Skocz do zawartości

Dlaczego się grzeje?


brat_p

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni moje auto bardzo się grzeje - temperatura w okolicach 100 stopni. Nie mam pojęcia, co sie dzieje... Zaczęło się od tego,, że zgubiłem korek od chłodnicy, troche płynu uciekło, po dolaniu juz się zaczął grzać. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale zauważyłem też kapiącą z rury wydechowej jakąś ciecz. Nie ma widocznych ubytków płynu z chłodnicy. Co to może być? Tylko nie piszcie, że to od upału....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kilku dni moje auto bardzo się grzeje - temperatura w okolicach 100 stopni. Nie mam pojęcia, co

> sie dzieje... Zaczęło się od tego,, że zgubiłem korek od chłodnicy, troche płynu uciekło, po

> dolaniu juz się zaczął grzać. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale zauważyłem też kapiącą z rury

> wydechowej jakąś ciecz. Nie ma widocznych ubytków płynu z chłodnicy. Co to może być? Tylko nie

> piszcie, że to od upału....

100 stopni w takim upale to nie jest wcale jakoś bardzo dużo.

Ciecz to Ci może kapać jak odpalasz zimny silnik - wtedy się skrapla para wodna w wydechu, po rozgrzaniu nie powinno tam nic kapać.

Grzeje Ci się w mieście czy w trasie też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie w trasie się grzeje. W mieście co chwilę włącza się wentylator.

Bynajmniej dziwne. Może jak ubyło płynu to Ci się układ zapowietrzył?

Może chłodnica zakamieniona albo czymś zabrudzona z zewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kilku dni moje auto bardzo się grzeje - temperatura w okolicach 100 stopni. Nie mam pojęcia, co

> sie dzieje... Zaczęło się od tego,, że zgubiłem korek od chłodnicy, troche płynu uciekło, po

> dolaniu juz się zaczął grzać. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale zauważyłem też kapiącą z rury

> wydechowej jakąś ciecz. Nie ma widocznych ubytków płynu z chłodnicy. Co to może być? Tylko nie

> piszcie, że to od upału....

termostat. upg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po utracie 2 litrów płynu i zagotowaniu do 120 mam to samo.

Silnik kiedyś grzał się do 90 teraz, kawałek za połowę skali.

Wiążę to z innymi właściwościami nowego płynu.

Rok temu w wakacje był taki zonk, ale UPG jeszcze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze czujnik od wskaźnika temp jest zużyty? Ja u siebie testowałem ze wentylator latem włącza przy ok 105-110 stopni na wskaźniku a na komp pokazuje 92 stopni. czujnik częściowo mierzy temp wody i w powietrzu i od słońca który grzeje na komorze silnika podczas w korku bardziej przekłamuje wskaźnik temp.

U mnie raz włączył wentylator jak wskaźnik temp pokazywał powyżej 125 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, będę cos próbował poradzić. A czy chłodnicę da się jakoś odkamienić domowym sposobem?

Jest taki płyn chyba radiator tyle że jak on Ci wyczyści chłodnicę to żebyś nie narzekał że Ci zaczęła cieknąć. Moja rada jest taka poszukaj nawet na szrocie chłodnicę z Uno w dieslu na lato będzie a do zimy coś napewno wymyślisz chociaż w zimie mi Uniacz łapał te swoje 90stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi to wygląda na zepsuty termostat. Odkamieniaczem do chłodnic załatwiłem chłodnicę - zaczęła

> lecieć. W końcu kupiłem nówkę za 100 zł z przesyłką od silnika 1.4. A na końcu musiałem

> wymienić termostat bo za późno otwierał się i przegrzewał silnik

Tylko że wentylator odpala przy 100 stopniach. Teraz, jak nie ma upałów, jest trochę lepiej,, ale cały czas w okolicach 95 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że wentylator odpala przy 100 stopniach. Teraz, jak nie ma upałów jest trochę lepiej,, ale

> cały czas w okolicach 95 stopni.

Co to znaczy odpala? Zaczyna się otwierać w tym zakresie temperatur czy ma już pełne otwarcie? Sprawdziłeś go czy to twoje przypuszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy odpala? Zaczyna się otwierać w tym zakresie temperatur czy ma już pełne otwarcie?

> Sprawdziłeś go czy to twoje przypuszczenia?

Panowie - na jedna rzecz zwróćcie uwagę - czujnik do wskaźnika jest w silniku, a do włącznika - w chłodnicy (i to na jej wyjściu) - czasami jest dość spora różnica pomiędzy temperaturami tam panującymi.

Dokładność czujników tez często pozostawia wiele do życzenia.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy odpala? Zaczyna się otwierać w tym zakresie temperatur czy ma już pełne otwarcie?

> Sprawdziłeś go czy to twoje przypuszczenia?

Piszę o wentylatorze, nie o termostacie. Jak na razie wniosek jeden - wymiana termostatu i chłodnicy raczej mnie czeka... Może jeszcze wentylator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można to podłącze się do bo nie chce zakładać nowego tematu wink.gif Jak wiadomo mam Clip'a i chce zmienić wkład termostatu bo nawet w takie upalne dni silnik jest niedogrzany sick.gif o jakiej temp otwarcia szukać wkładu i od jakiej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem że żeby odkamienić chłodnice używa się wody z kwaskiem cytrynowym, zalewa się ją zamiast płynu chłodniczego, jeździ się z nią autem aż otworzy termostat, potem się go wymienia spowrotem na płyn i jest dobrze. Sam tego nie sprawdzałem jeszcze ale ponoć to dobrze działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam drugiego uniacza i teraz zmieniłem płyn a przed wymianą w korkach to do poły się grzał silnik a po wymianie do 85stopni max 90 w korkach a w trasie to 80stopni ma silnik....może wymiana płynu pomoże a i dodam że płukałem chłodnice....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.