marcin77 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy , czyli da się w miarę ekonomicznie spalać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafre Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i > klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy , czyli da się w miarę > ekonomicznie spalać Jak Ci się to kolego udało ja stosując się do zasady ecodrivingu pale zdecydowanie 1,5 l więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi79 Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i > klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy ja mam 1,6 16V - i powiem Wam że nie chcę się denerwować jak go kupiłem - demo - i zrobiłem test'a to mi wyszło po mieście około 11L/100 więc dałem sobie spokój z pomiarami i dociekanie ile pali ale jeśli jeżdżę powoli co mi się bardzo rzadko zdarza to widzę że faktycznie wskaźnik poziomu paliwa schodzi do zera wolno, ale dynamicznie to wskaźnik w trymiga jest na rezerwie także mój pali tyle ile mu sie wleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4) - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij .... Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by było normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > czyli da się w miarę ekonomicznie spalać no właśnie "w miarę" bo ekonomicznie to to nie jest na silnik 1.4 mi tyle pali lanos w 4osoby+klima+pełny bagażnik i nie jestem z tego zadowolony w takich warunkach jak opisałeś to ojca avensis 1.8 130koni pali 6litrów, a nawet i poniżej można zejść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 > Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4) > - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i > ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij .... > Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by > było normalnie. 5 to chyba lekka przesada. Tyle to Panda pali. 7 litrów w trasie to IMO dobry wynik, choć np Megane Classic 1.6 w trasie do i z Chorwacji spalił mi 6,5 średnio. Teraz Lacek 1.6 ok 10.5 LPG wciąga, ale nie ma co narzekać, prawie 300kg róznicy w masie aut robi swoje... Teścia Lacetti 1.4 pali 8.5 średnio (większość miasto) więc tez nie najgorzej. Cudów nie ma, chyba że w TDIkach z Niemiec po dziadku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i > klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy , czyli da się w miarę > ekonomicznie spalać Mój ostatnio zeszedł do 7,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WnuQ Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Mój ostatnio zeszedł do 7,4 A mi moim 1,8 udało się w zejść raz do 8l/100km, ale w drodze powrotnej już nie wiem ale ok 10-11/100. nie jest to dużo ale mało też nie. pali tak jak wciskam pedał gazu, a że mam ciężką nogę to no cóż ..... Przemilczę resztę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > trasa 700km spalanie średnie 7,04 /100km, predkosci stale 100-110 i > klimatyzacja przez jakies 30-40% trasy , czyli da się w miarę > ekonomicznie spalać mój stary post w FAQ/Spalanie Quote: Osiągnąłem najniższe spalanie - niecałe 6,5 l/100 km w trasie Trasa Gdańsk - Warszawa, bez korków i klimy, jazda spokojna, w miarę szybka, nie musiałem zbyt często ostro przyśpieszać Na gazie najniższe spalanie to 8,1 l/100 km - podobne warunki Ale wystarczy tylko trochę bardziej dynamiczna jazda + włączona klima i spalanie co najmniej o litr większe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4) > - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i > ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij .... > Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by > było normalnie. Trzeba pamietac, ze lacetti lekkie nie jest. A zeby jezdzic dynamicznie trzeba ten 1.4 cisnac a jak sie cisnie to i spala swoje. Daje sobie uciac malego palca, ze 1.8 spali tyle samo albo mniej. A diesel pewnie z ponizej 6l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 16 zaworowy,lubiący wysokie obroty i troche bagażu i 2 osoby więc jestem zadowolony, mialem swego czasu uniaka silnik 900 ten co w cc i wtrasie cisnąłem go to zawsze poniżej 5 l/100 było i to z kompletem ludzi i bagażu, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Nie uważacie że to przegięcie ? Niby nowoczesny, nieduży silnik (1,4) > - warunki przez kolegę podane to szczyt ekonomicznej jazdy i > ponad 7l/100 km ? Jak mały smok benzynopij .... > Ekonomicznie to by było dla mnie w tych warunkach 5/100, 6-6,5 to by > było normalnie. Tylko, że do ciężkiego auta wstawiono silnik od kosiarki. Żeby to jeździło trzeba cały czas cisnąć, co przekłada się na większe spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Tylko, że do ciężkiego auta wstawiono silnik od kosiarki. Żeby to > jeździło trzeba cały czas cisnąć, co przekłada się na większe > spalanie. Trzeba pamietac, ze tu nie tylko o pojemnosc chodzi. Zeby auto bylo ekonomiczne musi byc dobry stosunek masy do mocy co w przypadku 1.4 nie jest rewelacyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Jak Ci się to kolego udało ja stosując się do zasady ecodrivingu > pale zdecydowanie 1,5 l więcej niedziela, ruch mały, styl jazdy "luzacki" nie kapeluszniczy , 3tys. obr. właściwie nie przekraczałem, na siłę nie wyprzedzałem aby dojechać (podróż wydłużyła się tylko o 15-20 min od mojego "zwykłego tempa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WnuQ Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Trzeba pamietac, ze lacetti lekkie nie jest. A zeby jezdzic > dynamicznie trzeba ten 1.4 cisnac a jak sie cisnie to i spala > swoje. Daje sobie uciac malego palca, ze 1.8 spali tyle samo > albo mniej. A diesel pewnie z ponizej 6l. Masz racje, bo moje 1,8 spala tyle ile wasze 1,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 Jak sobie teraz czytam te posty, to aż mi się morda śmieje Jak kupowałem nowy samochód, myślałem co wybrać, aveo czy laczka, cena była taka sama, co prawda bardziej mi się podobało aveo, ale mimo że laczek oklepany, to jednak już numerek wyższa klasa. Ostatecznie postawiłem na ekonomiczność i na to co mniej oklepane i teraz jestem cholernie zadowolony bo drugiego takiego w okolicy nie widziałem, a spalanie w trasie niecałe 5,5litra/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 co kto lubi, też chciałem aveo (akurat sedan) ale wolałem większe i wygodniejsze, lepiej wyposażone, lepsze materiały , a po jeździe aveo wolałem dopłacic i mam lacetti , spala ciut wiecej ale jest wygodniej (dodam że rodzina 2+2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 > co kto lubi, też chciałem aveo (akurat sedan) ale wolałem większe i > wygodniejsze, lepiej wyposażone, lepsze materiały , a po jeździe > aveo wolałem dopłacic i mam lacetti , spala ciut wiecej ale jest > wygodniej (dodam że rodzina 2+2) Ja też mam rodzinkę 2+2 i na brak wygody nie narzekam. Nie zauważyłem jakiejś większej różnicy w komforcie jazdy między laczkiem a aveo sedanem, a jeśli chodzi o przestrzeń w środku, to nawet wydaje się być więcej miejsca w aveo o bagażniku już nie wspominam , bo ten jest o wiele większy niż w lacetti hatchback. Jakoś materiałów owszem lepsza w laczku, ale w aveo za to nowocześniej, a co do wyposażenia, to za bardzo nie rozumie, czego nie ma aveo co ma lacetti? Ale zgadza się, to wszystko kwestia gustu i każdy swoje chwali, ale spalanie 10l/100 w mieście ostatecznie zdyskwalifikowała laczka w moich oczach w porównaniu do teraźniejszych nie całych 7/100, 10 litrów to dla mnie kosmos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 teraz faktycznie poza gabarytami nie różni się za wiele, ale w chwili zakupu czyli 2006 aveo miało deskę sam plastik, boczki sam plastik, silnik 1.2 70pare KM a 1.4 16v kosztował tyle co lacetti 1.4 16v, poza tym aveo składa się jak karton w razie (odpukać) poważniejszej kolizji , jakbym teraz kupował to pewnie byłoby coś jeszcze innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 > teraz faktycznie poza gabarytami nie różni się za wiele, ale w chwili > zakupu czyli 2006 aveo miało deskę sam plastik, boczki sam > plastik, silnik 1.2 70pare KM a 1.4 16v kosztował tyle co > lacetti 1.4 16v, poza tym aveo składa się jak karton w razie > (odpukać) poważniejszej kolizji To napisze Ci pewne porównanie jako ciekawostkę W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) aveo otrzymało oceny: - dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i pasażera: ***** - dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na tylnym siedzeniu: *** - dla ochrony przed dachowaniem dostało **** Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali *****. Lacetti nie miało testu zderzeniowego w Europie, ale bliźniacze Suzuki Forenza miało testy w USA. W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) otrzymało oceny: - dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i pasażera: **** - dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na tylnym siedzeniu: *** - dla ochrony przed dachowaniem: **** Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali (*****). Jak jasno widać aveo w tym samym teście otrzymało o gwiazdkę więcej niż lacetti, dlatego zastanawia mnie jaki by był wynik testu dla lacetti w EuroNCAP, skoro aveo dostało 2 gwiazdki, to ile by uzyskało lacetti, skoro wypadło w teście NHTSA gorzej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 > To napisze Ci pewne porównanie jako ciekawostkę > W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety > Administration (NHTSA) aveo otrzymało oceny: > - dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i > pasażera: ***** > - dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na > tylnym siedzeniu: *** > - dla ochrony przed dachowaniem dostało **** > Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali *****. > Lacetti nie miało testu zderzeniowego w Europie, ale bliźniacze > Suzuki Forenza miało testy w USA. > W testach wykonanych przez the National Highway Traffic Safety > Administration (NHTSA) otrzymało oceny: > - dla zderzenia czołowego pod względem ochrony tak kierowcy jak i > pasażera: **** > - dla zderzenia bocznego pod względem ochrony na przednim jak i na > tylnym siedzeniu: *** > - dla ochrony przed dachowaniem: **** > Wszystkie oceny w pięciogwiazdkowej skali (*****). > Jak jasno widać aveo w tym samym teście otrzymało o gwiazdkę więcej > niż lacetti, dlatego zastanawia mnie jaki by był wynik testu dla > lacetti w EuroNCAP, skoro aveo dostało 2 gwiazdki, to ile by > uzyskało lacetti, skoro wypadło w teście NHTSA gorzej? Trzeba pamietac, ze tamte testy sa zupelnie inne. W NCAP aveo sedan T250 ma 2 gwazdki a dach sklada sie jak pudelko po zapalkach. Juz to ktorys raz tlumacze, ze to cholernei neibezpieczny samochod w porwnaniu do hb jak i lacetti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 A skąd wiesz jak zachował by się lacetti w teście NCAP, skoro go nie przeprowadzono, a w teście amerykańskim zarobił o jedną gwiazdkę mniej od AVEO. Nie zmienia to oczywiście faktu że aveo sedan w teście NCAP wypadł tragicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 > A skąd wiesz jak zachował by się lacetti w teście NCAP, skoro go nie > przeprowadzono, a w teście amerykańskim zarobił o jedną > gwiazdkę mniej od AVEO. > Nie zmienia to oczywiście faktu że aveo sedan w teście NCAP wypadł > tragicznie Musialy byc jakies testy jak inaczej dostalby homologacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 > Musialy byc jakies testy jak inaczej dostalby homologacje Pierwsze słysze żeby testy zderzeniowe NCAP, były potrzebne do uzyskania homologacji na samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 no to gratuluję ,napisz coś jeszcze o tapicerce i wykończeniu , wygodzie i miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 11 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2009 koledzy macie zderzenie czołowe przeprowadzone w usa a zderzenie boczne jak widać przy czołowym tył głowy uderza od środkowy słupek, dosyć niebezpieczne a przy bocznym boczna poduszka nie chroni ramienia kierowcy, do tego ponownie pasy fatalnie trzymają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 jaki zwiazek ma test zderzeniowy ze spalaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafre Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > jaki zwiazek ma test zderzeniowy ze spalaniem? Zaczęło się od spalania a mamy testy zderzeniowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > jaki zwiazek ma test zderzeniowy ze spalaniem? ja tego wątku nie poruszyłem w temacie spalania... koledzy się zastanawiali nad bezpieczeństwem laczka to odesłałem ich do filmików z crash testów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > koledzy tutaj macie zderzenie czołowe przeprowadzone w usa > a tutaj zderzenie boczne > jak widać przy czołowym tył głowy uderza od środkowy słupek, dosyć > niebezpieczne > a przy bocznym boczna poduszka nie chroni ramienia kierowcy, do tego > ponownie pasy fatalnie trzymają Najważniejsze, że struktura kabiny w Lacetti pozostała nienaruszona . Na bezpieczeństwo pasażerów mają wpływ też inne czynniki, główym (oprócz sztywności kabiny) jest masa auta - jakby spotkały się Lacetti i Aveo w takim 'teście' na drodze wolałbym siedzieć w Lacetti, choć ma 1 gwiazdkę mniej... Swoją drogą to dziwne, że Aveo 4D jest dużo słabsze od 3D... W 3D musieli zrobić sztywniejszą konstrukcję dachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WnuQ Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > Najważniejsze, że struktura kabiny w Lacetti pozostała nienaruszona > . > Na bezpieczeństwo pasażerów mają wpływ też inne czynniki, główym > (oprócz sztywności kabiny) jest masa auta - jakby spotkały się > Lacetti i Aveo w takim 'teście' na drodze wolałbym siedzieć w > Lacetti, choć ma 1 gwiazdkę mniej... > Swoją drogą to dziwne, że Aveo 4D jest dużo słabsze od 3D... W 3D > musieli zrobić sztywniejszą konstrukcję dachu. Podzielam zdanie Ivik'a, podczas zderzenia też wolał bym być w lacetti. Życzę aby nikt się nie przekonał o tym na własnej skórze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > (oprócz sztywności kabiny) jest masa auta - jakby spotkały się > Lacetti i Aveo w takim 'teście' na drodze wolałbym siedzieć w > Lacetti, choć ma 1 gwiazdkę mniej... > Swoją drogą to dziwne, że Aveo 4D jest dużo słabsze od 3D... W 3D > musieli zrobić sztywniejszą konstrukcję dachu. A ja bym nie chciał siedzieć w żadnym z tych samochodów podczas wypadku i jedno i drugie do najbezpieczniejszych aut nie należy, ale nie każdy ma ponad 50000zł na nowy samochód, więc skoro nie są bezpieczne, to niech przynajmniej będa ekonomicznym i w miare wygodnym środkiem transportu. Aveo pod tym względem spełnia moje oczekiwania w 100%. A wolę nowy niby niebezpieczny aveo, niż używanego bezpiecznego grata z zachodu w podobnej cenie...bo pewnie okazało by się że ten bezpieczniejszy juz był tak wyklepany i ponaciągany , że przy kolejnym wypadku, jego strefa zgniotu mogła by się skończyć na tylnym siedzeniu, a 8 poduszek które tam powinny być dziwnym trafem nie odpaliły Trzeba się cieszyć tym co sie ma, wszystko ma swoje wady i zalety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > Zaczęło się od spalania a mamy testy zderzeniowe czyli można zamkną temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > czyli można zamkną temat CZYŃ SWOJĄ POWINNOŚĆ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > CZYŃ SWOJĄ POWINNOŚĆ nie mam uprawnień , ale popisac można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > nie mam uprawnień , ale popisac można No jak jeszcze trochę pospamujemy, to zaraz ktoś zamknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 Czytam, czytam i oczom nie wierzę !!!! moje auto też nazywa się Chevrolet, ma silnik 2.0, waży 1,5 tony i podczas wyprawy na wakacje spaliło 7,2 benzyny większośc na klimie, jazda spokojna 100 - 110 k/h w mieście kiedy wiecznie sie śpieszę, hamuje, przyśpieszam, denerwuje się ma L-ki słowem jestem zapszeczeneim ekolegicznej jazdy nigdy nie spaliłem wiecej niż 11 litrów!!! gdzie tu sens, gdzie logika, żeby 1.4 paliło nie dość, że nie mniej to wiecej niż mój czołg Panowie to jakiś KOSZMAR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > w mieście kiedy wiecznie sie śpieszę, hamuje, przyśpieszam, denerwuje > się ma L-ki słowem jestem zapszeczeneim ekolegicznej jazdy nigdy > nie spaliłem wiecej niż 11 litrów!!! Bo w Zamościu nie ma korków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raphael Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > Czytam, czytam i oczom nie wierzę !!!! > moje auto też nazywa się Chevrolet, ma silnik 2.0, waży 1,5 tony i > podczas wyprawy na wakacje spaliło 7,2 benzyny większośc na > klimie, jazda spokojna 100 - 110 k/h > w mieście kiedy wiecznie sie śpieszę, hamuje, przyśpieszam, denerwuje > się ma L-ki słowem jestem zapszeczeneim ekolegicznej jazdy nigdy > nie spaliłem wiecej niż 11 litrów!!! > gdzie tu sens, gdzie logika, żeby 1.4 paliło nie dość, że nie mniej > to wiecej niż mój czołg > Panowie to jakiś KOSZMAR To dość zabawne, bo moje 1,5 tonowe auto marki chevrolet nigdy nie schodzi poniżej 10 litrów na trasie przy zachowaniu wszelkich zasad ekologicznej jazdy , nie przekraczaniu 90. W mieście pali 11 i jest to najmniejsza amplituda spalania w aucie jakim dotychczas miałem okazję jeździć, czasem pożyczam subaru forestera i spala mi mniej przy dużym bucie. Może powinienem założyć gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 Panowie !!, wiele razy było wałkowane czemu 1.4 tyle pali , ja tylko chciałem w tym poście napisać że da się mało spalić (jak na lacetti i silnik 1.4), więc ciągłe pisanie a moje 2.0, 1.8, 1.2 itp nijak ma się do laczka 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > Panowie !!, wiele razy było wałkowane czemu 1.4 tyle pali , ja tylko > chciałem w tym poście napisać że da się mało spalić (jak na > lacetti i silnik 1.4), więc ciągłe pisanie a moje 2.0, 1.8, 1.2 > itp nijak ma się do laczka 1.4 No fakt, OGROMNE GRATULACJE bo jak widzę nikomu z posiadaczy lacetti 1.4 ta sztuka się nie udała Jak komuś się uda spalić aveo 1,2 mniej niż 5l/100, to też bym prosił o pochwalenie się.... ale mam nadzieję że uda mi się to pierwszemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WacekPlacek Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Chciałbym dołączyć do tematu. Mój samochód to lacek kombi silnik 1.6L, jazda głównie po mieście, małe trasy, a spalanie nie przekracza 9l. Trasa ok. 7l Co do spalania, to uważam że spalanie w głównej mierze zależy od masy samochodu, a nie od pojemności silnika. Być może, że silnik 1.4L jest zbyt mały do tej masy samochody,a więc jazda na mniejszym biegu, a tym samym i spalanie większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > No fakt, OGROMNE GRATULACJE bo jak widzę nikomu z posiadaczy lacetti > 1.4 ta sztuka się nie udała > Jak komuś się uda spalić aveo 1,2 mniej niż 5l/100, to też bym prosił > o pochwalenie się.... ale mam nadzieję że uda mi się to > pierwszemu spamer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > Bo w Zamościu nie ma korków niestety już od kilku lat są... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > To dość zabawne, bo moje 1,5 tonowe auto marki chevrolet nigdy nie > schodzi poniżej 10 litrów pisałem, ze tyle pali benzyny, gazu pali 11-13 litrów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > Być może, że silnik 1.4L > jest zbyt mały do tej masy samochody,a więc jazda na mniejszym > biegu, a tym samym i spalanie większe. właśnie najczęściej o to chodzi, lanosy 2.0 150KM palą mniej niż 1.6 106KM ale pierwsza myśl zawsze jest taka,że jak duży silnik to musi dużo pić silnik po prostu ma być odpowiedni do masy auta, a w większości aut silniki są za słabe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > właśnie najczęściej o to chodzi, lanosy 2.0 150KM palą mniej niż 1.6 > 106KM > ale pierwsza myśl zawsze jest taka,że jak duży silnik to musi dużo > pić > silnik po prostu ma być odpowiedni do masy auta, a w większości aut > silniki są za słabe a po drugie małe silniki potrafią mieć zaoszczędzone na czujnikach (przepływka lub zespół czujników podciśnienia i temp w kolektorze dolotowym) i stąd palić więcej ze względu na mniej precyzyjne ustalanie mieszanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > właśnie najczęściej o to chodzi, lanosy 2.0 150KM palą mniej to Kolegę trochę poniosło już... ale chciał bym takiego 3d 2,0 i 150 kucy do zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > to Kolegę trochę poniosło już... > ale chciał bym takiego 3d 2,0 i 150 kucy do zabawy nie nie poniosło, porozmawiaj z użytkownikami takich lanosów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 > niestety już od kilku lat są... Zatem życzę wszystkim użytkownikom dróg zamojskich korków Bo jak jadę do firmy to w końcu mogę normalnie pojeździć po mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.