Jump to content

Tempomat dla tych co kostek nie mają


kris73

Recommended Posts

> Takie coś to ja miałem w swoim 125 z 1980 roku !

No i wpadłem na pomysł, że podczepię to pod gaz, tylko trochę

się boję, jak się zablokuje. A możę wyprowadzić szeregowo z pedałem

gazu drugi potencjometr, gdzieś obok tunelu? Opory się sumują

i możnaby wstawić jeszcze przekaźnik, który odcina ten opór przy

hamowaniu...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

z dyskusji z elektrykiem w ASO polecił mi podpiąć się pod ten gruby kabel(zaznaczony na biało- on chyba idzie bezpośrednio z akku) - odciąć troszkę izolacji, przylutować i dać jeszcze bezpiecznik 10...

282700574-IMG_1806.JPG

a oto moj sposob na połaczenie kabelków z pinami ze sterownika- kostka , dalej kabelek idący do kabiny...

282700574-IMG_1810.JPG

282700574-IMG_1815.JPG

post-21134-14352503567779_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odświeżam temat jako że przymierzam się do podłączenia tempomatu. Po wstępnym rozpoznaniu co mam w stilo to należę do grupy 3 z manula. Teraz moje pytania:

1. Jakie są piny do wtyczki D4A czarnej (męskie czy żeńskie)

2. Jakie są piny do wtyczki D4B brązowej (męskie czy żeńskie)

3. Jak nazywa się złącze/gniazdo manetki (chciałbym zrobić to jak oryginał)

4. Gdzie dokładnie przejść przewodem nad złączem drzwiowym bo patrzyłem ale nigdzie żadnego korka nie widziałem.

5. Czy zasilanie po stacyjce +12V należy dodatkowo zabezpieczyć osobnym bezpiecznikiem?

Link to comment
Share on other sites

czerwona.gif powiem szczerze że jak czytam ostatnie wpisy to mi się reszta włosów na głowie jeży panic.gif

nie przesadzacie trochę z tym druciarstwem? Czasami trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i zrozumieć - pewnych rzeczy po prostu nie można zamontować bo ingerencja w samochód jest zbyt duża a tym samym potencjalne konsekwencje mogą być katastrofalne.

Jak czytam kilka ostatnich wpisów to mi się przypomniała historia moje wujka sprzed kilku lat - jeździł wtedy FH12 na trasach międzynarodowych. Miał kolegę który wymyślił sobie tempomat - kawałek kija z regulowaną długością którym blokował gaz. Działało dopóki nie doszło do sytuacji wymagającej szybkiej interwencji - wystrzał koła. Skończyło się tak że jego zestaw stoczył się z wiaduktu a naczepa wbiła go z kabiną w ziemię.

Kolego twoje druciarstwo może się skoczyć bardzo podobnie. tragedią będzie jednak to jeśli zrobisz nie sobie a komuś krzywdę kara.gif

> Żeby zablokować gaz w określonej pozycji np. na autostradzie,

> żeby noga odpoczęła.

Kolego ile km robisz dziennie że ci się tak ta noga męczy? Lepiej zrób sobie przerwę i spacer po MOPie a nie kombinuj.

> Oraz dlatego, że w moim Stilo nie da się zamontować

> tempomatu, bo nie ma go w oprogramowaniu.

Z całym szacunkiem ale to lepiej zmień samochód na taki który ma tempomat albo ma możliwość zamontowania tempomatu

Jeśli czegoś niedoczytałem i kogoś uraziłem to sorry ale daleko idącemu druciarstwu mówie stanowcze NIE horse.gif

Link to comment
Share on other sites

U mnie tempomat działa od pół roku bezproblemowo... Z tym kijem

to żartowałem, tak było np. w Fiacie 126p... Jeśli myślisz że ktokolwiek

ryzykuje życie swoje i współpasażerów zakładając tempomat, to chyba

po prostu nie znasz zasady jego działania w nowoczesnym samochodzie smirk.gifsmirk.gif

Nie bardzo wiem co ma do sprawy sytuacja z opisanego TIRa...

Link to comment
Share on other sites

> Jeśli myślisz że ktokolwiek

> ryzykuje życie swoje i współpasażerów [...]

nie będę polemizować - wystarczy włączyć wiadomości 270751858-jezyk.gif

> [...] to chyba

> po prostu nie znasz zasady jego działania w nowoczesnym samochodzie

znam zasadę działania tempomatu w nowoczesnym samochodzie i właśnie dlatego opisałem moje przemyślenia. Nie mam nic przeciwko zakładaniu tempomatu jeśli masz stilo z kostką pod kierą lub przynajmniej z instalacją dostosowaną na tyle żeby takową kostkę dorobić.

> Nie bardzo wiem co ma do sprawy sytuacja z opisanego TIRa...

czytaj między wierszami

Link to comment
Share on other sites

> nie będę polemizować - wystarczy włączyć wiadomości

> znam zasadę działania tempomatu w nowoczesnym samochodzie i właśnie dlatego opisałem moje

> przemyślenia. Nie mam nic przeciwko zakładaniu tempomatu jeśli masz stilo z kostką pod kierą

Mam kostkę. Założoną, bo nie było. Oryginalną, fiatowską...

Z oryginalnymi pinami. To samo jeśli chodzi o piny do wtyczki do

komputera silnika... Słowem, mam wykonaną praktycznie identyczną

instalację co fabryczna. Co Ci się jeszcze nie podoba? boje_sie.gif

Nawet manetkę mam oryginalną, od Stilo. Nie zakładałem "druciarstwa"

z Alfy 147...

Link to comment
Share on other sites

Hej skończcie ta polemikę. Każdy wie o co biega. Ja też nie lubię druciarstwa i chciałbym "dogonić" oryginał. Napisz skąd wziąłeś oryginalne gniazdo do wtyczki tempomatu (jakaś nazwa tego złącza jest w sklepach elektronicznych) i jakie piny pasują do kostek D4A D4B?

Link to comment
Share on other sites

> Słowem, mam wykonaną praktycznie identyczną

> instalację co fabryczna. Co Ci się jeszcze nie podoba?

przecież pisałem że jeśli czegoś nie doczytałem to sorry palacz.gif

Przeraziło mnie na dzień dobry twoje sformułowanie:

"tylko trochę się boję, jak się zablokuje"

> Z tym kijem

> to żartowałem, tak było np. w Fiacie 126p... Jeśli myślisz że ktokolwiek

Późna pora, nie wyczułem ironii spineyes.gif

A z tym kijem u kolegi mojego wujaszka to historyjka prawdziwa tak więc jak to mówią "polak potrafi........ tylko rożnie się to czasami kończy chaja.gif

tak więc nie miej mi za złe że napisałem co myślę.

Tak na marginesie, widzę że kolega ziomal spod Katowic więc może będzie okazja wypić soczek na jakimś zlocie 20.GIF

Link to comment
Share on other sites

> Hej skończcie ta polemikę. Każdy wie o co biega. Ja też nie lubię druciarstwa i chciałbym "dogonić"

> oryginał. Napisz skąd wziąłeś oryginalne gniazdo do wtyczki tempomatu (jakaś nazwa tego złącza

> jest w sklepach elektronicznych) i jakie piny pasują do kostek D4A D4B?

Elektryk mi skombinował, z rozbitka jakiegoś smile.gif Ale jest takie samo

jak na zdjęciach z manuali waytogo.gif Tak samo ze starej wtyczki kasety

silnika wyciągane były piny smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Właśnie zakończyłem dzisiaj montaż tempomatu. Miałem najgorszą wersję: bez kostki pod kierownicą, bez 4 przewodów z kostki brązowej i jednego z czarnej. Dzięki manualowi kol. Liska&Yahoo73 IThankYou.gif20.GIFposzło znakomicie. Manetka od Alfy, wtyki radiowe. Smiga aż milo. Jednak do pełni szczęścia brakuje sygnalizacji włączenia. Czy jest jakaś szansa? Może ktoś nad tym pracuje?

Link to comment
Share on other sites

to dzisiaj nas dwóch założyło manetki od alfy 20.GIF ja na szczęście jestem szczęściażem kostkę pod kierownicą mam 001.gifale tak jak kolega nie mam sygnalizacji irked.gif

kiedyś sprawdzałem to kontrolka się zapala (test) w sobotę jadę na komputer może coś .... zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Manetka od Alfy, wtyki radiowe.

1. Czy możesz coś bliżej napisać. Ja chciałbym wpiąć się do brązowej i czarnej kostki i szukam pinów. Jakie można zastosować i czy tam potrzeba męskich czy żeńskich?

2. Czy z czujnika hamulca też można pinem się wpiąć do kostki czy trzeba ciąć i lutować przeowdy - chciałbym tego uniknąć?

3. Czy kostkę od manetki zamieniałeś czy udało Ci się zdobyć oryginał?

Ja też już kompletuję wszystko co potrzeba do tempomatu, ale brak mi jeszcze pinów i kostki do manetki a chciałbym oryginał - choć wiem że ciężko z tym.

Link to comment
Share on other sites

> 1. Czy możesz coś bliżej napisać. Ja chciałbym wpiąć się do brązowej i czarnej kostki i szukam

> pinów. Jakie można zastosować i czy tam potrzeba męskich czy żeńskich?

> 2. Czy z czujnika hamulca też można pinem się wpiąć do kostki czy trzeba ciąć i lutować przeowdy -

Kostkę od manetki zmieniałem. Przewody przy kostce odciąłem. Kupiłem w sklepie radiowym gniazdo z wtyczką , takie jakim podłącza się radio do instalacji z pięcioma pinami i kawałkami przewodów. Kosztowała 10zł. We wtykach odgiąłem blaszki zabezpieczające i powyciągałem groty i styki metalowe, odciąłem od nich przewody i podlutowałem groty do przewodów manetki i gniazda do przewodu przeprowadzonego z komory silnika. Wsunąłem i zatrzasnąłem każdy grot i gniazdo we wtykach. Można było dolutować przewody z kupionych wtyczek, nie wyciągając styków, ale w moim sposobie uniknąłem izolowania przewodów w miejscu lutowania. Kostki te są większe od oryginalnych, ale to nie przeszkadza. Pod osłoną jest miejsce.

Wciąłem się do kostek brązowej i czarnej tak jak pokazał Lisek w manualu. Blisko kostki we wskazanych kablach obciąłem trochę izolacji i w tych miejscach przylutowałem przewody z kabiny i solidnie zaizolowałem. Największy problem miałem z podlutowaniem kabelka przy czujniku hamulca. (Dostęp tylko jednej ręki). Zdjąłem kostkę z czujnika, w zielonym kabelku odgiąłem zabezpieczenie i wyjąłem styk. Do niego podlutowałem piąty przewód i wsunąłem w gniazdo. Trudna operacja, ale możliwa do zrobienia.

Link to comment
Share on other sites

> Dzięki za opis. Tak myślałem, że będzie sporo gimnastyki jeśli chodzi o wtyczkę przy hamulcu. Póki

> co kompletuję zabawki.

Jeszcze dwie sprawy. 1. Aby ułatwić lutowanie jedną ręką przy kabelku od czujnika odegnij tą blaszkę, która jest zaciśnięta na izolacji przy grocie, wsuń pod nią pobieloną końcówkę lutowanego przewodu i wstępnie zaciśnij, trzyma się kupy i pozwala przylutować jedną ręką. 2. W kostce czujnika hamulca groty kabli są stalowe i w żaden sposób nie mogłem ich przylutować używając pasty. Pomogła stara metoda- kropla kwasu solnego. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

> Miałem najgorszą wersję: bez kostki pod kierownicą,

> bez 4 przewodów z kostki brązowej i jednego z czarnej.

Jak najgorsza?

Taką wersję mieli Ci co nie mieli przewodów w kostce brązowej z ECU silnika.

Co brałeś z kostki hamulca, plus po stacyjce ?

Link to comment
Share on other sites

> Co brałeś z kostki hamulca, plus po stacyjce ?

Sorry, że się wtrącę ale z kostki hamulca to się bierze sygnał do czarnej kostki D4, a plus po stacyjce to albo z któregoś bezpiecznika albo z zapalniczki bym pociągnął.

Link to comment
Share on other sites

> Co brałeś z kostki hamulca, plus po stacyjce ?

To znaczy tak: Jak pisze manic z kostki przy hamulcu w zielono-biały przewód wlutowałem kabelek ,który wziąłem od czarnej kostki, od pinu 2A, też biało -zielonego.

Link to comment
Share on other sites

> Jak najgorsza?

> Taką wersję mieli Ci co nie mieli przewodów w kostce brązowej z ECU silnika.

Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków.

Link to comment
Share on other sites

> Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków.

A o czym tutaj piszesz:

> Wciąłem się do kostek brązowej i czarnej tak jak pokazał Lisek w manualu. Blisko kostki we

> wskazanych kablach obciąłem trochę izolacji i w tych miejscach przylutowałem przewody z kabiny

> i solidnie zaizolowałem.

Jak dolutowałeś, to przewody były z ECU do kostek, a w najgorszej wersji nie było.

Link to comment
Share on other sites

> A o czym tutaj piszesz:

> Jak dolutowałeś, to przewody były z ECU do kostek, a w najgorszej wersji nie było.

Oj Kolego Barber kara.gif. Pisałem przecież "jak w manualu Liska &Yahoo73". W brązowej kostce po jednej stronie miałem 6 kabli. a po drugiej dwa (czujnik oleum). Dolutowałem do tych czterech w brązowej. Sory, ale myślałem że ten przypadek jest najgorszy. Skąd miałem wiedzieć, że są więksi pechowcy. love_4.gif Pozdrówka.

Link to comment
Share on other sites

>Skąd miałem wiedzieć, że są więksi pechowcy. Pozdrówka.

Sam zasługujesz na kara.gif

Z tego samego manula mogłeś się dowiedzieć..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

> Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków.

Moje stilo tez było w tej grupie.

Jako, że miałem w szafce całą czarną kostkę to po małej przeróbce weszła w brązową (inne wycięcia ma) także obeszło się bez lutowania.

Manetke nabyłem na allegroszu za 80zł.

Ale na temat.

W instrukcji pisze, że przycisk RESUME zadziała tylko po powrocie do tego samego biegu na którym była zapamiętana prędkość(komputer porówna prędkość obrotową silnika i prędkość pojazdu).

Zadana prędkość na 6 biegu 100km/h i wciskając RESUME na 2,3,4,5,6 biegu auto przyspiesza do 100km/h (oprócz drugiego biegu).

A tempomat zaczyna działać już od 25km/h

U was też tak jest?

Podziękowania dla autorów manuala.

Link to comment
Share on other sites

> Byłem właśnie w tej grupie. Musiałem przecież dołożyć pięć kabelków.

To i ja dołożyłem tempomat ok.gif

Kostki pod kierownicą brak, na szczęście kostka d4a miała wszystkie kable od strony ecu. Dociągnałem kabelki zgodnie z manualem podłączyłem i nie bangla. Miernik wskazał brak sygnałów z hamulca, sprzęgło ok.

Na kostce d4 od strony ecu kable ok, od strony tempomatu brak jednego kabla (zaślepiony pin). Podłączyłem jak należy i dalej nie bangla .... jeden sygnał (przed chwilą dodany)ok, ten drugi dalej cisza. Poszukałem i znalazłem, uszkodzony kabel przy wtyczce A przy bezpiecznikach we wnętrzu auta. Połączyłem i śmiga yay.gif

W sumie dwie godzinki roboty. Podziękowania dla autorów manuala 20.GIF

Nie zalapa mi sie kontrolka, wyczytałem że tak ma byc. Ale nie pojawia mi się też komunikat na wyświetlaczu - to chyba nie jest już normalny objaw ? FES da radę zapalić i lampkę i komunikat ?

Link to comment
Share on other sites

> To i ja dołożyłem tempomat

> W sumie dwie godzinki roboty. Podziękowania dla autorów manuala

waytogo.gif

> Nie zalapa mi sie kontrolka, wyczytałem że tak ma byc. Ale nie pojawia mi się też komunikat na

> wyświetlaczu - to chyba nie jest już normalny objaw ? FES da radę zapalić i lampkę i komunikat

> ?

WRRRRR

na myszce masz kółeczko, weź no pokręć nim trochę - się dowiesz

ps. na grillu pewnie Ci zapalą bez problemu...

Link to comment
Share on other sites

> W instrukcji pisze, że przycisk RESUME zadziała tylko po powrocie do tego samego biegu na którym

> była zapamiętana prędkość(komputer porówna prędkość obrotową silnika i prędkość pojazdu).

> Zadana prędkość na 6 biegu 100km/h i wciskając RESUME na 2,3,4,5,6 biegu auto przyspiesza do

> 100km/h (oprócz drugiego biegu).

> U was też tak jest?

tak, moj tez wraca do zadanej predkosci na dowolnym biegu (na 2 nie probowalem, a 6-ki nie mam 270751858-jezyk.gif )

Link to comment
Share on other sites

Z ciekawości zapytam którędy przebiłeś się do komory silnika czy wersja z manuala czy zaśplepka przy drzwiach i dalej nadkolem?

A i skoro jesteś na bieżąco to może wiesz jakie piny potrzebne są do kostki brązowej i jaki pin jest potrzebny do czarnej (męskie czy żeńskie) tak aby nic nie lutować tylko dołoży brakujące piny po stronie gdzie są puste miejsca.

Link to comment
Share on other sites

> Z ciekawości zapytam którędy przebiłeś się do komory silnika czy wersja z manuala czy zaśplepka

> przy drzwiach i dalej nadkolem?

Manual, poszło raz dwa.

> A i skoro jesteś na bieżąco to może wiesz jakie piny potrzebne są do kostki brązowej i jaki pin

> jest potrzebny do czarnej (męskie czy żeńskie) tak aby nic nie lutować tylko dołoży brakujące

> piny po stronie gdzie są puste miejsca.

Nie pamiętam. Ale sprawdzę i napiszę. Ja polutowałem.

Link to comment
Share on other sites

Jak nie chcesz lutować to musisz kupić wiązkę z rozbitka za ponad 100 z odpowiednimi wtykami i będzie git.

Ja obciąłem wtyk z manetki i złącze D4B, a następnie wlutowałem małe złącza(nawet pozłacane smile.gif) i również jest extra. Przecież to moje auto i mogę włożyć w tym obwodzie złączki jakie mi się podoba, zgodnie z zasadami przyzwoitości.

Link to comment
Share on other sites

> Jak nie chcesz lutować to musisz kupić wiązkę z rozbitka za ponad 100 z odpowiednimi wtykami i

> będzie git.

> Ja obciąłem wtyk z manetki i złącze D4B, a następnie wlutowałem małe złącza(nawet pozłacane ) i

> również jest extra. Przecież to moje auto i mogę włożyć w tym obwodzie złączki jakie mi się

> podoba, zgodnie z zasadami przyzwoitości.

Hmmm na to nie wpadłem :D a komputer auta nie będzie wywalał jakichś błędów jak pozmieniam te złącza? Może to głupie pytanie ale jestem raczej amatorem w tego typu przeróbkach (w elektronice też).

Link to comment
Share on other sites

> Hmmm na to nie wpadłem :D a komputer auta nie będzie wywalał jakichś błędów jak pozmieniam te

> złącza? Może to głupie pytanie ale jestem raczej amatorem w tego typu przeróbkach (w

> elektronice też).

Jeśli zmienisz złącza (wtyki) to na pewno nie "wywali", chyba że zmienisz połączenia - wtedy tak. grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> Donoszę z placu boju dla tych co nie zrobili tempomatu bo kostek nie mają. Sprawa rozpoznaję dla

> silników 1,2 z roku 2002. Wygląda na to, że w tym roku wkładano różne wiązki łączące sterownik

> silnika z resztą pojazdu. Ze sterownika wychodzą wiązki, które powinny kończyć się dwiema

> konektorami, które niektórzy mają w skrzynce z bezpiecznikami obok akumulatora. Te dwa

> konektory nazywają się D4A i D4B. Ci którzy założyli tempomat podłączyli się pod konektor D4B.

> U mnie jednak nie ma tych konektorów. Występuje pojedynczy o oznaczeniu D4, na których nie

> występują piny odpowiedzialne za funkcje tempomatu. Zajrzałem więc bezpośrednio do złączy na

> sterowniku i odkryłem, że wszystkie piny, na których realizowana jest funkcja tempomatu są

> zaślepione żółtym czymś, co pokazuję na zdjęciach.

> http://forum.autokacik.pl/files/282255582-M10A_1.JPG

> http://forum.autokacik.pl/files/282255582-M10A_2.JPG

> Z tego powodu jest problem jak podłączyć nowe przewody do tych pustych miejsc pod piny 58, 41, 8 i

> 9 w złączu M10A sterownika silnika. Prawdopodobnie trzeba będzie znaleźć jakieś inne złącze,

> wydłubać z niego te metalowe szpileczki z przewodami i wprowadzić je w zaślepione miejsca.

> Kurcze... skąd to teraz wziąć?

To są zaślepki aby nic nie wlazło i zwarcia nie zrobiło. Zdobyć oryginalną kostkę na szrocie, wyjąć piny, polutować i ... wszystko w temacie.

Link to comment
Share on other sites

> Ja się "podłączę" do pytania, jakie piny zastosować najlepiej, tak żeby nie trzeba było lutować

> przewodów. Mam już wszystko co potrzebne, tylko wolałbym to zrobić bez lutowania na kablach

To ja wstępuję do grona szczęśliwych posiadaczy tempomatu zlosnik.gif Manual oczywiście pomógł bardzo. Należałem do grupy 3 czyli tak jak w manualu - brak kostki tempomatu, były na szczęście przewody w brązowej kostce, ale sygnału z hamulca w czarnej nie było.

Moje uwagi

1. w manualu warto by było wyjasnić jak wpiąć się zasilaniem manetki w bezpiecznik F35 - za cho...rę nie mogłem znaleźć właściwego przewodu w wiązkach dochodzących do body i w efekcie ciągnąłem zasilanie od zapalniczki oczywiście z osobnym bezpiecznikiem.

2. Co do pinów: potrzebne są piny cienkie męskie 4szt - kostka brązowa, cieńki żeński 1szt - kostka czarna. Pasują piny od złącza drzwi fiatów - ja miałem od punto2 ale myślę, że w palio/sienach jest to samo. Pin żeński miałem od złącza AMP - ten mi się nie zatrzasnął co prawda ale siedzi raczej ok. Możlwe że pasować będą piny od takiego złącza (tzn. pasować będą na pewno ale nie wiem czy się zatrzasną w kostce) - załącznik

Jazda testowa OK, manetka oryginana od stilo, zainwestowałem w oryginalną obudowę kierownicy z wycięciem pod tempomat (ASO coś około 100zł) i tak miałem do wymiany poprzednią. Nie wykorzystałem skrętki tylko zwykłe przewody linki a wszystko puściłem w koszulce termokurczliwej. Całość wyszła na prawdę świetnie i raz jeszcze dzięki autorom za manual. 20.GIF

Zostaje jeszcze aktywacja kontrolki, jako, że ELMa mam chyba problemu być nie powinno - rozumiem, że minimum aby to zrobić to wersja 2.6 Registered? hmm.gif

I jeszcze małe podsumowanie dla tych co są dopiero przed montażem tempomatu. Małe podsumowanie kitu potrzebnego do instalacji tak aby nie było druciarni biglaugh.gif

1. Manetka

2. Gniazdo kostki manetki (lub inne złącze min. 5 pin ale wtedy trzeba przerabiać złącze manetki)

3. Przewód LgY (0,5 - 1mm2) 5szt po 2m najlepiej w różnych kolorach i zgodnych z przewodami manetki aby było intuicyjnie przy montażu

4. Piny męskie 4szt (od złącz hermetycznych amp lub złącz drzwiowych fiatów punto/palio/siena)

5. Pin żeński 1szt (od złącz hermetycznych amp lub złącz drzwiowych fiatów punto/palio/siena)

6. Koszulka termokurczliwa 0,8mm 2m

7. Taśma izolacyjna parciana aby kableki nie hałasowały hehe.gif

8. Obudowa dolna stacyjki dla wersji z tempomatem 735306997 (lub wycinamy otwór w posiadanej)

9. Dwie śrubki do manetki biglaugh.gif

10. W zależności od metody połączeń przewodów lutownica, cyna, izolacja lub zaciskarka

To tak w skrócie aby ułatwić temat przyszłym tempomaciarzom zlosnik2.gif

post-26440-14352512856238_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Moje uwagi

> 1. w manualu wartoi by było wyjasnić jak wpiąć się zasilaniem manetki w bezpiecznik F35 - za

> cho...rę nie mogłem znaleźć właściwego przewodu w wiązkach dochodzących do body

Masz rozpiskę:

285014894-Bezp.wewn%B1trz.2.jpg

Ja jak montowałem to dolutowałem się we wtyczce do pinu 19, co idzie do przełącznika pedału hamulca, 17 i 18 u mnie były wolne.

Jak zdobyłem wtyczkę i piny, to mam już prawidłowo wpięte pod 17.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj podłączyłem tempomat, niestety nie śmiga :/ ale obejrzałem wszytko jeszcze raz dokłądnie i okazało się że brakuje jednego przewodu we wtyczce D4 (tej czarnej), miejsce jest zaślepione (od strony ECU przewód zielono-biały), ten przewód powinienem połączyć z tym zielono-białym przewodem nad czujniekiem hamulca?

Link to comment
Share on other sites

> Wczoraj podłączyłem tempomat, niestety nie śmiga :/ ale obejrzałem wszytko jeszcze raz dokłądnie i

> okazało się że brakuje jednego przewodu we wtyczce D4 (tej czarnej), miejsce jest zaślepione

> (od strony ECU przewód zielono-biały), ten przewód powinienem połączyć z tym zielono-białym

> przewodem nad czujniekiem hamulca?

Dokładnie tak jak piszesz. Do przewodu z hamulca dolutuj się, ja próbowałem wyjąć pin aby było ładnie ale poległem - mało miejsca.

BTW gdzie w FES aktywuje się kontrolkę?

Link to comment
Share on other sites

Czyli jeśli by mi się udało to można wsadzić pin z moim przewodem zamist tego zielono- białego? Czy oba przewody muszą być podłączone pod czujnik?

Miejsca tam jest chilernie mało, nie wiedziałem na początku jak się dostać do tego czujnika :D

Link to comment
Share on other sites

> Czyli jeśli by mi się udało to można wsadzić pin z moim przewodem zamist tego zielono- białego? Czy

> oba przewody muszą być podłączone pod czujnik?

> Miejsca tam jest chilernie mało, nie wiedziałem na początku jak się dostać do tego czujnika :D

Przewody muszą być dwa. Ja próbowałem wyjąć pin aby się dołączyć ładnie we wtyczce ale jak zauważyłem miejsca mało, to delikatnie zdjąłem izolację i dolutowałem się przewodem całość zaizolowałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Witam wczoraj zamontowałem manetke tempomatu od alfy 147 wg instrukcji jaka jest w sieci ,miałem wersje z brakiem kostki przy kierownicy , natomiast były dwie kostki kolo akumulatora z ktorej przeciagnolem 4 przewody , sprawdziłem wszystko 3 razy oraz 3 sposoby sprawdzenia czujników hamulca i sprzegłą i zadnych problemów nie stwierdziłem ,w czarnej kostce kolo akumulatora posiadam przewód zielono-biały i z 2 strony taki wychodzi . Aktywowałem kontrolke na desce poprzez FES ktora sie zapala po przekreceniu manetki na ON ale niestety tempomat nie działa ma ktos jakis pomysł ? manetka jest w 100% sprawna sprawdzałem w lanci libra i w FES

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.