Skocz do zawartości

1.6 TDI


wodzu

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, wodzu napisał:

Warto się ładować w ten silnik ? Jakie macie opinie o nim ? Ma opcje kupna Seata Altea wersja 105 koni, manual. 100 tyś. przebiegu 2011 rok. Bać wtrysków i dumasy przy tym przebiegu  ?

 

Pzdr

Miałem octavie 1.6 tdi 2010r od przebiegu 60 do 150, wtryski, dwumasa nic się nie działo, ogólnie nic kompletnie się nie działo z całym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wodzu napisał:

Warto się ładować w ten silnik ? Jakie macie opinie o nim ? Ma opcje kupna Seata Altea wersja 105 koni, manual. 100 tyś. przebiegu 2011 rok. Bać wtrysków i dumasy przy tym przebiegu  ?

 

Pzdr

Kolega z pracy ma Altee z tym silnikiem z 2012 roku. Polski salon z DSG. Obecnie około 130 kkm i przy około 100 kkm robił coś chyba z EGR-em bo się wysypało. Kupił regenerowany za 1 kzł i jeździ dalej. Ogólnie zadowolony, poza tym EGR to tylko eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pejus1982 napisał:

Kolega ma Rapida z tym silnikiem i z tego co opowiada to auta spala bardzo małe ilości paliwa.

potwierdzam, spalanie z  90kkm które przejechałem Octavią 1.6 tdi to okolice 5.1 w tym sporo tras, jazdy jazdy po Katowicach i okolicach wiec mało jazdy w korkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ibizę z 1.6tdi 105km z 2010r zakupioną w 2014r. Przy ok 100tys wymieniany 1 wtryskiwacz. Aktualnie stoi u mechanika z podejrzeniem padniętego zaworu EGR. To jedyne, choć dosyć kosztowne usterki jakie zanotowałem od przebiegu 40tys. Aktualnie 130tys. Spalanie w mieście ok 7l. Silniki w miarę dynamiczny ale dość głośny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem golfa 6 z tym silnikiem. Silnik nie przypadl mi do gustu. Bardzo slabo jechal z dolu, jest malo elastyczny. Trzeba bylo pilnowac wyzszych obrotow.Tak dla porownania 1.9tdi 105 koni niby ta sama moc a jezdzi sie 10 razy lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎12‎-‎13 o 20:16, wodzu napisał:

Warto się ładować w ten silnik ? Jakie macie opinie o nim ? Ma opcje kupna Seata Altea wersja 105 koni, manual. 100 tyś. przebiegu 2011 rok. Bać wtrysków i dumasy przy tym przebiegu  ?

 

Pzdr

mam g4 z AXR (101 KM)

w robocie mamy Octavię III 1,6 105KM

 

niby tylko 4 KM i 10 Nm różnicy na korzyść octavi ale biorąc pod uwagę żę G4 jest o blisko 100 kg cięższy od O3 to różnica w osiągach kolosalna na korzyść O3 ….

 

silnik w O3 jest ze skrzynią M5... się wydaje że 5 biegów to za mało ale są dobrze zestopniowane i nie odczuwa się po 1: małej mocy a po 2: na piątce nie mam tendencji do szukania 6-ki

na razie 4 lata jeździ O3 w firmie i ma około 50 tkm zrobione.... (do tłuczenia na co dzień mamy Octavię II)

 

ogólnie do normalnej jazdy sprawdza ise… awarii nie odnotowano przez ten czas...

aczkolwiek chip bym zrobił :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się podepnę skoro wątek o 1,6tdi. Jak wcześniej pisałem wysypał mi się EGR. Ma ktoś z tym doświadczenie? Kupić oryginalny za 1700zł czy zamiennik za ok 800-900zł? Czy zamienniki to badziew,czy trochę się na tym pojeździ? Znam przypadek że oryginał padł po roku czasu:totalszok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gzes napisał:

Trochę się podepnę skoro wątek o 1,6tdi. Jak wcześniej pisałem wysypał mi się EGR. Ma ktoś z tym doświadczenie? Kupić oryginalny za 1700zł czy zamiennik za ok 800-900zł? Czy zamienniki to badziew,czy trochę się na tym pojeździ?

mnie problemy z EGR ominęły, więc doświadczeń nie mam, ale z tego co badałem temat na różnych forach to z zamiennikami bardzo różnie bywa. Jak ktoś już pisał jest koszmarnie umieszczony trzeba odkręcać pół oś, dpf i nie pamiętam co jeszcze co powoduje ze sama wymiana jest kosztowna. Osobiście kupowałbym oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gzes napisał:

Trochę się podepnę skoro wątek o 1,6tdi. Jak wcześniej pisałem wysypał mi się EGR. Ma ktoś z tym doświadczenie? Kupić oryginalny za 1700zł czy zamiennik za ok 800-900zł? Czy zamienniki to badziew,czy trochę się na tym pojeździ? Znam przypadek że oryginał padł po roku czasu:totalszok:

Co prawda kupiłem EGR zamiennik do innego auta, ale po tygodniu kupowałem oryginał. Myslałem, że coś nowego w aucie się wysypywało, a winowajcą okazał się nowy zamiennik egr firmy goetze, czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w robocie było 3 x 1,6 TDI 90km

1. Fabia przy 5 kkm padł wtrysk i słupek się uszkodził teraz ma 140 kkm oprócz hamulców oleju to jeszcze łącznik stabilizatora oraz rozrząd ciekła pompa wody

2. Rapid obecnie 110 kkm oleje filtry, łączniki stabilizatora z 2 razy. Raz spadł mechanizm wybieraka i nie można było biegu wrzucić 

3. Roomster od 90 kkm do 190 kkm rozrząd wymieniany przy 130 kkm pompa wody się rozszczelniła i tak to oleje i filtry.

 

Silnik dynamiczny mało pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2018 o 20:16, wodzu napisał:

Bać wtrysków i dumasy przy tym przebiegu  ?

Witaj. Jak zadajesz sobie takie pytanie na starcie to odpuść.

 

Generalnie nie jest to jakoś mocno awaryjna jednostka. Chociaż w "fabryce" praktycznie nikt tym nie jeździ. Potwora z tego nie zrobisz. A skoro jedzie jako tako, w tej budzie będzie tylko poprawnie to lepiej szukaj czegoś w lpg. Zaoszczędzisz sobie stresu

 

100 kkm to żaden przebieg dla w miarę poprawnego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 13.12.2018 o 20:16, wodzu napisał:

Warto się ładować w ten silnik ? Jakie macie opinie o nim ? Ma opcje kupna Seata Altea wersja 105 koni, manual. 100 tyś. przebiegu 2011 rok. Bać wtrysków i dumasy przy tym przebiegu  ?

 

Pzdr

Skoda Rapid 1,6 TDi, przebieg ponad 200 tys i silnik na seryjnych gratach. Spalanie rewelacja bo przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym spokojnie mieściłem się w 5 - 5,4 litra, na upartego w trasie można było zejść poniżej 4 , przy szybszej jeździe w granicach 130-140 km/h spalała regularnie poniżej 6 litrów . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.