seba_s Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Od jakiegoś czasu w mojej Bravce dziwnie zachowują się hamulce. Przez pierwsze 3-4 hamowania łapie najpierw tył (aż do zablokowania kół), a dopiero potem przód. Problem występuje po nocy, nasila się przy niskich temperaturach. Czy to TTTM czy coś się rozlatuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Może nie pomogę ale pocieszę, też tak mam. Z tyłu mam wymienione wszystko razem z przewodami oprócz jednego samoregulatora, z przodu nowe tarcze, klocki i przewody elastyczne. Na 110% nie jest to wina zapowietrzenia hamulców, ani nie blokują się tłoczki, przewody podciśnienia mają elegancki prześwit, nic nie zasysa lewizny. A z przyczyn jakie przychodzą mi jeszcze do głowy to: - puszczanie sekcją pompy hamulcowej - tłumaczyło by to dla czego dzieje się tak tylko gdy jest zimno. - źle dobrane klocki do tarcz, może za twarde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Czy to TTTM czy coś się rozlatuje? Miałem tak samo zarowno w Bravo jak i w Marei po wymianie szczęk z tyłu. W Bravo pokusiłem się jeszcze o wymianę samoregulatorow, ale niewiele to zmieniło. Wniosek: nie dotykać szczek/bebnow jeżeli nie jest to konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapuzel Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Od jakiegoś czasu w mojej Bravce dziwnie zachowują się hamulce. Przez pierwsze 3-4 hamowania łapie > najpierw tył (aż do zablokowania kół), a dopiero potem przód. > Problem występuje po nocy, nasila się przy niskich temperaturach. > Czy to TTTM czy coś się rozlatuje? Mam tak samo pokusiłem się o wymianę korektora siły hamowania ,wszystkich przewodów elastycznych i nic to nie pomogło .Popieram mojego przedmówce że to wina bębnów i/lub szczęk (ich jakości) . Jak miałem trampka to tam kilka pierwszych hamowań było takie ostre na wszystkich kołach ( 4 bębny) podejrzewam że bębny przez noc pokrywają sie cienką, szorstką warstwą rdzy i to powoduje blokowanie kół z bębnami ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Od jakiegoś czasu w mojej Bravce dziwnie zachowują się hamulce. Przez pierwsze 3-4 hamowania łapie > najpierw tył (aż do zablokowania kół), a dopiero potem przód. > Problem występuje po nocy, nasila się przy niskich temperaturach. > Czy to TTTM czy coś się rozlatuje? tak jak przedmówcy też już bardzo dużo wymieniłem i nic nie pomogło... trzy miesiące temu zmieniłem szczęki z tyłu na "miększe" wg mechanika i trochę się poprawiło... a problemy zaczęły się właśnie jakoś po tym jak dwa lata temu zmieniłem szczęki z tyłu i bębny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 A ja Wam powiem, że zmieniałem bębny, szczęki i samoregulatory i hamuje jak powinna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > A ja Wam powiem, że zmieniałem bębny, szczęki i samoregulatory i hamuje jak powinna Samoregulatory wymienić i dobrze je wyregulować i będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Mam to samo. Na oryginalnym zestawie szczęk i bębnów, oraz po zmianie na szczęki TRW i bębny Mikoda dalej tak jest. Im zimniej w nocy tym mocniej tył łapie na pierwszych 3-4 hamowaniach. Zjawisko nie występuje u mnie w okresie letnim. Ktoś wspominał o korozji na bębnach, ale u siebie sprawdziłem po takim zimnym postoju zdejmując od razu bębny, były czyste i gładkie. Przyzwyczaiłem się do tego, że jak wyjeżdżam rano z domu, a mam jezdnię z górki po łuku i jak przyhamuję to dupa mi ucieka po zablokowaniu tylnych kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > tak jak przedmówcy też już bardzo dużo wymieniłem i nic nie pomogło... trzy miesiące temu zmieniłem > szczęki z tyłu na "miększe" wg mechanika i trochę się poprawiło... a problemy zaczęły się > właśnie jakoś po tym jak dwa lata temu zmieniłem szczęki z tyłu i bębny... ja też mam bębny z tyłu i jakoś nic się nie dzieje. Mi się wydaje że to wina pompy i ogólnie mam wrażenie że dzieje się tak tylko w BBMach przed liftem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Mam to samo. Na oryginalnym zestawie szczęk i bębnów, oraz po zmianie na szczęki TRW i bębny Mikoda > dalej tak jest. Im zimniej w nocy tym mocniej tył łapie na pierwszych 3-4 hamowaniach. > Zjawisko nie występuje u mnie w okresie letnim. Ktoś wspominał o korozji na bębnach, ale u > siebie sprawdziłem po takim zimnym postoju zdejmując od razu bębny, były czyste i gładkie. > Przyzwyczaiłem się do tego, że jak wyjeżdżam rano z domu, a mam jezdnię z górki po łuku i jak > przyhamuję to dupa mi ucieka po zablokowaniu tylnych kół. ja tez mam bębny Mikody... może jednak to w tym rzecz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Ja mam tarcze i bębny mikody i pierwsze kilka hamowań po dłuzszym postoju mam słabsze.... Klocki ok, płyn ok, serwo ok, pompa reaguje jak powinna... Nie mam na to pomysłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belisarius Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > ja tez mam bębny Mikody... może jednak to w tym rzecz... mam Mikody i jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belisarius Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Ja mam tarcze i bębny mikody i pierwsze kilka hamowań po dłuzszym postoju mam słabsze.... Klocki > ok, płyn ok, serwo ok, pompa reaguje jak powinna... > Nie mam na to pomysłu. może to serwo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 serwo zachowuje się tak jak powinno, czyli na wyłączonym pompuje i pedał twardnieje, odpalam i pedał się zapada...czyli serwo chyba działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Ja mam tarcze i bębny mikody i pierwsze kilka hamowań po dłuzszym postoju mam słabsze.... Klocki > ok, płyn ok, serwo ok, pompa reaguje jak powinna... > Nie mam na to pomysłu. to tak jak ja... tarcze nawiercane i bębny Mikody... i pomysłów brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Ja mam podobnie tylko że pierwsze kilka hamowań jest strasznie słabe tzn musze użyć większego niutona żeby to zadziałało. Ciśnienie w normie. Czy może to być wina płynu który nie był wymieniany prawdopodobnie od wyprodukowania tego samochodu Nawet nie mam narazie jak sprawdzić koloru płynu bo korek tak się zassał że nie ma go jak odkręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 A ja mam trochę innaczej Tarcze nacinane Mikody, bębny chińszczyzna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Samoregulatory wymienić i dobrze je wyregulować i będzie Jak się reguluje samoregulatory??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Nawet nie mam narazie jak > sprawdzić koloru płynu bo korek tak się zassał że nie ma go jak odkręcić U mnie pomógł klucz do rur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.