exor Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko brak świecenia się kontrolki poduszek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko > brak świecenia się kontrolki poduszek? podlacz sie jakims programem diagnostycznym, dodatkowo zajrzyj pod fotel czy kable podlaczone sa do napinaczy a nie wisza z rezystorami gdzies obok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > podlacz sie jakims programem diagnostycznym, dodatkowo zajrzyj pod fotel czy kable podlaczone sa do > napinaczy a nie wisza z rezystorami gdzies obok. napinacze sa pod fotelem ? Program diagnostyczny ? Napisz co on wniesie do sprawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisior Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko > brak świecenia się kontrolki poduszek? bez fizycznej ingerencji w druty niczego nie sprawdzisz niestety ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko > brak świecenia się kontrolki poduszek? Tylko i wyłacznie rozebranie az będzie widać jasiek . Program nic nie da bo po wsadzeniu opornika i tak wsio gra no . Chyba że nie było by nawet połaczenia ze sterownikiem to już jest wtedy podejrzane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 > Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko > brak świecenia się kontrolki poduszek? Podano niżej koncepcję rozbiórki "aż się podusia pojawi" Niestety - mało. Trzeba dalej rozbierać, bo nasi wspaniali magicy potrafią zwinąć wywalonego jaśka, nałożyć nową obudowę, wstawić w środek generatora gazu rezystorek i g.... stwierdzisz z zewnątrz. Niestety - z poduszkami jest jak z kręceniem licznika - jeżeli jest to robota jakiegoś leszcza barowego, co przestawił szafkę tylko na wyświetlaczu, to znajdziesz w trymiga, ale jak ktoś zrobi to profesjonalnie, to g... się dowiesz. Wszelkie serwisy potwierdzą to co widać, ale że faktyczny przebieg będzie x3... Lajf... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 w volvo ponoć da rade sprawdzić w ASO Vidą czy jest jakiś opornik czy poducha podpięta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > w volvo ponoć da rade sprawdzić w ASO Vidą czy jest jakiś opornik czy poducha podpięta... To jest tak, że w teorii da się wbudować w poduszkę jakiś układ z interfejsem 1-wire, z którego będzie można odczytać nr układu i jego parametry, nie da się tego zastąpić rezystorem, ale... - układ airbag nie był wymyślany, żeby bronić się przed idiotami, - mogłoby być podobnie jak z atramentem/tonerem do drukarek, gdzie producent przewidział jakiś układ, który komunikuje się z drukarką... i ludzie wymyślili jak obejść ten układ, bo albo da się go "fleshować" albo się go wymienia. Podobnie byłoby pewnie z poduszkami, zamiast wsadzać rezystor za 20groszy handlarze wsadzaliby układy za 20zł. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > napinacze sa pod fotelem ? W Twingo są, więc pewnie i w KAczce też mogą być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > Jak fachowcy sprawdzą czy auto posiada poduszki powietrzne a nie rezystory, które powodują tylko > brak świecenia się kontrolki poduszek? Ja bym zaczął od najprostszej rzeczy - sprawdź czy auto było rozbite i na prawiane, jeśli nie to i poduszki powinny być sprawne. Następnie można przelecieć jakimś testerem. Albo odłączyć poduchę i sprawdzic czy pojawi sie błąd Tylko pewnie potem trzeba go bedzie wykasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > To jest tak, że w teorii da się wbudować w poduszkę jakiś układ z interfejsem 1-wire, z którego > będzie można odczytać nr układu i jego parametry, nie da się tego zastąpić rezystorem, ale... > - układ airbag nie był wymyślany, żeby bronić się przed idiotami, > - mogłoby być podobnie jak z atramentem/tonerem do drukarek, gdzie producent przewidział jakiś > układ, który komunikuje się z drukarką... i ludzie wymyślili jak obejść ten układ, bo albo da > się go "fleshować" albo się go wymienia. > Podobnie byłoby pewnie z poduszkami, zamiast wsadzać rezystor za 20groszy handlarze wsadzaliby > układy za 20zł. > Pozdrawiam BAS Pewnie masz racje ale cos takiego powinno byc wpiete w uklad. A jezeli kabel dochodzi do napinaczy poduchy sa polaczone bez zadnych przejsciowek to pewnie bedzie ok. jak ktos rzezbi i oszczedza na wszystkim skladajac auta to watpie aby bawil sie w jakies uklady, poprostu albo sa odpiete poduchy a na koncu kabla rezystor. malo widzialem takich finezyjnych napraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > w volvo ponoć da rade sprawdzić w ASO Vidą czy jest jakiś opornik czy poducha podpięta... Tjaaaaaa... Patrz wyżej o licznikach... Jak się ktoś ze łbem za to weźmie, to g... znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > poprostu albo sa odpiete poduchy a na koncu kabla rezystor. > malo widzialem takich finezyjnych napraw. A jeżeli jest możliwość sczytania numeru seryjnego poduchy, to można liczyć, że ona tam jest, czy ktoś wsadził jakiś "układ" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > A jeżeli jest możliwość sczytania numeru seryjnego poduchy, to można liczyć, że ona tam jest, czy > ktoś wsadził jakiś "układ" ? Numer jest na obudowie poduszki. Nie wynika z niego, czy w środku jest powietrze i zwinięty ciasno "nasz dziennik", czy też właściwa zawartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > A jeżeli jest możliwość sczytania numeru seryjnego poduchy, to można liczyć, że ona tam jest, czy > ktoś wsadził jakiś "układ" ? Bez przesady, tak kupujac auto to mozna i endoskop do silnika wpuszczac aby zobaczyc. Jak auto jest marnie naprawione to odrazu widac ze poduch nie ma. jak ktos wykaze sie finezja to moze faktycznie ciezko to sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > napinacze sa pod fotelem ? np w astrze g tak > Program diagnostyczny ? Napisz co on wniesie do sprawy? można sprawdzić czy poduszki były już raz aktywowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > można sprawdzić czy poduszki były już raz aktywowane. O ile ktoś profesjonalnie nie "zregenerował" sterownika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > O ile ktoś profesjonalnie nie "zregenerował" sterownika... typowe buraki handlarze chyba aż tak się nie zagłębiają, chyba, że auto dosyć świeże i drogie to wtedy pewnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > typowe buraki handlarze chyba aż tak się nie zagłębiają, chyba, że auto dosyć świeże i drogie to > wtedy pewnie tak. W wielu autach crashdata usuwa się przez wymianę pamięci... Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 > typowe buraki handlarze chyba aż tak się nie zagłębiają, chyba, że auto dosyć świeże i drogie to > wtedy pewnie tak. Ale taka zabawa naprawdę nie jest kosmicznie droga. Niestety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Ja jak kupiłem auto ,to po jakims czasie swieciły poduchy. Wszystko było normalnie podpiete ,przewody do kostek ,dalej do napinaczy. Tylko przed napinaczem wpiety opornik.U pasażera jest ok. teraz nie wiem czy poduchy jak są, to odpalą ,czy nie .Jak kontrolka gaśnie normalnie z innymi.Bo rozumiem ze napinacz wtedy jest wystrzelony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 tych drani co kombinują z poduszkami i rezystorami to powinien szlag trafić i ręce po samej dupie upierdolić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 Chodzi mi o sytuacje, kiedy podpinam auto do kompa, i mogę sczytać numery poduszek, puścić jakiś test układu (KTS 7xx) i na koniec otrzymać raport, że wszystko OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 > tych drani co kombinują z poduszkami i rezystorami to powinien szlag trafić i ręce po samej dupie > upierdolić Niestac człowieka na nowe,pewne auto to wychodza kwiatki .Dlatego jezdze max 3 lata i sprzedaje ,bo kazde jedne jak narazie jest robione i wyłazi puzniej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 > Chodzi mi o sytuacje, kiedy podpinam auto do kompa, i mogę sczytać numery poduszek, puścić jakiś > test układu (KTS 7xx) i na koniec otrzymać raport, że wszystko OK. Za proste do obejścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.