Skocz do zawartości

Autodromo Nazionale di Monza '2010


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

A na początek coś w stylu włoskim zlosnik.gif

http://www.f1portal.pl/1/aktualnosci/4130/szef-fia-zbyt-malo-dowodow

Szef FIA Jean Todt powiedział, że organ zarządzający sportem nie mógł nałożyć kolejnych sankcji na Ferrari za zastosowanie poleceń zespołowych podczas Grand Prix Niemiec, gdyż nie było wystarczających dowodów, potwierdzających złamanie przepisów przez team z Maranello.

Światowa Rada Sportów Motorowych FIA, która obradowała wczoraj w Paryżu, postanowiła utrzymać grzywnę w wysokości 100 tysięcy dolarów, którą nałożyli sędziowie FIA na torze Hockenheim. Zdaniem Jeana Todta, FIA nie mogła zrobić nic więcej bez konkretnych dowodów przeciwko Ferrari.

"Zanim powiemy, że ktoś jest winny, trzeba to udowodnić. A jeśli zrozumieliśmy wszystkie strony, które były przesłuchiwane, to każdy zaprzeczał temu, że było to polecenie zespołowe" - powiedział Jean Todt.

Szef FIA poproszony o komentarz do wypowiedzi wielu osób, które twierdziły, że pomimo zaprzeczeń Ferrari, włoski zespół tak naprawdę zastosował polecenia zespołowe, powiedział: "Również jestem skłonny zgodzić się z tym".

hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oglądam treningu, ale z timingu widzę, że Kubek ładnie jedzie - tylko 0.4s straty do Buttona.

1 1 Jenson Button McLaren 28 1:23.693

2 5 Sebastian Vettel Red Bull 27 1:23.790 0.097

3 2 Lewis Hamilton McLaren 25 1:23.967 0.274

4 11 Robert Kubica Renault 25 1:24.120 0.427

5 4 Nico Rosberg Mercedes GP 30 1:24.129 0.436

6 6 Mark Webber Red Bull 26 1:24.446 0.753

7 15 Vitantonio Liuzzi Force India 19 1:24.512 0.819

8 8 Fernando Alonso Ferrari 24 1:24.543 0.850

9 7 Felipe Massa Ferrari 22 1:24.648 0.955

10 3 Michael Schumacher Mercedes GP 26 1:24.756 1.063

11 10 Nico Hülkenberg Williams 28 1:24.841 1.148

12 14 Paul di Resta Force India 23 1:24.923 1.230

13 12 Witalij Pietrow Renault 25 1:25.292 1.599

14 16 Sebastien Buemi Toro Rosso 29 1:25.318 1.625

15 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber 20 1:25.320 1.627

16 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber 24 1:25.334 1.641

17 17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 19 1:25.897 2.204

18 24 Timo Glock Virgin 19 1:26.772 3.079

19 18 Jarno Trulli Lotus 12 1:26.898 3.205

20 25 Lucas di Grassi Virgin 17 1:26.956 3.263

21 19 Heikki Kovalainen Lotus 14 1:27.374 3.681

22 21 Bruno Senna HRT 8 1:28.256 4.563

23 9 Rubens Barrichello Williams 4 1:28.516 4.823

24 20 Sakon Yamamoto HRT 17 1:29.870 6.177

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyniki drugiego treningu.

1 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:22.839 27

2 8 Fernando Alonso Ferrari 1:22.915 0.076 32

3 7 Felipe Massa Ferrari 1:23.061 0.222 20

4 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:23.154 0.315 22

5 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:23.210 0.371 38

6 6 Mark Webber RBR-Renault 1:23.415 0.576 23

7 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:23.708 0.869 31

8 11 Robert Kubica Renault 1:23.709 0.870 32

9 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:23.852 1.013 30

10 4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:23.857 1.018 29

11 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:24.181 1.342 35

12 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:24.380 1.541 36

13 12 Vitaly Petrov Renault 1:24.407 1.568 21

14 3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:24.448 1.609 29

15 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:24.517 1.678 35

16 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1:24.547 1.708 32

17 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:24.785 1.946 31

18 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:25.106 2.267 24

19 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:26.204 3.365 38

20 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:26.306 3.467 41

21 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 1:26.631 3.792 31

22 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:26.676 3.837 25

23 20 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 1:29.498 6.659 5

24 21 Bruno Senna HRT-Cosworth No time 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanicy dali ciała

Różnica ponad 2,5 sekund przy samej zmianie opon do najlepszych (Ferrari, RedBull) to prawie 75% czasu więcej facepalm.gifzlosnik.gif Coś Kubica ma niefarta do pitstopów facepalm.gif

> brak kary dla Hulkenberga to jakaś paranoja

Momentami jechał fenomenalnie ale faktycznie przegiął na kilku okrążeniach (m.in. trzykrotne ścięcie szykany w tym samym miejscu na chyba 6-ciu okrążeniach i podwójny manewr blokowania Webbera) icon_rolleyes.gif No ale taki jest sport. Twardym trzeba być i czasem ryzykować zlosnik.gif

Hamilton - porażka...tak przegiąć w sytuacji, w której nie miał szans się wepchnąć. Poniosło go jak to czesto bywało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dziwna, tymczasowa awaria silnika w bolidzie Vettela i oddanie pozycji na rzecz Webbera

do tego komentatorzy ktorzy w kazdym zdaniu padajacym pomiedzy kierowcami a boxem doszukiwali sie team orders facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanicy dali ciała

Idzie zima, tak więc mechanicy powinni zatrudnić się w jakimś zakładzie wulkanizacyjnym. Niech troche tam potrenują zmiane opon. Może troche potrenują, przemyślą i na nowy sezon się poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica ponad 2,5 sekund przy samej zmianie opon do najlepszych (Ferrari, RedBull) to prawie 75%

> czasu więcej Coś Kubica ma niefarta do pitstopów

Mechanicy odegrali się za poprzedni przejechany z prawie potrąceniem jednego. facepalm.gifzlosnik.gif

Ale rzeczywiście coś Kubek ma nie ten teges swój zespół, albo go wypuszczą nie wtedy kiedy trzeba (kolizja z Sutilem) , albo ślimaczą się (jak dziś) albo nie wiedzą co zrobić po małym uślizgu. Niech lepiej zmieni mechaników na Polaków albo nawet Rosjan - my słowianie mamy doświadczenie w ekspresowej "obsłudze" pojazdów mechanicznych. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanicy odegrali się za poprzedni przejechany z prawie potrąceniem jednego.

> Ale rzeczywiście coś Kubek ma nie ten teges swój zespół, albo go wypuszczą nie wtedy kiedy trzeba

> (kolizja z Sutilem) , albo ślimaczą się (jak dziś) albo nie wiedzą co zrobić po małym uślizgu.

> Niech lepiej zmieni mechaników na Polaków albo nawet Rosjan - my słowianie mamy doświadczenie

> w ekspresowej "obsłudze" pojazdów mechanicznych.

Polacy podczas pięciosekundowego pitstopu, ograbiliby z ogumienia pozostałe teamy a Kubicy zagazowliby jeszcze bolid zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polacy podczas pięciosekundowego pitstopu, ograbiliby z ogumienia pozostałe teamy a Kubicy

> zagazowliby jeszcze bolid

Zapomniałeś dodać, ze i tak spuścili by "oszczędności" z pozostałych bolidów i w sumie nikt nie dojechał by do mety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanicy dali ciała

Kubica tez. Przed pitem w takiej sytuacji trzeba troche przycisnac.

Tak jak zrobil to Alonso i tez wyjechal przed Buttonem.

> brak kary dla Hulkenberga to jakaś paranoja

IMO dobrze byloby, zeby zostal cofniety kilka pozycji. Nalezy mu sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO dobrze byloby, zeby zostal cofniety kilka pozycji. Nalezy mu sie.

zgadzam się. W wywiadzie z uśmiechem na twarzy opowiadał, jak mu to się udało i co ktoś od niego chce? Przecież jechał na limicie, kilka razy zrobił błąd, po to jest tam miejsce, żeby przejechać. Normalne ściganie się facepalm.gif

To może niech pozwolą wszystkim tamtędy jechać, nie będą musieli w ogóle hamować screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dziwna, tymczasowa awaria silnika w bolidzie Vettela i oddanie pozycji na rzecz Webbera

mówił, że silnik zaczął mu przerywać, zrobił blow off i silnik zrobił remap automatycznie. Ponoć zdarza się, że silnik trochę głupieje, ale przez "reset" można go doprowadzić do porządku hmm.gif.

Tu akurat bym się żadnego team orederu nie doszukiwał, proszę zobaczyć, że Weebera wpuścili zdecydowanie za wcześnie. gdyby czekali tak jak z Vettelem, byłby na lepszej pozycji.

Zaś Vettel, gdyby nie ten błąd silnika, może miałby szanse powalczyć o coś więcej hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO dobrze byloby, zeby zostal cofniety kilka pozycji. Nalezy mu sie.

Spokojnie nastepnym razem sie przejedzie.... raz uszło mu to i 2-gi raz będzie to robił... i może ktoś w niego przywali.... oby nie Robert... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kubica tez. Przed pitem w takiej sytuacji trzeba troche przycisnac.

> Tak jak zrobil to Alonso i tez wyjechal przed Buttonem.

Tutaj nie było czym przycisnąć.

> IMO dobrze byloby, zeby zostal cofniety kilka pozycji. Nalezy mu sie.

Jak sędziowie karzą to lament. Jak nie to też zlosnik.gif

Robił błędy na dohamowaniach - to fakt, ale czy przez to coś zyskiwał? Moim zdaniem nie. Z drugiej strony popełnił jednak błąd a na tym powinien w tym przypadku zyskać Webber. Winowajca jest tu tylko jeden - tor zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robił błędy na dohamowaniach - to fakt, ale czy przez to coś zyskiwał? Moim zdaniem nie. Z drugiej

> strony popełnił jednak błąd a na tym powinien w tym przypadku zyskać Webber. Winowajca jest tu

> tylko jeden - tor

Gdyby dohamowywał prawidłowo, to może byłby wcześniej wyprzedzony ... może (?) zlosnik.gif

Co nie zmiania faktu, że Williamsy dobrze radziły sobie w ten weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może dowiedzieli się czegoś nowego, ja mam info z wczoraj

na f1.pl pisali, że po sprawdzeniu telemetrii okazało się, że silnik pracował bez zarzutu, tylko jeden z hamulców przytrzymał po wyjściu z zakrętu. Kierowca odczuł mniejszy ciąg i alarmował o spadku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj nie było czym przycisnąć.

Raczej nikt nie jechal 53 okrazen na 100%.

A te 2-3 okrazenia trzeba bylo. Poprostu koncenracja i ogien.

> Jak sędziowie karzą to lament. Jak nie to też

Gdyby doszlo do wypadku z Webberem to bylaby pewnie kara.

Czy musi najpierw dochodzic do wypadkow?

> Robił błędy na dohamowaniach - to fakt, ale czy przez to coś zyskiwał? Moim zdaniem nie. Z drugiej

> strony popełnił jednak błąd a na tym powinien w tym przypadku zyskać Webber. Winowajca jest tu

> tylko jeden - tor

Nie chodzi o scinanie szykany tylko blokowanie zaraz po niej.

M.in. dlatego Webber nie mogl wykorzystac bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nikt nie jechal 53 okrazen na 100%.

> A te 2-3 okrazenia trzeba bylo. Poprostu koncenracja i ogien.

Myślisz, że oni tego nie wiedzą? Specjalnie patrzyłem na czasy Roberta przed zjazdem i tempo było równe. Wniosek - może zespół zdecydował się ściągnąć go szybciej?

> Gdyby doszlo do wypadku z Webberem to bylaby pewnie kara.

> Czy musi najpierw dochodzic do wypadkow?

Tak! Widowisko ma być. Wypadku nie było...

> Nie chodzi o scinanie szykany tylko blokowanie zaraz po niej.

> M.in. dlatego Webber nie mogl wykorzystac bledow.

Sędziowie nie ukarali i uznali, że nie ma tematu.

Blokował zgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że oni tego nie wiedzą? Specjalnie patrzyłem na czasy Roberta przed zjazdem i tempo było

> równe. Wniosek - może zespół zdecydował się ściągnąć go szybciej

Robert mówił że tempo po zmianie opon wyraźnie się poprawiło hmm.gif

i że decyzja o zjeździe była OK

winna była podobno zapieczona nakrętka

w sumie do tej pory renia nie odstawała w czasach pitstopów

ostatnio błąd popełnił kubek, teraz coś tam nie wyszło, ale to się zdarza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że oni tego nie wiedzą? Specjalnie patrzyłem na czasy Roberta przed zjazdem i tempo było

> równe. Wniosek - może zespół zdecydował się ściągnąć go szybciej?

> Tak! Widowisko ma być. Wypadku nie było...

> Sędziowie nie ukarali i uznali, że nie ma tematu.

> Blokował zgodnie z przepisami.

OK. Team i sedziowie sa nieomylni i wszystko wiedza. hehe.gif

Wyczerpales temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdarza się - w przekroju całego sezonu Kubica i jego zespół popełnili i tak mało błędów (do tej

> pory )

a nawet udawało im się cudownie przepchnąć kubka w qual grinser006.gif

myślę że nie ma co narzekać ok.gif

martwi trochę mały postęp, w sumie dreptają w tym samym miejscu, nie przeskoczyli merca, do Mcl, RBR mają dość daleko, a teraz doszło jeszcze Ferrari

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.