Skocz do zawartości

SC Van czy Matiz Van ?


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> szukam tanego autkana miasto i do wozenia zakupow z castoramy. Wybor padl na te 2 modele. Ktore

> autko wg Was lepij bedzie sie spisywalo i nadawalo do tego zadania. Oba oczywiscie z LPG.

imo MATIZ

zaleta: drzwi tylne - dostęp do towaru równiż z boków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> szukam tanego autkana miasto i do wozenia zakupow z castoramy. Wybor padl na te 2 modele.

W jednej z byłych firm jeździłem CC VAN (900-ka) i matizem VAN. Zdecydowanie wolałem CC, bo był bardziej dynamiczny i lepiej się prowadził. Matiza miałem w wersji Friend, więc pełny golas i więcej palił. Nie wiem czy SC jest lepsze/gorsze od CC, ale ja bym wolał Fiata.

Faktem jest, że obydwa były bezproblemowe. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> szukam tanego autkana miasto i do wozenia zakupow z castoramy. Wybor padl na te 2 modele. Ktore

> autko wg Was lepij bedzie sie spisywalo i nadawalo do tego zadania. Oba oczywiscie z LPG.

Jeździłem jakiś czas służbowo SC VAN 1.1 LPG. Autko "nie do zdarcia" mimo katowania przez wielu kierowców psuć się nie chciało...

...czego nie da się powiedzieć o Matizie koleżanki.

Co prawda są to pojedyncze przypadki, na podstawie których trudno stworzyć jakąś teorię, ale ogólnie mam wrażenie lepszego dopracowania Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co planujesz konkretnie wozic. Matiz ma wiekszy bagaznik ale pozatym reszta dla mnie przemaiw na +

> za SC.

Co konkretnie to nie wiem, to co wychodzi w praniu podczas remontow mieszkan, a to worek kleju, a to jakas farba, gwozdzie itp. Paneli raczej nie zmieszcze do tego maluszka smile.gif, plyty osb czy k-g tez grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze jest panda van --> tylko nie wiem ile chcesz przeznaczyc

przegladajac ogloszenia w necie SC Van roczniki 2002-2003 stoja po 3-3,5k PLN, 2005-2006 sa po 5300-5800zl i uwazam, ze jak na SC to jest gorna granica. Zatem szukam takiego wozidelka powiedzmy do 5k PLN i musi byc z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co konkretnie to nie wiem, to co wychodzi w praniu podczas remontow mieszkan, a to worek kleju, a

> to jakas farba, gwozdzie itp. Paneli raczej nie zmieszcze do tego maluszka , plyty osb czy k-g

> tez

Jak do roboty to poszukal bym cos wiekszego. Typu Pug 306 Astra I. Pozniej okaze sie ze SC albo Matiz ze za male. Tak naprawde to nie meisci sie do nich mniej jak do przecietego kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak do roboty to poszukal bym cos wiekszego. Typu Pug 306 Astra I. Pozniej okaze sie ze SC albo

> Matiz ze za male. Tak naprawde to nie meisci sie do nich mniej jak do przecietego kombi.

Nie do końca. Ja matizem zrobiłem przeprowadzkę z Warszawy do Kwidzyna - bez mebli oczywiście zlosnik.gif

Tam masz metalową kratkę i ładujesz pod dach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w obecnej robocie mam i matiza i SC. Przy Maizie SC 1.1 to super wóz, który przyspiesza niczym Ferrari, zatrzymuje się w miejscu po muśnięciu pedału hamulca, jedzie idealnie tam, gdzie chcesz niczym tramwaj, w środku cicho jak w S-klasie zlosnik.gif W matizie- wszystko dokładnie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> szukam tanego autkana miasto i do wozenia zakupow z castoramy. Wybor padl na te 2 modele. Ktore

> autko wg Was lepij bedzie sie spisywalo i nadawalo do tego zadania. Oba oczywiscie z LPG.

Łatwiej, szybciej i drożej kupisz i sprzedasz SC.

Prywatnie sugerowałbym poszukać pokontraktowej Pandy - jest tego sporo na rynku, jeżeli jest biała, z elpidżi i bez klimy to cena leci na ryj strasznie, wiec można poniżej 10k trafić nawet 3-letnie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> szukam tanego autkana miasto i do wozenia zakupow z castoramy. Wybor padl na te 2 modele. Ktore

> autko wg Was lepij bedzie sie spisywalo i nadawalo do tego zadania. Oba oczywiscie z LPG.

Teoretycznie lepszy dostęp do towaru jest w Matizie.

I to jedyna zaleta Matiza. Cała reszta to Seicento: dostępność części, spalanie, przyspieszenie, prowadzenie, trwałość blach.

Awaryjność jest na podobnym poziomie. Matizem przejechałem prawie 200tyś km, Seicento wszystkimi razem też coś koło tego (w tym 2 vany). Mój obecny ma przebieg coś około 155tyś ok.gif

Jak będziesz kupował SC, szukaj tylko takich z podciąganym wstecznym. Skrzynie ze zwykłym wstecznym są do kitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może być JESZCZE gorzej niż w tej z podciąganym wstecznym ?!

Zazdroszczę Ci aut którymi jeździsz, skoro twierdzisz że ta z podciąganym wstecznym jest zła ok.gif

Ja jestem gotów stwierdzić, że lepszej skrzyni nigdy "w ręku" nie miałem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zazdroszczę Ci aut którymi jeździsz, skoro twierdzisz że ta z podciąganym wstecznym jest zła

> Ja jestem gotów stwierdzić, że lepszej skrzyni nigdy "w ręku" nie miałem

Może mamy rozbieżne pkty widzenia "dobra skrzynia".

Dla mnie skrzynia, w której dobrze pokombinować trzeba, żeby weszła piątka, a precyzja mieszania patykiem jest taka, jakbym pogrzebaczem w wiadrze gwoździ gmerał to NIE jest dobra skrzynia.

Serio piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może mamy rozbieżne pkty widzenia "dobra skrzynia".

> Dla mnie skrzynia, w której dobrze pokombinować trzeba, żeby weszła piątka, a precyzja mieszania

> patykiem jest taka, jakbym pogrzebaczem w wiadrze gwoździ gmerał to NIE jest dobra skrzynia.

> Serio piszę.

Nadal twierdzę że musisz jeździć jakimiś wypasionymi brykami.

Te warunki spełnia skrzynia "podciągana" z cento, a dodatkowo nie ma w niej problemu wrzucania biegów tak, że w innych autach trzeszczałyby synchronizatory. Można z wielką łatwością robić redukcję na jedynkę konkretnie się tocząc, robić redukcję na II przy nagłym dohamowaniu do zakrętu (tor/KJS), no i w zimie wariując na placu bez szemrania można łądować I/wsteczny/I/wsteczny robiąc jakieś oberki na śniegu ok.gif

Każdy bieg można wrzucasz paluszkiem. Wchodzi z lekkim kliknięciem, tak że wiadomo że bieg wszedł. Nie ma zjawiska "bujnę na boki, bo nie wiem czy luz, czy wlazł" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SC ze względu właśnie na 3D, a już pędzę wyjaśnić. Otóż Matiz ma drzwi bardzo małe, co dla mnie jest ogromną wadą w tak małym aucie. Wysokiej osobie ciężko wejść przez te mikroskopijne drzwiczki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadal twierdzę że musisz jeździć jakimiś wypasionymi brykami.

> Te warunki spełnia skrzynia "podciągana" z cento, a dodatkowo nie ma w niej problemu wrzucania

> biegów tak, że w innych autach trzeszczałyby synchronizatory. Można z wielką łatwością robić

> redukcję na jedynkę konkretnie się tocząc, robić redukcję na II przy nagłym dohamowaniu do

> zakrętu (tor/KJS), no i w zimie wariując na placu bez szemrania można łądować

> I/wsteczny/I/wsteczny robiąc jakieś oberki na śniegu

> Każdy bieg można wrzucasz paluszkiem. Wchodzi z lekkim kliknięciem, tak że wiadomo że bieg wszedł.

> Nie ma zjawiska "bujnę na boki, bo nie wiem czy luz, czy wlazł"

potwierdzam, sam mam skrzynie z podciaganym wstecznym i biegi ladnie wchodza, z wbiciem 5 tez niema klopotu, kazdy bieg wchodzi z ladnym kliknieciem grinser006.gif

o tych skrzyniach bez podciaganego wstecznego tez sluszalem same negatywne opinie no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może mamy rozbieżne pkty widzenia "dobra skrzynia".

Fiatowca dżihadowca nie przekonasz.

Parę razy w życiu zdarzyło mi się tym wynalazkiem jechać i nie jestem w stanie pochwalić żadnego elementu tego auta.

Jego plusem jest to, że jest tanie i się umiarkowanie psuje. Jako wózek na zakupy jest idealne, od wózka na zakupy nie oczekujesz wyrafinowanych rozwiązań technicznych czy piękna "dizajnu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiatowca dżihadowca nie przekonasz.

No tak. Najłatwiej inwektywy ok.gif

Nie wiem czy Ci wystarczy za tłumaczenie, że drugi mój Fiat jest totalnym nieporozumieniem i na każdym kroku doradzam innym aby kupili cokolwiek innego.

Jak jest coś dobrego, to nie zmieni tego to że ma plakietkę Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co konkretnie to nie wiem, to co wychodzi w praniu podczas remontow mieszkan, a to worek kleju, a

> to jakas farba, gwozdzie itp. Paneli raczej nie zmieszcze do tego maluszka , plyty osb czy k-g

> tez

Iiiii taaammmm

Ja matizem przewiozłem 16 płyt meblowych dociętych w Forpłycie do konstrukcji włąsnoręcznej garderoby. Na bagażniku dachowym... smile.gifsmile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiatowca dżihadowca nie przekonasz.

> Parę razy w życiu zdarzyło mi się tym wynalazkiem jechać i nie jestem w stanie pochwalić żadnego

> elementu tego auta.

> Jego plusem jest to, że jest tanie i się umiarkowanie psuje. Jako wózek na zakupy jest idealne, od

> wózka na zakupy nie oczekujesz wyrafinowanych rozwiązań technicznych czy piękna "dizajnu".

A ja nic do SC nie mam, tylko dziwi mnie stwierdzenie o dobrej, a zwłaszcza precyzyjnej skrzyni biegów.

Sytuacje padów tych skrzyń przed przebiegiem 100 kkm też znam (ale tu to bardziej IMO rabunkowa eksploatacja niż "producer error").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko dziwi mnie stwierdzenie o dobrej, a zwłaszcza precyzyjnej skrzyni biegów.

A czy znasz jakikolwiek element tego samochodu, który mógłbyś postawić jako wzór dobrego produktu ?

Bo ja też nic nie mam do SC, ale jest to produkt po prostu poprawny. Taki uczeń, który nigdy nie dostaje pały (no może za bezpieczeństwo SC się należy), ale piątka jest poza jego zasięgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy znasz jakikolwiek element tego samochodu, który mógłbyś postawić jako wzór dobrego produktu ?

> Bo ja też nic nie mam do SC, ale jest to produkt po prostu poprawny. Taki uczeń, który nigdy nie

> dostaje pały (no może za bezpieczeństwo SC się należy), ale piątka jest poza jego zasięgiem.

Ten samochód jest taki, jaki ma być -> proste, miejskie toczydło.

To, że nie jest lemuzyną esklasse nie podlega dyskusji i ocenie, chociaż niektórym tak dokładnie się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.