gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Jak wiedzą wszyscy, światła w Uno są co najmniej słabe i próbowałem już wielu sposobów żeby je poprawić, przekaźniki i jakieś żarówki +50%, ale efekt nie był satysfakcjonujący. W końcu chyba w tamtym roku napatrzyłem się na kolegę Woytec'a i postanowiłem, że kiedyś takie sobie zrobię lampki na soczewkach. Potem u Drupiego zobaczyłem jego reflektory, trochę się jego radziłem (za co wielkie dzięki ), no i są już wstępne przymiarki. Wczoraj siedziałem do północy. Dawcą soczewek jest Fiat Punto II. Docelowo mają być włożone dwie soczewki z Punto, jedna będzie służyła jako światła mijania (jej rolę spełni soczewka świateł mijania z Punto), druga jako drogowe (jej rolę spełni soczewka świateł przeciwmgłowych z wyciętą przesłoną). No i zastanawiam się nad pozycyjnymi, czy zrobić tzw. ringi, czy może wstawić gdzieś w koncie kawałeczek odblasku i zrobić na W5W? No i jeszcze jedna sprawa, może w ogóle nie pakować 2 soczewek a drogowe dać na odblasku od Punto? Też ładnie świeci na nim. A tu fotki z przymiarek. Niestety musiałem przeciąć szybę reflektora bo za żadne skarby nie chciała się odkleić. Próbowałem i bardzo gorącej wody i opalarki, plastik już się wyginał w nie odchodziła z tego kleju czy co to tam jest takie gumowate jakieś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Na razie to jeszcze bardzo wstępne przymiarki, już wiem mniej więcej co trzeba zmienić i gdzie ciąć. W następny weekend zacznie się rzeźba. Prosiłbym Moderatorów o nie usuwanie, bo temat będzie stopniowo uzupełniany o nowe zdjęcia i postępy z prac. Początki Przecięty klosz Druga opcja A może nie polerować kloszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 No chlopaku ladnie sie zaczyna. Wytrwalosci bo to ci sie przyda najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Dzięki dzięki Zastanawiam się czy polerować klosze, fakt efekt jest super, ale z niewypolerowanymi tak się to w oczy nie rzuca, tylko czy nie będzie gorzej świecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 A soczewka może być z niewypolerowanym kloszem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Wydaje mi się że nie jest to korzystne, ale jakby umieścić soczewkę blisko klosza to nie byłoby tragedii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 no pieknie to wyglada a jak planujesz regulowac te swiatla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woncki Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > Wydaje mi się że nie jest to korzystne, ale jakby umieścić soczewkę > blisko klosza to nie byłoby tragedii. Dla kogo korzystne???? Dla Ciebie czy dla osoby która jedzie naprzeciwko Ciebie... Zastanów się nad tym. Wolisz polerować szkło czy oślepiać innych?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Zrób sobie fotkę DR, bo pewnie przy pierwszej kontroli się z nim pożegnasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > no pieknie to wyglada a jak planujesz regulowac te swiatla? W planach jest elektryczna regulacja silniczkami z Fiata Punto II, z kabiny kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > Zrób sobie fotkę DR, bo pewnie przy pierwszej kontroli się z nim > pożegnasz I właśnie między innymi dlatego nie chcę polerować kloszy żeby tak bardzo się te soczewki nie rzucały w oczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > Dla kogo korzystne???? Dla Ciebie czy dla osoby która jedzie > naprzeciwko Ciebie... > Zastanów się nad tym. > Wolisz polerować szkło czy oślepiać innych?? Spokojnie. Jeśli będą oślepiały na pewno je wypoleruję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Nie mój cyrk, nie moje małpy ale plączesz się w zeznaniach Quote: I właśnie między innymi dlatego nie chcę polerować kloszy żeby tak bardzo się te soczewki nie rzucały w oczy. Quote: Spokojnie. Jeśli będą oślepiały na pewno je wypoleruję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 No bo założę nie polerowane i jeżeli nie będą oślepiały to tak zostanie. A jak będą to niestety będę musiał wypolerować. Złośniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > No bo założę nie polerowane i jeżeli nie będą oślepiały to tak > zostanie. A jak będą to niestety będę musiał wypolerować. > Złośniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Powiem ci tak. Teoretycznie nie musisz tych szkielek polerowac. Ale w praktyce to radzilbym to zrobic. Popatrz na stare lamppy od punto. Tam klosze sa gladkie. Wiec niech beda i tu. Nie idz polsrodkami tylko ciagnij to do konca tak jak powinno byc zrobionr. Czyli pelna regulacja i gladkie szklo. Edit. A i osobiscie swiatelka mijania dalbym przy zewnetrzej krawedzi a nie od srodkowej (Przy arapie) Czyli w twoim przypadku zamienil soczewki miejscami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Tak będzie tylko, że te blachy trzymające od Punto nie są przerobione i jakbym włożył odwrotnie to by śmiesznie wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 to możesz manuala zrobić przydałby się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Jak się uda coś wymodzić to manual na pewno będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 a czy nie mniej roboty byłoby wrzucić te lampy z punto do uno ,a maskę przerobić(coś jak badlok) czy coś? pytanie laickie bo nie rozeznawałem sprawy dokładnie-jeździ w Zabrzu Passat z lampami PuntoII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Jakoś nie bardzo uśmiecha mi się przerabianie pasu przedniego błotników i maski. To jest dopiero konkretna rzeźba, bo mało, że trzeba spawać poszycie to jeszcze elementy konstrukcyjne i potem kłaść na to tonę szpachli. No i co to za Uno jak przód ma od Punto. A tak wszystko zostaje w pięknej uniakowej linii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 23 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 > No bo założę nie polerowane i jeżeli nie będą oślepiały to tak > zostanie. A jak będą to niestety będę musiał wypolerować. > Złośniku wypolerować i tak musisz i nie chodzi tu tylko o oślepienie tylko o rozklad światła soczewka wystarczająco już rozprasza na boki a jeśli jeszcze Światło bedzie rozraszane na szybie to porażka bdzie jeśli chodzi o oświetlenie drogi, pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Listopada 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2008 I chyba takiej odpowiedzi mi trzeba było. Dzięki bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 24 Listopada 2008 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2008 > wypolerować i tak musisz > i nie chodzi tu tylko o oślepienie tylko o rozklad światła > soczewka wystarczająco już rozprasza na boki > a jeśli jeszcze Światło bedzie rozraszane na szybie to porażka bdzie > jeśli chodzi o oświetlenie drogi, > pozdr Albo rozproszone (raczej na pewno) będzie w sposób zupełnie dowolny - po prostu soczewka nie jest nawet w pobliżu miejsca, gdzie jest fabryczna żarówka - a to ze względu na to miejsce projektowany jest klosz i jego "użebrowanie". Tak więc jeżeli soczewka - to musi być gładki klosz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir Napisano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2008 jak tam prace idą masz jakieś nowe fotki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Kolejne fotki z prac. Projekt posuwa się powoli do przodu, dziś zrobiłem mocowanie soczewek i całą ramę trzymającą dwie soczewki, oraz mocowania regulacujne, jedno stałe, a drugie do regulacji lewo/prawo. Do regulacji góra/dół będzie silniczek elektryczny z Punto, ale dziś już nie zdążyłem wstawić, bo trochę zabawy z tym będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 I jeszcze jedna fotka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 napisz jak regulacje rozwiązałeś i czy jest dobra, i jeszcz ejedno masz obudowe od lampy z reczna regulacja?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Lampy z Uno są z ręczną regulacją zamienniki Valeo, są to stare lampy, ale o bardzo dobrej jakości wykonania niestety odbłyśniki po 14 latach się powypalały. Oryginalnie odbłyśniki jest mocowany w 3 punktach (patrząc na prawą lampę z przodu samochodu) w lewym dolnym rogu jest mocowanie stałe, w prawym dolnym lewo/prawo, natomiast w lewym górnym góra/dół. Mocowanie stałe i regulowane lewo/prawo zostało od oryginalnej lampy (są to takie kuleczki i na to zaczepy, które wyjąłem z oryginalnego odbłyśnika), 3 mocowanie (czyli regulacja góra dół) będzie z Punto na silniczku elektrycznym, gdzieś u góry, gdzie tego jeszcze nie wiem, muszę to jakoś wykombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 No i dziś tylko poprawiłem zrobione już mocowania i usztywniłem ramkę która trzyma soczewki. Nie zabierałem się za wpasowanie silniczka do regulacji góra/dół gdyż chciałem sprawdzić jak działa i próbowałem go wzbudzić prądem z prostownika, jednak żadnej reakcji nie było. Silniczek ma 3 styki, próbowałem różnego rodzaju podłączania ale on ani drgnie. Nie wiem może jest spalony, ale drugi mam taki sam i też nie reaguje. A może źle podłączam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodysc Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 > No i dziś tylko poprawiłem zrobione już mocowania i usztywniłem ramkę > która trzyma soczewki. Nie zabierałem się za wpasowanie > silniczka do regulacji góra/dół gdyż chciałem sprawdzić jak > działa i próbowałem go wzbudzić prądem z prostownika, jednak > żadnej reakcji nie było. Silniczek ma 3 styki, próbowałem > różnego rodzaju podłączania ale on ani drgnie. Nie wiem może > jest spalony, ale drugi mam taki sam i też nie reaguje. A może > źle podłączam? bo te silniczki reaguja na zmiane napięcia a nie prądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Czyli muszę wstawić jakieś potencjometry jeśli dobrze rozumiem tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodysc Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 > Czyli muszę wstawić jakieś potencjometry jeśli dobrze rozumiem tak? jeden podpinasz pod mase dugi pod swiatła mijania a trzeci kabelek regulowane napiecie przez potencjometr i krecac potencjometrem silniczek powinien sie ruszac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Czyli jeżeli chcę sprawdzić silniczek na sucho na warsztacie to: podpinam "-" z prostownika pod jeden styk, pod drugi "+" 12V, a pod 3 "+" 12V regulowane potencjometrem tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodysc Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 > Czyli jeżeli chcę sprawdzić silniczek na sucho na warsztacie to: > podpinam "-" z prostownika pod jeden styk, pod drugi "+" 12V, a > pod 3 "+" 12V regulowane potencjometrem tak? nie prostownikiem a zasilaczem ktory ma na wyjsciu 12 V a reszte podpinasz tak jak napisałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 No ale co za różnica czy prostownik czy zasilacz? Prostownik da za duży prąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Zalatw sobie orginalny przelacznik do regulacji pozycji swiatel i schemat do tego. Widze ze idziesz po najmniejszej lini oporu tak jak ja na poczatku. Potencjometry zasilacze kabelki i na chybil trafi. Tak to nie bedzie dzialac. Ale baw sie moze bedziesz bardziej wytrwaly niz ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodysc Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 > No ale co za różnica czy prostownik czy zasilacz? Prostownik da za > duży prąd? w prostowniku płyna duże prądy ktore mogą uszkodzic taki silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Widze ze polaczyles obydwie soczewki razem i robisz do tego wszsytkiego jedna regulacje. Nie wiem czy idziesz dobrym tropem. Po pierwsze ustawienie prawidlowo tylko soczewnki do mijania moze okazac sie nie lada wyczynem i moze ci zbraknac miejsca w lampie. Jak by nie patrzec potrzebujesz 2x dluzszej regulacji niz przy oddzielnych 2 segmentach. Po drugie nawet jesli ustawisz soczewke mijania co z soczewka od dlugich. Jesli sie pierdykniesz w ustawieniu tego laczenia(dwie srobeczki) soczewka dlugich moze oswietlac ci niebo i kto wie czy nie wylonduje obok ciebie samolot mylac cie z lotniskiem . To tak dla ciekawostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 > Zalatw sobie orginalny przelacznik do regulacji pozycji swiatel i > schemat do tego. Widze ze idziesz po najmniejszej lini oporu tak > jak ja na poczatku. Potencjometry zasilacze kabelki i na chybil > trafi. Tak to nie bedzie dzialac. Ale baw sie moze bedziesz > bardziej wytrwaly niz ja. Prostownik i kabelki to jedynie tylko po to aby sprawdzić czy te silniczki w ogóle działają. Potem, gdy włożę lampy oczywiście wykonam instalację z oryginalnym przełącznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 > w prostowniku płyna duże prądy ktore mogą uszkodzic taki silniczek Aha dzięki za radę będę coś kombinował, mam nadzieję że nie uszkodziłem tego silniczka podczas moich prób z prostownikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 > Widze ze polaczyles obydwie soczewki razem i robisz do tego > wszsytkiego jedna regulacje. Nie wiem czy idziesz dobrym tropem. > Po pierwsze ustawienie prawidlowo tylko soczewnki do mijania > moze okazac sie nie lada wyczynem i moze ci zbraknac miejsca w > lampie. Jak by nie patrzec potrzebujesz 2x dluzszej regulacji > niz przy oddzielnych 2 segmentach. Po drugie nawet jesli > ustawisz soczewke mijania co z soczewka od dlugich. Jesli sie > pierdykniesz w ustawieniu tego laczenia(dwie srobeczki) soczewka > dlugich moze oswietlac ci niebo i kto wie czy nie wylonduje obok > ciebie samolot mylac cie z lotniskiem . To tak dla ciekawostki Wiem wiem rozwiązanie to może nie jest najlepsze, ale póki co jest najprostsze do wykonania i myślę, że wszystko powinno dać się wyregulować. Regulacji w lampie mi starczy bo już sprawdzałem, zarówno na boki jak i góra/dół, i wszystko się mieści. Na śrubkach też jest regulacja i mogę tam wyregulować położenie jednej soczewki względem drugiej, więc chyba nie jest tak źle. Soczewki są ostawione idealnie równolegle. Dałeś mi do myślenia tym co napisałeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Dziś prace posunęły się troszkę do przodu. Usunąłem przesłonę z soczewki od świateł przeciwmgielnych, która będzie służyć jako światło drogowe, oraz zrobiłem mocowanie na silniczek do regulacji. Niestety nie zrobiłem samego mocowania przegubu kulowego do ramki trzymającej soczewki, bo zrobiło się późno. Kilka fotek: Wiem, wiem regulacja elektryczna nie jest w najlepszym miejscu (lepiej, żeby była w lewym górnym rogu patrząc z przodu lampy), ale inaczej za bardzo nie szło upchnąć tego silniczka. Zobaczymy powinno zdać egzamin, jeśli nie pójdzie do przeróbki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2008 Jako, że przed świętami było kilka wolnych wieczorów, postanowiłem wziąć się za polerowanie kloszy. Prace się rozpoczęły. Nie jest tak trudno kamieniem szlifierskim jak się spodziewałem, ale pewnie najgorsze przede mną. Mam nadzieję że się uda. A tu żeby rozwiać wszystkie wątpliwości, tak świeci soczewka bez klosza: A tak z założonym niewypolerowanym kloszem: Moje wątpliwości rozwiały się w pełni. Do soczewek muszą być wypolerowane klosze (a przynajmniej w miejscu gdzie przedostaje się światło z soczewki przez szkło), inaczej takie światła będą oślepiały kierowcą z naprzeciwka i nie będą miały wyraźniej linii odcięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Na dzień dzisiejszy klosz wygląda tak: Jest wyrównany kamieniem szlifierskim. Zacząłem go teraz równać papierem wodnym 280, ale zwątpiłem. Starczy na dziś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Może wyjdę na zgreda, ale muszę to napisać. Poza tym kolego, że się naprawdę napracujesz i szacun za wytrwałość, to uważam takie domowe światełka... za niezbyt dobry pomysł! To nie o to chodzi, abyśmy tylko My super widzieli i mieli mocne super światełka, ale równocześnie, aby to było bezpieczne i nie oślepiało innych. Jeżeli to nie będzie oślepiało, to naprawdę będę w szoku. Rozumiem zrobić przekładkę komplentych lamp, ale nie posuwać się do aż tak chałpniczych metod. Rozumiem kasa, kasą, ale chyba bezpieczeństwo innych też się liczy. Ja byłem ostatnio na przeglądzi i koleś jak ustawiał mi światłą, to je drastycznie obniżył i na początku byłem w lekkim szoku jeżdżąc nocą. Ale trudno, przyzwyczaiłem się i jest OK. Ważne, że innych też nie oślepiam. Jednak oczywiście szacun za wytrwałość i chęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > Może wyjdę na zgreda, ale muszę to napisać. Poza tym kolego, że się > naprawdę napracujesz i szacun za wytrwałość, to uważam takie > domowe światełka... za niezbyt dobry pomysł! To nie o to chodzi, > abyśmy tylko My super widzieli i mieli mocne super światełka, > ale równocześnie, aby to było bezpieczne i nie oślepiało innych. > Jeżeli to nie będzie oślepiało, to naprawdę będę w szoku. > Rozumiem zrobić przekładkę komplentych lamp, ale nie posuwać się > do aż tak chałpniczych metod. Rozumiem kasa, kasą, ale chyba > bezpieczeństwo innych też się liczy. Ja byłem ostatnio na > przeglądzi i koleś jak ustawiał mi światłą, to je drastycznie > obniżył i na początku byłem w lekkim szoku jeżdżąc nocą. Ale > trudno, przyzwyczaiłem się i jest OK. Ważne, że innych też nie > oślepiam. > Jednak oczywiście szacun za wytrwałość i chęci soczewki się ustawia tylko góra dół, kąt padania światła jest w standardzie? nie wiem jak to napisać jeżeli lampka dostanie regulacje góra/dół a z tego co widze to dostanie i będzie dobrze poskładana to będzie zajebioza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > soczewki się ustawia tylko góra dół, kąt padania światła jest w > standardzie? nie wiem jak to napisać jeżeli lampka dostanie > regulacje góra/dół a z tego co widze to dostanie i będzie dobrze > poskładana to będzie zajebioza Wolę się nie wdawać w polemikę, choćby co do samego polerowania szkieł... Każdy ma własne zdanie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 28 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 > Może wyjdę na zgreda, ale muszę to napisać. Poza tym kolego, że się > naprawdę napracujesz i szacun za wytrwałość, to uważam takie > domowe światełka... za niezbyt dobry pomysł! To nie o to chodzi, > abyśmy tylko My super widzieli i mieli mocne super światełka, > ale równocześnie, aby to było bezpieczne i nie oślepiało innych. > Jeżeli to nie będzie oślepiało, to naprawdę będę w szoku. > Rozumiem zrobić przekładkę komplentych lamp, ale nie posuwać się > do aż tak chałpniczych metod. Rozumiem kasa, kasą, ale chyba > bezpieczeństwo innych też się liczy. Ja byłem ostatnio na > przeglądzi i koleś jak ustawiał mi światłą, to je drastycznie > obniżył i na początku byłem w lekkim szoku jeżdżąc nocą. Ale > trudno, przyzwyczaiłem się i jest OK. Ważne, że innych też nie > oślepiam. > Jednak oczywiście szacun za wytrwałość i chęci Twoje obawy są oczywiście słuszne, bo jeżeli nie wykonam swojej roboty profesjonalnie to te światła będą bardzo oślepiały. Ale jeżeli wypoleruję klosze na "cud, miód, malina" to uwierz mi że będą o niebo lepiej świecić i dużo mniej oślepiać niż seryjne uniakowe. Dlaczego? A no dlatego, że "linia odcięcia" jest w reflektorach soczewkowych praktycznie idealna. Nie wierzysz? zrób zdjęcie jak świecą np. Twoje światła mijania w nocy na ścianie i przyrównaj z moim zdjęciem jak świeci sama soczewka. Zobaczysz ogromną różnicę. Oczywiście ważnym też jest aby nowe reflektory były dobrze wyregulowane, dlatego też chcę wstawić regulację elektryczną z kabiny, czego żadne Uno nie posiada, są wersje z hydroregulacją, ale nie oszukujmy się to urządzenie mało u kogo działa dobrze o ile w ogóle działa. Możesz twierdzić, że dobrze nie wypoleruję tych kloszy, rozumiem Twoją opinię, ale ja będę się starał zrobić to jak najdokładniej i jeżeli efekt końcowy mnie nie zadowoli po prostu nie założę tych lamp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Tak jak pisałem wcześniej, jak dotrwasz do końca... TO SZACUN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.