Skocz do zawartości

Nowy Porsche Boxter


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

> Imho bardzo fajnie pojechali z Efficient Dynamic. Dla większości jest zauważalne obniżenie zużycie

> paliwa, a dla tych zainteresowanych osiągami jest poprawa tychże. Ekologia jak widać może iść

> w parze z dynamiką.

System faktycznie dziala - srednie spalanie na poziomie 9l /100km w jedzie miejskiej w silniku o pojemnosci 2.0l jak dla mnie jest b. pozytywnym wynikiem - wiekszosc 1.6l pali wiecej waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeczytalem. I nie zauwazylem, zeby wypowiedzialo sie w nim zbyt wiele osob faktycznie

> rozwazajacych zakup auta o ktorym mowa.

widać niedokładnie przeczytałeś crazy.gif, przecież wyjaśiłem:

Quote:

myślę że częściowo masz rację. Za bardzo patrzę przez pryzmat 911, a boxter ma konkurować przecież z audi tt, gdzie jest 2.0 tfsi i to chyba najsilniejszy silnik jest


hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z trzycylindrowym silnikiem pod maska. Przecinam.

Trzycylindrowce będą już prawdopodobnie na wiosnę 2012, ale nie N/A tylko turbo (to wynika nawet z tego artykułu na onecie, nie wspominając o filozofii projektowania silników przez BMW ostatnimi czasy).

Jeśli ma to być koniunkcja tych wszystkich warunków to ja oczywiście to przyklepuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzycylindrowce będą już prawdopodobnie na wiosnę 2012, ale nie N/A tylko turbo (to wynika nawet z

> tego artykułu na onecie, nie wspominając o filozofii projektowania silników przez BMW

> ostatnimi czasy).

> Jeśli ma to być koniunkcja tych wszystkich warunków to ja oczywiście to przyklepuję.

Tak jak napisal Yarek

Quote:

trzycylindrowe bmw 1.5 N/A FWD


w 2013. Jesli dobrze rozumiem, zapozyliscie sie o skrzynke piwa.

Ja tylko jestem swiadkiem i mam nadzieje, ze wpadnie w Twoje lapy.

Jesli bedzie inaczej, to fatalna sprawa, bo padnie chyba ostatni juz bastion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak napisal Yarek

> Quote:

> trzycylindrowe bmw 1.5 N/A FWD

> w 2013. Jesli dobrze rozumiem, zapozyliscie sie o skrzynke piwa.

> Ja tylko jestem swiadkiem i mam nadzieje, ze wpadnie w Twoje lapy.

> Jesli bedzie inaczej, to fatalna sprawa, bo padnie chyba ostatni juz bastion.

Wiesz, ten wpis Yarka był z linkiem do artykułu o BMW serii 1. Dla mnie to kluczowy fakt w tym wszystkim. Ale ok niech stracę, niech się nawet nazywa inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, ten wpis Yarka był z linkiem do artykułu o BMW serii 1. Dla mnie to kluczowy fakt w tym

> wszystkim. Ale ok niech stracę, niech się nawet nazywa inaczej.

Nie ma to znaczenia. Istotne, czy taki twor bedzie mial znaczek BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boxster sam w sobie jako model jest "wtarowa sorta" to jemu 4 cylindry nawet beda pasowac. Z 911-ka to bym sie juz martwil. Jednak wciaz mamy boksera czyli jakosc ponad ilosc, ale jak dlugo? Przeciez dwie glowice sa takie anty eko. Ciekawe czy wlasciciele Porsche maja w ogrodkach zasadzone odpowiednie ilosci drzew rekompensujace emisje CO2 przez ich samochody? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bezawaryjność, zadowolenie uzytwiknikow, rozklad masy bliski idealowi, nisko polozonowy srodek

> ciezkosci

Ja powiem tak: Subaru nie jest lubiane/kochane, ze jest tak dobre tylko dlatego, ze konkurencja jest tak tandetnie zunifikowana i kiepska. Walory Subaru powinno miec kazde, popularne auto. Powinno byc bezawaryjne, a klient powinien miec usmiech od ucha do ucha. Do tego wyglad i wnetrze, ktore nie powinno miec znaczenia. Symetryczny AWD tez powinien byc w kazdym aucie na rynek krajow, w ktorym sa zimy i deszcze. Jedyna ekstrawagancja Subaru to boksery. Chociaz powiedzmy sobie prawde. Samochod, ktory m.in. motoryzowal swiat (Garbus) tez mial silnik przeciwsobny.

Subaru jest symbolem tego jakby wygladal swiat motoryzacji gdyby nie "potanianie" calego biznesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Subaru jest symbolem tego jakby wygladal swiat motoryzacji gdyby nie "potanianie" calego biznesu.

Zdecydowanie nie chciałbym mieć w swoim aucie 4x4. No może bym się zastanowił przy silniku pod 300KM i więcej. A w ogóle nie chciałbym mieć symetrycznego 4x4. Przynajmniej w codziennej jeździe wolę nowoczesnego haldexa który w mgnieniu oka potrafi dać prawie cały moment na jedno koło jak jest taka potrzeba. Nie twierdzę, że 4x4 nie bywa przydatne, szczególnie zimą. Ale koszty jakie się z tym wiążą (wcale nie tylko ekonomiczne) są dla mnie nieakceptowalne i całkowicie zbędne. Co więcej uważam nawet że koszty związane z RWD są w słabych i małych autach również nieuzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przynajmniej w codziennej

> jeździe wolę nowoczesnego haldexa który w mgnieniu oka potrafi dać prawie cały moment na jedno

> koło jak jest taka potrzeba.

Żeby on jeszcze chciał tak działać... Choć ponoć IV generacja już jest całkiem dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdecydowanie nie chciałbym mieć w swoim aucie 4x4.

jedziles?

> No może bym się zastanowił przy silniku pod

> 300KM i więcej. A w ogóle nie chciałbym mieć symetrycznego 4x4. Przynajmniej w codziennej

> jeździe wolę nowoczesnego haldexa który w mgnieniu oka potrafi dać prawie cały moment na jedno

> koło jak jest taka potrzeba.

jezadziles sAWD i haldex'em ?

> Nie twierdzę, że 4x4 nie bywa przydatne, szczególnie zimą. Ale

> koszty jakie się z tym wiążą (wcale nie tylko ekonomiczne) są dla mnie nieakceptowalne i

> całkowicie zbędne. Co więcej uważam nawet że koszty związane z RWD są w słabych i małych

> autach również nieuzasadnione.

ja bez AWD czasami poprostu nie dojechalbym do domu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezadziles sAWD i haldex'em ?

Jeździłem. Jednym i drugim bez większych zachwytów w normalnym ruchu. Owszem trakcja jest na mokrym niezła, ale koszt tego (niefinansowy) jest dla mnie nieakceptowalny. Silnik 204KM który mam w jedynce w X1 sprawia wrażenie zaledwie poprawnego pod względem osiągów.

Natomiast w sytuacjach ekstremalnych jeździłem tylko haldexem najnowszej generacji i absolutnie nie oczekiwałbym więcej od napędu 4x4 ponad to czego doświadczyłem. Zarówno na rolkach (w tym tylko jedno miało tarcie), macie poślizgowej jak i w mocno pagórkowatym totalnie rozmiękłym/ubłoconym terenie na zwykłych oponach.

> ja bez AWD czasami poprostu nie dojechalbym do domu...

Ależ ja nie twierdzę, że AWD nie jest nikomu potrzebne. Twierdzę, że nie powinien to być standard, bo większość ludzi tego nie potrzebuje, a ja bym bardzo nie chciał mieć w swoim aucie AWD i chciałbym mieć taki wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzałem osobiście - na prawdę tak działa. 3 koła na rolkach i auto bez problemu wyjeżdża. Nie

> wiem jak inne marki, ale przynajmniej w BMW nie ma z tym problemu.

ale rolki to wirtualnosc, a rzeczywistosc jest taka:

insignia 4x4 (haldex 4. gr.) stanela w polowie drogi do mojego domu (breja posniegowa) i rozpaczliwie migala polowa kontolek deski rodzielczej.... a kazde rusznie z miejsca konczylo sie dlawienim silnika bo systemy "pomagaly"...

BMW X3 daje rade, ale tam nie siedzi haldex tylko sprzeglo wieloplytkowe ze wstepnym podzialem ~30:70 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w sumie jest powód dla którego kupuje samochody z napędem na dwa koła - nie mam gdzie AWD wykorzystać - śniegu u mnie nie ma, po piachu nie jeżdżę, góry nie istnieją. Ale gdybym mieszkał np. w Colorado, to na 100% bym miał jakiś czterokolonapedowy pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przynajmniej w codziennej

> jeździe wolę nowoczesnego haldexa który w mgnieniu oka potrafi dać prawie cały moment na jedno

> koło jak jest taka potrzeba.

Rozumiem, ale nie zgadzam sie z racji tego, ze lepsze rozwiazanie to prostsze rozwiazanie.

> Nie twierdzę, że 4x4 nie bywa przydatne, szczególnie zimą. Ale

> koszty jakie się z tym wiążą (wcale nie tylko ekonomiczne) są dla mnie nieakceptowalne i

> całkowicie zbędne.

Wszystko zalezy od miejsca uzytkowania samochodu. Jimny czy RAV4 byly w odmianach "oskowych".

> Co więcej uważam nawet że koszty związane z RWD są w słabych i małych

> autach również nieuzasadnione.

Masz na mysli uklad FR (klasyczny) bo pomyslalem o Smarcie i 126p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, ale nie zgadzam sie z racji tego, ze lepsze rozwiazanie to prostsze rozwiazanie.

Jeśli jest tak samo skuteczne - to się w pełni zgadzam.

> Masz na mysli uklad FR (klasyczny) bo pomyslalem o Smarcie i 126p.

Oczywiście klasyczny, choć niewątpliwie w pewnych aspektach jeszcze lepszy efekt daje silnik z tyłu.

Ponoć są zapowiadane Renault Clio / Twingo z takim układem. Siłą rzeczy jednak silnik będzie malutki. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach da się zrobić mały silnik z całkiem dużą mocą, szczególnie benzyniaka. Taki kierunek rozwoju mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba sobie żartujesz

W samochodzie popularnym czy dla przedstawiciela handlowego (taka Fabia itp.) nie powinno miec to znaczenia i deski powinny byc subarupodobne. Wszelkie proby super designu zewnetrznego i wewnetrznego w samochodach masowych przez szczypte sknerstwa maja w sobie nute tandeciarstwa.

Nie ma nic gorszego jak powiedziec "mnie sie podoba sliczny Focus kombi" po czym firma "Drogopolex" kupuje takich Fordow 450 sztuk do floty. Samochod flotowy powinien wygladac jak nowa Impreza (czyli bez znaczenia), miec deske jak pierwsza Impreza (czyli bez znaczenia), miec pod maska 1.5 i AWD.

Fajny wyglad i kosmiczne deski powinny miec auta, ktore sa inne, ciekawe, a nie "zonie sie dobrze jezdzi i parkuje pod przedszkolem".

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W samochodzie popularnym czy dla przedstawiciela handlowego (taka Fabia itp.) nie powinno miec to

> znaczenia i deski powinny byc subarupodobne.

No tak, tyle, ze lepiej, zeby byly fabiopodobne.

Maja mniej oryginalny wzor. zlosnik.gif

Wszelkie proby super designu zewnetrznego i

> wewnetrznego w samochodach masowych przez szczypte sknerstwa maja w sobie nute tandeciarstwa.

Pytanie zasadnicze - po co ktos podjal probe,

jesli i tak wyszedl z tego paszkwil? niewiem.gif

> Nie ma nic gorszego jak powiedziec "mnie sie podoba sliczny Focus kombi" po czym firma "Drogopolex"

> kupuje takich Fordow 450 sztuk do floty. Samochod flotowy powinien wygladac jak nowa Impreza

> (czyli bez znaczenia), miec deske jak pierwsza Impreza (czyli bez znaczenia), miec pod maska

> 1.5 i AWD.

Samochod dla przedstawiciela to jedyny typ,

w ktorym chetnie widzialbym FWD wlasnie. biglaugh.gif

> Fajny wyglad i kosmiczne deski powinny miec auta, ktore sa inne, ciekawe, a nie "zonie sie dobrze

> jezdzi i parkuje pod przedszkolem".

Gdyby byl wyrazny podzial, zycie staloby sie prostsze.

I lepsze. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby byl wyrazny podzial, zycie staloby sie prostsze.

> I lepsze.

zakładając że byłoby Cię stać na te ciekawsze auta zlosnik.gif

bo inaczej byłbyś skazany na pudło hehe.gifzlosnik.gif

w sumie to 95% nowych aut to obłe pudła więc poniekąd wizja pippa się sprawdziła hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, tyle, ze lepiej, zeby byly fabiopodobne.

> Maja mniej oryginalny wzor.

Subaru ma przewage ergonomii. A Skoda ma przewage chropowatosci plastiku. zlosnik.gif

Wlasnie nie Skoda, nie VW!

> Pytanie zasadnicze - po co ktos podjal probe,

> jesli i tak wyszedl z tego paszkwil?

Bo wiele glupot mozna wmowic. Trzeba sie tylko pokazac w TV i prasie.

> Samochod dla przedstawiciela to jedyny typ,

> w ktorym chetnie widzialbym FWD wlasnie.

A jak ma dojechac przedstawiciel Stigi z odsniezarkami do Karpacza? Krawat, CB i AWD.

> Gdyby byl wyrazny podzial, zycie staloby sie prostsze.

> I lepsze.

Podzial jest...tylko proporcje nie fair.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przychodzi mi na myśl wszystko co produkuje koncern VW począwszy od Skody a skończywszy na Audi

Niby tak, ale ergonomia w autach VW pojawila sie niedawno...jak wchodzil piaty Golf. Natomiast subarupodobne uklady byly dla ludzi juz w latach 90-tych. Np. deska niezlomnego Golfa IV swoja ergonomia moze polamac przedstawicielowi nadgarstki (reg. went.) lub przedstawicielce paznokcie (interwal wycieraczek). Nudnosc projektu nie moze pokazywac pragmatyzmu VAG.

Majac za bron slogan "kwadratowe, praktyczne, dobre" wystarczy zrobic to pierwsze, a reszta ludziom sama wpadnie do glowy i dawaj, jedziem na pozorach. Bo jesli 9 osob ma obierak do ziemniakow z drewniana raczka, a jedna osoba ma z gumowa to nie znaczy, ze z drewniana jest praktyczniejszy i lepszy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakładając że byłoby Cię stać na te ciekawsze auta

Gdyby(!) tak bylo to filozoficznie:

Wieksze zapotrzebowanie na kreatywne myslenie, a mniejsze na handlowcow, ktorzy mysla od kogo kupic plyte podlogowa, a od kogo palete diesli. Maag wyobraznie ma wiec zarabialby tylko troche mniej niz Tom Cruise. biglaugh.gif

> bo inaczej byłbyś skazany na pudło

Ma Subaru Impreze - pudlo. ok.gif

> w sumie to 95% nowych aut to obłe pudła więc poniekąd wizja pippa się sprawdziła

Tylko kartony nie takie jak byc powinny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Te, ale to miało być w BMW, a nie w mini i N/A jeśli dobrze pamiętam. Mini ma przedni napęd od

> zawsze.

"Z prezentacji wynika, że mały silnik będzie montowany poprzecznie w dwóch różnych modelach. [...] Mini nowej generacji oraz zapowiadane nieduże BMW z napędem na przednią oś."

>> To jeszcze ustalmy fakty o które się zakładamy:

>> FWD w BMW serii 1 w 2013 roku.

> Z trzycylindrowym silnikiem pod maska. Przecinam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Z prezentacji wynika, że mały silnik będzie montowany poprzecznie w dwóch różnych modelach. [...]

te bajki to są opowiadane już od lat. Przypominam, że miało być N/A

> nowe trzycylindrowe bmw 1.5 N/A FWD

A możemy się założyć, że to dziennikarskie plotki? Stawiam skrzynkę piwa - przyjmujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te bajki to są opowiadane już od lat.

Tak Ci tylko przypominam, że te bajki to już kwestia miesięcy... przygotuj się. zlosnik.gif

> Przypominam, że miało być N/A

No tak, czego ja się spodziewałem. icon_rolleyes.gif

Dla porządku zacytuję Ci Twoją własną wypowiedź, w całości:

"To jeszcze ustalmy fakty o które się zakładamy:

FWD w BMW serii 1 w 2013 roku. "

Nie widzę w spisie "faktów" o które się założyliśmy, a które Maag potwierdził, niczego na temat turbo/na. No ale Ty zaraz jeszcze wymyślisz, że musi być biały na różowych felgach, inaczej nieważne. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak Ci tylko przypominam, że te bajki to już kwestia miesięcy... przygotuj się.

> No tak, czego ja się spodziewałem.

> Dla porządku zacytuję Ci Twoją własną wypowiedź, w całości:

> "To jeszcze ustalmy fakty o które się zakładamy:

> FWD w BMW serii 1 w 2013 roku. "

> Nie widzę w spisie "faktów" o które się założyliśmy, a które Maag potwierdził, niczego na temat

> turbo/na. No ale Ty zaraz jeszcze wymyślisz, że musi być biały na różowych felgach, inaczej

> nieważne.

Ale to Ty pisałeś o 1,5 N/A, a nie ja. Nie kombinuj teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> Tak Ci tylko przypominam, że te bajki to już kwestia miesięcy... przygotuj się.

> No tak, czego ja się spodziewałem.

> Dla porządku zacytuję Ci Twoją własną wypowiedź, w całości:

> "To jeszcze ustalmy fakty o które się zakładamy:

> FWD w BMW serii 1 w 2013 roku. "

> Nie widzę w spisie "faktów" o które się założyliśmy, a które Maag potwierdził, niczego na temat

> turbo/na. No ale Ty zaraz jeszcze wymyślisz, że musi być biały na różowych felgach, inaczej

> nieważne.

No to jak koledzy. Wygrałem ten zakład czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.