Skocz do zawartości

[H] Wymiana termostatu


ned

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że przy jeździe po mieście nie mogę dogrzać silnika - przy obecnych temperaturach panujących na zewnątrz - ponad 82 stopnie, chyba przyszedł czas na nowy termostat.

Czy ktoś z kolegów wymieniał sam termostat?

Dam radę wymienić samemu bez jakiś specjalistycznych narzędzi?

Na pierwszy rzut oka (bez odkręcania niczego) nie powinno być jakiś większych problemów - wystarczy chyba wyciągnąć aku i dostęp będzie całkiem niezły.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy sprawdzić, czy do temperatury minimum 85 st. C gruby wąż zasilający chłodnicę jest zimny. Jeśli przed osiągnięciem wymaganej temperatury wąż jest gorący - termostat jest stale otwarty i należy go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba wszystkie AH tak mają,w minusowych temp. nie da rady. U mnie przy -10 to nawet przez 30km nie

> do dochodzi

> do 80,a normalnie nie ma takiego problemu

No tak, ale teraz jest +10 i te 80 st. po mieście łatwo wyciągnąć nie było

>Wystarczy sprawdzić, czy do temperatury minimum 85 st. C

>gruby wąż zasilający chłodnicę jest zimny.

Temperatura zaczyna mi spadać przy 74 st. i tak się waha 70-75. Po jednorazowym wahaniu wąż jest zimny, ale już po kilku razach chłodnica jest ciepła, a temp 80 nie przekroczyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy sprawdzić, czy do temperatury minimum 85 st. C gruby wąż zasilający chłodnicę jest zimny.

> Jeśli przed osiągnięciem wymaganej temperatury wąż jest gorący - termostat jest stale otwarty

> i należy go wymienić.

Kolego a możesz wskazać ten gruby wąż zasilający chłodnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego a możesz wskazać ten gruby wąż zasilający chłodnicę?

Chłodnica posiada dwa króćce, z boku na górze zasilający, który "idzie" z termostatu i powrotny z boku na dole chłodnicy. Jak otworzysz maskę to na pewno znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rano po odcinku 8km temp. 74 st. a wąż i chłodnica były już ciepłe.

> Czyli jednak wymiana...

Umnie było podobnie.

Termostat delikatnie przepuszczał co powodowało, że bardzoooo

długo nagrzewał się do prawidłowej temperatury (po przejechaniu 25km temp max 78C).

Więc kupiłem oryginał termostat i go wymieniłem.

Chłodnica zimna, aż do osiągnięcia 87C. Autko przy aktualnych warunkach pogodowych nabiera prawidłową temperaturę po ok.8-12km.

Jeżeli masz temperaturę 78C i ciepłą chłodnicę to termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto jeszcze rozgraniczyć pojęcie ciepłe a gorące, bo sam wąż i chłodnica mogą się nagrzewać od

> silnika.

Nie no, gdyby nie były gorące to bym nie pisał

A kiedy chłodnica powinna się nagrzewać, dopiero po 89 st.?

>Poza tym 74 `C na 8 km to dobry wynik.

To tak, ale 74-78 na następnych 8 km i różnicy już wielkiej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak wyglada dostep do termostatu w z17dth ?

Manual wymiany termostatu.

Ja wymieniałem u siebie jakiś tydzień temu.

A więc:

- spuść płyn chłodniczy poprzez kranik zlokalizowany w chłodnicy (w dole po stronie pasażera).

- odepnij aku najpierw + potem - następnie odkręcić i wyjąć

- odkręć podstawę akumulatora (ja ją tylko odsunąłem bo nie chciałem zrywać obejm i zatrzasków okablowania które jest przymocowane do podstawy)

- potem zdejmij obejmę z węża przy termostacie (ja użyłem do tego celu kleszczy)

- odkręć 2 śruby chyba 12

- zdejmij obudowę termostatu

- wyciągnij termostat (u mnie wyszedł łatwo ale jak będziesz miał problem to użyj kombinerek)

- zdejmij obudowę termostatu z węża i usuń starą uszczelkę oraz dokładnie oczyść powierzchnię (ja wypolerowałem obudowę papierem ściernym na desce tak aż była idealnie czysta)

- oczyść dokładnie gniazdo termostatu i powierzchnię przylegania uszczelki

- włóż termostat nową uszczelkę i skręć w odwrotnej kolejności (ja nie używałem żadnych uszczelniaczy i nic nie cieknie)

I to tyle. Praca w miarę prosta. Czas około 1 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie wymieniłem swój. Temperatura pracy 89-86 a puszcza przy 88 czyli zyskałem ok 10`C

> Mam wraażenie że autko lepiej grzeje i szybciej osiąga temp pracy.

No i podstawa czyli to, że nie wychładza się gwałtownie na trasie jak się na niskie obroty przeskoczy i spokojnie jedzie ok.gif

Chłodnica się ochłodzi ale mały obieg temperaturę będzie trzymał. Przy zepsutym termostacie ziębło momentalnie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie wymieniłem swój. Temperatura pracy 89-86 a puszcza przy 88 czyli zyskałem ok 10`C

> Mam wraażenie że autko lepiej grzeje i szybciej osiąga temp pracy.

No to teraz moja kolei.

Wczoraj zamówiłem już nowiutkiego whalera i czekam na dostawę. 86-89.... jak do tej pory u mnie to marzenie frown.gif - ale mam nadzieję, że już nie długo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawie. Wg czujnika z wyświetlacza 87-89C.

> No i najważniejsze termostat puszcza dopiero przy 87, a nie jak poprzedni był cały czas otwarty.

EE to tyle to i ja mam grinser006.gif

Jako ze wlasnie przygladalem sie przy okazji srubie mocujacej akumulator mam pytanko czy to wystarczy sama 13 od gory ? bo jak tak to sruba mi sie kreci wrrr.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz moja kolei.

> Wczoraj zamówiłem już nowiutkiego whalera i czekam na dostawę. 86-89.... jak do tej pory u mnie to

> marzenie - ale mam nadzieję, że już nie długo

Zwracam honor przedmówcą! Okazuje się że i ja mam najprawdopodobniej termostat do wymiany. Dziś sprawdziłem jego działanie i wg wskazań BC temp. nie przekraczała 80*C a na dworze było -1,5*C. Godzina jazdy, w tym 40 minut trasa, 20 minut miasto i nadal 80*C max. Czyżbym musiał też się zabawić?

Czy po odpięciu aku ustawienia ECU i danych zostają w pamięci? Nie trzeba czegoś na nowo programować?

Kolego ned - podaj mi symbol termostatu i gdzie kupowałeś? Czy w Z19DTL wymiana przebiega tak samo jak Z17DTH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wyjęcie samego aku nie wystarczy?

Nie , bo termostat jest przymocowany do bloku silnika na 1 śrubie z chłodnicą EGR i niestety chłodnica jest na wierzchu. Musisz wywalić aku z podstawą , powypinać sporo węży od układu chłodzenia , wypiąć z góry wąż odmy, metalową rurkę gazów wydechowych między EGR a chłodnicą EGR , dobrze też wyjać przepustnice żeby mieć dobre pole manewru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie , bo termostat jest przymocowany do bloku silnika na 1 śrubie z chłodnicą EGR i niestety

> chłodnica jest na wierzchu. Musisz wywalić aku z podstawą , powypinać sporo węży od układu

> chłodzenia , wypiąć z góry wąż odmy, metalową rurkę gazów wydechowych między EGR a chłodnicą

> EGR , dobrze też wyjać przepustnice żeby mieć dobre pole manewru.

boje_sie.gif

A na pierwszy rzut oka zapowiadało się tak niewinnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na pierwszy rzut oka zapowiadało się tak niewinnie

life is brutal and full of zasadzkas i przez te zasadzkas cała impreza trwała ze 4 godziny sciana.gifklnie.gif bo jak zobaczyłem śrubę od termostatu pod śrubą od chłodnicy EGR to już wiedzialem ze nie będzie krótko pad.giffacepalm.gif. Na całe szczeście mam TISa wiec było ciut łatwiej bo cała procedura jest tam rozpisana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> life is brutal and full of zasadzkas i przez te zasadzkas cała impreza trwała ze 4 godziny bo

> jak zobaczyłem śrubę od termostatu pod śrubą od chłodnicy EGR to już wiedzialem ze nie będzie

> krótko . Na całe szczeście mam TISa wiec było ciut łatwiej bo cała procedura jest tam

> rozpisana

Dlatego poradzę się mechanika zaprzyjaźnionego co on na to. A sprawdzę też w ASO ile sobie krzyczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie, bo za 170 zł to wstawiam dziś!

http://energozam.pl/ fila w Lublinie.

> Obawiam się, że ta cena dotyczy silników Z17... A nie

> Z19...

Różnica w robociźnie była by aż tak duża? Bo oidp to na paragonie miałem napisany termostat do Y19DT. Poszukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://energozam.pl/ fila w Lublinie.

> Różnica w robociźnie była by aż tak duża? Bo oidp to na paragonie miałem napisany termostat do

> Y19DT. Poszukam.

Analizując ten wątek sądzę, iż różnica może być spora. Czas przede wszystkim. Zwykły klekot = 1 godzina pracy. Popapraniec 1,9 = 4 godziny pracy. Do tego sama część. 1,7 = 35 zł. 1,9 = 135 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 500 czego?

> Mi wymienili za 170,- (robocizna + części + 2 lata gwarancji).

Za tyle to nawet u nich nie dostanę termostatu, nie mówiąc o jego wymianie.

Tak jak kolega rusek napisał - kilka godz. roboty + część i wychodzi, nieco przepłacone, ale na pewno nigdzie nie wyjdzie 170.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.