bratPit Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Witajcie, zaświeciła mi kontrolka Airbagu rano więc wracając z pracy podjechałem do zaprzyjaźnionego serwisu, podpiąłem Techa i wyszła usterka występująca 72- Nieprawidłowe działanie obwodu poduszki powietrznej bocznej, poduszka kierowcy. Poruszałem fotelem, kablami, złączką pod fotelem i dalej była w statusie występująca więc oczywiście nie szło tego wykasować, pytanie co z tym zrobić, czy to tradycyjnie złączka? a jeżeli tak to czy są alternatywy dla oryginalnego zestawu naprawczego złącza poduszki ( nr katalogowy 90 97 169 - nie mylić z numerem części), oczywiście poza lutowaniem ? dzięki za sugestie, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Podpasować złącza z innej marki. Ze względów bezpieczeństwa stosować złącza dedykowane do poduch, tj. takie, które zwierają obwód podczas rozłączania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu. Ja ją przeczyściłem Kontaktem, następnie wpiąłem i zacisnąłem opaską plastykową samozaciskową... Spokój na lata... PS. natomiast na złacza pod fotelem najlepsze lekarstwo to wycięcie kostek i polutowanie (nawet pracownik ASO Opel mi to polecał). PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy, czyli tego cisnieniowego wyzwalacza w drzwiach - obejrzyj połaczenie drzwi ze słupkiem!!! Nic dziwnego, że majtanie kablami pod fotelem nic nie dało... Ten błąd, o którym myślałeś ma nr 77... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > Jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu. Ja ją > przeczyściłem Kontaktem, następnie wpiąłem i zacisnąłem opaską plastykową samozaciskową... > Spokój na lata... o widzisz, o tym zapomniałem, muszę tam sprawdzić, > PS. natomiast na złacza pod fotelem najlepsze lekarstwo to wycięcie kostek i polutowanie (nawet > pracownik ASO Opel mi to polecał). wiem, u nas na serwisie tak czasem robili jak klient nie chciał płacić za ten zestaw naprawczy złącza, ale to ... mało eleganckie rozwiązanie, > PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy, czyli tego cisnieniowego wyzwalacza w > drzwiach - obejrzyj połaczenie drzwi ze słupkiem!!! Nic dziwnego, że majtanie kablami pod > fotelem nic nie dało... Ten błąd, o którym myślałeś ma nr 77... cóż, opis taki widniał na Techu 2 (oryginalnym), zapomniałem że to często mylące i nie sprawdziłem, dzięki wielkie, będę szukał po instalacji zatem, być może połamały się kable w przelotce, gdzieś na złączce itd :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > mało eleganckie rozwiązanie, ale wielce skuteczne, pewne, więc bezpieczne i nie ma się co wstydzić, bo nikt tego nie widzi... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > ale wielce skuteczne, pewne, więc bezpieczne i nie ma się co wstydzić, bo nikt tego nie widzi... master... wiesz... ja zboczony technicznie jestem brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 > PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy, czyli tego cisnieniowego wyzwalacza w > drzwiach - obejrzyj połaczenie drzwi ze słupkiem!!! podłączyłem znów Techa dziś i oczywiście że błąd 72 dotyczy czujnika poduszki bocznej, nawet jest to tekstem opisane ale najpierw trzeba nauczyć się czytać, na szybko rozpiąłem złącze na drzwiach ale nic to nie dało, muszę sprawdzić stan przewodów, zdjąć tapicerkę drzwi i szukać co się dzieje, ale to dopiero w sobotę, poza tym tech ma przecież listę danych i można podglądać rezystancje obwodów, tam jest wszystko OK, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Witam. Mam podobny problem. Kasowałem już 2 razy błąd poduszki pasażera i po kilku dniach znowu świeci. Gdzie w A-G jest jakieś złącze poduszki pasażera? Patrzyłem pod schowek ale na wierzchu nic nie widać. Żółty kabel idzie sobie tylko w wiązkę i nie widać żadnej złączki. Miałem kiedyś podobny problem z napinaczem i tam znalazłem złączkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Jest złaczka: na końcu żółtego przewodu, wtyk wchodzi w gniazdo w poduszce. Na rysunku R2. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kostrzo Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 U mnie był pęknięty przewód między słupkiem, a drzwiami (od strony drzwi) Także zacznij od zsunięcia tej gumowej osłony i zerknij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > U mnie był pęknięty przewód między słupkiem, a drzwiami (od strony drzwi) > Także zacznij od zsunięcia tej gumowej osłony i zerknij. a ta osłonka da się zdjąć z wiązki bez większych komplikacji? dziś z tym trochę walczyłem ale nie zdejmowałem tej gumki bo przejścia na przewodach były o_O brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > PS. Bład 72 dotyczy czujnika bocznej poduszki kierowcy, Powalczyłem dzisiaj, rozebrałem pół auta i kiszka, rozebrałem drzwi, sprawdziłem przejścia przewodów od wtyczki czujnika do złącza drzwi, później sprawdziłem wtyczkę złącza w drzwiach aż do wtyczki modułu poduszek powietrznych (swoją drogą żeby się tam dostać trzeba tunel wyjąć heh ) i wygląda na to że ciągłość przewodów jest, w związku z tym mam zgryz, usterka jest ciągle w statusie "występująca" więc pozostały chyba dwie możliwości, albo uwalił się czujnik bocznej poduszki w drzwiach, albo ześwirował moduł (tego raczej nie podejrzewam), teraz chyba jedyna rada wziąć skądś używkę, przełożyć czujnik na sztukę i sprawdzić jak będzie wówczas? jakieś inne pomysły? thx, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kostrzo Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Podmień czujnik z drugich drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > Podmień czujnik z drugich drzwi. jest to pomysł ale jak mam rozbierać oboje drzwi to chyba lepiej, żebym wziął z jakiegoś szrotu czujnik, zostawię kasę i w razie czego wymienię go od razu i już zostanie, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Wiadomość skasowana przez master22221 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > Podpinaj do przewodu od wyzwalacza różne rezystory ok. 0-20 omów i sprawdzaj za pomocą ABCom lub > Opelscaner, czy Op-com, jaką rezystancję "widzi" sterownik. W ten sposób sprawdzisz, czy > przerwa jest w zapłonniku, czy wcześniej, np. w przewodzie. Mozna też podmienić wyzwalacz z > drugich drzwi, ale szkoda rozbebeszać je, pruć folię i ryzykować, że tam też coś się > schrzani... Pozdr. master wszystko OK ale problem dotyczy czujnika, a on przez moduł poduszek nie jest widziany jako rezystancja (no chyba że jest?), wydawało mi się, że moduł widzi rezystancje zapłonnika poduszki kierowcy, pasażera, bocznych poduszek i napinaczy, w sumie 6 rezystancji, ten czujnik w drzwiach cholera wie jak działa - w sensie transmisji, są do niego tylko dwa przewody a wewnątrz full elektroniki, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 No, rzeczywiście, masz rację - ABCom wyświetla tylko status zapłonnika: słówko "Okay". Zapędziłem się, bo najczęściej problem dotyczy poduszek, które w celach diagnostycznych mozna zastąpić rezystancją... Tak to się miesza w głowie, jak są dwa rózne problemy w jednym wątku (Cynamon - poduszka pasażera przód powyżej!!!). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 > No, rzeczywiście, masz rację - ABCom wyświetla tylko statut zapłonnika: słówko "Okay". Zapędziłem > się, bo najczęściej problem dotyczy poduszek, które w celach diagnostycznych mozna zastąpić > rezystancją... w tej sytuacji można jedynie zrobić tak jak radzi kostrzo, podmienić czujniki i zobaczyć w listę danych/usterek czy się zmieni strona występowania usterki, lub podmienić inny czujnik na sztukę, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 > Jest złaczka: na końcu żółtego przewodu, wtyk wchodzi w gniazdo w poduszce. Na rysunku R2. > Pozdr. U mnie żółty przewód do poduchy wchodzi od jej lewej strony (blisko konsoli środkowej). Wchodzi do niej i nie widać żadnej złączki. Jutro zaglądnę dokładniej jak już będę miał pod ręką interfejs, żeby błąd skasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 > U mnie był pęknięty przewód między słupkiem, a drzwiami (od strony drzwi) > Także zacznij od zsunięcia tej gumowej osłony i zerknij. Bingo! to było to, ale poszedłem na całość, zdjąłem drzwi i wymieniłem cały odcinek przewodu od wtyczki w drzwi aż do miejsca pod deską rozdzielczą na przewód czujników przemysłowych w izolacji PUR - to rozwiązanie przeżyje ten samochód ATSD myślałem że będzie gorszy dostęp do wiązki od strony deski rozdzielczej a tam okazuje się spokojnie można wyciągnąć z wiązki ten przewód i z nim pomanewrować, acha, no i nagroda darwina dla tego kto wsadził w przelotkę przewód w takiej sztywnej izolacji brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nero541 Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > Bingo! > to było to, ale poszedłem na całość, zdjąłem drzwi i wymieniłem cały odcinek przewodu od wtyczki > w drzwi aż do miejsca pod deską rozdzielczą Witam Odświeżam temat, około 2 m-ce temu zapaliła się kontrolka airbagu, podjechałem do warsztatu, gdzie gość skasował błąd i mnie na 50 zł. Występował błąd czujnika bocznej poduszki kierowcy. I był spokój do dziś. Kontrolka znowu zaświeciła i w związku z tym mam pytania: - czy ciężko zdjąć ta gumę pomiędzy drzwiami a karoserią ? - czy ten okrągły plastik w drzwiach to przelotka do środka drzwi czy złącze ? Dodatkowo zapalona kontrolka zmotywowała mnie do zakupu interfejsu, czy do podstawowej diagnostyki typu odczyt / kasowanie błędów wystarczy OPEL TECH2 czy OPEL SCANNER USB? Sprzedawany jest również interfejs ELM327 ale w żadnym opisie nie znalazłem wzmianki o możliwości kasowania błędów airbag-u. Proszę o wskazówkę w co się zaopatrzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 Ale skasował tylko błąd a nie naprawił usterki? Najczęstszą przyczyną jest złączka pod fotelem pasażera. Wystarczy wywalić i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 polecam OPEL SCANNER USB, mam i chwalę sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > błędów airbag-u. Proszę o wskazówkę w co się zaopatrzyć Ja też polecam OPEL SCANNER USB. Świetnie pracuje, jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 kiedyś w tvn turbo właściciel mercedesa opowiadał że zawsze jak wiezie Teściową to mu airbag się zapala, ASO odpowiedziało, że Teściowa musi za dużo ważyć i TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 > kiedyś w tvn turbo właściciel mercedesa opowiadał że zawsze jak wiezie Teściową to mu airbag się > zapala, ASO odpowiedziało, że Teściowa musi za dużo ważyć i TTTM pewnei swoja masą wyłamała mate zajętości fotela to musiała sporo ważyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nero541 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 > zdjąłem drzwi i wymieniłem cały odcinek przewodu od wtyczki > w drzwi aż do miejsca pod deską rozdzielczą na przewód czujników przemysłowych w izolacji PUR Mam już interfejs, odczytałem błąd 71 - błąd komunikacji z sensorem w drzwiach kierowcy (przynajmniej taki opis podaje program), kasowanie błędu nic nie daje - nadal aktywny. Rozebrałem drzwi ale tam oprócz uszkodzenia samego czujnika przewód nie ma prawa się uszkodzić. Zsunąłem gumę ze złącza pomiędzy drzwiami a słupkiem i mam pytanie czy do/z sensora idą 2 cienkie popielate przewody w żółtej koszulce ? Żaden z tych przewodów nie ma sztywnej izolacji a nie chcę pruć na oślep tej wiązki. Drugie pytanie to czy ten czujnik idzie bezpośrednio do modułu czy przez złączkę pod fotelem pasażera ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 > Drugie pytanie to czy ten czujnik idzie bezpośrednio do modułu czy przez złączkę pod fotelem pasażera ? Przewody sensorów bocznych poduszek idą przez złaczki w drzwiach (X3, X4: 39,40) oraz poprzez lewy słupek (X1: 42,43 i 26,27) do modułu. Przewody to szary i szaro-biały. Pod fotelem to tylko zapłonniki bocznych poduszek i napinaczy. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nero541 Napisano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 Zabawa się rozkręca, próbowałem zlokalizować źródło błędu poprzez wypinanie poszczególnych obwodów od strony kierowcy (oczywiście bez akumulatora) i odczyt błędu. Ustalenia mam takie: 1) 00072 - Nieprawidłowe działanie obiegu czujnika bocznej poduszki powietrznej airbag kierowcy - Nie występuje - wynik rozpięcia złącza pomiędzy drzwiami a słupkiem 2) 00077 - Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy - Nie występuje - wynik rozpięcia żółtej wtyczki pod fotelem 3) 00035 - Za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasów kierowcy - Nie występuje - wynik rozpięcia dużej czarnej złączki pod fotelem. Błędu 00071 (opis "Wadliwe działanie obwodu łącznościowego sensora bocznej poduszki powietrznej kierowcy - Nie występuje") nie udało się wywołać bo pomimo tego, że wszystkie te błędy mają status "Nie występuje" to nie mogę ich usunąć, program niby kasuje błędy, ale ponowny odczyt i znów to samo. Odczyt z bloków pomiarowych mam taki: Kodowanie wariantowe 0D Wersja SAB6m Konfiguracja poduszki powietrznej Kierowca&Pasażer Konfiguracja napinacza Kierowca&Pasażer Konfiguracja bocznej poduszki powietrznej Kierowca&Pasażer Konfiguracja poduszki powietrznej chroniacej glowe Nie stosowany Czujnik zajętego fotela Nie stosowany Napięcie systemu 14.47 V Status napięcia systemu Okay Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.64 Ohm Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 2.04 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca 2.25 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer 2.28 Ohm Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy 2.23 Ohm Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. Kierowcy - - - Ohm Status komunikatu SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej) Okay Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera 2.36 Ohm Opór w obwodzie górnej bocznej poduszki pow. str. Pasażera - - - Ohm Status komunikatu SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) Okay Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67) Nieaktywny Nastaw poduszkę powietrzną kierowcy po aktywacji (DTC68) Nieaktywny Nastaw poduszkę powietrzną pasażera po aktywacji Nieaktywny Lampka kontrolna - - - Błąd w komunikacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) żadne Błąd w komunikacji SAS kierowcy (Senso- ra żadne Status inicjalizacji SAS kierowcy (Sensora poduszki powietrznej) Okay Status inicjalizacji SAS pasażera (Sensora poduszki powietrznej) Okay Kody usterek DTC ustawione od 102000 Zastanawiają mnie te braki wartości oporów w obwodzie górnej bocznej poduszki powietrznej po obu stronach i tak samo nie określony stan lampki kontrolnej. Z drugiej strony skoro wszystkie błędy są w stanie "Nie występuje", to tak ma być ? Pytanie mam też dotyczące złączki w fotelu, o której pisał kol. master22221 : "...jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu..." - jak się do niej dobrać ? Dodatkowo mam pytanie z obsługi interfejsu - praca przy włączonym zapłonie czy na włączonym silniku ? Możliwe,że jest uszkodzony i nie jest w stanie skasować błędów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 > praca przy włączonym zapłonie czy na włączonym silniku? Tak i tak jest dobrze > Możliwe,że jest uszkodzony i nie jest w stanie skasować błędów ? Jeżeli łączy się (odczytuje kody błędów) ze sterownikiem poduszek to działa prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nero541 Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Udało się w końcu skasować błędy, przeczyściłem złącza pod fotelem i na razie spokój. Nadal jednak nie wiem, który element odpowiada za wystąpienie błędu 71. Ponowna prośba do kol. master22221 o złączkę w fotelu, o której pisał: "...jest jeszcze jedna złaczka - tuż przy poduszce w oparciu fotela, dostęp od tyłu..." - jak się do niej dobrać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Przewód do poduszki bocznej zakończony jest wtyczką. W poduszce jest gniazdo. Trzeba otworzyć fotel od tyłu, czyli odkryć tapicerkę. Zobaczysz wtedy poduszkę "od kulis" i miejsce, gdzie przewód łączy się z poduszką. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.