atodobre Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu. Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na duplex. Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a za rury na obie strony zderzaka. Co Wy na to? A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen chociażby, bo najtańszy)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu. > Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na > duplex. > Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a > za rury na obie strony zderzaka. > Co Wy na to? > A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen > chociażby, bo najtańszy)? a w jakim to aucie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Tym sposobem co opisujesz to spaliny będą nierówno leciały. Lepiej zrobić to na dwóch tłumikach przelotowych zamontowanych do rury z takim rozwidleniem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu. > Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na > duplex. > Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a > za rury na obie strony zderzaka. > Co Wy na to? > A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen > chociażby, bo najtańszy)? a moze po prostu atrape drugiej koncowki wstawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > a moze po prostu atrape drugiej koncowki wstawic? jezdzi u mnei taka audica poprostu bajera jak zima leci dymek tylko z jednej koncowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > a moze po prostu atrape drugiej koncowki wstawic? Błech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Tym sposobem co opisujesz to spaliny będą nierówno leciały. Lepiej > zrobić to na dwóch tłumikach przelotowych zamontowanych do rury > z takim rozwidleniem: Nie wejdzie tłumik z prawej - znajduje się tam zbiornik paliwa. A w lewą rurę zawsze można wsadzić banana. Zwężkę znaczy. I będzie symetrycznie. Skoro nie można tak, jak proponujesz, to który wariant jest lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > a moze po prostu atrape drugiej koncowki wstawic? a tego jest potem wiecej smiechu przechodzniow niz lansu a autorowi raczej o lans chodzilo. Jak to bedzie wygladalo jak beda 2 koncowki a tylko z jednej bedzie lecialo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Najprosciej wstawic kawalek rury z drugiej strony nie podlaczony do niczego. Jak masz 4 cylindry to bedzie to lepsze rozwiazanie niz to co zaproponowales. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 >Jak masz 4 cylindry to bedzie to lepsze rozwiazanie niz > to co zaproponowales. z ciekawości, czemu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > z ciekawości, czemu ? Gdzies czytalem ze w przypadku tych podwojnych wydechow w czterocylindrowcach z uwagi na czestotliwosc rezonansowa takiego ukladu powstaje backpressure ktore dosc ciezko zwalczyc. Fabrycznie udalo sie to niektorym producentom, ale w warunkach domowych nie masz mozliwosci przeprowadzenia komputerowej symulacji przeplywu gazow i taki wydech moze sie skonczyc na pogorszeniu osiagow i zwiekszeniu zuzycia paliwa. Zreszta podwojny wydech jest tylko ozdoba kosmetyczna w 4-ro i 6-scio cylindrowcach i zaczyna dopiero miec sens w V8 i wyzej, gdzie masz osobne wydechy na kazdy rzad cylindrow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Gdzies czytalem ze w przypadku tych podwojnych wydechow w > czterocylindrowcach z uwagi na czestotliwosc rezonansowa takiego > ukladu powstaje backpressure ktore dosc ciezko zwalczyc. > Fabrycznie udalo sie to niektorym producentom, ale w warunkach > domowych nie masz mozliwosci przeprowadzenia komputerowej > symulacji przeplywu gazow i taki wydech moze sie skonczyc na > pogorszeniu osiagow i zwiekszeniu zuzycia paliwa. > Zreszta podwojny wydech jest tylko ozdoba kosmetyczna w 4-ro i 6-scio > cylindrowcach i zaczyna dopiero miec sens w V8 i wyzej, gdzie > masz osobne wydechy na kazdy rzad cylindrow. Pytam, bo mam u siebie taki lans-wydech, którym mazda obdarzyła mnie fabrycznie i nie wiem czy sie martwić czy nie Osobiście uważam, że to niepotrzbny wzrost masy i pare kg można by oszczędzić ... bo z jednej strony 'gram strategy', a z drugiej od tyłu wsadzają taką ciężarną krowę Chyba, że to celem rozkładu 50:50, to chowam się do jamki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Pytam, bo mam u siebie taki lans-wydech, którym mazda > obdarzyła mnie fabrycznie i nie wiem czy sie martwić czy nie Mazda umie sobie policzyc zeby taki wydech dawal zyski w mocy a nie straty. > Osobiście uważam, że to niepotrzbny wzrost masy i pare kg > można by oszczędzić ... bo z jednej strony 'gram strategy', Szczegolnie w lekkim samochodzie ze stosunkowo nieduza moca. > a z drugiej od tyłu wsadzają taką ciężarną krowę > Chyba, że to celem rozkładu 50:50, to chowam się do jamki Rozklad 50/50 mozna uzyskac na inne sposoby. Cel tego wydechu jest przede wszystkim estetyczny - ostatnio wszystkie samochody maja po conajmniej 2 rury wydechowe i z jedna sie wstyd pokazac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > autorowi > raczej o lans chodzilo Zdecydowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Gdzies czytalem ze w przypadku tych podwojnych wydechow w > czterocylindrowcach z uwagi na czestotliwosc rezonansowa takiego > ukladu powstaje backpressure Backpressure powstawałoby, gdyby układ rozdzielał się przed puszką rozprężną. Tymczasem w tym przypadku jest: kolektor-> łącznik-> katalizator-> puszka rozprężna-> tłumik środkowy-> tłumik końcowy (który chcę zastąpić przelotowym(i) z rozwidleniem) Nie obawiam się więc, że układ będzie za bardzo odetkany. Jak sądzicie, ile mniej więcej może zażyczyć sobie tłumikarz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Tylko V8? Bez sensu gadasz, wiele V6 ma podwójny wydech. Choćby Vectra C, podwójny, poza tylnym tłumikiem, mają również Omegi V6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Tylko V8? Bez sensu gadasz, wiele V6 ma podwójny wydech. Choćby > Vectra C, podwójny, poza tylnym tłumikiem, mają również Omegi > V6. Ale po co??? Zreszta praktycznie 100% tych "podwojnych" wydechow w V6 to zabieg kosmetyczny - idzie jedna rura pod samochodem a potem sie dzieli na dwie. Wyjatek to rozne egzotyczne V6 (np. Porsche) z podluznie ulozonym silnikiem. W wiekszosci V8 masz dwie niezalezne rury i dwa katalizatory - wtedy to prawdziwy podwojny wydech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Ale po co??? Może po to żeby te spaliny miały jak uciekać na końcu jeśli nie chcesz mieć wielkiej ruuuury, ale jednej. Wg mnie to też może mieć tam jakiś minimalny wpływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Masz pojęcie to się wypowiadaj dopiero: To taki przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > To taki przykład. Przyklad na co???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Wpisz numery Bosala, V6 z podwójnym wydechem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Wpisz numery Bosala, V6 z podwójnym wydechem. Tak jak napisalem, zdarzaja sie wyjatki - w tym wypadku wyglada na to ze to wzdluznie umieszczony V6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Zgadza się, Omega B RWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Zgadza się, Omega B RWD. I do tego wyrob GM'a = nieuzasadniona rozrzutnosc A z ciekawostek, to np. W SC 430 jest taki smieszny wydech: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 Z innych ciekawostek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Z innych ciekawostek: Ale to sa pomysly szalonego hydraulika a nie rozwiazania hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Ale to sa pomysly szalonego hydraulika a nie rozwiazania hydrauliczne Gość jest w ogóle szalony bo z silnika R4 chce wydobyć brzmienie V8 - nie wiem jak chce to osiągnąć ale działa dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 9 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > A z ciekawostek, to np. W SC 430 jest taki smieszny wydech: To akurat nie jest nic śmiesznego - tzw. x-pipe, udoskonalona wersja h-pipe, czyli tuningowego wynalazku, mającego na celu skuteczniejsze opróżnianie komory spalania dzięki przeciwbieżnym pulsom ciśnienia. EDIT: Zresztą, o ile dobrze widzę, to H-pipe jest też u "szalonego hydraulika" na drugim foto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > To akurat nie jest nic śmiesznego - tzw. x-pipe, udoskonalona wersja > h-pipe, czyli tuningowego wynalazku, mającego na celu > skuteczniejsze opróżnianie komory spalania dzięki przeciwbieżnym > pulsom ciśnienia. Za wiele tej mocy to nie wydobyli... Za to ten dzwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 H-pipe jest u "szalonego hydraulika", mam więcej foto tej wydumki Filmiki też by się znalazły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > Ale po co??? Zreszta praktycznie 100% tych "podwojnych" wydechow w V6 > to zabieg kosmetyczny - idzie jedna rura pod samochodem a potem > sie dzieli na dwie. Wyjatek to rozne egzotyczne V6 (np. Porsche) > z podluznie ulozonym silnikiem. > W wiekszosci V8 masz dwie niezalezne rury i dwa katalizatory - wtedy > to prawdziwy podwojny wydech. a VW , BMW czy Merc , znafffcooo??? dlaczego Eberspaecher Exhaust takie robi "na taśmę" czyli OEM ??? i to dla R4??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 11 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > a VW , BMW czy Merc , znafffcooo??? Roberto, skoro czaisz bazę, to który z powyższych wariantów polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > Przyszło zło i wyżarło mi dziurę w końcowym wydechu. > Myślę więc, czy przy okazji nie poprosić o przeróbkę końca wydechu na > duplex. > Np. wyciąć końcowy tłumik, wstawić przelotowy z podwójnym wyjściem, a > za rury na obie strony zderzaka. > Co Wy na to? > A może najpierw rozwidlenie, a potem dwie przelotówki (PolishMugen > chociażby, bo najtańszy)? Miałem wariant z jednym tłumikiem i dwoma wyjściami z niego. Tłumik robilem na zamowienie. Ilość spalin była równa z obu stron auta (widoczne to było zwłaszcza jesienią i zimą, gdy było dużo pary w spalinach). Poza "bajerem" nic to nie dawało oczywiście , ale wyglądalo dość ciekawie. Oczwiście końcowki wydechów były nie w kształcie rynny czy innego wiaderka, ale niewielkie, subtelne i nie wystające pół metra poza zderzak w kształcie elipsy. Aha...i to wszystko było w.....nubirze kombi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > Aha...i to wszystko było w.....nubirze kombi Mam w Stio ... dedykowany Ulter'a .... żeby nie było OT gra / dymi / huczy .... nie czuję obciachu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 12 Września 2009 Udostępnij Napisano 12 Września 2009 > I do tego wyrob GM'a = nieuzasadniona rozrzutnosc Pitolisz głupoty. Rozrzutność to byłaby wkładając silnik poprzecznie robiąc napęd na tył. Wsadzenie silnika wzdłużnie z RWD jest najtańszym rozwiązaniem. Do tego ciężar silnika i napędu jest równomiernie rozłożony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.