muchenz Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Czołgi, ze względów logistycznych, zazwyczaj są wyposażone w silniki wielopaliwowe Choć do baków > leje się najczęściej olej napędowy Ciekawe zdanie: Quote: Największym problemem tego typu silników jest rozruch w niskiej temperaturze, w szczególności przy zastosowaniu benzyny oraz ich praca z małym obciążeniem. W celu uruchomienia zimnego silnika wymagają one stosowania odpowiedniego urządzenia podgrzewającego. Silniki te stosowane są głównie pojazdach wojskowych. Ktoś wie czemu benzyny utrudniają rozuch w niższych temp. w porównaniu do oleju napędowego? Pewnie cos z liczbą cetanową... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > Zwłaszcza ciemniactwo na forach motoryzacyjnych . Ja mowie z autopsji. Toyota Kluger/Highlander - 70k km E10 - okazjonalnie 91 (jak jestem gdzies na wsi - i nic nie ma) BMW 1 Series - 30 k km - E10. Nic... A od 2007 roku na baku pojawila sie naklejka E10 compatible - ale na stronie BMW Oz niczego nie znajdziesz. (oficjalnie nie zalecaja bo OSIAGI nie te same) (osiagi w 120) Hilux # 1 zrobil 140 k km na E10 Hilux number 2 # 200 k km na E10. Nic, "zilc" -zero. Zadnych problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > może EU lud nie jest taki głupi i widzi, że poza nabijaniem kieszeni fiskusowi, nakręcaniu cen > żywności i niszczeniem środowiska NIE MA żadnych logicznych przesłanek, żeby [...] Ciekawe. U mnie atutem E10 bylo (pisze bylo) nizsza cena - 4c na poczatku. Obecnie jak 91 juz nie ma, nie musze mowic ze ta roznica sie ups- gdzies przypadkowo w ostatnich 5 latach "zatarla". Atuty E10-. Tu jestem sie w stanie z toba zgodzic- zadne oprocz ceny (nie nawidze ekologow wiec tu sie nie bede spieral czy paliwo jest ekologiczne czy nie). Wady - energia z ethanolu jest mniejsza czyli E10 spala ciut wiecej niz "normalna" 91 - nie wiele. Roznice widac wyraznie w E85 - - ale to inna historia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > Ciekawe. U mnie atutem E10 bylo (pisze bylo) nizsza cena - 4c na poczatku. Obecnie jak 91 juz nie > ma, nie musze mowic ze ta roznica sie ups- gdzies przypadkowo w ostatnich 5 latach "zatarla". no widzisz, a w Niemczech wprowadzenie E10 spowodowało, że przeciętny spalacz benzyny płaci od razu około 5% więcej niezależnie od tego, co leje do baku > Atuty E10-. Tu jestem sie w stanie z toba zgodzic- zadne oprocz ceny (nie nawidze ekologow wiec tu > sie nie bede spieral czy paliwo jest ekologiczne czy nie). > Wady - energia z ethanolu jest mniejsza czyli E10 spala ciut wiecej niz "normalna" 91 - nie wiele. jedyny atut E10 występowałby, gdyby zaczynały wysychać źródła ropy naftowej i stalibyśmy przed widmem braków, ale nic takiego nie zachodzi póki co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_L Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > I mnie zdziwił. Ja, oprócz tego że nie widziałem 95-ki, to jeszcze płaciłem ponad 1,6 EUR za > benzynę. Fakt, że przy autostradzie, więc i drożej niż w gdzie indziej. > mar00ha Dlatego jak jechałem przez Niemcy to opłacało się zatankować w PL, potem w Niemczech gdzieś zjechać z autostrad by zatankować i zjeść obiad w restaturacji, ani drogo jeść i tankować na autostradzie. W drugą stronę już musiałem, bo byłem tam dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > no widzisz, a w Niemczech wprowadzenie E10 spowodowało, że przeciętny spalacz benzyny płaci od razu > około 5%[...] czyli was ... Widocznie EU znalazla nastepne zrodlo podatku od swoich obywatelii... > jedyny atut E10 występowałby, gdyby zaczynały wysychać źródła ropy naftowej i stalibyśmy przed > widmem braków, ale nic takiego nie zachodzi póki co Ale zaleta jest taka ze mozna to powiedzmy produkowac z burakow - czyli de facto mozna sie od pewnych (OPEC) dostawcow uniezaleznic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Tylko widzisz... skoro mozna mieć pewny zbyt na buraki to nie ma sensu sadzić ziemniaków... i ziemniaków brakuje... ceny idą w góre... Przez zafajdanych ekoterorystów mamy najdroższą żywność w historii. Bo rzepak idzie na B100 a buraki na EXX. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > czyli was ... Widocznie EU znalazla nastepne zrodlo podatku od swoich obywatelii... nie inaczej, oprócz wątpliwego obniżenia emisji CO2 (ciekawe jak z emisją prawdziwych killerów typu tlenki azotu), namacalną - i jedyną - korzyścią są większe wpływy do państwowej kasy; zużycie benzyny w Niemczech od lat powoli spada, bo pojawił się szał na silniki diesela i jakiś czas temu zaczął downsizing, albo po prostu: silniki benzynowe stały się oszczędniejsze, plus zmieniły sie zwyczaje i potrzeby zmotoryzowanych (ceny paliw, słaba gospodarka) > Ale zaleta jest taka ze mozna to powiedzmy produkowac z burakow - czyli de facto mozna sie od > pewnych (OPEC) dostawcow uniezaleznic ale w jakim malutkim stopniu? bądźmy szczerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > Tylko widzisz... skoro mozna mieć pewny zbyt na buraki to nie ma sensu sadzić ziemniaków... i > ziemniaków brakuje... ceny idą w góre... > Przez zafajdanych ekoterorystów mamy najdroższą żywność w historii. Bo rzepak idzie na B100 a > buraki na EXX. i nie są to bynajmniej uprawy ekologiczne i nie mam wątpliwości, że za jakiś czas biomasa zacznie wędrować spoza Europy i znów będzie, że amazońskie lasy karczują, żeby biomasę zasadzić, i taka to jest ekologia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > no cóż, jedyne porównanie, jakie widziałem, dało właśnie rezultat +4,7%, a to wystarcza, żeby > kupować w ramach protestu "98", i oczywiście nie przejmować się rozpuszczaniem czegokolwiek > a 15% to raczej fantazja... taka ciekawostka i jednocześnie może wytłumaczenie, dlaczego jednym wychodzi +4,7%, a innym +2%... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bananan Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 > Ceny wyglądają Bardzo ŹLE > Nawet w Czechach w okolicy 6zł wychodzi A Polska nie jest w Europie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 A jednak ludzie oszczali E10 (ja z resztą też, nie tankowałem tego ani razu) i stacje powoli wracają do poprzednich zestawów paliw. Na wszystkich jest oczywiście SUPER - nigdy nie zniknęła. Na niektórych już po E10 puste miejsce. Ciekawe co będzie dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 > A Polska nie jest w Europie. Nie wiem, nie znam się A o co Ci tak w ogóle chodzi? Jeśli o to że w tabelce nie ma Polski, to napisz do PZM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 > A jednak ludzie oszczali E10 (ja z resztą też, nie tankowałem tego ani razu) i stacje powoli > wracają do poprzednich zestawów paliw. > Na wszystkich jest oczywiście SUPER - nigdy nie zniknęła . Na niektórych już po E10 puste miejsce. > Ciekawe co będzie dalej... tak, widać to po pierwszej stacji z tabeli z lutego, którą wkleiłem, i po tych fotach też... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makanaky Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Jeszcze ADAC oraz dodatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.