Jump to content
⠀

Dotacje przeszły?

Recommended Posts

 

Osoby fizyczne będą mogły otrzymać dofinansowanie w wysokości 30% ceny zakupu pojazdu elektrycznego lub pojazdu napędzanego wodorem. Przy czym kwota wsparcia dla pojazdu elektrycznego nie będzie mogła być wyższa niż 37 500 zł, a dla pojazdu napędzanego wodorem 90 000 zł. Dofinansowaniem będzie mógł być objęty zakup pojazdu elektrycznego, którego cena nie przekracza 125 000 zł, a w przypadku pojazdu wodorowego 300 000 zł.

 

 

https://www.gov.pl/web/energia/rozporzadzenie-w-sprawie-wsparcia-dla-osob-fizycznych-w-ramach-fundusz-niskoemisyjnego-transportu-podpisane

 

 

 

tapatalked

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Osoby fizyczne będą mogły otrzymać dofinansowanie w wysokości 30% ceny zakupu pojazdu elektrycznego lub pojazdu napędzanego wodorem. Przy czym kwota wsparcia dla pojazdu elektrycznego nie będzie mogła być wyższa niż 37 500 zł, a dla pojazdu napędzanego wodorem 90 000 zł. Dofinansowaniem będzie mógł być objęty zakup pojazdu elektrycznego, którego cena nie przekracza 125 000 zł, a w przypadku pojazdu wodorowego 300 000 zł.
 
 
https://www.gov.pl/web/energia/rozporzadzenie-w-sprawie-wsparcia-dla-osob-fizycznych-w-ramach-fundusz-niskoemisyjnego-transportu-podpisane
 
 
 
tapatalked
 
 
 
 
a są elektryki w cenie do 125 tys.?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites





Oczywiście

tapatalked

ale nie mówimy o tych 2 osobowych melexach z kabina

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, DZIDA napisał:

ale nie mówimy o tych 2 osobowych melexach z kabina emoji6.pngemoji16.png
 

 

Corsa-e? Zoe? Za chwilę CitigoE, UPe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, ⠀ napisał:

 

Corsa-e? Zoe? Za chwilę CitigoE, UPe?

 

Biorac pod uwagę, ze te dotacje sa jedynie dla osob fizycznych to nie spodziewam się wysypu elektrykow na ulicach...

Pewnie jakas niewielka i relatywnie zamozna grupa ludzi na tym skorzysta bo rozwaza kupno takiego wozidla jako 2-3 w domu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Biorac pod uwagę, ze te dotacje sa jedynie dla osob fizycznych to nie spodziewam się wysypu elektrykow na ulicach...
Pewnie jakas niewielka i relatywnie zamozna grupa ludzi na tym skorzysta bo rozwaza kupno takiego wozidla jako 2-3 w domu. 
Trochę tak, ale takie citigo które ma wyjść z ceną poniżej 80k i dopłatą 30% będzie już całkiem atrakcyjną propozycją.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, ⠀ napisał:

Trochę tak, ale takie citigo które ma wyjść z ceną poniżej 80k i dopłatą 30% będzie już całkiem atrakcyjną propozycją.

tapatalked
 

 

Dla konkretnej grupy odbiorcow na pewno :ok:

Zobaczymy jeszcze jak to z tymi dopłatami będzie w praktyce ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, ⠀ napisał:

Trochę tak, ale takie citigo które ma wyjść z ceną poniżej 80k i dopłatą 30% będzie już całkiem atrakcyjną propozycją.

tapatalked
 

Skad info o cenie ponizej 80 skoro blizniaczy up zaczyna sie od 97?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajrzyj do wątku o Citigo 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, -mimx- napisał:

Zajrzyj do wątku o Citigo 😉

:oki:

Pytanie, czy zapisujac sie na wersje premierowa, zalapiemy sie tez na dotacje? Wersja style za 57k po doplatach.

Edited by zinger

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, zinger napisał:

:oki:

Pytanie, czy zapisujac sie na wersje premierowa, zalapiemy sie tez na dotacje? Wersja style za 45k po doplatach:totalszok:

 

Jak Ci to wyszlo? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak? 82 - 37 = 45k, proste 🤣

Tylko procenty się trochę nie zgadzają.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Jak Ci to wyszlo? ;)

Faktycznie rozpedzilem sie, max 30%. Czyli w przypadku wersji Style w cenie premierowej daje to kwote 57k i 51k dla Ambition. 

Troche mniej fajnie, ale nadal akceptowalnie moim zdaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.11.2019 o 08:19, Maciej__ napisał:

 

Biorac pod uwagę, ze te dotacje sa jedynie dla osob fizycznych to nie spodziewam się wysypu elektrykow na ulicach...

Pewnie jakas niewielka i relatywnie zamozna grupa ludzi na tym skorzysta bo rozwaza kupno takiego wozidla jako 2-3 w domu. 

Zaraz po tej ustawie, ma być dla przedsiębiorców i kwota 125 netto ograniczeniem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.11.2019 o 08:52, Maciej__ napisał:

Zobaczymy jeszcze jak to z tymi dopłatami będzie w praktyce ;)

 

Też mnie to zastanawia, bo te 37,5 kzł to będą najwyższe dopłaty w Europie.

Ale patrząc, że obecna władza idzie szerokim gestem na wszelkich polach, to i tu chyba jesteśmy coraz bliżej ;]

Limit 125 jest ogólnie idiotyczny.

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
Limit 125 jest ogólnie idiotyczny.


Mówisz jakbyś pierwszy raz w życiu słyszał słowo korupcja

tapatalked

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, ⠀ napisał:


 

 


Mówisz jakbyś pierwszy raz w życiu słyszał słowo korupcja

tapatalked
 

 

Dlatego tylko hasłowo się odniosłem ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, ⠀ napisał:


 

 


Mówisz jakbyś pierwszy raz w życiu słyszał słowo korupcja

tapatalked
 

 

 

Korupcja przez duże Q, to jest bardzo widoczna w ciągnieciu Toyoty za uszy w Polsce.

Wg mnie ten limit 125000 to zagranie pod publiczkę, żeby biedny podatnik nie dopłacał bogaczom do samochodów.

Co jest idiotyczne, bo dopłata powinna służyć tylko i wyłącznie poprawie jakości powietrza w miastach.

Wszystko jedno czy ktoś się przesiadzie z Polo do elektrycznego Up'a czy z X5 do Tesli X. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cezh napisał:

Co jest idiotyczne, bo dopłata powinna służyć tylko i wyłącznie poprawie jakości powietrza w miastach.

Wszystko jedno czy ktoś się przesiadzie z Polo do elektrycznego Up'a czy z X5 do Tesli X. 

 

Powinien być narzucony podatek od użytkowania samochodu spalinowego w kilku największych miastach, a pieniądze z tego podatku przeznaczone na darmową komunikację miejską i jeszcze by dużo zostało z tego na dopłaty do EV. 

Ci bogaci którzy mieliby ochotę wozić swoje 4 litery półtoratonową spalinówką, niech sobie wożą i płacą za dojazdy reszty mieszczuchów :oki:

Edited by tom111
  • Confused 1
  • dont like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, tom111 napisał:

 

Powinien być narzucony podatek od użytkowania samochodu spalinowego w kilku największych miastach, a pieniądze z tego podatku przeznaczone na darmową komunikację miejską i jeszcze by dużo zostało z tego na dopłaty do EV. 

Ci bogaci którzy mieli by ochotę wozić swoje 4 litery półtoratonową spalinówką, niech sobie wożą i płacą za dojazdy reszty mieszczuchów :oki:

 

Ja uważam, że podatek/akcyza powinien rosnąć progresywnie razem z emisją co2 i nox.

Żadnego rozdzielania na hybrydy i staroświeckie, patrzenia w metrykę pojazdu i pojemność silnika. Ważne jest to, co leci z rury. Jak sobie producent z tym radzi, to jego sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Cezh napisał:

 

Ja uważam, że podatek/akcyza powinien rosnąć progresywnie razem z emisją co2 i nox.

Żadnego rozdzielania na hybrydy i staroświeckie, patrzenia w metrykę pojazdu i pojemność silnika. Ważne jest to, co leci z rury. Jak sobie producent z tym radzi, to jego sprawa.

Oczywiście ma to sens, tylko jak sprawdzić ile czego wylatuje z rury. Producenci kłamią, kontroli na drogach brak. Prostszy jest duży podatek na wszystkie spalinówki w największych miastach, nie tylko ze względu na raka w powietrzu, ale na bezsensowne zakorkowanie dróg i zastawianie każdego zakamarka przez samochody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tom111 napisał:

Oczywiście ma to sens, tylko jak sprawdzić ile czego wylatuje z rury. Producenci kłamią, kontroli na drogach brak. Prostszy jest duży podatek na wszystkie spalinówki w największych miastach, nie tylko ze względu na raka w powietrzu, ale na bezsensowne zakorkowanie dróg i zastawianie każdego zakamarka przez samochody.

 

Ale wyobraź sobie sytuację, że producent robi samochód ze starym silnikiem spalinowym, dodaje do niego nic nie warty motor elektryczny i baterie zrobioną z 6 paluszków AA.

I już hybryda.

Dlatego ważna jest rzeczywista emisja zanieczyszczeń a nie konstrukcja silnika. Certyfikować wszystkie auta wg tego samego standardu, sprawdzać i karać za odstępstwa od ustaleń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Cezh napisał:

 

Ale wyobraź sobie sytuację, że producent robi samochód ze starym silnikiem spalinowym, dodaje do niego nic nie warty motor elektryczny i baterie zrobioną z 6 paluszków AA.

I już hybryda.

Dlatego ważna jest rzeczywista emisja zanieczyszczeń a nie konstrukcja silnika. Certyfikować wszystkie auta wg tego samego standardu, sprawdzać i karać za odstępstwa od ustaleń.

 

Zgadzam się, hybryda nie a się co oszukiwać to też spalinówka. Normy spalin są i teraz w EU coraz surowsze i karanie producentów też będzie i to jest fajne. To co wydzielają spalinowe samochody to jedno, w szczególności ze względu na skalę i zagęszczenie, trują mieszkańców, a większość aut w Polsce to stare gruzy. 

Drugi równie ważny problem dużych miast spowodowany samochodami to korki, i zastawione chodniki, ścieżki rowerowe, skwery, podwórka....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.11.2019 o 21:25, tom111 napisał:

Powinien być narzucony podatek od użytkowania samochodu spalinowego w kilku największych miastach, a pieniądze z tego podatku przeznaczone na darmową komunikację miejską i jeszcze by dużo zostało z tego na dopłaty do EV. 

 

Świetny pomysł! Pan Janusz pracujący w ochronie i Grażynka z kasy w biedronce, dojeżdzający do pracy swoją 15 letnią fabią będą sponsorować bogatym gadżeciarzom dopłaty do nowej zabawki. Pan Janusz z Grażynką nie przesiądą się do nowego EV, nawet jakby chcieli, bo cena tych aut jest sztucznie nadmuchana "podatkiem od nowości", a dopłaty w tym momencie (b. mała konkurecja w segmencie producentów EV, braki na rynku materiałów, itd.) dodatkowo zwiększają popyt, na który producenci nie są w stanie odpowiedzieć zwiększeniem produkcji, więc trzymają cenę. (Dlatego m.in. uważam, że limit 125k. aktualnie jest b. dobry i nie należy go zwiększać)

 

Komunikacja miejska już jest w dużej części dotowana, bilet miesięczny jest wielokrotnie tańszy niż koszt paliwa na dojazdy do pracy w mieście. Jeśli ludzie z tej opcji nie korzystają to znaczy, że coś jest nie tak z jakością tej komunikacji, a nie z jej ceną.

"Podatek od użytkowania" w miastach już jest - trzeba przecież płacić za parkowanie w centrach miast. Można wprowadzić opłaty za wjazd do stref jak w Londynie, pytanie jak to się odbije na biznesach w tych centrach (trzeba zrobić jakieś studium wcześniej, poparte badaniem miastach, które już tą drogą poszły, a nie po prostu wprowadzić zakaz, "bo tak mi się wydaje" i puścić ludzi z torbami)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, iwik napisał:

 

Świetny pomysł! Pan Janusz pracujący w ochronie i Grażynka z kasy w biedronce, dojeżdzający do pracy swoją 15 letnią fabią będą sponsorować bogatym gadżeciarzom dopłaty do nowej zabawki. Pan Janusz z Grażynką nie przesiądą się do nowego EV, nawet jakby chcieli, bo cena tych aut jest sztucznie nadmuchana "podatkiem od nowości", a dopłaty w tym momencie (b. mała konkurecja w segmencie producentów EV, braki na rynku materiałów, itd.) dodatkowo zwiększają popyt, na który producenci nie są w stanie odpowiedzieć zwiększeniem produkcji, więc trzymają cenę. (Dlatego m.in. uważam, że limit 125k. aktualnie jest b. dobry i nie należy go zwiększać)

 

Komunikacja miejska już jest w dużej części dotowana, bilet miesięczny jest wielokrotnie tańszy niż koszt paliwa na dojazdy do pracy w mieście. Jeśli ludzie z tej opcji nie korzystają to znaczy, że coś jest nie tak z jakością tej komunikacji, a nie z jej ceną.

"Podatek od użytkowania" w miastach już jest - trzeba przecież płacić za parkowanie w centrach miast. Można wprowadzić opłaty za wjazd do stref jak w Londynie, pytanie jak to się odbije na biznesach w tych centrach (trzeba zrobić jakieś studium wcześniej, poparte badaniem miastach, które już tą drogą poszły, a nie po prostu wprowadzić zakaz, "bo tak mi się wydaje" i puścić ludzi z torbami)

 

Pan i Pani mając darmową komunikację nie będą już chcieli swojej Fabii. Mentalność Januszy i Grażyn jest taka, że jak coś jest za darmo, to grzech nie skorzystać ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, iwik napisał:

 

 

 

Komunikacja miejska już jest w dużej części dotowana, bilet miesięczny jest wielokrotnie tańszy niż koszt paliwa na dojazdy do pracy w mieście.

rozwiniesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.11.2019 o 22:02, Cezh napisał:

Ale wyobraź sobie sytuację, że producent robi samochód ze starym silnikiem spalinowym, dodaje do niego nic nie warty motor elektryczny i baterie zrobioną z 6 paluszków AA.

I już hybryda.

 

To się nazywa mild hybrid. W hybrydowym Suzuki Swifcie silnik elektryczny ma całe 2kW mocy :hehe:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ⠀ napisał:

 

To się nazywa mild hybrid. W hybrydowym Suzuki Swifcie silnik elektryczny ma całe 2kW mocy :hehe:

 

I co on wspomaga? Otwieranie okien?:phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Kris88 napisał:

rozwiniesz?

 

Znaczy co mam rozwinąć?

Łódź co rok dopłaca ok 400 mln zł do MPK.

 

Bilet miesięczny kosztowałby mnie 90zł/mc, za paliwo płacę min. 3x tyle (TYLKO za paliwo, a gdzie ubezpieczenie, eksploatacja i naprawy auta)

 

 

W W-wie przychody z biletów pokrywają mniej więcej 1/3 kosztów działalności ZTM

image.png.2dc9d4a0aa8cce01eacf57d4d8202e65.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

bilet miesięczny kosztował by mnie 150 zł

benzyna ~150 zł

lpg ~80 zł

 

a przecież komunikacja jezdzi sporo osob wiec jakoś nie kumam jak to może być 35% faktyczne kosztu przejazdu

rozumiem ze autobus spala z 40++ litrow i ze trzeba opłacić kierowce itp ale gdzie tu chyba jest jakiś "blad"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyliczenia dla Warszawy, a więc jeszcze metro, tramwaje, pociągi SKM, WKD plus pewnie w jakimś stopniu Koleje Mazowieckie finansowane przez miasto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bilet miesięczny kosztował by mnie 150 zł
benzyna ~150 zł
lpg ~80 zł
 
a przecież komunikacja jezdzi sporo osob wiec jakoś nie kumam jak to może być 35% faktyczne kosztu przejazdu
rozumiem ze autobus spala z 40++ litrow i ze trzeba opłacić kierowce itp ale gdzie tu chyba jest jakiś "blad"
 
obsługa biurowa, utrzymanie pojazdów, ubezpieczenia, remonty, przeglądy, serwis bieżący, warsztaty, infrastruktura, nowe pojazdy, utrata wartości starych, szkolenia ludzi, itp.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, DZIDA napisał:

obsługa biurowa, utrzymanie pojazdów, ubezpieczenia, remonty, przeglądy, serwis bieżący, warsztaty, infrastruktura, nowe pojazdy, utrata wartości starych, szkolenia ludzi, itp.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

obsługa biurowa ok, jakaś reklama, plakaty, przystanki ok, ale utrzymanie, warsztaty, ubezpieczenia, utrata wartości to chyba tez występuje w osobówkach,

szkolenia? bhp, 1 pomoc i ppoż bo chyba nie ma tam jakiś rocket science 

W każdym razie nie znam sie na tym ale na moje oko to transport publiczny jest za drogi - skoro mi i znajomym wychodzi taniej do pracy auto no i szybciej to nie widzę sensu korzystać z publicznej.

Gdy była by tańsza więcej osób by się skusiło i może rachunek by im się bardziej zgadzał.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Kris88 napisał:

obsługa biurowa ok, jakaś reklama, plakaty, przystanki ok, ale utrzymanie, warsztaty, ubezpieczenia, utrata wartości to chyba tez występuje w osobówkach,

szkolenia? bhp, 1 pomoc i ppoż bo chyba nie ma tam jakiś rocket science 

 

na warsztatach pracują ludzie, którzy serwisują coraz to nowsze pojazdy = trzeba szkolić ich specjalistycznie w kierunku nowych modeli, które zakupują, utrata wartości z racji intensywniejszej eksploatacji jest znacznie większa, przebiegi znacznie większe niż przeciętnej osobówki więc i koszty serwisu są wyższe... również same koszty części są wyższe - zobacz samą wymianę opon: minimum 2 kpln za oponę x 10 opon w przegubowcu = 20 kpln za wymianę opon w 1 autobusie ... a pamiętaj, że trzeba też pojazdy często myć i sprzątać (co tez nie kosztuje 10 zł za mycie), naprawiać szkody wyrządzone przez wandali itp.

utrzymanie nieruchomości tez kosztuje (biurowce, zajezdnie, bazy, warsztaty itp.)...

i tak pewnie nie wymieniłem nawet połowy rodzajów kosztów...

 

1 minutę temu, Kris88 napisał:

W każdym razie nie znam sie na tym ale na moje oko to transport publiczny jest za drogi - skoro mi i znajomym wychodzi taniej do pracy auto no i szybciej to nie widzę sensu korzystać z publicznej.

Gdy była by tańsza więcej osób by się skusiło i może rachunek by im się bardziej zgadzał.

 

oczywiście że osobówka na 4 osoby wyjdzie taniej :] zwłaszcza panda w gazie :] ale nie zrobisz nią transportu zbiorowego :] 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi i znajomym wychodzi osobówka na 1 osobę taniej nie na 4 

kiedyś słyszałem że 70% ludzi jezdzi na gape moze to tu jest problem   

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Kris88 napisał:

bilet miesięczny kosztował by mnie 150 zł

benzyna ~150 zł

lpg ~80 zł

 

A samochód, serwis i ubezpieczenie masz za darmo? Pozazdrościć 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, -mimx- napisał:

wesoło

 

http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/2189/1

Znaczy rozporządzenie jest opublikowane, więc zakładam, że wchodzi w życie po 2 tygodniach. Pozostaje czekać aż ogłoszą nabór wniosków.

 

Jeden z sensownych komentarzy pod artykułem:

"Sam tekst rozporządzenia został już opublikowany na stronach Dz.U.RP Jednakże zapisy tam zawarte nie dają jeszcze rzeczywistej możliwości o ubieganie się o dopłaty. Bowiem brak określenia nazwy i adresu organu/instytucji gdzie takowe wnioski można składać, a także oficjalnego ogłoszenia tzw. naboru. Potrzebne do tego będą stosowne zarządzenia (zarządzenie) właściwego ministra. "

Edited by iwik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miejmy nadzieję, że to tylko elektrowozowe wymysły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, iwik napisał:

 

A samochód, serwis i ubezpieczenie masz za darmo? Pozazdrościć 😄

specjalnie pomijam bo auto i tak potrzebuje do innych celów niż praca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstępne przecieki mówią, że dopłaty niedługo ruszą i w tym roku będzie pula 500 szt. 
 

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Wstępne przecieki mówią, że dopłaty niedługo ruszą i w tym roku będzie pula 500 szt. 
 

Mam nadzieje ze to jakis zart. Wg jakiego klucza mieliby przyedzielac?

Z drugiej strony "Aby otrzymać dopłaty do „elektryków”, Kowalscy będą musieli przedstawić fakturę zakupu z datą po uruchomieniu naboru wniosków, co NFOŚiGW planuje w najbliższych tygodniach. Kupujący będą też musieli wyłożyć pełną kwotę na zakup auta i dopiero na podstawie umowy z funduszem i faktury otrzymają zwrot pieniędzy na swoje konto. Kupionego w ten sposób auta nie będą mogli odsprzedać przez dwa lata"

Jesli ma byc FV to mowa tylko o dostepnych autach wiec np skody odpadaja bo ich w tym roku nie kupi. 

I do konca roku mamy raptem miesiac.

Edited by zinger
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, zinger napisał:

Mam nadzieje ze to jakis zart. Wg jakiego klucza mieliby przyedzielac?

Z drugiej strony "Aby otrzymać dopłaty do „elektryków”, Kowalscy będą musieli przedstawić fakturę zakupu z datą po uruchomieniu naboru wniosków, co NFOŚiGW planuje w najbliższych tygodniach. Kupujący będą też musieli wyłożyć pełną kwotę na zakup auta i dopiero na podstawie umowy z funduszem i faktury otrzymają zwrot pieniędzy na swoje konto. Kupionego w ten sposób auta nie będą mogli odsprzedać przez dwa lata"

Jesli ma byc FV to mowa tylko o dostepnych autach wiec np skody odpadaja bo ich w tym roku nie kupi. 

I do konca roku mamy raptem miesiac.

 

Klucz jest prosty - najpierw znajomi, a potem jak coś ewetualnie zostanie - reszta.

 

Żeby to miało jakikolwiek sens musi opierać się na promesie wypłaty dofinansowania wydanej na podstawie wiążącej oferty cenowej od dealera. Mając promesę (gwarancję wypłaty dofiansowania) dopiero składam zamówienie. Takie grafiki procesu były też tutaj przedstawiane.

Nie ma możliwości, żeby Kowalski wyłożył 100k PLN nie mając pewności czy cokolwiek mu zwrócą (tzn poza ludźmi, którzy 100k PLN to noszą w kieszeni na "drobne wydatki" 😄 ). Bo jak się nie załapie w tym roku, to z kolei nie ma żadnej pewności że w przyszłym będzie jakakolwiek pula na dopłaty. Przecież są pilniejsze wydatki - pińcetplusy, 13-tki i inne gruszki na wierzbie, które naobiecywali w kampanii wyborczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wstępne przecieki mówią, że dopłaty niedługo ruszą i w tym roku będzie pula 500 szt. 
 

 

W tym roku chyba sprzedało się ponad 1000 szt. EV, bez dopłat...

500szt. w skali całej puli da szokującą kwotę max 20 mln zł na dofinansowania :lol:

 

Już widzę oczyma wyobraźni ten milion pojazdów elektrycznych 😄 

(chyba że pinokio miał na myśli głównie hulajngogi :hehe:)

Edited by iwik

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, iwik napisał:

 

Klucz jest prosty - najpierw znajomi, a potem jak coś ewetualnie zostanie - reszta.

 

Żeby to miało jakikolwiek sens musi opierać się na promesie wypłaty dofinansowania wydanej na podstawie wiążącej oferty cenowej od dealera. Mając promesę (gwarancję wypłaty dofiansowania) dopiero składam zamówienie. Takie grafiki procesu były też tutaj przedstawiane.

Nie ma możliwości, żeby Kowalski wyłożył 100k PLN nie mając pewności czy cokolwiek mu zwrócą (tzn poza ludźmi, którzy 100k PLN to noszą w kieszeni na "drobne wydatki" 😄 ). Bo jak się nie załapie w tym roku, to z kolei nie ma żadnej pewności że w przyszłym będzie jakakolwiek pula na dopłaty. Przecież są pilniejsze wydatki - pińcetplusy, 13-tki i inne gruszki na wierzbie, które naobiecywali w kampanii wyborczej.

Teraz doczytalem, ze podpisujac umowe masz gwarancje doplaty i 8 mies na dostarczenie dok zakupu, czyli de facto sfinalizowanie zakupu auta. Przy czym Kowalski bedzie musial najpierw wylozyc cala kwote, bo do wyplaty potrzebna bedzie faktura zakupu, ubezpieczenie auta i dowod rejestracyjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jednak LEAFa? ;) 
Ściągnęli gacie :) 

 

NEW_LEAF_PL.pdf?fbclid=IwAR2wd4HHVnXIDm0

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, mrBEAN napisał:

Może jednak LEAFa? ;) 
Ściągnęli gacie :) 

 

NEW_LEAF_PL.pdf?fbclid=IwAR2wd4HHVnXIDm0

 

118 000 newet bez gruszek na wierzbie może być dla wielu klientów możliwe do przełknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, mrBEAN napisał:

Może jednak LEAFa? ;) 
Ściągnęli gacie :) 

 

NEW_LEAF_PL.pdf?fbclid=IwAR2wd4HHVnXIDm0

Teoretycznie, majac do wybory tego Leafa, Puga i Corse - ktore bys bral?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.