futrzak Napisano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2022 W dniu 13.03.2022 o 13:58, Rado_ napisał: Pewnie loteria i tez to co poszkodowani napiszą w necie, to jakiś znikomy procent wszystkich awarii. THP tez dużo się sprzedało przez lata, a o problemach jak poczytasz to pewnie mała garstka się wypowiedziala w Internecie. Nie mniej, jak wiesz, że występują poważne problemy, to lepiej to omijać. Z praktyki warsztatowej nie jest dobrze i tyle. Jak pytam co kupić to diesla, benzyny w porównaniu to problem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 27 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 No to wskoczył nowy silnik. Pod koniec życia poprzedniego silnika zużycie oleju wynosiło litr na 120-150 km. Faza docierania obecnego silnika. Jeszcze 1000 km i pierwsza wymiana oleju. 2000 już zrobił zużycie oleju 0. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Teraz, Rudobrody napisał: No to wskoczył nowy silnik. Pod koniec życia poprzedniego silnika zużycie oleju wynosiło litr na 120-150 km. Faza docierania obecnego silnika. Jeszcze 1000 km i pierwsza wymiana oleju. 2000 już zrobił zużycie oleju 0. ile to ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 27 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Teraz, jedrocha napisał: ile to ??? Za dużo. Gwarancja na silnik wystartowała od nowa czyli kolejne dwa lata. całkowity 17 około 5 "dołożył" Citroen Polska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 4 minuty temu, Rudobrody napisał: Za dużo. Gwarancja na silnik wystartowała od nowa czyli kolejne dwa lata. całkowity 17 około 5 "dołożył" Citroen Polska. No to się NIE na dokładali .... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 27 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 4 minuty temu, jedrocha napisał: No to się NIE na dokładali .... Niestety przy takim spożyciu oleju wyjazd gdzieś dalej nie wchodził w grę bez 5 litrów oleju w bagażniku i postojów co 200 km... Jeśli ktoś ma czas kopać się z koniem wyciągnie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 Trzeba przyznac, ze maja tupet https://francuskie.pl/awarie-silnika-1-2-puretech-luszczacy-sie-pasek-rozrzadu-oficjalne-stanowisko-producenta-stellantis/ "W odniesieniu do kwestii łuszczącego się paska rozrządu zwracamy uwagę, że problem ten najczęściej jest wynikiem niewłaściwej, niezgodnej z zaleceniami producenta, eksploatacji pojazdu oraz jego serwisowania, co prowadzi do zwiększonej awaryjności pojazdu. Prawidłowe przeprowadzanie procesu serwisowania pojazdu oraz użytkowania go zgodnie z instrukcją obsługi jest kluczowe dla prawidłowego działania pojazdu oraz zminimalizowania ryzyka wystąpienia awarii silnika." 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 6 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 41 minut temu, Maciej__ napisał: Trzeba przyznac, ze maja tupet https://francuskie.pl/awarie-silnika-1-2-puretech-luszczacy-sie-pasek-rozrzadu-oficjalne-stanowisko-producenta-stellantis/ "W odniesieniu do kwestii łuszczącego się paska rozrządu zwracamy uwagę, że problem ten najczęściej jest wynikiem niewłaściwej, niezgodnej z zaleceniami producenta, eksploatacji pojazdu oraz jego serwisowania, co prowadzi do zwiększonej awaryjności pojazdu. Prawidłowe przeprowadzanie procesu serwisowania pojazdu oraz użytkowania go zgodnie z instrukcją obsługi jest kluczowe dla prawidłowego działania pojazdu oraz zminimalizowania ryzyka wystąpienia awarii silnika." Najlepiej nie jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 1 minute ago, Rudobrody said: Najlepiej nie jeździć. To samo pomyslalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 1 minutę temu, Rudobrody napisał: Najlepiej nie jeździć. Teraz, Maciej__ napisał: To samo pomyslalem Najlepiej w ogóle nie kupować, nie będzie powodów do napraw gwarancyjnych i innych reklamacji 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 Klienci Renault też silnikiem 1,2 zachwyceni https://francuskie.pl/pozew-zbiorowy-przeciwko-renault-we-francji-sprawa-dotyczy-silnika-1-2-tce/ 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 7 minut temu, Konrad` napisał: Klienci Renault też silnikiem 1,2 zachwyceni https://francuskie.pl/pozew-zbiorowy-przeciwko-renault-we-francji-sprawa-dotyczy-silnika-1-2-tce/ No i dobrze, PSA tez powinno taki dostać ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 Godzinę temu, jedrocha napisał: No i dobrze, PSA tez powinno taki dostać ! Dlaczego?! Przecież wszystkie usterki są winą użytkowników, bo nie trzymają się zaleceń producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 33 minuty temu, iwik napisał: Dlaczego?! Przecież wszystkie usterki są winą użytkowników, bo nie trzymają się zaleceń producenta. Jeśli to ironia to słabo. Wiem ,że takie jest oficjalne stanowisko firmy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 35 minut temu, iwik napisał: Dlaczego?! Przecież wszystkie usterki są winą użytkowników, bo nie trzymają się zaleceń producenta. Problem w tym, że te usterki są właśnie wynikiem TRZYMANIA się zaleceń producenta, tj. robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 Teraz, jedrocha napisał: robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło.... Kolega mi opowiadał, że do jego warsztatu przyjechał znajomy, 308ką z 1.2 130KM, w którym ASO chciało po tygodniowej walce już wymieniać silnik (przebieg 60kkm, ale oczywiście po gwarancji już - rocznik 2016 chyba), bo nierówno pracował, brak mocy itp. Okazało się, że kompresja na wszystkich cylindrach książkowa, a uszkodzona była tylko świeca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 2 minuty temu, jedrocha napisał: Problem w tym, że te usterki są właśnie wynikiem TRZYMANIA się zaleceń producenta, tj. robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło.... Skrócenie interwału wymiany oleju i filtrów o połowę też nie daje pozytywnych rezultatów jeśli chodzi o trwałość paska. Należałoby chyba wymieniać olej i filtry co 8-10 tys. km a i tak nie ma gwarancji, że paska szlag nie trafi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 5 minutes ago, jedrocha said: Problem w tym, że te usterki są właśnie wynikiem TRZYMANIA się zaleceń producenta, tj. robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło.... Dosc szybko skrocili interwal olejowy do 15kkm i chyba wielkiej poprawy to nie przynioslo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 Teraz, iwik napisał: Kolega mi opowiadał, że do jego warsztatu przyjechał znajomy, 308ką z 1.2 130KM, w którym ASO chciało po tygodniowej walce już wymieniać silnik (przebieg 60kkm, ale oczywiście po gwarancji już - rocznik 2016 chyba), bo nierówno pracował, brak mocy itp. Okazało się, że kompresja na wszystkich cylindrach książkowa, a uszkodzona była tylko świeca. a jak się to ma do brania oleju 1 litr na 100 km ?? nie piszemy o skrajnych przypadka głupoty, tylko o realnej awaryjności silników PT... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 Teraz, Maciej__ napisał: Dosc szybko skrocili interwal olejowy do 15kkm i chyba wielkiej poprawy to nie przynioslo. Nie napisałem jaki to interwał, tylko że zalecany przez PSA i stosowany w ASO Bo nie zalecili wymiany paska i oleju 1x w miesiącu !! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 (edytowane) 3 minuty temu, jedrocha napisał: a jak się to ma do brania oleju 1 litr na 100 km Nijak, po prostu podaję przykład profesjonalizmu ASO Peugeot. Silnik jest wtopą bezdyskuzyjnie, podobnie jak 1.8tsi od VW, który też palił podobne ilości oleju. I ZTCW VW też nigdy oficjalnie nie uznał, że silniki miały wadę konstrukcyjną, choć z czasem wprowadził poprawione tłoki i pierścienie, które usunęły problem. Ale użytkownicy, którzy mieli niefart wystąpienia wady po gwarancji oczywiście musieli robić generalkę na własny koszt. Edytowane 10 Czerwca 2022 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 Just now, iwik said: Silnik jest wtopą bezdyskuzyjnie, podobnie jak 1.8tsi od VW, który też palił podobne ilości oleju. I ZTCW VW też nigdy oficjalnie nie uznał, że silniki miały wadę konstrukcyjną, choć z czasem wprowadził poprawione tłoki i pierścienie, które usunęły problem. To jest wlasnie problem PSA, podobnie jak z THP pudruja syfa i wciskaja to samo przez XX lat... VW dosc szybko ogarnal temat TSI i obecnie sa to jedne z najlpeszych turbobenzyn na rynku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 4 minuty temu, Maciej__ napisał: To jest wlasnie problem PSA, podobnie jak z THP pudruja syfa i wciskaja to samo przez XX lat... Robią w tym czasie rzecz jeszcze gorszą. Pudrując syfa reklamują go jako poprawioną jednostkę pozbawioną błędów i wad poprzednika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał: To jest wlasnie problem PSA, podobnie jak z THP pudruja syfa i wciskaja to samo przez XX lat... VW dosc szybko ogarnal temat TSI i obecnie sa to jedne z najlpeszych turbobenzyn na rynku. Trzeba przyznać że raz jeden (słownie 1x) PSA przyznało się do błędu - przy silniku HPi (C5I, P406) wycofując go z rynku definitywnie po 3 latach oferowania, ale bez słowa... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 10 godzin temu, Rudobrody napisał: Robią w tym czasie rzecz jeszcze gorszą. Pudrując syfa reklamują go jako poprawioną jednostkę pozbawioną błędów i wad poprzednika. Jak sobie pomyśle, że ktos nieświadomy kupił mojego THP, zrobionego po kolizji to, szczerze mi żal ludzia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.