Skocz do zawartości

Test podwozia


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i wyszło tak. Nie zwracajcie uwagi na datę i godzinę

dsc2857mb1.jpg

To na czerwono to chyba coś złego, mam się umówić na wizytę i naprawę. Co to może być ? Coś ze zbieżnością ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i

> wyszło tak. Nie zwracajcie uwagi na datę i godzinę

> To na czerwono to chyba coś złego, mam się umówić na wizytę i

> naprawę. Co to może być ? Coś ze zbieżnością ?

ta wartość pokazuje o ile mm sie rozjadą koła przdnie po przejechaniu 1 m i zbieżnośc ma bezpośredni wpływ na tą wartość.

a druga sprawa - amortyzatory tylne nie wypadły za ciekawie - masz standardowy rozmiar opon?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta wartość pokazuje o ile mm sie rozjadą koła przdnie po przejechaniu

> 1 m i zbieżnośc ma bezpośredni wpływ na tą wartość.

> a druga sprawa - amortyzatory tylne nie wypadły za ciekawie - masz

> standardowy rozmiar opon?

> pozdr

Tak, standardowe kapcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, standardowe kapcie.

wiadomo że pomiar na SKP nie zawsze jest miarodajny (a raczej jest tylko diagnosta powinien umieć odpowiednio zinterpretować wyniki urządzenia na którym pracuje),

obejrzałbym tylne amortyzatory i sprawdziłbym zbieżność osi przedniej

(sam pracuje na OSKP i wiem nieraz jakie wyniki wychodzą z urządzen - czasem przy badaniu amorków procenty wyjda dobrze, ale jak sie spojrzy na przebieg drgań to dopiero wychodiz ze jest coś nie tak)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i

> wyszło tak. Nie zwracajcie uwagi na datę i godzinę

> To na czerwono to chyba coś złego, mam się umówić na wizytę i

> naprawę. Co to może być ? Coś ze zbieżnością ?

No nie żartuj, że Octa waży ponad 1500kg pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba 1 km ? i dlaczego mają się rozjechać? przecież wynik 5,6m/km

> nie ma znaku ujemnego, więc chyba koła są zbieżne?

przeciez m/km to to samo co mm /m zeby.GIF

pisząc "rozjadą" miałem na mysli to że koła nie toczą sie idealnie równolegle,

to tak samo jak rozbieżnośc można nazwać zbieżnością ujemną .

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem na ile pomiar tej wagi jest miarodajny

jest miarodajny - jak u mnie w pracy jedna osoba stanie na jednym trzepaku a druga na drugim to sie wyświetla waga z dokłądnoscią do 1kg.

i co się okazuje - bedąc tego samego dnia na złomowisku zwazylismy na tamtejszej wadze elekronicznej i róznica nie przekraczała 1kg..

a jeszcze co do samego auta - piszac o zbiezności zalożyłęm że przednie zawieszenie było sprawdzane na szarpakach na obecnośc luzów i że nei stwierdzono żadnych luzów - bo inaczej kontrola czy ustawianie zbiezności nie ma sensu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest miarodajny - jak u mnie w pracy jedna osoba stanie na jednym

> trzepaku a druga na drugim to sie wyświetla waga z dokłądnoscią

> do 1kg.

> i co się okazuje - bedąc tego samego dnia na złomowisku zwazylismy na

> tamtejszej wadze elekronicznej i róznica nie przekraczała 1kg..

> a jeszcze co do samego auta - piszac o zbiezności zalożyłęm że

> przednie zawieszenie było sprawdzane na szarpakach na obecnośc

> luzów i że nei stwierdzono żadnych luzów - bo inaczej kontrola

> czy ustawianie zbiezności nie ma sensu.

> pozdr

Chyba za dużo dziadostwa wożę w środku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie tez mnie zdziwiła ta waga, 1614 kg, coś chyba nie tak

> jest.

aż mi się obrazek humorystyczny przypomniał :

Miejsce akcji - komis samochodowy, "wie pan, to auto należało do przemytnika

diamentów, chyba coś z zawieszeniem jest bo nieco się przechyla na jedną stronę,

jakby cięższe było"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i

Zbieznosc jest slaba to raz.

A dwa ze z doswiadczenia wiem ze amorki z tylu na poziomie okolo 50% to sa niepokojace.

Mam tak w Seicento i powoli mysle o wymianie. Auto potrafi sie dziwnie na drodze zachowywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbieznosc jest slaba to raz.

> A dwa ze z doswiadczenia wiem ze amorki z tylu na poziomie okolo 50%

> to sa niepokojace.

> Mam tak w Seicento i powoli mysle o wymianie. Auto potrafi sie

> dziwnie na drodze zachowywac.

wyniki sprawnosci amorkow nie zgadzaja sie czesto z rzeczywistoscia

znam wiele przypadkow ze przy 60% jednego roku pokazywalo ponad 75% w przyszłym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie żartuj, że Octa waży ponad 1500kg

Nie wiem ile wazy Octa, ale kazde posiadane auto jak wazylem to wychodzily takie kwiatki zlosnik.gif

Lanos mial wazyc 1050kg, a wazyl 1160kg

Seicento powinno wazyc 735kg, a wazy 810kg zlosnik.gif

matiz wyszedl 840kg, nie wiem ile wazy w/g producenta.

Punto jeszcze nie sprawdzalem.

Nie wiem czego sie producenci wstydza. Wychodzi na to, ze gratis dorzucaja gdzies wspawane szyny kolejowe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyniki sprawnosci amorkow nie zgadzaja sie czesto z rzeczywistoscia

> znam wiele przypadkow ze przy 60% jednego roku pokazywalo ponad 75% w

> przyszłym

Oczywiscie zalezy to tez od sprawnosci urzadzenia pomiarowego wink.gif

Na chlopski rozum, to ma znaczenie chyba tez temperatura w jakiej odbywa sie pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie zalezy to tez od sprawnosci urzadzenia pomiarowego

> Na chlopski rozum, to ma znaczenie chyba tez temperatura w jakiej

> odbywa sie pomiar.

oraz pozostale parametry zawieszenia (wszelakie luzy , stan sprezy , obnizenie , zauwazylem tez ze masa, ale tego nei jestem pewny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbieznosc jest slaba to raz.

> A dwa ze z doswiadczenia wiem ze amorki z tylu na poziomie okolo 50%

> to sa niepokojace.

> Mam tak w Seicento i powoli mysle o wymianie. Auto potrafi sie

> dziwnie na drodze zachowywac.

Jeszcze jedno mnie męczy w Octavii, ze jak 4 osoby wsiądzie to już pod żaden krawęznik nie podjadę bez przytarcia miską czy wahaczem sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno mnie męczy w Octavii, ze jak 4 osoby wsiądzie to już

> pod żaden krawęznik nie podjadę bez przytarcia miską czy

> wahaczem

Rozwiązaniem problemu z miską może być płyta pod silnik - bardzo chodliwy towar w przypadku Octavii I. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiązaniem problemu z miską może być płyta pod silnik - bardzo

> chodliwy towar w przypadku Octavii I.

To wiem, ale to nie jest idealne rozwiązanie. Myslałem o lekkim podniesieniu zawieszenia, jednak nie wiem jak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno mnie męczy w Octavii, ze jak 4 osoby wsiądzie to już

> pod żaden krawęznik nie podjadę bez przytarcia miską czy

> wahaczem

moj kolega z pracy mial Octavie kombi - diesla i dwa razy uszkodzil miske olejowa - zerwal czy cos w tym rodzaju a sam jechal bez obciazenia po drodze z "kocich lbów" - czyli taki rodzaj "bruku mazowieckiego" nie to co we wroclawiu zostalo. nic na to nie poradzisz, silnik dosc nisko siega w octavi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.