Skocz do zawartości

Wypadek Busa, 8 ofiar...


lisik

Rekomendowane odpowiedzi

> No więc do XLow się nie przeszedłem, ale za to obmacałem drugi biegun - XHigh -

> Se da... :-)

Czyli 315 była by na profilu 80. Co by nie mówić to w przypadku Low Deck'ów opona o tej samej szerokości będzie miała niższy profil niż standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na razie to podali że kierowca busa trochę za szybko jechał.

> Quote:

> Dodał, że z zapisu tachografu busa wynika, że auto jechało z prędkością 80 km na godzinę na

> odcinku drogi, gdzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę

> źródło

Dzisiaj podali że ograniczenie w tym miejscu było 70km/h. Bus jechał 80, TIR 85..

Źródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 315 była by na profilu 80. Co by nie mówić to w przypadku Low Deck'ów opona o tej samej

> szerokości będzie miała niższy profil niż standard.

Mówiliśmy o samym profilu - jak widać na obrazku da się i do x-High.

XL nie badałem, zupełnie nie uśmiecha mi się dreptać teraz, ale oddalając się do domu nie omieszkam zerknąć - SPECJALNIE dla Ciebie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jest dokladnie tak samo

> Bez problemu moge zrobic przeglad osobowki nawet nie pokazujac auta, wiec domyslam sie, ze z TIRami

> jest podobnie...

Misiu słodki - no nie jest tak.

Zakres takiego przeglądu jest rozszerzony w porównaniu z osobówką.

Dodatkowo dochodzą warunki dodatkowe, np w przypadku ADR-ów itd.

Tu jest już za grubo i diagnosta nie będzie się podkładał, bo o ile osobówka jest tematem, na który BYĆ MOŻE dałoby się przymknąć oko, o tyle z ciężarówką już nie jest tak halooo, bo jak dupnie takiego na wyjeździe policja/inspekcja, to zrobi się napraaaawdę gorąco.

> No wiesz, jak golym okiem widac, ze bieznika nie ma to albo wprowadzili ostatnio slicki do TIRow

> albo jednak to ja mam racje...

Albo i nie masz - rzeźba bieżnika na ciężarówce bywa POZORNIE slick - są nacięcia biegnące wzdłuż biegu bieżnika, nie zawsze w poprzek - wszystko zależy od rodzaju i przeznaczenia opony.

DALECE bardziej istotna jest konstrukcja opony, bo na ciężarówce możesz zjeździć bieżnik do zera i jeszcze sporo dalej i nic się nie stanie, ale jeżeli np przegrzewa się karkas, albo np przegrzewa się oś (np stoi łożysko albo grzeje się bęben) i od niego przegrzewa się opona, to WTEDY może dojść do wystrzału.

> Co do przegladow ogumienia to chcialbym zobaczyc jak Heniek co to ma 3 ciagniki wywala na to kase

Zdziwiłbyś się - właśnie taki Heniu będzie bardziej dbał.

Wiesz ile kosztuje kpl opon na zestaw?

Tu JEST o co się bić, bo za 1 sztukę opony na ciężarówkę kupujesz ładny komplet (nowy!) opon na osobówkę. I przemnóż to x6 na konia (albo i x8 lub x10 jak tył na 2 osiach) i x4-x6 na naczepę.

Jest się o co bić?

Zaniedbanie tego tematu to NAJMNIEJ nieplanowany postój, a czasem - przyczynek powstania tego wątku.

> NIe w tym kraju, tutaj dziala tylko zamordyzm bo na zdrowy rozsadek nie mozna liczyc...

Tak jest dokładnie wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdziwiłbyś się - właśnie taki Heniu będzie bardziej dbał.

> Wiesz ile kosztuje kpl opon na zestaw?

> Tu JEST o co się bić, bo za 1 sztukę opony na ciężarówkę kupujesz ładny komplet (nowy!) opon na

> osobówkę. I przemnóż to x6 na konia (albo i x8 lub x10 jak tył na 2 osiach) i x4-x6 na

> naczepę.

> Jest się o co bić?

Wiem ile kosztuje i dlatego czesto jezdza tak dlugo az sie wyjsra...

Wiesz troche za duzo sie nasluchalem z pierwszej reki na temat warunkow pracy i kondycji sprzetu w PL,

zebym teraz bezgranicznie wierzyl w Twoje opowiesciok.gif

Jak sie ktos za to nie wezmie, to takich sytuacji bedzie niestety coraz wiecej...

Do tego dochodzi jeszcze tranzyt na wschod, ktory rzadzi sie swoimi prawami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem ile kosztuje i dlatego czesto jezdza tak dlugo az sie wyjsra...

Wiesz ile kosztuje przestój/nie dostarczenie towaru na czas?

To się przewoźnikowi średnio opłaca.

A już w transporcie długodystansowym to w ogóle, bo takie np assistance we Francji to rozmowa zaczyna się od kwot 5-cyfrowych.

> Wiesz troche za duzo sie nasluchalem z pierwszej reki na temat warunkow pracy i kondycji sprzetu w

> PL,

> zebym teraz bezgranicznie wierzyl w Twoje opowiesci

Pytanie - od kogo i kiedy.

Czasy pana Henia ze starem Gruźlikiem już minęły.

Panowie Heniowie zostali jedynie na baaaardzo lokalnych rynkach.

Im dalszy transport, tym większe wymagania.

> Jak sie ktos za to nie wezmie, to takich sytuacji bedzie niestety coraz wiecej...

> Do tego dochodzi jeszcze tranzyt na wschod, ktory rzadzi sie swoimi prawami...

Tranzyt na wschód to żyła złota dla ITD. Najlepiej przędą właśnie warsztaty na ścianie wschodniej - jak myślisz, dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz ile kosztuje przestój/nie dostarczenie towaru na czas?

> To się przewoźnikowi średnio opłaca.

> A już w transporcie długodystansowym to w ogóle, bo takie np assistance we Francji to rozmowa

> zaczyna się od kwot 5-cyfrowych.

> Pytanie - od kogo i kiedy.

> Czasy pana Henia ze starem Gruźlikiem już minęły.

> Panowie Heniowie zostali jedynie na baaaardzo lokalnych rynkach.

> Im dalszy transport, tym większe wymagania.

> Tranzyt na wschód to żyła złota dla ITD. Najlepiej przędą właśnie warsztaty na ścianie wschodniej -

> jak myślisz, dlaczego?

Ok ja sie odnosilem jedynie do rynku loklanego, bo z takim mialem posrednio stycznosc.

Bo to, ze na Zachodzie sie boja kombinowac to jest dla mnie oczywiste...

Wlasnie ze wzgledu na potencjalne koszty i nieuchronnosc karyok.gif

Tylko, ze ja bym chcial zeby u nas tez bylo podobnie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dokładnie to TWIERDZĘ, nie sugeruję.

> 50 jest taka sama dla wszystkich, a nie, że "bo ja taki malińki to mi wolno".

Dla mnie jest to tępa interpretacja prawa. Podobnie jak karanie dokładnie takim samym mandatem przekroczenia dopuszczalnej prędkości o 50 km/h w mieście oraz na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie jest to tępa interpretacja prawa. Podobnie jak karanie dokładnie takim samym mandatem

> przekroczenia dopuszczalnej prędkości o 50 km/h w mieście oraz na autostradzie.

Jak rozumiem poczujesz istotną różnicę wpadając na przejściu pod samochód osobowy jadący 80 i ciężarowy jadący 50 i moto zapitalające 200?

Odnieś się proszę dokładnie do tego co powiedziałem, bo powód 50-tki w zabudowanym jest dokładnie taki - PIESI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rozumiem poczujesz istotną różnicę wpadając na przejściu pod samochód osobowy jadący 80 i

> ciężarowy jadący 50 i moto zapitalające 200?

> Odnieś się proszę dokładnie do tego co powiedziałem, bo powód 50-tki w zabudowanym jest dokładnie

> taki - PIESI.

Chodzi raczej o to, ze jeżeli jadąc 80km/h samochodem osobowym ew. motocyklem, 40 metrów przede mną stworzy się niejasna sytuacja, to jestem w stanie odpowiednio zareagować, zatrzymać się ominąć itd., a 40 tonowy TIR może jedynie zrobić rozpierduchę po której pozostaną wióry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIejednokrotnie widzialem stojac na swiatlach w jakim stanie potrafia byc opony w TIRach.

> Szkoda ludzi, ale naprade czasami mam wrazenie, ze ITD powinno byc 5 razy tyle co obecnie.

Widząc co robią kierowcy osobówek to policja powinna stać na każdym odcinku prostej i przy skrzyżowaniu

Ewentualnie montujmy ograniczniki w osobówce, wjeżdzasz w miasto i system blokuje ci silnik do max 60 ciekawe co wtedy by powiedzieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi raczej o to, ze jeżeli jadąc 80km/h samochodem osobowym ew. motocyklem, 40 metrów przede mną

> stworzy się niejasna sytuacja, to jestem w stanie odpowiednio zareagować, zatrzymać się ominąć

> itd., a 40 tonowy TIR może jedynie zrobić rozpierduchę po której pozostaną wióry.

Tym tokiem rozumowania to najlepiej żeby wszyscy jeździli 1km/h, bo zawsze jest za szybko ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widząc co robią kierowcy osobówek to policja powinna stać na każdym odcinku prostej i przy

> skrzyżowaniu

> Ewentualnie montujmy ograniczniki w osobówce, wjeżdzasz w miasto i system blokuje ci silnik do max

> 60 ciekawe co wtedy by powiedzieli

I tak kiedyś będzie (i prawdopodobnie w ciągu najbliższych 10-15 lat). Każdy samochód (motocykl, cieżarowy, osobowy) będzie miał GPS z wgranymi mapami i ograniczeniami. Komputer będzie odcinał prędkość zgodnie z ograniczeniem na danym odcinku. I skończy się rumakowanie TIRów 90 km/h w wioskach, to samo tyczy się osobówek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widząc co robią kierowcy osobówek to policja powinna stać na każdym odcinku prostej i przy

> skrzyżowaniu

> Ewentualnie montujmy ograniczniki w osobówce, wjeżdzasz w miasto i system blokuje ci silnik do max

> 60 ciekawe co wtedy by powiedzieli

W zasadzie to bym nie mial nic przeciwkook.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie to bym nie mial nic przeciwko

ty nie kilku innych tez nie ale znajdzie sie cala masa ktory uznaja to za ograniczanie wolnosci bo nie beda mogli szybko zpaierdzielac po miescie.

Jak na razie rozwiazaniem bylby monitoring ulic bo radary to zwolnisz przed i dajesz gaz za

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi raczej o to, ze jeżeli jadąc 80km/h samochodem osobowym ew. motocyklem, 40 metrów przede mną

> stworzy się niejasna sytuacja, to jestem w stanie odpowiednio zareagować, zatrzymać się ominąć

> itd., a 40 tonowy TIR może jedynie zrobić rozpierduchę po której pozostaną wióry.

Ahaaaaaaa, znaczy się dlatego WOLNO 80/40.

Wiesz, ale to tak śmiesznie w życiu bywa, że jak coś się dziać zaczyna, to czym byś nie jechał to g... zrobisz.

BTW, samochód ciężarowy wbrew temu co Ci się wydaje to nie pociąg - nie ma kilometrowej drogi zatrzymania.

A nawet mógłbyś się zdziwić.

Zatrzymanie z 85 zestawu 44 tony na dystansie 40 m nie stanowi w dzisiejszych czasach wyzwania.

UPS - jak się ładnie rozsypała Twoja teoria... Osobóweczka zatrzyma się raptem z 5 metrów wcześniej... Moto pojedzie jeszcze dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatrzymanie z 85 zestawu 44 tony na dystansie 40 m nie stanowi w dzisiejszych czasach wyzwania.

To jest wyzwanie bo średnio z 80km/h droga hamowania wynosi 45m czyli 10-15m więcej niż dla auta osobowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest wyzwanie bo średnio z 80km/h droga hamowania wynosi 45m czyli 10-15m więcej niż dla auta

> osobowego.

ok.gif Skoro tak, to w momencie kiedy samochód osobowy już stoi to TIR nadal jedzie 40km/h (dla drogi hamowania TIR'a dłuższej o 11 metrów) lub zasuwa 45km/h dla dłuższej o 14 metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.