AxiT Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 Czy w powyższych markach montowane są te same silniki i na czym polega różnica w silnikach 1,4 O 1,4 16V 75KM już wiem co nieco z tematu o VW golfie 4 ale czym się różni od silnik 1,4 60 KM Czy ten 60KM to jednostka 8V pomijam oczywiście brak mocy (bo tu na ak lansowane są motory o mocy 150 KM) Jakieś opinie na temat tego silnika? Jak to to znosi LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 > Czy w powyższych markach montowane są te same silniki i na czym polega różnica w silnikach 1,4 > O 1,4 16V 75KM już wiem co nieco z tematu o VW golfie 4 > ale czym się różni od silnik 1,4 60 KM > Czy ten 60KM to jednostka 8V pomijam oczywiście brak mocy (bo tu na ak lansowane są motory o mocy > 150 KM) > Jakieś opinie na temat tego silnika? Jak to to znosi LPG? gaz znosi swietnie , dosc niezawodny i bezawaryjny ( termostat potrafi walnac ~40 zł koszt nowego i czesto bywaja problemy z falowaniem obrotów , u mnie wystarczyło przeczyszczenie przepustnicy) ogolnie lac gaz i smigac. p.s. tak to jest 8V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efemek Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 > Czy w powyższych markach montowane są te same silniki i na czym polega różnica w silnikach 1,4 > O 1,4 16V 75KM już wiem co nieco z tematu o VW golfie 4 > ale czym się różni od silnik 1,4 60 KM > Czy ten 60KM to jednostka 8V pomijam oczywiście brak mocy (bo tu na ak lansowane są motory o mocy > 150 KM) > Jakieś opinie na temat tego silnika? Jak to to znosi LPG? Silniki 1.4 (np. AKK,ANW,AKV itd) majace 60KM generalnie palą tyle samo gazu/paliwa czyli ok.8l/100km w trybie mieszanym, czasem mniej (benzynki ~7l) Konstrukcja stara, ale przez to bardzo sprawdzona. Szczerze mówiąc mogę spokojnie ten silnik polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 jedyna wada to ze silnik sie zaciera jak zamarznie odma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efemek Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > jedyna wada to ze silnik sie zaciera jak zamarznie odma ale to nie jest problem tylko tych silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > ale to nie jest problem tylko tych silników W 1.6 102KM MPI też występował ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > jedyna wada to ze silnik sie zaciera jak zamarznie odma a to nie chodziło czasem o 1,4 16V z tą odmą ? Z resztą co za problem raz na tydzień przeczyścić - no chyba że jest to bardzo skomplikowana czynność wymagająca szpeca z ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efemek Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > a to nie chodziło czasem o 1,4 16V z tą odmą ? > Z resztą co za problem raz na tydzień przeczyścić - no chyba że jest to bardzo skomplikowana > czynność wymagająca szpeca z ASO oj tam jeśli już to przed sezonem zimowym i styka. co tydzień nie ma sensu. W mojej skromnej opinii, to nie jest aż taki częsty problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > jedyna wada to ze silnik sie zaciera jak zamarznie odma a gdzie ta odma jest ... mam 1.4 75 km BBY , zerknął bym co tam słychac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > a gdzie ta odma jest .. z lewej strony obudowy filtra powietrza jest gumowy wężyk, który prowadzi do "dołu" czyli do skrzyni korbowej. IMHO wystarczy wyczyścić ten przewód. Dowiedz się czy w BBY odma nie była już podgrzewana Jeżeli nie jeździsz na krótkich odcinkach to też nie masz się co martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > z lewej strony obudowy filtra powietrza jest gumowy wężyk, który prowadzi do "dołu" czyli do > skrzyni korbowej. > IMHO wystarczy wyczyścić ten przewód. > Dowiedz się czy w BBY odma nie była już podgrzewana > Jeżeli nie jeździsz na krótkich odcinkach to też nie masz się co martwić. jeżdże na krótkich ocinkach, patrząc na to zdjęcie gdzie ustroistwa szukać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 za bagnetem (w stronę kabiny). gumowy wąż o przekroju ok 15-20mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > za bagnetem (w stronę kabiny). > gumowy wąż o przekroju ok 15-20mm znalazłem coś takiego na forum skody Quote: jak kupowałem ibize pytałem się gościa w ASO czy w silnikach BBY też się to dzieje? ale po 2002 roku poprawili odpowietrzenie w silnikach VW. Problem dotyczy wszystkich silników VW od 1,0 do 1,6 8V-16V wyprodukowanych przed 2002r. z nie przerobioną instalacją. moja corodba jest 2004, mam sie cieszyć już czy coś jeszcze sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > moja corodba jest 2004, mam sie cieszyć już czy coś jeszcze sprawdzic nie interesowalem się tematem ponad moją padakę. Zdaje się, że ta poprawa polegała na dodaniu elektrycznego podgrzewacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Moja żona miała BBY z 2003 i zrobiła po mieście w 7 lat 140 000 i nic nie padło a mrozy po -27 były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > za bagnetem (w stronę kabiny). > gumowy wąż o przekroju ok 15-20mm to jest to co wchodzi w obudowe filtra powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efemek Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > jeżdże na krótkich ocinkach, patrząc na to zdjęcie gdzie ustroistwa szukać ? tutaj widzimy 16V a nie 8V... o którym więc silniku mamy dyskutować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > to jest to co wchodzi w obudowe filtra powietrza? TAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > o którym więc silniku mamy dyskutować ? Odma zamarza w jednym i drugim , ale od XX roku montowali grzałkę. Niestety nikt nie zna konkretnych oznaczeń silników, w których ten diwajs już był. Na zdjęciu BBY (w zasadzie sam plastik nad nim ) bo akurat o ten konkretny pytał Kolega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > Odma zamarza w jednym i drugim , ale od XX roku montowali grzałkę. Niestety nikt nie zna > konkretnych oznaczeń silników, w których ten diwajs już był. > Na zdjęciu BBY (w zasadzie sam plastik nad nim ) bo akurat o ten konkretny pytał Kolega. no własnie ... dokładnie taki mam .. a swoja drogą to faktycznie namnozyli tych silników masę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efemek Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 > Odma zamarza w jednym i drugim , ale od XX roku montowali grzałkę. Niestety nikt nie zna > konkretnych oznaczeń silników, w których ten diwajs już był. > Na zdjęciu BBY (w zasadzie sam plastik nad nim ) bo akurat o ten konkretny pytał Kolega. tu się zgodzę moje pytanie było w kategorii czy Twój post jest odpowiedzią na pierwszy w temacie ot zwykłe nieporozumienio-zamieszanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 sorki, że się podepnę pod temat, ale co sądzicie o silniku 1.4 16V 100 koni? dokładniej zamontowany w Seacie Ibiza. a pytam pod kątem o dynamiki, trwałości i dostępności/ceny części? z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavo88 Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > sorki, że się podepnę pod temat, ale co sądzicie o silniku 1.4 16V 100 koni? dokładniej zamontowany > w Seacie Ibiza. a pytam pod kątem o dynamiki, trwałości i dostępności/ceny części? > z góry dziękuję Tu masz coś na temat jakiś tekst i w kolejnych postach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 17 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Patrząc po ogłoszeniach to 2.0 benzyna ma od 101 KM do 116 KM (+/- 1 KM) zakładam że to jednostki 8V tylko dlaczego maja po około 100 KM a drugi po 116? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 > Patrząc po ogłoszeniach to 2.0 benzyna ma od 101 KM do 116 KM (+/- 1 KM) zakładam że to jednostki > 8V tylko dlaczego maja po około 100 KM a drugi po 116? nie kojaze zeby 2.0 mialo mniej niz 115KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 18 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 > nie kojaze zeby 2.0 mialo mniej niz 115KM no mnie się też tak wydaje, ale spotkałem klka aukcji gdzie tak sprzedajacy pisali - poszukam potem to zapodam. A coś w opini tego motoru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 > no mnie się też tak wydaje, ale spotkałem klka aukcji gdzie tak sprzedajacy pisali - poszukam potem > to zapodam. A coś w opini tego motoru? aaaaaaaaa... stare audi byly 2.0 90KM motor bardzo trwaly i bezawaryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarosz19 Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 jeżeli robię 40km dziennie to starczy aby nic się nie stało zimą z odmą bez czyszczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efemek Napisano 27 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 > jeżeli robię 40km dziennie to starczy aby nic się nie stało zimą z odmą bez czyszczenia? kapeluszowo czy nie bardzo? powinno być ok, ale raz na czas warto rzucić okiem jak sprawa wygląda ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarosz19 Napisano 28 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2010 > kapeluszowo czy nie bardzo? > powinno być ok, ale raz na czas warto rzucić okiem jak sprawa wygląda ;-) raczej dynamicznie;) i autko raczej stoi prawie codziennie w garażu. Ale na mrozie może stać koło 8-10h dziennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.