Skocz do zawartości

NoPB LO95 w Niemczech


mar00ha_

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli ktoś się wybiera autem benzynowym do Niemiec, to może się nieźle zdziwić, tak jak ja. zlosnik.gif

Przejechałem w ostatnim tygodniu ok 1500 km po niemieckich autostradach i na żadnej ze stacji benzynowych, które odwiedziłem, nie było normalnej 95-ki. Wszędzie tylko E10. W związku z tym tankowałem 98 lub innego Vpowera. zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś się wybiera autem benzynowym do Niemiec, to może się nieźle zdziwić, tak jak ja.

> Przejechałem w ostatnim tygodniu ok 1500 km po niemieckich autostradach i na żadnej ze stacji

> benzynowych, które odwiedziłem, nie było normalnej 95-ki. Wszędzie tylko E10. W związku z tym

> tankowałem 98 lub innego Vpowera.

> mar00ha

Dzieki za info, w przyszly piatek bede jechal do Wloch przez Niemcy, wiec dobrze wiedziec grinser006.gif

No ale moze dzieki temu Focus Kombi z oszalamiajacym silnikiem 1,4 bedzie smiagal lepiejhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś się wybiera autem benzynowym do Niemiec, to może się nieźle zdziwić, tak jak ja.

> Przejechałem w ostatnim tygodniu ok 1500 km po niemieckich autostradach i na żadnej ze stacji

> benzynowych, które odwiedziłem, nie było normalnej 95-ki. Wszędzie tylko E10. W związku z tym

> tankowałem 98 lub innego Vpowera.

> mar00ha

E10 można stosować w silnikach TSI waytogo.gif

Ale nie trzeba grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]Wszędzie tylko E10[...]

> A czrmu sie E10 boisz?

Panie... Tyle teraz tych "E" w życiu (spójrz na skład dowolnego produktu spożywczego), że kolejne mi niepotrzebne. zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za info, w przyszly piatek bede jechal do Wloch przez Niemcy, wiec dobrze wiedziec

> No ale moze dzieki temu Focus Kombi z oszalamiajacym silnikiem 1,4 bedzie smiagal lepiej

Dodatkowe info, dla Ciebie: w Austrii benzyna tańsza niż w Niemczech i Włoszech. zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to jest to E10? Parę razy tankowałem na zachodzie ale ja to zawsze V-pover dlatego pytam.

Zawiera 10% biokomponentów. "Normalna" ma prawo zawierać (i w wyniku nacisków lobby rolniczego zawiera) nie więcej, niż 5%. Większość producentów aut dopuszcza bez zastrzeżeń do 7%, 10 to dla niektórych silników za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyżej w niniejszym wątku arthefi podał link do strony ADAC (po niemiecku)

Fakt, nie doczytalem.

Jest tam link do Hondy i wszedlem i probowalem potem cos znalezc nt Forda ale mi sie nie udalo. A jest jak link do strony glownej.

Wg tego do wszystkich Fordow z malymi wyjatkami mozn to lac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ty jeden.

Właśnie jak tydzień temu podjechałem na stację w DE to sobie przypomniałem, że czytałem jakąś wzmiankę prasową na temat E10. Ponoć ludzie się burzą? Jak to widzisz ze swojej perspektywy?

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, nie doczytalem.

> Jest tam link do Hondy i wszedlem i probowalem potem cos znalezc nt Forda ale mi sie nie udalo. A

> jest jak link do strony glownej.

> Wg tego do wszystkich Fordow z malymi wyjatkami mozn to lac

KAżdy producent twierdził, że można używać tego paliwa. Teraz się wycofują. BMW i Mercedes oficjalnie mówią, że E10 może być zabójcze dla silnika gdyż rozrzedza olej.

ADAC potwierdza że E10 podnosi spalanie nawet o 15% (co jest logiczne). Osobiście tego nie leje i nie zamierzam. Tym bardziej, że to pomysł rządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do starszych konstrukcji - powiedzmy oplowskie i VW silniki 16V i 8V powiedzmy (VW 2.0 8V lub opel 1,6 8V) lub ( jednostki 1,4-2,0 16V) można zsikać tym paliwem? Jakieś kolizje z naszym popularnym LPGiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie jak tydzień temu podjechałem na stację w DE to sobie przypomniałem, że czytałem jakąś

> wzmiankę prasową na temat E10. Ponoć ludzie się burzą?

Spędziłem ostatnio tydzień w Wiedniu ogladając z konieczności niemiecką i austriacka telewizje...

W przeciagu tego tygodnia widzialem ładnych pere programów mówiacych o obawach konsumentów przed E10. Wypowiadał się nawet szef stacji obsługi mercedesa z Berlina (jakiejs pewnie znanej) mówiacy że gdyby miał wybór to nigdzy by nie lał E10, a jak sie leje to zaleca częstszą kontrole i wymiane paru rzeczy - ale jakich to juz nie zrozumiałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ADAC potwierdza że E10 podnosi spalanie nawet o 15% (co jest logiczne). Osobiście tego nie leje i

> nie zamierzam. Tym bardziej, że to pomysł rządu.

Jest logiczne i sprawdzone przeze mnie osobiście podczas podróży do Francji. Po tankowaniu na niemieckiej stacji "normalnej" noPb95 przejechałem 800 km, natomiast we Francji była tylko NoPb95 E10 i na trzy tankowania nie udało mi się przejechać więcej jak 700 km a raz nawet tylko 640 km. Droga ta ekologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spędziłem ostatnio tydzień w Wiedniu ogladając z konieczności niemiecką i austriacka telewizje...

> W przeciagu tego tygodnia widzialem ładnych pere programów mówiacych o obawach konsumentów przed

> E10. Wypowiadał się nawet szef stacji obsługi mercedesa z Berlina (jakiejs pewnie znanej)

> mówiacy że gdyby miał wybór to nigdzy by nie lał E10, a jak sie leje to zaleca częstszą

> kontrole i wymiane paru rzeczy - ale jakich to juz nie zrozumiałem...

częstsze wymiany oleju. BMW również to potwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy do starszych konstrukcji - powiedzmy oplowskie i VW silniki 16V i 8V powiedzmy (VW 2.0 8V lub

> opel 1,6 8V) lub ( jednostki 1,4-2,0 16V) można zsikać tym paliwem? Jakieś kolizje z naszym

> popularnym LPGiem

Ciężko powiedzieć. W teorii wystarczy żeby układ paliwowy był odporny na km paliwo a ECU i wtryski pozwalały skorygować dawkę paliwa. No i wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E10. Wypowiadał się nawet szef stacji obsługi mercedesa z Berlina (jakiejs pewnie znanej)

> mówiacy że gdyby miał wybór to nigdzy by nie lał E10, a jak sie leje to zaleca częstszą

> kontrole i wymiane paru rzeczy -

piekny marketing a pelikany lykaja wszystko hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy do starszych konstrukcji - powiedzmy oplowskie i VW silniki 16V i 8V powiedzmy (VW 2.0 8V lub

> opel 1,6 8V) lub ( jednostki 1,4-2,0 16V) można zsikać tym paliwem? Jakieś kolizje z naszym

> popularnym LPGiem

Tu masz przetłumaczoną na polski ADAC-ową listę tych, które na pewno nie mogą jeździć na E10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> W teorii tak bo gdzie mniej ropy.

> W dodatku to pozwala Niemcom choć odrobinę się uniezależnić od importowanej ropy.

Powiedz mi jakim cudem? Jeśli paliwo z 10% domieszką biosyfu powoduje o 15% wieksze spalanie to gdzie tu oszczędność ropy?

Jak auto pali 10l na 100km to idzie 10l paliwa z ropy.

Jak na E10 spali 11,5l to spali dalej 10l paliwa z ropy i dodatkowo 1,5l biosyfu...

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi jakim cudem? Jeśli paliwo z 10% domieszką biosyfu powoduje o 15% wieksze spalanie to

> gdzie tu oszczędność ropy?

Logika Wam się wszystkim wyłączyła,

czy Wy już z tego pokolenia, co to matematyki na maturze nie miało ? sick.gif

Jakim cudem 10 procentowa domieszka czegoś, co jest palne i jakoś tam się spala w silniku, może powodować wzrost zużycia paliwa o 15% screwy.gif

Żeby tak się stało, etanol musiałby być w całości wyrzygiwany do atmosfery, zabierając z sobą jeszcze 5% benzyny.

Biorąc pod uwagę, że etanol ma (bodajże dwukrotnie) niższą kaloryczność od benzyny, w przypadku E10 należy się spodziewać wzrostu zużycia o jakieś 5% w porównaniu z czystą benzyną. Na pewno nie 15, to po prostu absurd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Logika Wam się wszystkim wyłączyła,

> czy Wy już z tego pokolenia, co to matematyki na maturze nie miało ?

> Jakim cudem 10 procentowa domieszka czegoś, co jest palne i jakoś tam się spala w silniku, może

> powodować wzrost zużycia paliwa o 15%

> Żeby tak się stało, etanol musiałby być w całości wyrzygiwany do atmosfery, zabierając z sobą

> jeszcze 5% benzyny.

> Biorąc pod uwagę, że etanol ma niższą kaloryczność od benzyny, w przypadku E10 należy się

> spodziewać wzrostu zużycia o jakieś 5%. Na pewno nie 15, to po prostu absurd.

ok.gif Skoro 5% etanolu jest OK to przy zawartość 10% nie może być duzo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na www.racingforum.pl twierdzą, że E85 (85% etanolu) działa jak paliwo rajdowe grinser006.gif.

Quote:

odrobina praktyki w temacie E85:

na 98 było minimalnie wyższe doładowanie - 1,6 vs 1,5 bara na E85.

golfpb98vse85.jpg

Generalnie działa jak sportowe paliwo, tylko trzeba go dolać sporo więcej.. no i strasznie wali spirytem z rury


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Logika Wam się wszystkim wyłączyła,

> czy Wy już z tego pokolenia, co to matematyki na maturze nie miało ?

> Jakim cudem 10 procentowa domieszka czegoś, co jest palne i jakoś tam się spala w silniku, może

> powodować wzrost zużycia paliwa o 15%

> Żeby tak się stało, etanol musiałby być w całości wyrzygiwany do atmosfery, zabierając z sobą

> jeszcze 5% benzyny.

> Biorąc pod uwagę, że etanol ma (bodajże dwukrotnie) niższą kaloryczność od benzyny, w przypadku E10

> należy się spodziewać wzrostu zużycia o jakieś 5% w porównaniu z czystą benzyną. Na pewno nie

> 15, to po prostu absurd.

Niekoniecznie. Etanol oprócz niższej kaloryczności ma także wyższą liczbę oktanową , więc spala się wolniej. Powolne spalanie dodatkowo pogarsza sprawność silnika. Wyniki były by lepsze, gdyby stopień sprężania silnika i jego elektronika (programy wtrysku i zapłonu) były przystosowane do tego paliwa. Tymczasem na siłę zmusza się silniki czysto benzynowe do spalania mieszanki z biododatkami. Zyskuje na tym tylko lobby rolnicze bo ,,przy okazji" rosną też ceny żywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi jakim cudem? Jeśli paliwo z 10% domieszką biosyfu powoduje o 15% wieksze spalanie to

> gdzie tu oszczędność ropy?

> Jak auto pali 10l na 100km to idzie 10l paliwa z ropy.

> Jak na E10 spali 11,5l to spali dalej 10l paliwa z ropy i dodatkowo 1,5l biosyfu...

> Krawiec

> Powiedz mi jakim cudem? Jeśli paliwo z 10% domieszką biosyfu powoduje o 15% wieksze spalanie to

> gdzie tu oszczędność ropy?

> Jak auto pali 10l na 100km to idzie 10l paliwa z ropy.

> Jak na E10 spali 11,5l to spali dalej 10l paliwa z ropy i dodatkowo 1,5l biosyfu...

> Krawiec

Powtarzam to co mówią politycy. Twierdzili, że E10 ma pomóc oszczędzać ropę. Wszyscy mieli być szczęśliwi. Producenci aut bo dzięki E10 mieli łatwiejszą drogę do redukcji CO2. Koncerny paliwowe które miały mieć pewny zbyt na paliwo. Politycy którzy mieli zmniejszyć emisje CO2 oraz kupować mniej ropy. Sielanka.

Pierwsze na alarm uderzyły koncerny paliwowe mówiąc, że wdrożenie nowej infrastruktury kosztuje majątek. Trzeba było na każdej stacji przygotować zbiorniki, trzeba było uruchomić nowe linie logistyczne itd. A do tego pod groźbą kar ze strony rządu trzeba było sprzedać pewną minimalną ilość E10. Ceny poszły w górę i to mocno. Tym bardziej że na wielu stacjach nie ma dość zbiorników żeby oprócz E10 można było sprzedawać normalną 95. Kierowcy są wściekli bo mają do wyboru albo E10 albo droga 98.

Później poszło info, że Policja dostała zakaz tankowania E10 a auta które mają to w baku idą do warsztatu aby wypompmwać to z baku. Przyczyną tego było podejrzenie, że E10 może szkodzić. W teorii 97% aut o Niemczech może tankowac nowe paliwo... ale tak naprawdę 100% pewności nie było.

E10 zostało wzięte pod lupę przez ADAC. Okazało się, że zwiększone zużycie paliwa jest faktem. Równocześnie BMW oficjalnie podało że z powodu większej zawartości wody w paliwie może dojść do sytuacji gdy ta woda dostanie się do oleju. To miało poważnie zagrażać silnikom.

Podobne info podał MErcedes. Obie firmy miały wspólnie przeprowadzić badania mające jednoznacznie stwierdzić jak nowoczesne silniki reagują na E10.

Tyle wiadomo na dzień dzisiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E10 zostało wzięte pod lupę przez ADAC. Okazało się, że zwiększone zużycie paliwa jest faktem.

> Równocześnie BMW oficjalnie podało że z powodu większej zawartości wody w paliwie może dojść

> do sytuacji gdy ta woda dostanie się do oleju. To miało poważnie zagrażać silnikom.

> Podobne info podał MErcedes. Obie firmy miały wspólnie przeprowadzić badania mające jednoznacznie

> stwierdzić jak nowoczesne silniki reagują na E10.

> Tyle wiadomo na dzień dzisiejszy.

hmm.gif Problem w tym, że to właśnie dzięki zawarości etanolu w paliwie nie mamy problemów z wodą w silniku. Dawniej wlewało się siprytus (denaturat) który ladnie wiązał wodę skroploną na sciankach baku, ale od lat już nie trzeba zimą tak robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Logika Wam się wszystkim wyłączyła,

> czy Wy już z tego pokolenia, co to matematyki na maturze nie miało ?

Teoretycznie masz rację.

ale

Quote:

Cykl miejski (l/100 km) 9,7 / 13,5

Cykl pozamiejski (l/100 km) 5,8 / 7,8

Cykl mieszany (l/100 km) 7,1 / 9,7

(


Dane z katalogu fabrycznego Dacii silnik 1,6l 16V pierwsza cyfra normalna benzyna druga z bioetanolem - no chyba że ta druga to ma być 100% bioetanol...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie bylo bioetanolu to też nie miałem kłopotów z woda w paliwie...

Ja też nie miałem, ale nie oznacza to że innych nie ratowało 0.5 litra denaturatu do malucha czy dużego fiata wink.gif.

Co do wody w oleju to jak tylko spadną temeratury zaraz zaczynają się wątki o 'masełku' pod korkiem czy zamarzających odmach zlosnik.gif. A woda ta dostaje się głównie przez przedmuchy jako produkt spalania węglowodorów. Nie wspominam nawet ile powstaje H2O z LPG. Dlatego nie chce mi się wierzyć, że podniesienie zawartości etanolu z 5% do 10% powoduje aż takie problemy z woda i korozją, z uszczelkami - to zrozumiałbym smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.