Skocz do zawartości

Dodatkowe oświetlenie - produkty firmy Wesem?


fenix8

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy, jeżeli wątek nie tutaj to proszę o przeniesienie. Ale do rzeczy. Zastanawiam się nad montażem dodatkowego oświetlenia z przodu samochodu, tj świateł dziennych, p. mgłowych oraz dalekosiężnych (nad tymi się zastanawiam bo mi drogowe świecą dość mocno) i na ostatnim spocie Majkel powiedział mi, że posiada takie firmy Wesem. Co sądzicie o tej firmie, dodam że montaż p. mgłowych w seryjnych miejscach u mnie odpada

lampa dzienna

przeciw mgłowy

przeciw mgłowa lub dalekosiężna

mocowania bym odpowiednio dostosował, niemniej lampy były zapewne wpuszczone w zderzak/ wkomponowane w gril

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesem jest na pewno dobry, miałem p/mgłowe i dalekosiężne w Pajero i dawały masę światła tam, gdzie tego potrzebowałeś

dalekosięzne na pewno spełnią swoje zadanie umieszczone dość wysoko i nie wiem czy w osobówce będą się sprawdzały (czy ich będziesz miał gdzie używać, czy tylko do oślepiania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz to jutro skrobnę Ci schemat moich

skrobnij smile.gif

ps. do kudłatego: na pewno będę miał ich gdzie używać... bo zapewne na bezdrożach i pustych drogach asfaltowych w nocy, a tam się kręcę dość często, do tego myślałem je w grill wkomponować albo zabudować na bagażniku dachowym (a takowy posiadam, poza tym i tak mam wysokie autko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie koledzy, jeżeli wątek nie tutaj to proszę o przeniesienie. Ale do rzeczy. Zastanawiam się

> nad montażem dodatkowego oświetlenia z przodu samochodu, tj świateł dziennych, p. mgłowych

> oraz dalekosiężnych (nad tymi się zastanawiam bo mi drogowe świecą dość mocno) i na ostatnim

> spocie Majkel powiedział mi, że posiada takie firmy Wesem. Co sądzicie o tej firmie, dodam że

> montaż p. mgłowych w seryjnych miejscach u mnie odpada

> lampa dzienna

> przeciw mgłowy

> przeciw mgłowa lub dalekosiężna

> mocowania bym odpowiednio dostosował, niemniej lampy były zapewne wpuszczone w zderzak/

> wkomponowane w gril

Ja mam zarówno dzienne jak i halogeny (z poldka) tej firmy

I tak jak mówiłem - świecą ładanie, dzienne jak się dobrze ustawi to są prawie takie jak seryjne mijania 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekaw jestem czy taki setup z Wesemow bylby dopuszczony do ruchu .

Wszystko jest opisane w przepisach, masz podane maksynalne dopuszczalne wartości strumienia światła, jak znasz parametry poszczególnych lampek to możesz sobie policzyć, co musisz zasłonić a czym możesz świecić 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko jest opisane w przepisach, masz podane maksynalne dopuszczalne wartości strumienia

> światła, jak znasz parametry poszczególnych lampek to możesz sobie policzyć, co musisz

> zasłonić a czym możesz świecić

Zgadza sie, jesli sie nie myle chodzi o Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dn. 31.12.2002 r. w sprawie warunkow technicznych pojazdow oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia, aczkolwiek mogl byc to jakis inny przepis szczegolowy. Wynika z niego, ze jezeli reflektory glowne pelnia funkcje zarowno swiatel mijania jak i drogowych, to mozna zamontowac co najwyzej jedna pare dodatkowych reflektorow dalekosieznych (swiatel drogowych). Wyjatek stanowia samochody, ktorych glowne reflektory sa chowane lub przeslaniane (czytaj: ich uruchomienie nie jest natychmiastowe), wtedy mozna stosowac cztery reflektory dalekosiezne. Rzecz jasna wszystko musi sie miesci w ramach dopuszczalnej intensywnosci strumienia swietlnego. Tymczasem nie raz nie dwa nie piec widuje sie auta z bateriami czterech i wiecej takich reflektorow. Dlatego zapytowywuje, bo byc moze cos przeoczylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki... ale i tak będę nieco inaczej podłączał, z samego faktu posiadania mijania i drogowych w jednej lampie (żarówce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak obiecałem tak załączam:

> P.S. Dzienne zgodnie z wymogami powinny się świecić od momentu przekręcenia kluczyka do momentu

> włączenia innych świateł...

najprościej jak można to podłączamy jeden ze styków przekaźnika od dziennych do kontrolki alternatora a drugi do plusa po pozycyjnych.

światła włączą się dopiero po zapaleniu silnika (plus z kontrolki alternatora i masa przez żarniki świateł obwodu pozycyjnych)

po włączeniu świateł pozycyjnych pojawią się z obu stron przekaźnika plusy i dzienne wyłączą się.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki... ale i tak będę nieco inaczej podłączał, z samego faktu posiadania mijania i drogowych w

> jednej lampie (żarówce)

Znaczy się twierdzisz, że jednoczesne palenie się obu włókien zaszkodzi żarówce wpysk.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy się twierdzisz, że jednoczesne palenie się obu włókien zaszkodzi żarówce ?

raczej odbłyśnikowi, nie przystosowanemu do 115 Watt zeby.GIF

ps. dziękuję pawle, o podobne rozwiązanie mnie chodziło, ale tak aby dzienne były zamiast pozycyjnych na wyłączniku, a po zapaleniu mijania/drogowych się świeciły (po przekręceniu stacyjką w tył się chyba zawsze załączają)... i przy okazji aby mieć halogeny po stacyjce ale bez świateł innych... na razie mam mijania/drogowe na przekaźniku sterowane plusem z danych świateł... ktoś wie jak rozwiązać mój układ (bo dołączenie dalekosiężnych do drogowych to banał)...

i jako bonusik myślę założyć jeden pstryczek który by załączał wszelakie oświetlenie (drogowe, dalekosiężne, dzienne, p. mgłowe) coby natrętom z nadmiarem oświetlenia wyperswadować to i owo czasami i aby plac (bezdroża) porządnie oświetlić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tymczasem nie raz

> nie dwa nie piec widuje sie auta z bateriami czterech i wiecej takich reflektorow. Dlatego

> zapytowywuje, bo byc moze cos przeoczylem.

pytanie brzmi, czy widywane lampy są używane, czy jako ozdoby:

Regulamin nr 48 EKG ONZ:

5.22. Z wyjątkiem świateł odblaskowych, dane światło uważa się za nieobecne, jeżeli nie można go

uruchomić poprzez samą instalację źródła światła, nawet w przypadku, gdy takie światło ma

znak homologacji. hmm.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciw mgłowa lub dalekosiężna

jak się ma żółty klosz lampy drogowej do wymogów Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów ......... :

Rodzaj światła - drogowe

Barwa - biała hmm.gifniewiem.gif

myślałem, że żółte mogą być przeciwmgielne, ale drogowe? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesam -to Wielicka fabryka "świecidełek"-produkowali lampy do aut produkowanych w Polsce(nie jest to Carello czy Hella)-ale o niebo lepsze i trwalsze od marketowej chińszczyzny)

Mam jako przeciw mgłowe te co podajesz jako dalekosiężne,a te które tam masz jako przeciwmgłowe to fabryczne halogeny z seiciento sporting. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozycyjnych na wyłączniku, a po zapaleniu mijania/drogowych się świeciły (po przekręceniu

> stacyjką w tył się chyba zawsze załączają)...

Nie kombinuj, bo to ma być również zgodne z przepisami...

a wg. przepisów dziennych nie powinno się dać wyłączyć inaczej niż przez zapalenie innych świateł lub zgaszenie auta...

P.S. W moim schemacie jak usuniesz mostek między drogowymi i mijania to nie będą się palić razem 270751858-jezyk.gif poza opcją "zajączka"

Ja to widzę jako taką rzeź jak w załączniku biglaugh.gif

post-102320-14352508490751_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślę nad taką kombinacją oświetlenia

przeciwmgłowe - OK

drogowe na dachu? a czemu nie? no popsują aerodynamikę, ale nic za darmo... hehe.gif

dzienne niestety w konfiguracji jak na obrazku mogą być źródłem kłopotów: między nimi nie będzie odległości 600 lub więcej, od bocznego obrysu - na oko - będzie więcej, niż 400 (musisz zmierzyć) - to też nie dobrze...

mnie to tam lotto, ale pan diagnosta lub - co gorsza - służbista policial.gif może mieć uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za info o dziennych, sprawdzę sobie jakby zakładał czy są dobrze (tj zgodnie z przepisami)

a co do aerodynamiki, to: podniesiony zawias, krótszy zderzak... myślisz że dwa reflektory na dachu mu zaszkodzą bardziej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co do aerodynamiki, to: podniesiony zawias, krótszy zderzak... myślisz że dwa reflektory na dachu

> mu zaszkodzą bardziej ??

dużo bardziej nie, ale ziarnko do ziarnka i uzbiera się miarka hehe.gif ale takie wysokopodwoziowe furki nie nadają się do szybkiej jazdy, a przy mniejszych prędkościach aerodynamika nie jest aż tak ważna biglaugh.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak maksymalnie leci mi 160 (wg wskazań gps) więc chyba nie jest tak źle... ale czuć na nogach pęd powietrza pod autem... wydech ma fajne drgania itp... więc jak spadnie przez te reflektory do 159 to nie będzie źle smile.gif

i jak to już mariolka napisał, pasują mi do mej wizji uniaka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no miszczu rispekt za schemat... niemniej p.mgłowe sterowane są w serii masą, dalekosiężne połączył bym z drogowymi... a do załączenia wszystkich wolałbym po prostu wysterować wszystkie przekaźniki... (byłbym nawet skłonny przerobić sterowanie p. mgłowych na plus)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no miszczu rispekt za schemat... niemniej p.mgłowe sterowane są w serii masą, dalekosiężne

> połączył bym z drogowymi... a do załączenia wszystkich wolałbym po prostu wysterować wszystkie

> przekaźniki... (byłbym nawet skłonny przerobić sterowanie p. mgłowych na plus)

Tylko jak odpalisz wszystkie przekaźniki z jednego pstryczka? Będziesz rozdzielał sygnał przez diody? Czy będziesz się bawić w wielościeżkowy zeby.GIF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jak odpalisz wszystkie przekaźniki z jednego pstryczka? Będziesz rozdzielał sygnał przez

> diody? Czy będziesz się bawić w wielościeżkowy ?

przekaźniki sterowane są plusem... więc żaden problemik zrobić to ;p jednym kabelkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn. jak? Wytłumacz mi...

masz przekaźniki w których każdy sterowany jest przez podanie plusa, czyli dajesz jeden kabelek przez wszystkie przekaźniki w tym miejscu i zasilasz go dowolnym plusem po wyłączniku ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz przekaźniki w których każdy sterowany jest przez podanie plusa, czyli dajesz jeden kabelek

> przez wszystkie przekaźniki w tym miejscu i zasilasz go dowolnym plusem po wyłączniku ;p

tylko jak wszystkie połączysz jednym kabelkiem to gdziekolwiek podasz plusa na przekaźnik to wszystkie inne też zadziałają... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko jak wszystkie połączysz jednym kabelkiem to gdziekolwiek podasz plusa na przekaźnik to

> wszystkie inne też zadziałają...

w sumie racja... ;p;p ale ze mnie elektryk... ale i na to jest sposób, a zwie się diody zeby.GIF:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie racja... ;p;p ale ze mnie elektryk... ale i na to jest sposób, a zwie się diody zeby.GIF

To Ci już o tym pisałem...

Quote:

Tylko jak odpalisz wszystkie przekaźniki z jednego pstryczka? Będziesz rozdzielał sygnał przez

> diody?


dlatego też moje rozwiązanie wydaje się najpraktyczniejsze biglaugh.gif270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem mniej praktyczne, gdyż po primo trzeba by ciągnąć dość gruby kabelek do zasilania tego (40A), zamontować wyłącznik który to wytrzyma, a zamontowanie dód na kabelku sterowania, gdzie cewka pobiera prąd 150 mA (sprawdzone ostatnio na samochodzie powel13) i wszystko przez jeden pstryczek jest moim zdaniem rozsądniejsze...

edit: i sorki za niedoczytanie o diodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no miszczu rispekt za schemat... niemniej p.mgłowe sterowane są w serii masą, dalekosiężne

> połączył bym z drogowymi... a do załączenia wszystkich wolałbym po prostu wysterować wszystkie

> przekaźniki... (byłbym nawet skłonny przerobić sterowanie p. mgłowych na plus)

Dzisiaj nie mam możliwości ale jutro postaram się zrobić zdjęcia mojej przeróbki.

Jak na razie mogę powiedzieć, że założyłem światła dzienne i przeciwmgłowe oczywiście przez przekaźniki, do tego zamontowałem przekaźniki świateł pozycyjnych mijania i drogowych.

Bezpieczniki świateł dziennych i przeciwmgłowych są zamontowane przy centralce elektrycznej, co do bezpieczników świateł pozycyjnych, mijania i drogowych to pozostały fabryczne.

Co do wszystkich przekaźników to wszystkie też są zamontowane wewnątrz samochodu - podoczepiałem je do centralki elektrycznej.

Także wszystko mam zamontowane wewnątrz samochodu w miejscu gdzie są wszystkie zabezpieczenia elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.