koNik Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 jak to jest zgodnie z prawem jeśli wymienię silnik w samochodzie na taki totalnie z innego samochodu? - w Wołdze mam silnik mercedesa i wbita jest w dowód tylko zmiana rodzaju paliwa na diesel - czy to wystarcza i jest ok? (diagności nic nie mówią no ale...) - w Ładzie mam w tej chwili silnik z Fiata ale on pasuje na oryginalne mocowania więc żaden diagnosta nawet jeszcze się nie zorientował że było coś zmieniane... teraz chcę wsadzić silnik M44 z BMW i będzie to już trochę inaczej wyglądać - co trzeba zrobić żeby na przeglądzie się nikt nie czepiał? Wystarczy zmiana samej pojemności w dowodzie czy trzeba robić przegląd "jak przy SAMie" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 podstawa to chyba rodzaj paliwa i pojemność...te powinny być wbite w dowód jeżeli się zmieniają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszyh00 Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Może podpytaj kolegi Żuraw, on kiedyś robił malucha z jakimś większym motorem (chyba od punto). Sporo blacharki przerabiał i musiał wzywać rzeczoznawcę. Powinien pomóc w kwestii tego, co można zrobić bez rzeczoznawcy, a przy jakich przeróbkach już trzeba go wołać. A jak tylko zmieniasz, to w skp powinni wystawić ci zaświadczenie o zmianie typu zasilania oraz pojemności, z takim zaświadczeniem idziesz do wk i składasz wniosek o zmianę danych w dowodzie. Oczywiście zaświadczenie z skp będzie wymaganym załącznikiem. Powodzenia w modach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > jak to jest zgodnie z prawem jeśli wymienię silnik w samochodzie na taki totalnie z innego > samochodu? > - w Wołdze mam silnik mercedesa i wbita jest w dowód tylko zmiana rodzaju paliwa na diesel - czy to > wystarcza i jest ok? (diagności nic nie mówią no ale...) > - w Ładzie mam w tej chwili silnik z Fiata ale on pasuje na oryginalne mocowania więc żaden > diagnosta nawet jeszcze się nie zorientował że było coś zmieniane... teraz chcę wsadzić silnik > M44 z BMW i będzie to już trochę inaczej wyglądać - co trzeba zrobić żeby na przeglądzie się > nikt nie czepiał? Wystarczy zmiana samej pojemności w dowodzie czy trzeba robić przegląd "jak > przy SAMie" ? jak zasadzalem 900 do 126p to opinia rzeczoznawcy byla potrzebna co ciekawe powiedzieli ze jezeli mocowania silnika sie nie zmieniaja to nie trzeba rzeczoznawcy ale w Twoim wypadku to sie chyba nie obedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Ja po zmianie na większy litraż musiałem uzyskać zaświadczenie ze stacji diagnostycznej o braku ingerencji w blacharkę pojazdu. Jeśli jest to totalna wydumka będzie potrzebny rzeczoznawca. Odkąd silnik stał się elementem wymiennym można go przekładać do woli, ale dla własnego bezpieczeństwa warto wbić w dowód pojemność, moc i rodzaj paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > jak zasadzalem 900 do 126p to opinia rzeczoznawcy byla potrzebna > co ciekawe powiedzieli ze jezeli mocowania silnika sie nie zmieniaja to nie trzeba rzeczoznawcy ale > w Twoim wypadku to sie chyba nie obedzie samych punktów mocowania nie zmieniam, jedynie dorabiam inne łapy silnika silnik ładnie sie mieści, nie trza nic ciąć jakby stąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > samych punktów mocowania nie zmieniam, jedynie dorabiam inne łapy silnika > silnik ładnie sie mieści, nie trza nic ciąć > jakby stąd to wszystko zalezy od diagnosty jeden podbije a drugi bedzie sie czepial byle czego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 W tym układzie nie ma ingerencji w auto. Jedynie informujesz urzędy gdzie wpierw udajesz się po papier na stację diagnostyczną o tym wspominający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > W tym układzie nie ma ingerencji w auto. > Jedynie informujesz urzędy gdzie wpierw udajesz się po papier na stację diagnostyczną o tym > wspominający. i placac odpowiednio wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > i placac odpowiednio wiecej Za przegląd i nowe papiery. Nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > samych punktów mocowania nie zmieniam, jedynie dorabiam inne łapy silnika > silnik ładnie sie mieści, nie trza nic ciąć > jakby stąd Z ciekawości, po co? TwinCam nie spełnił oczekiwań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > jak to jest zgodnie z prawem jeśli wymienię silnik w samochodzie na taki totalnie z innego > samochodu? > - w Wołdze mam silnik mercedesa i wbita jest w dowód tylko zmiana rodzaju paliwa na diesel - czy to > wystarcza i jest ok? (diagności nic nie mówią no ale...) > - w Ładzie mam w tej chwili silnik z Fiata ale on pasuje na oryginalne mocowania więc żaden > diagnosta nawet jeszcze się nie zorientował że było coś zmieniane... teraz chcę wsadzić silnik > M44 z BMW i będzie to już trochę inaczej wyglądać - co trzeba zrobić żeby na przeglądzie się > nikt nie czepiał? Wystarczy zmiana samej pojemności w dowodzie czy trzeba robić przegląd "jak > przy SAMie" ? wal z tym pytaniem do Centomanii. Tam jest królestwo swapów i chłopaki wiedzą wszystko o zmianach w dowodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > Z ciekawości, po co? TwinCam nie spełnił oczekiwań? http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=285160929&Main=285156667#Post285160929 denerwuje mnie, chce silnik firmy która uznaje istnienie rynku części zamiennych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > Za przegląd i nowe papiery. > Nic więcej. i ubezpieczenie jesli bedzie wieksza pojemnosc i przeskoczymy w wyzsza grupe ubezpieczeniowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > jak to jest zgodnie z prawem jeśli wymienię silnik w samochodzie na taki totalnie z innego > samochodu? Jesli wykorzystujesz fabryczne punkty mocowania zesolu napedowego zglaszasz jedynie zmiane pojemnosci na SKP (nie wiem czy nie powinna byc OSKP) okazujac oczywiscie dokument zakupu silnika, potem WK i zmiana DRna te z aktualnymi danymi i nastepnie zglaszasz to do ubezpieczyciela wyrownujac - jesli trzeba - skladke polisy OC. Koneic tematu. Jesli mocowanie zespolu napedowego bedzie winnych niz kosntrukcyjjnie do tego wyznaczone, niezbedny bedzie rzeczoznawca. Reszta j.w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 > Jesli wykorzystujesz fabryczne punkty mocowania zesolu napedowego zglaszasz jedynie zmiane > pojemnosci na SKP (nie wiem czy nie powinna byc OSKP) okazujac oczywiscie dokument zakupu > silnika, potem WK i zmiana DRna te z aktualnymi danymi i nastepnie zglaszasz to do > ubezpieczyciela wyrownujac - jesli trzeba - skladke polisy OC. Koneic tematu. > Jesli mocowanie zespolu napedowego bedzie winnych niz kosntrukcyjjnie do tego wyznaczone, niezbedny > bedzie rzeczoznawca. Reszta j.w. u mnie się obyło bez faktury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Jedziesz na OSKP, mówisz jak jest, diagnosta ogląda, stwierdza że nikomu to nic nie urwie w trakcie użytkowania, sprawdza dane silnika w swoim kajecie, wypisuje kwity, płacisz za przegląd (za zmianę miejsc i silnika zapłaciłem coś koło 150zł), bierzesz kilka karteluszek od diagnosty i jedziesz do WK, dostajesz próbny dowód, wpisy do karty pojazdu, odbierasz dowód, robisz rekalkulację składek i masz już to co chciałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 > i ubezpieczenie jesli bedzie wieksza pojemnosc i przeskoczymy w wyzsza grupe ubezpieczeniowa W mym przypadku z 1.5 na 2.0 nie było dopłat żadnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 > u mnie się obyło bez faktury u mnie rowniez ale byl rzeczoznawca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Zapomniałem dodać, iż ja posiadałem jedynie umowę kupna motoru Nie miałem żadnych FV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 > Zapomniałem dodać, iż ja posiadałem jedynie umowę kupna motoru > Nie miałem żadnych FV. Wystarczy umowa. Musi po prostu byc jakis dokument pochodzenia - czy to bedzie umowa KS czy FV nie ma wiekszego znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 > Wystarczy umowa. Musi po prostu byc jakis dokument pochodzenia - czy to bedzie umowa KS czy FV nie > ma wiekszego znaczenia. Jedynie do czego mogą się czepiać czy są jakieś numery motoru na dokumentach. W moim przypadku zadali takowe pytanie, jednakże powiedziałem, iż producent takowych nie przewidział na produkcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.