klon75 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Ponieważ zabiorę się za reanimację unka więc przysżło mi do glowy róniez polepszenie skuteczności hamowania. Prosze o pomysły, ja miałem na mysli zamontowanie większego serwa - np od poloneza - można dostac niedrogo cale serwo z pompą - czy przy podpinaniu polonezowskiego serwa z pompa wystę puja jakieś komplikacje??? O rady prosze tych co juz maja taki przeszczep za sobą.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Ponieważ zabiorę się za reanimację unka więc przysżło mi do glowy > róniez polepszenie skuteczności hamowania. Prosze o pomysły, ja > miałem na mysli zamontowanie większego serwa - np od poloneza - > można dostac niedrogo cale serwo z pompą - czy przy podpinaniu > polonezowskiego serwa z pompa wystę puja jakieś komplikacje??? O > rady prosze tych co juz maja taki przeszczep za sobą.... Zmiana samego serwa a nawet pompy nie poprawi skuteczności hamulców! Może poprawić co najwyżej czułość pedału, a zmiana pompy na większą da wręcz odwrotny skutek. Jak już chcesz hamować to zmień przednie hamulce na 240mm, choćby lite z sc a najlepiej wentylowane z palio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon75 Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Zmiana samego serwa a nawet pompy nie poprawi skuteczności hamulców! > Może poprawić co najwyżej czułość pedału, a zmiana pompy na większą > da wręcz odwrotny skutek. > Jak już chcesz hamować to zmień przednie hamulce na 240mm, choćby > lite z sc a najlepiej wentylowane z palio. wiem - chciałem to zrobic jak najniższym kosztem a tak to: tarcze+zaciski+klocki+felgi - troche drogo wychodzi mialem nadziję na coś tańszego - pomyślałem, że większe serwo=większe ciśnienie w układzie ham=większy nacisk klocka na tarcze... koszt około 100zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > wiem - chciałem to zrobic jak najniższym kosztem > a tak to: tarcze+zaciski+klocki+felgi - troche drogo wychodzi felgi do 240 zostają te, co masz. a jeśli felgi to chyba i opony inne? wtedy koszty rosną..... > mialem nadziję na coś tańszego - pomyślałem, że większe serwo=większe > ciśnienie w układzie ham=większy nacisk klocka na tarcze... niema to jak dobry eksperyment - weź i zrób, to co miałeś zamiar zrobić. zobaczysz, jakie będą efekty. jak zadowalające - zostawisz, jeśli będziesz czuł niedosyt - serwo zostawisz i tylko dorzucisz "żelastwo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > wiem - chciałem to zrobic jak najniższym kosztem > a tak to: tarcze+zaciski+klocki+felgi - troche drogo wychodzi > mialem nadziję na coś tańszego - pomyślałem, że większe serwo=większe > ciśnienie w układzie ham=większy nacisk klocka na tarcze... > koszt około 100zł Bzdura. Bez serwa można wytworzyć takie ciśnienie, że koła staną - kwestia siły nacisku na pedał. Jeszcze raz Ci powtarzam - serwo nie ma nic do skuteczności hamulców. Felg do 240 zmieniać nie musisz. Jak dobrze poszukasz to kupisz 240-tki tanio i z głowy. Co do serwo to największe jakie się da wstawić to takie z palio 1.6 - jak dasz takie razem z pompą to nic lepszego nie da się zrobić - do tego 240mm i BAJKA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Bzdura. > Bez serwa można wytworzyć takie ciśnienie, że koła staną - kwestia > siły nacisku na pedał. > Jeszcze raz Ci powtarzam - serwo nie ma nic do skuteczności hamulców. > Felg do 240 zmieniać nie musisz. Jak dobrze poszukasz to kupisz > 240-tki tanio i z głowy. > Co do serwo to największe jakie się da wstawić to takie z palio 1.6 - > jak dasz takie razem z pompą to nic lepszego nie da się zrobić - > do tego 240mm i BAJKA! albo 257mm na przód i 227 na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > albo 257mm na przód i 227 na tył taaaaa szczególnie te 257 do felgi 13" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > taaaaa szczególnie te 257 do felgi 13" czy ja mówiłem o 13" ? Da się jeszcze większe założyć niż 257 ale to już większa rzeźba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > czy ja mówiłem o 13" ? > Da się jeszcze większe założyć niż 257 ale to już większa rzeźba Quote: > wiem - chciałem to zrobic jak najniższym kosztem > a tak to: tarcze+zaciski+klocki+felgi - troche drogo wychodzi > mialem nadziję na coś tańszego - pomyślałem, że większe serwo=większe > ciśnienie w układzie ham=większy nacisk klocka na tarcze... > koszt około 100zł Bzdura. Bez serwa można wytworzyć takie ciśnienie, że koła staną - kwestia siły nacisku na pedał. Jeszcze raz Ci powtarzam - serwo nie ma nic do skuteczności hamulców. Felg do 240 zmieniać nie musisz. Jak dobrze poszukasz to kupisz 240-tki tanio i z głowy. Co do serwo to największe jakie się da wstawić to takie z palio 1.6 - jak dasz takie razem z pompą to nic lepszego nie da się zrobić - do tego 240mm i BAJKA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Koledzy czemu fabryczne hamulce Was nie zadawalają? Czy żeczywiście są tak słabe? Z mojego doświadczenia zaobserwowałem że mając w dobrym stanie tarcze i klocki, hamulce są naprawdę skuteczne. U mnie wydają mi się czasem nawet aż za mocne . Jak to jest u Was? Rozumię tych co porobili Swapy ale te słabsze silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Koledzy czemu fabryczne hamulce Was nie zadawalają? Czy rżeczywiście > są tak słabe? Z mojego doświadczenia zaobserwowałem że mając w > dobrym stanie tarcze i klocki, hamulce są naprawdę skuteczne. U > mnie wydają mi się czasem nawet aż za mocne . Jak to jest u Was? > Rozumię tych co porobili Swapy ale te słabsze silniki bez rajdowania do jednorazowego zatrzymania stykna ja podciągnąłem sobie korektor siły hamowania tylnej osi i jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 właśnie. jak się zadba o hamulce to w zupełności wystarczają. Ja robię obowiązkowo przegląd hamulców jak zakładam i zdejmuje zimówki (demontuję, smaruję oczyszczam i sprawdzam - zajmuje mi to jedno popołudnie). Przy przeglądzie technicznym diagnosta jest zawsze zdziwiony, że tak dobrze hamują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Koledzy czemu fabryczne hamulce Was nie zadawalają? Czy żeczywiście > są tak słabe? Z mojego doświadczenia zaobserwowałem że mając w > dobrym stanie tarcze i klocki, hamulce są naprawdę skuteczne. U > mnie wydają mi się czasem nawet aż za mocne . Jak to jest u Was? > Rozumię tych co porobili Swapy ale te słabsze silniki to ja Ci odpowiem. mam jak na razie seryjne hamulce, ale już niedługo i tak, klocki nowe, wszystko wyczyszczone, tarcze niewiele zużyte, ale równo. na stacji powiedzieli że rewelacyjnie hamują i co... mam taki sam silnik jak twój i już widziałem kiedyś prawie śmierć przez nie... a dlaczego, już piszę... śpieszyłem się kiedyś i przycisnąłęm mocno po gazie, odcinek liczący 4 km, prędkość 120km/h, 4 hamowania po drodze do zera, pierwsze normalne, drugie też, trzecie z oporem a czwarte to brak hamowania... pedał nie drgnął a autko ledwo zwalniało, powód... zagrzały się do czerwoności, specjanie wysiadłem zobaczyć i świeciły w nocy inny przypadek, ostani mój wyjazd, 5 osób na pokładzie, cały bagażnik i 350kg przyczepka, droga hamowania dużo dłuższa i dłuższa przy każdym, nawet lekkim wyhamowaniu, zatrzymanie na stacji, hamowanie z 90 do zera, na kołach mogłem jajka usmażyć... a powiedziałbyś mały silnik itp... dla osób które nie przekraczają 50 km/h i hamują kilometr przed faktycznym miejscem hamowania to są idealne, ale nie na moje wymagania. a Twe wrażenie, że za moce, tj masz na myśli blokowanie się kół... to już ktoś napisał, one mają trzy pozycje hamowania, brak-słabe-blokada kół, większe i wentylowane dokładają jeszcze stadia pośrednie to tyle, myślę, że wyraziłem się jasno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Koledzy czemu fabryczne hamulce Was nie zadawalają? Czy rzeczywiście > są tak słabe? Z mojego doświadczenia zaobserwowałem że mając w > dobrym stanie tarcze i klocki, hamulce są naprawdę skuteczne. Mi też się wydawało, że dobrze zrobione seryjne hamulce są wystarczające... może i są... do pierwszego awaryjnego hamowania... Ale wiesz co? Powiedz mi, dlaczego taki CC 700 ma w serii lepsze hamulce od Uno? Jeżdżę od jakiegoś czasu agentem i powiem Tobie, że w porównaniu do CC Uno ma hamulce do d**y... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Mi też się wydawało, że dobrze zrobione seryjne hamulce są > wystarczające... może i są... do pierwszego awaryjnego > hamowania... > Ale wiesz co? Powiedz mi, dlaczego taki CC 700 ma w serii lepsze > hamulce od Uno? Jeżdżę od jakiegoś czasu agentem i powiem > Tobie, że w porównaniu do CC Uno ma hamulce do d**y... popieram w pełni, 2 lata jazdy cc700 i hamował lepiej, nigdy nie miałem spadku siły hamownaia po wielokrotnym hamowaniu... a nie żałowałem go nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Koledzy czemu fabryczne hamulce Was nie zadawalają? Czy żeczywiście > są tak słabe? Z mojego doświadczenia zaobserwowałem że mając w > dobrym stanie tarcze i klocki, hamulce są naprawdę skuteczne. U > mnie wydają mi się czasem nawet aż za mocne . Jak to jest u Was? > Rozumię tych co porobili Swapy ale te słabsze silniki Jeśli masz w idealnym stanie heble to może wydaje Ci się że dobrze hamują, ale jeśli porównał byś z 257 to niebo a ziemia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > popieram w pełni, 2 lata jazdy cc700 i hamował lepiej, nigdy nie > miałem spadku siły hamownaia po wielokrotnym hamowaniu... a nie > żałowałem go nigdy To kiedy kolega zakłada te 257mm ? Chciałbym wkońcu zobaczyć jakiegoś Uniaka w okolicy z takimi heblami jak moje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gabkasr Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 to jest rzeczywiście taka różnica między standardowymi a większymi? hmm... kto ma założone z wersji 1.4? jaka różnica? jakie koszty (i co trzeba zmieniać)? kto ma założone z Palio (wentylowane)? różnica/koszty/zmiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturobielsko Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > to jest rzeczywiście taka różnica między standardowymi a większymi? > hmm... > kto ma założone z wersji 1.4? jaka różnica? jakie koszty (i co trzeba > zmieniać)? > kto ma założone z Palio (wentylowane)? różnica/koszty/zmiany? 1,4 ma takie same jak inne więc różnicy nie ma(oprócz turbawki oczywiście ) A po założeniu 240 wentylowanych różnica jest kolosalna zarówno w skuteczności jak i przyjemności użytkowania.Koszty hmm zależy jak trafisz:u mnie-zaciski+jarzma na obie strony 160złota,zestawy naprawcze ok.30zł za obie strony+odpowietrzniki z 10zł 2szt,świeży płyn hamulcowy 1l 8zł,tarcze 2szt 120zł z przesyłką,klocki 60zł komplet,i 2 przewody giętkie.To obowiązkowo jest potrzebne ale skoro uskuteczniamy hamulce,można pójść dalej i wymienić przewody sztywne(u mnie w złym stanie to wymieniłem)jak się okazało tylne cylinderki też już ciekły więc 30zł za sztukę,plus przewody sztywne od trójnika do cylinderków ok.40zł,piaskowanie i malowanie proszkowe można sobie zafundować w ramach renowacji koszt ok 100zł.Po rozebraniu zacisku tłoczki mogą być w złym stanie-1szt ok 30zł(zamiennik pasuje z forda escorta).Podsumowując tanio nie ma ale efekt jest super.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > To kiedy kolega zakłada te 257mm ? Chciałbym wkońcu zobaczyć > jakiegoś Uniaka w okolicy z takimi heblami jak moje plan jest najpóźniej początkiem lipca, może wcześniej jak dorwę części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Jak już chcesz hamować to zmień przednie hamulce na 240mm, choćby > lite z sc a najlepiej wentylowane z palio. pasuja bez zadnych przerobek? te z Palio to sa nie do dostania... z jakiego to Palio sa wogole? BTW, wczoraj wsiadlem w Uniaka bo podobno slabo hamuje - pierwsze hamowanie i pekly 2 przewody hamulcowe gietkie z przodu !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > pasuja bez zadnych przerobek? te z Palio to sa nie do dostania... z > jakiego to Palio sa wogole? > BTW, wczoraj wsiadlem w Uniaka bo podobno slabo hamuje - pierwsze > hamowanie i pekly 2 przewody hamulcowe gietkie z przodu !!! do dostania jak najbardziej, np tu alledrogo , tam również masz tarcze, tylko z jarzmami kłopot... ale do 240 znajdziesz, wystarczy poszukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian7402 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 A próbował ktoś bardziej ekstremalnych rzeczy?Jak zapytałem w sklepie o tarcze brembo do uniacza to mnie gość wyśmiał i zapytał czy czasem nie pomyliłem aut.Ale tarcze brembo to tego klocki lukasa i obowiązkowo nowe przewody najczęściej też zaciski (stare zazwyczaj po zamontowaniu takiego kompletu mimo różnych zabiegów potrafią nie odbijać) i frajda z hamowania jest nieziemska.Wystarczy spojżeć na różnicę w cenie danych podzespołów a odpowiedź nasunie się sama.Najczęściej spotykam się z tym że ludzie do uniacza zakładają tarcze z poldka (bo pasują)no i własnie trzy nagłe hamowania i następne jak po lodzie.Dobra rada: nie oszczędzajcie na hamulcach przecież od tego zależy nieraz wasze życie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Ale żeś kolego zabulił Generalnie można kupić zaciski, jarzma, tarcze i klocki e dobrym stanie już za 200zł. (Mi udało się takie dostać razem ze zwrotnicami za 100 ) Do tego dochodzą ew: - reperaturki zacisków na dwie strony 40 zł - odpowietrzniki na dwie strony 5 zł - tłoczki jeżeli pordzewiałe 20-30zł sztuka - przewody elastyczne dwa na przód 45 zł - przewody sztywne na przód 40 zł - płyn hamulcowy od 10 zł na 0,5l - cylinderek hamulcowy 16zł W moim przypadku zakupione tarcze, klocki, zaciski, jarzma były w bardzo dobrym stanie, jeszcze bardzo grube. Reperaturki zacisków kupiłem nowe tak na wszelki wypadek, odpowietrzniki, przewody sztywne i elastyczne, płyn hamulcowy reszta została stara. W sumie za ~ 250 zł mam super hamulce. No i jeszcze okazało się, ze pompa hamulcowa cieknie więc jeszcze 50 plnów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian7402 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 No nie powiem że było tanio ale warto, dodam tylko że to dopiero początek bo poszedlem za ciosem i wymieniłem amory bo juz ciekły mina sprzedawcy była ta sam jak zapytałem o kayaby,a ze mam podstawową wersję uniacza ( czyli nic na zegarach)wymieniłem na zegary z atu plus.no teraz czuję że to jet to co chcialem osiągnąć (sposób mocowania zegarów na www.fiatuno.pl)-polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > A próbował ktoś bardziej ekstremalnych rzeczy? Co masz na myśli? > Jak zapytałem w sklepie > o tarcze brembo do uniacza to mnie gość wyśmiał i zapytał czy > czasem nie pomyliłem aut. Jak dla mnie to cham > Ale tarcze brembo to tego klocki lukasa > i obowiązkowo nowe przewody najczęściej też zaciski (stare > zazwyczaj po zamontowaniu takiego kompletu mimo różnych zabiegów > potrafią nie odbijać) Zaciski w uno nawet nowe potrafia nie odbijać Mówiąc poważnie nie ma znaczenia dla pracy zacisku czy siedzi tarcza X czy Y albo czy klocki są za 15 zł czy za 99 zł. Jeżeli tłoczki są dobre, przewody nie zapchane, wszystko jest dobrze nasmarowane to będzie dobrze działać.... do czasu kolejnego czyszczenie i smarowania. Wymiana przewodów elastycznych przy każdej wymianie klocków to raczej przesada - wymienia się wtedy kiedy potrzeba. Aczkolwiek teraz takie buble robią, że najczęściej starczają na jedną wymianę klocków Wymiana zacisków na nowe? Nowe kosztują krocie... a używane czy regenerowane to przecież to samo co nasze - wystarczą reperaturki i smar do tłoczków ew. nowe tłoczki i zacisk działa jak nowy. >i frajda z hamowania jest > nieziemska. I jedno razowa Potem hamulce się buntują. > Wystarczy spojżeć na różnicę w cenie danych > podzespołów a odpowiedź nasunie się sama.Najczęściej spotykam > się z tym że ludzie do uniacza zakładają tarcze z poldka (bo > pasują)no i własnie trzy nagłe hamowania i następne jak po > lodzie.Dobra rada: nie oszczędzajcie na hamulcach przecież od > tego zależy nieraz wasze życie! Sama marka tarczy i klocków nie rozwiązuje problemu - jest to sprawa drugorzędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian7402 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 jeżdżę na takim zestawie od roku i jak narazie nie ma problemu co prawda bmw to nie jest ale napewno o niebo lepsza skuteczność niz fabryczne.A co do przewodów elastycznych 100% prawda obecne nadaja się do wymiany zazwyczaj razem z klockami bo lubia sobie popekać lub pozapychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > jeżdżę na takim zestawie od roku i jak narazie nie ma problemu co > prawda bmw to nie jest ale napewno o niebo lepsza skuteczność > niz fabryczne. Nie mówię, ze nie > A co do przewodów elastycznych 100% prawda obecne > nadaja się do wymiany zazwyczaj razem z klockami bo lubia sobie > popekać lub pozapychać. Moje wytrzymały jakieś dwa lata... Dobrze, ze zawczasu zauważyłem że jeden cieknie...a drugi się tylko pocił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturobielsko Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Ale żeś kolego zabulił > Generalnie można kupić zaciski, jarzma, tarcze i klocki e dobrym > stanie już za 200zł. > (Mi udało się takie dostać razem ze zwrotnicami za 100 ) Może i można dostać ale nie u mnie.Szrotów mnóstwo a na pytanie o 240 wentylowane słyszałem że takich w siena/palio nie było za to 257 to mieli pełno.zakupiłem 240 przypadkiem w opłakanym stanie z tak zapieczonymi tłoczkami że tydzień moczenia w odrdzewiaczu i duże imadło dopiero pomogły w ich wyjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Może i można dostać ale nie u mnie.Szrotów mnóstwo a na pytanie o 240 > wentylowane słyszałem że takich w siena/palio nie było za to 257 > to mieli pełno.zakupiłem 240 przypadkiem w opłakanym stanie z > tak zapieczonymi tłoczkami że tydzień moczenia w odrdzewiaczu i > duże imadło dopiero pomogły w ich wyjęciu. a w jakiej cenie te 257 i czy kompletne, tzn z jarzmami itp... bo jak logiczna to mały spocik w bielsku na szrocie proponuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > czasem nie pomyliłem aut.Ale tarcze brembo to tego klocki lukasa Jak już tarcze Brembo to klocki Ferodo, a nie lukasy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > Jak już tarcze Brembo to klocki Ferodo, a nie lukasy! Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturobielsko Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 > a w jakiej cenie te 257 i czy kompletne, tzn z jarzmami itp... bo jak > logiczna to mały spocik w bielsku na szrocie proponuje jakieś pół roku może 9mies. kosztowały 130zł za stronę cała zwrotnica czyli,tarcza+klocki+zacisk+jarzmo w dobrym stanie.a teraz to nie wiem bo nie ma czasu jeździć.szrot nazywa się "kurniki"i jest w jasienicy koło bielska-białej.chyba największy w okolicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Dlaczego? A dlaczego nie jakieś zwykłe tarcze i klocki lukas? Jak się inwestuje w tarcze Brembo to warto też zainwestować w wysokiej jakości klocki. A nie półśrodek w postaci dobrych tarcz i zwykłych klocków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > A dlaczego nie jakieś zwykłe tarcze i klocki lukas? > Jak się inwestuje w tarcze Brembo to warto też zainwestować w > wysokiej jakości klocki. A nie półśrodek w postaci dobrych tarcz > i zwykłych klocków... No to Cię zdziwię ale tarcze Brembo to nic nadzwyczajnego, kosztują też bardzo przeciętnie. Wysoka jakość klocków? Lukas i TRW i Ferrodo są na bardzo podobnym poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > No to Cię zdziwię ale tarcze Brembo to nic nadzwyczajnego, kosztują > też bardzo przeciętnie. Wysoka jakość klocków? Lukas i TRW i > Ferrodo są na bardzo podobnym poziomie. Jak dla mnie te klocki które wymieniłeś bardzo dobrze się sprawują. Co do tarcz brembo to słyszałem, że w Polsce klepane nie mają dobrej jakości, ale trzeba by było sprawdzić. ATE mi długo służyły i zawsze dobrze hamowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > No to Cię zdziwię ale tarcze Brembo to nic nadzwyczajnego, kosztują > też bardzo przeciętnie. Wysoka jakość klocków? Lukas i TRW i > Ferrodo są na bardzo podobnym poziomie. Które Ferodo? Bo produkują oni kilka rodzai klocków, sportowe, w jakości oryginału i tańsze zamienniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Które Ferodo? Bo produkują oni kilka rodzai klocków, sportowe, w > jakości oryginału i tańsze zamienniki Lucas, TRW i Ferodo Premier pomiędzy dwoma ostatnimi nie zauważyłem różnicy. Model Ferodo DS ten "sportowy" chyba napewno nie jest dostępny do naszych maluteńkich tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Lucas, TRW i Ferodo Premier pomiędzy dwoma ostatnimi nie zauważyłem > różnicy. > Model Ferodo DS ten "sportowy" chyba napewno nie jest dostępny do > naszych maluteńkich tarcz Jeśli UT ma z tyłu te maluteńkie to może akurat robią? (o ile tylne są takie same jak przednie w UbezT) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Jeśli UT ma z tyłu te maluteńkie to może akurat robią? (o ile tylne > są takie same jak przednie w UbezT) Tarcze w UT z tyłu są takie same jak w U bez T z przodu. Za to zaciski są na pewno inne i jarzma mogą też się różnić i w związku z tym klocki mogą nie pasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james89 Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Tarcze w UT z tyłu są takie same jak w U bez T z przodu. Za to > zaciski są na pewno inne i jarzma mogą też się różnić i w > związku z tym klocki mogą nie pasować i nie pasują na tył dobrze założyc bębny ze sieny. Mają bardzo mocny ręczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > i nie pasują na tył dobrze założyc bębny ze sieny. Mają bardzo mocny > ręczny co dadzą same bębny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james89 Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > co dadzą same bębny no wiadomo o so chozi się zakręciłem cały kpl tylnych hampli. Są większe bębny,więc i większe okładziny,a co za tym idzie większa siła hamowania. Mam takie w drugim uniaku i ręczny to żyleta ale itak pójdą na handel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Byłem dzisiaj na przeglądzie i niestety wyszło niepomyślnie. Powód: hamulce. Stwierdzono, że lewe, tylne koło zarówno przy zaciągnięciu ręcznego jaki i wciśniętym nożnym bardo słabo hamuje. Koło prawe (mówimy o tyle) mieści się w normie. Pytanie: Co jest grane? Skoro wada ta występuję przy 'nożnym' i 'ręcznym' to chyba można wykluczyć zapieczone elementy typu cylinderki itp? Co może być nie tak? Zjechana okładzina? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 albo okładziny i bęben albo cylinderek i rozpierak ogólnie przejrzyj oba koła zobacz co i jak zajmie to nie dużo czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > no wiadomo o so chozi się zakręciłem > cały kpl tylnych hampli. Są większe bębny,więc i większe okładziny,a > co za tym idzie większa siła hamowania. Mam takie w drugim > uniaku i ręczny to żyleta > ale itak pójdą na handel 1 w kolejce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > albo okładziny i bęben albo cylinderek i rozpierak > ogólnie przejrzyj oba koła zobacz co i jak > zajmie to nie dużo czasu Takie rzeczy jak bębny i szczęki powinno się wymieniać parami, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > no wiadomo o so chozi się zakręciłem > cały kpl tylnych hampli. Są większe bębny,więc i większe okładziny,(...) A tarcze kotwiczne, cylinderki i rozpieraki też ze sieny? Pasuje P&P czy trzeba rzeźbić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Takie rzeczy jak bębny i szczęki powinno się wymieniać parami, > prawda? no wypadałoby coby rowno braly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > no wiadomo o so chozi się zakręciłem > cały kpl tylnych hampli. Są większe bębny,więc i większe okładziny,a > co za tym idzie większa siła hamowania. Mam takie w drugim > uniaku i ręczny to żyleta > ale itak pójdą na handel Czy mógłbyś trochę opisać jak te tylne hamulce ze sieny są zamontować do uno? Co jest potrzebne? Jak jest rozwiązany ręczny (sterowanie linką i sama linka). Belka zostaje ta sama?, kola 13 pewnie tez. Ile taka przyjemnosc u Ciebie kosztuje itd. Czy oprocz recznego cos daja te te sieny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.