ned Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Witam Jako, że przy jeździe po mieście nie mogę dogrzać silnika - przy obecnych temperaturach panujących na zewnątrz - ponad 82 stopnie, chyba przyszedł czas na nowy termostat. Czy ktoś z kolegów wymieniał sam termostat? Dam radę wymienić samemu bez jakiś specjalistycznych narzędzi? Na pierwszy rzut oka (bez odkręcania niczego) nie powinno być jakiś większych problemów - wystarczy chyba wyciągnąć aku i dostęp będzie całkiem niezły. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 To nie wina termostatu. Założę się, że większość z użytkowników tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Da rade samemu. Czytałem procedurę wymiany w TISie i nie ma tam nic trudnego. Póki co czekam aż mi leń przejdzie bo termostat kupiony tylko chęci brak A padł na pewno max temp to 79`C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kecyrf Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 > To nie wina termostatu. Założę się, że większość z użytkowników tak ma. mi też grzeje do 82 st, i przy -10 autka na trasie nie mogłem dogrzać. też się zastanawiam nad wymianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 chyba wszystkie AH tak mają,w minusowych temp. nie da rady. U mnie przy -10 to nawet przez 30km nie do dochodzi do 80,a normalnie nie ma takiego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Wystarczy sprawdzić, czy do temperatury minimum 85 st. C gruby wąż zasilający chłodnicę jest zimny. Jeśli przed osiągnięciem wymaganej temperatury wąż jest gorący - termostat jest stale otwarty i należy go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 > chyba wszystkie AH tak mają,w minusowych temp. nie da rady. U mnie przy -10 to nawet przez 30km nie > do dochodzi > do 80,a normalnie nie ma takiego problemu No tak, ale teraz jest +10 i te 80 st. po mieście łatwo wyciągnąć nie było >Wystarczy sprawdzić, czy do temperatury minimum 85 st. C >gruby wąż zasilający chłodnicę jest zimny. Temperatura zaczyna mi spadać przy 74 st. i tak się waha 70-75. Po jednorazowym wahaniu wąż jest zimny, ale już po kilku razach chłodnica jest ciepła, a temp 80 nie przekroczyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kecyrf Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 > chyba wszystkie AH tak mają,w minusowych temp. nie da rady. U mnie przy -10 to nawet przez 30km nie > do dochodzi > do 80,a normalnie nie ma takiego problemu no że nie dochodzi to ok, ale autka też nie jest w stanie dogrzać, a to już jest niedobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 > no że nie dochodzi to ok, ale autka też nie jest w stanie dogrzać, a to już jest niedobrze. No ostatnio trasa ponad 70 km, a na "liczniku" max do 80 st. - przy temp. zewn. ok 3-5 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kecyrf Napisano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 > No ostatnio trasa ponad 70 km, a na "liczniku" max do 80 st. - przy temp. zewn. ok 3-5 st. no ale w srodku ciepło było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 > no ale w srodku ciepło było? Z dogrzaniem środka to ja problemów nie mam. Jak tylko silnik osiągnie 57 st. to grzeje bardzo ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Wystarczy sprawdzić, czy do temperatury minimum 85 st. C gruby wąż zasilający chłodnicę jest zimny. > Jeśli przed osiągnięciem wymaganej temperatury wąż jest gorący - termostat jest stale otwarty > i należy go wymienić. Kolego a możesz wskazać ten gruby wąż zasilający chłodnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Kolego a możesz wskazać ten gruby wąż zasilający chłodnicę? Chłodnica posiada dwa króćce, z boku na górze zasilający, który "idzie" z termostatu i powrotny z boku na dole chłodnicy. Jak otworzysz maskę to na pewno znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 Rano po odcinku 8km temp. 74 st. a wąż i chłodnica były już ciepłe. Czyli jednak wymiana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Rano po odcinku 8km temp. 74 st. a wąż i chłodnica były już ciepłe. > Czyli jednak wymiana... Warto jeszcze rozgraniczyć pojęcie ciepłe a gorące, bo sam wąż i chłodnica mogą się nagrzewać od silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Rano po odcinku 8km temp. 74 st. a wąż i chłodnica były już ciepłe. > Czyli jednak wymiana... Ciepły może być. Zobacz lepiej kiedy termostat sie otwiera. Wtedy ręki na wężu nie utrzymasz. Poza tym 74 `C na 8 km to dobry wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 Powiem wam tyle - wyważacie otwarte drzwi. TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > Rano po odcinku 8km temp. 74 st. a wąż i chłodnica były już ciepłe. > Czyli jednak wymiana... Umnie było podobnie. Termostat delikatnie przepuszczał co powodowało, że bardzoooo długo nagrzewał się do prawidłowej temperatury (po przejechaniu 25km temp max 78C). Więc kupiłem oryginał termostat i go wymieniłem. Chłodnica zimna, aż do osiągnięcia 87C. Autko przy aktualnych warunkach pogodowych nabiera prawidłową temperaturę po ok.8-12km. Jeżeli masz temperaturę 78C i ciepłą chłodnicę to termostat do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > Warto jeszcze rozgraniczyć pojęcie ciepłe a gorące, bo sam wąż i chłodnica mogą się nagrzewać od > silnika. Nie no, gdyby nie były gorące to bym nie pisał A kiedy chłodnica powinna się nagrzewać, dopiero po 89 st.? >Poza tym 74 `C na 8 km to dobry wynik. To tak, ale 74-78 na następnych 8 km i różnicy już wielkiej nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > A kiedy chłodnica powinna się nagrzewać, dopiero po 89 st.? Jak masz 1.9 to nawet dopiero po 92C W praktyce po osiągnięciu około 90C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 a jak wyglada dostep do termostatu w z17dth ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > Nie no, gdyby nie były gorące to bym nie pisał > A kiedy chłodnica powinna się nagrzewać, dopiero po 89 st.? Myślę, że ten link powinien Ci wyjaśnić działanie termostatu animacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > a jak wyglada dostep do termostatu w z17dth ? Dostęp jest z boku po wyjęciu akumulatora i jego podstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > Dostęp jest z boku po wyjęciu akumulatora i jego podstawy. w weekend bede musial sie przyjrzec akumulatorowi bo jakos probowalem wykrecic srube mocujaca aku i sie kreci i nie chce sie wykrecic dzx za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Myślę, że ten link powinien Ci wyjaśnić działanie termostatu animacja Ta animacja tak trochę mija się z prawdą, bo żeby nagrzewnica była ciepła nie trzeba czekać aż się termostat otworzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > a jak wyglada dostep do termostatu w z17dth ? Manual wymiany termostatu. Ja wymieniałem u siebie jakiś tydzień temu. A więc: - spuść płyn chłodniczy poprzez kranik zlokalizowany w chłodnicy (w dole po stronie pasażera). - odepnij aku najpierw + potem - następnie odkręcić i wyjąć - odkręć podstawę akumulatora (ja ją tylko odsunąłem bo nie chciałem zrywać obejm i zatrzasków okablowania które jest przymocowane do podstawy) - potem zdejmij obejmę z węża przy termostacie (ja użyłem do tego celu kleszczy) - odkręć 2 śruby chyba 12 - zdejmij obudowę termostatu - wyciągnij termostat (u mnie wyszedł łatwo ale jak będziesz miał problem to użyj kombinerek) - zdejmij obudowę termostatu z węża i usuń starą uszczelkę oraz dokładnie oczyść powierzchnię (ja wypolerowałem obudowę papierem ściernym na desce tak aż była idealnie czysta) - oczyść dokładnie gniazdo termostatu i powierzchnię przylegania uszczelki - włóż termostat nową uszczelkę i skręć w odwrotnej kolejności (ja nie używałem żadnych uszczelniaczy i nic nie cieknie) I to tyle. Praca w miarę prosta. Czas około 1 godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Zapytam nieśmiało - trzyma 90*C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 > Zapytam nieśmiało - trzyma 90*C? Prawie. Wg czujnika z wyświetlacza 87-89C. No i najważniejsze termostat puszcza dopiero przy 87, a nie jak poprzedni był cały czas otwarty. Temperatura robocza po przejechaniu ok 8-12km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Wg czujnika z wyświetlacza 87-89C. Właśnie wymieniłem swój. Temperatura pracy 89-86 a puszcza przy 88 czyli zyskałem ok 10`C Mam wraażenie że autko lepiej grzeje i szybciej osiąga temp pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 > Właśnie wymieniłem swój. Temperatura pracy 89-86 a puszcza przy 88 czyli zyskałem ok 10`C > Mam wraażenie że autko lepiej grzeje i szybciej osiąga temp pracy. No i podstawa czyli to, że nie wychładza się gwałtownie na trasie jak się na niskie obroty przeskoczy i spokojnie jedzie Chłodnica się ochłodzi ale mały obieg temperaturę będzie trzymał. Przy zepsutym termostacie ziębło momentalnie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Właśnie wymieniłem swój. Temperatura pracy 89-86 a puszcza przy 88 czyli zyskałem ok 10`C > Mam wraażenie że autko lepiej grzeje i szybciej osiąga temp pracy. No to teraz moja kolei. Wczoraj zamówiłem już nowiutkiego whalera i czekam na dostawę. 86-89.... jak do tej pory u mnie to marzenie - ale mam nadzieję, że już nie długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Prawie. Wg czujnika z wyświetlacza 87-89C. > No i najważniejsze termostat puszcza dopiero przy 87, a nie jak poprzedni był cały czas otwarty. EE to tyle to i ja mam Jako ze wlasnie przygladalem sie przy okazji srubie mocujacej akumulator mam pytanko czy to wystarczy sama 13 od gory ? bo jak tak to sruba mi sie kreci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > No to teraz moja kolei. > Wczoraj zamówiłem już nowiutkiego whalera i czekam na dostawę. 86-89.... jak do tej pory u mnie to > marzenie - ale mam nadzieję, że już nie długo Zwracam honor przedmówcą! Okazuje się że i ja mam najprawdopodobniej termostat do wymiany. Dziś sprawdziłem jego działanie i wg wskazań BC temp. nie przekraczała 80*C a na dworze było -1,5*C. Godzina jazdy, w tym 40 minut trasa, 20 minut miasto i nadal 80*C max. Czyżbym musiał też się zabawić? Czy po odpięciu aku ustawienia ECU i danych zostają w pamięci? Nie trzeba czegoś na nowo programować? Kolego ned - podaj mi symbol termostatu i gdzie kupowałeś? Czy w Z19DTL wymiana przebiega tak samo jak Z17DTH? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > wystarczy sama 13 od gory ? bo jak tak to sruba mi sie kreci Wystarczy. Pewnie śruba Ci sie kręci Ogólnie wymiana jest ciut prze bo trzeba odkręcić chłodnicę gazów EGRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Kolego ned - podaj mi symbol termostatu i gdzie kupowałeś? Poszło na priva > Ogólnie wymiana jest ciut prze bo trzeba odkręcić chłodnicę gazów EGRa A wyjęcie samego aku nie wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Wystarczy. Pewnie śruba Ci sie kręci > Ogólnie wymiana jest ciut prze bo trzeba odkręcić chłodnicę gazów EGRa Czyli w H Z19DTL i DTH już tak pięknie nie jest widzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > A wyjęcie samego aku nie wystarczy? Nie , bo termostat jest przymocowany do bloku silnika na 1 śrubie z chłodnicą EGR i niestety chłodnica jest na wierzchu. Musisz wywalić aku z podstawą , powypinać sporo węży od układu chłodzenia , wypiąć z góry wąż odmy, metalową rurkę gazów wydechowych między EGR a chłodnicą EGR , dobrze też wyjać przepustnice żeby mieć dobre pole manewru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Nie , bo termostat jest przymocowany do bloku silnika na 1 śrubie z chłodnicą EGR i niestety > chłodnica jest na wierzchu. Musisz wywalić aku z podstawą , powypinać sporo węży od układu > chłodzenia , wypiąć z góry wąż odmy, metalową rurkę gazów wydechowych między EGR a chłodnicą > EGR , dobrze też wyjać przepustnice żeby mieć dobre pole manewru. A na pierwszy rzut oka zapowiadało się tak niewinnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > A na pierwszy rzut oka zapowiadało się tak niewinnie life is brutal and full of zasadzkas i przez te zasadzkas cała impreza trwała ze 4 godziny bo jak zobaczyłem śrubę od termostatu pod śrubą od chłodnicy EGR to już wiedzialem ze nie będzie krótko . Na całe szczeście mam TISa wiec było ciut łatwiej bo cała procedura jest tam rozpisana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Faktycznie w 1.9 jest masakra przy wymianie termostatu W 1.7 jest banalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > life is brutal and full of zasadzkas i przez te zasadzkas cała impreza trwała ze 4 godziny bo > jak zobaczyłem śrubę od termostatu pod śrubą od chłodnicy EGR to już wiedzialem ze nie będzie > krótko . Na całe szczeście mam TISa wiec było ciut łatwiej bo cała procedura jest tam > rozpisana Dlatego poradzę się mechanika zaprzyjaźnionego co on na to. A sprawdzę też w ASO ile sobie krzyczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > A sprawdzę też w ASO ile sobie krzyczą. Ponad 500 z termostatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Ponad 500 z termostatem Dziękuję, postoję... W takim razie zostaje mechanior. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Dziękuję, postoję... W takim razie zostaje mechanior. No jak usłyszałem cenę w ASO to mi lekki uśmiech na twarz wskoczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > No jak usłyszałem cenę w ASO to mi lekki uśmiech na twarz wskoczył ASO ASO nie równe W jednym powiedzieli mi 280 + części w drugim 180 + części Powiedziałem, im że 100 mogę się zgodzić Ostatecznie kaska została w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Ponad 500 z termostatem 500 czego? Mi wymienili za 170,- (robocizna + części + 2 lata gwarancji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > 500 czego? > Mi wymienili za 170,- (robocizna + części + 2 lata gwarancji). A gdzie, bo za 170 zł to wstawiam dziś! Obawiam się, że ta cena dotyczy silników Z17... A nie Z19... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > A gdzie, bo za 170 zł to wstawiam dziś! http://energozam.pl/ fila w Lublinie. > Obawiam się, że ta cena dotyczy silników Z17... A nie > Z19... Różnica w robociźnie była by aż tak duża? Bo oidp to na paragonie miałem napisany termostat do Y19DT. Poszukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > http://energozam.pl/ fila w Lublinie. > Różnica w robociźnie była by aż tak duża? Bo oidp to na paragonie miałem napisany termostat do > Y19DT. Poszukam. Analizując ten wątek sądzę, iż różnica może być spora. Czas przede wszystkim. Zwykły klekot = 1 godzina pracy. Popapraniec 1,9 = 4 godziny pracy. Do tego sama część. 1,7 = 35 zł. 1,9 = 135 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > 500 czego? > Mi wymienili za 170,- (robocizna + części + 2 lata gwarancji). Za tyle to nawet u nich nie dostanę termostatu, nie mówiąc o jego wymianie. Tak jak kolega rusek napisał - kilka godz. roboty + część i wychodzi, nieco przepłacone, ale na pewno nigdzie nie wyjdzie 170. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.