wiktoor4 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Witam, do dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie konkursowe: Podczas przyjmowania samochodu do naprawy rozrządu ustalono, że uległ zamazaniu fabryczny znak Górnego Martwego Punktu (GMP), umieszczony na kole pasowym wału korbowego. Proszę podać i krótko opisać możliwe sposoby ustalenia punktu GMP, z mniejszą lub większą dokładnością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Witam, do dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie konkursowe: > Podczas przyjmowania samochodu do naprawy rozrządu ustalono, że uległ zamazaniu fabryczny znak > Górnego Martwego Punktu (GMP), umieszczony na kole pasowym wału korbowego. Proszę podać i > krótko opisać możliwe sposoby ustalenia punktu GMP, z mniejszą lub większą dokładnością. Nie napisałes jakie auto i silnik. numerologia cylindrów jest różna. Ale: na cylindrze nr 1 - górne położenie tłoka, przy zamknietych zaworach. Jednak sprawdziłbym, czy nie ma odpowiedniego znaku na kole zamachowym silnika. Zwróć uwagę ze obecnie producenci w wiekszości marek, nie umieszczają znaków rozrządu. Składa się go przy pomocy specjalistycznego "przybornika" który ustala własciwe położenie wałków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktoor4 Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Nie napisałes jakie auto i silnik. numerologia cylindrów jest różna. Jak widać jest to pytanie czysto teoretyczne i trzeba opisać jak najbardziej uniwersalny sposób. Chociaż konkurs organizowany jest przy współpracy castrola z fordem, więc można na ten przykład podać jakiś popularny silnik forda, np. ZETEC albo jakiś tdci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Jak widać jest to pytanie czysto teoretyczne i trzeba opisać jak najbardziej uniwersalny sposób. > Chociaż konkurs organizowany jest przy współpracy castrola z fordem, więc można na ten > przykład podać jakiś popularny silnik forda, np. ZETEC albo jakiś tdci. Akurat Zetec to bardzo specyficzny silnik, jeżeli chodzi o rozrząd i tu nie brałbym go w ogóle pod uwagę. Najbardziej uniwersalny sposób to wkręcenie czujnika zegarowego w otwór świecy pierwszego cylindra, ustawienie tłoka w GMP, narysowania znaku na kole wału korbowego i na kole/kołach wałka rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Jak widać jest to pytanie czysto teoretyczne i trzeba opisać jak najbardziej uniwersalny sposób. > Chociaż konkurs organizowany jest przy współpracy castrola z fordem, więc można na ten > przykład podać jakiś popularny silnik forda, np. ZETEC albo jakiś tdci. Jeśli pasek ciągle jest założony to zrób własne znaki. Na kołach, pasku i obudowie. Później przenieś znaki na nowy pasek przykładając paski do siebie. Później załóż "na znaki". Dwa razy obróc wałem. Jeśli wszystkie znaki się pokryją to jest ok. Sprawdzone wiele razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Jeśli pasek ciągle jest założony to zrób własne znaki. Na kołach, pasku i obudowie. Później > przenieś znaki na nowy pasek przykładając paski do siebie. > Później załóż "na znaki". Dwa razy obróc wałem. Jeśli wszystkie znaki się pokryją to jest ok. > Sprawdzone wiele razy Ten sposób nie jest do końca dobry, bo tylko w GMP pasek ułoży się idealnie do naciągnięcia napinaczem. Oczywiście przy automatycznych napinaczach można tak robić, ale wszelkiego rodzaju Japońce , czy np niektóre Fiaty już mogą mieć zły naciąg paska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Jeśli pasek ciągle jest założony to zrób własne znaki. Na kołach, pasku i obudowie. Później > przenieś znaki na nowy pasek przykładając paski do siebie. > Później załóż "na znaki". Dwa razy obróc wałem. Jeśli wszystkie znaki się pokryją to jest ok. > Sprawdzone wiele razy Tak odpowiadając napewno by nie zaliczyli Nie ma pewności ze pasek jest 100% dobrze założony W pytaniu wyraznie napisane ze chodzi o GMP więc albo czujnik zegarowy w 1 gar lub styknie najzwyklejszy pręcik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Tak odpowiadając napewno by nie zaliczyli Tym bardziej, że używany pasek ustawia się na inny znak, a nowy na inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Tym bardziej, że używany pasek ustawia się na inny znak, a nowy na inny. Możesz rozwinąć to zdanie? Pierwsze słyszę o takich zabiegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Akurat Zetec to bardzo specyficzny silnik, jeżeli chodzi o rozrząd i tu nie brałbym go w ogóle pod > uwagę. > Najbardziej uniwersalny sposób to wkręcenie czujnika zegarowego w otwór świecy pierwszego cylindra, > ustawienie tłoka w GMP, narysowania znaku na kole wału korbowego i na kole/kołach wałka > rozrządu. Obecnie, aby utrudnić życie niezależnym serwisom, producenci wymyślili koła pasowe bezklinowe . Zakładane na gładki stożek . Chwyt jest bardzo skuteczny, bo jakbyś nie zaznaczał to kiszka - nie ma mozliwości, poprawnego montażu paska, bez specjalnego przyrządu No chyba że masz szczęście i "trafisz w totka". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Obecnie, aby utrudnić życie niezależnym serwisom, producenci wymyślili koła pasowe bezklinowe . > Zakładane na gładki stożek . > Chwyt jest bardzo skuteczny, bo jakbyś nie zaznaczał to kiszka - nie ma mozliwości, poprawnego > montażu paska, bez specjalnego przyrządu > No chyba że masz szczęście i "trafisz w totka". To juz wymyslili z 30-40 lat temu np w silniku opla 1,7 d produkcji Gm gdzie kolo walka rozrzadu tez nie ma klina, trzeba zdjac pokrywe zaworow i ustawiac za pomoca czujnika zegarowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Można podpatrzeć na oscyloskopie sygnał z czujnika prędkości obrotowej i położenia wału, tyle że dokładność ustalenia GMP na tej podstawie też zależy od typu konkretnego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.