Skocz do zawartości

Podgrzewacz płynu chłodniczego do JTD - ktoś ma u siebie?


przemekb22

Rekomendowane odpowiedzi

> No u mnie jest Webasto Thermo Top C. Działa i ma się doskonale. Jem śniadanko, pije kawkę, pstryk,

> 15-20 minutek i szybki odmrożone, ciepło w budzie. Zapalam i jadę. Pracuje również w czasie

> jazdy jak temperatura płynu dojdzie do bodajże 70C wyłącza się, jak spadnie dogrzewa silnik.

> Pali oleju tyle co nic. Miałem to już od "nowości".

A jak z aku, nie musisz doładowywać jak codziennie powiedzmy odpalasz webasto? wiadomo że zjada sporo prądu na rozruch ... później dwie pompki + wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie i u mnie też już cieplej bbq.gif Nie ma porównania z tym, co jest bez grzałki. Temp rośnie bardzo szybko, a z nawiewu niedługo po uruchomieniu leci letnie powietrze. Polecam zmarzluchom zlosnik.gif Tutaj podziękowania za całą operację kieruje do chłopaków z Cinsoftu 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No Panowie i u mnie też już cieplej Nie ma porównania z tym, co jest bez grzałki. Temp rośnie

> bardzo szybko, a z nawiewu niedługo po uruchomieniu leci letnie powietrze. Polecam zmarzluchom

> Tutaj podziękowania za całą operację kieruje do chłopaków z Cinsoftu

a jak to się nagrzewa podczas jazdy? Tak samo szybko wskazówka się wznosi jak wtedy na postoju?

PS. u siebie jeszcze nie sprawdziłem co jest wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to się nagrzewa podczas jazdy? Tak samo szybko wskazówka się wznosi jak wtedy na postoju?

> PS. u siebie jeszcze nie sprawdziłem co jest

Generalnie to jest teraz podobnie, jak w benzynce, albo nawet lepiej, czyli dość szybko łapie temperaturę przy włączonym ogrzewaniu. Dziś się trochę bawiłem i testowałem na placu na postoju. Sprawdzałem napięcia i obserwowałem wskazówkę. Wyobraź sobie, że przy -5C* wskazówka cały czas pięła się do góry, a wcześniej było to niemożliwe i waliło zimnem z nawiewów. Jutro będę robił test po ilu km się nagrzeje silnik bez włączonego ogrzewania. Dziś w drodze do pracy po ~3,5km wskazówka była w połowie drogi do temp. optymalnej przy włączonym ogrzewaniu, a temp. na zewnątrz -6C* smile.gif Wcześniej podniosła sie może o jedną kreskę. Różnica jest widoczna i warto było to założyć. Raz, że w kabinie szybciej dmucha ciepłem, a dwa sam silnik szybciej się dogrzewa. U Ciebie będzie pewnie grzałeczka PTC w nagrzewnicy. Fajna to sprawa, bo w zimie nie będziesz marznął smile.gif Zdejmij osłonę tunelu środkowego na wysokośći nóg i będziesz wiedział. Teraz tylko już nie wiem czy po stronie pasażera czy kierowcy hmm.gif Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed montażem grzałki wolę się jeszcze upewnić

> Grzałkę podłączyć pod wąż wskazany na zdjęciu?

> W tym węży cały czas jest płyn chłodniczy czy tylko po uruchomieniu silnika?

Czytając instrukcje montażu tych grzałek spotkałem się z opisem, że są one montowane na wężu przy przy wejściu do nagrzewnicy. Nie oceniam, że tutaj - tak jak na zdjęciu - będzie źle, ale wydaje mi się, że przed nagrzewnicą będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dla temperatury silnika to gdzie wpiac? Bardziej chodzi mi wlasnie o silnik niz cieplo w srodku

Olać silnik.... hehe.gif Jak bedziesz ogrzewał kabinę to alternator obciązy silnik a ten sie sam nagrzeje ... devil.gif

A tak na poważnie to tak samo.... jeśli nie chcesz nagrzewać kabiny to wyłączysz wentylator i silnik będzie nagrzewany po powrocie z nagrzewnicy ... ewentualnie jak już bardzo będzie tobie zalezeć to nie na wejściu do kabiny tylko na wyjściu z kabiny .... ale jak dal mnie to bez sensu zlosnik.gif Jeśli masz LPG to przed czujnikikem cieczy i przed reduktorem gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olać silnik.... Jak bedziesz ogrzewał kabinę to alternator obciązy silnik a ten sie sam nagrzeje

> ...

W tym sek ze mam do pracy ok 20 km i nigdy mie sie nie moze zagrzac. Jak wylacze ogrzewanie to mi paruja szyby i kolko sie zamyka. O dziwo nawet jak mam wentylator na zero ale panel jest wlaczony to i tak gdzies cieplo ucieka i ciezko sie nagrzewa smile.gif

A bardziej zalezy mi na tym zeby silnik pracowal optymalnie i mniej spalal niz na tym zeby sobie posiedzieć przez 5 minut w ciepelku skoro i tak potem przez 8h bede sie grzal przed biurkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym sek ze mam do pracy ok 20 km i nigdy mie sie nie moze zagrzac.

To znaczy, że albo termostat padnięty, albo męczysz silnik na zbyt niskich obrotach i/lub próbując nagrzać wnętrze z dmuchawą na >= 3. biegu oink.gif

Po ok. 10km normalnej jazdy (z przekraczaniem 2tys. obr./min. i/lub przyśpieszaniem, a nie tylko jednostajną jazdą na tempomacie, dmuchawą <= 2. bieg) silnik powinien się rozgrzać. No chyba, że prawdziwie syberyjskie mrozy są palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy, że albo termostat padnięty, albo męczysz silnik na zbyt niskich obrotach i/lub próbując

> nagrzać wnętrze z dmuchawą na Po ok. 10km normalnej jazdy (z przekraczaniem 2tys. obr./min.

> i/lub przyśpieszaniem, a nie tylko jednostajną jazdą na tempomacie, dmuchawą

Po 20km i przy np. -15C* w aucie powinno być już ciepło, a silnik powinien mieć optymalną temperaturę pracy bez żadnych podgrzewaczy. Trzeba tylko umiejętnie operować ogrzewaniem. Przynajmniej u mnie tak było. Teraz z podgrzewaczem jest o niebo lepiej i szybciej, a nagrzewanie silnika można porównać do benzynki, która szybko łapie temeperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy, że albo termostat padnięty, albo męczysz silnik na zbyt niskich obrotach i/lub próbując

> nagrzać wnętrze z dmuchawą na Po ok. 10km normalnej jazdy (z przekraczaniem 2tys. obr./min.

> i/lub przyśpieszaniem, a nie tylko jednostajną jazdą na tempomacie, dmuchawą

klima automatyczna ale dmuchawa zanizona na 2,5 kreski. Temperatura na zewnatrz -10.

Droga? - caly czas dwa pasu wiec nie ma gdzie spod swiatel przyspieszyc. Predkosc ok 100km/h 5 bieg

Najwiecej 2 kreska na wskazniku temperatury. Waz od termostatu do chlodnicy zimny.

MUSI byc cos nie tak skoro na wlaczonym panelu nawet bez wentylatora to cieplo ma jakas gigantyczna strate bo jesli jest na OFF to wszystko jest w miare w porzadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klima automatyczna ale dmuchawa zanizona na 2,5 kreski. Temperatura na zewnatrz -10.

> Droga? - caly czas dwa pasu wiec nie ma gdzie spod swiatel przyspieszyc. Predkosc ok 100km/h 5 bieg

> Najwiecej 2 kreska na wskazniku temperatury. Waz od termostatu do chlodnicy zimny.

> MUSI byc cos nie tak skoro na wlaczonym panelu nawet bez wentylatora to cieplo ma jakas gigantyczna

> strate bo jesli jest na OFF to wszystko jest w miare w porzadku.

Mnie to wygląda na termostat. Wymieniałeś kiedyś? JTD grzeje się w zimie bardzo długo, a szczególnie przy srogich mrozach. Temp. -10C* to jeszcze nie jest nic nadzwyczajnego i silnik powinien być zagrzany. U mnie przy -20C* i 15 km do pracy wskazówka stała już często w pionie, ale nie zawsze. Zależało to od stylu jazdy i obrotów silnika. Gdy mogłem jechać w okolicy 2tys. obr./min to wtedy grzał się w miarę dobrze, a poniżej tej wartości już gorzej. Niestety grzanie w kabinie i to nawet minimalne wydłuża dość znacznie czas nagrzewania. Chcąc jako tako nagrzewać w kabinie i nie zabierać silnikowi dużo ciepła zawsze ustawiałem bieg dmuchawy na 1 i temp. na połowie czerwonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MUSI byc cos nie tak skoro na wlaczonym panelu nawet bez wentylatora to cieplo ma jakas gigantyczna

> strate bo jesli jest na OFF to wszystko jest w miare w porzadku.

Zapewne masz kolego racje.... w twoim przypadku jest coś nie tak .... jesli Termostat Ok to zostaje tylko jedno hmm.gif

moim skromnym zdaniem masz uszkodzony układ recyrkulacji powietrza ... dokłądnie to ciągle zaciągasz zewnątrz powietrze.... jeśli wpada na nagrzewnice 100% i tylko świeze powietrze np: - 10C to działa jak gigantyczna chłodnica.... jeśli wpada tylko 5% a reszta jest z recyrkulacji to nie ma problemu....

Sprawdź czy układ podaje cały czas powietrze z zewnątrz ( nie patrz na wskaźnik klimatronika tylko zobacz skąd nagrzewnica ciągnie powietrze i czy przy zamkniętym obiegu nadal ciągnie z zewnątrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź czy układ podaje cały czas powietrze z zewnątrz ( nie patrz na wskaźnik klimatronika tylko

> zobacz skąd nagrzewnica ciągnie powietrze i czy przy zamkniętym obiegu nadal ciągnie z

> zewnątrz...

W ktorym miejscu sprawdzic? Gdzie jest wlot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie to wygląda na termostat. Wymieniałeś kiedyś?

Napisalem wczesniej ze rura od termostatu jest zimna wiec to nie on jest problemem. Wymienialem w zimie 2009/2010 co prawda na Verneta ale skoro nie przepuszcza to nie moze byc winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisalem wczesniej ze rura od termostatu jest zimna wiec to nie on jest problemem. Wymienialem w

> zimie 2009/2010 co prawda na Verneta ale skoro nie przepuszcza to nie moze byc winny.

Na temat Vernetów można wiele w sieci znaleźć informacji, ale niestety tych niepochlebnych. Nie są one podobno tak trwałe, jak termostaty Behra i u niektórych kolegów innego forum wytrzymywały np. tylko jeden sezon. Co do cyrkulacji powietrza, to jeżdżę cały czas na otwartym obiegu i nie powoduje to takich efektów, jak u Ciebie. Proponuję Ci sprawdzić termsotat pod komputerem przy jakiej temp. masz początkowe otwarcie. Może jednak w nim tkwi problem, ewentualnie walnięty czujnik temperatury wkręcony w termostat niewiem.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na temat Vernetów można wiele w sieci znaleźć informacji, ale niestety tych niepochlebnych. Nie są

> one podobno tak trwałe, jak termostaty Behra i u niektórych kolegów innego forum wytrzymywały

> np. tylko jeden sezon. Co do cyrkulacji powietrza, to jeżdżę cały czas na otwartym obiegu i

> nie powoduje to takich efektów, jak u Ciebie. Proponuję Ci sprawdzić termsotat pod komputerem

> przy jakiej temp. masz początkowe otwarcie. Może jednak w nim tkwi problem, ewentualnie

> walnięty czujnik temperatury wkręcony w termostat

Ech ty ciagle z tym termostatem icon_rolleyes.gif

To ze Vernet jest dziadem to prawda ale zorientowalem sie dopiero po zakupie.

Co do recyrkulacji to mowisz ze jezdzisz caly czas na otwartym, ja tez ale to nie znaczy ze tak jest bo wsywietlacz moze sobie pokazywac co chce.

Nie wiem tez co mi moze dac sprawdzenie temperatury otwarcia skoro napisalem juz dwa razy i powtorze trzeci ze waz jest zimny a termostat puszcza dopiero kiedy wskazowka jest delikatnie przed pionem.

Jesli juz to sklanialbym sie do sprawdzenia czujnika temperatury. Jak to prawdzic? Omomierzem? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli juz to sklanialbym sie do sprawdzenia czujnika temperatury. Jak to prawdzic? Omomierzem?

Co się kolega tak denerwuje kara.gif Przecież napisałem, że skoro nie termostat, to ewentualnie czujnik w niego wkręcony. Co do cyrkulacji powietrza, to u mnie na bank jest cały czas otwarty i nie ma efektów, jak u Ciebie. Skąd wiem, że mam otwarty? Bo silniczek od otwierania i zamykania został wyjęty, gdy obieg był w pozycji otwartej. Mam zamiar kupić nowy i go założyć, gdyż stary się zacinał i działał, jak chciał. Czym go sprawdzić? Nie wiem. Ja sprawdzałem organoleptycznie. Jest na innym forum fotorelacja, jak się do niego dostać i go wyjąć. Wyjątkowo upierdliwa rzecz, która się lubi psuć. Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu usterki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisalem wczesniej ze rura od termostatu jest zimna wiec to nie on jest problemem.

To akurat nie świadczy o tym, że jest sprawny! Ja też w obu (Stilo, Bravo) miałem zimną rurę, a oba były popsute i zostały wymienione... Tylko diagnoza kompem może wykluczyć jego awarię.

> Wymienialem w

> zimie 2009/2010 co prawda na Verneta

Więc szanse na jego awarię są niewielkie (ale są, poza tym Vernet nie ma za dobrych opinii tongue.gif ). Być może u Ciebie problem leży więc rzeczywiście gdzie indziej, ale zanim zdecydujesz się targać pół auta/deski i/lub wydać sporo kasy (jeśli porady innych nie przyniosą rozwiązania/diagnozy), sprawdź kompem działanie termostatu ok.gif

> ale skoro nie przepuszcza to nie moze byc winny.

Może zlosnik.gif (patrz pierwsza odpowiedź w tym poście) old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ktorym miejscu sprawdzic? Gdzie jest wlot?

Wlot powietrza jest na podszybiu .... ale byś musiał podszybie odkręcić - tam gdzie są wycieraczki....

Raczej bym polecał nasłuchiwać czy coś sie zmienia przy max nadmuchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat nie świadczy o tym, że jest sprawny! Ja też w obu (Stilo, Bravo) miałem zimną rurę, a oba

> były popsute i zostały wymienione...

Rozumiem ze moga byc popsute ale w "druga" strone bo sie np wogole nie otwieraja i jest caly czas maly obieg. Tak bylo u ciebie?

Jednak tu wystepuje problem tylko z nagrzewaniem wiec jesli termostat nie puszcza to mysle ze nie ma szans aby byl przyczyna. Niezaleznie od tego jak sie pozniej zachowa i czy jest sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie a ktoś spotkał się z takims czymś ? to podgrzewa płyn za pośrednictwem spalin, wystepuje w

> Alfach ... Klikać tu

Ale tu tego nie umieszczaj.... zlosnik.gif Każdy kto ma JTD lub MJTD ma to zamontowane oryginalnie przez fiata.... i każdy kto ma zatkany zawór recyrkulacji spalin-> EGR-r ma to niepotrzebnie zamontowane bo nie działa hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tu tego nie umieszczaj.... Każdy kto ma JTD lub MJTD ma to zamontowane oryginalnie przez

> fiata.... i każdy kto ma zatkany zawór recyrkulacji spalin-> EGR-r ma to niepotrzebnie

> zamontowane bo nie działa

facepalm.giffacepalm.giffacepalm.gif

Jak ja to robiłem że tego nie wypatrzyłem o nie wiem ... mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proponuję zamknąć temat banned.gif i otworzyć mlotek.gifponownie, gdy na zewnątrz będziemy mieć -20C*. U mnie podgrzewacz spisuje się znakomicie i działa praktycznie, jak ten montowany w fabryce w alfach. Niestety na polku co raz cieplej i wkrótce go deaktywuje do czasu aż nastaną prawdziwe chłody. Jak ktoś jest zainteresowany, jak to wygląda i działa to zapraszam na priv. Jutro będę na spocie w Oświęcimiu, więc będzie prezentacja dla tych, którzy tego nie widzieli wink.gif Dziękuję wszystkim za ogromne zainteresowanie wątkiem, który założyłem IThankYou.gif Dyskutujta sobie ile chceta grinser006.gif Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak po prawdzie to jest chłodniczka spalin egr-a a nie podgrzewacz

tak na prawdę jest to wymiennik ciepła

ale nie czepiajmy się szczegółów

> zaraz posypią się "referaty"

oj tam oj tam hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem ze moga byc popsute ale w "druga" strone bo sie np wogole nie otwieraja i jest caly czas

> maly obieg. Tak bylo u ciebie?

Nie no.gif

> Jednak tu wystepuje problem tylko z nagrzewaniem wiec jesli termostat nie puszcza to mysle ze nie

> ma szans aby byl przyczyna.

IMHO mimo wszystko, jak to mówią Francuzi: "szanse są" zlosnik.gif Ale ja już merytorycznie nic więcej nie mam do dodania, bo moja wiedza w tym temacie się kończy, a wróżenie z fusów i "obstawianie prawdopodobieństwa" wykonałem już wcześniej/w odpowiedziach powyżej.

Jakie mogą być przyczyny, objawy i skutki niedomagania termostatu w JTD, niech się wypowie ktoś, kto ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie ok.gif

Ja wiem tylko, że "test rury" w dwóch różnych moich autach okazał się niewystarczający/mylący palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Wymieniłem termostat, wsadziłem grzałkę za filtrem oleju ale szczerze mówiąc spodziewałem się lepszego efektu. Grzałka z Laguny II na 4 świeczki (jedna niby 200W co daje 16,6A a według moich pomiarów całość pracuje na 50A). Dlaczego wstawiłem na wężu za filtrem a nie na wejściu do kabiny? Dlatego że wąż za filtrem ma większą średnicę i jest bardziej miękki, ten na wejściu do kabiny jest o wiele sztywniejszy i nie dało by się mojej grzałki wcisnąć, zrobię fotki to wstawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Efekt średni bo dałes grzałke tam gdzie nie ma ona wielkiego sensu

no tak ale nie mialem lepszego pomysłu gdzie ją wsadzić. Przed wejście do kabiny - średnica przewodu zewnątrz ma 21mm a sam króciec 20, wąż sztywny także nie dało by się jego tam wstawić, chyba że jakieś redukcje ale na to mało jest tam miejsca no albo inna grzałka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak ale nie mialem lepszego pomysłu gdzie ją wsadzić. Przed wejście do kabiny - średnica

> przewodu zewnątrz ma 21mm a sam króciec 20, wąż sztywny także nie dało by się jego tam

> wstawić, chyba że jakieś redukcje ale na to mało jest tam miejsca no albo inna grzałka....

Zgadzam się, różnice techniczne sprawiają kłopot w dobraniu odpowiedniej grzałki ale uzyskujesz tam najlepszy efekt, przedewszystkim ogrzany płyn trafi Ci prosto do nagrzewnicy i masz prawie odrazu ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.