Skocz do zawartości

Świece żarowe


kartonik

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, myślałem że komunikat "sprawdź świece żarowe jest chwilowym fochem" ale jednak przy każdym uruchomieniu wyskakuje ten komunikat + dodatkowo miga kilka razy ikonka świec żarowych, samochód zapala raczej normalnie. Przejmować się czy jeździć dalej i czekać na rozwój sytuacji. Gwarancja upłynęła 2 miesiące temu sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz zlacza na swiecach i jesli masz dostep do fes'a to zobacz czy po wykasowaniu blad znowu sie

> pojawi, jesli tak to trzeba by sie pewno zainteresowac ew. sprawdzeniem i wymiana swiec

> zapala Ci normalnie z tego wzgledu ze tttm

To co napisałeś OPTI wydaje się być najsensowniejszą ścieżką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to by dramatu nie było

> tylko pewnie pojawią się zaraz głosy że są złe i najlepiej kupić jakieś bosche o wiele droższe

Tylko Bosche zlosnik.gif no prawie bo są lepsze na B. wink.gif

Co do komunikatu.... to sprawdzić połączenie akumulatora z silnikiem.... Sprawdzić rezystancje świec .... powinna być poniżej 1 Ohma ... między korpusem silnika i miedzy klemą "-" akumulatora..... wszystkim rządzi centralka na grodzi silnika - czarne pudełko.... czasami to ono pada....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko Bosche no prawie bo są lepsze na B.

> Co do komunikatu.... to sprawdzić połączenie akumulatora z silnikiem.... Sprawdzić rezystancje

> świec .... powinna być poniżej 1 Ohma ... między korpusem silnika i miedzy klemą "-"

Dobra po kolei zlosnik.gif

jak zmierzyć tą rezystancję

> akumulatora..... wszystkim rządzi centralka na grodzi silnika - czarne pudełko.... czasami to

> ono pada....

no to mnie jeszcze pocieszaj panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra po kolei

> jak zmierzyć tą rezystancję

> no to mnie jeszcze pocieszaj

Szukasz i znajdujesz centralkę świec.... czarne pudełko prostokątne przykręcone jedną nakrętką ( klucz 10 ) do grodzi kabiny ... bardziej kwadratowe ....odpinasz wtyczkę pod która są opisy G1 G2 G3 G4 G5 ... ( to są świece.... G5 jest podłączona w silniku z 5 tłokami... 2,4 JTD ... centralka jest uniwersalna ) a następnie mierzysz rezystancję omomierzem między poszczególnymi zaciskami w wtyczce a silnikiem (aluminiowym blokiem głowicy ) i dla kontroli jeszcze miedzy wtyczką a klemą masową w akumulatorze.

UWAGA... jest tam podłączone +12V takim grubszym kablem... powinno być cały czas można zmierzyć czy jest i nie zrobić zwarcia - jest to niemożliwe teoretycznie ale licho nie śpi .... można zdjąć + z akumulatora przed pomiarami dla pewności

Zobacz co wyjdzie.... wink.gif

Jeśli na jednym z zacisków będziesz miał inną wartość to możesz poruszać wtyczkami na świecach... jesli rezystancja bedzie bardzo duża do masz spaloną świecę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli rezystancja bedzie bardzo duża do masz spaloną świecę...

To pomierzyłem jak doradziłeś i wyszło, że G1, G2, G4 ma oporność 1,5 Ohma a na G3 jest cisza. W związku z czym chciałbym sprawdzić czy jest połączenie ze świecą przez te kostkę ale dojście jest tam tragiczne a tak po prawdzie nie wiem gdzie tych świec szukać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pomierzyłem jak doradziłeś i wyszło, że G1, G2, G4 ma oporność 1,5 Ohma a na G3 jest cisza. W

> związku z czym chciałbym sprawdzić czy jest połączenie ze świecą przez te kostkę ale dojście

> jest tam tragiczne a tak po prawdzie nie wiem gdzie tych świec szukać

Są za kolektorem ssącym.... w dość nieciekawym miejscu.

Ja w Stilo wykrecałem długim kluczem nasadowym a wtyczki wyciskałem i ściągałem za pomocą specjalnego chwytaka - kupiłem go w OBI za kilkanaście zł i już kilka razy sie suuuuper przydał

Zawsze możesz wymienić tylko tą jedną ale z mojego doświadczenia w innych autach ( UNO DS ) to nie ma sensu.... pozostałe lecą w mgnieniu oka.... w Multijecie jednak wymiana jest na tyle nieciekawa, ze może zaryzykować......

Tu zaznaczyłem 3 ....widoczne.... czwarta za pompą

284578135-fiat.JPG

post-15502-14352511144202_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są za kolektorem ssącym.... w dość nieciekawym miejscu.

> Ja w Stilo wykrecałem długim kluczem nasadowym a wtyczki wyciskałem i ściągałem za pomocą

> specjalnego chwytaka - kupiłem go w OBI za kilkanaście zł i już kilka razy sie suuuuper

> przydał

> Zawsze możesz wymienić tylko tą jedną ale z mojego doświadczenia w innych autach ( UNO DS ) to nie

> ma sensu.... pozostałe lecą w mgnieniu oka.... w Multijecie jednak wymiana jest na tyle

> nieciekawa, ze może zaryzykować......

> Tu zaznaczyłem 3 ....widoczne.... czwarta za pompą

Dzięki Lisek za pomoc waytogo.gif

Coś czuję, że sam z tym sobie nie poradze i będę musiał tą wymianę komuś zlecić ale najpierw muszę jakoś do tej uszkodzonej świecy dotrzeć i sprawdzić czy aby tylko przewód nie jest uszkodzony.

PS

Która świeca będzie od przewodu G3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS

> Która świeca będzie od przewodu G3?

Nie pamiętam... niewiem.gif stawiam na trzecią licząc od rozrządu ..

Bywa, ze nie da się odkręcić i trzeba odkręcać głowice... bywa, że się urywa gwint... bywa... nie będę straszył... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam... stawiam na trzecią licząc od rozrządu ..

> Bywa, ze nie da się odkręcić i trzeba odkręcać głowice... bywa, że się urywa gwint... bywa... nie

> będę straszył...

no po takim wstępie to już na pewno sam się za to chwycę zlosnik.gif ale muszę przynajmniej namierzyć te przewody od tej świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no po takim wstępie to już na pewno sam się za to chwycę ale muszę przynajmniej namierzyć te

> przewody od tej świecy.

Zrobisz sam , masz walniętą świecę na 100% , odkręcasz ERG , możesz zdemontować taką rurkę chyba fi 6 , odkręcasz bez strachu przy kolektorku i przy wtrysku płaskim kluczem i już masz fajny dostęp , klucz 10 nasadowa dł 10 cm i jest twoja , druga od akumulatora , świeca ok . 50zł Bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no po takim wstępie to już na pewno sam się za to chwycę ale muszę przynajmniej namierzyć te

> przewody od tej świecy.

aha, jeszcze jedno , uważaj na fachowców którzy mają sprzęt do usuwania urwanych świec bez zdejmowania głowicy , sprzęt kupiony musi się zwrócić , oby to nie padło na ciebie że prawie w twoim samochodzie się urwie, zrób sam, fachowiec nie da ci gwarancji że się nie urwie ,on za to nie zapłaci tylko ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobisz sam , masz walniętą świecę na 100% , odkręcasz ERG , możesz zdemontować taką rurkę chyba

> fi 6 , odkręcasz bez strachu przy kolektorku i przy wtrysku płaskim kluczem i już masz fajny

> dostęp , klucz 10 nasadowa dł 10 cm i jest twoja , druga od akumulatora , świeca ok . 50zł

> Bosch

Trochę mnie zmobilizowałeś do samodzielnej wymiany tej świecy waytogo.gif dodatkowo trafiłem na taki manual . Pozostaje jeszcze kwestia czy jak się wymieni tylko jedną zepsutą świece to nie pójdą za chwilę następne ale z drugiej strony za każdym razem jak pójdzie jakaś świeca to wymieniać komplet to trochę bez sensu. Jeszcze jedna sprawa, jak kupię świecę Boscha a pozostałe będą innej firmy czy to nie będzie miało wpływu na trwałość i działanie wszystkich świec.

Jeszcze jedna sprawa zlosnik.gif

W sumie samochód zapala normalnie a jak się choćby minimalnie zagrzeje to po ponownym odpaleniu błędu świec nie wywala hmm.gif. Od 17 stycznia będę miał parę dni wolnego i w tedy bym się za to ewentualnie chwycił tylko czy dłuższa jazda z niesprawną świecą żarową nie spowoduje jakichś innych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda bez jednej świecy nie przeszkadza , ale jak będzie mrozu ok - 10 będziesz miał trudności z odpaleniem .

Jak się zagrzeje nie wywala błędu to normalne zjawisko.

Uważam że jednak napewno masz świece Boscha , wymień jedną ja tak zrobiłem i nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda bez jednej świecy nie przeszkadza , ale jak będzie mrozu ok - 10 będziesz miał trudności z

> odpaleniem .

> Jak się zagrzeje nie wywala błędu to normalne zjawisko.

> Uważam że jednak napewno masz świece Boscha , wymień jedną ja tak zrobiłem i nie żałuję.

ok.gif

dał byś radę podać dokładny typ świecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ngk ponoc juz nie to samo w swieczkach do diesla co kiedys, jednak chyba bym tego Boscha zapodal,

> strasznej kasy za sztuke nie wydasz

Niestety potwierdzam.... sprawdzałem świece żarowe NGK z Boscha po podłączeniu do akumulatora na kable.... i faktycznie ich końcówki zrobiły się mniej czerwone i pózniej o 1 sekundę od Boscha... Ja wstawiałem do Stilo NGK bo takie kupiłem ale fachowcy od świec żarowych twierdzą że tylko Boscha lub jnnej firmy na B.... BERU.... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca wymieniona na boscha takiego samego jak oryginał, czas operacji 10 min. Robota w sumie prosta tylko trzeba się trochę dołożyć, no i oczywiście trzeba mieć odpowiedni klucz, ja się w takowy zaopatrzyłem w miejscowym sklepie za całe 5 złociszy zlosnik.gif

Jeszcze jedno moje spostrzeżenie. Rezystancja jednej świecy wynosi 1,2 ohma; więc suma czterech jest 4,8 ohma. Przy mojej jednej spalonej rezystancja pozostałych wynosiła 1,6 ohma więc jest 1/3 z 4,8 tak więc mierząc rezystancję świeczek można się dowiedzieć ile mamy padniętych. Jeżeli co źle rozumuję to można mnie poprawić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli co źle rozumuję to można mnie poprawić

świece w silniku nie sa połączone w szereg tylko równolegle z wspólną masa jaką jest głowica silnika.... mierzy się pojedynczo i w zależności od dokładności miernika oscylować powinno w granicy 1 Ohma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świece w silniku nie sa połączone w szereg tylko równolegle z wspólną masa jaką jest głowica

> silnika.... mierzy się pojedynczo i w zależności od dokładności miernika oscylować powinno w

> granicy 1 Ohma...

a jak wytłumaczyć to, że jak wymieniłem na sprawną świecę to rezystancja na każdej świecy spadła z 1,6 do 1,2 ohma hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak wytłumaczyć to, że jak wymieniłem na sprawną świecę to rezystancja na każdej świecy spadła z

> 1,6 do 1,2 ohma

Nie jestem w stanie tego wyjaśnić hehe.gif to przekracza moja wiedzę hehe.gif

Zwykły "omomierz" w uniwersalnym mierniku nie nadaje się do dokładnego pomiaru rezystancji małych w granicach kilku i mniej Ohma... do tego stosuje sie mostki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwykły "omomierz" w uniwersalnym mierniku nie nadaje się do dokładnego pomiaru rezystancji małych w

> granicach kilku i mniej Ohma... do tego stosuje sie mostki...

Dokładnie tak. Nawet sprawny omomierz potrafi pokazać ok. 0,5oma na zwarciu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świeca wymieniona na boscha takiego samego jak oryginał, czas operacji 10 min. Robota w sumie

> prosta tylko trzeba się trochę dołożyć, no i oczywiście trzeba mieć odpowiedni klucz, ja się

> w takowy zaopatrzyłem w miejscowym sklepie za całe 5 złociszy

hyh - a swistak siedzail i w 10 min zawinal wszystkie sreberka

w 10 min zdazyles zdemontowac oslone , sciagnac faje ze swiecy wykrecic jakos wyjac swiece z pomiedzy kolektorow , wsadzic nowa (tez jakos) i clou zabawy - wsadzic faje na swiece a potem poskrecac wszystko ?

albo miales praktyki w pit-stopie albo Nuova bravo ma swiece zarowe jakos latwo dostepne - generalnie w CR dojscie do swiec jest zwykle tragiczne z powodu nadmiaru osprzetu

PS klucz za 5zl moze nie wytrzymac wymiany 4 swiec (jesli to jakis marketowy klucz do swiec)

chyba ze mowimy o rurkowej 10 na nasadke 3/4" to ok - ale do przegubu cardana trzba troszke dolozyc - bez przegubu ciezko - mozna gwint zerwac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo miales praktyki w pit-stopie albo Nuova bravo ma swiece zarowe jakos latwo dostepne -

dostep do swiec w silnikach 1.9 8v i 16v w nb jest bardzo dobry, wystarczy tylko zdjac oslone i mozna wypinac kostki swiec i wykrecac swiece.. czas podany przez kartonika jest jak najbardziej normalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hyh - a swistak siedzail i w 10 min zawinal wszystkie sreberka

a może i je zawija, nie wiem smirk.gif

natomiast wiem co robiłem i ile mi to czasu zajęło 270751858-jezyk.gif

Fajkę ściągnąłem haczykiem zrobionym z pręta, kluczem typu "T" wykręciłem świecę, potem wężykiem do spuszczania wina z dymiona zlosnik.gif ją wyciągnąłem no i montaż w odwrotnej kolejności i po robocie skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może i je zawija, nie wiem

> natomiast wiem co robiłem i ile mi to czasu zajęło

> Fajkę ściągnąłem haczykiem zrobionym z pręta, kluczem typu "T" wykręciłem świecę, potem wężykiem do

> spuszczania wina z dymiona ją wyciągnąłem no i montaż w odwrotnej kolejności i po robocie

no z takim sprzetem to wierze smile.gif

ja uzywalem dlugiej pensety chirurgicznej i drutu smile.gif

oprocz tego czekalem kilak minut az penetrator ktorym popryskalem swiece sie nieco przezre - nie chcialem ryzykowac ukrecenia gwintu smile.gif

aaa przy okazji - makaroniarskie diesle to dziadostwo - zeby przy -15 na 1 swiecy odpalic dopiero za 4 kreceniem ? ..... skanal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no z takim sprzetem to wierze

> ja uzywalem dlugiej pensety chirurgicznej i drutu

każdy ma swoje sposoby ok.gif

> oprocz tego czekalem kilak minut az penetrator ktorym popryskalem

swiece sie nieco przezre - nie

> chcialem ryzykowac ukrecenia gwintu

tu właśnie miałem miłe zaskoczenie,bo wcześniej mnie nastraszyli, że mozna nawet gwint zerwać a tu poszło odkręcanie jak w maśle smile.gif

> aaa przy okazji - makaroniarskie diesle to dziadostwo - zeby przy -15 na 1 swiecy odpalic dopiero

> za 4 kreceniem ? ..... skanal

a mój to w ogóle dziwnie zapala na zimnym spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaa przy okazji - makaroniarskie diesle to dziadostwo - zeby przy -15 na 1 swiecy odpalic dopiero

> za 4 kreceniem ? ..... skanal

Eeee przesada..... u mnie im zimniej tym lepiej zapala..... boję się ze przy -30C zapali bez kluczyka w stacyjce hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

No to mam powtórkę z rozrywki zlosnik.gif.

Od pewnego czasu wywala mi komunikat o sprawdzeniu świec żarowych i dzisiaj pomierzyłem tak jak robiłem 3 lata temu i wyszło, że na G1 jest cisza. Na pozostałych pokazuje jakieś tam wartości. Czyli wychodzi na to, ze mam 1 świeczkę do wymiany. Pytanie która to jest G1 i jaką świecę kupić hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, myślałem że komunikat "sprawdź świece żarowe jest chwilowym fochem" ale jednak przy

> każdym uruchomieniu wyskakuje ten komunikat + dodatkowo miga kilka razy ikonka świec żarowych,

> samochód zapala raczej normalnie. Przejmować się czy jeździć dalej i czekać na rozwój

> sytuacji. Gwarancja upłynęła 2 miesiące temu

Hahah, u mnie to samo od tygodnia. U mnie po 100kkm naprawdę z tym autem coś się zaczyna dziać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.