Skocz do zawartości

ASTRA G Y17DT - klekot na zimnym silniku


szpuler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z moją astrą mam kolejny problem: na zimnym silniku przy dodawaniu gazu z silnika słyszalny jest jakby klekot zaworów. Zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że może to być jeden z wtrysków. Po zagrzaniu auta klekot znika. Jak można wytypować który z wtrysków jest trafiony (jeżeli to wtrysk)?

Dzisiaj dodatkowo zapalił mi się CHECK - auto straciło moc ale jechało dalej. A po zagrzaniu do 90 st., zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu moc "wróciła" i CHECK zgasł?

Gdyby ktoś miał podobne doświadczenia to proszę o wskazówki co to może być.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też mam podobne zjawisko które ustępuje gdy silnik się trochę rozgrzeje. Myślę że nie masz czym się przejmować, ponieważ ten silnik nie ma hydraulicznych popychaczy tylko płytki więc potrzebuje trochę czasu na skasowanie luzu zaworowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak mam i dodatkowo mi w tym czasie przerywa ,potem jest

> ok.Zmieniłem filtr paliwa i jakby troche pomogło ale nie całkiem

> ,problem pozostał .

> Mój macher nie chciał mnie chyba martwic przed świętami

Według niemieckiej stronki o silniku Y1.7DT i Y17DTL, którą dzisiaj tłumaczyłem może to być sterownik pompy wtryskowej, który można samemu lub ktoś kto ma obycie z lutownicą naprawić. Częste pady pompy wtryskowej to nie mechaniczne uszkodzenia tylko elektryka w sterowniku czasami nie pokazuje komp błędu . Wkurzyło mnie to iż za wymianę części wszystkie około 140 zł biorą 600-800 lub cała pompa do regeneracji 2500 w górę. Napisałem do twórcy tego opisu czy mogę ją przetłumaczyć i powiesić u nas na forum jako jego dzieło ale po polsku. Tłumaczyłem dla mojego kumpla elektronika Sicher ist sicher. Sterowanie pompy wtryskowej silnika diesla Y17DT / 75 PS 1.7 DTI und Y17DTL / 68 PS 1.7 DI

posiada znane seryjne błedy, które chciałbym w tym opisie przybliżyc. Ten dokument jest przerobioną wersją od roku znanego dokumentu. Celem tego opracowania jest pokazanie dokładniejszych informacji na ten temat.

Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej jest widoczne po następujących objawach/błędach

- nierówna praca silnika do chwili rozgrzania i wyłączenie się go. Pokazuje Kod błędu P0251 (zimny lut)

Ein defektes Pumpensteuergerät macht sich durch folgende Effekte/Fehler bemerkbar:

-Ruckeln sobald der Wagen warm wird bzw geht aus... Fehlercode P0251 kann gesetzt sein (kalte Lötstelle)

- Nie można uruchomić silnika……… Pokazuje Kod błędu P0251 (zimny lut)

-Motor lässt sich nicht mehr starten... Fehlercode P0251 gesetzt (Kalte Lötstelle)

- Silnik „piłuje“ na wolnych obrotach i nie można dodać gazu względnie pracuje bardzo nierówno (uszkodzony FET kondensator?)

-Motor "sägt" im Standgas und nimmt kein Gas an bzw läuft extrem unrund (FET defekt)

Każdy elektrotechnik/ elektronik jest w stanie wykonać naprawę i doprowadzić do „chodzenia” sterowania pompy wtryskowej. To jest na brudno z błędami ale uważam, że przyda się nam.

http://www.mrserv.de/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=33 w oryginale w Wigilię napisałem maila ale nie odp. może wyjechał?? odbierz priv.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za maila ,przyda się .

U mnie jednak przy tych objawach co jakiś czas występuje błąd

P0370 -Odniesienie punktu zapłonu,likwidacja dużego sygnału A-niesprawność.

wiązka przewodów ,czujnik poł. wałka rozrządu/obrotów kąta wałka korbowego,komputer sterujacy.

Taki opis miałem z Autodata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Witam,

> z moją astrą mam kolejny problem: na zimnym silniku przy dodawaniu

> gazu z silnika słyszalny jest jakby klekot zaworów.

> Zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że może to być jeden z

> wtrysków. Po zagrzaniu auta klekot znika. Jak można wytypować

> który z wtrysków jest trafiony (jeżeli to wtrysk)?

> Dzisiaj dodatkowo zapalił mi się CHECK - auto straciło moc ale

> jechało dalej. A po zagrzaniu do 90 st., zgaszeniu silnika i

> ponownym odpaleniu moc "wróciła" i CHECK zgasł?

> Gdyby ktoś miał podobne doświadczenia to proszę o wskazówki co to

> może być.

> Z góry dzięki za pomoc.

Dodano 12-3-2009:

Dla potomnych mogę powiedzieć, że przyczyną tego klekotu był czujnik położenia wału korbowego - po wymianie objawy ustąpiły jak ręką odjął! W sterowniku pompy wtryskowej poprawiłem jedynie kilka lutów - ale to nie pomogło. Dopiero wymiana czujnika uzdrowiła auto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że nie masz czym się przejmować,

> ponieważ ten silnik nie ma hydraulicznych popychaczy tylko

> płytki więc potrzebuje trochę czasu na skasowanie luzu

> zaworowego.

Nie wprowadzaj innych w blad. Silnik do poprawnej pracy (mowimy o silniku bez hydraulicznej regulacji) potrzebuje luzu zaworowego. Inaczej zawory nie domykalyby sie szczelnie i doszloby bardzo szybko do uszkodzenia glowicy.

Jak wg Ciebie mialby byc kasowany luz zaworowy skoro jest regulacja plytkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie do uszkodzenia głowicy tylko gniazd zaworowych jak coś.

2. Płytka zaworowa znajduje się pomiędzy popychaczem i wałkiem rozrządu i służy do ustalenia odpowiedniego luzu zaworowego(dlatego masz różne grubości płytek do danego silnika) na chłodnym silniku. Po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury dochodzi do skasowania tego luzu wskutek rozszerzania się elementów(np. trzonek zaworu) pod wpływem temperatury. Luz jaki powinno ustawić się na zimnym silniku podaje producent auta. Jest on tak wyliczony aby po rozgrzaniu samochodu skasować luz między wałkiem a zaworem, nie powodując jednocześnie otwarcia zaworu. Wszystko jasne teraz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam już nie wiem co ,bo dalej tak mam i jeżdżę z tym ,poczekam ,może coś się sypnie .

Wiem tylko ,że jak zaleje niby lepszego -droższego paliwa to problemu nie mam .

Ale czy to to -wątpię,gdyż przedtem nie miało to znaczenia ,było po prostu dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodano 12-3-2009:

> Dla potomnych mogę powiedzieć, że przyczyną tego klekotu był czujnik

> położenia wału korbowego - po wymianie objawy ustąpiły jak ręką

> odjął! W sterowniku pompy wtryskowej poprawiłem jedynie kilka

> lutów - ale to nie pomogło. Dopiero wymiana czujnika uzdrowiła

> auto!

Mam to samo. Jakiej firmy czujnik kupiłeś ? Ile Cie to kosztowało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa razy kupowałem ,bo za pierwszym razem kupiłem w INTER CARS jakiś

> zamiennik 170 pln i co klopsik -wytrzymał parę tygodni ,potem w

> ASO oryginał za 280

A czy ten zamiennik to nie był przypadkiem EPS ? W różnych sklepach oferują mi go właśnie po cenach 170-190 zł. Po paru tygodniach przestał działać ? Co z nim było. Oddali ci kaske bez problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z czego to wynika, ale wiele sklepów tak robi. Nawet któryś z naszych kącikowych sprzedawców mówił, że elektroniki nie przyjmuje do zwrotu. Dla mnie to co najmniej dziwne. Padło, więc nie obchodzi mnie czy to elektronika, czy mechanika. Gwarancja powinna obowiązywać hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo. Jakiej firmy czujnik kupiłeś ? Ile Cie to kosztowało ?

JA kupiłe oryginał w ASO - 303,ooPLN. A to dlatego, że jakieś pół roku temu wymianiałem ten czujnik na zamiennik (nie wiem jakiej firmy) i jak widać długo nie wytrzymal. Ale wtedy tylko zapalił się check i nie było klekotania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od razu przy zakupie zostałem ładnie poinformowany ,żeby nie było

> nieścisłości.

1. Ok Zwrotów nie przymują ale gwarancja na niego na podstawie paragonu jest. Skoro po paru tygodniach nie działa nalezy go chyba reklamować ... dla mie 170 zł to troche kaski

2. U nie pojawia się błąd P0335 (czuj. obr. wału). Kupie orginał w aso jutro podzwonie popytam o cene. Instalowałeś go sam ? Jesli tak to powiedz od której strony (góra, dół) do niego się dostać i jak go znalezc. Wiem że jest nad rozrusznikiem ale jest tam dosyć ciasno. Gdzie idą kable od niego bo moze one mnie poprowadzą. Jaki klucz - imbus czy zwykły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie zdziwicie, ale w opakowaniach Hans Preis mozna dostac oryginalne czujniki, tyle, ze maja wydrapany numer i oznaczenie oryginalu. Dotyczy rowniez wielu innych czesci, m.in tulei gumowych wahacza. Sprawdzone.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze sie zdziwicie, ale w opakowaniach Hans Preis mozna dostac

> oryginalne czujniki, tyle, ze maja wydrapany numer i oznaczenie

> oryginalu. Dotyczy rowniez wielu innych czesci, m.in tulei

> gumowych wahacza. Sprawdzone.

> Pozdrawiam

Skoro maja wydrapane nr kat to skad wiesz ze to oryginaly a nie jeszcze bardziej chinskie produkty niz HP/Topran ??? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podczepić się pod ten wątek ,bo problem wydaje mi się podobny. Moj silnik klekocze jednak gdy jest ciepły, zwłaszcza po przegazowniu pojawia się stukot ,na zimnym praca wydaje się normalna. Może ktoś ma jakieś sugestie co to może być , zawory czy może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Ok Zwrotów nie przymują ale gwarancja na niego na podstawie

> paragonu jest. Skoro po paru tygodniach nie działa nalezy go

> chyba reklamować ... dla mie 170 zł to troche kaski

> 2. U nie pojawia się błąd P0335 (czuj. obr. wału). Kupie orginał w

> aso jutro podzwonie popytam o cene. Instalowałeś go sam ? Jesli

> tak to powiedz od której strony (góra, dół) do niego się dostać

> i jak go znalezc. Wiem że jest nad rozrusznikiem ale jest tam

> dosyć ciasno. Gdzie idą kable od niego bo moze one mnie

> poprowadzą. Jaki klucz - imbus czy zwykły.

Ja swojego czujnika nie reklamowałem, bo raz, że nie mam czasu na to a dwa to to, że wielu ludzi mówiło, że nie przyjmują zwrotów takich elementów. Pytał o zwrot W ASo i powiedziano mi, że producent / dystrybutor takiego czujnik przy reklamacji od razu pyta czy czujnik wymieniany był w autoryzowanej stacji obsługi :-)

A co do wymiany to mój czujnik wymieniał zaprzyjaźniony mechanik - dla wprawnego mechanika to ok 30-45 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem po ASO w Łodzi. Koszt około 350 zł. Pewnie żeby zachować możliwośc pozniejszej ewentualnej reklamacji konieczny jest montaż w autoryzowanej stacji - kolejne 100 zł do tego pewnie doliczą techa2 - 120 zł. Razem 570 zł.

Ach ...

Podzwoniłem do kilku nieautoryzowanych serwisów z częściami - wszyscy oferują zamiennik EPS. W każdym przeprowadziłem mały wywiad i jeśli wierzyć sprzedawcą nie było reklamacji. O co chodzi ? Może kwestia leży po stronie przewodu sygnałowego lub ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi ? Może

> kwestia leży po stronie przewodu sygnałowego lub ECU.

TeZ się nad tym zastanawiałem .A co do czujnika to tak jak wyżej koledzy piszą ,nawet w aso masz gwarancje tylko jak chłopcy samodzielnie założą .

U mnie w mieście to fajne chłopy tam robią nawet auto potrafią umyć po prostej robocie ale tech-a to nie umieją obsłużyć ,co najwyżej podpiąć .

W moim aucie czujnik wymieniał jak u większości z was -zaprzyjaźniony mech.Co prawda nie dysponuje tech-em ale radzi sobie wspomagając się autodatą ,zawsze to jakieś coś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro maja wydrapane nr kat to skad wiesz ze to oryginaly a nie

> jeszcze bardziej chinskie produkty niz HP/Topran ???

Mialem takowe w reku i w wielu przypadkach mozna zauwazyc czesc sygnatury czesci oryginalnej. Potwierdzona informacja (od zaufanych sprzedawcow czesci, pracujacych lata w branzy) jest rowniez fakt, iz firma Hans Preis wykupywala z magazynow zalegajace oryginalne czesci do starszych rocznikow pojazdow, usuwala oznaczenia i pakowala we wlasne opakowania.

Przerzucilem w swoich rekach dziesiatki takich czesci i jestem pewien tego, co widzialem i o czym pisze. Musze aktualnie zakupic modul zaplonowy do swojego wozu i bede ogladal wlasnie Hansa Priesa pod wlasnie tym wzgledem. W zeszlym tygodniu montowalismy w warszatcie rozrzad do Audi B4, rolka napinajaca firmy pokroju 4max lub Hans miala wlasnie usuniete znaczenia oryginalu, ale dobrze widoczny byl znaczek Audi.

Wedlug mnie eliminowanie na starcie produktow firmowanych wlasnie przez firmy wymienone powyzej jest pewnego rodzaju ignorancja, niemniej jednak nalezy zakup poprzedzic wnikliwymi ogledzinami. A czasem naprawde nie warto przeplacac, wlasnie z w/w wzgledow...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem takowe w reku i w wielu przypadkach mozna zauwazyc czesc

> sygnatury czesci oryginalnej. Potwierdzona informacja (od

> zaufanych sprzedawcow czesci, pracujacych lata w branzy) jest

> rowniez fakt, iz firma Hans Preis wykupywala z magazynow

> zalegajace oryginalne czesci do starszych rocznikow pojazdow,

> usuwala oznaczenia i pakowala we wlasne opakowania. [.....]

Oby bylo tak jak piszesz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Mialem takowe w reku i w wielu przypadkach mozna zauwazyc czesc

> sygnatury czesci oryginalnej. Potwierdzona informacja (od

> zaufanych sprzedawcow czesci, pracujacych lata w branzy) jest

> rowniez fakt, iz firma Hans Preis wykupywala z magazynow

> zalegajace oryginalne czesci do starszych rocznikow pojazdow,

> usuwala oznaczenia i pakowala we wlasne opakowania. [....]

No i sam się przekonałem w sobotę, że to co pisałeś o czesciąch HP/Topran to sprawdza się. Zakupiłem napinacz paska wieloklinowego do mojego x20dth. Produkt miał być firmy INA i to się zgadza. Jednak miał zatarte nr katalogowe INA i nabite HP. Rolka ze znakiem INA, siłownik tak samo ok.gif Całość zapakowana w kartonik HP/Topran. Cena około 30% niższa niż ten sam napinacz w kartoniku INA czy też Ruville ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości ile dałeś Moze być na priv jak nie chcesz pisać tutaj

Żadna tajemnica wink.gif 160PLN ale było warto waytogo.gifhehe.gif

Teraz wiem, że pod maską siedzi silnik diesla a nie sieczkarnia mlotek.gif

Dla formalności dopiszę, że wymiana wykonana samodzielnie.

Pasek wieloklinowy (6PK1903, auto z klimatyzacją) również wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja dałem 10 zeta więcej za Taki w pudełku rouville. Na obudowie

> INA wybite

No to taki sam jak mój ok.gifwink.gif kartonik i tak ląduje w śmietniku zlosnik.gif

> Odpowietrzyłeś napinacz po zamontowaniu

Obowiązkowo waytogo.gif 5 lub 6 razy go "poruszałem"

Była różnica w sile jakiej trzeba użyć do "poruszania" nowego i starego. Poza tym stary był chyba wylany tzn był zaoliwiony na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to taki sam jak mój

Chyba tylko INA to produkuje a potem każdy pakuje w swoje pudełka widać hmm.gif

> Obowiązkowo 5 lub 6 razy go "poruszałem"

Po tym zabiegu pojawił się delikatny osad z oleju na tłoczku ??

> Była różnica w sile jakiej trzeba użyć do "poruszania" nowego i

> starego.

Ju mnie wyło wypracowane miejsce połączenia amortyzatora i śruby

>Poza tym stary był chyba wylany tzn był zaoliwiony na zewnątrz.

Ponoć zawsze trochę puszcza hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba tylko INA to produkuje a potem każdy pakuje w swoje pudełka

> widać

Niewykluczone ok.gif

Z innych ciekawostek - wkłady termostatów do silników x20dth/x20dtl w opakowaniu Polcar to produkty polskiej firmy Termot/Stahlter klik www

> Po tym zabiegu pojawił się delikatny osad z oleju na tłoczku ??

Oj tego nie zauważyłem hmm.gif ale dziś pomacam bo trochę km od soboty nakręciłem więc powinno być coś widać.

Jedno co mnie zastanowiło to to, że po pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie siłownik był bardzo gorący. O wiele bardziej niż silnik który pracował na wolnych obrotach około 2 min max hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, podepnę się pod temat

silnik 1.7 dti, wcześniej stukał jak był zimny i było zimno, teraz cały czas. spadku mocy , innych dziwnych spraw nie zauwazyłem, diagnostyka OK, ktoś wie co to może być, ewentualnie możecie polecić jakiegoś Fachowca z dużej litery w okolicach Gdańsk - Sopot,

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór grzechocze. Za duże luzy. Regulacja by się przydała. W tych silnikach o i le się nie mylę (tak jest u mnie) Opel zaleca regulację co 150kkm. Niektórzy tego nie robią, nawet ASO zapomina przy przeglądach na gwarancji. Ogólnie to luzy stają się upierdliwe powyżej 200kkm. W eFce regulowałem sam, gdzieś jest nawet opis w archiwum jak to robiłem. Po regulacji samodzielnej przejechałem potem ponad 300kkm i zaworów nie dotykałem. Raz klepały głośniej, raz ciszej ale poza dźwiękiem problemów innych nie było więc nie zaczepiałem ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Ale oceniam tylko to po nagraniu, tylko że gdyby to była wina tłoka lub wtrysków to silnik by tak równo nie pracował, a na nagraniu nie widać aby nim bujało. Moim zdaniem luz zaworowy na jednym z cylindrów jest za duży i tyle. Tak to brzmi jakby zawór klepał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z mechaników widząc opla nie bierze pod uwagę zaworów bo większość silników ma regulację hydrauliczną. Tak też miałem ja ze swoją eFką jak tylko kupiłem i miałem problem z odpalaniem na zimnym silniku. Już chcieli mi kapitalny remont silnika robić, ale ja nie dałem za wygraną i okazało się, że miałem zawory podparte i dlatego na zimnym nie palił bo kompresji nie było. Tak samo i u Ciebie może być, z tym że masz nie podparte tylko za duże luzy. Mechanik się nie zna lub mu się nie chce zajrzeć pod pokrywę zaworów i luzów pomierzyć tylko zaczyna od tego za co będzie miał najwięcej kasy, a ty człowieku płacz i płać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> stąd też załączyłem nagranie, fachowcem nie jestem, ale dynamika ok, błędów brak, spalanie ok , a

> niestety ilu mechaników tyle opinii, co mnie wcale nie pociesza, każdy by najchętniej

> sprawdził to na czym się zna najlepiej

A czy ten dźwięk to też zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Witam, podepnę się pod temat

> silnik 1.7 dti, wcześniej stukał jak był zimny i było zimno, teraz cały czas. spadku mocy , innych

> dziwnych spraw nie zauwazyłem, diagnostyka OK, ktoś wie co to może być, ewentualnie możecie

> polecić jakiegoś Fachowca z dużej litery w okolicach Gdańsk - Sopot,

> z góry dzięki

> nagranie dźwieku

Ustawiłem luz zaworowy w warsztacie od głowic i teraz cymbałki grają tak:

Coś jeszcze słychać i nie wiem co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.