Skocz do zawartości

Tempomat dla tych co kostek nie mają


kris73

Rekomendowane odpowiedzi

Swego czasu wielu z nas odkryło kostki w kolumnie kierowniczej, które umożliwiają założenie tempomatu. Wystarczyło mieć tam kostkę H7. Niektórzy jednak tej kostki nie mają. Nie mają także podwójnej kostki D4A i D4B w skrzynce z bezpiecznikami obok akumulatora. Dla takich osób, do których i ja należę jedyną nadzieją na posiadanie tempomatu staje się bezpośrednie podłączenie kablami pod odpowiednie piny w sterowniku silnika. Chciałbym to zrobić, ale strach mnie ogarnia na myśl że podam tam napięcie 12V i sterownik mi się rozsypie. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś kto miał stilo bez ww. kostek mimo wszystko założył tempomat? W archiwum nie znalazłem takiej info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> luz , pare dni temu robiłem szwagrowi... jedyny problem to

> przecisnac sie kabelkami pod maske...

> podjedz to zrobimy...

a jakieś szczegóły? co robiliście? Mieliście stilo, które fabrycznie pozbawione było tych konektorów pod kolumną kierownicy oraz obok akumulatora? Jaki konkretnie silnik robiliscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Donoszę z placu boju dla tych co nie zrobili tempomatu bo kostek nie mają. Sprawa rozpoznaję dla silników 1,2 z roku 2002. Wygląda na to, że w tym roku wkładano różne wiązki łączące sterownik silnika z resztą pojazdu. Ze sterownika wychodzą wiązki, które powinny kończyć się dwiema konektorami, które niektórzy mają w skrzynce z bezpiecznikami obok akumulatora. Te dwa konektory nazywają się D4A i D4B. Ci którzy założyli tempomat podłączyli się pod konektor D4B. U mnie jednak nie ma tych konektorów. Występuje pojedynczy o oznaczeniu D4, na których nie występują piny odpowiedzialne za funkcje tempomatu. Zajrzałem więc bezpośrednio do złączy na sterowniku i odkryłem, że wszystkie piny, na których realizowana jest funkcja tempomatu są zaślepione żółtym czymś, co pokazuję na zdjęciach.

http://forum.autokacik.pl/files/282255582-M10A_1.JPG

http://forum.autokacik.pl/files/282255582-M10A_2.JPG

Z tego powodu jest problem jak podłączyć nowe przewody do tych pustych miejsc pod piny 58, 41, 8 i 9 w złączu M10A sterownika silnika. Prawdopodobnie trzeba będzie znaleźć jakieś inne złącze, wydłubać z niego te metalowe szpileczki z przewodami i wprowadzić je w zaślepione miejsca. Kurcze... skąd to teraz wziąć?

post-8289-14352501529173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam 1.2 z 2002 roku... co prawda moje boje z tempomatem skończyłem po zbadaniu, czy mam kostkę w kolumnie kierowniczej- nie było....ale z chęcią bym tempomat założył...

czekam na rozwój sytuacji, a tym czasem przy odrobinie wolnej chwili sprawdzę sobie, co u mnie w ewentualnym okablowaniu piszczy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź jakie kostki masz pod skrzynką bezpieczników obok

> akumulatora. Najlepiej jakby były dwie, z czego jedna brązowa.

> Jeśli masz jedną w kolorze czarnym to masz ten sam układ co ja,

> czyli stromo pod górkę .

postaram się dziś sprawdzić...ciekawe co włożyli do mojego Activa z 2002 roku tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz dokładnie ten sam układ co ja! Założę się że piny od tempomatu zlokalizowane na konektorach sterownika silnika masz zaślepione żółtymi zaślepkami jak u mnie. Naszym problem jest teraz to, skąd wziąć i czy da się umieścić w tych zaślepionych miejscach metalowe piny z przewodami do tempomatu. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim drugim poście są dwa linki do zdjęć. A wogóle to jak zrobić żeby się one wyświetlały bezpośrednio w poście? Na allegro znalazłem dawcę pinów. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=602593218#gallery

Zastanawiam się czy da się wydłubać te piny ze starej kostki i włożyć do naszych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...) A wogóle to jak zrobić żeby się one wyświetlały bezpośrednio w poście?

Osiem wiosen na Forum i nie posiadłeś tej wiedzy yikes.gifwink.gif

Patrz pkt 12 naszego FAQ bądź manual z obrazkami => kliku kliku ok.gif

Twoje fotosy:

282255582-M10A_2.JPG

282255582-M10A_1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osiem wiosen na Forum i nie posiadłeś tej wiedzy

> Patrz pkt 12 naszego FAQ bądź manual z obrazkami =

> Twoje fotosy:

chwila...

zdjąłem pokrywę akumulatora, odkręciłem, wyjąlem tackę z bezpiecznikami i rozumiem, ze te kostki maja swobodnie lezec w tej jakby kolejnej komorze pod tacką bezpieczników,

CZY może chodzi o jakieś kostki dopinane/wtykane do właśnie do tej tacki z bezpiecznikami?

tyle postów o tempomacie, ze już zgłupiałem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chwila... zdjąłem pokrywę akumulatora, odkręciłem, wyjąlem tackę z bezpiecznikami i rozumiem, ze te kostki maja swobodnie lezec w tej jakby kolejnej komorze pod tacką bezpieczników,

dokładnie tak. Kostka D4 występuje w 2 wariantach:

1. pojedyncza kostka D4, która wskazuje że auto jest fabrycznie pozbawione wiązek umożliwiających bezproblemowe podłączenie tempomatu, (Ja tak właśnie mam frown.gif )

2. dwie kosti D4A i D4B, co wskazuje że auto najprawdopodbniej ma niezbędne wiązki umożliwiające podłaczenie tempomatu (tak mieli wszyscy chyba ci, którzy już sobie tempomat założyli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. pojedyncza kostka D4, która wskazuje że auto jest fabrycznie

> pozbawione wiązek umożliwiających bezproblemowe podłączenie

> tempomatu, (Ja tak właśnie mam )

no to mam i ja tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwóch nas jest, jak jeden polegnie to przynajmniej drugi ocaleje zlosnik.gif Kolega się nie boi! Do dzieła! Niech kolega ściągnie konektor ze sterownika silnika (ten bliżej przodu) i zobaczy czy ma zaślepki na pinach 8, 9 i 41 i 54 albo 58 nie pamiętam dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwóch nas jest, jak jeden polegnie to przynajmniej drugi ocaleje

> Kolega się nie boi! Do dzieła! Niech kolega ściągnie konektor ze

> sterownika silnika (ten bliżej przodu) i zobaczy czy ma zaślepki

> na pinach 8, 9 i 41 i 54 albo 58 nie pamiętam dokładnie.

moje stilo przejezdzilo bezawaryjnie 190 000 km i głupio by było, zeby teraz go zepsuć hehe.gifhehe.gifhehe.gif

jak znajde chwile to moze sie skusze devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wy mieliście łatwiej. Piny na sterowniku silnika są tak małe jak te przy złączu od napędu dysku twardego. To są takie małe igiełki, które trzeba zamocować w konektorze nasadzanym na sterownik silnika. Czy możliwe jest aby w naszych sterownikach nie było oprogramowania realizującego funkcję tempomatu? Mnie się zdaje że powinno być. W fabryce pewnie wkładali jeden typ sterownika i do tego dokładali różne kable w zależności od konfiguracji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tam łatwiej.. ja miałrem najłatwiej.. bo miałem temp fabrycznie.. zlosnik.gif a tak serio to co za roznica czy jest kostka D4B czy nie , czy tu czy tu sa potrzebne piny... sie poszuka i da rade cos dobrac ... tylko czy ktos zna w 1.4 opis pinów.. ?? bo moj elern własnie sprawdzialem jest do 1.2 ,1.6, 1.8 ,2.4 ,1.9 i 1.9 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my mamy silniki 1,2 i dokładnie wiemy w które piny w sterowniku trzeba się podłączyć. Potrzeba nam tylko pinów żeby włożyć je do konektora przy silniku oraz pewności że nasze sterowniki obsługują funkcję tempomatu. IMO powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbieram tu ustalenia żeby uporządkować wątek. No więc tak... ci, którzy nie mają instalacji fabrycznej do tempomatu muszą ją zrobić samemu. Potrzebujemy przewód 4 żyłowy, który prowadzimy z kolumny kierowniczej do sterownika silnika. W tym sterowniku mamy dwa konektory. Interesuje nas ten zlokalizowany bliżej przedniego zderzaka. Znajdujemy piny 58, 41, 8 i 9. One są zaślepione żółtymi zatyczkami, które można łatwo usunąć. W ich miejsce trzeba wprowadzić nowe przewody zaopatrzone w blaszane styki. Musimy więc sobie znaleźć dawcę tych przewodów od jakiegoś rozbitego auta. Moze to być stilo lub punto. Dzisiaj dostałem z serwisu fiata konektory z przewodami od pandy, ale niestety są zbyt duże i nie mieszczą się do mojego konektora przy silniku. Tempomat do prawidłowego działania potrzebuje jeszcze dwóch sygnałów. Pierwszy z czujnika hamulca nożnego i drugi z czujnika włączenia sprzęgła. Trzeba się zchylić pod deskę rozdzielczą i odnaleźć te dwa złącza. Są łatwo dostępne. Przy czujniku hamulca jest 4 pinowa złączka z której wychodzą 2 przewody niebieskie, 1 zielony i 1 biało zielony. Nas interesuje ten biało-zielony. Sprawdzamy, czy prowadzi on do pinunr 57 w konektorze sterownika silnika. U mnie tam go znajduję więc jest ok. Potem sprawdzam czy z czujnika sprzęgła wychodzą dwa przewody. Jeden koloru czarno-fioletowy i drugi szaro-brązowy (lub biało-brązowy). Ten brązowy to jest taki dość cienki więc można go niezauważyć. No i znowu... interesuje nas teraz czy ten szaro-brażowy prowadzi do pinu nr 7 konektora silnika. U mnie tam właśnie go znalazłem więc znowu jest ok. Pozostaje zatem załatwić sobie te brakujące piny z kawałkiem przewodów, pociągnąć brakujące kabelki i podłączyć je do manetki tempomatu. Jakieś pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no.... caliem nieźle ok.gifwink.gif czekamy na dalszy ciąg cool.gif

PS.

Ja proponuje jednak zanim ktoś zainwestuje w manetkę - przeprowadzić ten przewód - wydłubać zaślepki i podłączyć sobie na przewodach - wsadzić w to miejsce bez konektorków / powinny stykać sie bez problemu z pinami - sprawdzić czy tempomat ruszy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pasuja piny od przelotek dzwiowych od od punto 2 i wtedy >kostki sa rozpinane jak orginał nic nie trza ucinac..

Rozumuję że te piny są włożone solo do kostki i w razie rozłączenia, to trzeba wiedzieć do jakiej dziurki który ma być wciśnięty? Czy kostka Punto drzwiowa jest taka że pasuje do tej brązowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumuję że te piny są włożone solo do kostki i w razie rozłączenia,

> to trzeba wiedzieć do jakiej dziurki który ma być wciśnięty?

tak własnie, w epedze trzeba sprawdzic w jakie piny w kosci D4b sie wpiac.... łatwo je poznac, od strony silnika wchodza w nia kabelki a juz dalej ich nie ma...

Czy

> kostka Punto drzwiowa jest taka że pasuje do tej brązowej?

nie... blaszki od punto pasuja do stilowej kostki... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zamierzam zrobić. Jednej rzeczy się jednak obawiam... tzn. tego, że może mój sterownik jest jakiś inny niż te, które mają funkcje tempomatu i podanie napięcia na ten sterownik spowoduje:

1. że tempomat zadziała,

2. nie zadziała i nic złego się niestanie,

3. nie zadziała i spalę sterownik.

Tak więc istnieje 33% ryzyka, że narobię sobie problemu i 66% że będzie cacy albo nic się nie stanie złego.

No i jak? Warto ryzykować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie wyszedłem przed firme z kolega i badalismy czy jest kostka D4b w stilonie 5d 02r dynamic 1.2 i dupa nie ma....

olać tę kostkę! Ja też jej nie mam. Aby podłączyć tempmat musisz sprawdzić to co napisałem wcześniej tzn... czy od pedału sprzęgła i hamulca idą przewody do konektora przy sterowniku silnika. Zdejmij ten konektor i zajrzyj tam gdzie przewody wchodzą do kostki. Znajdziesz tam żółte 4 zaślepki, które widać na moich zdjęciach. Jak to wszystko jest to pozostaje tylko zaopatrzyć się w 4 przewody z pinami. Wprowadzić je w odpowiednie dziurki konektora na silniku i powinno być wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpowiednie dziurki konektora na silniku i powinno być wszystko.

Dokładnie ok.gif

Co do lampki to tu opis:

per quanto riguarda la spia del cruise, io ho risolto così.

dopo aver smontato il quadro strumenti, ed aver identificato i due led del cruise, ho tagliato la pista che parte dal led di destra.

[/img]

da questo led ho saldato un sottile filo elettrico.

questo filo l'ho collegato al collettore di un transistor npn BC547

l'emettitore l'ho collegato alla massa del quadro strumenti, mentre la base l'ho collegata sempre a massa attraverso una resistenza da 100K

sempre dalla base ho collegato una seconda resistenza da 10K

a questa resistenza ho collegato un filo elettrico che ho unito al filo viola sulla spina della leva del cruise.

il gioco è fatto

Może ktoś przetłumaczy sick.gif

Ja tylko tyle rozumiem z tego....Tranzystor npn BC547 i rezystory 10 i 100 K Ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktoś przetłumaczy

Z maszyny (nie wiem co warte) zlosnik.gif

Quote:

w odniesieniu do światła wycieczkowych, mam rozwiązać sprawę.

Po zdemontowanych instrumentu panelu i zidentyfikowano dwa doprowadziły wycieczkowy, I cut toru, które doprowadziły od prawej.

[/ Img]

prowadzone przez tę cienką I przylutowane druty elektryczne.
p><p> That


I na amerykancki zlosnik.gif

Quote:

regarding the spy of the cruise, I have resolved cos& igrave;. after to have taken apart the picture instruments, and to have identified the two led of the cruise, I have cut the track that leave from the led of right. ' alt='> regarding the spy of the cruise, I have resolved cos& igrave;. after to have taken apart the picture instruments, and to have identified the two led of the cruise, I have cut the track that leave from the led of right. '> from this led I have knit a thin electric wire.
this thread l' I have connected the collector of a transistor npn BC547 l' emitter l' I have connected to the mass of the picture instruments, while the base l' I have always connected to mass through a resistance from 100K from the base I have always connected a second resistance from 10K to this resistance I have connected an electric wire that I have joined to the thread viola on the thorn of the lever of the cruise. the game & egrave; fact


BTW

Manuala od Angoli rozumiem Koledzy znają => Cruise Control Installation cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.