Roswell Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 W tym miesiącu najprawdopodobniej będę chciał kupić lybrę z silnikiem 1.9, ale chciałbym się dowiedzieć której wersji najlepiej szukać 105KM 110KM(tej chyba nie, bo najmniej popularna) i 115KM ? Głównym wyznacznikiem jest dla mnie koszt eksploatacji(więc 2.4 niestety odpada) Z dieslami nie mam dużego doświadczenia, jedyny jakiego dłużej użytkowałem to golf IV 1.9 TDI 110KM i jeździło mi się nim bardzo przyjemnie(jeśli chodzi o osiągi). Czy wszystkie wersje mają dwumasowe koło zamachowe ? Jaki jest orientacyjny koszt jego wymiany oraz rozrządu(i co ile km jest zalecany) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Jeżeli koszta eksploatacji są dla Ciebie ważne odpuść sobie Lancie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazuuur Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > Jeżeli koszta eksploatacji są dla Ciebie ważne odpuść sobie Lancie Dobrze gadasz przekombinowane zawieszenie tył, elekronika wewnątrz itp. jak trafi dobry egzemplarz powinno być oki ale jtd z małym przebiegiem to raczej cienko to widzę. Chciałem ostatnio kupić coś podobnego tylko 2.0 i zrezygnowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > Jeżeli koszta eksploatacji są dla Ciebie ważne odpuść sobie Lancie Lybra nie powinna się jakoś szczególnie różnic w kosztach utrzymania od 156, więc damy radę Chciałbym jednak uzyskać odpowiedzi na pytania które zadałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > Lybra nie powinna się jakoś szczególnie różnic w kosztach utrzymania od 156, więc damy radę > Chciałbym jednak uzyskać odpowiedzi na pytania które zadałem rozrząd co 80kkm - cena do 1.9 na zamiennikach z pompą od 400zł 2-masa to koszt od 1400zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > rozrząd co 80kkm - cena do 1.9 na zamiennikach z pompą od 400zł > 2-masa to koszt od 1400zł Każda wersja 1.9 w lybrze ma 2mas ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > Każda wersja 1.9 w lybrze ma 2mas ? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > Lybra nie powinna się jakoś szczególnie różnic w kosztach utrzymania od 156, więc damy radę Niestety możesz się zdziwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > rozrząd co 80kkm - cena do 1.9 na zamiennikach z pompą od 400zł > 2-masa to koszt od 1400zł i uważasz że to drogo ? , popatrz ile do forda kosztuje dva ; pół roku temu do jtd16v rozrząd z pompą kosztował mnie 605pln , i to oryginalny (ricambi) , gdzie znajdę tańszego TD-CR w eksploatacji i tak trwałego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > i uważasz że to drogo ? , popatrz ile do forda kosztuje dva ; > pół roku temu do jtd16v rozrząd z pompą kosztował mnie 605pln , i to oryginalny (ricambi) , gdzie > znajdę tańszego TD-CR w eksploatacji i tak trwałego a gdzie widzisz, że ja napisałem, że to drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > a gdzie widzisz, że ja napisałem, że to drogo Quote: Jeżeli koszta eksploatacji są dla Ciebie ważne odpuść sobie Lancie To co zatem miałeś na myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > To co zatem miałeś na myśli? Auto klasy tzw "premium" za 10-20 tysięcy MUSI wymagać dość sporych nakładów, zwłaszcza, że do tego modelu wielu zamienników nie uświadczysz. Jedyne wyjście to taka lancia z Włoch, ale tam to już kwota za auto gotowe do jazdy to minimum 7000E Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > tak Dziękuję za odpowiedzi na interesujące mnie pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 > Niestety możesz się zdziwić. A co może w lybrze zaskoczyc kosztami w porównaniu do 156 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 > A co może w lybrze zaskoczyc kosztami w porównaniu do 156 ? - Amortyzatory. - Tylne wahacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 > - Amortyzatory. Przód 230zł/szt http://moto.allegro.pl/amortyzator-monroe-lancia-lybra-99-1-9-2-4-przod-i1665964090.html Tył 140zł/szt http://moto.allegro.pl/amortyzatory-amortyzator-lancia-lybra-tyl-gaz-i1639299463.html > - Tylne wahacze. Znalazłem tylko zestaw naprawczy 200zł/ stronę http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-wahacza-tylnego-lancia-lybra-i1658626186.html Więc źle nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 > Więc źle nie jest na tym kąciku zawsze odradzają włoskie auta , wg nich najlepiej jak kupisz VAGa , używany VAG nigdy nie zaskakuje nieprzewidzianymi kosztami , wszystkie to igiełki bez wkładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 > na tym kąciku zawsze odradzają włoskie auta , wg nich najlepiej jak kupisz VAGa , używany VAG nigdy > nie zaskakuje nieprzewidzianymi kosztami , wszystkie to igiełki bez wkładu i zawsze od dziadka, w dodatku niepalącego, mało jeżdżącego jak kupowalem swoja belle to kazdy pukal sie w głowe, słyszalem hasła typu"kupiles sobie alfe, wiec stac cie tez na drugą". Najlepiej bym kupil Audi/VW a nie to co mi sie podoba, co zawsze było moim marzeniem, to jest niewazne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 > na tym kąciku zawsze odradzają włoskie auta , wg nich najlepiej jak kupisz VAGa , używany VAG nigdy > nie zaskakuje nieprzewidzianymi kosztami , wszystkie to igiełki bez wkładu Czepiasz się. Ja tam każdemu zawsze doradzam Alfę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 > Czy wszystkie wersje mają dwumasowe koło zamachowe ? tak > Jaki jest orientacyjny koszt jego wymiany oraz rozrządu(i co ile km jest zalecany) ? graty do rozrządu ok 500zł dwumasa + dodatki ok 2tyś nie liczę wymiany,. Niestety zmartwię Cię jak większość fiatów także i lancia koroduje na potęgę, poczytaj trochę fora o odkręcaniu tynej belki to sam zrezygnujesz z pomysłu zakupu tego może i wygodnego i przyjemnego wewnątrz auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 Quote: koroduje na potęgę Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Daj sobie na wstrzymanie z tym straszeniem korozją i rdzą, to jakieś Twoje zboczenie czy jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 > Quote: > koroduje na potęgę > Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. > Daj sobie na wstrzymanie z tym straszeniem korozją i rdzą, to jakieś Twoje zboczenie czy jak Daj spokój. Jego nie przekonasz. Ze swoich obserwacji widzę, że Lancia od Delty 2o ile jest bez przygód to nie ma problemu z korozją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 > tak > graty do rozrządu ok 500zł dwumasa + dodatki ok 2tyś nie liczę wymiany,. > Niestety zmartwię Cię jak większość fiatów także i lancia koroduje na potęgę, poczytaj trochę fora > o odkręcaniu tynej belki to sam zrezygnujesz z pomysłu zakupu tego może i wygodnego i > przyjemnego wewnątrz auta. tak, a potem lęgną się w niej mrówki, ponieważ lubią korniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 > Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. prawda boli? > Daj sobie na wstrzymanie z tym straszeniem korozją i rdzą, to jakieś Twoje zboczenie czy jak tak zboczenie, to moja pasja życiowa i misja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > prawda boli? Nie, ale czy jest jakieś auto z tamtych lat które w Twojej opinii jest wolne od korozji? Kompletnie wolne? > tak zboczenie, to moja pasja życiowa i misja to widać. Tak z ciekawości, czym jeździsz? Bo jak autami z profilu to nie dziwię się, że masz uraz do aut, które są z ruda na ty A poważnie, to chyba trochę przesadzasz i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > prawda boli? > tak zboczenie, to moja pasja życiowa i misja Nie obraź się, ale wydajesz mi się bardzo przeginać w temacie rdzewiejących fiatów - to jest zastanawiajace. Ja rozumiem mieć hopla na punkcie korozji, sam uważam skłonność do korozji za wielką wadę w autach, bo tego się własnym sumptem skutecznie/łatwo/tanio nie da naprawić. Sam też kultywuję stereotypy w tym względzie (marka Ford, przynajmniej do początku 21 wieku w mojej opinii jest tu "liderem") Zgadzam się też z Tobą, co wyczytałem w innych watkach, że auta koncernu PSA są pod względem nierdzewienia w ścisłej czołówce. Nie da się jednak obronić Twojej tezy o rdzewiejących na potęgę autach koncernu Fiat. Ja rozumiem, że rdzewiały Fiaty UNO, czy 126p zwłaszcza el. Mam oczy i widzę co rdzewieje a co nie. Rdzewieją w większosci Fordy i to potwornie, starsze Ople (do astry 1), znaczna część Mercedesów (z Vito na czele) Inne marki miewają wpadki lub tradycyjne miejsca gnicia (np. Renault i tylne błotniki podobnie np Honda Accord) Ale czy Fiat generalnie (bo są i kontrprzykłady patrz Uno) wyróżnia się in minus? Moim zdaniem takie gadanie to bzdura. Podam przykład własnej Bravy roczik 98 wg Twoich teorii powinna być już kupą tlenku żelaza, tymczasem na całej powłoce lakierniczej nie ma ani jednego miejsca z choćby purchlem. Powiesz zaraz żebym zajrzał do progów - ok, nie zaglądałem tam endoskopem, ale gdyby to było auto ze skłonnością do korozji to dlaczego po 13 latach jeszcze tych progów nie przeżarło chociaż w jednym miejscu? Wiesz, nawet nigdy nie chciało mi się skontrolować czy spusty w progach mam niepozatykane. Auto nie było zabezpieczane, pomimo to, kiedy zaglądam pod spód to owszem tu i ówdzie jakaś śruba jest z rdzawym nalotem, ale uwierz, nie widzę nic co by mogło choćby niepokoić. W rogu mam wgniotka z lekką obcierką, 3 zimy już tak przejechało z gołym ocynkiem - nic się nie dzieje. Czy to nazwiesz rdzewieniem na potęgę? Piszę o swoim, ale widzę i innych i wnioski mam odmienne. Widząc Escorta, Fiestę, Astrę1, okulara, czy starą Lagunę mogę się zakłądać, że znajdę widoczną rdzę. W Fiatach typu Bravao Stilo czy nawet Panda się tego nie widzi. Tym bardziej w PSA (oni mieli najmniej wpadek ale też). Po co to piszę. Nie po to żeby jako fiacikarz dżihadowiec "bronić" marki - zwisa mnie to, auta traktuję użytkowo. Po prostu jak widzę, że odradzasz komuś Lybrę z powodu korozji to ni mniej ni więcej tylko mącisz ludziom w głowie i zwyczajnie w błąd wprowadzasz, i tylko przeciw temu chcę zaprotestować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Nie, ale czy jest jakieś auto z tamtych lat które w Twojej opinii jest wolne od korozji? Kompletnie > wolne? Podstawowa kwestia, nie mam auto kompletnie wolnych od korozji, ale są auta które mają jedynie drobne ogniska korozji a elementy konstrukcyjne są nienaruszone. > to widać. > Tak z ciekawości, czym jeździsz? Bo jak autami z profilu to nie dziwię się, że masz uraz do aut, > które są z ruda na ty tu się mylisz wybieram egzemplarze wolne od korozji perforacyjnej a elementy nośne nie noszą żadnych śladów korozji. > A poważnie, to chyba trochę przesadzasz i tyle. widzę oceniam oglądam, przez moje ręce przewija się sporo aut które mam okazję oglądać ze spodu więc wybacz, ale wiem o czym piszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Ale czy Fiat generalnie (bo są i kontrprzykłady patrz Uno) wyróżnia się in minus? Moim zdaniem > takie gadanie to bzdura. może na tle forda i starszych opli nie, ale czy to jest powód aby twierdzić, że fiat jest taki super? Bardzo cenię sobię markę fiat za dobre diesle oraz za wygląd ale niestety baaaardzo zostają w tyle jeśli chodzi o dopracowanie pewnych szczegółów konstrukcyjnych. > Podam przykład własnej Bravy roczik 98 wg Twoich teorii powinna być już kupą tlenku żelaza, > tymczasem na całej powłoce lakierniczej nie ma ani jednego miejsca z choćby purchlem. profile, profile i jeszcze raz profile, zajrzyj tam zmienisz zdanie. > Powiesz zaraz żebym zajrzał do progów - ok, nie zaglądałem tam endoskopem, ale gdyby to było auto > ze skłonnością do korozji to dlaczego po 13 latach jeszcze tych progów nie przeżarło chociaż w > jednym miejscu? być może jest już blisko, być może ktoś kiedyś zadbał o to i zabezpieczył ale to nie zmienia faktu, że te auta są baaardzo na to podatne. Wiesz, nawet nigdy nie chciało mi się skontrolować czy spusty w progach mam > niepozatykane. rozumiem, nie dla każdego auto jest priorytetem nad priorytety. > Auto nie było zabezpieczane, pomimo to, kiedy zaglądam pod spód to owszem tu i ówdzie jakaś śruba > jest z rdzawym nalotem, ale uwierz, nie widzę nic co by mogło choćby niepokoić. zapraszam obejrzymy zmienisz zdanie > W rogu mam wgniotka z lekką obcierką, 3 zimy już tak przejechało z gołym ocynkiem - nic się nie > dzieje. proszę poczytaj trochę na temat ocynku, uszkodzonych powłok lakierniczych bo na prawdę dość już mam tłumaczenia co i jak wiedzy jest sporo najlepiej zacząć od fachowej literatury. > Po prostu jak widzę, że odradzasz komuś Lybrę z powodu korozji to ni mniej ni więcej tylko mącisz > ludziom w głowie i zwyczajnie w błąd wprowadzasz proszę poczytaj trochę a dopiero potem oceniaj czy wprowadzam w błąd czy nie. , i tylko przeciw temu chcę zaprotestować rozumiem doceniam starania, ale na prawdę nie powinieneś się wypowiadać w temacie bez dogłębnej analizy tematu oraz faktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 wiesz, cały czas wierzymy lub nie w Twoje słowo, może trzaśnieś jakieś foto (obojętnie jakiego auta) dla oka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redneck69 Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > tak > graty do rozrządu ok 500zł dwumasa + dodatki ok 2tyś nie liczę wymiany,. > Niestety zmartwię Cię jak większość fiatów także i lancia koroduje na potęgę, poczytaj trochę fora > o odkręcaniu tynej belki to sam zrezygnujesz z pomysłu zakupu tego może i wygodnego i > przyjemnego wewnątrz auta. Czy Kolega kiedykolwiek widział Lancie Lybrę? Moja pomimo 11 lat nie ma śladu korozji nawet na wystających elementach od spodu. Na przeglądzie diagnosta był bardzo zdziwiony kompletnym brakiem korozji. Po uderzeniu kamieniem w lakier na masce zostaje biały ślad i nie koroduje. Widziałem 6 - 7 letniego Forda i Opla z ogniskami korozji właściwie wszędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > wiesz, cały czas wierzymy lub nie w Twoje słowo, może trzaśnieś jakieś foto (obojętnie jakiego > auta) dla oka Kabelka nie ma do aparatu, lub ma na kliszę jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > Czy Kolega kiedykolwiek widział Lancie Lybrę? Widział na prospekcie, który myszy pogryzły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > Widział na prospekcie, który myszy pogryzły. Podepnę pod temat, czy to silniki znane ze Stilo np., 1,6 padające cewki, a 1,8 wariator? Jak sprawuje się wyposażenie, czy elektronika masowo nie siada, bo jestem zainteresowany takim "tapczanem" na weekendy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > Podepnę pod temat, czy to silniki znane ze Stilo np., 1,6 padające cewki, a 1,8 wariator? > Jak sprawuje się wyposażenie, czy elektronika masowo nie siada, bo jestem zainteresowany takim > "tapczanem" na weekendy? Silniki jak w Stilo. Elektronika masowo nie siada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > Silniki jak w Stilo. > Elektronika masowo nie siada. zawias zrobić tylni raz, a dobrze i 100kkm mi wytrzyma, przy spokojnej jeździe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 > zawias zrobić tylni raz, a dobrze i 100kkm mi wytrzyma, przy spokojnej jeździe? Bez problemu. Jest drogi, ale wytrzymały. Dobrze powinny zdać egzamin tuleje PU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 > Bez problemu. Jest drogi, ale wytrzymały. Dobrze powinny zdać egzamin tuleje PU. no to super jaka jest szansa znalezienia ładnego egzemplarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 > no to super > jaka jest szansa znalezienia ładnego egzemplarza Duża. Jest tego trochę na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 > Duża. Jest tego trochę na rynku. jeśli zadbany, to nie bać się przebiegów rzędu 200kkm? do tej pory miałem wszystko nowe lub z przebiegiem realnym grubo poniżej 100kkm A ten samochód zwyczajnie mi się podoba i byłby dla mnie taką "zabawką weekendową" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 > jeśli zadbany, to nie bać się przebiegów rzędu 200kkm? > do tej pory miałem wszystko nowe lub z przebiegiem realnym grubo poniżej 100kkm > A ten samochód zwyczajnie mi się podoba i byłby dla mnie taką "zabawką weekendową" Zabawką w jakim sensie? Oczekujesz osiągów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 > Zabawką w jakim sensie? Oczekujesz osiągów? Niee, do czegoś takiego zbuduję sobie jakieś małe coś 170KM na 900kg wagi Chodzi mi o baaardzo komfortowe podróżowanie w weekendy np, na jakieś wycieczki turystyczno-krajoznawcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.