Skocz do zawartości

Fachury co może być przyczyną spadku mocy jak na wykresie


Hans15336

Rekomendowane odpowiedzi

Pod koniec obrotów ??

Chce poznać Wasze opinie hmm.gif

d57655295b7e824cm.jpg

Ogólnie fachura który bawił się softem przedstawił co mam wymienić ( już zresztą kupiłem ) ale chce zobaczyć na co Wy byście stawiali.

Pacjent W211 2.2 CDI 150PS, nie patrzcie na wykres dolny poniżej 3tyś obrotów bo coś tam z biegiem nie wyszło w automacie zlosnik.gif już nawet nie wspominam że gdzieś uciekło 10PS zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. nagły spadek mocy i momentu na końcu , fachura wytłumaczył że wykres tam powinine być bardziej

> płaski

Poszukaj w necie wykresów tego silnika - może i powinien być bardziej płaski, ale bez porównania z innymi ciężko coś powiedzieć. U mnie był podobny spadek i to nie na samym końcu - silnik w pełni sprawny, a podobne spadki były przy takim wyżyłowaniu także w innych egzemplarzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod koniec obrotów ??

> Chce poznać Wasze opinie

> Ogólnie fachura który bawił się softem przedstawił co mam wymienić ( już zresztą kupiłem ) ale chce

> zobaczyć na co Wy byście stawiali.

> Pacjent W211 2.2 CDI 150PS, nie patrzcie na wykres dolny poniżej 3tyś obrotów bo coś tam z biegiem

> nie wyszło w automacie już nawet nie wspominam że gdzieś uciekło 10PS

A nie jest to już koniec możliwości dieszla bądź turbiny? W mojej klusce powyżej 4500obr/min moc leci na na łeb i masz wrażenie jak by ktoś mi żagiel na dachu postawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod koniec obrotów ??

> Chce poznać Wasze opinie

> Ogólnie fachura który bawił się softem przedstawił co mam wymienić ( już zresztą kupiłem ) ale chce

> zobaczyć na co Wy byście stawiali.

> Pacjent W211 2.2 CDI 150PS, nie patrzcie na wykres dolny poniżej 3tyś obrotów bo coś tam z biegiem

> nie wyszło w automacie już nawet nie wspominam że gdzieś uciekło 10PS

pompa nie podaje paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod koniec obrotów ??

> Chce poznać Wasze opinie

> Ogólnie fachura który bawił się softem przedstawił co mam wymienić ( już zresztą kupiłem ) ale chce

> zobaczyć na co Wy byście stawiali.

> Pacjent W211 2.2 CDI 150PS, nie patrzcie na wykres dolny poniżej 3tyś obrotów bo coś tam z biegiem

> nie wyszło w automacie już nawet nie wspominam że gdzieś uciekło 10PS

ponoć nieraz potrafi się zacinać/zapiekać/tracić pełną ruchomość dźwigienka od zmiennej geometrii łopatek turbiny.

Przynajmniej w moim tdci takie rzeczy się zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale to by wtedy było przy różnych obrotach ( losowo )

a nie koniecznie. może zakres ruchomości się zmniejszył i nie wychylają się do końca np. przy wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze to nie wiem jakie tam jest turbo

> Po za tym nie ubyło by chyba mocy maksymalnej

U Ciebie jest raczej turbina ze zmienną geometrią.

Jeśli masz zmienną geometrie to autko ciagnie ładnie od samego dołu.

Jak nie masz zmiennej geometri to jest tak że jak depniesz to do tych 2500obr/min jest muł a później dopiero ciągnę ogniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wyszło w automacie już nawet nie wspominam że gdzieś uciekło 10PS

Tak ma być. W automacie (przynajmniej w większości) można zmierzyć bezpiecznie tylko moc na kołach. Na końcu badania nie wrzuca się na N (nie sprawdza się oporów układu przeniesienia napędu) tylko puszcza się gaz. Stąd brakuje Ci mocy. Choć ponoć niektóre auta mają w automacie specjalną funkcje do pomiaru mocy. I dla niektórych wrzucenie na N przy pełnym gazie nie jest szkodliwe. Nie wiem, nie wypowiadam się - u siebie wolałem nie sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie koniecznie. może zakres ruchomości się zmniejszył i nie wychylają się do końca np. przy

> wysokich obrotach.

Na wysokich obrotach mają się praktycznie otworzyć na maksa żeby zmniejszyć ciśnienie, także nawet jeśli się nie otwierają do końca to będzie pompować mocniej.

IMO do sprawdzenia :

filtr paliwa

przepływka

katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. nagły spadek mocy i momentu na końcu , fachura wytłumaczył że wykres tam powinine być bardziej

> płaski

A pokazał ci fabryczny wykres dla tego silnika czy tylko tak sobie ,,gdybał"?

Przecież to normalne że moment na wyższych obrotach spada i moc rośnie ze wzrostu obrotów.

> 2. no ucieczka 10 rumaków

A gdzie ci te koniki uciekły? Piszesz że silnik ma katalogowo 150KM, a w pomiarze wyszło z 15KM więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.