Skocz do zawartości

Uszkodzone wtryskiwacze


chemicq

Rekomendowane odpowiedzi

> Jakie mogą dawać objawy? Pytam "od końca", bo nie chcę sugerować

> objawami usterki, sprawdzane już chyba wszystko...

> edit: silnik benzyna + LPG; uszkodzone/zasyfione.

nierowna praca, dziury w mocy, przerywanie podczas przyspieszania ewidentnie slabszy motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jaki sposob skoro paliwo wtryskiwane jest do kolektora dolotowego?

Dopowiedz sobie sam, co się dzieje z paliwem cieknącym przez nieszczelny wtryskiwacz w kolektor dolotowy po zgaszeniu silnika. Dla ułatwienia dodam, że objętość magistrali paliwowej to około 100ml i ciśnienie w niej panujące to około 3bar.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to to już podwójna bzdura...

przybywanie oleju w dzilu przez uszkodzony wtrysk nazywasz bzdura? hehe.gif no to fajne masz pojecie o motoryzacji hahaha.gif

wiesz pracujac w serwisie ciezarowek takich przypadkow mialem kilkanascie, zastanow sie czasem co piszesz. z_lol1.gif

no chyba ze w inny magiczny sposob wytlumaczysz przybywanie oleju o litr lub dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawię o skutkach jazdy z nieszczelnym wtryskiwaczem w silniku

> benzynowym z magistralą paliwową.

> Pozdr.

Czyli prawisz bzdury.

Można powiedzieć, że duby smalone.

Quote:

Dopowiedz sobie sam, co się dzieje z paliwem cieknącym przez nieszczelny wtryskiwacz w kolektor dolotowy po zgaszeniu silnika. Dla ułatwienia dodam, że objętość magistrali paliwowej to około 100ml i ciśnienie w niej panujące to około 3bar.


Twoja wypowiedź sugeruje, że w przypadku nieszczelności na wtryskiwaczu, po wyłączeniu silnika całe 100 ml paliwa spływa do cylindra, gdzie jest nieszczelność.

Jest to skrajna głupota - gdyby nawet takie coś nastąpiło (co jest niemożliwe, gdyż nie nastąpi wyciek 100% paliwa z - jak to określiłeś "magistrali") i gdyby nawet przypadkiem trafiło się, że zawór/zawory ssące będą otwarte, to wówczas silnik ten zakończyłby żywot po jednym obrocie rozrusznikiem -> hint: paliwo spręża się "nieco" gorzej niż mieszanka paliwa z powietrzem. Pojemność komory spalania to zwykle jakieś 50 ccm (przy pojemności 2,0 litra w silniku 4 cylindrowym i stopniu sprężania 10:1 (standard) pojemność nad tłokiem to ok 10% pojemności skokowej = 50 ccm.

Paliwo do oleju dostaje się w przypadku, gdy silnik notorycznie pracuje niedogrzany i na zbyt bogatej mieszance, ale nie w przypadku uszkodzenia, o jakim piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przybywanie oleju w dzilu przez uszkodzony wtrysk nazywasz bzdura?

> no to fajne masz pojecie o motoryzacji

> wiesz pracujac w serwisie ciezarowek takich przypadkow mialem

> kilkanascie, zastanow sie czasem co piszesz.

> no chyba ze w inny magiczny sposob wytlumaczysz przybywanie oleju o

> litr lub dwa

Jeżeli mówisz o sytuacji, gdzie pompowtrysk przepuszcza bokiem ON to tak, jest to możliwe.

Jeśli mówisz o sytuacji, gdzie wtryskiwacz podaje (dużo) za dużą dawkę (a o tym była mowa), to w 100% się nie zgodzę.

O ile w PD olej obiegowy może mieć kontakt z ON, o tyle w przypadku benzyny - nie ma takiej opcji, bo jedyny kontakt jest przez komorę spalania.

Chyba, że wymyślimy karkołomny łamaniec w aucie gaźnikowym z pompą paliwową pędzoną popychaczem od wałka rozrządu i nieszczelność na uszczelkach.

Ale tu to IMHO sprzęt by nie pojechał, bo w takim przypadku nie popchnie paliwa do gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoja wypowiedź sugeruje, że w przypadku nieszczelności na wtryskiwaczu, po wyłączeniu silnika całe 100 ml paliwa spływa do

cylindra, gdzie jest nieszczelność.

Wystarczy odrobina wiedzy, aby zdać sobie sprawę, że większa część tego paliwa odparuje w gorącej części kolektora, ale część przez otwarty czy uchylony zawór dostanie się do komory spalania. I wierz mi, że benzyna nie ma żadnych problemów, aby przedostać się przez pierścienie do miski olejowej.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli mówisz o sytuacji, gdzie pompowtrysk przepuszcza bokiem ON to

> tak, jest to możliwe.

no o tym mowie ok.gif

> Jeśli mówisz o sytuacji, gdzie wtryskiwacz podaje (dużo) za dużą

> dawkę (a o tym była mowa), to w 100% się nie zgodzę.

spali paliwo albo wypluje wydechem

> O ile w PD olej obiegowy może mieć kontakt z ON, o tyle w przypadku

> benzyny - nie ma takiej opcji, bo jedyny kontakt jest przez

> komorę spalania.

> Chyba, że wymyślimy karkołomny łamaniec w aucie gaźnikowym z pompą

> paliwową pędzoną popychaczem od wałka rozrządu i nieszczelność

> na uszczelkach.

> Ale tu to IMHO sprzęt by nie pojechał, bo w takim przypadku nie

> popchnie paliwa do gaźnika.

raz mialem taki przypadek wiec wiem ze to mozliwe na szczescie wyciek niewielki, a zorietowalem sie po tym ze ciezko odpalal i nie wkrecal sie na obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nierowna praca, dziury w mocy, przerywanie podczas przyspieszania

> ewidentnie slabszy motor

Słabszy? Gorzej od Malucha jedzie na benzynie 270751858-jezyk.gif

Wszystkie objawy pasuja i jest kilka innych jeszcze.

Nie wkręca się na obroty do tego, bardzo niechętnie, nieco nierówne wolne obroty, od czasu do czasu strzał w wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli, któryś będzie nieszczelny to silnik "przestanie brać olej",

> lub wręcz zacznie Ci przybywać oleju w silniku.

> Pozdr.

Dla chcących jeszcze pomóc (choć już chyba padła odpowiedź - nie, olej w normie, ani ubywa ani przybywa.

EDIT: widziałem ceny nowych i na przykład takie coś: jakiś tekst dałoby radę? Czy na tej części nie warto pchać się w używkę (kilkukrotna różnica w cenie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna się od zmniejszonej mocy. U mnie w firmowych autach - wyszło przypadkiem na hamowni na jednym z nich.

Dwa tygodnie szarpania z centralą opla - i wymiana kompletu wtrysków w 8 autach na 35 szt smile.gif, w 2 szt razem z pompą.

Pomimo że pozornie znakomicie jeździły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u siebie w lagunie czyscilem wtryski tzn tu gdzie sa w nich dziurki

> do wtryskiwania paliwa byl osad, po wyczyszczeniu problemy

> ustapily.

> auto dlawilo sie, przerywalo

> takie cos zrobio sie po ok 40tys jazdy na gazie

o to to, tylko nie wiem na ile to skuteczne jest, i na jak długo wystarczy, bo ZTCP ok, 20kkm temu był już z tym jakiś problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie mogą dawać objawy? Pytam "od końca", bo nie chcę sugerować

> objawami usterki, sprawdzane już chyba wszystko...

> edit: silnik benzyna + LPG; uszkodzone/zasyfione.

Ostatnio to przechodzilem, wiec moge napisac zeby.GIF U mnie objawy byly nastepujace - na zimnym silniku auto odpalalo dopiero za ktoryms razem, silnik i przez to cale auto dostawalo strasznych drgawek, kazde dodanie gazu powodowalo spadek obrotow i zgasniecie auta. Po przelaczeniu na gaz objawy mijaly (mam sekwencje). Na cieplym silniku auto odpadalo normalnie, ale mialo widocznie mniej mocy. Pojechalem podpiac go pod kompa. Wyszlo, iz zbyt uboga mieszanka. Sprawdzilem cisnienie, jakie daje pompa paliwa i bylo ok. Nastepnie po kolei odpinalem wtryskiwacze. Przy 3 od razu spdaly obroty, przy jednym bylo bez roznicy. Akurat trafila mi sie cala listwa, to wymienilem wszystkie wtryski. Ten, po ktorego odpieciu nie bylo roznicy w pracy silnika, mial widoczne uszkodzenie.

Aha sprawdzilem jeszcze, czy komputer daje sygnal na wtryski i sam opor wtryskiwaczy (byl ok, wiec byla pewnosc, ze to musi byc jakies uszkodzenie mechaniczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT: widziałem ceny nowych i na przykład takie coś: jakiś tekst

> dałoby radę? Czy na tej części nie warto pchać się w używkę

> (kilkukrotna różnica w cenie)?

Ja kupilem cala listwe z rozbitego auta. Do mojej omegi nowy wtrysk to koszt 300zl, a za cala listwe zaplacilem 100zl. Wyszedlem z zalozenia, ze wtryski nie padaja codziennie, wiec nawet jakby mi znowu padl ktorys wtrysk, to bede do przodu (zwlaszcza, ze 3 z tych wykreconych sa ok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o to to, tylko nie wiem na ile to skuteczne jest, i na jak długo

> wystarczy, bo ZTCP ok, 20kkm temu był już z tym jakiś problem...

u mnie powtorzylo sie to dwukrotnie najpierw po ok 40tys km potem po 20tys z tym, ze za drugim razem ciezej pali na zimnym silniku.

Wtryski sie nie psuja, tylko te dziurki sie zatykaja, ja bym wyczyscil i jak pomoze to zostawil jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio to przechodzilem, wiec moge napisac U mnie objawy byly

> nastepujace - na zimnym silniku auto odpalalo dopiero za ktoryms

> razem, silnik i przez to cale auto dostawalo strasznych drgawek,

> kazde dodanie gazu powodowalo spadek obrotow i zgasniecie auta.

> Po przelaczeniu na gaz objawy mijaly (mam sekwencje). Na cieplym

> silniku auto odpadalo normalnie, ale mialo widocznie mniej mocy.

> Pojechalem podpiac go pod kompa. Wyszlo, iz zbyt uboga

> mieszanka. Sprawdzilem cisnienie, jakie daje pompa paliwa i bylo

> ok. Nastepnie po kolei odpinalem wtryskiwacze. Przy 3 od razu

> spdaly obroty, przy jednym bylo bez roznicy. Akurat trafila mi

> sie cala listwa, to wymienilem wszystkie wtryski. Ten, po

> ktorego odpieciu nie bylo roznicy w pracy silnika, mial widoczne

> uszkodzenie.

> Aha sprawdzilem jeszcze, czy komputer daje sygnal na wtryski i sam

> opor wtryskiwaczy (byl ok, wiec byla pewnosc, ze to musi byc

> jakies uszkodzenie mechaniczne).

No dokładnie te same objawy mam i chyba jest i winowajca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtryski sie nie psuja, tylko te dziurki sie zatykaja, ja bym

> wyczyscil i jak pomoze to zostawil jak jest.

A jak myślisz, czy z takim zabrudzeniem poradzi sobie środek do czyszczenia wtryskiwaczy dolewany do benzyny, czy raczej wymagane będzie mechaniczne mycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak myślisz, czy z takim zabrudzeniem poradzi sobie środek do

> czyszczenia wtryskiwaczy dolewany do benzyny, czy raczej

> wymagane będzie mechaniczne mycie?

Powiem Ci, co powiedzial mi moj mechanik - taki srodek albo pomoze, albo nie zeby.GIF Przy czym taki srodek kosztuje okolo 30zl, musialbym przynajmniej ze 40l benzyny zatankowac i to wyjezdzic. Czyli juz przewyzszyloby to koszt wymiany. No i albo by to pomoglo albo nie. A jak wymiesz, to masz pewnosc, ze bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak myślisz, czy z takim zabrudzeniem poradzi sobie środek do

> czyszczenia wtryskiwaczy dolewany do benzyny, czy raczej

> wymagane będzie mechaniczne mycie?

Jak sobie poradzi to na krótką metę. Wyczysciłem je szmatka nasączona benzyna ekstrakcyją, pocierając tą końcówke, ale zwykla benzyna tez pewnie brud pusci.

W lagunie ( 1994-1998r ) końcówka wtrysku wyglada tak , jest to plaska powierzchnia o przekroju kołowym o średnicyok 5-6mm z dwiema dziurkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm u mnie wlasnie sie zepsul Koncowka byla cala wypalona i

> poszczerbiona. Brakowalo tez kawalka uszczelki.

Ja bardziej kierowalem swoja wypowiedz co starej laguny tam koncowki czy nawet caly wtrysk jest z czegos jak by mosiadz, jak w innych autach wyglada to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bardziej kierowalem swoja wypowiedz co starej laguny tam koncowki

> czy nawet caly wtrysk jest z czegos jak by mosiadz, jak w innych

> autach wyglada to nie wiem.

A jeszcze zapytam - czy podobne objawy może powodować komputer sterujący praca silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Komputer silnika może symulować wszystkie problemy w pracy silnika od

> mulenia przez szarpanie po dymienie.

Jednak tryski. Sytuacja skończyła się dla mnie nad wyraz nieprzyjemnie, a cały wyraz rozpaczy dałem na Grupie Lubelskiej. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio to przechodzilem, wiec moge napisac U mnie objawy byly

> nastepujace - na zimnym silniku auto odpalalo dopiero za ktoryms

> razem, silnik i przez to cale auto dostawalo strasznych drgawek,

> kazde dodanie gazu powodowalo spadek obrotow i zgasniecie auta.

> Po przelaczeniu na gaz objawy mijaly (mam sekwencje). Na cieplym

> silniku auto odpadalo normalnie, ale mialo widocznie mniej mocy.

> Pojechalem podpiac go pod kompa. Wyszlo, iz zbyt uboga

> mieszanka. Sprawdzilem cisnienie, jakie daje pompa paliwa i bylo

> ok. Nastepnie po kolei odpinalem wtryskiwacze. Przy 3 od razu

> spdaly obroty, przy jednym bylo bez roznicy. Akurat trafila mi

> sie cala listwa, to wymienilem wszystkie wtryski. Ten, po

> ktorego odpieciu nie bylo roznicy w pracy silnika, mial widoczne

> uszkodzenie.

> Aha sprawdzilem jeszcze, czy komputer daje sygnal na wtryski i sam

> opor wtryskiwaczy (byl ok, wiec byla pewnosc, ze to musi byc

> jakies uszkodzenie mechaniczne).

mam podobne objawy, ale u mnie dziwna sytuacja- najpierw problemy byly jak w baku było 1/4 paliwa, a teraz jak jest ponizej połowy baku...jak zatankuje do pełna, problem mija... niby podobne objawy wskazuja na wtryskiwacze (choć na gazie dopiero z 6-7 tys km, a do tego jezdze tez na benzynie)...ale ten dziwny objaw z tankowaniem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobne objawy, ale u mnie dziwna sytuacja- najpierw problemy

> byly jak w baku było 1/4 paliwa, a teraz jak jest ponizej połowy

> baku...jak zatankuje do pełna, problem mija... niby podobne

> objawy wskazuja na wtryskiwacze (choć na gazie dopiero z 6-7 tys

> km, a do tego jezdze tez na benzynie)...ale ten dziwny objaw z

> tankowaniem....

mozliwe ze pompa paliwa siada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak tryski. Sytuacja skończyła się dla mnie nad wyraz

> nieprzyjemnie, a cały wyraz rozpaczy dałem na Grupie Lubelskiej.

> Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

No niezle jaja 300zl za podmiane wtrysków.

Jaki masz przebieg w tej lagunie ? Swoja droga na przebiegi 80tys na rok to troche za stare auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niezle jaja 300zl za podmiane wtrysków.

> Jaki masz przebieg w tej lagunie ? Swoja droga na przebiegi 80tys na

> rok to troche za stare auto

456kkm... i wiem że to dużo na stare auto ale nie stać mnie na młodsze, dawno bym zmienił samochód gdybym miał za co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobne objawy, ale u mnie dziwna sytuacja- najpierw problemy

> byly jak w baku było 1/4 paliwa, a teraz jak jest ponizej połowy

> baku...jak zatankuje do pełna, problem mija... niby podobne

> objawy wskazuja na wtryskiwacze (choć na gazie dopiero z 6-7 tys

> km, a do tego jezdze tez na benzynie)...ale ten dziwny objaw z

> tankowaniem....

Ciekawe, bo ten sam problem przerabiamy właśnie na forum audi. Pompę wykluczyliśmy. Świece, przewody, pompę paliwa również, bo wszystko nowe. Jutro powinienem wiedzieć, czy to nie problem z regulatorem ciśnienia paliwa. Jak to nie to, to może faktycznie wtryskiwacze, ale nie bardzo widzę tu powiązanie z ilością benzyny w baku. Może być coś jeszcze z przewodem powrotnym paliwa. Jak będzie przytkany, to ciśnienie na listwie też będzie za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdy występują takie objawy tylko na zimnym silniku, a po rozgrzaniu

> chodzi "cacy" to winna jest pompa?

takie objawy moga tez byc przy uszkodzonej lambdzie lub inny czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.