maka777 Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 .....może powodować gaśnięcie samochodu i problemy z jego rozruchem? Sprawa wyglądała tak, że samochód ni z gruchy ni z pietruchy zgasł i nie chcaił zapalić (wcześniej zaświeciła mi zię kontrolka CE). Ponieważ byłem poza domem w przypływie desperacji wymigałem kody i wyszedł mi znajomy 1405 - czyli EGR. Pogrzebałem przy nim, wykręciłem, poruszałem grzybkiem, skręciłem i po 3-sekundowym kręceniu zapalił. Dodam, że jak zapaliła się kontrolka czuć było nierówną pracę silnika i falowanie obrotów. Najdziwniejsze jest to, że wymieniłem go jakieś 5tyś km temu - ponoć Delphi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > .....może powodować gaśnięcie samochodu i problemy z jego rozruchem? Witam. Według mnie nie ma to żdanego wpływu na gaśnięcie samochodu i problemy z jego rozruchem. Osobiście jezdziłem przez rok czasu astrą która miała uwalonego EGRa. U mnie nic się nie działo poza świecącą sie lampką i błędem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vader_32 Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > Witam. > Według mnie nie ma to żdanego wpływu na gaśnięcie samochodu i > problemy z jego rozruchem. Osobiście jezdziłem przez rok czasu > astrą która miała uwalonego EGRa. U mnie nic się nie działo poza > świecącą sie lampką i błędem. > Pozdro Mój za to gasł przy uszkodzonym EGR-rze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 No to mamy remis Pytam, bo nie wiem czy znalazłem winowajce gaśnięcia silnika czy mam szukać dalej??? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > .....może powodować gaśnięcie samochodu i problemy z jego rozruchem? > Sprawa wyglądała tak, że samochód ni z gruchy ni z pietruchy zgasł i > nie chcaił zapalić (wcześniej zaświeciła mi zię kontrolka CE). > Ponieważ byłem poza domem w przypływie desperacji wymigałem kody i > wyszedł mi znajomy 1405 - czyli EGR. Pogrzebałem przy nim, > wykręciłem, poruszałem grzybkiem, skręciłem i po 3-sekundowym > kręceniu zapalił. U mnie w Astrze obroty spadały do około 500, ale nie gasł. Za to po zgaszeniu ciężko było odpalić. Może być że Twoje problemy powoduje EGR ... ale może i trzeba przepustnicy i silnikowi krokowemu się przyjrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > U mnie w Astrze obroty spadały do około 500, ale nie gasł. Za to po > zgaszeniu ciężko było odpalić. > Może być że Twoje problemy powoduje EGR ... ale może i trzeba > przepustnicy i silnikowi krokowemu się przyjrzeć. Przepustnicę i krokowego czyściłem jakieś 4 miesiące temu więc nie podejrzewam, żeby zabrudził się aż tak szybko. Chociaż niedawno w odmie znalazłem majonez i może mógł się przedostać do przepustnicy.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > .....może powodować gaśnięcie samochodu i problemy z jego rozruchem? > Sprawa wyglądała tak, że samochód ni z gruchy ni z pietruchy zgasł i > nie chcaił zapalić (wcześniej zaświeciła mi zię kontrolka CE). > Ponieważ byłem poza domem w przypływie desperacji wymigałem kody i > wyszedł mi znajomy 1405 - czyli EGR. Pogrzebałem przy nim, > wykręciłem, poruszałem grzybkiem, skręciłem i po 3-sekundowym > kręceniu zapalił. > Dodam, że jak zapaliła się kontrolka czuć było nierówną pracę silnika > i falowanie obrotów. > Najdziwniejsze jest to, że wymieniłem go jakieś 5tyś km temu - ponoć > Delphi. > Pozdrawiam Dokladnie mialem to samo ...! Dwa razy....! Za pierwszym razem udalo mi sie odpalic po 5 starcie i było potem ok przez miesiac. Za drugim razem juz mialem klopot z rozruchem, i dopiero ze złosci kręcąc rozruszn. dalem mu pełny gaz. Zaczął łapac, ale gdy puszczałem to sie dławił... I tak na jedynce i duzych obrotkach przejechałem z 500 m i dopero doszedł do siebie... Wszedł na wolne obrotki jakby mu nic nie dolegało, i do dzis jest OK.... Lampka sie juz nie paliła, ale błąd 47-EGR tkwił ze 4 dni, a potem sie sam skasował.... Co o tym sadzicie...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > Przepustnicę i krokowego czyściłem jakieś 4 miesiące temu więc nie > podejrzewam, żeby zabrudził się aż tak szybko. > Chociaż niedawno w odmie znalazłem majonez i może mógł się przedostać > do przepustnicy.... > Pozdrawiam raczej nie ale jak świeci EGR, to pewnie tam tkwi problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > Dokladnie mialem to samo ...! Dwa razy....! Za pierwszym razem > udalo mi sie odpalic po 5 starcie i było potem ok przez miesiac. > Za drugim razem juz mialem klopot z rozruchem, i dopiero ze > złosci kręcąc rozruszn. dalem mu pełny gaz. Zaczął łapac, ale > gdy puszczałem to sie dławił... I tak na jedynce i duzych > obrotkach przejechałem z 500 m i dopero doszedł do siebie... > Wszedł na wolne obrotki jakby mu nic nie dolegało, i do dzis > jest OK.... Lampka sie juz nie paliła, ale błąd 47-EGR tkwił ze > 4 dni, a potem sie sam skasował.... Co o tym sadzicie...? Miałem to samo Od ok 7 miechów spokój Nawet nie zdążyłem do EGR-a zajrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tmk7 Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 czy drażniące szarpanie autem na 1 i 2 biegu w momencie ujmowania gazu to też rezultat uszkodzonego/zasyfionego EGRa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Witam! Jakis czas temu bawilem sie Opelscanerem i tam jest opcja otwierania EGR programowo. Przy nieduzym otwarciu silnik zaczyna nierowno pracowac, po przesunieciu suwaka na max co odpowieda calkowitemu otwarciu silnik zdechl. Wiec wynika z tego, ze jesli ci sie zablokowal na otwartym mogl spowodowac Twoje problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 7 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 > Witam! > Jakis czas temu bawilem sie Opelscanerem i tam jest opcja otwierania > EGR programowo. Przy nieduzym otwarciu silnik zaczyna nierowno > pracowac, po przesunieciu suwaka na max co odpowieda calkowitemu > otwarciu silnik zdechl. > Wiec wynika z tego, ze jesli ci sie zablokowal na otwartym mogl > spowodowac Twoje problemy. Też tak własnie myślałem i dlatego go wykręciłem i rozruszałem grzybka. Na szczęście jest jeszcze na gwarancji, więc wstawię starego a tego oddam. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crys7 Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 Pozdrawiam serdecznie klubowiczów. Ja wymieniłem EGR 40 tys km temu, narazie jest ok. Mój problem polegał na tym że ciepłe auto miało wielki problem z odpaleniem, postał 4/5 godz. i odpalał bez zarzutu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 > Witam! > Jakis czas temu bawilem sie Opelscanerem i tam jest opcja otwierania > EGR programowo. Przy nieduzym otwarciu silnik zaczyna nierowno > pracowac, po przesunieciu suwaka na max co odpowieda calkowitemu > otwarciu silnik zdechl. > Wiec wynika z tego, ze jesli ci sie zablokowal na otwartym mogl > spowodowac Twoje problemy. Idąc tym tropem, mam zasadnicze pytanie : - Jaki sygnal wychodzi do kompa z EGR-a ?, - Czy tam sie zmienia rezystancja- otw. - zamkniety , czy cos innego....? Czy nie mozna by było wstawic na jego miejsce jakiegos elementu aby na stale podawal jakis posredni sygnał nie bawiac sie w zaslepianie... Bo przeciez na chłopski [mój] rozum po zaslepieniu sam EGR nie bierze udziału w sterowaniu spalinami, tylko sama elektronika.... jak to jest ...? Bo np. w czsie awarii z błedem EGR i trudnosciami z uruchomieniem mozna by zapodac jakąś rezystancje na wtyk do kompa i tak ""awaryjnie" jezdzic do wizyty u P. mechanika..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 W EGR jest wbudowany potencjometr suwakowy. ECU sprawdza czy to co nakazał zgadza się z tym co zwraca EGR. To jeszcze można by zastąpić. Ale niektóre sterowniki przeprowadzają bardziej dogłębne testy. Mierzą np: mapem spadek podciśnienia w kolektorze dolotowym po otwarciu zaworu, albo wzbogacenie mieszanki sondą lambda. To już znacznie ciężej ominąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 > Idąc tym tropem, mam zasadnicze pytanie : - Jaki sygnal wychodzi do > kompa z EGR-a ?, - Czy tam sie zmienia rezystancja- otw. - > zamkniety , czy cos innego....? Czy nie mozna by było wstawic na > jego miejsce jakiegos elementu aby na stale podawal jakis > posredni sygnał nie bawiac sie w zaslepianie... nie jest to najnowszy pomysł ale to niestety nie takie proste z grubsza zacytuję za Orochimaru: Quote: Można zrobić emulator EGRa, ale tylko części elektrycznej. Trzeba mieć techa. Odczytać nim jak zmienia się napięcie na czujniku położenia grzybka w zależności od zadanego przez ECU otwarcia. Zrobić urządzenie zmieniające opór w zależności od częstotliwości taktowania i gotowe. Problem leży gdzie indziej. ECU bada nie tylko sam zawór, ale też jego oddziaływanie na silnik. Podciśnienie w kolektorze dolotowym, skład spalin, prędkość obrotową itp. w chwili otwarcia zaworu. Tego nie przeskoczysz. podobnych tematów było jeszcze parę edit: to ja się produkuję, szukam Twoich wypowiedzi w szukajce, a Ty mnie wyprzedzasz o minutę??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 No to pytanie - Jak to sie ma przy zaslepionym EGR , ? Toz on juz nie otw.-zam. spalin... Chyba , ze sam sobie zmienia parametry wysyłajac sygnał... do "mózgu" ...? W takim razie stawiam temu kto wymysli taki emulator...A wiecie ile by bylo piw...? - Chętnych na takie cos byłoby multum... Byłaby to taka "elektroniczna zaślepka EGR-a " Panowie elektronicy - do boju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2007 W Twoim wypadku ranga zobowiązuje Daduś nie wszystkie ECU tak robią. Te które tylko badają położenie grzybka można oszukać. Na początek tylko trzeba by pobawić się diagnoskopem (najlepiej z nowym zaworem) i zrobić charakterystykę EGRa. Później tylko zrobić układ który by go zastąpił. Przypuszczam, że w niektórych starszych silnikach z X na początku to by przeszło. Te z Z już są raczej na to za cwane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzeskk Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 W moim przypadku było podobnie że gasł i ciężko było zapalić, po zaślepieniu wszystko wróciło do normy i CE nie pali się. A czy EGR pracuje nie wiem. Grzybka nie udało mi się ruszyć. > Przypuszczam, że w niektórych starszych silnikach z X > na początku to by przeszło. Te z Z już są raczej na to za cwane. Czy Z są cwane ?? Mam Z16XE i EGR ślepy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.