Skocz do zawartości

Trudne poranne odpalanie 2.0 DTI.


Adamro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Silnik 2.0 DTI.

Od pewnego czasu zaczął gorzej zapalać o poranku. Jak na dworzu jest powiedzmy do 10 stopni, to wtedy go jeszcze trochę podgrzewa i zapala bez problemu. Jak tylko jest wyższa temperatura gdzie lampka świec nawet nie mignie trzeba go kręcić kilkanascie razy. Jak jest silnik ciepły też odpala bez problemu.

Może macie pomysły co to jest i od czego zacząc? Bo zaczyna mnie to już irytować. sciana.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Silnik 2.0 DTI.

> Od pewnego czasu zaczął gorzej zapalać o poranku. Jak na dworzu jest powiedzmy do 10 stopni, to

> wtedy go jeszcze trochę podgrzewa i zapala bez problemu. Jak tylko jest wyższa temperatura

> gdzie lampka świec nawet nie mignie trzeba go kręcić kilkanascie razy. Jak jest silnik ciepły

> też odpala bez problemu.

> Może macie pomysły co to jest i od czego zacząc? Bo zaczyna mnie to już irytować.

> Pozdrawiam

Jedź do serwisu na wgranie nowszego softu do świec żarowych. Zwiększa temperaturę do której włączają się świece żarowe ułatwiając rozruch w umiarkowanej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedź do serwisu na wgranie nowszego softu do świec żarowych. Zwiększa temperaturę do której

> włączają się świece żarowe ułatwiając rozruch w umiarkowanej temperaturze.

zapytam się z ciekawości, moża to wykonać op-comem? Gdzie ewentualnie ten soft do upgradę jest dostępny do ściągnięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapytam się z ciekawości, moża to wykonać op-comem? Gdzie ewentualnie ten soft do upgradę jest

> dostępny do ściągnięcia?

Z tego co kojarzę, to właśnie nie. Potrzebny Tech. No i nie wiem skąd taki soft wziąć, czy w ogóle gdzieś się szwenda po necie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze że do 10 stopni mu podgrzewa więc ma już nowszy soft, stary podgrzewał poniżej 5 stopni.

Zapewne układ się zapowietrza lub pompa ma swoje przejechane. Jest na allegro moduł wymuszający grzanie świec. U mnie działa to bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega pisze że do 10 stopni mu podgrzewa więc ma już nowszy soft, stary podgrzewał poniżej 5

> stopni.

U mnie nawet przy ponad 15*C widać mignięcie lampki świec żarowych. Z OP-COMa wyczytałem, że ECU było programowane bodajże w 2008r. jeszcze w Niemczech.

> Zapewne układ się zapowietrza lub pompa ma swoje przejechane. Jest na allegro moduł wymuszający

> grzanie świec. U mnie działa to bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy?

Przewody przelewowe od wtryskiwaczy i powrotu do pompy.

Jak miałem Vectrę to ich wymiana wyeliminowała problem z porannym odpalaniem.

Były sparciałe i przez to się pompa lekko zapowietrzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewody przelewowe od wtryskiwaczy i powrotu do pompy.

> Jak miałem Vectrę to ich wymiana wyeliminowała problem z porannym odpalaniem.

> Były sparciałe i przez to się pompa lekko zapowietrzała.

Ok. dzięki.

Znajdę je i spróbuję sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. dzięki.

> Znajdę je i spróbuję sprawdzić.

Jak zdejmiesz plastikową pokrywę to od razu je zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na oko są ok. Nie widać by były jakieś nieszczelności.

One są w materiałowym oplocie, nie określisz ich stanu patrząc z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co proponujesz - kupić nowe gotowe? Czy inne dorabiane?

W byle jakim sklepie 1m/10zł. W serwisie oryginał 1m/100zł. zlosnik.gif

Choć mi się wydaje, że w przypadku średniej temperatury, to wciąż problem softu, a nie przelewów. Jak mi dupły przelewy, to się męczyłem ogólnie na zimnym, a nie przy 10+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W byle jakim sklepie 1m/10zł. W serwisie oryginał 1m/100zł.

> Choć mi się wydaje, że w przypadku średniej temperatury, to wciąż problem softu, a nie przelewów.

> Jak mi dupły przelewy, to się męczyłem ogólnie na zimnym, a nie przy 10+.

Też mi się tak wydaje. Gdyby były nieszczelności na przelewach, byłby też problem z paleniem przy np. +5. A tu pali bez zastrzeżeń. Problem jest wtedy jak jest ciepły porane, gdy nie grzeją świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oryginały/fabryczne mają wzmocnienie w środku, te z materiałem na zewnątrz to podróby.

Możliwe że tak, ale to tak tanie że nie opłaca się kupować oryginałów.

Zresztą przewody przelewowe są do tego przeznaczone, więc pewnie skład gumy uwzględnia przeznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mi się tak wydaje. Gdyby były nieszczelności na przelewach, byłby też problem z paleniem przy

> np. +5. A tu pali bez zastrzeżeń. Problem jest wtedy jak jest ciepły porane, gdy nie grzeją

> świece.

Na VKP jest chyba całe opracowanie o problemach z porannym odpalaniem i jak temu zaradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe że tak, ale to tak tanie że nie opłaca się kupować oryginałów.

Albo właśnie tak tanie, że można się pokusić o kupno oryginałów. Mimo wszystko jednak widać różnicę gołym okiem w jakości takiego szitu z materiałem a oryginału. W obecnej Omie wciąż mam oryginały, a w poprzedniej jak zmieniłem na podróby, to po roku znowu musiałem wymieniać. frown.gif

> Zresztą przewody przelewowe są do tego przeznaczone, więc pewnie skład gumy uwzględnia

> przeznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mi się tak wydaje. Gdyby były nieszczelności na przelewach, byłby też problem z paleniem przy

> np. +5. A tu pali bez zastrzeżeń. Problem jest wtedy jak jest ciepły porane, gdy nie grzeją

> świece.

U siebie w Vectrze mam zrobiony update softu. Auto pali bez problemu w każdej temperaturze.

Zacznij testy od ustawiania na noc auta tyłem wyżej niż przód - to pokaże czy jest problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego (cofania się paliwa z układu do zbiornika).

Jeżeli to nic nie pomoże to rano na zimnym silniku zdejmij plastikową pokrywę z silnika, odepnij wtyczkę (chyba 2pinowa) z czujnika temperatury do ECU w obudowie termostatu i uruchom silnik. Jeżeli uruchomi się poprawnie to jedź do ASO na wgranie nowego softu do ECU. Wtyczkę na czujnik możesz założyć oczywiście wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może macie pomysły co to jest i od czego zacząc? Bo zaczyna mnie to już irytować.

Zacznij od porządnej diagnostyki Tech,em lub KTS'em

Miałem podobny problem tyle że u mnie problem był przy temperaturach poniżej zera. Wymieniłem świece żarowe przelewy, uszczelki pod trawersami, czyściłem kolektor i doopa. Dopiero wgranie nowego softu załatwiło problem od ręki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo właśnie tak tanie, że można się pokusić o kupno oryginałów. Mimo wszystko jednak widać różnicę

> gołym okiem w jakości takiego szitu z materiałem a oryginału. W obecnej Omie wciąż mam

> oryginały, a w poprzedniej jak zmieniłem na podróby, to po roku znowu musiałem wymieniać.

> > przeznaczenie.

Zależy gdzie się kupuje.

Ja do sklepów ściągam dobre jakościowo i nie najtańsze.

Stosunkowo długo wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury. I zapalił jak kiedyś - od pierwszego kopa. yay.gifPrzy temp. 25 stopni na zewnątrz kontrolka świec mignęła na krótko, tak jak zawsze było. Walnięty był czujnik, bo ten przy 10 stopniach nie pozwalał na włączenie świec.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Temat powrócił. Po wymianie czujnika temperatury przez dwa tygodnie było dobrze, rano zawsze paliła lampka grzania i odpalal super, teraz na zimno znow nie odpala(dzisiaj rano był 12 stopni) i odpalił mizernie. Macie jakieś pomysły? Soft był wgrany nowy, czujnik temp. jest nowy. Może moduł grzania? Może być tak, że jeśli jest walnięty nie zapali się nawet lampka grzania? Jak było dobrze zapalała się nawet jak było rano 20 st., co prawda na krótko ale była. sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy padniętym module grzania świec żarowych zapalałby się CHECK (identycznie jak przy padniętej

> którejś ze świec żarowych). No i na kompie odczytać można by było odpowiedni kod błędu.

No to już nie mam pomysłu. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te wężyki przelewowe wymieniałeś? Trójniki przy nich sprawdzone? Filtr paliwa nie jest czasem

> czarny?

To wszystko jest ok.

Problem jest nie zapalająca się lampka grzania świec przy niższej temp. i idę w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wszystko jest ok.

> Problem jest nie zapalająca się lampka grzania świec przy niższej temp. i idę w tym kierunku.

Lampka grzania świec zapala się w zależności od wgranego softu:

1) starszy od ok 5 stopni

2) nowszy od ok 10 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lampka grzania świec zapala się w zależności od wgranego softu:

> 1) starszy od ok 5 stopni

> 2) nowszy od ok 10 stopni

Napisałem, że mam nowy soft.

> 1) starszy od ok 5 stopni

Chyba raczej do 5 st.

Z nowym softem jest tak, że lampka zapala się do ok. 15 st., ale nawet przy wyższej temp. następuje chwilowe jej mignięcie.

Tak był u mnie do tej pory, teraz nie mignie nawet przy 10 st. Dlatego widzę, że jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się kompem i sprawdź temperatury wskazywane przez czujnik powietrza zasysanego i czujnik płynu chłodzącego. Nie zapalanie się kontrolki grzania świec, może być spowodowane uszkodzeniem modułu świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłącz się kompem i sprawdź temperatury wskazywane przez czujnik powietrza zasysanego i czujnik

> płynu chłodzącego. Nie zapalanie się kontrolki grzania świec, może być spowodowane

> uszkodzeniem modułu świec.

Podobno uszkodzony moduł powoduje palenie się lampki awarii.

A w którym miejscu odczytać te temperatury? Może wie kolega? Chodzi o opel scanner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Odświeżam wątek.

Na zimnym silniku nie zapala się wogóle lampka grzania świec i przez to kiepsko pali.

Komp żadnych błędów nie pokazuje, lampki awarii też nie ma. Temperatury z czujników ma prawidłowe. Odpięcie wtyczek od czujników temp. i sterownika świec powoduje zapalenie kontrolki awarii. Więc raczej przerwy na przewodach nie ma.

Wcześniej działo się to sporadycznie, teraz jest każdy poranek.

Od czego tu zacząć? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.