Mars_wrc Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 Witam, powoli nadchodzi pora na zmianę oleju i chciałbym się podpytać obecnie mam zalany Castrol Edge 0W40, taki lał poprzedni właściciel, więc i ja taki zalałem. Ale teraz chiałbym przejść na siakiegoś Motula, lub coś podobnego. Ale o co chodzi. Chodzi o to, że np. w Motulu czy Tedex WRC nie widzę oleju o parametrach 0W40. Jaki odpowiednik mogę zastosować? Oczywiście pełna wymiana + filtr. Silnik 1.2 8V ok. 95KM i odcinka 7,5krpm Auto do kjsów. POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 Bo w olejach do sportu czy ciężkiego buta to za mała lepkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 22 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 > Witam, > powoli nadchodzi pora na zmianę oleju i chciałbym się podpytać > obecnie mam zalany Castrol Edge 0W40, taki lał poprzedni właściciel, więc i ja taki zalałem. Ale > teraz chiałbym przejść na siakiegoś Motula, lub coś podobnego. > Ale o co chodzi. Chodzi o to, że np. w Motulu czy Tedex WRC nie widzę oleju o parametrach 0W40. > Jaki odpowiednik mogę zastosować? Oczywiście pełna wymiana + filtr. > Silnik 1.2 8V ok. 95KM i odcinka 7,5krpm Auto do kjsów. > POZDRO 10w60 marka mniej ważna... PS. 95KM ..pokaż wykres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2010 > 10w60 marka mniej ważna... > PS. 95KM ..pokaż wykres Z przyjemnością pokażę jak będę go miał Moc jest "strzelona" - były właściciel twierdził, że 100KM, stroiciel, że 95KM. A ja stwierdzę coś, jak go zmierzę. Ogólnie to siakiś ostry wałek, program, przepustnica 42 (chyba), kolektor 4-2-1, wydech przelot fi50 i takie tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Ja własnie zalałem Motul 8100 X-cess 5W-40, ale nie miałem okazji jeszcze na tym poupalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 > Ja własnie zalałem Motul 8100 X-cess 5W-40, > ale nie miałem okazji jeszcze na tym poupalać. No właśnie. 5W40 to syntetyk, 10W60 to półsyntetyk. Auto niby nie bierze dużo oleju, po 5 kjsach dolałem może z 0,5l, ale łatwo nie miał. Lepszym wyjściem w tej sytuacji będzie tak jak Karan napisał wejście w półsyntetyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 > Bo w olejach do sportu czy ciężkiego buta to za mała lepkość Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Odsyłam do forum Subaru http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=106771&start=3800, tam jest bardzo obszerny wątek (80 stron!) na temat olejów do sportu, gdzie większa lepkość (10W60) wcale nie oznacza lepszych parametrów dla danego silnika. Chodzi o wydajność pompy oleju, kótra jest policzona na określone ciśnienie przy danej lepkości. Za "gęsty" olej ma gorszy przepływ i może niekorzystnie wpływać na ciśnienie oleju. Poniżej kilka cytatów: "W przytaczanym silniku chyba toyoty 1,8vvti 5w30 przepływa 18l/min a 5w40 11l/min." "Pompa jest zaprojektowana dla konkretnej lepkości lub zakresu lepkości." "Dodatkowo, jeżeli olej jest bardzo lepki, ale pełne ciśnienie na panewkach masz przy np 3k rpm, to zwiąkszając obroty rośnie ciśnienie ale przepływ nie." "Super łopatologicznie jest to wytłumaczone na forum ferrari. Olej dobiera się tak aby uzyskiwac największy przepływ przy minimalnym ciśnieniu oleju. Po co komu ciśnienie skoro nie pa przepływu - chłodzenia/ olej za długo jest w bardzo gorących cześciach silnika i umiera." "Olej dobrze dobrany jest wtedy kiedy ze wzrostem obrotów rośnie ściśnienie i przepływ w układzie a najwyższe wartości osiąga przy najwyższych obrotach." Reasumując: ze gęsty olej może nie osiagnąć wymaganej lepkści przy danej temp. pracy. Tutaj pomocny byłby czujnik temp oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 10W60 to półsyntetyk? Ja też jeździłem do tej pory na półsyntetyku Castrol 10W40. Ale pokusilem się o wlanie pelnego syntetyku (nie jakiegoś hydrokrakowanego, tylko z estrów). Teraz bede obserwował, jakis czas temu był mały remont, więc pare rzeczy było wymienione na nowe. Póki co zrobiłem nim tylko mała rundke, kanałów olejowych chyba mi nie zatkało Sporo ostatnio naczytałem się o olejach i tak naprawde to nawet taki Castrol 10W60 nie jest stricte olejem syntetycznym, jest tylko zrobiony na bazach syntetycznych. Poprostu Castrol wali straszną ścieme, oczywiście trzyma parametry, ma odpowiednei dodatki ale dla mnie to nie to samo co typowy syntetyk. Na ich stronie nie znajdziesz żadnej scecyfikacji olejów, a np. na Valvoline, Luqui Moly czy Motul tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Znalazłem np. Valvoline VR1 10W60 , to pełny syntetyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 > Znalazłem np. Valvoline VR1 10W60 , to pełny syntetyk? 10W60 wydaje mi się, że tak, ale nie wiem an 100%, wiem natomiast, że VR1 5W50 to pełny syntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 > Znalazłem np. Valvoline VR1 10W60 , to pełny syntetyk? ten nie, ale np 10w60 Gulf, edge itp to już pełne syntetyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > ten nie, ale np 10w60 Gulf, edge itp to już pełne syntetyki EDGE odradzam, z Gulfem nie miałem styczność, Valvo mogę polecić (sam nim handluję ) Valvoline 10W60 to oczywiście półsyntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > EDGE odradzam, z Gulfem nie miałem styczność, Valvo mogę polecić (sam nim handluję ) > Valvoline 10W60 to oczywiście półsyntetyk. heh a niby czemu odradzasz edge? a ja właśnie odradzam valvo bo w 1.1 tak mi klepały zawory jak w traktorze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Ja nie szukał bym kwadratowych jajek tylko zalał olejem 10w60 Valvolina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > heh a niby czemu odradzasz edge? a ja właśnie odradzam valvo bo w 1.1 tak mi klepały zawory jak w > traktorze... Już dość się o castrolu nasłuchałem... Kilka cytatów: Quote: ... byle nie Castrol. Bo ile razy kupowaliśmy Castrola... tyle razy nie trzymał deklarowanych parametrów. Na zgłoszenia reklamacyjne Castrol wymyślał milion bredni by ich nie uznać... najczęściej wychodzi to "w praniu" i wynikach badań próbek wysyłanych do badania. Skoro olej zalany do wirówki zaczyna się pienić i łapie wysoka temperaturę to oznacza, że coś jest nie tak. Wysyłamy próbkę do analizy... i wychodzi, że np. lepkość zamiast 68 jest 58. Zgłaszasz do producenta... a on szuka milion wymówek by nie uznać reklamacji. Tak działa Castrol. Quote: warto powiedziec, ze taki castrol, czyli np. EDGE SPORT to jest wysokorafinowany olej mineralny po hydrokrakingu, ktory tylko z marketingowego punktu firmy nazywaja olejem syntetycznym, bo tak naprawde to jest to ciagle pelny mineral, podobnie bylo z legendarnym juz RSem. Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac ) Nie mam zamiaru kupowac oleju, który albo będzie posiadał parametry które podaje producent, albo nie. Tymbardziej że ich "Fully Synthetic" wcale nie jest taki fully. Nie widziałem co prawda od środka silnika który latał konkretnie na EDGE 10W60 ale po innych wynalazkach castrola już tak - dziękuję, ale nie skorzystam. Zdaję sobie sprawę, że i na Valvo znajdą się negatywne opinie (jak i na każdy inny olej) ale nie co druga jak w przypadku Castrola. Nie przekonuje mnie ich likłid indżiniring > Ja nie szukał bym kwadratowych jajek tylko zalał olejem 10w60 Valvolina +1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Ja tylko nad jednym się zastanawiam, skoro Valvo 10W60 jest półsyntetykiem, to jeśli teraz mam zalany syntetyk czy warto wlewać półsyntetyk? A może półsyntetyk lepszy do pałowanych silników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Dlatego ja przechodze z valvo 10w40 na 10w60 na wiosne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 A czy mi ktoś mógłby szybki wykład nt. olej 5W50 - 10W60 vs. lato/zima zrobić? Czy tak faktycznie jest, który kiedy, i czy to ma sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Wiesz pisze niby polsyntetyk, ale przedstawiciele przedstawiaja ten olej jako oliwe do zadan specjalnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > A czy mi ktoś mógłby szybki wykład nt. olej 5W50 - 10W60 vs. lato/zima zrobić? Czy tak faktycznie > jest, który kiedy, i czy to ma sens? Lato/zima chyba większego sensu nie ma. 10W60 jest jest dosyć "gęstym" olejem, ale o suchy start zimą raczej bym się nie martwił, co najwyżej będzie ciężej kręcił. > Ja tylko nad jednym się zastanawiam, skoro Valvo 10W60 jest półsyntetykiem, to jeśli teraz mam > zalany syntetyk czy warto wlewać półsyntetyk? Nie Jeżeli jeździsz na syntetyku i wszystko jest ok, to rób to jak najdłużej, co najwyżej zmień na jakiś o lepszych parametrach, do ostrej jazdy wspomniany Valvoline 5W50 VR1 albo np. Mobil 5W50 Rally Formula dadzą radę w zupełności. Lepsze są oleje syntetyczne, po przesiadce w drugą stronę - na syntetyczny z półsyntetyka może się okazać, że pojawią się wycieki i motor łyka sporo oleju (chociaż wcale nie musi tak być). Tabelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 11 Marca 2011 Udostępnij Napisano 11 Marca 2011 > Dlatego ja przechodze z valvo 10w40 na 10w60 na wiosne I jak, szklanki ci nie klepią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Millers CFS 5w40. LM Synthiol High Tech 5w40 też powinien dac rade z duzym zapasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.