Skocz do zawartości

1.9 MJTD - stan licznika a odczyt przebiegu FES ...


Iron

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie dla tych którzy podłączali się do 1,9MJ szczególnie 16V i odczytywali przebieg auta korzystając z softu FiatEcuScan - chodzi głownie o osoby , które są pewne rzeczywistego przebiegu auta wink.gif.

Czy FES poprawnie odczytuje wartość przebiegu zapisaną w ECU , czy może są jakieś rozbieżności spowodowane niewłaściwym współczynnikiem w sofcie ?

Prosiłbym o podanie jaki to silnik 120KM czy 140KM (150KM ) i jakie są ewentualne różnice ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jasna - w praktyce te różnice nie przekraczają kilku procent .

Ale co byś powiedział w sytuacji gdy na liczniku widnieje przebieg 118 tys. a ODO w FES pokazuje 18400 ? - stąd zresztą moje pytanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa jasna - w praktyce te różnice nie przekraczają kilku procent .

> Ale co byś powiedział w sytuacji gdy na liczniku widnieje przebieg 118 tys. a ODO w FES pokazuje

> 18400 ? - stąd zresztą moje pytanie

hmmm ja mam 113kkm a widnieje kolo 23kkm

takze roznie z tym bywa.

inna sprawa ze gdzies w okolicach 20kkm temu wymienialem ecu wiec niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To by się w sumie zgadzało - ale zdaje się , że masz silnik benzynowy

Z tego co wiem, takie przekłamania wskazują na kręcenie licznika wink.gif

W moim 1.9JTD 8V pokazuje z rozbierznościa około 4-5k km.

W Albeii z silnikiem 1.2 16V którą mam od nowości FES również pokazuje z małą rozbierznoscią, około 2-3k km wink.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim JTD też się przebiegi pokrywają , ale niedawno łączyłem się z Punto 1.3MJ i FES ver. 2.3.1 odczytał z ECU bodajże 13 tyś . cośtam przy licznikowych 110tys. .

Więc coś jest nie tak ...

Szkoda , że nie wypowiedział się jeszcze nikt z kolegów jak to wygląda u nich w MJ 1.9 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa jasna - w praktyce te różnice nie przekraczają kilku procent .

> Ale co byś powiedział w sytuacji gdy na liczniku widnieje przebieg 118 tys. a ODO w FES pokazuje

> 18400 ? - stąd zresztą moje pytanie

to zalezy jaką wersją FESa sprawdzasz to. Starsze wersje wymagały zrobienia testowego przejazdu i określenia współczynnika przebiegu, nowa wersja pokazuje tak jak jest.

Przy okazji u mnie (benzyna 1.6) jest około 2tys kilometrów róznicy 135tyś zegary vs 133tyś FES/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest nie halo. mam pewny 100% przebieg 62 tyś a pokazuje komp że mam 8 kkm smile.gif

MJ 8V 120 KM.

Swoją drogą examiner odczytał poprawnie przebieg więc obstawiam że coś z softem. Jeszcze spróbuje się podłączyć jako nowe Bravo bo u mnie body computer jest dokładnie taki sam jak w Bravo i wszystkie inne sterowniki też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie też jest nie halo. mam pewny 100% przebieg 62 tyś a pokazuje komp że mam 8 kkm

> MJ 8V 120 KM.

No - to w końcu mamy jakieś konkrety ok.gif

Daje to współczynnik około 7.75 .

Prośba - mógłbyś podać dokładny przebieg licznikowy i odczyt z FES albo od razu wynik z dzielenia ? smirk.gif

> Swoją drogą examiner odczytał poprawnie przebieg więc obstawiam że coś z softem.

No właśnie ok.gif

Wczoraj FES po podłączeniu do 1.9 MJ 150KM odczytał 16628km .

Przebieg licznikowy - 106 tys. z haczykiem co do w/w współczynnika nie pasuje .

Ale bardzo możliwe , że był cofany i rzeczywisty po przeliczeniu na podstawie twoich informacji byłby wtedy około 128 tys. waytogo.gif

hmm.gif Tyle że u kolegi Hipo wg. tego przelicznika powinno być wtedy mniej na liczniku niż podał wink.gif

Z jego danych wychodzi współczynnik ponad 8.0 , więc nadal sprawa nie jest jasna ...

Ma jeszcze ktoś z kolegów pewny przebieg w swoim MJ i możliwość porównania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No - to w końcu mamy jakieś konkrety

> Daje to współczynnik około 7.75 .

> Prośba - mógłbyś podać dokładny przebieg licznikowy i odczyt z FES albo od razu wynik z dzielenia ?

bo przelicznik trzeba indywidualnie określić do samochodu.

Sprawdzas FESem przebieg, zapisujesz i jedziesz się przejechać powiedzmy 10 kilometrów... Po przejechaniu dystansu sprawdzasz ponownie przebiek w ECU i wyliczasz przelicznik dla Swojego samochodu,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma jeszcze ktoś z kolegów pewny przebieg w swoim MJ i możliwość porównania ?

Niestety nie udało mi sie nawiązać połączenia z Cromą... dziwne bo z Stilo bez problemu szło.... może po zmianie wersji FES z 2.1 na 2.4 coś mi sie spierdzieliło.... sick.gif musze to sprawdzić .... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie udało mi sie nawiązać połączenia z Cromą... dziwne bo z Stilo bez problemu szło....

> może po zmianie wersji FES z 2.1 na 2.4 coś mi sie spierdzieliło.... musze to sprawdzić ....

Całkowicie odinstaluj FES, skasuj pozostały katalog w .../Program\ files/ i zainstaluj ponownie FES.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzas FESem przebieg, zapisujesz i jedziesz się przejechać powiedzmy 10 kilometrów... Po

> przejechaniu dystansu sprawdzasz ponownie przebiek w ECU i wyliczasz przelicznik

Pomysł świetny i sposób na pewno skuteczny w 100% ok.gif ( porównywałem już kiedyś w ten sposób zmianę km na liczniku ze zmianą w sterowniku w moim JTD) , tyle że niestety nie zawsze jest szansa go zastosować w momencie sprawdzania auta przed zakupem frown.gif

> bo przelicznik trzeba indywidualnie określić do samochodu.

hmm.gif Logicznie rzecz biorąc powinien być identyczny w każdym aucie przy tym samym sofcie w ECU i silniku ( skrzyni ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2003 8V.

Generalnie moglem sobie wbic przebieg 100tys, ale po co?

Diagnosta w 3 sek dowie sie ile masz przebiegu..

Na examinerze widac dokladnie, nie pamietam gdzie to bylo, ale przy osiowaniu licznika bylo widac i przy bledach.

Powiedzial mi tez ze jeszcze w jednym miejscu jest, chyba tam gdzie zapisany jest czas do przegladu.

Tak mi sie wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien ? - w JTD nic takiego się nie działo , bo widziałem kilka cofanych , a ODO w ECU

> dalej prawidłowo zliczał .

przeciez nie uwierze ze punto przejechalo 650tys ... mimo ze jtd : ) ( na zegarach oczywista znacznie mniej ) . Zreszta co podpiecie do kompa ( rozne kable - rozne rece - rozne kompy itd 650 to najwieksza wartosc zaobserowana sposrod wszystkich podpięć) to cyfry z kosmosu. W stilo mam "ok" ( 100% realny przebieg) a rozjazd zegar<-> odo sa w granicach akceptowalnych tj. 2-3tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całkowicie odinstaluj FES, skasuj pozostały katalog w .../Program\ files/ i zainstaluj ponownie

> FES.

> Pozdrawiam BAS

Zadziałało ok.gif

Wiec tak

Pacjent: Fiat Croma 1,9 MJTD 150 KM bez filtra cząstek stałych

Zjechał z taśmy: 2007- pażdziernik

Sprzedany w salonie Fiata w 2008-marzec w Polsce

Przebieg udokumentowany 66400 km

A co pokazał FES:

284175919-bez%A0tytu%B3u.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg udokumentowany 66400 km

ODO - 12755 , co daje współczynnik - 5.2

hmm.gif U każdego wyszedł inny - ma ktoś jakiś pomysł dlaczego i jaka jest między nimi zależność ?

bas - może wypytasz Yaniego ? waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ODO - 12755 , co daje współczynnik - 5.2

> U każdego wyszedł inny - ma ktoś jakiś pomysł dlaczego i jaka jest między nimi zależność ?

> bas - może wypytasz Yaniego ?

Mogę wypytać, ale czy mamy pewność, że dotyczy to aut, które mają 100000000% pewny(niecofany) przebieg?

Bo widziałem Cromę z przebiegiem na zegarach ~121kkm a w ECU było 12 czy 16kkm.

Z mojego(zawodowego) punktu widzenia, jeśli licznik nie cofany, identyczne ECU to współczynnik powinien być identyczny.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę wypytać, ale czy mamy pewność, że dotyczy to aut, które mają 100000000% pewny(niecofany)

> przebieg?

Ze dwa w tym wątku powinny być wink.gif , ale współczynniki i tak wychodzą różne - może dlatego że jeden to 120KM a drugi 150KM .

> Z mojego(zawodowego) punktu widzenia, jeśli licznik nie cofany, identyczne ECU to współczynnik

> powinien być identyczny.

Otóż to - inaczej to nie miałoby sensu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę wypytać, ale czy mamy pewność, że dotyczy to aut, które mają 100000000% pewny(niecofany)

> przebieg?

> Bo widziałem Cromę z przebiegiem na zegarach ~121kkm a w ECU było 12 czy 16kkm.

> Z mojego(zawodowego) punktu widzenia, jeśli licznik nie cofany, identyczne ECU to współczynnik

No własnie... tego nikt nigdy nie może być pewny frown.gif

Ale myślę, że jeśli auto jest serwisowane w ASO i sprzedane przez to ASO, oraz są wpisy to raczej wszystko powinno sie zgadzać....

Mam inne teorie:

- co jeśli między czasie była zmiana oprogramowania kasety... ta wartość nie zostaje skasowana.... poprawiny program / było kilka akcji dla 150 KM silników i nie tylko.

- co jesli cały czas wsp sie nie zmienia i przelicznik jest taki sam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - co jeśli między czasie była zmiana oprogramowania kasety... ta wartość nie zostaje skasowana....

> poprawiny program / było kilka akcji dla 150 KM silników i nie tylko.

no i wlasnie u mnie jest cos takiego

100% pewny przebieg bo od znajomego - 1go wlasciciela

ale bylo zmieniane ecu.

o rezultatach mozna poczytac w watku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - co jeśli między czasie była zmiana oprogramowania kasety... ta wartość nie zostaje skasowana....

> poprawiny program

Zmiana map wtrysku nie powinna mieć żadnego wpływu na naliczanie km , bo przecież to kwestia innego obszaru pamięci .

Poza tym można zczytać z ECU datę (re)programowania i będzie to jakieś info , że ktoś przy tym działał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym można zczytać z ECU datę (re)programowania i będzie to jakieś info , że ktoś przy tym

> działał .

I to jest trop... może w ASO cofają liczniki angryfire.gif najpierw szef ASO nastuka 10.000 km a potem sprzedają jako nowy angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest trop... może w ASO cofają liczniki najpierw szef ASO nastuka 10.000 km a potem

> sprzedają jako nowy

Ale ślad na szczęście zostaje smirk.gif

Auto z 2006r .

Fragment logu z FES :

FIAT CROMA '05 1.9 MJET 16V

Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)

--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 B9 04 15

FIAT drawing number: 51812902

Hardware number: 0281012963

Hardware version: 00

Software number: 1037389385

Software version: 3442

Homologation number: 19442

ECU programming date: 01/24/2008

READ PARAMETERS:

Odometer: 14 880,2 km

Odometer at last programming: 7 326,2 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i nie tylko po cofaniu po prostu sugerowanie się nim nie ma większego sensu.

Jak widać wariuje także przy próbie zmiany przebiegu w samym ECU ok.gif

Kolejny pacjent , tym razem z 2007r :

-------------------------------------------------

FIAT CROMA '05 1.9 MJET 16V

Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)

----------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 B9 04 15

FIAT drawing number: 51812902

Hardware number: 0281012963

Hardware version: 00

Software number: 1037389385

Software version: 3442

Homologation number: 19442

ECU programming date: 05/10/2007

READING ERROR CODES:

1: U1706 - CAN network (NCM - NFR)

READ PARAMETERS:

Odometer: 0,0 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto po numerze vin zgodnie z eperem zeszło z taśmy 2007/9

Z tego wynika , że w ECU nikt najwyraźniej nie kopał - zaprogramowano go jeszcze przed wyprodukowaniem auta ok.gif

Ale za to stan km na liczniku to już inna sprawa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskakujący odczyt ... icon_eek.gif

Bravo 1.9MJTD 8V 2008r

Stan licznika - 45 480km .

------------------------------------------------------

ECU ISO Code: FD 86 C2 04 9E

2010-09-18 15:48:42

CONNECTED TO:

FIAT BRAVO '07 1.9 MJET 8V

Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4)

--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: FD 86 C2 04 9E

FIAT drawing number: 51828269

Hardware number: 0281013579

Hardware version: 00

Software number: 1037394040

Software version: 3841

Homologation number: 19841

ECU programming date: 03/16/2010

READ PARAMETERS:

Odometer: 46 374,0 km

hmm.gif I co teraz myśleć o ewentualnym współczynniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem.... może faktycznie te które mają inny stan licznika są "kręcone"

hmm.gif Czyżby wszyscy mieli " korygowany " stan licznika i nikt nie chce się podzielić odczytami ? grinser006.gif

PS.

Żeby sprawa była jasna i nie do końca śmieszna - ostatnio podłączałem się do kilku MultiJetów i tylko w powyższym przebieg w ECU był zgodny z licznikiem - auto od dealera gdzie pracowała kopę lat żona posiadacza owego NB 08' old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyżby wszyscy mieli " korygowany " stan licznika i nikt nie chce się podzielić odczytami ?

zrzutki ze swojego nie mam, ale teraz przy stanie licznika ok 152 tys, jest w odometrze 147-148 tys.

Za to zrzut z kompa stilo kolegi z pracy ... na liczniku było coś 152 tys km.

284211473-2010.05.24-zrzutzkomputera.jpg

post-36421-14352509793988_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, myślałem, że inne też się łapią nie tylko MJ

> chwilę to trwało, ale kolega jakoś przeżył

U mnie pokazuje odwrotnie: Dashboard-odometer = 77kkm

ECU-odometer=22kkm

Zauważyłem, że auto ma usunięty DPF.

Być może przeprogramowanie kompa ma tu coś wspólnego z tą sprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.