Jump to content

Tempomat dla tych co kostek nie mają


kris73

Recommended Posts

> To ja tez przyłaczę sie do prośby - a może tak zakup hurtowy tempomacików dla braci klubowej.

U mnie w rejonie Łodzi totalna posucha - szukam i szukam. i nic hehe.gif

może ktos z kolegów rozejrzy się przy okazji w swojej okolicy - to chętnie zakupie taka manetkę devil.gif

Link to comment
Share on other sites

powiedz mi, czy jesli chodzi o kabelki biegnące od czujnika pedału hamulca i sprzęgła, to trzeba TYLKO sprawdzic, czy biegną one do odpowiednich pinow w silniku?czy trzeba z nimi tez cos robic?

Link to comment
Share on other sites

Są jeszcze tacy jak ja - gdzie kaseta w ogóle nie ma w EEPROM

części odpowiedzialnej za sterowanie przepustnicą przez tempomat.

Mam zrobioną całą instalację przez odpowiedniego machera, wg

instrukcji Liska i co? Kupa. Kaseta sterująca nie reaguje. Podmieniałem

kasetę chwilowo na kasetę mechanika który mi to robił - tzn. on podmieniał

i działało. Wobec tego, że auto jest w leasingu i nie wolno w nie za

bardzo ingerowac - olałem temat. Założyliśmy starą kasetę i pogodziłem

się już z tym, że tempomatu nie mam zaimplementowanego w "firmware". smile.gif

Link to comment
Share on other sites

> podmieniał

> i działało. Wobec tego, że auto jest w leasingu i nie wolno w nie za

> bardzo ingerowac - olałem temat. Założyliśmy starą kasetę

Ktoś tu ściemnia.... zlosnik.gifdevil.gif

Kaset tak sobie nie można zamienić - auto nie odpali

Link to comment
Share on other sites

> Ktoś tu ściemnia....

> Kaset tak sobie nie można zamienić - auto nie odpali

Zamienił też ze Stilo Active z tym samym wyposażeniem. Tylko

był inny rocznik, ponadto u niego było okablowanie, a u mnie nie.

U mnie, rok produkcji 2005, grudzień - nie było i okablowania i oprogramowania

w kasecie. Macher jest z Ganinexu, taki elektryk. Może ściemniał,

mnie przy tym nie było, bo ja dałem auto żeby mi to zrobił, a sam

polazłem do pracy.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem dokładnie jak jest w 1.2, ale jak nie miałeś kostki przy kierownicy to jest bardzo prawdopodobne, że nie masz także połączenia między czujnikiem hamulca a kostką D4 (Lisek i ja nie mieliśmy tych połączeń).

Link to comment
Share on other sites

Ja nie polegam aż tak na mechanikach. Ufasz mu jak ojcu? Żeby tempomat działał oprócz 4 kabli od manetki potrzeba także: +12V zasilanie manetki, oraz dwa przewody łączące czujnik wciśnięcia pedału hamulca i sprzęgła ze sterownikiem silnika.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie tego nie wiem bo wg wypowiedzi kolegi Krisa73, wynikaloby, ze trzeba tylko sprawdzic, czy owe polaczenie jest....:

Quote:

Tempomat do prawidłowego działania potrzebuje jeszcze dwóch sygnałów. Pierwszy z czujnika hamulca nożnego i drugi z czujnika włączenia sprzęgła. Trzeba się zchylić pod deskę rozdzielczą i odnaleźć te dwa złącza. Są łatwo dostępne. Przy czujniku hamulca jest 4 pinowa złączka z której wychodzą 2 przewody niebieskie, 1 zielony i 1 biało zielony. Nas interesuje ten biało-zielony. Sprawdzamy, czy prowadzi on do pinunr 57 w konektorze sterownika silnika. U mnie tam go znajduję więc jest ok. Potem sprawdzam czy z czujnika sprzęgła wychodzą dwa przewody. Jeden koloru czarno-fioletowy i drugi szaro-brązowy (lub biało-brązowy). Ten brązowy to jest taki dość cienki więc można go niezauważyć. No i znowu... interesuje nas teraz czy ten szaro-brażowy prowadzi do pinu nr 7 konektora silnika. U mnie tam właśnie go znalazłem więc znowu jest ok. Pozostaje zatem załatwić sobie te brakujące piny z kawałkiem przewodów, pociągnąć brakujące kabelki i podłączyć je do manetki tempomatu.


Link to comment
Share on other sites

> Ja nie polegam aż tak na mechanikach. Ufasz mu jak ojcu?

<.................................................>

Zrobił CAŁĄ instalację, wg schematu Liska, który wydrukowałem i mu

osobiście wręczyłem. Nadal nie działało. Obecnie, mam tą instalację

pozostawioną, łącznie z wszystkimi połączeniami jakie miały być

wykonane. Tylko manetki nie mam, bo skoro nie działa, to po co mi ona crazy.gif

Link to comment
Share on other sites

A skąd wiesz że niedziała? Żeby to zweryfikować musisz jechać pojazdem dostatecznie szybko. Z tego co wiem, tempomat nie uruchamia się kiedy jedziemy np. na 2 biegu z prędkością 40 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Szukam pinów do budowy tempomatu. Chodzi o silnik 1,2. Tam jest taki czarny konektor z czerwoną dzwigienką.

282376638-602593218.jpg

Namierzyłem na allegro coś podobne w kształcie i barwach ale od stilo 1,6.

282376638-635500646.jpg

Ze zdjęcia trudno wywnioskować czy to ta sama konstrukcja i czy piny wydłubane z kostki od stilo 1,6 podejdą do kostki od stilo 1,2?

post-8289-14352502121415_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> A skąd wiesz że niedziała? Żeby to zweryfikować musisz jechać

> pojazdem dostatecznie szybko. Z tego co wiem, tempomat nie

> uruchamia się kiedy jedziemy np. na 2 biegu z prędkością 40

> km/h.

Bo testowaliśmy, myślisz że testy były na postoju?

Poza tym, Examiner pokazał, że tempomatu nie ma. Nie dało się

go nawet przetestować.

Link to comment
Share on other sites

Hm, cóż... prawdopodobnie należysz do piątej, nowoodkrytej grupy, która już za cholere nie będzie miała tempomatu. Przyjmij wyrazy współczucia. frown.gif

Chociaż, na upartego... wymień centralkę silnika! Kup na allegro używaną razem z immobilizerem. Potem to już z górki. Kodowanie bodycompa itp itd i będzie działać! Nie poddawaj się! Walcz! zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Hm, cóż... prawdopodobnie należysz do piątej, nowoodkrytej grupy,

> która już za cholere nie będzie miała tempomatu. Przyjmij wyrazy

> współczucia.

<.........................................................>

Ale ja tylko chciałem Wam napisać, że to nie jest nowoodkryta grupa.

Jest sporo takich aut, w których po prostu Fiat nie wrzucił w program

obsługi tempomatu - albo inaczej - po prostu zorientował się, że ludzie

to wykorzystują. I wykasował obsługę, jeśli się danej opcji nie wykupi.

Auto jest z grudnia 2005, centralka posiada tylko język angielski,

wloski, niemiecki i chyba francuski. Model Active 1,9 MJ, jeden z pierwszych

z MJ, do lipca 2005 o ile dobrze pamiętam wkładano starszą konstrukcję,

czyli JTD. Ja się wcale nie upieram żeby ten 'ficzer' mieć, bo skoro

fachowiec, podparty tutorialem Liska stwierdził, że to co Lisek

odkrył w moim przypadku nie pomogło, to się po prostu nie da

i w kasecie nie ma tej części oprogramowania. I kabelkowanie

nic nie da smile.gif

Link to comment
Share on other sites

> Hm... a gdyby tak wgrać nowy soft do centralki? Taki, który tempmat

> obsługuje?

Gdyby to było takie proste... To już dawno bym to zrobił.

Tak jak Nokia sobie poradziła z użytkownikami, przerzucając upgrade

oprogramowania telefonów na użytkowników - przez USB, zajmuje

to 5 minut. W przypadku branży automotive ważna jest kasa i bezpieczeństwo,

stąd jak mniemam nie da się "póspólstwu" mieszać w body computerach,

dogrywać jakieś programy i opcje, zaś Examiner nie jest dostępny

jako soft na P2P. Jakby tak było, to zamontowałbym sobie reflektory

z halogenami i kazał komputerowi o nich "wiedzieć", drugą zmianą

by były elektryczne szyby z tyłu, oraz trzeciąż zmianą byłby

tempomat. A tak - szybciej i bezpieczniej będzie, jak kiedyś to

auto sprzedam, to następne kupię już z tymi opcjami, których mi tu

brakuje crazy.gifwink.gif

Link to comment
Share on other sites

Wg naszego manuala oprócz 4 kabelków ściśle związanych z tempomatem (mam na myśli kostkę D4A) są potrzebne jeszcze 3 połączenia - 1 od czujnika sprzęgła i 2 od czujnika hamulca. Jeżeli masz wszystkie połączenia to musi działać - ja nie miałem jednego z połączeń z czujnika hamulca (kabelek biało-zielony). U mnie to było łatwo rozpoznawalne bo od kasety silnika do kostki D4 (tej czarnej przy akumulatorze) wszystkie piny były zajęte ale jeden kabelek "kończył" tam bieg:) i wystarczyło połączyć ten kabelek (też biało-zielony - pin A02) z kabelkiem przy czujniku hamulca (biało-zielonym). W manualu na str 7 w schemacie zaznaczone jest to kolorem czerwonym (choć błednie podany pin A08 u mnie był A02). Nie jestem pewien czy to połączenie jest potrzebne dla silników benzynowych.

Link to comment
Share on other sites

-cena 110 PLN z przesyłką

-szukajcie na allegro "przełącznik zespolony alfa 147", a potem piszcie do wystawiających, czy sprzedadzą samą manetkę...na trzy wysłane maile dwóch sprzedających zgodziło się sprzedać same manetki w podobnych cenach, czyli około 100 PLN (plus przesyłka)...

282395550-IMAG0220.jpg

post-21134-14352502232321_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Taką samą kupiłem! Tylko mam wątpliwość, czy poszczególne przewody tej manetki podłączone do złącza realizują te same funkcje co oryginalnie w manetce od stilo? Wystarczy taką manetkę od alfy podłączyć do wtyczki od wiązki stilo i jedno z drugim pasuje?

Link to comment
Share on other sites

bylem w ASO, rozmawialem z elektrykiem, ktory juz tak manetke montowal i odradzal samodzielnego demontazu kostki...moze byc problem z jej zlozeniem jak sie "rozleci" z kupą kabelkow...

niemniej jednak zaoferowal pomoc jak tylko znajde dawce pinow zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Taką samą kupiłem! Tylko mam wątpliwość, czy poszczególne przewody

> tej manetki podłączone do złącza realizują te same funkcje co

> oryginalnie w manetce od stilo? Wystarczy taką manetkę od alfy

> podłączyć do wtyczki od wiązki stilo i jedno z drugim pasuje?

jak to Kazio powiedział:

YES YES YES

sam się do tego zabierałem jak do jeża, ale wszytko piknie śmiga

nie ma żadnych problemów z tą manetką z alficy

Link to comment
Share on other sites

> odradzal samodzielnego demontazu kostki...moze byc

> problem z jej zlozeniem jak sie "rozleci" z kupą kabelkow...

Ja zawsze przed każdym rozebraniem czegokolwiek robię szkic z rozmieszczeniem i oznaczeniem koloru kabelków. A kostkę od manetki obciąłem i zamontowałem własną złączkę.

Link to comment
Share on other sites

> Nawet działa. Tylko nie zapala mi się żadna kontrolka, a chyba

> powinna. Może to tylko brak żarówki ?

Nie powinna. Jedynie chyba komunikat na kompie ze cruise control on.

EDIT: manetkę masz od Stilo czy alfy?

Link to comment
Share on other sites

> Nie powinna. Jedynie chyba komunikat na kompie ze cruise control on.

> EDIT: manetkę masz od Stilo czy alfy?

Manetka od Alfy. Nie pojawia mi się żaden komunikat. Na obrotomierzu jest taka ikonka, dałbym głowe, że inf. o tempomacie. Ale się nie zapala. W sumie nie mam żadnej informacji czy tempomat ON czy OFF

Link to comment
Share on other sites

> Nie będzie działała żarówka, ani nie będzie żadnych komunikatów na

> wyświetlaczu.

Ok. trudno,.. co robić. Ale chyba przy fabrycznym montażu włączenie tempomatu powinno być jakoś zasygnalizowane? Czy brak takiej informacji jest świadomym krokiem producenta? W obszernym opracowania Liska i Yahoo73 ( czyli Twoim smile.gif ) są fragmenty schematu inst. elektrycznej i tam jak "wół" jest kontrolka sygnalizacyjna E50 na zestawie wskaźników hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

Oj coś niezbyt dokładnie czytałeś cały topic ;P Było kilka razy myślę to poruszone. Przy zakładaniu tempomatu "własnoręcznie" nie idzie włączyć sygnalizacji kontrolką dlatego że ponieważ wink.gif nikt nie potrafi "powiedzieć" body computerowi by zaczął sterować tą lampką...

Aczkolwiek z drugiej strony ktoś coś pisał w którymś z podobnych wątków że mu się coś tam udało wykombinować przy pomocy examinera - szczegółów jednak brak.

Szkoda że kontrolka się nie świeci ale w niczym to nie ujmuje skuteczności działania takiego "własnoręcznego" tempomatu smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Przyznaję, że mogło mi coś umknąć przy czytaniu na ten temat bo jest tego bardzo dużo, a moje zainteresowanie tempomatem pojawiło się nagle i spontanicznie smile.gif Brak kontrolki wkurzył mnie w czasie pierwszej jazdy próbnej gdyż dodatkowo tempomat mi nie zadziałał. Ale albo coś źle włączałem albo to tylko wrażenie ( duży ruch na trasie i brak szans na dłuższą przejażdzke ). Jak się okazało, że jednak działa to i brak lampki jestem w stanie przełknąć.

P.S. Zerknąłem do instrukcji i rzeczywiście ta kontrolka, o której myślę powinna się zaświecić. Jakby ktoś miał konkretną wiedzą co zrobić, żeby zadziałała to proszę się podzielić

Link to comment
Share on other sites

No to kolega irek88 już wytłumaczył, że aftermarketowy tempomat nie będzie zapalał kontrolki bo body comp nie wie, że ma ją zapalić a nikomu nie udało się go do tego zmusić. Makaroniarze potrafili sobie radzić dająć napięcie na pin tej kontrolki po przekręceniu manetki na ON, ale to raczej wyższa szkoła jazdy i odbiega od tego jak faktycznie powinno być to zrobione.

Link to comment
Share on other sites

> Manetka od Alfy. ...

A jak rozwiązałeś kwestię osłony pod kierownicą? Ciąłeś sam, czy kupiłeś od Stilo w wersji z tempomatem?

Przymierzam się do podłączenia tempomatu, ale nie wiem czy manetka od alfy wejdzie w osłonę od Stilo niewiem.gif

Link to comment
Share on other sites

> A jak rozwiązałeś kwestię osłony pod kierownicą? Ciąłeś sam, czy

> kupiłeś od Stilo w wersji z tempomatem?

Ciężko będzie kupić w eperze chyba z 4 rodzaje są obudowy- rżnąć Panie rżnąć.

282359272-stilomaj%F3wka17.05.2009009.JPG

Ja sobie w kartoniku wyciąłem szablonik z manetki który odrysowałem na obudowie i rżnąć Panie rżnąć.

Z mojego rżnięcia polecam wyciąć ciut mniejszy otwór.

Alfiarska manetka ma inny kąt, mniejszą średnice można powiedzieć biorąc pod uwagę całą obudowę- szybciej wchodzi w głąb.

Trzeba mniejsze U wyciąć i cierpliwie heblować pilniczkiem do pożądanego efektu.

Potrzebujesz do tego:

- Drucik diamentowy w ramce piłki do metalu.

- pilniczek okrągły do wygładzenia

- mieszek cierpliwości pub2.gif270635636-JUMP2.gif

- knif na szybkie zakładanie dolnej obudowy (dopasowywanie )

Powodzenia !!

Ja nie jestem za bardzo ze swojego wycięcia zadowolony, ale nasz Guru/Admin palacz.gif oblukał i powiedział, że może być więc chyba nie jest aż tak źle

Link to comment
Share on other sites

dzis zabralem sie do zakladania tempomatu

wg manuala liska i yahoo73

na dziendobry mialem 2 nieporuszone dotad problemy

1) korek pomiedzy kabina a komora silnika w calosci zasloniety przez gabkowo bitumiczne cos (bonus dla pierwszej serii aut ??) oj ale se lapy podrapalem na tym cholerstwie. chyba najlepszy sposob oderwac to lekko i podciagnac w gore probowalem to wciskac w dol ale od razu odksztalca sie spowrotem

2) kurcze spasowanie slupka to jakies wyzwanie szczegolnie przy uszczelce na dole (bede walczyl dalej z tym jutro)

tyle z 1 dnia walki :> mam nadzieje ze wiecej niespodziewanych problemow nie bedzie

Link to comment
Share on other sites

Zawsze masz drugą opcję biglaugh.gif

Możesz przejść błotnikiem, pod tym wielowtykiem fabrycznym jest gumowa zaślepka.

Z jednej strony wchodzisz koło akusia, z drugiej wchodzisz za klamką do otwierania maski.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

dzis podłączyłem tempomat food.gif

wsuniecie pinów dzięki opisowi krisa73 było bardzo proste...

narazie tempomat zainstalowałem na "pająka" bo musze kupic jakies złączki, zeby sie nie bawic lutownicą.

mam jednak 2 pytanie:

- gdzie podpiąc zasilanie 12V? czytam, czytam i wkoncu juz sam nie wiem gdzie...narazie wpiąłem na dziko pod bezpiecznik F35, ale tak byc nie moze...czy ktos mi moze wskazac na zdjeciu, w ktorej to kostce jest niby na 19 pinie to 12V lub gdzie indziej? (te kolorowe kabelki biegnace u gory to moje od tempomatu grinser006.gif

282582819-282582819-IMG_1248.JPG

- mam manetke od alfy 147, robilem podpiecie wg opisu/manuala znalezionego na necie, staralem sie starannie podlaczyc kabelki wg kolorow/opisu i................o dziwo tempomat na oznaczeniu + zwalnia, a na - przyspiesza...wiem, ze wystraczy tylko zmiana kablekow, ale ciekawi mnie ten fakt....

post-21134-14352503107448_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Po F35 napięcie jest w tej brązowej wtyczce po prawej stronie,

> dokładnie na pinach gniazda pod tą brązową.

ojj chyba bedzie ciezko sie tam do niej dobrac...zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Znalazłem rozwiązanie, na przykładzie Suzuki Swift, ale to rękodzieło,

więc do naszych też podejdzie:

http://www.swiftklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=86

W skrócie - linka rowerowa, manetka. Wartość naciśnięcia pedału

ustalamy ręcznie.

Ciekawostka: W urządzenie działające na identycznej zasadzie wyposażony

był każdy maluch z lat 70-tych i te z 80-tych niektóre też smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.