koNik Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 kolega Koonrad słusznie zauwazył w wątku na HP że silnik "najnowszej" Łady 4x4 czyli po prostu NIVY spełnia normę EURO V w wersji na rok 2011... jak sie ma cały ten bełkot o nowoczesności i super-ekologii do tego faktu? Zaznaczam że nadal jest to ten sam silnik co 40 lat temu tyle że MPI (częsci współwymienne ze starymi ładami) czy ktoś nas tu robi w ekobalonika czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 w silnikach benzynowych chyba po prostu łatwo spełnić te najnowsze normy, w przeciwieństwie do diesli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > kolega Koonrad słusznie zauwazył w wątku na HP że silnik "najnowszej" Łady 4x4 czyli po prostu NIVY > spełnia normę EURO V w wersji na rok 2011... > jak sie ma cały ten bełkot o nowoczesności i super-ekologii do tego faktu? Zaznaczam że nadal jest > to ten sam silnik co 40 lat temu tyle że MPI (częsci współwymienne ze starymi ładami) > czy ktoś nas tu robi w ekobalonika czy jak? pisałem na HP, pytanie co tam jest ze starego silnika ?, jakie części pasują ? przecież blok (dół) silnika się nie zmienia, cała "ekologia" to układ dolotowy, zasilania paliwem i zapłonowy w tej nivie pewnie jest ECU + masa czujników jak w każdym nowym silniku kiedyś w temacie o silniku diesla forda (1.8) była dyskusja jak to z silnika z lat 70/80 który miał 70KM? zrobili cud techniki z CR mające 2x więcej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 silnik ma wypluwac spaliny o odpowiednim "składzie" i czystości a to, jakie bedzie miał podzespoły nie ma znaczenia, wazne by spełnia normę czystości spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 hmmmmm.... a hunda przestala produkowac CTRa niby przez te straszne nowe normy rusek potrafi a japonczyk nie potrafi? zastanawiajace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > hmmmmm.... a hunda przestala produkowac CTRa niby przez te straszne nowe normy > rusek potrafi a japonczyk nie potrafi? zastanawiajace to pewnie nie była kwestia potrafić nie potrafić, ale musieć nie musieć. Japończyk uznał że mają lepsza jednostkę, lub lepsza zaprojektują, rusek musiał modernizować starą, bo lepszej nie kupią/nie zaprojektują. cała filozofia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Niestety, nie tylko japoniec, juz wiadomo ze nowe CLIO RS nie bedize N/A wiec Francuzow tez dopadlo... Na pocieszenie wypuszczaja teraz limited edition Clio RS 230 PS :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > pisałem na HP, pytanie co tam jest ze starego silnika ?, jakie części pasują ? cały dół i głowica też.... > przecież blok (dół) silnika się nie zmienia, cała "ekologia" to układ dolotowy, zasilania paliwem i > zapłonowy > w tej nivie pewnie jest ECU + masa czujników jak w każdym nowym silniku jest MPI boscha i katalizator, oczywiście czujniki też są ale sam "silnik" to dokładnie ta sama konstrukcja, nawet pokrywy zaworów nie zmienili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > hmmmmm.... a hunda przestala produkowac CTRa niby przez te straszne nowe normy Wygodna wymowka Najzwyczajniej nie oplacalo sie dostosowywac K20Z do EURO5 na ten krociutki moment zycia jaki pozostal Civicowi 8gen. Zaraz bedzie nowy, a wraz z nim nastepny (badz nie) Type-R. Absolutnie nie byla to kwestia silnika czy technologii - jakos K24 w nowym Accordzie spelnia EURO5 z duuuzym zapasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > hmmmmm.... a hunda przestala produkowac CTRa niby przez te straszne nowe normy > rusek potrafi a japonczyk nie potrafi? zastanawiajace jest to dokładnie to samo, co z kwestią gazu w nowoczesnym silniku. Da się do silnika z bezpośrednim wtryskiem założyć instalkę gazową 1 gen i silnik ten pojedzie - pytanie jak daleko i - w tym również przypadku istotne - JAK. A tu to - niestety - obawiam się, że ładeks wypadnie blado. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > A tu to - niestety - obawiam się, że ładeks wypadnie blado. doprecyzuj, silnik Łady bez problemu wytrzymuje bez naprawy głównej przebiegi >300kkm i lepiej - czy to źle za takie pieniądze? Nie jeździłem MPI ale sporo jeździłem SPI Boscha taką Nivą i mogę Ci powiedzieć że silnik ten jest praktycznie bezobsługowy z niemieckim osprzętem... tzn ja doceniam to że się odezwałeś w wątku ale mówmy o faktach. Faktem jest np że w Nivie łamią się przednie fotele, deska rozdzielcza, urywają korby od szyb i linki, że nie ma ramy, że koroduje jak sie nie dba, że skrzynia przy upalaniu nie wytrzymuje (zaczyna wypadać 2 bieg) itp. ale o silniku złego słowa powiedzieć nie dam Pali w trasie 8-9l a w mieście 10-11. Jak na bodajże 1,3t i STAŁE 4x4 chyba nie tak źle... No i oczywiście jest słaby jak na 1.6... aczkolwiek wystarczający w 99% sytuacji.. udało mi sie nawet wycisnąć z niego 160km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > to pewnie nie była kwestia potrafić nie potrafić, ale musieć nie musieć. > Japończyk uznał że mają lepsza jednostkę, lub lepsza zaprojektują, rusek musiał modernizować starą, > bo lepszej nie kupią/nie zaprojektują. > cała filozofia Zastanów się do jakiego typu nabywców i użytkowników jest przeznaczona Niva? Po co im nowocześniejszy silnik, skoro ten stary jest wystarczająco dobry na warunki w jakich jest używany i w jakich jest też w razie potrzeby naprawiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 > doprecyzuj, Doprecyzowuję to, że benzynę pędzoną z płuca bez większych problemów można dostosować do EUR 5. ALE -> w żadnym wypadku silnik ten (mówimy o ładeksie) nie będzie nawet teczki nosił za sprzętem współczesnym - będzie miał kosmiczne jak na jego możliwości spalanie, co za tym idzie takąż emisję CO2, co za tym idzie takie opłaty. Analogicznie - osiągi również będą słabiutkie w porównaniu do tego co oferuje konkurencja. Wiesz - producenci naprawdę z miłą chęcią tłukliby przez parę dekad jednego i tego samego kibla opakowując go w piękne markietingowe "łolaboga", tyle, że tak to se (dziś) ne da. Taki silnik z ładeksa nie odnalazłby się w żadnym nie-niszowym współczesnym samochodzie. I fakt (bądź nie), że niwka jest (bądź nie) żenująco słabym autem jak na dzisiejsze wymogi nie ma tu żadnego znaczenia - to po prostu stara konstrukcja niskobudżetowa i tyle - nikt cudów nie oczekuje, stąd na siłę dostosowany do wymogów silnik. Jaka będzie jego trwałość - czas pokaże. Swego czasu zacna m-ka ZAZ dostosowała sprzęt m-ki Tavria do EUR1 - tyle, że co z tego, skoro przebiegi do NG tego silnika rzadko przekraczały 100 kkm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 > > czy ktoś nas tu robi w ekobalonika czy jak? nie wiem nie znam sie natomiast faktem jest ze silnik 1298ccm suzuki stworzony gdzies kolo roku 1982 (w 86 byl juz stosowany w GT-i ) spelnia bez zadnych zastrzezen norme euro3 -bez katalizatora wiec moze i jestesmy robieni w ekobalonik ale mnie to .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 > nie wiem nie znam sie > natomiast faktem jest ze silnik 1298ccm suzuki > stworzony gdzies kolo roku 1982 (w 86 byl juz stosowany w GT-i ) > spelnia bez zadnych zastrzezen norme euro3 -bez katalizatora Zabytek F3R z Renault z wyciętym katalizatorem też spełniał bez problemu Euro 3. Sprawdzone na dwóch różnych stacjach diagnostycznych. Ej202 w Foresterze '00, też zabytek, spełnia Euro 5. I z tego co patrzyłem na tabelki to ze sporym zapasem. Przynajmniej u mnie. Też sprawdzone. Ważne żeby silnik był sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 > Ważne żeby silnik był sprawny. I dobrze zaprojektowany. Norma jest po to by wszystkie silniki ją spełniały, a nie tylko te porządne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 > I dobrze zaprojektowany. Norma jest po to by wszystkie silniki ją spełniały, a nie tylko te > porządne. Dokładnie. Smutne w tym wszystkim jest tylko to że szrot z LPG, który nie spełnia żadnych norm bo jest szrotem jest w UE bardziej ekologiczny od idealnie działającej benzyny. Mam w d... taką ekologie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.