Skocz do zawartości

[A G] Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu


Pidu

Rekomendowane odpowiedzi

Może dziwne pytanie, ale jakie powinno być w astrze z silnikiem Y20DTH ciśnienie w oponach 195/60R15? Pytanie bierze się stąd, że co żródło to inaczej (dla obciążenia do 3 osób):

- nalepka w moim aucie - 2,2 / 2,0

- polska instrukcja osługi - 2,3 / 2,1

- niemiecka instrukcja obsługi - 2,4 / 2,2 (tę dostałem razem z autem)

Bądź tu mądry i pisz wiersze, do ilu pompować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może dziwne pytanie, ale jakie powinno być w astrze z silnikiem

> Y20DTH ciśnienie w oponach 195/60R15? Pytanie bierze się stąd,

> że co żródło to inaczej (dla obciążenia do 3 osób):

> - nalepka w moim aucie - 2,2 / 2,0

> - polska instrukcja osługi - 2,3 / 2,1

> - niemiecka instrukcja obsługi - 2,4 / 2,2 (tę dostałem razem z

> autem)

> Bądź tu mądry i pisz wiersze, do ilu pompować?

A czy to wazne ja jezdze 2.0/1.8 i na nasze drogi uwazam to za optimum.

A pozatym mysle ze blad wskazan cisnieniomierza bedzie taki jak ta roznica cisnien jaka podales.A napompowac proboj tak jak glosi nalepka w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to wazne ja jezdze 2.0/1.8 i na nasze drogi uwazam to za

> optimum.

> A pozatym mysle ze blad wskazan cisnieniomierza bedzie taki jak ta

> roznica cisnien jaka podales.A napompowac proboj tak jak glosi

> nalepka w aucie.

A ja ładuje przód 2,8 i tył 2,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lookam na klapkę wlewu paliwa. U mnie (w kombiaku) tam jest naklejona tabelka z zalecanymi ciśnieniami w oponach w zależności o załadunku samochodu

Na pusto zalecają 2,2 / 2,0

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w swoim zawsze ładuje:

> 3 osoby - przód 2.3 tył 2.0

> Max obciązenie - przód 2.4 tył 3.0

> I nie zapominam oczywiście o regulacji wysokości swiateł.

Czyli podobnie jak w polskim manualu do astry.

Ciekawe skąd wynikają takie różnice - naklejka w aucie i instrykcje to w końcu materiały GM, więc powinny być jednolite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ładnie musi ci łupac zawieszenie na naszych "równych" drogach.

eee tam Ja miałem raz w jednym kole z przodu 4,0 atmosfery(bo koleś napompował kompresorem na oko) w reszcie normalnie i nie czułem różnicy zeby.GIF dopiero po paru dniach sprawdziłem czy nic nie uszło z koła i się trochę zdziwiłem,że miałem aż 4,0 icon_eek.gif

a zawsze mam z przodu 2,6 z tyłu 2,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee tam Ja miałem raz w jednym kole z przodu 4,0 atmosfery(bi koleś

> napompował kompresorem na oko) w reszcie normalnie i nie czułem

> różnicy dopiero po paru dniach sprawdziłem czy nic nie uszło z

> koła i się trochę zdziwiłem,że miałem aż 4,0

> a zawsze mam z przodu 2,6 z tyłu 2,3

No to chyba malo uwazny jestes bo dla mnie taka roznica bylaby zaraz zauwazalna. wsiadlem do nie swojego samochodu i czuc bylo ze ma za duzo powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja ładuje przód 2,8 i tył 2,5.

Co ty, cement wozisz? Ja kiedyś, za poradą kolegi, aby mi samochód nie myszkował po ulicy (później się okazało, że opony były zbyt szerokie) zwiększyłem ciśnienie z 2,0 do 2,5 to miałem wrażenie, że jadę taczką, wszystko w kabinie mi wibrowało... Jeśli te wartości to prawda, sprawdź ciśnieniomierz, czy nie zawyża wskazań.... No, chyba, że masz niskoprofilowe opony, to pewnie trzeba tak mocno pompować, żeby na wybojach felg nie porozbijać...? Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie i ja robię i wbrew pozorom nie jest aż tak twardo ale za to

> ekonomiczniej bo opór toczenia jest mniejszy i motor ma lżej.

czy ekonomiczniej to nie wiem zawieszenie dostaje za swoje szybciej sie zuzywa i opony sie szybciej traca zwlaszcza grzbietem.

Trzeba byloby przeliczyc ile zyskujesz na paliwie a ile tracisz przez szybsze zuzycie elementow zawieszenia wtedy mozna napisac ze to ekonomiczne rozwiazanie.

ja jednak wole palic wiecej i zuzywac opony na brzegach i jezdzic bardziej komfortowo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ekonomiczniej to nie wiem zawieszenie dostaje za swoje szybciej

> sie zuzywa i opony sie szybciej traca zwlaszcza grzbietem.

> Trzeba byloby przeliczyc ile zyskujesz na paliwie a ile tracisz przez

> szybsze zuzycie elementow zawieszenia wtedy mozna napisac ze to

> ekonomiczne rozwiazanie.

> ja jednak wole palic wiecej i zuzywac opony na brzegach i jezdzic

> bardziej komfortowo

Do tego co napisales dochodzi jeszcze kwestia bezpieczenstwa. Gdy cisnienie w kolach jest za wysokie, to opona mniejsza powierzchnia styka sie z podlozem i latwiej o poslizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może dziwne pytanie, ale jakie powinno być w astrze z silnikiem

> Y20DTH ciśnienie w oponach 195/60R15? Pytanie bierze się stąd,

> że co żródło to inaczej (dla obciążenia do 3 osób):

> - nalepka w moim aucie - 2,2 / 2,0

> - polska instrukcja osługi - 2,3 / 2,1

> - niemiecka instrukcja obsługi - 2,4 / 2,2 (tę dostałem razem z

> autem)

> Bądź tu mądry i pisz wiersze, do ilu pompować?

ja mam co prawda inny silnik ale instrukcja mówi 2.1/2.0

a zawsze pompuję 2.2/2.1

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ekonomiczniej to nie wiem zawieszenie dostaje za swoje szybciej

> sie zuzywa i opony sie szybciej tracą zwlaszcza grzbietem.

Co do opon to i tak tnie mi od środka z powodu rozkraczania się astruni a co do elementów zawieszenia to nic nie robiłem jeszcze a przejechałem ładnych kilkadziesiąt tysięcy km, ponadto potrafię auto załadować tak aż oprze się na odbojach to przy standardowym ciśnieniu opony by się mocno grzały.

Aha, jeszcze jedno pompuje tylko i wyłącznie w koła azot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do opon to i tak tnie mi od środka z powodu rozkraczania się

> astruni a co do elementów zawieszenia to nic nie robiłem jeszcze

> a przejechałem ładnych kilkadziesiąt tysięcy km, ponadto

> potrafię auto załadować tak aż oprze się na odbojach to przy

> standardowym ciśnieniu opony by się mocno grzały.

> Aha, jeszcze jedno pompuje tylko i wyłącznie w koła azot.

I jaka roznica na azocie? Bo ja nie zauwazylem zadnych no. Co do zawieszenia na mniejszym cisnieniu przejechalbys pewnie wiecej km ale tego sie pewnie nigdy nie dowiemy bo nikt tego nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz trochę rozwinąć myśl?

Wielu wulkanizatorów twierdzi, że azot w kołach zmniejsza zużycie opon, poprawia właściwości toczenia, jest obojętny na zmianę temperatur co powoduje, że ciśnienie zawsze jest takie samo co poprawia bezpieczeństwo.

Ja im wieżę. Ale inni nie muszą.

Dlatego nazwałem to różnica psychologiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś była artykół na ten temat w jednym z czasopism. Z tego co pamiętam.

> Wielu wulkanizatorów twierdzi, że azot w kołach zmniejsza zużycie

> opon

Prawda ale tylko w wypadku gdy cała opona będzie w azocie. A Ty masz azot tylko w środku, a na zewnątrz guma pracuje cały czas w ciężkich warunkach.

> poprawia właściwości toczenia

tutaj nieprawda. Nie ma różnicy - a dokładniej nie ma tak dużej różnicy którą da się odczuć. Większa różnica jest w przypadku opony lekko zużytej niż że jeździ sie na azocie

> jest obojętny na zmianę

> temperatur co powoduje, że ciśnienie zawsze jest takie samo co

> poprawia bezpieczeństwo.

Prawda ale nie do końca. Może i trzyma ciśnienie, ale skąd masz pewność że masz idealną szczelność ??

> Ja im wieżę. Ale inni nie muszą.

> Dlatego nazwałem to różnica psychologiczną.

No to sobie załóż turkusowe nakrętki wentyli. Ja takie miałem jak przyjechał z niemiec ale jakiś 2 miechy temu wymieniłem na czarne bo wieśniacko to wyglądało biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy dyskusję w stylu co lepsze diesel czy benzyna.

Pozostawmy to w spokoju. Jeden woli na na azocie drugi na zwykłym powietrzu, jeden woli mniejsze ciśnienie a drugi większe.

Opiszemy się, zedrzemy klawisze a i tak to nic nie da.

Moim skromnym zdaniem fajnie jest mieć azot w kołach, a przynajmniej tak być przekonanym, jakoś wtedy mi jest na duszy lżej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to mamy dyskusję w stylu co lepsze diesel czy benzyna.

> Pozostawmy to w spokoju. Jeden woli na na azocie drugi na zwykłym

> powietrzu, jeden woli mniejsze ciśnienie a drugi większe.

> Opiszemy się, zedrzemy klawisze a i tak to nic nie da.

> Moim skromnym zdaniem fajnie jest mieć azot w kołach, a przynajmniej

> tak być przekonanym, jakoś wtedy mi jest na duszy lżej

Przecież ja nie neguję tego ze masz azot.

Ty podałeś swoje argumenty, a ja je skomentowałem. Przecież o to chodzi w forum żeby wypowiadać swoje opinie i wymieniać się doświadczeniami i wiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie negujesz, ale ja chciałem być przewidywalny i powstrzymać nadciągającą i niepotrzebną dyskusję.

Wiesz tak raz chciałem zostać jasnowidzem grinser006.gif

Ale ja chrzanię coś bez sensu, idę spać bo mi już chyba szare komórki się przegrzewają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że nie negujesz, ale ja chciałem być przewidywalny i

> powstrzymać nadciągającą i niepotrzebną dyskusję.

> Wiesz tak raz chciałem zostać jasnowidzem

> Ale ja chrzanię coś bez sensu, idę spać bo mi już chyba szare komórki

> się przegrzewają

Po to jest forum żeby dyskutować. Nie odbiegliśmy za dużo z tematu. A zresztą zobacz jak się rozwinęła dyskusja na temat ciśnienia. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.