Adamro Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Witam Silnik 2.0 DTI. Od pewnego czasu zaczął gorzej zapalać o poranku. Jak na dworzu jest powiedzmy do 10 stopni, to wtedy go jeszcze trochę podgrzewa i zapala bez problemu. Jak tylko jest wyższa temperatura gdzie lampka świec nawet nie mignie trzeba go kręcić kilkanascie razy. Jak jest silnik ciepły też odpala bez problemu. Może macie pomysły co to jest i od czego zacząc? Bo zaczyna mnie to już irytować. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Witam > Silnik 2.0 DTI. > Od pewnego czasu zaczął gorzej zapalać o poranku. Jak na dworzu jest powiedzmy do 10 stopni, to > wtedy go jeszcze trochę podgrzewa i zapala bez problemu. Jak tylko jest wyższa temperatura > gdzie lampka świec nawet nie mignie trzeba go kręcić kilkanascie razy. Jak jest silnik ciepły > też odpala bez problemu. > Może macie pomysły co to jest i od czego zacząc? Bo zaczyna mnie to już irytować. > Pozdrawiam Jedź do serwisu na wgranie nowszego softu do świec żarowych. Zwiększa temperaturę do której włączają się świece żarowe ułatwiając rozruch w umiarkowanej temperaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Jedź do serwisu na wgranie nowszego softu do świec żarowych. Zwiększa temperaturę do której > włączają się świece żarowe ułatwiając rozruch w umiarkowanej temperaturze. zapytam się z ciekawości, moża to wykonać op-comem? Gdzie ewentualnie ten soft do upgradę jest dostępny do ściągnięcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > zapytam się z ciekawości, moża to wykonać op-comem? Gdzie ewentualnie ten soft do upgradę jest > dostępny do ściągnięcia? Z tego co kojarzę, to właśnie nie. Potrzebny Tech. No i nie wiem skąd taki soft wziąć, czy w ogóle gdzieś się szwenda po necie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
werkAudi Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Kolega pisze że do 10 stopni mu podgrzewa więc ma już nowszy soft, stary podgrzewał poniżej 5 stopni. Zapewne układ się zapowietrza lub pompa ma swoje przejechane. Jest na allegro moduł wymuszający grzanie świec. U mnie działa to bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Kolega pisze że do 10 stopni mu podgrzewa więc ma już nowszy soft, stary podgrzewał poniżej 5 > stopni. U mnie nawet przy ponad 15*C widać mignięcie lampki świec żarowych. Z OP-COMa wyczytałem, że ECU było programowane bodajże w 2008r. jeszcze w Niemczech. > Zapewne układ się zapowietrza lub pompa ma swoje przejechane. Jest na allegro moduł wymuszający > grzanie świec. U mnie działa to bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Jest na allegro moduł wymuszający > grzanie świec. U mnie działa to bez problemu Dużo jest roboty przy podłączaniu tego modułu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 W większości jest tak, że pierwsze kręcenie rozrusznikiem trwa np. 10 sek i nic. Puszczenie i drugi raz wystarczy cyknąć i pali od razu. Jak jest zimno rozruch jest bez problemu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Zacznij od najtańszej sprawy i często skutecznej. Przewody przelewowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Zacznij od najtańszej sprawy i często skutecznej. > Przewody przelewowe. To znaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > To znaczy? Przewody przelewowe od wtryskiwaczy i powrotu do pompy. Jak miałem Vectrę to ich wymiana wyeliminowała problem z porannym odpalaniem. Były sparciałe i przez to się pompa lekko zapowietrzała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Przewody przelewowe od wtryskiwaczy i powrotu do pompy. > Jak miałem Vectrę to ich wymiana wyeliminowała problem z porannym odpalaniem. > Były sparciałe i przez to się pompa lekko zapowietrzała. Ok. dzięki. Znajdę je i spróbuję sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Ok. dzięki. > Znajdę je i spróbuję sprawdzić. Jak zdejmiesz plastikową pokrywę to od razu je zobaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Jak zdejmiesz plastikową pokrywę to od razu je zobaczysz. Na oko są ok. Nie widać by były jakieś nieszczelności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Na oko są ok. Nie widać by były jakieś nieszczelności. One są w materiałowym oplocie, nie określisz ich stanu patrząc z zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > One są w materiałowym oplocie, nie określisz ich stanu patrząc z zewnątrz. Czyli co proponujesz - kupić nowe gotowe? Czy inne dorabiane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > One są w materiałowym oplocie, nie określisz ich stanu patrząc z zewnątrz. Oryginały/fabryczne mają wzmocnienie w środku, te z materiałem na zewnątrz to podróby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Czyli co proponujesz - kupić nowe gotowe? Czy inne dorabiane? W byle jakim sklepie 1m/10zł. W serwisie oryginał 1m/100zł. Choć mi się wydaje, że w przypadku średniej temperatury, to wciąż problem softu, a nie przelewów. Jak mi dupły przelewy, to się męczyłem ogólnie na zimnym, a nie przy 10+. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > W byle jakim sklepie 1m/10zł. W serwisie oryginał 1m/100zł. > Choć mi się wydaje, że w przypadku średniej temperatury, to wciąż problem softu, a nie przelewów. > Jak mi dupły przelewy, to się męczyłem ogólnie na zimnym, a nie przy 10+. Też mi się tak wydaje. Gdyby były nieszczelności na przelewach, byłby też problem z paleniem przy np. +5. A tu pali bez zastrzeżeń. Problem jest wtedy jak jest ciepły porane, gdy nie grzeją świece. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Oryginały/fabryczne mają wzmocnienie w środku, te z materiałem na zewnątrz to podróby. Możliwe że tak, ale to tak tanie że nie opłaca się kupować oryginałów. Zresztą przewody przelewowe są do tego przeznaczone, więc pewnie skład gumy uwzględnia przeznaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Też mi się tak wydaje. Gdyby były nieszczelności na przelewach, byłby też problem z paleniem przy > np. +5. A tu pali bez zastrzeżeń. Problem jest wtedy jak jest ciepły porane, gdy nie grzeją > świece. Na VKP jest chyba całe opracowanie o problemach z porannym odpalaniem i jak temu zaradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Na VKP jest chyba całe opracowanie o problemach z porannym odpalaniem i jak temu zaradzić. http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...o-rano-dth-dtl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Możliwe że tak, ale to tak tanie że nie opłaca się kupować oryginałów. Albo właśnie tak tanie, że można się pokusić o kupno oryginałów. Mimo wszystko jednak widać różnicę gołym okiem w jakości takiego szitu z materiałem a oryginału. W obecnej Omie wciąż mam oryginały, a w poprzedniej jak zmieniłem na podróby, to po roku znowu musiałem wymieniać. > Zresztą przewody przelewowe są do tego przeznaczone, więc pewnie skład gumy uwzględnia > przeznaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > Też mi się tak wydaje. Gdyby były nieszczelności na przelewach, byłby też problem z paleniem przy > np. +5. A tu pali bez zastrzeżeń. Problem jest wtedy jak jest ciepły porane, gdy nie grzeją > świece. U siebie w Vectrze mam zrobiony update softu. Auto pali bez problemu w każdej temperaturze. Zacznij testy od ustawiania na noc auta tyłem wyżej niż przód - to pokaże czy jest problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego (cofania się paliwa z układu do zbiornika). Jeżeli to nic nie pomoże to rano na zimnym silniku zdejmij plastikową pokrywę z silnika, odepnij wtyczkę (chyba 2pinowa) z czujnika temperatury do ECU w obudowie termostatu i uruchom silnik. Jeżeli uruchomi się poprawnie to jedź do ASO na wgranie nowego softu do ECU. Wtyczkę na czujnik możesz założyć oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 31 Maja 2011 Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Ja bym spróbował na początek zwiększyć dawkę rozruchową. Zrobi to Tech2 ale także Op-com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 31 Maja 2011 Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 > Może macie pomysły co to jest i od czego zacząc? Bo zaczyna mnie to już irytować. Zacznij od porządnej diagnostyki Tech,em lub KTS'em Miałem podobny problem tyle że u mnie problem był przy temperaturach poniżej zera. Wymieniłem świece żarowe przelewy, uszczelki pod trawersami, czyściłem kolektor i doopa. Dopiero wgranie nowego softu załatwiło problem od ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 > Ok. dzięki za porady. > W sobotę będę sie bawił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 31 Maja 2011 Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 > Albo właśnie tak tanie, że można się pokusić o kupno oryginałów. Mimo wszystko jednak widać różnicę > gołym okiem w jakości takiego szitu z materiałem a oryginału. W obecnej Omie wciąż mam > oryginały, a w poprzedniej jak zmieniłem na podróby, to po roku znowu musiałem wymieniać. > > przeznaczenie. Zależy gdzie się kupuje. Ja do sklepów ściągam dobre jakościowo i nie najtańsze. Stosunkowo długo wytrzymują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2011 > Zacznij od porządnej diagnostyki Tech,em lub KTS'em Czy do 2.0 DTI ten będzie dobry? Opel Tech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2011 > Opel Tech Wystarczy, ale poszukaj i kupisz go taniej. Najlepszy będzie opel scanner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > Czy do 2.0 DTI ten będzie dobry? Ja bym nie kupił z tymi interfejsami na PC różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > Wystarczy, ale poszukaj i kupisz go taniej. > Najlepszy będzie opel scanner Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > Ja bym nie kupił z tymi interfejsami na PC różnie bywa. To co proponujesz do tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > To co proponujesz do tego silnika? Opel scanner lub OP-COM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2011 > Opel scanner lub OP-COM. Który będzie dobry? Opel scanner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 > Który będzie dobry? > Opel scanner Wszystkie mają tą samą funkcjonalność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury. I zapalił jak kiedyś - od pierwszego kopa. Przy temp. 25 stopni na zewnątrz kontrolka świec mignęła na krótko, tak jak zawsze było. Walnięty był czujnik, bo ten przy 10 stopniach nie pozwalał na włączenie świec. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 Witam Temat powrócił. Po wymianie czujnika temperatury przez dwa tygodnie było dobrze, rano zawsze paliła lampka grzania i odpalal super, teraz na zimno znow nie odpala(dzisiaj rano był 12 stopni) i odpalił mizernie. Macie jakieś pomysły? Soft był wgrany nowy, czujnik temp. jest nowy. Może moduł grzania? Może być tak, że jeśli jest walnięty nie zapali się nawet lampka grzania? Jak było dobrze zapalała się nawet jak było rano 20 st., co prawda na krótko ale była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Przy padniętym module grzania świec żarowych zapalałby się CHECK (identycznie jak przy padniętej którejś ze świec żarowych). No i na kompie odczytać można by było odpowiedni kod błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > Przy padniętym module grzania świec żarowych zapalałby się CHECK (identycznie jak przy padniętej > którejś ze świec żarowych). No i na kompie odczytać można by było odpowiedni kod błędu. No to już nie mam pomysłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
werkAudi Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > No to już nie mam pomysłu. A trawersy wymieniałeś ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > No to już nie mam pomysłu. Te wężyki przelewowe wymieniałeś? Trójniki przy nich sprawdzone? Filtr paliwa nie jest czasem czarny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > Te wężyki przelewowe wymieniałeś? Trójniki przy nich sprawdzone? Filtr paliwa nie jest czasem > czarny? To wszystko jest ok. Problem jest nie zapalająca się lampka grzania świec przy niższej temp. i idę w tym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
werkAudi Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > To wszystko jest ok. > Problem jest nie zapalająca się lampka grzania świec przy niższej temp. i idę w tym kierunku. Lampka grzania świec zapala się w zależności od wgranego softu: 1) starszy od ok 5 stopni 2) nowszy od ok 10 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > Lampka grzania świec zapala się w zależności od wgranego softu: > 1) starszy od ok 5 stopni > 2) nowszy od ok 10 stopni Napisałem, że mam nowy soft. > 1) starszy od ok 5 stopni Chyba raczej do 5 st. Z nowym softem jest tak, że lampka zapala się do ok. 15 st., ale nawet przy wyższej temp. następuje chwilowe jej mignięcie. Tak był u mnie do tej pory, teraz nie mignie nawet przy 10 st. Dlatego widzę, że jest coś nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Podłącz się kompem i sprawdź temperatury wskazywane przez czujnik powietrza zasysanego i czujnik płynu chłodzącego. Nie zapalanie się kontrolki grzania świec, może być spowodowane uszkodzeniem modułu świec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > Podłącz się kompem i sprawdź temperatury wskazywane przez czujnik powietrza zasysanego i czujnik > płynu chłodzącego. Nie zapalanie się kontrolki grzania świec, może być spowodowane > uszkodzeniem modułu świec. Podobno uszkodzony moduł powoduje palenie się lampki awarii. A w którym miejscu odczytać te temperatury? Może wie kolega? Chodzi o opel scanner. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 W module silnika Engine sprawdź pozycje oznaczone jako Intake temp czyli temp. powietrza wlotowego oraz Coolant temp, czyli temperatura chłodziwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > W module silnika Engine sprawdź pozycje oznaczone jako Intake temp czyli temp. powietrza wlotowego > oraz Coolant temp, czyli temperatura chłodziwa. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2011 Odświeżam wątek. Na zimnym silniku nie zapala się wogóle lampka grzania świec i przez to kiepsko pali. Komp żadnych błędów nie pokazuje, lampki awarii też nie ma. Temperatury z czujników ma prawidłowe. Odpięcie wtyczek od czujników temp. i sterownika świec powoduje zapalenie kontrolki awarii. Więc raczej przerwy na przewodach nie ma. Wcześniej działo się to sporadycznie, teraz jest każdy poranek. Od czego tu zacząć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.