Skocz do zawartości

NoPB LO95 w Niemczech


mar00ha_

Rekomendowane odpowiedzi

> Czołgi, ze względów logistycznych, zazwyczaj są wyposażone w silniki wielopaliwowe Choć do baków

> leje się najczęściej olej napędowy

Ciekawe zdanie:

Quote:

Największym problemem tego typu silników jest rozruch w niskiej temperaturze, w szczególności przy zastosowaniu benzyny oraz ich praca z małym obciążeniem. W celu uruchomienia zimnego silnika wymagają one stosowania odpowiedniego urządzenia podgrzewającego. Silniki te stosowane są głównie pojazdach wojskowych.


Ktoś wie czemu benzyny utrudniają rozuch w niższych temp. w porównaniu do oleju napędowego? Pewnie cos z liczbą cetanową... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwłaszcza ciemniactwo na forach motoryzacyjnych .

Ja mowie z autopsjilizak.gif.

Toyota Kluger/Highlander - 70k km E10 - okazjonalnie 91 (jak jestem gdzies na wsi - i nic nie ma)

BMW 1 Series - 30 k km - E10. Nic... A od 2007 roku na baku pojawila sie naklejka E10 compatible zlosnik.gif - ale na stronie BMW Oz niczego nie znajdziesz. (oficjalnie nie zalecaja bo OSIAGI nie te samehahaha.gifhahaha.gif)

(osiagi w 120hahaha.gifscrewy.gif)

Hilux # 1 zrobil 140 k km na E10

Hilux number 2 # 200 k km na E10. Nic, "zilc" -zero. Zadnych problemowpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może EU lud nie jest taki głupi i widzi, że poza nabijaniem kieszeni fiskusowi, nakręcaniu cen

> żywności i niszczeniem środowiska NIE MA żadnych logicznych przesłanek, żeby [...]

Ciekawe. U mnie atutem E10 bylo (pisze bylo) nizsza cena - 4c na poczatku. Obecnie jak 91 juz nie ma, nie musze mowic ze ta roznica sie ups- gdzies przypadkowo w ostatnich 5 latach "zatarla"lizak.gif.

Atuty E10-hmm.gif. Tu jestem sie w stanie z toba zgodzic- zadne oprocz ceny (nie nawidze ekologow wiec tu sie nie bede spieral czy paliwo jest ekologiczne czy niehmm.gif).

Wady - energia z ethanolu jest mniejsza czyli E10 spala ciut wiecej niz "normalna" 91 - nie wiele. Roznice widac wyraznie w E85 -zlosnik.gif - ale to inna historia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe. U mnie atutem E10 bylo (pisze bylo) nizsza cena - 4c na poczatku. Obecnie jak 91 juz nie

> ma, nie musze mowic ze ta roznica sie ups- gdzies przypadkowo w ostatnich 5 latach "zatarla".

no widzisz, a w Niemczech wprowadzenie E10 spowodowało, że przeciętny spalacz benzyny płaci od razu około 5% więcej zlosnik.gif niezależnie od tego, co leje do baku zlosnik.gif

> Atuty E10-. Tu jestem sie w stanie z toba zgodzic- zadne oprocz ceny (nie nawidze ekologow wiec tu

> sie nie bede spieral czy paliwo jest ekologiczne czy nie).

> Wady - energia z ethanolu jest mniejsza czyli E10 spala ciut wiecej niz "normalna" 91 - nie wiele.

jedyny atut E10 występowałby, gdyby zaczynały wysychać źródła ropy naftowej i stalibyśmy przed widmem braków, ale nic takiego nie zachodzi póki co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I mnie zdziwił. Ja, oprócz tego że nie widziałem 95-ki, to jeszcze płaciłem ponad 1,6 EUR za

> benzynę. Fakt, że przy autostradzie, więc i drożej niż w gdzie indziej.

> mar00ha

Dlatego jak jechałem przez Niemcy to opłacało się zatankować w PL, potem w Niemczech gdzieś zjechać

z autostrad by zatankować i zjeść obiad w restaturacji, ani drogo jeść i tankować na autostradzie.

W drugą stronę już musiałem, bo byłem tam dłużej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz, a w Niemczech wprowadzenie E10 spowodowało, że przeciętny spalacz benzyny płaci od razu

> około 5%[...]

czyli was 270747800-sex.gif270747800-sex.gifzlosnik.gif ... Widocznie EU znalazla nastepne zrodlo podatku od swoich obywateliipad.gif...

> jedyny atut E10 występowałby, gdyby zaczynały wysychać źródła ropy naftowej i stalibyśmy przed

> widmem braków, ale nic takiego nie zachodzi póki co

Ale zaleta jest taka ze mozna to powiedzmy produkowac z burakowzlosnik.gif - czyli de facto mozna sie od pewnych (OPEC) dostawcow uniezaleznicidea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Tylko widzisz... skoro mozna mieć pewny zbyt na buraki to nie ma sensu sadzić ziemniaków... i ziemniaków brakuje... ceny idą w góre...

Przez zafajdanych ekoterorystów mamy najdroższą żywność w historii. Bo rzepak idzie na B100 a buraki na EXX.

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli was ... Widocznie EU znalazla nastepne zrodlo podatku od swoich obywatelii...

nie inaczej, oprócz wątpliwego obniżenia emisji CO2 (ciekawe jak z emisją prawdziwych killerów typu tlenki azotu), namacalną - i jedyną - korzyścią są większe wpływy do państwowej kasy; zużycie benzyny w Niemczech od lat powoli spada, bo pojawił się szał na silniki diesela i jakiś czas temu zaczął downsizing, albo po prostu: silniki benzynowe stały się oszczędniejsze, plus zmieniły sie zwyczaje i potrzeby zmotoryzowanych (ceny paliw, słaba gospodarka)

> Ale zaleta jest taka ze mozna to powiedzmy produkowac z burakow - czyli de facto mozna sie od

> pewnych (OPEC) dostawcow uniezaleznic

ale w jakim malutkim stopniu? bądźmy szczerzy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko widzisz... skoro mozna mieć pewny zbyt na buraki to nie ma sensu sadzić ziemniaków... i

> ziemniaków brakuje... ceny idą w góre...

> Przez zafajdanych ekoterorystów mamy najdroższą żywność w historii. Bo rzepak idzie na B100 a

> buraki na EXX.

i nie są to bynajmniej uprawy ekologiczne zlosnik.gif i nie mam wątpliwości, że za jakiś czas biomasa zacznie wędrować spoza Europy zlosnik.gif i znów będzie, że amazońskie lasy karczują, żeby biomasę zasadzić, i taka to jest ekologia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no cóż, jedyne porównanie, jakie widziałem, dało właśnie rezultat +4,7%, a to wystarcza, żeby

> kupować w ramach protestu "98", i oczywiście nie przejmować się rozpuszczaniem czegokolwiek

> a 15% to raczej fantazja...

taka ciekawostka i jednocześnie może wytłumaczenie, dlaczego jednym wychodzi +4,7%, a innym +2%...

e10-tabelle-neu1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak ludzie oszczali E10 (ja z resztą też, nie tankowałem tego ani razu) i stacje powoli wracają do poprzednich zestawów paliw.

Na wszystkich jest oczywiście SUPER - nigdy nie zniknęła. Na niektórych już po E10 puste miejsce.

Ciekawe co będzie dalej...

284849210-slupkibenz.jpg

post-2094-14352512192144_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jednak ludzie oszczali E10 (ja z resztą też, nie tankowałem tego ani razu) i stacje powoli

> wracają do poprzednich zestawów paliw.

> Na wszystkich jest oczywiście SUPER - nigdy nie zniknęła . Na niektórych już po E10 puste miejsce.

> Ciekawe co będzie dalej...

tak, widać to po pierwszej stacji z tabeli z lutego, którą wkleiłem, i po tych fotach też... hehe.gif

2.bild.jpg

zapfsaeule900x6001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.