Skocz do zawartości

Honda CR-Z


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> Tak przypuszczałem, poza ciekawą sylwetką to silnikowo słabo, gdzie niby to sportowe auto poza

> znaczkiem i sylwetką........??

nigdzie. kosztuje 25 tys euro. jest wolniejsze od kosztujacego niecale 19 tys euro Civic'a. tylna kanapa to zart - dziecko by sie tam nie zmiescilo. Bagaznik jest minimalny bo siedza w nim akumlatory. deska wymaga przyzwyczajenia bo wali taka iloscia danych, ze czujesz sie jak w samolocie. Schowki we wnetrzu nieergonomiczne i zle rozwiazane.

Innymi slowy - Honda o sportowym zacieciu oferujaca sensowna relacje ceny do auta to TypeS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przesadzasz... no chyba, że oczekiwałeś 'sportowego' auta to wtedy faktycznie porażka.

Oczekiwalem samochodu ktory bedzie oferowal cos wiecej za ta cene. Za 25 tys euro nie dostajemy nawet skory na fotelach. Auto stoi na 16 calowych kolach. Tylnej kanapy nie ma. - najlepiej ja zlozyc a ludziom mowic, ze auto jest dla dwoch osob. Bagaznik sam w sobie nie jest strasznie maly (401l), ale niepraktyczny bo strasznie wysoki.

Idac dalej: schowek w konsioli srodkowej jest niepraktyczny - musimy odrywac sie od fotela aby tam siegnac. Schowek po stronie pasazera jest maly. Podlokietnika brak. Guziki na kierownicy sporo gorsze niz w Civicu.

Mialem nadzieje, ze CR-Z bedzie oferowal podobna dynamike co Civic i podobny poziom komfortu podrozowania. Sadzilem, ze komfort bedzie nizszy z powoduz twardego zawieszenia czy sportowych foteli a nie z powodu idiotycznie rozmieszczonych schowkow i poleczek.

To za co moge pochwalic to skrzynia biegow - skok lewarka rkotszy niz w Civicu, skrzania pracuje o wiele bardziej precyzyjnie. CR-Z wydaje sie tez lepiej prowadzic chociaz bardzo latwo zmusic ESP do interwencji.

Hamulce sa mniejsze niz w Civicu a to nie wrozy dobrze oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam uwazam ze CRZ ma jakis sens, chocby dlatego ze sa ludzie ktorzy chca posiadac "cos innego". Obecnie malo jest aut coupe etc i jak ktos takie lubi (jak ja na przyklad) to ma problem, wszedzie tylko suvy i inne paskudztwa sick.gif. Nie kazde auto musi byc super ergonnomiczne, miec bagaznik i duza ilosc miejsc siedzacych. IMA tez wydaje sie byc sensownym rozwiazaniem jak ktos nie lubi turbo dziury ale ceni przyzwoita elastycznosc (nie mylic z tylez mocnym co krotkim yeb...m ktora podnieca fanuff turbawek). Hamulce faktycznie miniaturowe, niestety to czeste u Hondy ale w CRZ przesadzili z tym zdrowo - spokojnie weszlyby wieksze tarcze.

pisze na razie teoretycznie ale na jazde probna zapisze sie przy najblizszej okazji. Nie mam wolnych 80tys ale choc dowiem sie co trace zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie malo jest aut coupe etc i jak ktos takie lubi (jak ja na przyklad) to ma problem,

> wszedzie tylko suvy i inne paskudztwa.

Tyle, ze prawdziwej sylwetki coupe trochu brakuje...

>Nie kazde auto musi byc super ergonnomiczne,

MImo to dobrze jest kiedy nie musisz odrywac plecow od fotela zeby siegnac do schowaka pod radiem czy popielniczki. tak samo jak dobrze jest miec mozliwosc bezproblemowego siegniecia po kubek z cola czy co tam lykasz w czasie jazdy.

>miec bagaznik

To sie zgadza ok.gif

>i duza ilosc miejsc siedzacych.

No w CR-Z sa dwa miejsca siedzace. Dziwie sie, ze na sile uparli sie zeby wlozyc tylna lawke. Rownbie dobrze mozna by sprzedawac to auto jako dwu miejscowe i olac brak mocowac isofix. i tak nikt tam dzieciaka z tylu nie posadzi.

>IMA tez wydaje sie byc sensownym rozwiazaniem jak

> ktos nie lubi turbo dziury ale ceni przyzwoita elastycznosc (nie mylic z tylez mocnym co

> krotkim yeb...m ktora podnieca fanuff turbawek).

Tyle, ze ten elektryczny silnik nie zapewnia jakiejs nie wiadomo jakiej elastycznosci i w tym jest caly problem. Tak naprawde odzcuwa sie jego dzialanie na pierwszym biegu - pozniej zwyczajnie ztak jakby go nie bylo.

>Hamulce faktycznie miniaturowe, niestety to

> czeste u Hondy ale w CRZ przesadzili z tym zdrowo - spokojnie weszlyby wieksze tarcze.

Zgadza, chocby takie jak w Civicu. zawsze to troche wiecej. A ze CR-z lekki nie jest to obstawiam, ze hamulce beda sie poddawac tak samo szybkie jak w Civicu.

> pisze na razie teoretycznie ale na jazde probna zapisze sie przy najblizszej okazji.

Ciekawi mnie jakie bedziesz mial wrazenia. ja na codzie smigam UFOlem i jestem mocno rozczarowany. Kompletnie nie rozumiem dlacezgo mam doplacic 6 tys euro do auta ktore jest gorsze niz to co mam. Cholera, Civic TypeR jest raptem niewiele drozszy niz CR-Z icon_eek.gif

>Nie mam wolnych 80tys ale choc dowiem sie co trace.

Nawet gdybym mial to bym nie dal. O wiele za malo samochodu jak na taka kase no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie wrocilem z jazdy probnej.

> PORAZKA

Nie zrozumiales przeslania samochodu - to jest czysty lajfstajl, niekoniecznie auto uzytkowe. Jesli narzekasz, ze z tylu nie ma miejsca, a bagaznik jest maly to zdecydowanie nie auto dla Ciebie. To jest cos w stylu Mini, tyle ze coupe i hybryda. Do miasta daje rady bez gadania, moment od zerowych obrotow, niewielkie wymiary i swietna zwrotnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to pewnie wynik złego marketingu Hondy - samochód jest reklamowany jako "sport hybrid". Słowo

> "sport" do czegoś zobowiązuje...

civic sport VII gen był z silnikiem 1,4 90 KM ze spojlerami więc nie raz honda używa słowa "sport" tylko marketingowo....

niezłe jest też grande punto 1,4 "evo" zlosnik.gif raczej lancer evo to to nie jest grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę w przyszłym tygodniu nim jechał ale powiem szczerze nie oczekuję wiele.

Z ciekawości tylko pojadę na testy bo wiem, że na 100% bym go nie kupił, bo się w nim nie mieszczę... facepalm.gif

kazdy dołek będzie powodował ból głowy spowodowany mocnym dociskiem głowy w dach.

A żeby ominąć ten efekt to muszę ostro położyć oparcie, i wtedy zwiększa sięilość miejśca nad głową z zerowego do minimalnego hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zrozumiales przeslania samochodu - to jest czysty lajfstajl, niekoniecznie auto uzytkowe. Jesli

> narzekasz, ze z tylu nie ma miejsca, a bagaznik jest maly to zdecydowanie nie auto dla Ciebie.

> To jest cos w stylu Mini, tyle ze coupe i hybryda. Do miasta daje rady bez gadania, moment od

> zerowych obrotow, niewielkie wymiary i swietna zwrotnosc.

tylko ta cena oderwana od rzeczywistości facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zrozumiales przeslania samochodu - to jest czysty lajfstajl, niekoniecznie auto uzytkowe.

Masz racje, nie zrozumialem.

>Jesli narzekasz, ze z tylu nie ma miejsca, a bagaznik jest maly to zdecydowanie nie auto dla Ciebie.

Rozumiem za tym ze to taki maly samochod miejsci? Wiesz, najsmieszniejsze jest to, ze gdyby pozbyc sie akumlatorow z wneki na kolo zapasowe to bagaznik bylby olbrzymi. Auto nic by nie stracilo ze swojego charakteru a tylko zyskalo. Obecnie to nawet nie zapakujesz sie na wypad z kobieta jesli ona zabiera duzo rzeczy.

> To jest cos w stylu Mini, tyle ze coupe i hybryda.

Mini jezdzi lepiej (moim zdaniem).

>Do miasta daje rady bez gadania, moment od

> zerowych obrotow,

Trzeba by zobaczyc wykres. Cos mie sie nie wydaje zeby bylo tak rozowo jak Honda obiecuje.

>niewielkie wymiary i swietna zwrotnosc.

Wymiary sa spore. Auto jest minimalnie mniejsze od Civica TypeS/5D (2-2,5 cm krotsze i praktycznie tak samo szerokie). Srednice zawracania ma istotnie mniejsza.

Gdyby CR-Z kosztowal 18-19 tys to rzeczywiscie bylby strzalem w dziesiatke. Co drugi mlodzik chcial by go miec.

Tymczasem za 24,999 euro dostajemy zwyczajnie bardzo malo. Szczegolnie w konteksciem tego, ze duzo lepiej wyposazony i szybszy Civic duzo tanszy. TypeS z silnikiem 1.8 kosztuje ponad 3000 euro mniej. Duzo szybszy od CR-Z TypeS 2.2 kosztuje o 400 euro mniej. Szybszy i lepiej wyposazony Civic 1.8 w wersji Executive, kosztuje mniej...

A TypeR jest tylko 3200 euro drozszy.

Jak dla mnie kompletnie niezrozumiala polityka cenowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam uwazam ze CRZ ma jakis sens, chocby dlatego ze sa ludzie ktorzy chca posiadac "cos innego".

> Obecnie malo jest aut coupe etc i jak ktos takie lubi (jak ja na przyklad) to ma problem,

> wszedzie tylko suvy i inne paskudztwa .

Oooo!!!! Przepraszam z aut (pseudo) coupe, które wcale nie są paskudztwami jest jeszcze Citroen C4 3 drz. Sam mam i jestem super zadowolony, może w takim autku mieć silnik 180 km co juz daje niezłą frajdę z jazdy:)

PS czy w tej hondziawce jest tylko 114 km...???!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba by zobaczyc wykres. Cos mie sie nie wydaje zeby bylo tak rozowo jak Honda obiecuje.

otoz to, czy znalazl ktos w sieci wykres z dyno? (probowalem i mi sie nie udalo).

> Jak dla mnie kompletnie niezrozumiala polityka cenowa.

ciezko sie nie zgodzic

ale w japonii ponoc CRZ sprzedaje sie na pniu, wiec moze polityka cenowa sie rozni a moze sa inne czynniki?

tamtejszy CRZ posiada tez tylko 2 miejsca wiec tym bardziej ciezko zrozumiec ossochozi ze europejski ma "niby 4" ale nawet 2+2 to nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oooo!!!! Przepraszam z aut (pseudo) coupe, które wcale nie są paskudztwami jest jeszcze Citroen C4

> 3 drz. Sam mam i jestem super zadowolony, może w takim autku mieć silnik 180 km co juz daje

> niezłą frajdę z jazdy:)

> PS czy w tej hondziawce jest tylko 114 km...???!!!!

114KM generuje spalinowy silnik 1.5, kolejne 14KM generuje silnik elektryczny. Lacznie ma to dawac 124KM i 174Nm. A to pozwala auto na osiagniecie pierwszej setki po 9,9 sekundy i predkosci maksymalnej na poziomie 200kmh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tamtejszy CRZ posiada tez tylko 2 miejsca wiec tym bardziej ciezko zrozumiec ossochozi ze

> europejski ma "niby 4" ale nawet 2+2 to nie jest

Rozchodzi sie o mozliwosc zamontowania mocowan IsoFix na tylnej "kanapie" a tym samym wieksza ilosc punktow w tescie NCAP.

Na rynek USa i w Azji auto jest przedawane jako dwumiejscowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może też już jesli być takim ekstrawaganckim to zamiast takiego C4, jako alternatywę dla CR-Z

> zaproponowac DS3

no tak. ale ds3 mniejsze sporo od c4 i znacznie wiecej kosztuje:: chociaż przy porównywalnych silnikach może nie jest tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie wrocilem z jazdy probnej.

> PORAZKA

dla mnie wygląda to tak :

sylwetka super, nawiązanie do CRX-a , niestety cała reszta kupa. Jak można tak słabą motorownie w taką budę wsadzić ?? aż się prosi o fajny wysokoobrotowy silnik Hondy, z vtec-iem, typową wściekliznę dla małolatów, z bajerami i gadżetami. Wg. mnie zabili to auto tym co ma pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest ich wiecej - np wnetrze samochodu.

widziałem tylko na zdjęciach, ogólnie podoba mi się koncepcja tego auta, ale do końca wierzyłem że tam wsadzą jakiś nowy motor 1.5 - 1.6 - 1.8 w starym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widziałem tylko na zdjęciach, ogólnie podoba mi się koncepcja tego auta, ale do końca wierzyłem że

> tam wsadzą jakiś nowy motor 1.5 - 1.6 - 1.8 w starym stylu.

Podobno ma sie pojawic TypeR z 200 konnym silnikiem, ale nie chce mi sie w to wierzyc. Tym bardziej, ze cena musiala by byc kosmiczna zeby ktokolwiek kupil hybryde zamiast R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno ma sie pojawic TypeR z 200 konnym silnikiem, ale nie chce mi sie w to wierzyc. Tym

> bardziej, ze cena musiala by byc kosmiczna zeby ktokolwiek kupil hybryde zamiast R.

IMO nie dojdzie to do realizacji. Przecież nikt z hondziarzy i ludzi o zacięciu sportowym nie kupi tej głupiej hybrydy tylko Type-R. Honda raczej sama sobie w kolano nie strzeli, chociaż Japońce lubią sepuku rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO nie dojdzie to do realizacji. Przecież nikt z hondziarzy i ludzi o zacięciu sportowym nie kupi

> tej głupiej hybrydy tylko Type-R. Honda raczej sama sobie w kolano nie strzeli, chociaż

> Japońce lubią sepuku

Moim zdanbiem juz strzelili. Nikt kto szuka sportowego auta i patrzy na nie przez pryzmat osiagow nie kupi CR-Z bo za mniejsza kase jest szybszy (lepiej wyposazony i wygodniejszy) Civic. Za troche wieksza jest CTR, ktory miazdzy CR-Z w kazdej konkurencji poza zuzyciem paliwa. Za mniejsza kase da sie kupic wiele innych aut segmentu o sporo lepszych osiagaach. tym bardziej, ze CR-Z pozeraczem zakretow nie jest. Belka z tylu robi swoje no.gif

Ciekawi mnie jakby to auto jezdzilo z wymontowanymi aku i silnikiem elektrycznbym. Nie zdziwil bym sie gdyby niczym (poza spalaniem) nie ustepowalo hybrydzie albo bylo wrecz szybsze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt kto szuka sportowego auta i patrzy na nie przez pryzmat osiagow

> nie kupi CR-Z bo za mniejsza kase jest szybszy (lepiej wyposazony i wygodniejszy) Civic.

Ale to nie jest przecież sportowe auto. zlosnik.gif Od początku marca czekam na Civica 5D, a niedawno miałem okazję przejechać się CR-Z - i w sumie trochę zacząłem żałować, że w momencie, gdy składałem zamówienie na Civica, CR-Z jeszcze nie było w salonach. Tylko trochę grinser006.gif - bo CR-Z nie ma automatu, niestety, a była to jedna z rzeczy, na której mi zależało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie jest przecież sportowe auto. Od początku marca czekam na Civica 5D, a niedawno miałem

> okazję przejechać się CR-Z - i w sumie trochę zacząłem żałować, że w momencie, gdy składałem

> zamówienie na Civica, CR-Z jeszcze nie było w salonach. Tylko trochę - bo CR-Z nie ma

> automatu, niestety, a była to jedna z rzeczy, na której mi zależało.

O ile zamowiles conajmniej 1.8 Sport to nie przestaniesz zalowac po tygodniu jazdy ok.gif wiem bo mam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile zamowiles conajmniej 1.8 Sport

1.8 Executive z automatem i navi. ok.gif

> to nie przestaniesz zalowac po tygodniu jazdy

Po pięciu (prawie) miesiącach oczekiwania różnie to może wyglądać. hehe.gif Faktem jest, że jak się spogląda na CR-Z przez pryzmat CRX, to zawód będzie duży, ale jeżeli komuś zupełnie wystarcza dwuosobowe auto tej wielkości, to jako "sportowa" alternatywa dla Hondy Insight wygląda to IMO całkiem nieźle, szczególnie od strony wyposażenia (wersja GT). ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 Executive z automatem i navi.

> Po pięciu (prawie) miesiącach oczekiwania różnie to może wyglądać. Faktem jest, że jak się

> spogląda na CR-Z przez pryzmat CRX, to zawód będzie duży, ale jeżeli komuś zupełnie wystarcza

> dwuosobowe auto tej wielkości, to jako "sportowa" alternatywa dla Hondy Insight wygląda to IMO

> całkiem nieźle, szczególnie od strony wyposażenia (wersja GT).

No wlasnie mnie wyposazenie GT rozczarowalo. 25 tys euro a tak naprawde do np tanszego Civ Exe sie nie umywa. Ba, w sumie Sport z pakietem GT (przypominam, tanszego o 6500 euro!) jest juz jak najbardziej porownywalny.

CR-Z GT tak naprawde przebija Civica GT jedynie w kilku punktach:

-reflektory HID

-podgrzewane fotele (niestety, bez sladu skory)

-oswietlenie przestrzeni na nogi

-subwoofer

-BT

Z jednej strony to wiele, z drugiej strony to troche malo jak na ta cene auta... W kazdym razie coraz bardziej uswiadczam sie w przekonaniu, ze ATZ TYLE za Civica nie przeplacilem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem za tym ze to taki maly samochod miejsci? Wiesz, najsmieszniejsze jest to, ze gdyby pozbyc

> sie akumlatorow z wneki na kolo zapasowe to bagaznik bylby olbrzymi. Auto nic by nie stracilo

> ze swojego charakteru a tylko zyskalo.

No wlasnie nie bo nie mogloby byc hybryda...a o to sie glownie rozchodzi - ze hybryda nie musi byc smiertelnie nudna jak Prius.

> Mini jezdzi lepiej (moim zdaniem).

Malo co jezdzi tak fajnie jak Mini. Ale juz inne miejskie wozidla sa znaczaco gorsze. CRZ jest niezly...szalu nie ma ale jest niezle, na pewno lepiej sie prowadzi niz Civic Type-S.

> Trzeba by zobaczyc wykres. Cos mie sie nie wydaje zeby bylo tak rozowo jak Honda obiecuje.

Wykres wg Hondy jest taki ze elektryk duzo daje na dole. Wiadomo, to jest Honda, to trzeba krecic.

> Gdyby CR-Z kosztowal 18-19 tys to rzeczywiscie bylby strzalem w dziesiatke. Co drugi mlodzik chcial

> by go miec.

> Tymczasem za 24,999 euro dostajemy zwyczajnie bardzo malo.

Hybryda...niestety ta technologia ciagle sporo kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Malo co jezdzi tak fajnie jak Mini. Ale juz inne miejskie wozidla sa znaczaco gorsze. CRZ jest

> niezly...szalu nie ma ale jest niezle, na pewno lepiej sie prowadzi niz Civic Type-S.

Z tym moglbym polemizowac. tak naprawde te dwa samochody skrecaja baaardzo podobnie. Przy czym jezdzac CR-Z mialem wrazenie, ze ESP interweniuje o wiele czesciej i wczesniej.

> Wykres wg Hondy jest taki ze elektryk duzo daje na dole. Wiadomo, to jest Honda, to trzeba krecic.

No ok, ale ile daje? masz ten wykres?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ok, ale ile daje? masz ten wykres?

Nie mam bo skad mam miec. Ale chyba na podstronie CR-Z jest. Albo w jakiejs broszurce widzialem.

Co do skrecania to ESP w Hondzie na szczescie daje sie w pelni wylaczyc. A wtedy w Civicu non-R masz tylko podsterownosc i zadne nagle ujecia czy dohamowania lewa wiele nie zmieniaja. CR-Z daje sie troche ustawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam bo skad mam miec. Ale chyba na podstronie CR-Z jest. Albo w jakiejs broszurce widzialem.

Ja szukam, szukam ale znalesc nigdzie nie moge oslabiony.gif

> Co do skrecania to ESP w Hondzie na szczescie daje sie w pelni wylaczyc. Wiem, chwale to sobie ok.gif

>A wtedy w Civicu non-R masz tylko podsterownosc i zadne nagle ujecia czy dohamowania lewa wiele nie zmieniaja.

Dyskutowalbym biglaugh.gif

>CR-Z daje sie troche ustawiac.

Ja bym powiedzial, ze w przypadku CR-Z to co dziala na plus to wiekszy rozstaw kol z przodu i lepszy rozklad masy (aku na tylnej osi). jak bede mial okazje to wyrwe Cr-Z na dluzsza jazde i wtedy bede sie spieral lub Cie popieral wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja szukam, szukam ale znalesc nigdzie nie moge

W takim razie musiala byc to jakas broszurka w salonie albo na stronie angielskiej badz niemieckiej. Widze ten wykres w pamieci normalnie wink.gif

> Dyskutowalbym

Nie wiem, byc moze nie jezdzilem Type-S wystarczajaco dlugo i nie opanowalem roznych sztuczek. Fakt faktem jest, ze przy na przyklad Accordzie, ktory bez ESP ma naprawde bardzo milutkie zawieszenie i daje sie ustawiac wrecz bajkowo jak na swoja mase, to Civic non-R jest slaaaabiutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Civic non-R jest slaaaabiutki.

Tyle, ze Civ non-R zawieszeniewo jest niemal identyczny z CTR. tak naprawde CTR jest jedynie minialnie nizszy i twardszy. No i ma rozstaw kol z tylu wiekszy o 10mm (identycznie jak TypeS). Wiec tak naprawde cala roznica w prowadzeniu nonR i R wynika ze sprezyn i amortyzatorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem w Wawie w Arkadii - ładnie prezentuje się. Ale IMO to bez sensu auto. Tylnej kanapy praktycznei nie ma. Bagażnik dziwny. Jakby miało napęd na tył - a zdaje się nie ma. Do tego silnik 1.5. I cena kole 100kzł. To auto to jednak pomyłka ma na drugie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, ze Civ non-R zawieszeniewo jest niemal identyczny z CTR. tak naprawde CTR jest jedynie

> minialnie nizszy i twardszy. No i ma rozstaw kol z tylu wiekszy o 10mm (identycznie jak

> TypeS). Wiec tak naprawde cala roznica w prowadzeniu nonR i R wynika ze sprezyn i

> amortyzatorow.

Sprezyn, amortyzatorow i stabilizatorow...czyli tak naprawde ze wszystkiego wink.gif No i jeszcze ma szersze opony.

Akurat amorkami/sprezynami mozna praktycznie zupelnie zmienic zachowanie auta i jego balans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprezyn, amortyzatorow i stabilizatorow...czyli tak naprawde ze wszystkiego

Zgadza sie, o stabi zapomnialem.

>No i jeszcze ma szersze opony.

Opony sa tej samej szerokosci. CTR toczy sie na 225/40R18. 5D/TypeS toczy sie na 225/45R17.

> Akurat amorkami/sprezynami mozna praktycznie zupelnie zmienic zachowanie auta i jego balans.

I wlasnie dlatego swego czasu mocno sie zastanawialem sie czy do swojego 5D nie wlozyc sprezyn i amortyzatorow z R hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opony sa tej samej szerokosci. CTR toczy sie na 225/40R18. 5D/TypeS toczy sie na 225/45R17.

Faktycznie, moj blad.

> I wlasnie dlatego swego czasu mocno sie zastanawialem sie czy do swojego 5D nie wlozyc sprezyn i

> amortyzatorow z R

Jesli dalbys rady dorwac je po taniosci (np. z jakiegos sprzetu budowanego na rajdowke) to czemu nie. OEM tuning jest zawsze najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie, moj blad.

> Jesli dalbys rady dorwac je po taniosci (np. z jakiegos sprzetu budowanego na rajdowke) to czemu

> nie. OEM tuning jest zawsze najlepszy.

Moge dorwac je tanio bo duzo osob ktore wklada gwint pozbywa sie tego za 300-400 euro. Tyle, ze nie wiem czy to sie kalkluje - moze lepiej dolozyc kolejne 300 i tez kupic jakis gwint niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moge dorwac je tanio bo duzo osob ktore wklada gwint pozbywa sie tego za 300-400 euro. Tyle, ze nie

> wiem czy to sie kalkluje - moze lepiej dolozyc kolejne 300 i tez kupic jakis gwint

Powiem tak - gwint za 600-700 euro to szmelc. Jesli sie gwintowac to porzadnie, jakies KW V3, Bilstein B16 albo podobne...tyle, ze to juz poziom 1200-1300 euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile zamowiles conajmniej 1.8 Sport to nie przestaniesz zalowac po tygodniu jazdy

Ja byłem zdegustowany już po półgodzinnej jeździe próbnej, a co dopiero po tygodniu... słabiutkie osiągi jak na taką pojemność Hondy, nieprzyjemny i głośny dźwięk silnika powyżej ~4krpm, miałem wrażenie, że VTEC został już tylko w nazwie. Ten silnik to kolejny krok do upadku legendy Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja byłem zdegustowany już po półgodzinnej jeździe próbnej, a co dopiero po tygodniu...

Mnie degustuje jakosc powloki lakierniczej i oszczednosci w tylnym zawieszeniu oraz hamulcach. Reszta jak dla mnie moze byc. Chociaz np Focus podobal mi sie bardziej - tyle, ze byl o kilka tys euro drozszy.

>słabiutkie osiągi jak na taką pojemność Hondy,

Osiagi w sumie takie same jak u konkurencji z podobna moca. Ciezko oczekiwac cudow skoro compacty utyly do circa 1.3t. No, ale troche racji masz - oczekiwalo by sie wiecej bo to w koncu Honda! Obrotomierz pownien sie konczyc przy 10tys itd. A tu zonk... dostajemy normalny dupowoz taki sam jak u konkurencji.

>nieprzyjemny dźwięk silnika powyżej 4krpm, miałem

> wrażenie, że VTEC został już tylko w nazwie.

i-VTEC w tym silniku dziala calkiem inaczej niz w starszych jednostkach - jest po to aby oszczedzac. I o dziwo dziala tak jak obiecuje Honda. 6,5l/100 przy sredniej predkosci 109kmh. Srednie z dystansu prawie pol tysiaca km.

Wciskajac gaz do dechy sprawiasz ze VTEC sie nawet nie "wlaczy". Co do dzwieku sie zgodze - nic pieknego w nim nie ma.

>Ten silnik to kolejny krok do upadku legendy

> Hondy.

Silnik sam w sobie jest bardzo dobry i spelnia swoje zadanie. Zapewnia dynamike na poziomie innych kompaktow z moca 140-150KM a przy okazji dosc rozsadnie obchodzi sie z paliwem (szczegolnie na trasie i przy spokojnej jezdzie).

Poza tym wyrwales moja wypowiedz z kontekstu. Chodzilo mi o porownanie Civica i CR-Z (z uwzglednieniem ich cen).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jednej strony to wiele, z drugiej strony to troche malo jak na ta cene auta... W kazdym razie

> coraz bardziej uswiadczam sie w przekonaniu, ze ATZ TYLE za Civica nie przeplacilem

Z tym, że od CR-Z to dość specyficzne auto i trudno tak je porównywać z Civicem - IMO jest ono adresowane bardziej do kogoś, kto zastanawia się nad Hondą Insight czy Toyotą Prius i tu dostaje "sportową" alternatywę. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja byłem zdegustowany już po półgodzinnej jeździe próbnej, a co dopiero po tygodniu... słabiutkie

> osiągi jak na taką pojemność Hondy, nieprzyjemny i głośny dźwięk silnika powyżej ~4krpm,

Ten egzemplarz rzadko (o ile w ogóle biglaugh.gif) będzie rozkręcany do takich prędkości obrotowych, a pięciobiegowy automat dodatkowo odejmuje sporo wigoru - z tym, że akurat osiągi w tym przypadku były kwestią bez większego znaczenia, gdyby silnik 1.4 występował w ogóle z automatem, to taka konfiguracja zostałaby wybrana ok.gif

IMO trochę bardziej rozczarowuje wykonanie icon_rolleyes.gif - spasowanie progów, tylne nadkola, itp., itd. Oszczędności widać dość wyraźnie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.