Gość SYSTEM Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 Witam! Weszlam w posiadanie Uno fire 1,0 i.e. z 96r. w b. dobrym stanie (malo jezdzone, zadbane). Poniewaz wciaz ma te same, "firmowe" opony 135 z 1996r. przydalaby sie wymiana. Nie znam sie na tym kompletnie, na dodatek jestem poczatkujacym kierowca, wiec prosze o pomoc. Bede jezdzic glownie po miescie, czasem w dluzsza trase (raczej latem). Zalezy mi aby dobrze sie trzymaly jezdni na suchym i mokrym, w tym na mokrych lisciach i w miare sucha zima tez, aby byly ciche, niedrogie, i zeby auto nie palilo za duzo. Rozumiem, ze juz wszyscy turlacie ze ze smiechu ... Ale do rzeczy: 1. jakie wymiary? 155/70/13 czy 165/70/13 czy 165/65/13? Na jakich wlasciwie jezdza zwykle posiadacze Uniaczka 1,0? A moze pozostac przy 135 i nie kombinowac? 2. czy przednia os taka sama jak tylna, czy z przodu 155 a z tylu 165? A moze jeszcze inaczej? 3. felgi, rozumiem, stare zostawic? 4. jaka firma, zeby bylo dobrze ale nie za drogo? Dodam, ze 500 zl za komplet to dla mnie za duza kwota. Jakich firm unikac za wszelka cene? 5. nowe czy uzywane? Czy nie natne sie na uzywanych? Boje sie, ze wcisna mi jakis kit. 6. ile to wlasciwie powinno kosztowac, zeby bylo rozsadnie? 7. gdzie najlepiej sie zaopatrzyc w nowe opony? Dodam, ze handlarz ze mnie zaden i na gielde sie nie nadaje. 8. czego jeszcze powinnam oczekiwac od oponiarza poza samym montazem? Wywazenie, wyregulowanie cisnienia, cos jeszcze? Pewnie te pytania wydadza Wam sie naiwne ale bardzo prosze o powazne potraktowanie tematu. Z gory dziekuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Witam! > Weszlam w posiadanie Uno fire 1,0 i.e. z 96r. w b. dobrym stanie > (malo jezdzone, zadbane). Poniewaz wciaz ma te same, "firmowe" > opony 135 z 1996r. przydalaby sie wymiana. Nie znam sie na tym > kompletnie, na dodatek jestem poczatkujacym kierowca, wiec > prosze o pomoc. > Bede jezdzic glownie po miescie, czasem w dluzsza trase (raczej > latem). Zalezy mi aby dobrze sie trzymaly jezdni na suchym i > mokrym, w tym na mokrych lisciach i w miare sucha zima tez, aby > byly ciche, niedrogie, i zeby auto nie palilo za duzo. Rozumiem, > ze juz wszyscy turlacie ze ze smiechu ... > Ale do rzeczy: > 1. jakie wymiary? 155/70/13 czy 165/70/13 czy 165/65/13? Na jakich > wlasciwie jezdza zwykle posiadacze Uniaczka 1,0? A moze pozostac > przy 135 i nie kombinowac? > 2. czy przednia os taka sama jak tylna, czy z przodu 155 a z tylu > 165? A moze jeszcze inaczej? > 3. felgi, rozumiem, stare zostawic? > 4. jaka firma, zeby bylo dobrze ale nie za drogo? Dodam, ze 500 zl za > komplet to dla mnie za duza kwota. Jakich firm unikac za wszelka > cene? > 5. nowe czy uzywane? Czy nie natne sie na uzywanych? Boje sie, ze > wcisna mi jakis kit. > 6. ile to wlasciwie powinno kosztowac, zeby bylo rozsadnie? > 7. gdzie najlepiej sie zaopatrzyc w nowe opony? Dodam, ze handlarz ze > mnie zaden i na gielde sie nie nadaje. > 8. czego jeszcze powinnam oczekiwac od oponiarza poza samym montazem? > Wywazenie, wyregulowanie cisnienia, cos jeszcze? > Pewnie te pytania wydadza Wam sie naiwne ale bardzo prosze o powazne > potraktowanie tematu. > Z gory dziekuje za pomoc. Ja mam Fulda Diadem 155/65 i jestem zadowolony bo nie szumią, nie piszczą, zaj biscie sie trzymają drogi i nawet az tak bardzo sie nie zuzywają. Ja je kupiłem za 100zł uzywane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 A witamy kobiete , jak tak od początku to wypada sie przywitać z gronem klubowiczów {wątek jest na samej górze stronki}, naskrobać coś więcej w profilu, co byśmy i my więcej o Tobie wiedzieli{skąd jesteś, jaki typ masz Uno, itp.} To tak z obowiązków formalnych. A co do opon to wszystkie te rozmiary, które wypisałaś możesz zapodać do Uno, a jeśli sie kompletnie na tym nie znasz, to może poproś kolege, sąsiada to Ci pomoże... A jak nie no to po prostu udaj sie do zakładu wulkanizacji czy serwisu oponiarskiego na pewno Ci coś zaoferują, ale boije sie , że na komplet nowych opon 500zł będzie mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > A jak nie no to po prostu udaj sie do zakładu wulkanizacji czy > serwisu oponiarskiego na pewno Ci coś zaoferują, ale boije sie , > że na komplet nowych opon 500zł będzie mało... czemu?? fuldy w 165/65 można już za 103 zł od sztuki kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 Dużo pytań ale postaram sie odpowiedzieć TANIO I ŁADNIE Opony jakie ci proponuje to 165/65r13 - jest to ładnie reprezentujący się rozmiar jego minusem jest to że stracisz na starcie autka. Ale za to ładnie zacznie sie trzymać w zakrętach. Do tego proponuje ci alumy najlepiej z poldka bo tanio LINK te sie ładnie reprezentują chodź ja miałem LINK te i był najładniejszy. DROŻEJ I ŁADNIE Opony 14' może jakieś 175/50r14 LINK oczywiście że autko straci swoją żwawość motoru 1.0 ale za to ładnie wygląda TANIO I NORMALNIE 155/70r13 zwykła opona najczęściej stosowana w uno i chyba każdy to powie. Możesz zostać przy oponach rowerowych czyli 135/80r13 ale to strasznie wygląda. A co do producenta opon to osobiście polecam SAVA to tania i dobra opona. Daytony też mogą być chodź ja pamiętam że na nich trochu sie poślizgałem. A czy używane czy nowe Ja oponuje za nowymi i uważam że na nowych spokojnie pojeździsz bez obaw no i długo. Używki są dla osób co chcą się autka pozbyć a nie pojeździć nim trochę. Mój szwagier jeździł na używkach i co roku ma problem bo kupuje kolejne i szlak go trafia bo mu juz chyba parę opon nie do pary. Oczywiście że Kasa jest najważniejsza czasem trzeba kupić używki ale sam wybierzesz. A na pytanie gdzie kupić Kupić możesz na Allegro ale pamiętaj że za przekładkę zapłacisz ok 10 zł za szt. + koszty przesyłki (czasem ich nie ma) Więc zanim kupisz na allegro to proponuje ci się udać do wulkanizatora ale nie NORAUTO czy inny, bo tam jest drożyzna w oponach. U wulkanizatora płacisz za opony kupione a podmiankę masz w gratisie + wyważanie. Jeżeli przyjedziesz ze swoimi oponami to płacisz za przekładkę + wyważanie. Rozglądnij się dobrze za nim kupisz coś Proponuje zaglądnąć na ceny w Ceneo.pl tam czasem można coś wyhaczyć jeszcze taniej niż na allegro. Nie te pytanie nie są naiwne i mimo że jesteś babką to pytasz tak jak każdy facet, więc nie ma różnicy bo pytania są takie same. I nie uważam żeby ktoś się to zaśmiał z pytań bo chyba każdy kiedyś o to pytał tylko może nie w jednym poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 Co do rozmiaru to polecam 155. Ładnie wygląda, dobrze się jedzie i nie stawia za dużego oporu. Najlepiej wszystkie 4 takie same. Oponiarz powinien zrobić wszystko to co napisałaś. Aaaa co do tych liści mokrych... to tylko to : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rockybor Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 Nowe oponki i tanie na stonie: Oponeo.pl Wysyłka 0zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Nowe oponki i tanie na stonie: > Oponeo.pl > Wysyłka 0zł. + cena za wyważenie i przekładkę czyli jakieś + 40 do 64 zł w zależności od zakładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 W uno były montowane takie typy opon seryjnie: 135/80 R13 155/70 R13 165/65 R13 175/60 R13 Z tym że fabrycznie w 1.0 były opony 135/80 R13. Jeżeli nie masz aspiracji rajdowca nie latasz szybko po zakrętach, jeździsz raczej spokojnie i bardzo ostrożnie no i nie będzie Ci przeszkadzać że Twoje auto ma opony szerokością zbliżone do tych rowerowych to wystarczą z Ciebie 135/80 R13. Będą tanie innych plusów nie mają. Jeżeli lubisz czasami zaszaleć przejść szybciej zakręt czy coś to 155/70 R13 lub 165/65 R13 będą odpowiednie. Są niewiele droższe a samochód prowadzi się lepiej głównie po zakrętach. 175/60 R13 były montowane tylko w wersji turbo więc większego sensu nie ma zakładać takich opon w 1.0, bo nie będzie już takie żwawe, ale prowadzenie i hamowanie będzie na najwyższym poziomie spośród tych wszystkich modeli opon. Ja mogę polecić opony Dębica Nawigator. Są to opony uniwersalne całoroczne na zimę i lato (zaraz pewnie dostane, że lepiej mieć zimówki i letnie, ale ja miałem przez 10 lat uniwersalne i jeździłem cały rok i było OK). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > czemu?? fuldy w 165/65 można już za 103 zł od sztuki kupić Ale ja dałem 100zł za 4 szt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Ale ja dałem 100zł za 4 szt zapomniałeś dodać, że ośmioletnie, używane z bieżnikiem 1,8mm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > zapomniałeś dodać, że ośmioletnie, używane z bieżnikiem 1,8mm... Nie bo z bieznikami 2-6mm 2-5mm. Sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Ale ja dałem 100zł za 4 szt To ja bych nie chciał na nich jezdzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > To ja bych nie chciał na nich jezdzić... Nie musisz ja na nich smigam i są wporzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 p31 .... z nozem i widelcem do kobiety? No no no ze schabowym na patelni - to rozumiem Sluchajcie .... bardzo Wam dziekuje. Kupilabym w tym ukladzie nowki. Z uwagi jednak na ograniczone fundusze zaczelabym moze wymiane od jednej osi. Czy wymiana najpierw jednej osi bylaby OK? Jesli tak, to od ktorej zaczac, od tylnej? Z przodu zostalyby wtedy rowerowe 135. Nie bedzie dziko wygladalo i jeszcze bardziej dziko jezdzilo? Nie chce, zeby auto stracilo na zwawosci, wiec 155-165 by wchodzilo w gre. Ale, skoro wszystkie te rozmiary sa dobre, to w czym wlasciwie tkwia roznice? Np. pomiedzy 155/70 - 155/65 - 165/70 - 165/65? Nie rozumiem tego. Slyszalam sporo niepochlebnych opinii o Debicy .... Jedynie Passio co niektorzy chwalili. Dodam, ze oszczednosc rzedu 10-15 zl na oponie to drobna oszczednosc wg. mnie, wiec porownujac ceny na Oponeo widze, ze w zasadzie Debica nie jest duzo tansza i chyba warto zdecydowac sie na cos zagranicznego. Slyszalam dobre opinie o Kormoranach Impulserach, Barum Brillantis, Michelinach ... (to oceny na podstawie jakichs niemieckich testow). Tylko kurcze na co, bo wybor duzy? Jak sprawy ze scieralnoscia tych Fuld, Daytonow czy Sav, ktore polecacie? Czy ten oponiarz mnie nie nabije w butelke, jak babe zobaczy, co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > p31 .... z nozem i widelcem do kobiety? No no no > ze schabowym na patelni - to rozumiem > Sluchajcie .... bardzo Wam dziekuje. > Kupilabym w tym ukladzie nowki. Z uwagi jednak na ograniczone > fundusze zaczelabym moze wymiane od jednej osi. Czy wymiana > najpierw jednej osi bylaby OK? Jesli tak, to od ktorej zaczac, > od tylnej? Z przodu zostalyby wtedy rowerowe 135. Nie bedzie > dziko wygladalo i jeszcze bardziej dziko jezdzilo? > Nie chce, zeby auto stracilo na zwawosci, wiec 155-165 by wchodzilo w > gre. Ale, skoro wszystkie te rozmiary sa dobre, to w czym > wlasciwie tkwia roznice? Np. pomiedzy 155/70 - 155/65 - 165/70 - > 165/65? Nie rozumiem tego. > Slyszalam sporo niepochlebnych opinii o Debicy .... Jedynie Passio co > niektorzy chwalili. Dodam, ze oszczednosc rzedu 10-15 zl na > oponie to drobna oszczednosc wg. mnie, wiec porownujac ceny na > Oponeo widze, ze w zasadzie Debica nie jest duzo tansza i chyba > warto zdecydowac sie na cos zagranicznego. Slyszalam dobre > opinie o Kormoranach Impulserach, Barum Brillantis, Michelinach > ... (to oceny na podstawie jakichs niemieckich testow). Tylko > kurcze na co, bo wybor duzy? Jak sprawy ze scieralnoscia tych > Fuld, Daytonow czy Sav, ktore polecacie? > Czy ten oponiarz mnie nie nabije w butelke, jak babe zobaczy, co? Moim zdaniem 165 za szerokie, będzie balon - nic dobrego - wiem bo miałem. 155 to optymalny rozmiar. Jeśli jedna oś to przednia - jest ważniejsza. Co do rozmiarów - pierwsza liczba oznacza szerokość opony w mm a druga wysokość profilu oponu w % szerokości. Upraszczając - 165 jest o 1cm szersza od 155 155/70 będzie wyższa (w profilu) od 155/65 o 10% ze 155mm czyli o 15mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > p31 .... z nozem i widelcem do kobiety? No no no > ze schabowym na patelni - to rozumiem , a co lubisz jeść, czy gotować ? A co do nowych opon to nie znaju sie na firmach, czy Dębica, czy Fulda, czy inne tam, każdy Żyd swe gówno chwali-jak to mówili rycerze... Ja całe trzy lata mając uniaka jezdziłem na używkach, ale za 70 zł za szt. nie jak co niektórzy za 100zł za komplet.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Jeśli jedna oś to przednia - jest ważniejsza. Koleżance chyba nie chodziło, czy przednia ważniejsza, czy tylna , tylko czy sie daje na przód i na tył taki sam rozmiar opon........... , chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > , a co lubisz jeść, czy gotować ? > A co do nowych opon to nie znaju sie na firmach, czy Dębica, czy > Fulda, czy inne tam, każdy Żyd swe gówno chwali-jak to mówili > rycerze... Ja całe trzy lata mając uniaka jezdziłem na używkach, > ale za 70 zł za szt. nie jak co niektórzy za 100zł za > komplet.... Hmm skoro jest okazja tanio kupic dobre opony to czemu niby ich nie brac? a no tak, lubisz isc na łatwizne i zamiast poszukać to jedziesz do sklepu z uzywkami i bierzesz ja zaoszczedziłem na nich i jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Koleżance chyba nie chodziło, czy przednia ważniejsza, czy tylna , > tylko czy sie daje na przód i na tył taki sam rozmiar > opon........... , chyba Quote: Czy wymiana najpierw jednej osi bylaby OK? Jesli tak, to od ktorej zaczac, od tylnej? Jak Ty to czytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Co do rozmiarów - pierwsza liczba oznacza szerokość opony w mm a > druga wysokość profilu oponu w % szerokości. > Upraszczając - 165 jest o 1cm szersza od 155 > 155/70 będzie wyższa (w profilu) od 155/65 o 10% ze 155mm czyli o > 15mm Tak, tak ... ja wiem - doszkolilam sie w necie . Chodzilo mi bardziej o roznice praktyczne, wyczuwalne, uzytkowe, itp. miedzy nimi. Dlaczego jedni wola 155/70 a inni 155/65 na przyklad. Pewnie to sa jakies niuanse, tak tylko z ciekawosci pytam. Ale moze sa jakies roznice w przyczepnosci albo ile auto pali, bo tego problemu jeszczesmy nie poruszali w kontekscie opon ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > p31 .... z nozem i widelcem do kobiety? No no no > ze schabowym na patelni - to rozumiem bo On to człowiek niewychowany jest > Kupilabym w tym ukladzie nowki. dobry wybór, co prawda sam jeżdżę na używanych już 3 sezon > Z uwagi jednak na ograniczone > fundusze zaczelabym moze wymiane od jednej osi. Czy wymiana > najpierw jednej osi bylaby OK? Jesli tak, to od ktorej zaczac, > od tylnej? ja zaczynałem właśnie od tylnej osi. Z przodu miałem 155 a z tyłu założyłem 165. później przyszła okazja i dostałem 175 za grosze i wtedy znów zamiana, 165 na przód, 175 na tył > Z przodu zostalyby wtedy rowerowe 135. Nie bedzie > dziko wygladalo i jeszcze bardziej dziko jezdzilo? oj jak na 135 się jeździ to nie mam pojęcia, nigdy takich nie miałem i nie będę miał raczej ale różnicy w jeździe nie odczujesz raczej > Nie chce, zeby auto stracilo na zwawosci, wiec 155-165 by wchodzilo w > gre. Ale, skoro wszystkie te rozmiary sa dobre, to w czym > wlasciwie tkwia roznice? Np. pomiedzy 155/70 - 155/65 - 165/70 - > 165/65? Nie rozumiem tego. szerokość opony = lepsza przyczepność i lepszy wygląd > Tylko > kurcze na co, bo wybor duzy? Jak sprawy ze scieralnoscia tych > Fuld, Daytonow czy Sav, ktore polecacie? tutaj nic nie powiem, bo ja na michalinach jeżdżę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Witam! > Weszlam w posiadanie Uno fire 1,0 i.e. z 96r. [...] > Bede jezdzic glownie po miescie, czasem w dluzsza trase (raczej > latem). Zalezy mi aby dobrze sie trzymaly jezdni na suchym i > mokrym, w tym na mokrych lisciach i w miare sucha zima tez, aby > byly ciche, niedrogie, i zeby auto nie palilo za duzo. Rozumiem, > ze juz wszyscy turlacie ze ze smiechu ... Takie rzeczy to tylko w erze Jeszcze się nie turlamy, i raczej wcale mi nie do śmiechu. Proszę od razu wziąć pod uwagę to że zima to zima (nie ważne sucha czy śnieżna) więc tu w rachubę wchodzą oponki tylko zimowe, a lato to lato. Czas opon wielosezonowych minął już chyba bezpowrotnie, jeśli koleżanka chce przeżyć to proponuję na razie wstrzymać się z zakupem, a za 1,5 -2 m-ce kupić komplet zimówek. A w kwietniu przygotować się na zakup drugiego kompletu na lato. > Ale do rzeczy: > 1. jakie wymiary? 155/70/13 czy 165/70/13 czy 165/65/13? Na jakich > wlasciwie jezdza zwykle posiadacze Uniaczka 1,0? A moze pozostac > przy 135 i nie kombinowac? dla 1.0 155/70 będzie optymalne, szersze powodują wzrost spożycia noPb > 2. czy przednia os taka sama jak tylna, czy z przodu 155 a z tylu > 165? A moze jeszcze inaczej? są takie same > 3. felgi, rozumiem, stare zostawic? no hmm jakby to powiedzieć , przy przeznaczonych na ten cel 500PLN - raczej zapomnieć o alu, ew. dokupić drugi komplet stalowych za 120PLN - na zimówki > 4. jaka firma, zeby bylo dobrze ale nie za drogo? Dodam, ze 500 zl za > komplet to dla mnie za duza kwota. Jakich firm unikac za wszelka > cene? tu nie wiem , każdy będzie chwalił to co posiada, na zimę mam KORMORANY, ale szczególnie polecane są fińskie; na lato obecnie mam nowe PASSIO2 - unikać PASSIO (te bez dwójki) > 5. nowe czy uzywane? Czy nie natne sie na uzywanych? Boje sie, ze > wcisna mi jakis kit. czasami, ale to czasami można znaleźć hit wśród używanych, ja doszedłem do prostego wniosku, moje zdrowie jest więcej warte niż loteria z zakupem i kupuję tylko nówki > 6. ile to wlasciwie powinno kosztowac, zeby bylo rozsadnie? bez zmiany felg 4 szt. opon 155/70 to jakieś 500-600zł > 7. gdzie najlepiej sie zaopatrzyc w nowe opony? Dodam, ze handlarz ze > mnie zaden i na gielde sie nie nadaje. koledzy już wyżej wskazali > 8. czego jeszcze powinnam oczekiwac od oponiarza poza samym montazem? > Wywazenie, wyregulowanie cisnienia, cos jeszcze? gwarancji!! > Pewnie te pytania wydadza Wam sie naiwne ale bardzo prosze o powazne > potraktowanie tematu. > Z gory dziekuje za pomoc. Nie ma sprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Tak, tak ... ja wiem - doszkolilam sie w necie . Chodzilo mi > bardziej o roznice praktyczne, wyczuwalne, uzytkowe, itp. miedzy > nimi. Dlaczego jedni wola 155/70 a inni 155/65 na przyklad. > Pewnie to sa jakies niuanse, tak tylko z ciekawosci pytam. Ale > moze sa jakies roznice w przyczepnosci albo ile auto pali, bo > tego problemu jeszczesmy nie poruszali w kontekscie opon ... Ok. Jeździłem już na 135, 145, 155, 165, 175 i 195 więc co nieco mogę powiedzieć. Dla silnika 0.9 oraz 1.0 135 ma takie zalety, że łatwo przyspiesza, mniej pali i lekko się kieruje. Wady - przy ostrej jeździe te opony bardzo słabo trzymają na boki (mi raz prawie spadła z felgi ) no i wygląda to komicznie (rowerówki) - tyle że jeśli jeździsz w miarę spokojnie to się tym nie martw. Co do 155 to opory toczenia oraz spalanie nie będzie zauważalnie większe ale za to przyczepność i wygląd znacznie się poprawię - moim zdaniem warto. Szersze w/g mnie do tego silnika i do tej szerokości felg to pomyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Tak, tak ... ja wiem - doszkolilam sie w necie . Chodzilo mi > bardziej o roznice praktyczne, wyczuwalne, uzytkowe, itp. miedzy > nimi. Dlaczego jedni wola 155/70 a inni 155/65 na przyklad. > Pewnie to sa jakies niuanse, tak tylko z ciekawosci pytam. Ale > moze sa jakies roznice w przyczepnosci albo ile auto pali, bo > tego problemu jeszczesmy nie poruszali w kontekscie opon ... Jeżeli Twój styl jazdy=emeryten style to zostaw 135 ja bym najpierw wsadził na tył co by w razie czego Ci dupcią nie zarzuciło a na 135 o to nie trudno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Quote: > Czy wymiana najpierw jednej osi bylaby OK? Jesli tak, to od ktorej > zaczac, od tylnej? > Jak Ty to czytasz? Swe spostrzeżenie , opieram o post pierwszy , przeczytaj go dokładnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Tak, tak ... ja wiem - doszkolilam sie w necie . Chodzilo mi > bardziej o roznice praktyczne, wyczuwalne, uzytkowe, itp. miedzy > nimi. Dlaczego jedni wola 155/70 a inni 155/65 na przyklad. > Pewnie to sa jakies niuanse, tak tylko z ciekawosci pytam. Ale > moze sa jakies roznice w przyczepnosci albo ile auto pali, bo > tego problemu jeszczesmy nie poruszali w kontekscie opon ... w rozmiarach jakie podałaś jako przykład, to akurat jedne (155/70) mają wysokość zalecana przez producenta naszego auta, drugi rozmiar po założeniu będzie powodował przekłamania licznika prędkości (prędkościomierza) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Swe spostrzeżenie , opieram o post pierwszy , przeczytaj go > dokładnie... Czytam wątek o leżeniu na torach, czytam Twoje posty tutaj i pytam: Nachlałeś się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Czytam wątek o leżeniu na torach, czytam Twoje posty tutaj i pytam: > Nachlałeś się? Jak ludziom czasem ciężko jest sie przyznać do błędu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Jeżeli Twój styl jazdy=emeryten style to zostaw 135 ja bym najpierw > wsadził na tył co by w razie czego Ci dupcią nie zarzuciło a na > 135 o to nie trudno Tak piszesz bo? 100km/h, bardzo ciasny zakręt - zarzuciło ale... kto tak jeździ? Bez obaw na suchym nie zarzuci a na mokrym to i 155 nie zrobi różnicy http://pl.youtube.com/watch?v=plgwGmyPX_Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Jak ludziom czasem ciężko jest sie przyznać do błędu... Nie ma błędu bo koleżanka pytała którą oś zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Jak ludziom czasem ciężko jest sie przyznać do błędu... No właśnie! wiesz jak to jest, bo trudno Ci się przyznać! Klepiesz we wszystkich wątkach na raz i Ci się popitoliło. Glaca zrozumiał i odpowiedział tak jak trzeba. To Ty zastosowałeś logikę odwrotną, albo coś w tym stylu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Nie ma błędu bo koleżanka pytała którą oś zmienić Przeczytaj coś teraz napisał Glacusiu i to: <<< 2. czy przednia os taka sama jak tylna, czy z przodu 155 a z tylu 165? A moze jeszcze inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 Pitolicie Hipolicie i milczcie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Pitolicie Hipolicie i milczcie.... Popatrz na który post odpowiadał Glaca! Quote: > p31 .... z nozem i widelcem do kobiety? No no no > ze schabowym na patelni - to rozumiem > Sluchajcie .... bardzo Wam dziekuje. > Kupilabym w tym ukladzie nowki. Z uwagi jednak na ograniczone > fundusze zaczelabym moze wymiane od jednej osi. Czy wymiana > najpierw jednej osi bylaby OK? Jesli tak, to od ktorej zaczac, > od tylnej? Z przodu zostalyby wtedy rowerowe 135. Nie bedzie > dziko wygladalo i jeszcze bardziej dziko jezdzilo? > Nie chce, zeby auto stracilo na zwawosci, wiec 155-165 by wchodzilo w > gre. Ale, skoro wszystkie te rozmiary sa dobre, to w czym > wlasciwie tkwia roznice? Np. pomiedzy 155/70 - 155/65 - 165/70 - > 165/65? Nie rozumiem tego. > Slyszalam sporo niepochlebnych opinii o Debicy .... Jedynie Passio co > niektorzy chwalili. Dodam, ze oszczednosc rzedu 10-15 zl na > oponie to drobna oszczednosc wg. mnie, wiec porownujac ceny na > Oponeo widze, ze w zasadzie Debica nie jest duzo tansza i chyba > warto zdecydowac sie na cos zagranicznego. Slyszalam dobre > opinie o Kormoranach Impulserach, Barum Brillantis, Michelinach > ... (to oceny na podstawie jakichs niemieckich testow). Tylko > kurcze na co, bo wybor duzy? Jak sprawy ze scieralnoscia tych > Fuld, Daytonow czy Sav, ktore polecacie? > Czy ten oponiarz mnie nie nabije w butelke, jak babe zobaczy, co? Moim zdaniem 165 za szerokie, będzie balon - nic dobrego - wiem bo miałem. 155 to optymalny rozmiar. Jeśli jedna oś to przednia - jest ważniejsza. Co do rozmiarów - pierwsza liczba oznacza szerokość opony w mm a druga wysokość profilu oponu w % szerokości. Upraszczając - 165 jest o 1cm szersza od 155 155/70 będzie wyższa (w profilu) od 155/65 o 10% ze 155mm czyli o 15mm ... i to Ty siedź cicho! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 On na jeden , ja na drugi.... i takie sraty taty wychodzą.... A jak nie bede cicho to co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Przeczytaj coś teraz napisał Glacusiu i to: Gościu ale ja odpowiadałem na konkretnego posta a Ty na pierwszego - kutwa to o czym my rozmawiamy? Równie dobrze mógłbym napisać że nie masz racji bo w 2003-cim w grudniu ktoś pytał o świecące wentylki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 No jo to żem se wyjaśnili Ale dobra wybaczam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > No jo to żem se wyjaśnili Ale dobra wybaczam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nienormalny Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 Mam uno 1.0 i miałem dwa komplety: 135/80/R13 (poprzedni) 155/70/R13 (obecny) Spokojnie mogę sobie porównać. Trzynastki musiałem wymienić, Uno, może i nie szybkie, wcale szaleć nie lubię, ale nie lubię się zatrzymywać na zakrętach, dlatego zmieniłem na 155. Szczerze mówiąc... owszem, troszkę lepiej na zakrętach ale bardziej komfortowo jeździło mi się na 135 i do spokojnej jazdy zdecydowanie wybrałbym ten rozmiar. Byleby to była jakaś sensowna opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 2 Września 2008 Udostępnij Napisano 2 Września 2008 > Przeczytaj coś teraz napisał Glacusiu i to: ja z przodu mam 145/80/R13, a z tyłu 155/65/R13 i śmiga wyśmienicie na razie wymieniłem tylko przód (tak... wiem... ale 110pln za jedną oponę to dość drogo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Września 2008 Udostępnij Napisano 3 Września 2008 > Witam! > Weszlam w posiadanie Uno fire 1,0 i.e. z 96r. w b. dobrym stanie > (malo jezdzone, zadbane). No to fajnie. Rozumiem, > ze juz wszyscy turlacie ze ze smiechu ... A przestań Jeżeli chodzi o opony to raczej nie oszczędzaj. Polecam bardzo Fulda Ecocontrol. Są to opony z bardzo głębokim beżnikiem i jak dotąd uważam, że są to najlepsze opony z tych tańszych, bardzo dobrze się na nich jeździ, szczególnie podczas deszczu, rozmiar to taki optymalny 155/70 R13. A co do felg to polecam nabyć sobie felgi od Poloneza, troszkę poszeżają rozstaw kół i przez to autko jest bardziej stabilniejsze. Wiem, ze to trochę więcej niż 500zł ale uważam, że jeżeli opony to tylko nowe, nie jest to rachunek, który płacimy co miesiąc, kupujesz to raz na kilka lat dlatego warto zapłacić troszkę więcej i być pewnym, ze ma się w samochodzie coś lepszzego. Pozdrawiam i powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszzsch Napisano 3 Września 2008 Udostępnij Napisano 3 Września 2008 http://www.motostrada.pl/opony/48624_Continental_ContiEcoContact_3.html a oto zwyciezca testu na naszej klubowej stronce w super korzystnej cenie... nie wiem czy wiesz,ale kupujac opony letnie bedziesz musiala na zime zakupic komplet zimowek! a to juz podwaja koszta...mozesz zastanowic sie nad oponami calorocznymi,ktore sa kompromisem miedzy wlasciwosciami jednych i drugich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 3 Września 2008 Udostępnij Napisano 3 Września 2008 Dobra rada dla milej kolezanki - po pierwsze nie kombinowac. Brac taki rozmiar jaki zaleca producent czyli 135/80 lub 155/70. Jaki - to zalezy po polowie od srodkow jakimi kolezanka dysponuje i od tego jaki cel ma zostac osiagniety. W telegraficznym skrocie sprawa przedstawia sie nastepujaco. Wezsza opona to latwiejsze kierowanie (mniejszy opor kierownicy, mniejsza podatnosc na "bujanie" w koleinach) oraz minimalnie lepsze przyspieszenie i nizsze spalanie kosztem skromnego wygladu. Szersza opona to zdecydowanie korzystniejszy wyglad, troszeczke lepsze hamowanie i trzymanie w zakretach ale przyplacamy za to ciezszym obracaniem kierownicy (uciazliwe przy parkowaniu), upodobaniem auta do tanczenia w koleinach (zwlaszcza przy zmianie pasa ruchu np. podczas wyprzedzania) oraz ciut wyzszym spalaniem (prawde mowiac - dla mnie nieodczuwalnym). Kupowanie opon szerszych (nawet tez homologowanych dla Uno) - tak jak napisali inni koledzy - mija sie z celem. Tak wiec wybor nalezy do Ciebie. Opony dobiera sie do indywidualnych potrzeb. Potrzeby i aspiracje chlopcow przewaznie sa biegunowo odmienne niz dziewczynek wiec najlepiej bedzie jesli Kolezanka sama rozwazy swoje indywidualne "za i przeciw". Na koniec jeszcze wybor modelu opon. To tez w glownej mierze kwestia kwoty jaka chce sie przeznaczyc na ich zakup. Na dzien dobry odradzamy produkty polskie, zwlaszcza Debice Passio (nie z niecheci do "naszego" tylko dlatego, ze faktycznie sa liche) oraz wszystkie inne opony ktore powstaly z mysla o montazu fabrycznym - Matador Stella, Goodyear GT2, Continental ContiEcoContact EP itd. itd.). Dobrze jest przeczytac co na temat opon w danym rozmiarze pisza Niemcy w testach ADAC. Osobiscie polecam opony Uniroyal Rallye 680. Sa stosunkowo niedrogie (~90 zl/szt. w rozm. 135/80), ciche, komfortowe i zapewniaja bardzo dobra przyczepnosc podczas deszczu. Pozdrawiam serdecznie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fishman Napisano 3 Września 2008 Udostępnij Napisano 3 Września 2008 > Ale do rzeczy: > 1. jakie wymiary? 155/70/13 czy 165/70/13 czy 165/65/13? Na jakich > wlasciwie jezdza zwykle posiadacze Uniaczka 1,0? A moze pozostac > przy 135 i nie kombinowac? Jak jeździsz mało, głównie po mieście i w tempie emeryckim, to możesz zostawić 135/80. Ja mam zimówki w tym rozmiarze i źle się nie jeździ - kormorany w tym rozmiarze kupione razem z samochodem to był horror. Dla litrowca najlepszy rozmiar to będzie chyba 155/70R13 - auto prowadzi się dużo lepiej niż na wąskim profilu, a nie rosną znacząco opory toczenia i moment na kierownicy. Do tego nie są znacząco droższe. > 2. czy przednia os taka sama jak tylna, czy z przodu 155 a z tylu > 165? A moze jeszcze inaczej? Najlepiej takie same. Różnicowanie rozmiarów opon zostaw sobie na czasy, kiedy będziesz jeździć dwustukonnym samochodem > 3. felgi, rozumiem, stare zostawic? Nie ma żadnych przeciwwskazań, chyba że są pokrzywione. > 4. jaka firma, zeby bylo dobrze ale nie za drogo? Dodam, ze 500 zl za > komplet to dla mnie za duza kwota. Jakich firm unikac za wszelka > cene? Jeżeli nie chcesz bawić się w przekładanie co pół roku to weź całoroczne Navigatory 2 Dębicy - to licencyjne Goodyear Vector 3. Kupisz nowe i jeszcze powinnaś się zmieścić w budżecie z wyważeniem. Unikaj najtańszych Dębic (vivo, passio) i Kormoranów (impulser) oraz chińszczyzny. Z segmentu "tanie i dobre" warto patrzeć na Uniroyale, Daytony i Fuldy. > 5. nowe czy uzywane? Czy nie natne sie na uzywanych? Boje sie, ze > wcisna mi jakis kit. Nowa niedroga opona (poza tymi szczególnie odradzanymi) będzie na 99% lepsza od drogiej używanej. > 6. ile to wlasciwie powinno kosztowac, zeby bylo rozsadnie? Opony w rozmiarze 155/70 - w okolicach 100zł za sztukę. Wymiana, wyważenie - 40-60zł za komplet. > 7. gdzie najlepiej sie zaopatrzyc w nowe opony? Dodam, ze handlarz ze > mnie zaden i na gielde sie nie nadaje. Sprawdzić ceny na Ceneo, rozejrzeć się po gumiarzach, czy któryś nie zakłada za darmola przy zakupie opon u niego i sprawdzić, czy całość się kalkuluje, czy lepiej zamówić w internecie i założyć osobno. > 8. czego jeszcze powinnam oczekiwac od oponiarza poza samym montazem? > Wywazenie, wyregulowanie cisnienia, cos jeszcze? Możesz oczekiwać zmiany wentylków, ale lepiej zażądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Września 2008 Udostępnij Napisano 3 Września 2008 > Nowa niedroga opona (poza tymi szczególnie odradzanymi) będzie na 99% > lepsza od drogiej używanej. Chyba od drogiej ZAKATOWANEJ - to się zgodzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Września 2008 Udostępnij Napisano 4 Września 2008 > Chyba od drogiej ZAKATOWANEJ - to się zgodzę Dobrze mowi, dac mu wodki! Lepsza uzywana (4-5 mm) dobra opona uznanej marki niz nowa bylejaka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 4 Września 2008 Udostępnij Napisano 4 Września 2008 > Dobrze mowi, dac mu wodki! Lepsza uzywana (4-5 mm) dobra opona > uznanej marki niz nowa bylejaka . Lepsza nowa ale nie bylejaka, (trzeba dołożyć ok. 100-200 do kompletu cen byleajkich opon ) niż opona nawet dobrej firmy z 4mm bieżnika. Właśnie takie wyrzuciłem po tym jak leciałem jak po lodzie w odrobince wody w koleinach i to z kompletem rodziny na pokładzie. Może do jazdy samemu by się nadawały ale po zapakowaniu auta 4mm już nie pracuje tak jak trzeba aby uniknąć aquaplaningu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Września 2008 Udostępnij Napisano 4 Września 2008 > Lepsza nowa ale nie bylejaka No to juz jest opcja optymalna . > (trzeba dołożyć ok. 100-200 do kompletu cen byleajkich opon ) Jestem sklonny stwierdzic ze czasem wystarczy 50-100 zl . Roznica w cenie kompletu Kormoranow Impulser czy Debicy Passio a polecanymi przeze mnie Uniroyalami wynosi odpowiednio 40 i 36 zl . Moze zabrzmi to przesadnie, nawet nieco histerycznie, ale... jakos glupio pomyslec ze w krytycznym momencie odleglosc miedzy zyciem a smiercia moze wynosic 36 zl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 4 Września 2008 Udostępnij Napisano 4 Września 2008 wg mnie teraz jeszcze potulaj się na tych co masz a pod koniec października kup NOWE zimówki. Do 1.0 polecam rozmiary 135/80, 145/80 lub 155/70 R13 z przewagą rozmiaru 145/80-samochód jest trochę wyższy- nie zakopiesz się tak szybko w śniegu. A na wiosnę komplet letnich kupisz. Używanych opon nie warto kupować myślisz, że ktoś na zachodzie wymienia opony, które są jeszcze dobre? Używki albo są już mocno zjechane a jak mają dobry bieżnik to są stare. Mój znajomy kupował używki, ale prędzej czy później miał z nimi problemy Pamiętaj ewentualna kolizja bądź wypadek będzie cię więcej kosztowała niż te opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.