SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Witam! Zamierzam kupić właśnie takie autko. Dokładnie to silniczek 130KM lub 150 z napędem 4x4 Jeżeli błądzę to i nie wiem co czynie - wyprowadźcie mnie z błędu... jeżeli to nie jest dobre rozwiązanie. Potrzebuję waszej opinii. Nie mogę znaleźć nic ciekawego na TYM forum a chcę wiedzieć jak najwięcej. Nie śpieszy mi się z kupnem ( mam jakieś 6 miesięcy ) także spokojnie wyselekcjonuję tego najlepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 a jakie miałeś kryteria takiego wyboru? będziesz go używał jako auta rodzinnego? woził towar? a może się ścigał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > a jakie miałeś kryteria takiego wyboru? > będziesz go używał jako auta rodzinnego? woził towar? a może się > ścigał? Nie mam żony, nie mam dzieci, warzywniaka też nie mam , jeżdżę do pracy ( 30 km w jedną) po mieście a co roku mam min 4 wypady w świat od 300 do 2000km także rozrzut ostry ale mam jedno ... kaprys auto + 4x4 + tdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > ale mam jedno ... > kaprys auto + 4x4 + tdi no to szukaj cos ze stalym 4x4 a nie dolacznym jak w tym golfie. np: audi A4 lub passata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > no to szukaj cos ze stalym 4x4 a nie dolacznym jak w tym golfie. np: > audi A4 lub passata Ale 4motion to stały napęd 50/50 i sprzęgło na moście ( lub w pobliżu) które koryguję rozkład mocy w zależności od sytuacji. Miałem okazję śmigać 4motion i jestem zachwycony tylko to było chyba 115KM i to jedynie pozostawiało niesmak po jeździe(ciutkę za mało) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Nie mam żony, nie mam dzieci, warzywniaka też nie mam , jeżdżę do > pracy ( 30 km w jedną) po mieście a co roku mam min 4 wypady w > świat od 300 do 2000km także rozrzut ostry ale mam jedno ... > kaprys auto + 4x4 + tdi Czyli szukasz auta, którym będzie się dobrze podróżować, i będzie dawało przyjemność z jazdy? Z tego punktu widzenia ten golf ma jedną wadę: tak naprawdę jest przednionapędowy, tył dołączany jest po wykryciu uślizgu przedniej osi. Nie jest to niestety najlepsze rozwiązanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Ale 4motion to stały napęd 50/50 i sprzęgło na moście ( lub w > pobliżu) które koryguję rozkład mocy w zależności od sytuacji. > Miałem okazję śmigać 4motion i jestem zachwycony tylko to było chyba > 115KM i to jedynie pozostawiało niesmak po jeździe(ciutkę za > mało) . 4motion to ogólna nazwa VW dla napędu na 4koła. Oznacza zarówno 'haldexa' w golfie jak i 'torsena' w passacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Ale 4motion to stały napęd 50/50 i sprzęgło na moście ( lub w > pobliżu) które koryguję rozkład mocy w zależności od sytuacji. w golfie, A3 itp to zwykly hadex ktory inicjalnie ma 100/0 (przod/tyl) z mozliwoscia przejscia do 50/50. czyli zwykle przednionapedowe auto z dopedzanym tylem > Miałem okazję śmigać 4motion i jestem zachwycony tylko to było chyba > 115KM i to jedynie pozostawiało niesmak po jeździe(ciutkę za > mało) . pamietaj ze 4motion w pasacie to zupelnie inna bajka - tam jest centralny dyfer !!! ktory na wstepie ma 50/50 albo bardzo blisko tej wartosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Czyli szukasz auta, którym będzie się dobrze podróżować, i będzie > dawało przyjemność z jazdy? Wyjąłeś mi to z ust.... > Z tego punktu widzenia ten golf ma jedną wadę: tak naprawdę jest > przednionapędowy, tył dołączany jest po wykryciu uślizgu > przedniej osi. Nie jest to niestety najlepsze rozwiązanie... Nie sprzeczam się nie jestem ekspertem ale wiem jedno, że takie rozwiązanie bardzo mi pasuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Wyjąłeś mi to z ust.... > Nie sprzeczam się nie jestem ekspertem ale wiem jedno, że takie > rozwiązanie bardzo mi pasuję. przejedz sie prawdziwym 4x4 (AWD w subaru, quattro w AUDI, cos co ma centralny dyfer a najlepiej jeszcze ze szpera) to zobaczysz roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > w golfie, A3 itp to zwykly hadex ktory inicjalnie ma 100/0 > (przod/tyl) z mozliwoscia przejscia do 50/50. czyli zwykle > przednionapedowe auto z dopedzanym tylem > pamietaj ze 4motion w pasacie to zupelnie inna bajka - tam jest > centralny dyfer !!! ktory na wstepie ma 50/50 albo bardzo blisko > tej wartosci. A czy ja pisałem coś o passacie? Ja miałem okazję przejechać się golfem a nie passatem. Nie neguję tego że jest inne rozwiązanie napędu między golfem a paskiem ale paska nie biorę pod uwagę przy zakupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > przejedz sie prawdziwym 4x4 (AWD w subaru, quattro w AUDI, cos co ma > centralny dyfer a najlepiej jeszcze ze szpera) to zobaczysz > roznice jasne tylko chciałbym wspomnieć iż moje kryteria wyboru, mają jakieś ''ramy''. Ma to być w miarę świeże auto (2002r max ) a do tego spalanie powinno być ludzkie ( do 8l po mieście ) aaa i jeszcze jedno w 35tyś muszę się zamknąć we wszystkim. Sugerowane przez Ciebie auta( subaru, quattro w AUDI) niestety nie mieszczą się w moich kryteriach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Się nie zastanawiej tylko kupuj . + tył załancza sie w mgnieniu oka + wahacze z tyłu a nie belka ,co za tym idzie inny komfort podróżowania + szybki start z pod świateł - spalanie około 1l wieksze od zwykłego, przednio napędowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > jasne tylko chciałbym wspomnieć iż moje kryteria wyboru, mają jakieś > ''ramy''. Ma to być w miarę świeże auto (2002r max ) a do tego > spalanie powinno być ludzkie ( do 8l po mieście ) aaa i jeszcze > jedno w 35tyś muszę się zamknąć we wszystkim. > Sugerowane przez Ciebie auta( subaru, quattro w AUDI) niestety nie > mieszczą się w moich kryteriach. impreza 2.0 125KM spelnia te kryteria (w miescie max 12L LPG wiec jazda tansza niz dieslem) http://otomoto.pl/index.php?sect=search⊂=car&page=1&qid=388775451&order_by=i passata tez znajdziesz w tych pieniadzach http://otomoto.pl/index.php?sect=search⊂=car&page=1&qid=388773881&order_by=i pytanie czy zalezy ci na prawdziwym 4x4 czy tylko na tym zeby mowic "mam 4x4" a ze udawane to juz mozna przemilczec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Się nie zastanawiej tylko kupuj . > + tył załancza sie w mgnieniu oka > + wahacze z tyłu a nie belka ,co za tym idzie inny komfort > podróżowania > + szybki start z pod świateł > - spalanie około 1l wieksze od zwykłego, przednio napędowca OOooo... widzę, że kolega coś o tym wie, bo użytkuję takie cacko. Mógłbyś mi i coś przybliżył jak w eksploatacji wychodzi takie autko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Się nie zastanawiej tylko kupuj . > + tył załancza sie w mgnieniu oka szczegolnie w polowie luku przy pelnym nie zapomniane przezycia gdy auto z podsterownego robi sie nadsterowne a kaganiec w postaci ESP bezradnie stara sie utrzymac samochod w toze jazdy.... > + wahacze z tyłu a nie belka ,co za tym idzie inny komfort > podróżowania a to ma kazade 4x4 te prawdziwe tez > + szybki start z pod świateł niestety bezrade piszczenie (choc fakt duze krotsze niz w klasycznym FWD) pozostaje i o starcie jak z katapulty mozna zapomniec > - spalanie około 1l wieksze od zwykłego, przednio napędowca IMO duzo jak na TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > OOooo... widzę, że kolega coś o tym wie, bo użytkuję takie cacko. > Mógłbyś mi i coś przybliżył jak w eksploatacji wychodzi takie autko? Spalanie około 10-11 l/100km ,tyle mi wypija codziennie w drodze do pracy ale to odcinek 6km i daję prawie max w palnik Na trasie prędkość do 100km/h 5.4 l/100km natomiast trasa w porywach do 190km/h około 7.6 do 8.9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Spalanie około 10-11 l/100km ,tyle mi wypija codziennie w drodze do > pracy To chyba nie jest mało ale to odcinek 6km i daję prawie max w palnik Tia to nie jest najekonomiczniejszy tryb jazdy > Na trasie prędkość do 100km/h 5.4 l/100km No.. już lepiej natomiast trasa w > porywach do 190km/h około 7.6 do 8.9. To też jeszcze ujdzie A jak kolega odniesie się do wcześniejszego posta ( ppmarian -a) bo pojechał po bandzie po całym założeniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > szczegolnie w polowie luku przy pelnym > nie zapomniane przezycia gdy auto z podsterownego robi sie > nadsterowne a kaganiec w postaci ESP bezradnie stara sie > utrzymac samochod w toze jazdy.... > a to ma kazade 4x4 te prawdziwe tez > niestety bezrade piszczenie (choc fakt duze krotsze niz w klasycznym > FWD) pozostaje i o starcie jak z katapulty mozna zapomniec > IMO duzo jak na TDI Widzę, że kolega mocno sceptyczny do tego rozwiązania. Jeździłeś czy jest to wszystko oparte na teoriach i językach Może coś zaproponujesz ( marka model .....) ja jestem otwarty na propozycję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > A jak kolega odniesie się do wcześniejszego posta ( ppmarian -a) > bo pojechał po bandzie po całym założeniu... Mimo chęci nie dam rady . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Widzę, że kolega mocno sceptyczny do tego rozwiązania. > Jeździłeś czy jest to wszystko oparte na teoriach i językach jezdziles i to nie malo. jestem (bylem) fanem VW... > Może coś zaproponujesz ( marka model .....) ja jestem otwarty na > propozycję pare postow wyzej dalem linki z przykladami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scott Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > impreza 2.0 125KM spelnia te kryteria (w miescie max 12L LPG wiec > jazda tansza niz dieslem) Ale to muł i na gazie w dodatku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Ale to muł i na gazie w dodatku zaraz się dowiesz że z załączonym reduktorem to wcale nie jest muł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Ale to muł i na gazie w dodatku a tdi 115KM to demon predkosci? i co z tego ze z LPG (wtrysk gazu to same plusy) ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scott Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > zaraz się dowiesz że z załączonym reduktorem to wcale nie jest muł Ja nie pracuje w polu obejdzie sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > zaraz się dowiesz że z załączonym reduktorem to wcale nie jest muł a jedziles ze gadasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > a jedziles ze gadasz Legacem jeździłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Legacem jeździłem legacy nie ma reduktora no chyba ze kombi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > legacy nie ma reduktora no chyba ze kombi kombi z jakimś wolnossakiem 2.0 albo 1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > kombi z jakimś wolnossakiem 2.0 albo 1.8 2.0 ktory rok? bo tam bylo nawet 2.0 N/A 16xKM w serii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > 2.0 > ktory rok? bo tam bylo nawet 2.0 N/A 16xKM w serii jakiś staroć to był 93? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scott Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > a tdi 115KM to demon predkosci? i co z tego ze z LPG (wtrysk gazu to > same plusy) ??? myslalem ze mowimy o ASZ i ARL tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > jakiś staroć to był 93? SOHC 115KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 Panowie! SOOOOOOko!!! Ostro polecieliście w zaparte... Wiadomo jak w życiu.. każda sroczka swój ogonek chwali ale impreza to będzie następne autko a półśrodki jak ipreza ze 115 w lpg to Jest jeden poważny argument ( sztywne auto kute na 4 łapy ) ale to tyle Dalej już widzę same minusy... wiek, części , osiągi..... Także subaryna odpada na razie bo marzenie czyli ( Subaru Impreza GT MK1 ) to dalsza przyszłość. Póki co zostaję przy VW i 4motion mam na oku jednego sprzęta KACZINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Ja nie pracuje w polu obejdzie sie a co ma do tego pole ? Reduktor, daje ci jakby druga skrzynie biegow i kazdy z tych biegow jest krotszy, dzieki temu jak trzeba mozna miec lepsze przyspieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Się nie zastanawiej tylko kupuj . > + tył załancza sie w mgnieniu oka z tym się zupełnie nie zgodzę... tył się załącza w "mgnieniu oka" w nowym haldexie, czyli np. w nowym S3... w golfie IV jest to niestety mocno odczuwalne i czasem niebezpieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scott Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > a co ma do tego pole ? > Reduktor, daje ci jakby druga skrzynie biegow i kazdy z tych biegow > jest krotszy, dzieki temu jak trzeba mozna miec lepsze > przyspieszenie Hmh, a reduktor działa w każdym zakresie predkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Hmh, a reduktor działa w każdym zakresie predkości? Coś mi świta że chyba do 120 albo do 160 Ja tez myslalem o czyms 4motion ale narazie szukam foresterka. Jak nic ciekawego nie znajdę to chyba sobie odpuszczę i poszukam czewgos z grupy vw co nie zmienia faktu ze kiedys napewno zanabędę forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Hmh, a reduktor działa w każdym zakresie predkości? tak (przynajmniej, ten w Subaru u mnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scott Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > tak (przynajmniej, ten w Subaru u mnie) aaaa to bailando, bo jak jezdzilem kiedys terenówka to dzialało to tylko przy niskich predkosciach dlatego moja aluzja do orania pola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ref Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > przejedz sie prawdziwym 4x4 (AWD w subaru, quattro w AUDI, cos co ma > centralny dyfer a najlepiej jeszcze ze szpera) to zobaczysz > roznice Dowie sie co to znaczy mulenie przy wyzszych predkosciach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ref Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > impreza 2.0 125KM spelnia te kryteria (w miescie max 12L LPG wiec > jazda tansza niz dieslem) Miej litosc, porownujesz 130 konne tdi z 6 biegowa skrzynia do 2 litrowej benzyny z gazem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > Witam! > Zamierzam kupić właśnie takie autko. Zamierzasz kupić auto z napędem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 16 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2008 > nowym haldexie, czyli np. w nowym S3... Czy seat altea freetrack takowe coś ma ? Mówię o takim powiedzmy 200 konnym - nie pamiętam dokładnych oznaczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 > Miej litosc, porownujesz 130 konne tdi z 6 biegowa skrzynia do 2 > litrowej benzyny z gazem... autor tego watku tez nie ma litosci i pisze ze 4motion w golfie IV to 4x4.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 > Zamierzasz kupić auto z takim napędem i tu niestety doskonale widać, że to jest tak naprawdę fwd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 > Czy seat altea freetrack takowe coś ma ? > Mówię o takim powiedzmy 200 konnym - nie pamiętam dokładnych > oznaczeń. Niestety, nie wiem co tam siedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 > Panowie! > SOOOOOOko!!! > Ostro polecieliście w zaparte... > Wiadomo jak w życiu.. każda sroczka swój ogonek chwali ale impreza > to będzie następne autko a półśrodki jak ipreza ze 115 w lpg to 1. nie 115KM a 125KM (zawsze mozna brac wersje US z H4 2.5 177KM - podobna kasa co EU 125KM) 2. jest lzejsza niz golf IV 3. w kombi na reduktor co wyraznie skraca biegi i odczuwalnie polepsza przyspiesznie. oczywiscie 130KM w TDI bedzie szybsze ale tylko na prostej 4. nie jest tak bezpluciowa jak golf 5. boxser 6. szyby bez ramek 7 symetryczny, staly naped 4x4 > Jest jeden poważny argument ( sztywne auto kute na 4 łapy ) ale to > tyle j.w. > Dalej już widzę same minusy... > wiek, części , osiągi..... 1. roczniki podobne w tej cenie 2. czesci zadziej wymieniasz a ich ceny w brew pozorom sa bardzo atrakcyjne 3. osiagi j.w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 > Niestety, nie wiem co tam siedzi... Siedzi Haldex... Czyli podobnie jak w Golfie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 17 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2008 > i tu niestety doskonale widać, że to jest tak naprawdę fwd... można założyć diwajs który spina napęd wtedy na życzenie mamy 50:50 i takie rzeczy jak na filmiku nie powinny się dziać... oczywiście nie będzie to Torsen ale będzie lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.