Skocz do zawartości

Tempomat dla tych co kostek nie mają


kris73

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam wczoraj zamontowałem manetke tempomatu od alfy 147 wg instrukcji jaka jest w sieci ,miałem

> wersje z brakiem kostki przy kierownicy , natomiast były dwie kostki kolo akumulatora z ktorej

> przeciagnolem 4 przewody , sprawdziłem wszystko 3 razy oraz 3 sposoby sprawdzenia czujników

> hamulca i sprzegłą i zadnych problemów nie stwierdziłem ,w czarnej kostce kolo akumulatora

> posiadam przewód zielono-biały i z 2 strony taki wychodzi . Aktywowałem kontrolke na desce

> poprzez FES ktora sie zapala po przekreceniu manetki na ON ale niestety tempomat nie działa

> ma ktos jakis pomysł ? manetka jest w 100% sprawna sprawdzałem w lanci libra i w FES

Uzupełnij profil, o jaki samochód pytasz?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis troche posiedziałem na FES i rozumie ze chodziło Ci o wyzerowanie adaptacji tempomatu , niestety ale to nic nie pomogło natomiast po wcisnieciu F4 czyli w parametrach w 2 pozycjach nazywajacych sie tempomat sa napisy nie przyswojony i nie aktywny testowane zarówno na postoju jak i w czasie jazdy jakis pomysł ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wczoraj zamontowałem manetke tempomatu od alfy 147 wg instrukcji jaka jest w sieci ,miałem

> wersje z brakiem kostki przy kierownicy , natomiast były dwie kostki kolo akumulatora

Witam

W takim przypadku należy zacząć od diagnozy sygnałów jakie wchodzą na kasetę silnika .... odłączyć złącze od kasety i sprawdzić czy dochodzi i czy na odpowiedni PIN sygnał z pedału sprzęgła, hamulca, Tempomat ON, +/- Resume... jeśli te wszystkie sygnały dochodzą na złącze kasetę to należy diagnozować silnik... tempomat nie włączy się gdy silnik pracuje w trybie awaryjnym - ma błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmy wiec tak czujniki sprawdzałem w opisany przez Cebie sposób w instrukcji montazu czyli miedzy kostka kasety a bezpiecznikami , sprawdzałem czy od manetki do kasety dochodza przewody i na kazdym z nich był sygnał , FES pokazuje tylko bład czujnika klimy ale to chyba nie ma wpływu na tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmy wiec tak czujniki sprawdzałem w opisany przez Cebie sposób w instrukcji montazu czyli miedzy

> kostka kasety a bezpiecznikami , sprawdzałem czy od manetki do kasety dochodza przewody i na

> kazdym z nich był sygnał , FES pokazuje tylko bład czujnika klimy ale to chyba nie ma wpływu

> na tempomat

Jeśli jesteś pewny że wszystko sprawdziłeś i wszystkie sygnały dochodzą do 'KASETY SILNIKA" tak jak to opisywałem to zostaje silnik.... i osprzęt...

- Tempomat załączy się ( nie mówię o kontrolce bo ta nic nie daje w Stilo - tylko info ON/OFF czyli + 12 V )

Jeśli auto może być w pełni sterowane przez kasetę... To znaczy, ze musi być w stanie zapanować nad prędkością obrotową silnika i przełożenie na skrzynię, koła musi być stabilne... sprzęgło ślizgające się może odłączyć tempomat w trasie ...

To że nie wyrzuca błędu w FES nie nie oznacza, że jest OK... Trzeba zrobić diagnostykę silnika od przepływki po wszystkie czujniki i układ paliwowy ... coś musisz mieć nie tak skoro się nie chce załączyć ...

Lub nie wiesz jak go włączyć smile.gif na pewno się nie działa? smile.gif po włączeniu tempomatu i po wciśnięciu na "+" i przytrzymaniu kilku sekund nie przyspiesza ? .... lub na - wink.gif nie zwalnia.... robiłeś test powyżej 60 km/h? i na 4/ 5 biegu... przy niskich prędkościach nie działa tempomat.. przysik "Resume" nie jest wciśnięty na stałe lub nie wciskasz w trakcie włączania "+"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze wszystko jeszcze raz aby miec 100% pewnosc, manetka jak pisałem wyzej sprawdzałem w librze i bez zadnego problemu tempomat uruchamiałem wiec chyba tu robie wszystko tak jak byc powinno . jesli jednak okaze sie ze podłaczone jest wszystko oki to co i jak proponujesz diagnozowac SUKCES

Tempomat działa ! okazało sie ze podczas montazu konektorków w czarna kostke uszkodziłem scianke boczna i konektorki do siebie dotykały .Dziekuje za pomoc , szukam dobrego sposobu na podłaczenie 12V w chwili obecnej podpiełem sie pod bezpiecznik 35 ale to taka prowizorka i nie dopuszcalne zeby zostało tak na zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

od kilku lat mam zamontowany tempomat,dołożony w oryginalna wiązkę i ostatnimi czasy zachciało mi się zeby wraz z uaktywnieniem tempomatu zapalala sie ta zielona kontrolka ale...no ona u mnie nie chodzi. wykonywałem test FESem i MESem oba zarejestrowane i kontrolka się nie zapala a program mówi ze tes został wykonany pomyślnie. czy jest mozliwoś ze pomimo iz wszystko działa i oryginalana instalacja pod tempomat była a kontrolka nie była wlutowana w sciezki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od kilku lat mam zamontowany tempomat,dołożony w oryginalna wiązkę i ostatnimi czasy zachciało mi

> się zeby wraz z uaktywnieniem tempomatu zapalala sie ta zielona kontrolka ale...no ona u mnie

> nie chodzi. wykonywałem test FESem i MESem oba zarejestrowane i kontrolka się nie zapala a

> program mówi ze tes został wykonany pomyślnie. czy jest mozliwoś ze pomimo iz wszystko działa

> i oryginalana instalacja pod tempomat była a kontrolka nie była wlutowana w sciezki?

Trzeba jeszcze wykonać w FES osiowanie proxy. Powinno zaskoczyć, oczywiście jeśli wszystko jest OK.

Chyba też musi być FES 3. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swego czasu wielu z nas odkryło kostki w kolumnie kierowniczej, które umożliwiają założenie

> tempomatu. Wystarczyło mieć tam kostkę H7. Niektórzy jednak tej kostki nie mają. Nie mają

> także podwójnej kostki D4A i D4B w skrzynce z bezpiecznikami obok akumulatora. Dla takich

> osób, do których i ja należę jedyną nadzieją na posiadanie tempomatu staje się bezpośrednie

> podłączenie kablami pod odpowiednie piny w sterowniku silnika. Chciałbym to zrobić, ale strach

> mnie ogarnia na myśl że podam tam napięcie 12V i sterownik mi się rozsypie. W związku z tym

> mam pytanie, czy ktoś kto miał stilo bez ww. kostek mimo wszystko założył tempomat? W archiwum

> nie znalazłem takiej info.

Jest ktoś z Śląska kto opanował temat tempomatu bez instalacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest ktoś z Śląska kto opanował temat tempomatu bez instalacji ?

przypadek z nadzieją, czy beznadziejny?

nadzieja:kostka koło aku

beznadzieja brak kostki koło aku i drutowanie od kasety silnika

nadzieja: tomtom/wojtas ręce własne

beznadzieja: Twins- zlecenie

ps

W manualu znajdziesz jak sprawdzić który jesteś przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Poszukuję osoby z terenów wlkp, lubuskie, łódzkie i okolice tych wink.gif która jest biegła w montażu tempomatu i pomoże mi ogarnąć temat w moim Stilo smile.gif nie mam kostek pod obudową kolumny.

Pisałem PW do kolegi marcinolo ale albo go nie było albo coś nie tak jest z PW.

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod temat.

> Poszukuję osoby z terenów wlkp, lubuskie, łódzkie i okolice tych która jest biegła w montażu

> tempomatu i pomoże mi ogarnąć temat w moim Stilo nie mam kostek pod obudową kolumny.

> Pisałem PW do kolegi marcinolo ale albo go nie było albo coś nie tak jest z PW.

Już nie aktualne oink.gif

Tempomat założony wg manuala, na szczęście nie trzeba było ciągnąć kabla od hamulca, wystarczyło wpięcie w brązową kostkę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kowal, ja jestem z wlkp i w niedalekiej przyszłości chciałbym sobie też zamontować tempomat.

> Powiedz mi czy jak bym nie ogarniał tematu to mógłbym liczyć na pomoc z Twojej strony? Jestem

> z okolic Grodziska Wlkp więc mógłbym podjechać do Ciebie jak coś :-)

Nie ma problemu - tylko że ja ogarniam tylko dwa przypadki czyli jak masz kostkę przy kolumnie kierownicy i drugi czyli jak nie masz kostki ale masz ten słynny kabel od pedału hamulca do czarnej kostki (czyli tak jak u mnie) bo nie studiowałem tego przypadku gdy nie ma tego kabelka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> przypadek z nadzieją, czy beznadziejny?

> nadzieja:kostka koło aku

> beznadzieja brak kostki koło aku i drutowanie od kasety silnika

> nadzieja: tomtom/wojtas ręce własne

> beznadzieja: Twins- zlecenie

> ps

> W manualu znajdziesz jak sprawdzić który jesteś przypadek

To jest tak nie mam kostki pod kieronicą, mam takie kostki przy aku:

b1a79f5eaf2dc6d2med.jpg

6a09a88f87052335med.jpg472d48feb0bf488cmed.jpg

Jest ktoś z Śląska kto wspomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest tak nie mam kostki pod kieronicą, mam takie kostki przy aku:

czyli spoko loko- przypadek drugi

> Jest ktoś z Śląska kto wspomoże ?

w sensie?

... sam se druta ciągnij wink.gif

a tak serio

można się kiedyś w deszczu ustawić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam tą lżejsza wersje do dołożenia tempomatu, czy w takim wypadku nie można np z szrotu

> wytargać wiązkę która idzie z kostek do kierownicy?

Pewnie można, ale wydaje mi się że te przewody idą z całą główną wiązką z komory silnika do kabiny i to ją by należało zdobyć. Oczywiście taką która poza tempomatem będzie pasowała do całej reszty elektryki naszego egzemplarza a to może nie być takie łatwe.

Prościej pociągnąć te 4 przewody dodatkowo + ewentualnie jeden do czujnika hamulca (ja w 1.8 musiałem). Ja pociągnąłem kawałek skrętki komputerowej i podłączyłem na złączki-wsuwki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybkie krótkie pytanie dla tych którzy mogą z doświadczenie odpowiedzieć. Manetka tempomatu 1,9jtd

> alfy 147 będzie działać w stilo 1,6 benzin ? Mysle ze nie powinno byc problemu ale wole sie

> dopytac

jesli da się do beznyny dołozyć empomat, to będzie.

Manetka to nic innego jak zbiór wyłączników i rezystorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiedziałem że oporniki tam są , zamontowałem na krótko 3 przyciski zwierne , 1 włą/wył i

> wszystko śąmiga .

bo rezystorów tam nie ma, każdy przycisk ma oddzielny przewód wyprowadzony z manetki, gdyby były rezystory to max byłoby 3 przewody - od włączenia i obwód drabinki rezystorowej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli da się do beznyny dołozyć empomat, to będzie.

> Manetka to nic innego jak zbiór wyłączników i rezystorów.

to ustrojstwo działa na zasadzie "zwarcia" - tzn albo pojawia sie napiecie na odpowiednim kableku albo nie - jakbys sie uparl to na zwyklych pstyczkach elektryczkach bys to ogarnal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ustrojstwo działa na zasadzie "zwarcia" - tzn albo pojawia sie napiecie na odpowiednim kableku

> albo nie - jakbys sie uparl to na zwyklych pstyczkach elektryczkach bys to ogarnal

wiem, tyle, że na schemacie coś jak oporniki tam jeszcze jest, ale jak dopatrzyłem to one nie biora udziału w tempomacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podłączyłem tempomat wink.gif Kostki pod kierownicą nie miałem, natomiast była kompletna kostka koło aku. Kabel przeciągnięty, zasilanie z pinu 19 we wtyczce koło bezpieczników, manetka od alfy przykręcona do przełączników, całość skręcona, kontrolka w FESie uaktywniona, tempomat sprawdzony w trasie i działa. Jest tylko jeden mega duży problem... Jak założyć z powrotem osłonę słupa angryfire.gif Krew już mnie zalewa. Opiera się to dziadostwo o jakiś plastik i nie mogę tego równo założyć passed_out.gif Nie pozwala mi się to w pełni cieszyć z tempomatu grinser006.gif Aha, czy jakoś uszczelniacie tą dziurę po korku z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, czy jakoś uszczelniacie

> tą dziurę po korku z przodu?

Ja korka nie wywalałem tylko zrobiłem w nim otwór przez który ciągnąłem przewody w koszulce termokurczliwej. Dodatkowo otwór po przeciągnięciu takiej wiązki objechałem silikonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za wcześnie się ucieszyłem frown.gif Tempomat działa ale albo mam uszkodzoną manetkę, albo coś z kablami jest nie halo. O ile po włączeniu jeżeli zwiększam prędkość to jest ok o tyle przy próbie zmniejszenia prędkości lub wciśnięciu Resume kontrolka gaśnie i otrzymuję info że Cruise Control Off... Po chwili samo się włącza frown.gif Podejrzewam albo styki w manetce albo okablowanie (głównym podejrzanym są przewody wychodzące z manetki, może są nadłamane lub coś w tym stylu) ale może to coś innego?

Aha, w dalszym ciągu nie wiem jak założyć tą nieszczęsną osłonę słupka passed_out.gif

Edyta:

Manetka sama się naprawiła, więc na razie nie będę grzebał. Natomiast dalej nie wiem jak założyć osłonę słupka wink.gif

Edyta 2:

Pomogły obcęgi i wycięcie kawałka osłony wink.gif Teraz pozostaje mi już tylko cieszyć się z tempomatu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak że nie znam się ani trochę na elektryce mam takie pytanie: jestem szczęśliwym posiadaczem kostki przy kierownicy ale po podłączeniu tempomat nie działa. Włączałem go jak w manualu tj. 5 bieg, załaczyłem ON trzymając gaz przytrzymałem plus noga z gazu i nic. Stilon zaczął zwalniać. Nie wiem czy to manetka (147) czy mam jakieś braki w instalacji? Proszę o pomoc bo jakby co manetkę muszę oddać do poniedziałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.