Skocz do zawartości

NoPB LO95 w Niemczech


mar00ha_

Rekomendowane odpowiedzi

> A samochody mają identyczne silniki jak w Europie?

Głowę daję, że silnik i układ wydechowy dużo bardziej koroduje przez większą zawartość wody w spalinach LPG niż poprzez zwiększenie zawartości etanolu z 5% do 10% (odnośnie do: "... 2.0 jeszcze bez lpg") grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głowę daję, że silnik i układ wydechowy dużo bardziej koroduje przez większą zawartość wody w

> spalinach LPG niż poprzez zwiększenie zawartości etanolu z 5% do 10% (odnośnie do: "... 2.0

> jeszcze bez lpg") .

Czyli silniki w Brazylii sa takie same czy inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli silniki w Brazylii sa takie same czy inne?

Sprawdź i się podziel wiedzą ok.gif.

Wiem, że w Polsce jeżdżą samochody na LPG, które w wyniku spalania produkuje dużo więcej wody niż E10. A woda ze spalania przedostaje się do m.in. oleju i przyspiesza korozję wydechu. Z tego tamatu również można zacząć siać panikę, ale można też go olać grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli przykład Brazylii jest delikatnie mowiac nietrafiony...

Delikatnie mówiąc. Można powiedzieć że tam nie ma aut na normalną benzynę, chociaż to mocne uproszczenie.

Dziś w tv pokazywano wtryskiwacz do silnika z wtryskiem bezpośrednim. Po 72 godzinach pracy na E10 zaczęło go zjadać. Pochodził z silnika nie dopuszczonego do współpracy z E10. Z drugiej strony Corsa po 800 km na E10 wody w oleju nie miała. Tyle, że ciężko powiedzieć co będzie po 20000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 72 godziny to w ruchu miejskim 2000km... szybko...

Dokładnie. Pytanie czy te dopuszczone dla E10 są inne czy po prostu producent zakłada, że jakoś będzie.

Przedstawiciel Mazdy twierdzi że są w stanie dać pisemne potwierdzenie tego czy dany model toleruje E10. Ma to być zabezpieczenie dla klienta o razie awarii auta na gwarancji.

Pytanie co so gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie same, przecież producentom nie opłacało by się robić innych na inne rynki

Nie. Akurat na rynek brazylijski produkowane są bardzo dziwne pojazdy, nie mające odpowiednika gdzie indziej. Dotyczy to zarówno silników "flexi fuel", jak i całych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na www.racingforum.pl twierdzą, że E85 (85% etanolu) działa jak paliwo rajdowe .

> Quote:

> odrobina praktyki w temacie E85:

> na 98 było minimalnie wyższe doładowanie - 1,6 vs 1,5 bara na E85.

> Generalnie działa jak sportowe paliwo, tylko trzeba go dolać sporo więcej.. no i strasznie wali

> spirytem z rury

Ale zauważyłeś, że istnieje konieczność reprogramowania pod takie paliwo, żeby uzyskać jaki-taki efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie. Etanol oprócz niższej kaloryczności ma także wyższą liczbę oktanową , więc spala się

> wolniej. Powolne spalanie dodatkowo pogarsza sprawność silnika. Wyniki były by lepsze, gdyby

> stopień sprężania silnika i jego elektronika (programy wtrysku i zapłonu) były przystosowane

> do tego paliwa. Tymczasem na siłę zmusza się silniki czysto benzynowe do spalania mieszanki z

> biododatkami. Zyskuje na tym tylko lobby rolnicze bo ,,przy okazji" rosną też ceny żywności.

Ta teoria wydaje mi się nieco naciągana - owszem, spirytus ma wyższą liczbę oktanową od benzyny, ale na zdrowy rozum wystarczy dodając więcej alkoholu zmniejszyć ilość innych dodatków przeciwstukowych, żeby otrzymać paliwo o takiej samej liczbie oktanowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głowę daję, że silnik i układ wydechowy dużo bardziej koroduje przez większą zawartość wody w

> spalinach LPG niż poprzez zwiększenie zawartości etanolu z 5% do 10%

Wydech na LPG to zżera przede wszystkim siarka z ruskiego LPG (większość towaru na polskich stacjach stamtąd jest właśnie importowana, bo polskie rafinerie nie są (i nie będą) w stanie pokryć krajowego zapotrzebowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie masz rację.

> ale

> Quote:

> Cykl miejski (l/100 km) 9,7 / 13,5

> Cykl pozamiejski (l/100 km) 5,8 / 7,8

> Cykl mieszany (l/100 km) 7,1 / 9,7

> (

> Dane z katalogu fabrycznego Dacii silnik 1,6l 16V pierwsza cyfra normalna benzyna druga z

> bioetanolem - no chyba że ta druga to ma być 100% bioetanol...

W konfiguratorze Dacii Sandero wyskakuje, że ten silnik jest przystosowany do E85. Czyli ani 10, ani 100%, ale dużo bliżej tej drugiej liczby smile.gif

Czysty spirytus to chyba tylko w Brazylii. U nas raczej niewyobrażalne, ze względu na możliwość konsumpcji zawartości baku rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie masz rację.

> ale

> Quote:

> Cykl miejski (l/100 km) 9,7 / 13,5

> Cykl pozamiejski (l/100 km) 5,8 / 7,8

> Cykl mieszany (l/100 km) 7,1 / 9,7

> (

> Dane z katalogu fabrycznego Dacii silnik 1,6l 16V pierwsza cyfra normalna benzyna druga z

> bioetanolem - no chyba że ta druga to ma być 100% bioetanol...

To drugie to E85 - nijak ma się do E10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta teoria wydaje mi się nieco naciągana - owszem, spirytus ma wyższą liczbę oktanową od benzyny,

> ale na zdrowy rozum wystarczy dodając więcej alkoholu zmniejszyć ilość innych dodatków

> przeciwstukowych, żeby otrzymać paliwo o takiej samej liczbie oktanowej.

A co z wartością opałową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z wartością opałową?

Wartość opałowa etanolu to około 60% wartości opałowej benzyny.

Czyli 10% dodatek etanolu zmniejsza wartość opałową otrzymanego paliwa o 4% i o tyle powinno wzrosnąć jego zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie nie działa od jakiś 2 miesięcy...

Może mi się pomyliło z Loganem niewiem.gif Na pewno przed chwilą działał konfigurator Logana MCV i na pewno silnik 1.6 16V flex, który można tam wybrać, jest opisany jako przystosowany do paliwa E85

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z wartością opałową?

Większe spalanie powinno być rekompensowane odpowiednio niższą ceną. Dużo niższą zlosnik.gif.

Jakby dać cenę 2zł za litr do nagle okazaloby się, że wtryski przestało zżerać i wszystkie samochody są przystosowane - każdy by jeździł hehe.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co to za problem dla producenta dać odpowiednią mapę, albo i dwie.

A co z wtryskami i pompą paliwa?

Co z mapą zapłonu?

Co z sondą lambda?

Co z katalizatorami?

Co z sytuacją gdy kierowca ma w baku 21,86 litra E10 i doleje 12,78 litra V-Power Racing i później jeszcze 13 litrów 95?

To wbrew pozorom nie jest takie proste i banalne.

Co ze spalaniem? Na każdym paliwie będzie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większe spalanie powinno być rekompensowane odpowiednio niższą ceną. Dużo niższą .

> Jakby dać cenę 2zł za litr do nagle okazaloby się, że wtryski przestało zżerać i wszystkie

> samochody są przystosowane - każdy by jeździł .

Niestety, muszę Ci przyznać rację. Tak już kiedyś było z LPG. Gdy kosztował 30% tego, co benzyna, wszystkie silniki mogły na nim pracować. Mercedesy z mechanicznym wtryskiem benzyny, sześciocylindrowe Ople Omega przy pomocy instalki I generacji bez emulatora... wszystko się dawało zagazować rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z wtryskami i pompą paliwa?

> Co z mapą zapłonu?

> Co z sondą lambda?

> Co z katalizatorami?

> Co z sytuacją gdy kierowca ma w baku 21,86 litra E10 i doleje 12,78 litra V-Power Racing i później

> jeszcze 13 litrów 95?

> To wbrew pozorom nie jest takie proste i banalne.

> Co ze spalaniem? Na każdym paliwie będzie inne.

Te same pytania można zadać w momencie kiedy w baku mam E95, a następnie nalewam V-Power Racing. W silniku niedostosowanym do V-Power Racing nastąpi spadek mocy i minimalne wzrośnie zużycie paliwa - większość producentów ma to w poważaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te same pytania można zadać w momencie kiedy w baku mam E95, a następnie nalewam V-Power Racing. W

> silniku niedostosowanym do V-Power Racing nastąpi spadek mocy i minimalne wzrośnie zużycie

> paliwa - większość producentów ma to w poważaniu.

Tyle że 95/98 nie zje Ci wtryskiwacza ani nie stopi tłoka. E85 jak najbardziej. E10 być może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ceny wygladaja? oplaca sie jeszcze dopelniac w PL?

> bardziej of corz mnie ON interesuje

ON w przedziale 1,34 do 1,40, zawsze w poniedziałki taniej, w ubiegły od ~1,28.

Od tygodnia lekka tendencja zniżkowa.

Stacje w Dortmundzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Hesji 1,46 za litr ON.

ciekawe po ile we francji? tam paliwa jedne z drozszych (nawet od niemieckich i wloskich). po cos francuzi na libie sie rzucili. w koncu kiedy paliwo we francji drozeje o 5 centow to sa strajki, kiedy w niemczech o 20 centow to niemcy mowia, ze trzeba panstwu pomoc bo jest kryzys ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że 95/98 nie zje Ci wtryskiwacza ani nie stopi tłoka. E85 jak najbardziej. E10 być może.

Jaka będzie przyczyna topienia tłoka ? I czy jesteś pewien, że nie pomyliłeś w tym wypadku alkoholu z LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem jedynie 400 km po Niemieckich autostradach w zeszły weekend, wszędzie spotkałem noPB95.

Jeżdżąc wcześniej też ni9gdy nie mieliśmy z tym paliwem problemu na autostradach i landówkach. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka będzie przyczyna topienia tłoka ? I czy jesteś pewien, że nie pomyliłeś w tym wypadku

> alkoholu z LPG ?

Taka, że np E85 wymaga zwiększenia dawki paliwa o około 30%. E10 również wymaga zwiększenia dawki.

Pytanie co jeśli fabryczny układ zasilania paliwem nie ma takich rezerw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka, że np E85 wymaga zwiększenia dawki paliwa o około 30%. E10 również wymaga zwiększenia dawki.

> Pytanie co jeśli fabryczny układ zasilania paliwem nie ma takich rezerw?

Już ustaliliśmy, że E10 wymaga zwiększenia dawki paliwa o 4% w porównaniu do zwykłej benzyny, a o 2% w porównaniu z E5, ktorą dzięki sile przebicia unijnego lobby rolniczego już od dawna lejemy do baków. Takie rezerwy ma każdy układ zasilania, choćby dlatego, że nikt nie wykorzystuje bez przerwy pełnej mocy silnika.

Poza tym, to nadal jest fabryczny system wtryskowy, z fabrycznym sterownikiem i sondą lambda, starający się uzyskać mieszankę stechiometryczną. Nie sterowany podciśnieniowo gazowy parownik ze śrubą regulacyjną, którą chytry kmiotek może regulować, "bo, paaanie, te gazowniki to barany, nic nie umiejom ustawić, jak se tu sam te śrubkie podkrencem, to mi zaraz autko mniej pali" i jeździć ze zubożoną mieszanką i palącą się lampką "check engine", dopóki mu się chmura siwego dymu za samochodem nie pojawi.

E85 to zupełnie inna para kaloszy, na pewno wymaga innych wtryskiwaczy i "mądrzejszego" sterownika, chociażby z powodu, o którym wspomniałeś - możliwości pomieszania przez użytkownika różnych rodzajów paliw i jazdy na najrozmaitszych mieszaninach o zawartości spirytusu od 5 do 85%

p.s. Nie neguję innych prawdopodobnych negatywnych następstw stosowania E10, chociażby możliwości rozpuszczania uszczelek czy plastików. Doskonale pamiętam, jak kiedyś w poldku "prywaciarski" filtr paliwa zaczął mi się rozpuszczać od środka pod wpływem wlanego do baku denaturatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejechałem jedynie 400 km po Niemieckich autostradach w zeszły weekend, wszędzie spotkałem noPB95.

Ile razy tankowałeś przez 400 km? zlosnik.gif

Musiałeś mieć szczęście, bo, tak jak napisał dejv667 - w wielu stacjach zastąpiono zwykłą 95, bo stacja nie miała więcej zbiorników/dystrybutorów na przyjęcie nowego rodzaju paliwa obok już wcześniej sprzedawanych.

> Jeżdżąc wcześniej też ni9gdy nie mieliśmy z tym paliwem problemu na autostradach i landówkach.

Wcześniej to i ja nie miałem.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> należy się spodziewać wzrostu zużycia o jakieś 5% w porównaniu z czystą benzyną. Na pewno nie

> 15, to po prostu absurd.

no cóż, jedyne porównanie, jakie widziałem, dało właśnie rezultat +4,7%, a to wystarcza, żeby kupować w ramach protestu "98", i oczywiście nie przejmować się rozpuszczaniem czegokolwiek zlosnik.gif

a 15% to raczej fantazja... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejechałem jedynie 400 km po Niemieckich autostradach w zeszły weekend, wszędzie spotkałem

> noPB95.

> Jeżdżąc wcześniej też ni9gdy nie mieliśmy z tym paliwem problemu na autostradach i landówkach.

Nie mieszaj.

Nie ma w Niemczech na żadnej stacji benzyny "noPB95", jest benzyna "SUPER" (ROZ 95) i ta wystepuje wszędzie.

Benzyna która zniknęła i została zastąpiona "E10" to "NORMAL" (ROZ 91) spotykana na stacjach również jako "BENZIN".

"SUPERPLUS" (ROZ98) - ta pozostała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mieszaj.

> Nie ma w Niemczech na żadnej stacji benzyny "noPB95", jest benzyna "SUPER" (ROZ 95) i ta wystepuje

> wszędzie.

> Benzyna która zniknęła i została zastąpiona "E10" to "NORMAL" (ROZ 91) spotykana na stacjach

> również jako "BENZIN".

> "SUPERPLUS" (ROZ98) - ta pozostała.

chyba pomienszało siem Tobie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 72 godziny to w ruchu miejskim 2000km... szybko...

ten test przeprowadzono w warunkach "laboratoryjnych", odpowiednik jakichś 28oookm

http://www.voxnow.de/automobil.php?container_id=50801&player=1&season=0

na pewno bioetanol reaguje z aluminium (smakuje Wam żywność z puszek i folii aluminiowej, przyrządzona w alugarnkach i przemieszana alułyżką, a potem odgrzana na teflonowej patelnii... popite piwkiem z puszki? zlosnik.gifhehe.gif)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic mi się nie pomieszało.

chyba jednak tak, bo "95" czyli "Super" nie kupisz wszędzie, jak piszesz, a "91" czyli "Normal" zniknęła (została zabita podwyżką ceny do poziomu Super) już ładny czas temu... wszędzie kupisz tylko "Super E10" i Diesel biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten test przeprowadzono w warunkach "laboratoryjnych", odpowiednik jakichś 28oookm

Czyli dzieląc 28000km przez 72 godziny testu wychodzi średnia prędkośc 388,88(8) km/h...

Znasz może markę tego auta?

Sugerowalbym wiecej krytycyzmu do tego co czytasz/oglądasz... Nie wszystko co napisane staje się od razu prawdą.... zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.