale co to za jazda. ;]

Ostatnio rozmawiałem z użytkownikiem takiego Passata i jest trochę zawiedziony, bo myślał, że będzie mniej palił od Mondeo 2.0, które miał wcześniej.

Ale sam przyznaje, że dynamika o niebo lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arogal01 napisał:

Poniewaz aktualne autko sie popsulo (samo 🤣) i prawdopodobnie do mnie nie wroci szukam czegos nowego. W oko mi wpadly passaty. B8 juz mialem w dieslu, rok temu sprzedalem, teraz mialem benzyne ale ze stajni renault.

 

Komfort pracy benzyny bez porownania, natomiast spalanie niebo a ziemia. Mialem nigdy wiecej diessla nie kupic, ale ceny benzyny i doswiadczenie ze spalania mowi mi ze w tej samej cenie nalezy brac diesla.

 

Zalozenia proste auto na 3 lata ma miec automat, bagaznik w miare rozsadny i nie kosztować miesięcznie wiecej jak 1250netto. Passat w najmie vw spelnia wymagania. Co prawda wersja comfort ale lepsze to niz golf w highline w teh samej cenie.

 

Ktos ma doswiadczenue z tym 1,8 bo internety nowia ze 10l trzeba liczyc. Pasek mi palil srednio max7 nie mowiac o trasach gdzie mozna bylo zejsc do 5 z kawalkiem

 

 

Miałem w 2009 B6 z silnikiem 160KM i to było bardzo oszczędne auto. W trasie (nie autostrada) spokojnie między 7-8 litra szło.

Miasta nie pamiętam, zresztą miasto - miastu nierówne.

Nie wiem o ile cięższe są te nowe Paski. 

 

Ale mam od kilku tygodni Arteona 2.0 TSI 280 KM i autostradą do Wawy z pełnym obciążeniem, jadąc raczej przepisowo - ca 130-140 wziął mi 8 litrów. Mondeo z 2.0 benzyną raczej nie schodziło poniżej 10.  

Trzeba wyczuć optimum takiego motoru. Jeśli chcesz jeździć ostro i szybko, to weźmie więcej niż diesel. Jeśli płynnie i w pewnym sensie optymalnie, to różnice będą mniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bnow napisał:

 

Miałem w 2009 B6 z silnikiem 160KM i to było bardzo oszczędne auto. W trasie (nie autostrada) spokojnie między 7-8 litra szło.

Miasta nie pamiętam, zresztą miasto - miastu nierówne.

Nie wiem o ile cięższe są te nowe Paski. 

 

Ale mam od kilku tygodni Arteona 2.0 TSI 280 KM i autostradą do Wawy z pełnym obciążeniem, jadąc raczej przepisowo - ca 130-140 wziął mi 8 litrów. Mondeo z 2.0 benzyną raczej nie schodziło poniżej 10.  

Trzeba wyczuć optimum takiego motoru. Jeśli chcesz jeździć ostro i szybko, to weźmie więcej niż diesel. Jeśli płynnie i w pewnym sensie optymalnie, to różnice będą mniejsze.

 

Znajomy na tiguana z tym silnikiem co ty w miescie ponizej 10 nie schodzi wiem ze ganaryt wielszy ale gosc jezdzi spokojnie. Mowimy tutaj o wersji bida czyli moc wieksza lekko od kosiarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arogal01 napisał:

Znajomy na tiguana z tym silnikiem co ty w miescie ponizej 10 nie schodzi wiem ze ganaryt wielszy ale gosc jezdzi spokojnie. Mowimy tutaj o wersji bida czyli moc wieksza lekko od kosiarki

Niewiele jeżdżę po mieście, więc trudno mi się wypowiadać.

Żonie w Leonie ten motor chyba koło dychy bierze, ale ona raczej spokojnie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arogal01 napisał:

Poniewaz aktualne autko sie popsulo (samo 🤣) i prawdopodobnie do mnie nie wroci szukam czegos nowego. W oko mi wpadly passaty. B8 juz mialem w dieslu, rok temu sprzedalem, teraz mialem benzyne ale ze stajni renault.

 

Komfort pracy benzyny bez porownania, natomiast spalanie niebo a ziemia. Mialem nigdy wiecej diessla nie kupic, ale ceny benzyny i doswiadczenie ze spalania mowi mi ze w tej samej cenie nalezy brac diesla.

 

Zalozenia proste auto na 3 lata ma miec automat, bagaznik w miare rozsadny i nie kosztować miesięcznie wiecej jak 1250netto. Passat w najmie vw spelnia wymagania. Co prawda wersja comfort ale lepsze to niz golf w highline w teh samej cenie.

 

Ktos ma doswiadczenue z tym 1,8 bo internety nowia ze 10l trzeba liczyc. Pasek mi palil srednio max7 nie mowiac o trasach gdzie mozna bylo zejsc do 5 z kawalkiem

 

Jeśli bierzesz po uwagę 2.0 150KM , to może 1.4 150KM? ten na pewno spali mniej od 1.8, 1.4 i 1.8 mają taki sam maksymalny moment obr. W 1.8 250NM utrzymuje się do wyższych obrotów. 5k obr w 1.8 vs 3.5k obr w 1.4. Więc suche dane mówią ze przy spokojnej jeździe te auta jadą porównywalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu upalam 1.8 180 z DSG, czyli dokładnie coś, co Cię interesuje.

Nogę mam ciężką, sporo jeżdżę po autostradach.

Średnie spalanie na baku wychodzi mi od 8,7 do 9,7, ale trzeba pamiętać co wyżej napisałem - nie ma lekkiego życia to auto.

 

Jeśli chcesz zapytać o coś jeszcze - śmiało.

PS. Highline ;] 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pyrekcb napisał:

 

To jest "oszczędne" zużycie w trasie?  :hehe:

Jak dla mnie jest ok, biorąc pod uwagę osiągi, elastyczność i wielkość auta - to było prawie 10 lat temu nadmienię.

Ale to może dlatego, że przyzwyczajony byłem do dużych silników i to wydawało mi się relatywnie ok. 

Poniżej 7 też chyba się zdarzało na krajówkach, ale to było dawno, więc głowy nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara dobra zasada + 2-3 litry od spalania sredniego podanego w katalogu. Jakiego auta bym nie mial to tak zawsze wychodzilo. Nie liczymy upalania w trasie z dwoja z przodu tylko o normalnej niezalumajacej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, arogal01 napisał:

Ktos ma doswiadczenue z tym 1,8 bo internety nowia ze 10l trzeba liczyc. Pasek mi palil srednio max7 nie mowiac o trasach gdzie mozna bylo zejsc do 5 z kawalkiem

 

W nieco lżejszej budzie 1.8 TSI z DSG machającym biegami pali mi w mieście przy normalnym ruchu 9-10 l/100 km. Przy dużym ruchu 12l/100 km to norma. W trasie - jak jeżdżę krajówkami gdzie jedzie się 70-120 km/h  mieszczę się poniżej 7l/100 km  (mój rekord to chyba 6.4 l/100 km na 400 km trasie). Autostrada 150 km/h na tempomacie - 8l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FrugOs napisał:

Od pewnego czasu upalam 1.8 180 z DSG, czyli dokładnie coś, co Cię interesuje.

Nogę mam ciężką, sporo jeżdżę po autostradach.

Średnie spalanie na baku wychodzi mi od 8,7 do 9,7, ale trzeba pamiętać co wyżej napisałem - nie ma lekkiego życia to auto.

 

Jeśli chcesz zapytać o coś jeszcze - śmiało.

PS. Highline ;] 

 

 

 

No ale ile miasto ile trasa bo to kluczowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Manx napisał:

W nieco lżejszej budzie 1.8 TSI z DSG machającym biegami pali mi w mieście przy normalnym ruchu 9-10 l/100 km. Przy dużym ruchu 12l/100 km to norma. W trasie - jak jeżdżę krajówkami gdzie jedzie się 70-120 km/h  mieszczę się poniżej 7l/100 km  (mój rekord to chyba 6.4 l/100 km na 400 km trasie). Autostrada 150 km/h na tempomacie - 8l/100 km.

 

To pasuje moim przewidywania wiec diesel bedzie pod tym wzgelem nie do pobicia, przy podobnych osiagach i identycxnej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, arogal01 napisał:

 

To pasuje moim przewidywania wiec diesel bedzie pod tym wzgelem nie do pobicia, przy podobnych osiagach i identycxnej cenie

Jeśli myślisz o 2.0 TDI 150 koni, to bardzo sympatyczny silnik. Miałem w tygodnie Superba w manualu z tym silnikiem i bardzo mi się podobał. W Pasku też miałem 1 dobę z DSG i spokojnie daje rade. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bnow napisał:

Jeśli myślisz o 2.0 TDI 150 koni, to bardzo sympatyczny silnik. Miałem w tygodnie Superba w manualu z tym silnikiem i bardzo mi się podobał. W Pasku też miałem 1 dobę z DSG i spokojnie daje rade. 

Paska b8 z tym silnikiem mialem 2,5 roku wiec znam, bylo fajnie pytam bardziej o porownanie z benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, arogal01 napisał:

 

No ale ile miasto ile trasa bo to kluczowe

Nie wiem ile na mieście, bo max robię 20% baku. Reszta trasa. Wartości podałem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, arogal01 napisał:

 

To pasuje moim przewidywania wiec diesel bedzie pod tym wzgelem nie do pobicia, przy podobnych osiagach i identycxnej cenie

 

Biorąc go z leasing lub wynajem nie interesuje Cie dodatkowo odsprzedasz diesla, która teraz jest znacznie gorsza. :ok:

Sam zaczynam się zastanawiać poważnie nad podobną opcją za 1,5 roku ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.05.2018 o 23:37, komor napisał:

 

Biorąc go z leasing lub wynajem nie interesuje Cie dodatkowo odsprzedasz diesla, która teraz jest znacznie gorsza. :ok:

Sam zaczynam się zastanawiać poważnie nad podobną opcją za 1,5 roku ;]

plotki... np 2.0tsi jest niesptzedawalne chyba ze za smieszna cene.... 1.6thp jest niesprzedawalne itd... nie ma co generalizowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, lisik napisał:

plotki... np 2.0tsi jest niesptzedawalne chyba ze za smieszna cene.... 1.6thp jest niesprzedawalne itd... nie ma co generalizowac

 

Większość aut jest niesprzedawalna za kwotę, którą chciałby początkowo uzyskać sprzedający.

 

Zasada: towar jest warty tyle ile zapłaci za niego kupujący nadal obowiązuje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał:

 

Większość aut jest niesprzedawalna za kwotę, którą chciałby początkowo uzyskać sprzedający.

 

Zasada: towar jest warty tyle ile zapłaci za niego kupujący nadal obowiązuje ;]

ale jak wszyscy- serio- kupujacy dzwonia i w pierwszych slowach pytaja ile oleju bierze to jest to jednak jakas tendencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lisik napisał:

plotki... np 2.0tsi jest niesptzedawalne chyba ze za smieszna cene.... 1.6thp jest niesprzedawalne itd... nie ma co generalizowac

Nie rozumiem czemu sie dziwisz? Jak tuz po leasingu to powinno pojsc jak cieple buleczki jak juz wiekowe auto to standard u nas, ze chca nowki i ciezko sprzedac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lisik napisał:

ale jak wszyscy- serio- kupujacy dzwonia i w pierwszych slowach pytaja ile oleju bierze to jest to jednak jakas tendencja

 

Bo wszystko później zależy od typowych przypadłości danego auta.

Mnie też zadawali pytania czy dwumasa fabryczna i czy stuka przy focusie 1.8D Prawie każdy pytał o to samo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.