Skocz do zawartości

Tempomat dla tych co kostek nie mają


kris73

Rekomendowane odpowiedzi

Ryzykowałem uszkodzenie sterownika. Nie miałem konektora pod osłoną kolumny kierowniczej. Nie miałem brązowego konektora obok akumulatora. Normalnie totalne niedostosowanie do tempomatu. Istaniało więc ryzyko, że także sterownik jest niedostosowany do tempomatu i podanie do niego dodatkowego napięcia na odpowiednie piny może go uszkodzić. W takim przypadku byłby niezły @%#$&.... problem. A jednak odważyłem się, zrobiłem tzw. pająka no i z duszą na ramieniu odpaliłem silnik. Zaskoczył i nie było żadnego problemu. Sterowanie działa aż miło. Pozostaje zaopatrzyć się w manetkę tempomatu i zorganizować 4 piny do włożenia do konektora sterownika silnika. Najwięcej czasu musiałem poświęcić na przeciśnięcie się z przewodami z kabiny pasażerskiej do komory silnika. W sumie pracowałem ok. 2-3 godziny. Podsumowując... hura! Tempomat może mieć każdy! smile.gif)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując... hura! Tempomat może mieć każdy! )))

chciałbym wam wszystkim szczerze pogratulować pomysłowości, samozaparcia oraz konsekwęcji w działaniu. Ja dla przykładu pozytywnie zazdroszczę wam umiejętności jakimi nas czytelników tego kącika raczycie. jestem pod ogromnym wrażeniem i choć wiele to wam nie przyspoży kożyści to składam wam bow.gif z ogromnym szacunkiem. mam na myśli również inne modyfikacje za które przy zamawianiu auta w salonie u dalera trzebaby było słono zapłacić, a wy macie to niewielkim nakładem finansowym za to ogromnym wkładem własnej inicjatywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy silniku. Tempomat do prawidłowego działania potrzebuje

> jeszcze dwóch sygnałów !

<.....................................>

gdzie są te złącza confused.gif bo się schylam i nic nie widze shocked.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o złącze czujnika wciśnięcia hamulca oraz sprzęgła. Obydwa są przy pedałach. Od hamulca jest bliżej ściany silnikowej, a od sprzęgła bardziej w lewo pod zaślepką. Trzeba tam pogrzebać i być może zdjąć odpowiednie osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzałem w jednym z ASo i powiedziano mi, ze nie wystepuje nic takiego jak osobna manetka do tempomatu , a tylko cały przełącznik zespolony....o cenie nie wspomne confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok leżała manetka, w końcu wczoraj i dzisiaj pracowałem nad montażem. Złącze D4B (brązowe) obciąłem i zastosowałem złącza własne. Kable przeciągnąłem przez ten otwór po zdjęciu osłony słupka przedniego. Przewody fabryczne od włączników przy pedałach są. Mam wszystko połączone poza jednym (plus 12V) do manetki.

Złącze A ze stykiem 17 to jest to fioletowe z prawej strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to trzeba kleić? jak się to mocuje?

no , ze tak powiem "standardowo" w/g manuala-tasiemca poprzedniego. Z tego co pamietam to sie dolna oslone wycinalo i wklejalo ten gumowy przegub dzwigni i to szycko. Wyciecie na tyle ciasne ze po zlozeniu oslona dol+gora skutecznie trzymaja cala wajche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no , ze tak powiem

No nie do końca. Manetki z Alfy trzeba przykleić a podobno odpadają oslabiony.gif więc polecam oryginał .... ktoś tu nawet pisał, ze miał z Alfy ale kupił oryginał z tego powodu.... niestety identyczne manetki co w Stilo są w Bravo więc popyt nie jest mały na te manetki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie do końca. Manetki z Alfy trzeba przykleić a podobno odpadają

> więc polecam oryginał .... ktoś tu nawet pisał, ze miał z Alfy

> ale kupił oryginał z tego powodu.... niestety identyczne manetki

> co w Stilo są w Bravo więc popyt nie jest mały na te manetki

no ale gdzie można kupic manetkę do stilo jako osobna część? bo wg ASO wystepuje to tylko jako całość - przełącznik zespolony....

moze ktos ma konkretny nr katalogowy? (nie tej od alfy bo ten numer znalazłem w archiwum..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podepnę się pod temat , czy z rozbitka da radę wyciągnąć orginalną

> manetkę tempomatu

> bez przełączników zespolonych

Skoro da się ją do naszych przełączników przykręcić to obstawiam, że da się też odkręcić wink.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy masz może numer katalogowy tej twojej bo wczoraj sprawdziłem w

> ASO i wystepują podobno 2 manetki do alfy

> tak czy siak cena obu to ponad 200 zł ...

no nie mam, a kupiłem ja za 120 zł od któregoś z kolegów z AK gdyż on nie miał w swoim stilo kostki pod kierownica a nie mial ochoty bawic sie w przerabianie układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rok leżała manetka, w końcu wczoraj i dzisiaj pracowałem nad

> montażem. Mam wszystko połączone poza jednym (plus 12V) do

> manetki.

Próbowałem podpiąć się do bezpiecznika F35 na tablicy lecz się nie udało.

Może Lisek coś wyjaśni , korzystałem z manuala jego autorstwa a

jeżeli to nazbyt skomplikowane jak łatwiej podpiąć +12V drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem podpiąć się do bezpiecznika F35 na tablicy lecz się nie

> udało.

> Może Lisek coś wyjaśni , korzystałem z manuala jego autorstwa a

> jeżeli to nazbyt skomplikowane jak łatwiej podpiąć +12V

Ja mam to zasilanie do F35 zapięte trochę "na pająka". Chciałem zrobić ładniej i podkręcić kabelek pod styki, ale tam jest jakiś chory dostęp do tego ?!? Jakimiś imbusami poprzykręcane do szyny nadwozia?!? Nie mogłem się do tego dostać :-(

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed pedałem gazu na bocznej ścianie tunelu znajduje się pojedyńczy wtyk z doprowadzonym grubym przewodem prądowym. Widoczny po zdemontowaniu bocznej osłony tunelu po stronie kierowcy.Nie wiem czy tam jest +12v ale "coś" tam jest. Edit. To jest w 1.9jtd , nie wiem jak w innych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem podpiąć się do bezpiecznika F35 na tablicy lecz się nie

> udało.

Ja podłączyłem się bez problemu po F35 w prawej wtyczce tej fioletowej pod kabelek (niebieski) pin 19 (I30 pedał hamulca) na dole lewa strona ten masywniejszy styk, 17 i 18 są puste we wtyku właśnie od CC H7(nasze) i M87(radarowy).

Jak by było skąd wziąć taki styk do wtyczki to zrobiłbym jak w oryginale na styku 17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć pod wątek.... tempomatu.

Pytanie czy ktoś z okolic śląska podjął by się zabawy z kabelkami i zrobił instalacje pod to cacko zwane tempomatem,

z możliwością sprawdzenia czy działa przed zakupem manetki??

Ma ktoś z okolicy doświadczenie jak to zrobić i nic nie spaprać??

Oczywiście nie za "bóg zapłać" 270635636-JUMP2.gif

Aha... pacjet to 1,9 jtd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEDZY !!! Mam i ja tempomata !!

Dziś przypadkiem wpadła mi w ręce manetka, a raczej całe przełączniki z afiny.

Sprowokowało mnie to do dokładniejszego zapoznania się z manualem liska i yahoo ( szacun koledzy ).

Okazało się, że mam kabelki koło akumulatora, pozostało się podpiąć wg manuala.

Kabelki poszły inaczej (nadkolem i gumową przelotką powyżej wtyku drzwi - zasilanie cb już tamtędy mam)

Potem podpięcie na kabelkach i test.

Cieszyłem się jak dzieciak 270635636-JUMP2.gif270635636-JUMP2.gif270635636-JUMP2.gif270635636-JUMP2.gif270635636-JUMP2.gif jaka to pikna zabawka.

Dwie uwagi do poprzednich postów mam:

- Jako, że sam rozbierałem przełączniki z alfy -( tylko manetkę "dostałem"- - ile można uczciwie za nią dać??? ) to widziałem jak jest zmontowana z resztą i w taki sam sposób można ją skręcić z przełącznikami stilo - nic nie trzeba wklejać, tylko przykręcić jak fabryczną.

- czy ktoś mógłby mi dokładniej wskazać gdzie najbezpieczniej/ najłatwiej się podpiąc do tego +12 po stacyjce?

czy tak jak poleca BRABER ??"F35 w prawej wtyczce tej fioletowej pod kabelek (niebieski) pin 19 (I30 pedał hamulca) na dole lewa strona ten masywniejszy styk"

Czy jak KRIZEM "Przed pedałem gazu na bocznej ścianie tunelu znajduje się pojedyńczy wtyk z doprowadzonym grubym przewodem prądowym. Widoczny po zdemontowaniu bocznej osłony tunelu po stronie kierowcy.Nie wiem czy tam jest +12v ale "coś" tam jest. Edit. To jest w 1.9jtd , nie wiem jak w innych... "

bo w tej chwili do testów mam po chamsku wciśnięte pod dolną noge bezpiecznika F35- ale tak to nie może zostać sciana.gif

Pozostała mi rzeźba w dolnej obudowie kierownicy i będzie cacy.

Polecam innym nie taki diabeł straszny, a zabawa na 102 - jedyny dylemat to te +12V po stacyjce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KOLEDZY !!! Mam i ja tempomata !!

> Cieszyłem się jak dzieciak jaka to pikna zabawka.

Ja również tylko szerzej, poniweaż mam manetkę oryginał.

> w tej chwili do testów mam po chamsku wciśnięte pod dolną noge

> bezpiecznika F35-

W tym przypadku to jest przed bezpiecznikiem.

>ale tak to nie może zostać jedyny dylemat to te +12V po >stacyjce

W oryginale to sa te 3 piny po F35, 17 i 18 u mnie puste we wtyczce, a tylko 19 podłączony do styku I30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja również tylko szerzej, poniweaż mam manetkę oryginał.

> W tym przypadku to jest przed bezpiecznikiem.

> W oryginale to sa te 3 piny po F35, 17 i 18 u mnie puste we wtyczce,

> a tylko 19 podłączony do styku I30.

Przepraszam jak się głupio pytam, ale uważam, że lepiej 3 razy zapytać jak raz coś rozpier........

Czyli jak dobrze rozumiem na razie lepiej wpiąć w górną nogę co by było po bezpieczniku.

Docelowo podpiąć się do fioletowej pionowej wtyczki po prawej stronie na dole tego panelu na którym są bezpieczniki do pinu - właśnie którego ? dowolny 17,18,19 czy lepiej do 19?

I jak się do niego podpiąłeś? oskubać kabelek i lutu lutu czy dokładanie pinów czy jakaś inna bezpieczna pajęcza robota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak dobrze rozumiem na razie lepiej wpiąć w górną nogę co by

> było po bezpieczniku.

Tak.

> Docelowo podpiąć się do fioletowej pionowej wtyczki po prawej stronie

> na dole tego panelu na którym są bezpieczniki do pinu - właśnie

> którego ? dowolny 17,18,19 czy lepiej do 19?

Właśnie po bezpieczniku F35 jest napięcie w gnieździe na pinach 17,18 i 19 . Piny na dole 1,2 oraz 19 i20 są większe. Podpiąłem się dlatego do 19 ponieważ tylko ten styk jest we wtyczce wykorzystany do kontaktu I30(hamulec), a styków we wtyczce 17 i 18 brak. 17 jest do kostki tempomatu pod kierownicą, a że u mnie kostki brak to nie ma i we wtyczce , tak samo jak 18 który jest do tempomatu z radarem.

> I jak się do niego podpiąłeś? oskubać kabelek i lutu.

Nie skubałem, wyjąłem styk z wtyczki (bardzo łatwo, od przodu trzeba odchylić delikatnie zatrzask i pociognąc za przewód) i dolutowałem w miejscu zaciśnięcia oryginalnego kabelka i trzask na swoje miejsce . Po usunięciu opaski którą są przewody opięte z wtyczką część wtyczki ze stykami wysunąć trzeba z osłony zewnętrznej tej fioletowej. Jak się lutuje w tym miejscu co ja to trzba delikatnie z cyną żeby nie popłynęła do wtyku, kabelek wystarczy max 0,5 mm2 to żaden problem. Jak pisałem wcześniej jak bym miał taki wtyk z dawcy to zrobiłbym jak oryginał dokładając wtyk w miejsce 17.

Myślę że w miarę jasno opisałem to zagadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wręcz !

Dzięki wielkie, zaraz przepnę się pod górną nóżkę....

A wieczorkiem pod tą 19. No chyba że zdobędę pina to dołożę jako dodatkowy 17.

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem podłączyć sobie tempomat w moim 1,9 JTD wg opisu przedstawionego przez Liski i Yahoo73. Nie miałem tego dodatkowego przewodu czyli należę do 3 grupy. Ale po podłączeniu go zbadaniu wszystkiego tempomat nie działa. Sprawdzałem na postoju ale chyba obroty powinny wzrosnąć a u mnie cisza. Robiłem to wszystko na pająka plus 12V wiozłem z akumulatora bezpośrednio i nic. proszę o radę. pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzałem na

> postoju ale chyba obroty powinny wzrosnąć a u mnie cisza.

Na postoju nic nie sprawdzisz, tempomat działa powyżej 30km/h

Mam nadzieję, że starzy wiarusi to potwierdzą, zresztą to pisze w instrukcji tempomatu zawartej w manualu zresztą.

Ja miałem szczęście byłem w 2 grupie 270635636-JUMP2.gif

A obroty przynajmniej u mnie nie wzrastają- a jak już to niezauważalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak troche na wriata/optymiste z góry założyłem, że na pewno pod osłoną kierownicy czeka na mnie piękna biała kostka i zakupiłem sobie przełącznik zespolony z Alfy 147. Wydłybałem z niej dźwignie tempomatu i mam pytanko. Dzwignia przykręcana jest na dwa wkręty,.. jeden od "przodu" drugi od "tyłu". Czy da się je dokręcić bez zdejmowania kierownicy? .. bo jakoś czarno to widzę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywoście że da się. Ja również już odkręciłem poduszkę i chciałem zciągać kierownicę, tylko nie wiedziałem jak się za nią zabrać. I mnie oświeciło że w którymś wątku było że trzeba kierownicę odpowiednio przekręcić i jest dobry dostęp do górnej śrubki, a do dolnej też nie jest najgorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz mi zrobic fotke tej manetki, bo chyba bede kupowal nowa z ASO, a z tego co wiem są dwie rozne manetki do alfy i chcialbym kupic juz ta sprawdzona zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja jeszcze nie sprawdzona więc nie wiem czy fotka Ci się przyda.

> Może kupiłem złą. Ale co tu może być złe,.. wtyczka wygląda na

> identyczną. A tak zapytam z ciekawości. Jest sens kupowac nową

> jak jest tego pełno na allegro?

Mam taką manetkę i wsio pasi !!

fotka pozlotowa jest na ssp.

Jedyna różnica to inny kąt manetki i obudowy kierownicy stilona.

Polecam powolne docinanie dolnej obudowy i lepsze spasowanie niż mnie się udało waytogo.gif

aaa ja dolną śrubkę olałem..... górną przykręciłem też dzięki informacji z manuala ( ułożenie kierownicy ) musi być o ok 1cm dłuższa od tej co tam wcześniej mieszkała.

Nawet bez tej śrubki mocno zaskoczyła na miejscu 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy czujniku hamulca jest 4 pinowa złączka z której wychodzą 2

> przewody niebieskie, 1 zielony i 1 biało zielony. Nas interesuje

> ten biało-zielony

<.................................................>

powoli się przymierzam do zakładania tempomatu (jestem właśnie w trakcie negocjacji cenowych i walczę o tanią manetkę hehe.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.