Gripen Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i wyszło tak. Nie zwracajcie uwagi na datę i godzinę To na czerwono to chyba coś złego, mam się umówić na wizytę i naprawę. Co to może być ? Coś ze zbieżnością ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i > wyszło tak. Nie zwracajcie uwagi na datę i godzinę > To na czerwono to chyba coś złego, mam się umówić na wizytę i > naprawę. Co to może być ? Coś ze zbieżnością ? ta wartość pokazuje o ile mm sie rozjadą koła przdnie po przejechaniu 1 m i zbieżnośc ma bezpośredni wpływ na tą wartość. a druga sprawa - amortyzatory tylne nie wypadły za ciekawie - masz standardowy rozmiar opon? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > ta wartość pokazuje o ile mm sie rozjadą koła przdnie po przejechaniu > 1 m i zbieżnośc ma bezpośredni wpływ na tą wartość. > a druga sprawa - amortyzatory tylne nie wypadły za ciekawie - masz > standardowy rozmiar opon? > pozdr Tak, standardowe kapcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Tak, standardowe kapcie. wiadomo że pomiar na SKP nie zawsze jest miarodajny (a raczej jest tylko diagnosta powinien umieć odpowiednio zinterpretować wyniki urządzenia na którym pracuje), obejrzałbym tylne amortyzatory i sprawdziłbym zbieżność osi przedniej (sam pracuje na OSKP i wiem nieraz jakie wyniki wychodzą z urządzen - czasem przy badaniu amorków procenty wyjda dobrze, ale jak sie spojrzy na przebieg drgań to dopiero wychodiz ze jest coś nie tak) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i > wyszło tak. Nie zwracajcie uwagi na datę i godzinę > To na czerwono to chyba coś złego, mam się umówić na wizytę i > naprawę. Co to może być ? Coś ze zbieżnością ? No nie żartuj, że Octa waży ponad 1500kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > No nie żartuj, że Octa waży ponad 1500kg No własnie tez mnie zdziwiła ta waga, 1614 kg, coś chyba nie tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > No własnie tez mnie zdziwiła ta waga, 1614 kg, coś chyba nie tak > jest. a dupa diagnosty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > a dupa diagnosty? PRawda, dodatkowo pełny baniak wachy czyli jakieś .... 150 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > a dupa diagnosty? a niech waży i 100kg, to octa chyba 1500kg nie waży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > PRawda, dodatkowo pełny baniak wachy 1400kg waży octa w kombi z pełnym wyposażeniem, więc nawet jak dojdzie te 40kg wachy + 100kg dniagnosta to jeszcze prawie 100gdzieś ucieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > ta wartość pokazuje o ile mm sie rozjadą koła przdnie po przejechaniu > 1 m chyba 1 km ? i dlaczego mają się rozjechać? przecież wynik 5,6m/km nie ma znaku ujemnego, więc chyba koła są zbieżne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > 1400kg waży octa w kombi z pełnym wyposażeniem, więc nawet jak > dojdzie te 40kg wachy + 100kg dniagnosta to jeszcze prawie > 100gdzieś ucieka Nie wiem na ile pomiar tej wagi jest miarodajny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > chyba 1 km ? i dlaczego mają się rozjechać? przecież wynik 5,6m/km > nie ma znaku ujemnego, więc chyba koła są zbieżne? Diagnosta powiedział, że ściąga w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > chyba 1 km ? i dlaczego mają się rozjechać? przecież wynik 5,6m/km > nie ma znaku ujemnego, więc chyba koła są zbieżne? przeciez m/km to to samo co mm /m pisząc "rozjadą" miałem na mysli to że koła nie toczą sie idealnie równolegle, to tak samo jak rozbieżnośc można nazwać zbieżnością ujemną . pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > chyba 1 km ? i dlaczego mają się rozjechać? przecież wynik 5,6m/km > nie ma znaku ujemnego, więc chyba koła są zbieżne? Wynik jest w metrach na km, kolega pawel_78 policzył w mm/m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Nie wiem na ile pomiar tej wagi jest miarodajny jest miarodajny - jak u mnie w pracy jedna osoba stanie na jednym trzepaku a druga na drugim to sie wyświetla waga z dokłądnoscią do 1kg. i co się okazuje - bedąc tego samego dnia na złomowisku zwazylismy na tamtejszej wadze elekronicznej i róznica nie przekraczała 1kg.. a jeszcze co do samego auta - piszac o zbiezności zalożyłęm że przednie zawieszenie było sprawdzane na szarpakach na obecnośc luzów i że nei stwierdzono żadnych luzów - bo inaczej kontrola czy ustawianie zbiezności nie ma sensu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > jest miarodajny - jak u mnie w pracy jedna osoba stanie na jednym > trzepaku a druga na drugim to sie wyświetla waga z dokłądnoscią > do 1kg. > i co się okazuje - bedąc tego samego dnia na złomowisku zwazylismy na > tamtejszej wadze elekronicznej i róznica nie przekraczała 1kg.. > a jeszcze co do samego auta - piszac o zbiezności zalożyłęm że > przednie zawieszenie było sprawdzane na szarpakach na obecnośc > luzów i że nei stwierdzono żadnych luzów - bo inaczej kontrola > czy ustawianie zbiezności nie ma sensu. > pozdr Chyba za dużo dziadostwa wożę w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > Nie wiem na ile pomiar tej wagi jest miarodajny Pewnie na tyle, na ile pozostałe pomiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badger1 Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > No własnie tez mnie zdziwiła ta waga, 1614 kg, coś chyba nie tak > jest. aż mi się obrazek humorystyczny przypomniał : Miejsce akcji - komis samochodowy, "wie pan, to auto należało do przemytnika diamentów, chyba coś z zawieszeniem jest bo nieco się przechyla na jedną stronę, jakby cięższe było" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > Zrobiłem dzisiaj test podwozia, troszkę mnie znosiło w skrętach i Zbieznosc jest slaba to raz. A dwa ze z doswiadczenia wiem ze amorki z tylu na poziomie okolo 50% to sa niepokojace. Mam tak w Seicento i powoli mysle o wymianie. Auto potrafi sie dziwnie na drodze zachowywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > Zbieznosc jest slaba to raz. > A dwa ze z doswiadczenia wiem ze amorki z tylu na poziomie okolo 50% > to sa niepokojace. > Mam tak w Seicento i powoli mysle o wymianie. Auto potrafi sie > dziwnie na drodze zachowywac. wyniki sprawnosci amorkow nie zgadzaja sie czesto z rzeczywistoscia znam wiele przypadkow ze przy 60% jednego roku pokazywalo ponad 75% w przyszłym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > No nie żartuj, że Octa waży ponad 1500kg Nie wiem ile wazy Octa, ale kazde posiadane auto jak wazylem to wychodzily takie kwiatki Lanos mial wazyc 1050kg, a wazyl 1160kg Seicento powinno wazyc 735kg, a wazy 810kg matiz wyszedl 840kg, nie wiem ile wazy w/g producenta. Punto jeszcze nie sprawdzalem. Nie wiem czego sie producenci wstydza. Wychodzi na to, ze gratis dorzucaja gdzies wspawane szyny kolejowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > wyniki sprawnosci amorkow nie zgadzaja sie czesto z rzeczywistoscia > znam wiele przypadkow ze przy 60% jednego roku pokazywalo ponad 75% w > przyszłym Oczywiscie zalezy to tez od sprawnosci urzadzenia pomiarowego Na chlopski rozum, to ma znaczenie chyba tez temperatura w jakiej odbywa sie pomiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > Oczywiscie zalezy to tez od sprawnosci urzadzenia pomiarowego > Na chlopski rozum, to ma znaczenie chyba tez temperatura w jakiej > odbywa sie pomiar. oraz pozostale parametry zawieszenia (wszelakie luzy , stan sprezy , obnizenie , zauwazylem tez ze masa, ale tego nei jestem pewny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > A dwa ze z doswiadczenia wiem ze amorki z tylu na poziomie okolo 50% Zalezy od auta, od obciazenia... na moje oko jeszcze nie ma sie co niepokoic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 > Zbieznosc jest slaba to raz. > A dwa ze z doswiadczenia wiem ze amorki z tylu na poziomie okolo 50% > to sa niepokojace. > Mam tak w Seicento i powoli mysle o wymianie. Auto potrafi sie > dziwnie na drodze zachowywac. Jeszcze jedno mnie męczy w Octavii, ze jak 4 osoby wsiądzie to już pod żaden krawęznik nie podjadę bez przytarcia miską czy wahaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 > Jeszcze jedno mnie męczy w Octavii, ze jak 4 osoby wsiądzie to już > pod żaden krawęznik nie podjadę bez przytarcia miską czy > wahaczem Rozwiązaniem problemu z miską może być płyta pod silnik - bardzo chodliwy towar w przypadku Octavii I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 > Rozwiązaniem problemu z miską może być płyta pod silnik - bardzo > chodliwy towar w przypadku Octavii I. To wiem, ale to nie jest idealne rozwiązanie. Myslałem o lekkim podniesieniu zawieszenia, jednak nie wiem jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 > To wiem, ale to nie jest idealne rozwiązanie. Myslałem o lekkim > podniesieniu zawieszenia, jednak nie wiem jak Na tył to może sprężyny od kombi? Albo jakąś pochodną zawieszenia z Octavii 4x4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 3 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 > Na tył to może sprężyny od kombi? > Albo jakąś pochodną zawieszenia z Octavii 4x4? A na przód ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 > Jeszcze jedno mnie męczy w Octavii, ze jak 4 osoby wsiądzie to już > pod żaden krawęznik nie podjadę bez przytarcia miską czy > wahaczem moj kolega z pracy mial Octavie kombi - diesla i dwa razy uszkodzil miske olejowa - zerwal czy cos w tym rodzaju a sam jechal bez obciazenia po drodze z "kocich lbów" - czyli taki rodzaj "bruku mazowieckiego" nie to co we wroclawiu zostalo. nic na to nie poradzisz, silnik dosc nisko siega w octavi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.