Skocz do zawartości

mały rekork spalania


marcin77

Rekomendowane odpowiedzi

> trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i

> klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy , czyli da się w miarę

> ekonomicznie spalać

Jak Ci się to kolego udało icon_eek.gif ja stosując się do zasady ecodrivingu pale zdecydowanie 1,5 l więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i

> klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy

ja mam 1,6 16V - i powiem Wam że nie chcę się denerwować grinser006.gif

jak go kupiłem - demo - i zrobiłem test'a hehe.gif to mi wyszło po mieście około 11L/100 angryfire.gif więc dałem sobie spokój z pomiarami i dociekanie ile pali spineyes.gif

ale jeśli jeżdżę powoli co mi się bardzo rzadko zdarza zlosnik.gif to widzę że faktycznie wskaźnik poziomu paliwa schodzi do zera wolno, ale drive.gif dynamicznie uzbroj_zlo.gifbananaevil.gif to wskaźnik w trymiga alien.gif jest na rezerwie

także mój pali tyle ile mu sie wleje mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i

Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4) - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij ....

Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by było normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli da się w miarę ekonomicznie spalać

no właśnie "w miarę"

bo ekonomicznie to to nie jest na silnik 1.4

mi tyle pali lanos w 4osoby+klima+pełny bagażnik i nie jestem z tego zadowolony

w takich warunkach jak opisałeś to ojca avensis 1.8 130koni pali 6litrów, a nawet i poniżej można zejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4)

> - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i

> ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij ....

> Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by

> było normalnie.

5 to chyba lekka przesada. Tyle to Panda pali.

7 litrów w trasie to IMO dobry wynik, choć np Megane Classic 1.6 w trasie do i z Chorwacji spalił mi 6,5 średnio. Teraz Lacek 1.6 ok 10.5 LPG wciąga, ale nie ma co narzekać, prawie 300kg róznicy w masie aut robi swoje...

Teścia Lacetti 1.4 pali 8.5 średnio (większość miasto) więc tez nie najgorzej. Cudów nie ma, chyba że w TDIkach z Niemiec po dziadku... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i

> klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy , czyli da się w miarę

> ekonomicznie spalać

Mój ostatnio zeszedł do 7,4 brawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ostatnio zeszedł do 7,4

A mi moim 1,8 udało się w zejść raz do 8l/100km, ale w drodze powrotnej już nie wiem ale ok 10-11/100.

nie jest to dużo ale mało też nie.

pali tak jak wciskam pedał gazu, a że mam ciężką nogę to no cóż ..... Przemilczę resztę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i

> klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy , czyli da się w miarę

> ekonomicznie spalać

mój stary post w FAQ/Spalanie

Quote:

Osiągnąłem najniższe spalanie - niecałe 6,5 l/100 km w trasie

Trasa Gdańsk - Warszawa, bez korków i klimy, jazda spokojna, w miarę szybka, nie musiałem zbyt często ostro przyśpieszać


Na gazie najniższe spalanie to 8,1 l/100 km - podobne warunki

Ale wystarczy tylko trochę bardziej dynamiczna jazda + włączona klima i spalanie co najmniej o litr większe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4)

> - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i

> ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij ....

> Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by

> było normalnie.

Trzeba pamietac, ze lacetti lekkie nie jest. A zeby jezdzic dynamicznie trzeba ten 1.4 cisnac a jak sie cisnie to i spala swoje. Daje sobie uciac malego palca, ze 1.8 spali tyle samo albo mniej. A diesel pewnie z ponizej 6l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 zaworowy,lubiący wysokie obroty i troche bagażu i 2 osoby więc jestem zadowolony, mialem swego czasu uniaka silnik 900 ten co w cc i wtrasie cisnąłem go to zawsze poniżej 5 l/100 było i to z kompletem ludzi i bagażu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4)

> - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i

> ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij ....

> Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by

> było normalnie.

Tylko, że do ciężkiego auta wstawiono silnik od kosiarki. Żeby to jeździło trzeba cały czas cisnąć, co przekłada się na większe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że do ciężkiego auta wstawiono silnik od kosiarki. Żeby to

> jeździło trzeba cały czas cisnąć, co przekłada się na większe

> spalanie.

Trzeba pamietac, ze tu nie tylko o pojemnosc chodzi. Zeby auto bylo ekonomiczne musi byc dobry stosunek masy do mocy co w przypadku 1.4 nie jest rewelacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak Ci się to kolego udało ja stosując się do zasady ecodrivingu

> pale zdecydowanie 1,5 l więcej

niedziela, ruch mały, styl jazdy "luzacki" nie kapeluszniczy , 3tys. obr. właściwie nie przekraczałem, na siłę nie wyprzedzałem aby dojechać zlosnik.gif (podróż wydłużyła się tylko o 15-20 min od mojego "zwykłego tempa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba pamietac, ze lacetti lekkie nie jest. A zeby jezdzic

> dynamicznie trzeba ten 1.4 cisnac a jak sie cisnie to i spala

> swoje. Daje sobie uciac malego palca, ze 1.8 spali tyle samo

> albo mniej. A diesel pewnie z ponizej 6l.

Masz racje, bo moje 1,8 spala tyle ile wasze 1,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie teraz czytam te posty, to aż mi się morda śmieje zeby.GIF

Jak kupowałem nowy samochód, myślałem co wybrać, aveo czy laczka, cena była taka sama, co prawda bardziej mi się podobało aveo, ale mimo że laczek oklepany, to jednak już numerek wyższa klasa.

Ostatecznie postawiłem na ekonomiczność i na to co mniej oklepane i teraz jestem cholernie zadowolony bo drugiego takiego w okolicy nie widziałem, a spalanie w trasie niecałe 5,5litra/100 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co kto lubi, też chciałem aveo (akurat sedan) ale wolałem większe i wygodniejsze, lepiej wyposażone, lepsze materiały , a po jeździe aveo wolałem dopłacic i mam lacetti , spala ciut wiecej ale jest wygodniej ok.gif (dodam że rodzina 2+2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co kto lubi, też chciałem aveo (akurat sedan) ale wolałem większe i

> wygodniejsze, lepiej wyposażone, lepsze materiały , a po jeździe

> aveo wolałem dopłacic i mam lacetti , spala ciut wiecej ale jest

> wygodniej (dodam że rodzina 2+2)

Ja też mam rodzinkę 2+2 i na brak wygody nie narzekam.

Nie zauważyłem jakiejś większej różnicy w komforcie jazdy między laczkiem a aveo sedanem, a jeśli chodzi o przestrzeń w środku, to nawet wydaje się być więcej miejsca w aveo o bagażniku już nie wspominam , bo ten jest o wiele większy niż w lacetti hatchback.

Jakoś materiałów owszem lepsza w laczku, ale w aveo za to nowocześniej, a co do wyposażenia, to za bardzo nie rozumie, czego nie ma aveo co ma lacetti? biglaugh.gif

Ale zgadza się, to wszystko kwestia gustu i każdy swoje chwali, ale spalanie 10l/100 w mieście ostatecznie zdyskwalifikowała laczka w moich oczach w porównaniu do teraźniejszych nie całych 7/100, 10 litrów to dla mnie kosmos yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz faktycznie poza gabarytami nie różni się za wiele, ale w chwili zakupu czyli 2006 aveo miało deskę sam plastik, boczki sam plastik, silnik 1.2 70pare KM a 1.4 16v kosztował tyle co lacetti 1.4 16v, poza tym aveo składa się jak karton w razie (odpukać) poważniejszej kolizji grinser006.gif, jakbym teraz kupował to pewnie byłoby coś jeszcze innego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz faktycznie poza gabarytami nie różni się za wiele, ale w chwili

> zakupu czyli 2006 aveo miało deskę sam plastik, boczki sam

> plastik, silnik 1.2 70pare KM a 1.4 16v kosztował tyle co

> lacetti 1.4 16v, poza tym aveo składa się jak karton w razie

> (odpukać) poważniejszej kolizji

To napisze Ci pewne porównanie jako ciekawostkę biglaugh.gif

W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) aveo otrzymało oceny:

- dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i pasażera: *****

- dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na tylnym siedzeniu: ***

- dla ochrony przed dachowaniem dostało ****

Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali *****.

Lacetti nie miało testu zderzeniowego w Europie, ale bliźniacze Suzuki Forenza miało testy w USA.

W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) otrzymało oceny:

- dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i pasażera: ****

- dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na tylnym siedzeniu: ***

- dla ochrony przed dachowaniem: ****

Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali (*****).

Jak jasno widać aveo w tym samym teście otrzymało o gwiazdkę więcej niż lacetti, dlatego zastanawia mnie jaki by był wynik testu dla lacetti w EuroNCAP, skoro aveo dostało 2 gwiazdki, to ile by uzyskało lacetti, skoro wypadło w teście NHTSA gorzej? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napisze Ci pewne porównanie jako ciekawostkę

> W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety

> Administration (NHTSA) aveo otrzymało oceny:

> - dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i

> pasażera: *****

> - dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na

> tylnym siedzeniu: ***

> - dla ochrony przed dachowaniem dostało ****

> Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali *****.

> Lacetti nie miało testu zderzeniowego w Europie, ale bliźniacze

> Suzuki Forenza miało testy w USA.

> W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety

> Administration (NHTSA) otrzymało oceny:

> - dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i

> pasażera: ****

> - dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na

> tylnym siedzeniu: ***

> - dla ochrony przed dachowaniem: ****

> Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali (*****).

> Jak jasno widać aveo w tym samym teście otrzymało o gwiazdkę więcej

> niż lacetti, dlatego zastanawia mnie jaki by był wynik testu dla

> lacetti w EuroNCAP, skoro aveo dostało 2 gwiazdki, to ile by

> uzyskało lacetti, skoro wypadło w teście NHTSA gorzej?

Trzeba pamietac, ze tamte testy sa zupelnie inne. W NCAP aveo sedan T250 ma 2 gwazdki a dach sklada sie jak pudelko po zapalkach. Juz to ktorys raz tlumacze, ze to cholernei neibezpieczny samochod w porwnaniu do hb jak i lacetti.

chevrolet-aveo-crashtest_high.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd wiesz jak zachował by się lacetti w teście NCAP, skoro go nie

> przeprowadzono, a w teście amerykańskim zarobił o jedną

> gwiazdkę mniej od AVEO.

> Nie zmienia to oczywiście faktu że aveo sedan w teście NCAP wypadł

> tragicznie

Musialy byc jakies testy jak inaczej dostalby homologacje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy tutaj macie zderzenie czołowe przeprowadzone w usa

> a tutaj zderzenie boczne

> jak widać przy czołowym tył głowy uderza od środkowy słupek, dosyć

> niebezpieczne

> a przy bocznym boczna poduszka nie chroni ramienia kierowcy, do tego

> ponownie pasy fatalnie trzymają

Najważniejsze, że struktura kabiny w Lacetti pozostała nienaruszona waytogo.gif.

Na bezpieczeństwo pasażerów mają wpływ też inne czynniki, główym (oprócz sztywności kabiny) jest masa auta - jakby spotkały się Lacetti i Aveo w takim 'teście' na drodze wolałbym siedzieć w Lacetti, choć ma 1 gwiazdkę mniej...

Swoją drogą to dziwne, że Aveo 4D jest dużo słabsze od 3D... hmm.gif W 3D musieli zrobić sztywniejszą konstrukcję dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najważniejsze, że struktura kabiny w Lacetti pozostała nienaruszona

> .

> Na bezpieczeństwo pasażerów mają wpływ też inne czynniki, główym

> (oprócz sztywności kabiny) jest masa auta - jakby spotkały się

> Lacetti i Aveo w takim 'teście' na drodze wolałbym siedzieć w

> Lacetti, choć ma 1 gwiazdkę mniej...

> Swoją drogą to dziwne, że Aveo 4D jest dużo słabsze od 3D... W 3D

> musieli zrobić sztywniejszą konstrukcję dachu.

Podzielam zdanie Ivik'a, podczas zderzenia też wolał bym być w lacetti.

Życzę aby nikt się nie przekonał o tym na własnej skórze. drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (oprócz sztywności kabiny) jest masa auta - jakby spotkały się

> Lacetti i Aveo w takim 'teście' na drodze wolałbym siedzieć w

> Lacetti, choć ma 1 gwiazdkę mniej...

> Swoją drogą to dziwne, że Aveo 4D jest dużo słabsze od 3D... W 3D

> musieli zrobić sztywniejszą konstrukcję dachu.

A ja bym nie chciał siedzieć w żadnym z tych samochodów podczas wypadku i jedno i drugie do najbezpieczniejszych aut nie należy, ale nie każdy ma ponad 50000zł na nowy samochód, więc skoro nie są bezpieczne, to niech przynajmniej będa ekonomicznym i w miare wygodnym środkiem transportu. Aveo pod tym względem spełnia moje oczekiwania w 100%.

A wolę nowy niby niebezpieczny aveo, niż używanego bezpiecznego grata z zachodu w podobnej cenie...bo pewnie okazało by się że ten bezpieczniejszy juz był tak wyklepany i ponaciągany , że przy kolejnym wypadku, jego strefa zgniotu mogła by się skończyć na tylnym siedzeniu, a 8 poduszek które tam powinny być dziwnym trafem nie odpaliły biglaugh.gif

Trzeba się cieszyć tym co sie ma, wszystko ma swoje wady i zalety grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam i oczom nie wierzę !!!! icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif

moje auto też nazywa się Chevrolet, ma silnik 2.0, waży 1,5 tony i podczas wyprawy na wakacje spaliło 7,2 benzyny większośc na klimie, jazda spokojna 100 - 110 k/h

w mieście kiedy wiecznie sie śpieszę, hamuje, przyśpieszam, denerwuje się ma L-ki słowem jestem zapszeczeneim ekolegicznej jazdy nigdy nie spaliłem wiecej niż 11 litrów!!!

gdzie tu sens, gdzie logika, żeby 1.4 paliło nie dość, że nie mniej to wiecej niż mój czołg

Panowie to jakiś KOSZMAR sciana.gifscrewy.gifmlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam, czytam i oczom nie wierzę !!!!

> moje auto też nazywa się Chevrolet, ma silnik 2.0, waży 1,5 tony i

> podczas wyprawy na wakacje spaliło 7,2 benzyny większośc na

> klimie, jazda spokojna 100 - 110 k/h

> w mieście kiedy wiecznie sie śpieszę, hamuje, przyśpieszam, denerwuje

> się ma L-ki słowem jestem zapszeczeneim ekolegicznej jazdy nigdy

> nie spaliłem wiecej niż 11 litrów!!!

> gdzie tu sens, gdzie logika, żeby 1.4 paliło nie dość, że nie mniej

> to wiecej niż mój czołg

> Panowie to jakiś KOSZMAR

To dość zabawne, bo moje 1,5 tonowe auto marki chevrolet nigdy nie schodzi poniżej 10 litrów na trasie przy zachowaniu wszelkich zasad ekologicznej jazdy , nie przekraczaniu 90.

W mieście pali 11 i jest to najmniejsza amplituda spalania w aucie jakim dotychczas miałem okazję jeździć, czasem pożyczam subaru forestera i spala mi mniej przy dużym bucie.

Może powinienem założyć gaz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !!, wiele razy było wałkowane czemu 1.4 tyle pali , ja tylko chciałem w tym poście napisać że da się mało spalić (jak na lacetti i silnik 1.4), więc ciągłe pisanie a moje 2.0, 1.8, 1.2 itp nijak ma się do laczka 1.4 tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie !!, wiele razy było wałkowane czemu 1.4 tyle pali , ja tylko

> chciałem w tym poście napisać że da się mało spalić (jak na

> lacetti i silnik 1.4), więc ciągłe pisanie a moje 2.0, 1.8, 1.2

> itp nijak ma się do laczka 1.4

No fakt, OGROMNE GRATULACJE bo jak widzę nikomu z posiadaczy lacetti 1.4 ta sztuka się nie udała ok.gif

Jak komuś się uda spalić aveo 1,2 mniej niż 5l/100, to też bym prosił o pochwalenie się.... ale mam nadzieję że uda mi się to pierwszemu biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dołączyć do tematu. Mój samochód to lacek kombi silnik 1.6L, jazda głównie po mieście, małe trasy, a spalanie nie przekracza 9l. Trasa ok. 7l

Co do spalania, to uważam że spalanie w głównej mierze zależy od masy samochodu, a nie od pojemności silnika. Być może, że silnik 1.4L jest zbyt mały do tej masy samochody,a więc jazda na mniejszym biegu, a tym samym i spalanie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No fakt, OGROMNE GRATULACJE bo jak widzę nikomu z posiadaczy lacetti

> 1.4 ta sztuka się nie udała

> Jak komuś się uda spalić aveo 1,2 mniej niż 5l/100, to też bym prosił

> o pochwalenie się.... ale mam nadzieję że uda mi się to

> pierwszemu

spamer zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może, że silnik 1.4L

> jest zbyt mały do tej masy samochody,a więc jazda na mniejszym

> biegu, a tym samym i spalanie większe.

właśnie najczęściej o to chodzi, lanosy 2.0 150KM palą mniej niż 1.6 106KM

ale pierwsza myśl zawsze jest taka,że jak duży silnik to musi dużo pić

silnik po prostu ma być odpowiedni do masy auta, a w większości aut silniki są za słabe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie najczęściej o to chodzi, lanosy 2.0 150KM palą mniej niż 1.6

> 106KM

> ale pierwsza myśl zawsze jest taka,że jak duży silnik to musi dużo

> pić

> silnik po prostu ma być odpowiedni do masy auta, a w większości aut

> silniki są za słabe

a po drugie małe silniki potrafią mieć zaoszczędzone na czujnikach (przepływka lub zespół czujników podciśnienia i temp w kolektorze dolotowym) i stąd palić więcej ze względu na mniej precyzyjne ustalanie mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.