fenix8 Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Witajcie koledzy, jeżeli wątek nie tutaj to proszę o przeniesienie. Ale do rzeczy. Zastanawiam się nad montażem dodatkowego oświetlenia z przodu samochodu, tj świateł dziennych, p. mgłowych oraz dalekosiężnych (nad tymi się zastanawiam bo mi drogowe świecą dość mocno) i na ostatnim spocie Majkel powiedział mi, że posiada takie firmy Wesem. Co sądzicie o tej firmie, dodam że montaż p. mgłowych w seryjnych miejscach u mnie odpada lampa dzienna przeciw mgłowy przeciw mgłowa lub dalekosiężna mocowania bym odpowiednio dostosował, niemniej lampy były zapewne wpuszczone w zderzak/ wkomponowane w gril Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Wesem jest na pewno dobry, miałem p/mgłowe i dalekosiężne w Pajero i dawały masę światła tam, gdzie tego potrzebowałeś dalekosięzne na pewno spełnią swoje zadanie umieszczone dość wysoko i nie wiem czy w osobówce będą się sprawdzały (czy ich będziesz miał gdzie używać, czy tylko do oślepiania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Jak chcesz to jutro skrobnę Ci schemat moich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 > Jak chcesz to jutro skrobnę Ci schemat moich skrobnij ps. do kudłatego: na pewno będę miał ich gdzie używać... bo zapewne na bezdrożach i pustych drogach asfaltowych w nocy, a tam się kręcę dość często, do tego myślałem je w grill wkomponować albo zabudować na bagażniku dachowym (a takowy posiadam, poza tym i tak mam wysokie autko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 > Witajcie koledzy, jeżeli wątek nie tutaj to proszę o przeniesienie. Ale do rzeczy. Zastanawiam się > nad montażem dodatkowego oświetlenia z przodu samochodu, tj świateł dziennych, p. mgłowych > oraz dalekosiężnych (nad tymi się zastanawiam bo mi drogowe świecą dość mocno) i na ostatnim > spocie Majkel powiedział mi, że posiada takie firmy Wesem. Co sądzicie o tej firmie, dodam że > montaż p. mgłowych w seryjnych miejscach u mnie odpada > lampa dzienna > przeciw mgłowy > przeciw mgłowa lub dalekosiężna > mocowania bym odpowiednio dostosował, niemniej lampy były zapewne wpuszczone w zderzak/ > wkomponowane w gril Ja mam zarówno dzienne jak i halogeny (z poldka) tej firmy I tak jak mówiłem - świecą ładanie, dzienne jak się dobrze ustawi to są prawie takie jak seryjne mijania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 jeśli tylko możesz, to zrób sobie dalekosiężne na bagażniku dachowym dalekosiężne dobrze robią na prostych odcinkach, na krętych drogach to raczej p/mgłowe, bo świecą od lewej do prawej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Bardzo dobra firma, bardzo dobre produkty, świetny wybór. Wszystkie lampy posiadają stosowną homologację. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tvardy Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Miałem chyba wszystkie wersje które podchodziły do Uniaka czyli: dzienne, p-mgielne i dalekosiężne I wszystkie były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > Miałem chyba wszystkie wersje które podchodziły do Uniaka > czyli: dzienne, p-mgielne i dalekosiężne > I wszystkie były Ciekaw jestem czy taki setup z Wesemow bylby dopuszczony do ruchu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > Ciekaw jestem czy taki setup z Wesemow bylby dopuszczony do ruchu . Wszystko jest opisane w przepisach, masz podane maksynalne dopuszczalne wartości strumienia światła, jak znasz parametry poszczególnych lampek to możesz sobie policzyć, co musisz zasłonić a czym możesz świecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > Wszystko jest opisane w przepisach, masz podane maksynalne dopuszczalne wartości strumienia > światła, jak znasz parametry poszczególnych lampek to możesz sobie policzyć, co musisz > zasłonić a czym możesz świecić Zgadza sie, jesli sie nie myle chodzi o Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dn. 31.12.2002 r. w sprawie warunkow technicznych pojazdow oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia, aczkolwiek mogl byc to jakis inny przepis szczegolowy. Wynika z niego, ze jezeli reflektory glowne pelnia funkcje zarowno swiatel mijania jak i drogowych, to mozna zamontowac co najwyzej jedna pare dodatkowych reflektorow dalekosieznych (swiatel drogowych). Wyjatek stanowia samochody, ktorych glowne reflektory sa chowane lub przeslaniane (czytaj: ich uruchomienie nie jest natychmiastowe), wtedy mozna stosowac cztery reflektory dalekosiezne. Rzecz jasna wszystko musi sie miesci w ramach dopuszczalnej intensywnosci strumienia swietlnego. Tymczasem nie raz nie dwa nie piec widuje sie auta z bateriami czterech i wiecej takich reflektorow. Dlatego zapytowywuje, bo byc moze cos przeoczylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > skrobnij Jak obiecałem tak załączam: P.S. Dzienne zgodnie z wymogami powinny się świecić od momentu przekręcenia kluczyka do momentu włączenia innych świateł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 dzięki... ale i tak będę nieco inaczej podłączał, z samego faktu posiadania mijania i drogowych w jednej lampie (żarówce) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > Jak obiecałem tak załączam: > P.S. Dzienne zgodnie z wymogami powinny się świecić od momentu przekręcenia kluczyka do momentu > włączenia innych świateł... najprościej jak można to podłączamy jeden ze styków przekaźnika od dziennych do kontrolki alternatora a drugi do plusa po pozycyjnych. światła włączą się dopiero po zapaleniu silnika (plus z kontrolki alternatora i masa przez żarniki świateł obwodu pozycyjnych) po włączeniu świateł pozycyjnych pojawią się z obu stron przekaźnika plusy i dzienne wyłączą się. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > dzięki... ale i tak będę nieco inaczej podłączał, z samego faktu posiadania mijania i drogowych w > jednej lampie (żarówce) Znaczy się twierdzisz, że jednoczesne palenie się obu włókien zaszkodzi żarówce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > Znaczy się twierdzisz, że jednoczesne palenie się obu włókien zaszkodzi żarówce ? raczej odbłyśnikowi, nie przystosowanemu do 115 Watt ps. dziękuję pawle, o podobne rozwiązanie mnie chodziło, ale tak aby dzienne były zamiast pozycyjnych na wyłączniku, a po zapaleniu mijania/drogowych się świeciły (po przekręceniu stacyjką w tył się chyba zawsze załączają)... i przy okazji aby mieć halogeny po stacyjce ale bez świateł innych... na razie mam mijania/drogowe na przekaźniku sterowane plusem z danych świateł... ktoś wie jak rozwiązać mój układ (bo dołączenie dalekosiężnych do drogowych to banał)... i jako bonusik myślę założyć jeden pstryczek który by załączał wszelakie oświetlenie (drogowe, dalekosiężne, dzienne, p. mgłowe) coby natrętom z nadmiarem oświetlenia wyperswadować to i owo czasami i aby plac (bezdroża) porządnie oświetlić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > Tymczasem nie raz > nie dwa nie piec widuje sie auta z bateriami czterech i wiecej takich reflektorow. Dlatego > zapytowywuje, bo byc moze cos przeoczylem. pytanie brzmi, czy widywane lampy są używane, czy jako ozdoby: Regulamin nr 48 EKG ONZ: 5.22. Z wyjątkiem świateł odblaskowych, dane światło uważa się za nieobecne, jeżeli nie można go uruchomić poprzez samą instalację źródła światła, nawet w przypadku, gdy takie światło ma znak homologacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > przeciw mgłowa lub dalekosiężna jak się ma żółty klosz lampy drogowej do wymogów Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów ......... : Rodzaj światła - drogowe Barwa - biała myślałem, że żółte mogą być przeciwmgielne, ale drogowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Wesam -to Wielicka fabryka "świecidełek"-produkowali lampy do aut produkowanych w Polsce(nie jest to Carello czy Hella)-ale o niebo lepsze i trwalsze od marketowej chińszczyzny) Mam jako przeciw mgłowe te co podajesz jako dalekosiężne,a te które tam masz jako przeciwmgłowe to fabryczne halogeny z seiciento sporting. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 myślę nad taką kombinacją oświetlenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > myślę nad taką kombinacją oświetlenia Nie no, z tymi dachowymi to sie Kolega zagalopowal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 A moze by tak wystosowac petycje do Wesema aby podjal produkcje dobrej jakosci zamiennikow reflektorow glownych? W koncu do CC juz robia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iXman Napisano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 > Nie no, z tymi dachowymi to sie Kolega zagalopowal... a właśnie że się nie zagalopował ponieważ, to będzie pasować do jego wizji Uno i kropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 > pozycyjnych na wyłączniku, a po zapaleniu mijania/drogowych się świeciły (po przekręceniu > stacyjką w tył się chyba zawsze załączają)... Nie kombinuj, bo to ma być również zgodne z przepisami... a wg. przepisów dziennych nie powinno się dać wyłączyć inaczej niż przez zapalenie innych świateł lub zgaszenie auta... P.S. W moim schemacie jak usuniesz mostek między drogowymi i mijania to nie będą się palić razem poza opcją "zajączka" Ja to widzę jako taką rzeź jak w załączniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 > myślę nad taką kombinacją oświetlenia przeciwmgłowe - OK drogowe na dachu? a czemu nie? no popsują aerodynamikę, ale nic za darmo... dzienne niestety w konfiguracji jak na obrazku mogą być źródłem kłopotów: między nimi nie będzie odległości 600 lub więcej, od bocznego obrysu - na oko - będzie więcej, niż 400 (musisz zmierzyć) - to też nie dobrze... mnie to tam lotto, ale pan diagnosta lub - co gorsza - służbista może mieć uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 ok, dzięki za info o dziennych, sprawdzę sobie jakby zakładał czy są dobrze (tj zgodnie z przepisami) a co do aerodynamiki, to: podniesiony zawias, krótszy zderzak... myślisz że dwa reflektory na dachu mu zaszkodzą bardziej ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 > a co do aerodynamiki, to: podniesiony zawias, krótszy zderzak... myślisz że dwa reflektory na dachu > mu zaszkodzą bardziej ?? dużo bardziej nie, ale ziarnko do ziarnka i uzbiera się miarka ale takie wysokopodwoziowe furki nie nadają się do szybkiej jazdy, a przy mniejszych prędkościach aerodynamika nie jest aż tak ważna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 i tak maksymalnie leci mi 160 (wg wskazań gps) więc chyba nie jest tak źle... ale czuć na nogach pęd powietrza pod autem... wydech ma fajne drgania itp... więc jak spadnie przez te reflektory do 159 to nie będzie źle i jak to już mariolka napisał, pasują mi do mej wizji uniaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 nie no miszczu rispekt za schemat... niemniej p.mgłowe sterowane są w serii masą, dalekosiężne połączył bym z drogowymi... a do załączenia wszystkich wolałbym po prostu wysterować wszystkie przekaźniki... (byłbym nawet skłonny przerobić sterowanie p. mgłowych na plus) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > nie no miszczu rispekt za schemat... niemniej p.mgłowe sterowane są w serii masą, dalekosiężne > połączył bym z drogowymi... a do załączenia wszystkich wolałbym po prostu wysterować wszystkie > przekaźniki... (byłbym nawet skłonny przerobić sterowanie p. mgłowych na plus) Tylko jak odpalisz wszystkie przekaźniki z jednego pstryczka? Będziesz rozdzielał sygnał przez diody? Czy będziesz się bawić w wielościeżkowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > Tylko jak odpalisz wszystkie przekaźniki z jednego pstryczka? Będziesz rozdzielał sygnał przez > diody? Czy będziesz się bawić w wielościeżkowy ? przekaźniki sterowane są plusem... więc żaden problemik zrobić to ;p jednym kabelkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > przekaźniki sterowane są plusem... więc żaden problemik zrobić to ;p jednym kabelkiem Tzn. jak? Wytłumacz mi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > Tzn. jak? Wytłumacz mi... masz przekaźniki w których każdy sterowany jest przez podanie plusa, czyli dajesz jeden kabelek przez wszystkie przekaźniki w tym miejscu i zasilasz go dowolnym plusem po wyłączniku ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > masz przekaźniki w których każdy sterowany jest przez podanie plusa, czyli dajesz jeden kabelek > przez wszystkie przekaźniki w tym miejscu i zasilasz go dowolnym plusem po wyłączniku ;p tylko jak wszystkie połączysz jednym kabelkiem to gdziekolwiek podasz plusa na przekaźnik to wszystkie inne też zadziałają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > tylko jak wszystkie połączysz jednym kabelkiem to gdziekolwiek podasz plusa na przekaźnik to > wszystkie inne też zadziałają... w sumie racja... ;p;p ale ze mnie elektryk... ale i na to jest sposób, a zwie się diody :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > w sumie racja... ;p;p ale ze mnie elektryk... ale i na to jest sposób, a zwie się diody To Ci już o tym pisałem... Quote: Tylko jak odpalisz wszystkie przekaźniki z jednego pstryczka? Będziesz rozdzielał sygnał przez > diody? dlatego też moje rozwiązanie wydaje się najpraktyczniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 moim zdaniem mniej praktyczne, gdyż po primo trzeba by ciągnąć dość gruby kabelek do zasilania tego (40A), zamontować wyłącznik który to wytrzyma, a zamontowanie dód na kabelku sterowania, gdzie cewka pobiera prąd 150 mA (sprawdzone ostatnio na samochodzie powel13) i wszystko przez jeden pstryczek jest moim zdaniem rozsądniejsze... edit: i sorki za niedoczytanie o diodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > pstryczek jest moim zdaniem rozsądniejsze... > edit: i sorki za niedoczytanie o diodach No możliwe, ew. dowalić jeszcze jeden przekaźnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > No możliwe, ew. dowalić jeszcze jeden przekaźnik rozrysuj to proszę, bo tak fajnie Ci idzie rysowanie takich rzeźni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 > rozrysuj to proszę, bo tak fajnie Ci idzie rysowanie takich rzeźni ale po co rysować jak i tak diody chcesz zastosować ? EDIT: Tak na szybko mosz w zauonchnikó Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 > nie no miszczu rispekt za schemat... niemniej p.mgłowe sterowane są w serii masą, dalekosiężne > połączył bym z drogowymi... a do załączenia wszystkich wolałbym po prostu wysterować wszystkie > przekaźniki... (byłbym nawet skłonny przerobić sterowanie p. mgłowych na plus) Dzisiaj nie mam możliwości ale jutro postaram się zrobić zdjęcia mojej przeróbki. Jak na razie mogę powiedzieć, że założyłem światła dzienne i przeciwmgłowe oczywiście przez przekaźniki, do tego zamontowałem przekaźniki świateł pozycyjnych mijania i drogowych. Bezpieczniki świateł dziennych i przeciwmgłowych są zamontowane przy centralce elektrycznej, co do bezpieczników świateł pozycyjnych, mijania i drogowych to pozostały fabryczne. Co do wszystkich przekaźników to wszystkie też są zamontowane wewnątrz samochodu - podoczepiałem je do centralki elektrycznej. Także wszystko mam zamontowane wewnątrz samochodu w miejscu gdzie są wszystkie zabezpieczenia elektryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 W załączniku jest schemat, który pokazuje to jak przerobiłem w Uno mojej Żony instalację elektryczną. Przeróbka obejmowała montaż przekaźników świateł dziennych, pozycyjnych, mijania i drogowych. 283879822-1.doc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 > A moze by tak wystosowac petycje do Wesema aby podjal produkcje dobrej jakosci zamiennikow > reflektorow glownych? W koncu do CC juz robia... produkują, bo przejęli produkcję Zelmot-Electric... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.