baster911 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Witam posiadam Uno 1.0Fire na wtrysku jest to silnik bezkolizyjny.Chciałbym założyć mu wałek rorządu od punto 75 i czy po założeniu wałka silnik nadal będzie bezkolizyjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > Witam posiadam Uno 1.0Fire na wtrysku jest to silnik > bezkolizyjny.Chciałbym założyć mu wałek rorządu od punto 75 i > czy po założeniu wałka silnik nadal będzie bezkolizyjny? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > Witam posiadam Uno 1.0Fire na wtrysku jest to silnik > bezkolizyjny.Chciałbym założyć mu wałek rorządu od punto 75 i > czy po założeniu wałka silnik nadal będzie bezkolizyjny? nie zakładaj tego wałka do silnika na wtrysku - nic Ci nie da... temat wielokrotnie wałkowany na forum... ten wałek ma sens przy gaźniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baster911 Napisano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Dobra dzięki za sybką odpowidź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > Dobra dzięki za sybką odpowidź. Można wymienić na jakiś inny wałek ew? U mnie w 1,4? Ma to jakiś sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > nie zakładaj tego wałka do silnika na wtrysku - nic Ci nie da... > temat wielokrotnie wałkowany na forum... > ten wałek ma sens przy gaźniku... A przy wtrysku i podtlenku gazotu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > A przy wtrysku nie > i podtlenku gazotu ? tego nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > A przy wtrysku i podtlenku gazotu ? ja mam w 1.0 na monotrysku i roznica jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > ja mam w 1.0 na monotrysku i roznica jest możesz opisać dokładnie na czym polega różnica?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > możesz opisać dokładnie na czym polega różnica?? Wczesniej mial orginal od 1,0 teraz ma od punto 1,2. I to by bylo na tyle. Pozostalosc to tzw dobre samopoczucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > Wczesniej mial orginal od 1,0 teraz ma od punto 1,2. I to by bylo na > tyle. Pozostalosc to tzw dobre samopoczucie zastanawiam się... czy wtrysk podaje paliwo tylko w momencie ssania? jeśli nie to przecież jeśli wałek od punto powoduje dłuższe otwarcie zaworu ssącego to przecież zassie więcej mieszanki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > Wczesniej mial orginal od 1,0 teraz ma od punto 1,2. I to by bylo na > tyle. Pozostalosc to tzw dobre samopoczucie no też mnie się tak zdaje - ale wolę się upewnić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > zastanawiam się... czy wtrysk podaje paliwo tylko w momencie ssania? > jeśli nie to przecież jeśli wałek od punto powoduje dłuższe > otwarcie zaworu ssącego to przecież zassie więcej mieszanki.. a wytłumacz mi co/kto steruje podawaniem "mieszanki" i na jakiej zasadzie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > a wytłumacz mi co/kto steruje podawaniem "mieszanki" i na jakiej > zasadzie?? nie wiem, nie jestem mechanikiem ALE nawet jeśli wtrysk podaje określoną ilość mieszanki to jeśli do komory spalania dostaną się opary to i tak już ciśnienie spalania będzie większe P.s. wiem, że szukam dziury w całym ale nie wydaje mi się żeby taka zmiana nie dała żadnego rezultatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > nie wiem, nie jestem mechanikiem ALE nawet jeśli wtrysk podaje > określoną ilość mieszanki właśnie... określoną... a co mu tę/tą ilość określoną podpowiada?? > P.s. wiem, że szukam dziury w całym ale nie wydaje mi się żeby taka > zmiana nie dała żadnego rezultatu nie no spoko rozumiem ale spytaj SienKa co mu dała taka zmiana... to Ci odpowie, że oprócz zwiększonego spalania nic więcej nie zaobserwował... nic pozytywnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > zastanawiam się... czy wtrysk podaje paliwo tylko w momencie ssania? > jeśli nie to przecież jeśli wałek od punto powoduje dłuższe > otwarcie zaworu ssącego to przecież zassie więcej mieszanki.. o ile mi się dobrze wydaje, to zwiększony czas otwarcia zaworów spowoduje wciągnięcie do tłoków większej ilości powietrza, więc więcej paliwa się spali (lepszy bilans energetyczny- więcej mocy) lub w spalinach będzie więcej tlenu co zostanie wykryte przez sondę lambda i komputer zwiększy ilosć paliwa aby stosunek paliwowo-powietrzny został achowany, a to również zaskutkuje wzrostem mocy (i zapotrzebowania na paliwo)... troszkę to zawiłe, ale takie są moje spostrzeżenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > ja mam w 1.0 na monotrysku i roznica jest Wiesz, gdybyś nam pokazał wykresik przed/po to moglibyśmy porozmawiać... a tak... ja ostatnio zmieniłem filtr powietrza i tez różnica jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > ja ostatnio zmieniłem filtr powietrza i > tez różnica jest mniej spala i lepiej się wkręca?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 polecam przeczytać - warto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir Napisano 12 Maja 2009 Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 > Wiesz, gdybyś nam pokazał wykresik przed/po to moglibyśmy > porozmawiać... a tak... ja ostatnio zmieniłem filtr powietrza i > tez różnica jest ten walek u mnie jest juz od roku wykresu nie robilem bo szkoda kasy , a róznica jest silnik lepiej sie wkręca i nie tylko ja to zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 13 Maja 2009 Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 > ten walek u mnie jest juz od roku wykresu nie robilem bo szkoda kasy Ile wogóle kosztuje taka przyjemność czyli wymiana wałka???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 13 Maja 2009 Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 > Ile wogóle kosztuje taka przyjemność czyli wymiana wałka???? Czytałem na Fiat uno team, ale ja się zapytowywałem o 1,4 i.e.S. Czyli nie ma sensa? To jak zwiększyć moca? Tylko planowani i polerowanie głowic/zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Maja 2009 Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 > Czytałem na Fiat uno team, ale ja się zapytowywałem o 1,4 i.e.S. > Czyli nie ma sensa? To jak zwiększyć moca? Tylko planowani i > polerowanie głowic/zaworów? masz zrobiony kompletny wydech aby nie było echa zwrotnego?? jak coś to przetrzyj szlaki i zobaczymy jak to w 1.4 jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 13 Maja 2009 Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 > Czytałem na Fiat uno team, ale ja się zapytowywałem o 1,4 i.e.S. > Czyli nie ma sensa? To jak zwiększyć moca? Tylko planowani i > polerowanie głowic/zaworów? możesz zastosować wałek od zastavy/uno1,5, od UT, dać oprogramowanie do zmiany, zrobić wydech, dolot, rozwiercić gniazda zaworów trochę możliwości jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djcg Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 w tym manualu jest napisane ze w silnikach na wtrysku konieczna jest modyfikacja ECU. Ale z tego co sie orientowalem w uno przerobic sie tego nie da. Natomiast moze chip z punto 1.2 spi moze by cos poskutkowal?? Jest taka mozliwosc?? Bo wczesniej sam sie zastanawialem nad takim walkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 > masz zrobiony kompletny wydech aby nie było echa zwrotnego?? > jak coś to przetrzyj szlaki i zobaczymy jak to w 1.4 jest Tzn coś takiego? :D:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 > Tzn coś takiego? > > :D Wydech zrobiony, dolot zrobiony. Co proponujecie dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james89 Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 > Wydech zrobiony, dolot zrobiony. Co proponujecie dalej? to zależy ile worków złota do dyspozycji,jakich przyrostów mocy oczekujesz itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 > ja mam w 1.0 na monotrysku i roznica jest pewnie że jest w spalaniu i samopoczuciu kierowcy jeździłem z takim wałkiem i faktycznie jest lepiej ale ... zużycie paliwa nie idzie w parze z przyrostem mocy 5KM + lejący wtryskiwacz powyżej 3k rpm to to wszystko co można uzyskać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 to coś moze miałeś nie tak bo mi spalanie jeśli wzrosło to niezauważalnie nadal w trasie potrafi zejść poniżej 6 a po miescie jak sie przykopci to kolo 8 ale wiadomo jeżeli wkręcasz auto na wyższe obroty to i stać cię żeby pożniej zalać paliwa ;p > pewnie że jest > w spalaniu i samopoczuciu kierowcy > jeździłem z takim wałkiem i faktycznie jest lepiej ale ... > zużycie paliwa nie idzie w parze z przyrostem mocy > 5KM + lejący wtryskiwacz powyżej 3k rpm to to wszystko co można > uzyskać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 > to coś moze miałeś nie tak bo mi spalanie jeśli wzrosło to > niezauważalnie nadal w trasie potrafi zejść poniżej 6 a po > miescie jak sie przykopci to kolo 8 ale wiadomo jeżeli wkręcasz > auto na wyższe obroty to i stać cię żeby pożniej zalać paliwa ;p > > uzyskać No dobra ludziki, a teoretyzując ile może dać taki wałeczek przy odciętym wtrysku? Znaczy się kiedy silnik zasysa LPG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 > to coś moze miałeś nie tak bo mi spalanie jeśli wzrosło to > niezauważalnie nadal w trasie potrafi zejść poniżej 6 a po > miescie jak sie przykopci to kolo 8 ale wiadomo jeżeli wkręcasz > auto na wyższe obroty to i stać cię żeby pożniej zalać paliwa ;p > > uzyskać może zależne to od komputera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 > No dobra ludziki, a teoretyzując ile może dać taki wałeczek przy > odciętym wtrysku? Znaczy się kiedy silnik zasysa LPG... W najlepszym wypadku na LPG wrócisz do mocy seryjnej 45KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 > No dobra ludziki, a teoretyzując ile może dać taki wałeczek przy > odciętym wtrysku? Znaczy się kiedy silnik zasysa LPG... Miałem wałek 866 na LPG tyle że na gaźniku, wywaliłem i włożyłem seryjny z powrotem. Powód? Nie dało się wyregulować instalacji, wiecznie ubogo na analizatorze no i świece białe. Możliwe że jakby się bawił z wymianą mikserów i średnicy przewężki to jakoś by to zgrał, ale ja nie mam na to nerwów i środków. Na benzynie wzrost mocy jest bardzo duży, nie da się tego nie zauważyć. Na 2 biegu oponki 145 piszczą aż miło. A wałek właśnie niedawno sprzedałem, pójdzie do 1.0 na wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.