Skocz do zawartości

Auto terenowe za 30kpln


lisik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy majac ok 30kpln mozna rozgladac sie za autem terenowym?

Bardzo podoba mi sie opel frontera sport, czyli ta krotka wersja.

Rav4 jest spox, ale chyba nie ma diesla, a rozgladam sie wlasnie za dieslem.

Czy sa w tej cenie jeszcze jakies terenowki warte uwagi?

Czytalem tu na forum kiedys opinie ze frontera to auto bardzo nieudane, ale jakichs konkretow nikt nie podawal.

Alternatywa dla terenowki dla mnie w tej chwili mogloby byc volvo v40 lub a4 avant w tej samej cenie, ale mysle ze auto terenowe bedzie bardziej komfortowe na naszych drogach.

Czy terenowka tej klasy da sie jechac w dalsza trase? Czy jest to auto stworzone do jazdy po okolicznych wsiach smile.gif ?

Bo na wakacje chetnie bym uderzyl gdzies dalej- zalozmy ok 2kkm w jedna strone.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C718752

Pozdrawiam!

EDIT: Terenowka ma byc na tereny asfaltowe i tereny polnych dróżek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeepa co prawda z benzynowym silnikiem i trudno nazwac go ekonomicznym wink.gif ale w teren od biedy daje rade(mowie o upalaniu a nie o polnych drozkach) a na trasy (dlugoie!)nadaje sie idealnie bo dobre wyposazenie+automat i komfort zawieszenia na srezynach ok.gif

osobiscie fronterka mi sie podoba i znam nawet jedna ktora z nami upala na poligonie i "robi" bardzo dobrze

co do RAV to chyba trudno nazwac to nawet namiastka terenowki hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czy majac ok 30kpln mozna rozgladac sie za autem terenowym?

Ale masz na myśli samochód TERENOWY, czy taki ślicny, z chromikami, alusiami i fifułkami i plastikową atrapą wyciągarki, budzący ataki zazdrości u takich co to za "ciężki teren" uważają każdą drogę nieutwardzoną?

Bo to dwie różne bajki...

> Bardzo podoba mi sie opel frontera sport, czyli ta krotka wersja.

> Rav4 jest spox, ale chyba nie ma diesla, a rozgladam sie wlasnie za

> dieslem.

Aktualny i poprzedni model mają diesla (2,0 115 w obu / 2,2 136 w nowym)

> Czy sa w tej cenie jeszcze jakies terenowki warte uwagi?

Uaz, LC, Landrover ;-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale masz na myśli samochód TERENOWY, czy taki ślicny, z chromikami,

> alusiami i fifułkami i plastikową atrapą wyciągarki, budzący

> ataki zazdrości u takich co to za "ciężki teren" uważają każdą

> drogę nieutwardzoną?

> Bo to dwie różne bajki...

> Aktualny i poprzedni model mają diesla (2,0 115 w obu / 2,2 136 w

> nowym)

> Uaz, LC, Landrover ;-D

Lada Niva tez- bardzo chwali ja straz lesna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale masz na myśli samochód TERENOWY, czy taki ślicny, z chromikami,

sliczny z chromikami- juz zrobilem edit- ale felgi i tak max 15 bo glownie chodzi mi o komfort jazdy po dupnych drogach asfaltowych i kraweznikach i torowiskach, zima o troche zabawy 4x4 i moze czasem jakas droga szutrowa- nic na ciezki teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można.. jak najbardziej, chyba że szukasz "pipkowozu" pod dyskotekę zlosnik.gif

Ujmę tak : Gaz69 bez przeróbek, dziadek za kierownicą, na torze terenowym kosił wypasionych gostków w Patrolach hahaha.gif Właśnie polecam Ci Patrola "Hiszpana" 2.8 TD , fakt pali najwięcej z "terenówek" ale chyba jest z tego co widzę najfajniejszy. No chyba że chcesz taki na "normalnym zawieszeniu" żeby było komfortowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czy majac ok 30kpln mozna rozgladac sie za autem terenowym?

> Bardzo podoba mi sie opel frontera sport, czyli ta krotka wersja.

> Rav4 jest spox, ale chyba nie ma diesla, a rozgladam sie wlasnie za

> dieslem.

> Czy sa w tej cenie jeszcze jakies terenowki warte uwagi?

> Czytalem tu na forum kiedys opinie ze frontera to auto bardzo

> nieudane, ale jakichs konkretow nikt nie podawal.

> Alternatywa dla terenowki dla mnie w tej chwili mogloby byc volvo v40

> lub a4 avant w tej samej cenie, ale mysle ze auto terenowe

> bedzie bardziej komfortowe na naszych drogach.

> Czy terenowka tej klasy da sie jechac w dalsza trase? Czy jest to

> auto stworzone do jazdy po okolicznych wsiach ?

> Bo na wakacje chetnie bym uderzyl gdzies dalej- zalozmy ok 2kkm w

> jedna strone.

> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C718752

> Pozdrawiam!

> EDIT: Terenowka ma byc na tereny asfaltowe i tereny polnych dróżek :D

Hyundai Galloper z 2.5 TD

LAND ROVER DISCOVERY TDS 1996

Mitsubishi Pajero 2.5 TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lada Niva tez- bardzo chwali ja straz lesna

hahaha.gif

To chyba po jakiejś przeróbce.

U mnie przez rok spracjonowałą Gazobudowa i mieli dwie Nivy.

Dobre na śliskie drogi, a w pole to ablo brali ułaza, albo stara z napędem na 6 kół

Po drugie silnik ok. 100KM palący do 15l noPB.

Ale chyba jeszcze to tłuką i ktoś kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary ma Nive i juz wiele osob sie przekonało co to auto potrafi w terenie. Nowe niby terenówki sa bez szans a z gazem i uazem malo terenowke ma szanse(oczywiscie wyposazone w odp opony). Za 30 tys można kupic klasyke czyli Mercedesa G z ok 85-90 roku. Jest to auto ponadczasowe a i w terenach daje sobie calkiem dobrze rade. Jeepy sa dobre o ile nic sie nie popsuje bo serwis jest masakrycznie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stary ma Nive i juz wiele osob sie przekonało co to auto potrafi w

> terenie. Nowe niby terenówki sa bez szans a z gazem i uazem malo

> terenowke ma szanse(oczywiscie wyposazone w odp opony).

Użytkownicy narzekali, że za wąskie koła (zagrzebuje się), a przy szerszych w terenie za słaby silnik - konkretnie chyba ma za mały moment, bo zagrzebany na 4 dusi się.

Ja nie jeździłem piszę co mówią użytkownicy w 90% jeżdzący po polach (budują gazociągi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jednak w poprzednim modelu rav4 nie bylo diesla- byla benzyna

> 2.0 136 i 2.0 165

To co w PL jest "nowym" modelem RAV 4 jest de facto starym modelem :D Fakt faktem, trochę wyskoczyłem przed orkiestrę, bo jeszcze premiery nie było ;-D

Operując latami:

1994-2000

były silniki wyłącznie benzynowe, bo model ten powstał na rynek USA i do europy wszedł "przy okazji".

Były 2,0 i na niektórych rynkach także 1,8 (praktycznie nie spotykany)

2000-2005

Były silniki

1,8

2,0 D4

2,0 D4-D

Aktualnie jest nowy RAV 4 i tam są (będą) diesle 2,2 136 i chyba 150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z takich niby terenowych fajny jest nowe Suzuki Vitera. Bardzo

> fajny wyglad i cena zadowalajaca

Przypomniało mi się, że 1998r, mój współlokator miał Vitarkę z 1995 (chyba pierwszy model) i naprawdę fajna bryczka.

Silniczek miał chyba 1,6 16V ale jakoś sobie radził.

W każdym razie musiał być zadowolony, bo za jakiś czas kupił drugą nówkę po zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stary ma Nive i juz wiele osob sie przekonało co to auto potrafi w

> terenie. Nowe niby terenówki sa bez szans a z gazem i uazem malo

> terenowke ma szanse(oczywiscie wyposazone w odp opony).

szkoda ze nivka nie ma w ogole mocy a i mosty siadaja zbyt czesto frown.gif

>Za 30

> tys można kupic klasyke czyli Mercedesa G z ok 85-90 roku. Jest

> to auto ponadczasowe a i w terenach daje sobie calkiem dobrze

> rade.

Gelenda piekne auto ale za 30tys to z konca lat 80tych to tylko wraka mozna kupic

> Jeepy sa dobre o ile nic sie nie popsuje bo serwis jest

> masakrycznie drogi.

serwisowanie jeepa jest tansze od japonczykow i anglikow wiec o czym ty piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mówie o serwisowniu w ASO a nie u jakiegos Pana Zenka w garażu. Na

> pewno Jeepy sa drogie w serwisowaniu, wiem to bo brat ma Jeepa.

a co dokladnie brat ma? i gdzie serwisuje?

z tym ze pan zenek ktory zna sie na jeepach zrobi to sto razy lepiej niz ci fachowcy z ASO jesli potrzebne namiary to wal na priv

myslisz ze serwisowanie LC,G lub GRa w ASO jest tansze? ciekawe bo czesci sa drozsze ale moze za darmo naprawiaja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Merca to nie ma porownania bo to zupelnie inna klasa cenowa ale LCi GR to zupelnie inna klasa jezeli chodzi o luksus i 'terenowość' tych aut. Jeep to amerykanskie czyli lekko tandetne. Nie ma co porownywac GR do Grand Cheeroke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Merca to nie ma porownania bo to zupelnie inna klasa cenowa ale

> LCi GR to zupelnie inna klasa jezeli chodzi o luksus i

> 'terenowość' tych aut. Jeep to amerykanskie czyli lekko

> tandetne. Nie ma co porownywac GR do Grand Cheeroke

cos tam wiesz ale Ci sie wymieszalo smile.gif

jesli mowimy o luksusie i komforcie to wlasnie jeep jest tu na 1 miejscu bo trudno mowic o komforcie czy luksusie bez klimy,na resorach i z silnikiem 100paro konnym-prawda?

jesli chodzi o wlasciwosci terenowe to oczywiscie G.LC czy GR sa lepsze ale i tak musimy jeszcze porownywac konkretne modele i o jakim terenie mowimy bo jesli mamy wdrapywac sie na strome gory to i tak V8 z jeepa sobie poradzi wink.gif

wszystkie auta ktore wymieniles sa w podobnej klasie cenowej czyli od 200tys zl jesli mowimy o nowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luksus w Jeepie jest wzgledny bo np jest tandetny (jak to amerykany) i na pewno Toyota jak i Nissan, Mitsu slynna z bardziej 'luksusowych' aut. A co do terenów to wydaje mi sie ze włąsnie Jeep tam jest góra, mielm okazjie sie przekonac ze terrano II wymiekło tam gdzie niva dawala sobie rade a jeep tam jechal bez zadnych klopotow. Nie ma to jak odp moc i dobre ukl napedowe. Liczy sie jeszcze oczywiscie waga aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luksus w Jeepie jest wzgledny bo np jest tandetny (jak to amerykany)

zgadza sie

> i na pewno Toyota jak i Nissan, Mitsu slynna z bardziej

> 'luksusowych' aut.

ale w latch 90tych to 99%jeepow mialo minimum prawie 200KM,klime,automat,abs,o skorach i innych cudenkach nie wspomne a w japoncach to naprawde sporadycznosc!!!

> A co do terenów to wydaje mi sie ze włąsnie

> Jeep tam jest góra, mielm okazjie sie przekonac ze terrano II

> wymiekło tam gdzie niva dawala sobie rade a jeep tam jechal bez

> zadnych klopotow. Nie ma to jak odp moc i dobre ukl napedowe.

> Liczy sie jeszcze oczywiscie waga aut.

to jest temat rzeka i szkoda o tym pisac bo tam gdzie jeep robi bez problemu to np.niva czy GR siada a tam gdzie jeep jest bez szans inne sobie radza. wszystko zalezy od konkretnego modelu auta,jego przygotowania i rodzaju terenu

czesto upalamy na poligonie lub na zwirowniach i rozne cuda wychodza np.auto na kiepskich oponach lepiej robi niz inny na MTkach wiec kazdy przypadek nalezy traktowac indywidualnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> serwisowanie jeepa jest tansze od japonczykow i anglikow wiec o czym

> ty piszesz?

Ciekawe jak skrajne opinie można przyczatać o eksploatacji każdego samochodu smile.gif A tak na poważnie, to też od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu terenówki, ale właśnie wiele opini dotyczących kosmicznych kosztów eksploatacji 4x4 skutecznie mnie do tego zraża- o ile dobrze pamiętam, to kilka miesięcy temu w podobnym wątku padła kwota 2kpln za tarczę hamulcową do jeepa grand c crazy.gif Mam jednak wrażenie, że większość opinii (nawet jeżeli prawdziwych) wypowiadanych jest przez ludzi, którzy osobiście nigdy 4x4 (bardzo oglólnie rozumianych) nie używali, a ich wiedza opiera się na opiniach "dalszych kolegów". Możesz trochę więcej napisac o swoim egzemplarzu, tzn. ile nim realnie przejeżdżasz na drodze /w terenie (rozumiem, ze nacodzień jeździsz czymś innym), co się głównie psuło/zużywało? A może jest gdzieś w sieci stronka, na tóej można by przejrzeć obiektywne porównanie kosztów utrzymania terenówki i samochodu osobowego? przegladam od czasu do czasu stronki typu rady4x4.pl, ale żadnej takiej bardziej komplesowej odpowiedzi nie udało mi się znaleść.

Ostatnio skłaniam się trochę w kieruku Discovery I, ale ilość skrajnych opinii niezbyt pomaga w podjęciu decyzji smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat mam Jeepa Grand Ch. i jest bardzo zadolony. 5.2 V8 bardzo ochoczo chodzi tyle ze pali ok 20 gazu to spokojnie. Serwisował w ASO to norm przeglady ok 2 tys. Przejechał nim ok 150 tys i były kłopoty tylko z tylnim mostem(chyba nie jestem pewien ale cos od napędów z tyłu). W teren jeżdził tylko dla przyjemności od czasu do czasu ale nie takie polne drózki tylko np na piaskownie itd. Bardzo fajne auto które daje sobie rade wszedzie a i na zwykłem drodze mozna sie zdziwic jaka ma moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak skrajne opinie można przyczatać o eksploatacji każdego

> samochodu A tak na poważnie, to też od jakiegoś czasu

> przymierzam się do zakupu terenówki, ale właśnie wiele opini

> dotyczących kosmicznych kosztów eksploatacji 4x4 skutecznie mnie

> do tego zraża

bo 4x4 tak naprawde kosztuje i napewno koszty utrzymania auta sa znacznie wieksze niz zwyklej osobowki i nie mam na mysli paliwa

>- o ile dobrze pamiętam, to kilka miesięcy temu w

> podobnym wątku padła kwota 2kpln za tarczę hamulcową do jeepa

> grand c

to juz jakas fobia hahaha za dobre markowe tarcze nie zaplacisz wiecej jak 400zl za komplet(2szt)

> Mam jednak wrażenie, że większość opinii (nawet jeżeli

> prawdziwych) wypowiadanych jest przez ludzi, którzy osobiście

> nigdy 4x4 (bardzo oglólnie rozumianych) nie używali, a ich

> wiedza opiera się na opiniach "dalszych kolegów".

oj tak hehe.gif

Możesz trochę

> więcej napisac o swoim egzemplarzu, tzn. ile nim realnie

> przejeżdżasz na drodze /w terenie (rozumiem, ze nacodzień

> jeździsz czymś innym),

no mam 2 auta a jeepem zrobilem 80tys przez poltora roku

w terenie bywam srednio raz w tygodniu-dzisiaj tez bylismy no w koncu ten nowy rok nalezy jakos rozpoczac ok.gif

>co się głównie psuło/zużywało?

hmmm dziwne pytanie a wlasciwie ciezko odpowiedziec bo pasc moze wszystko w terenie od peknietego wezyka po wybuch mostu czy reduktora

norma to elementy zawieszenia sworznie,tuleje,koncowki itp.

> A może

> jest gdzieś w sieci stronka, na tóej można by przejrzeć

> obiektywne porównanie kosztów utrzymania terenówki i samochodu

> osobowego?

nie ma co porownywac utrzymanie auta 4x4 jest znacznie drozsze bo samo przygotowanie do lajtowego terenu to pare tys zl- to takie minimum!!!

>przegladam od czasu do czasu stronki typu rady4x4.pl,

> ale żadnej takiej bardziej komplesowej odpowiedzi nie udało mi

> się znaleść.

bo na tej stronie nikogo nie interesuje utrzymanie plaskacza hahaha

> Ostatnio skłaniam się trochę w kieruku Discovery I, ale ilość

> skrajnych opinii niezbyt pomaga w podjęciu decyzji

ladne auto ale jak dla mnie za male bo ide w kierunku wyprawowki

jesli chcesz sie dowiedziec cos o jeepie to zapraszam na nasze forum www.jeep.org.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brat mam Jeepa Grand Ch. i jest bardzo zadolony. 5.2 V8 bardzo

> ochoczo chodzi tyle ze pali ok 20 gazu to spokojnie.

ale to raczej trasa bo mi pali 25 a silnik tylko 4.0

>Serwisował

> w ASO to norm przeglady ok 2 tys.

2 tys zl???? za co? mial stare auto i wydawal tyle pieniedzy?

>Przejechał nim ok 150 tys i

> były kłopoty tylko z tylnim mostem(chyba nie jestem pewien ale

> cos od napędów z tyłu).

zly olej bo tylny most mial zapewne z LSD (te ASO...)

>W teren jeżdził tylko dla przyjemności

> od czasu do czasu ale nie takie polne drózki tylko np na

> piaskownie itd. Bardzo fajne auto które daje sobie rade wszedzie

> a i na zwykłem drodze mozna sie zdziwic jaka ma moc.

a skad jest twoj kuzyn bo moze sie znamy z forum lub z jakis zlotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo 4x4 tak naprawde kosztuje i napewno koszty utrzymania auta sa

> znacznie wieksze niz zwyklej osobowki i nie mam na mysli paliwa

> [..]

> nie ma co porownywac utrzymanie auta 4x4 jest znacznie drozsze

Wiem, tylko od jakiegoś czasu staram się oszaczować o ile mniej więcej procent jest to więcej niż utrzymanie samochodu klasy średniej (z dobrym wyposażeniem i silnikiem). Po prostu nie chcę po kilkumiesiącach zorientować się, że utrzymanie kosztuje zbyt dużo w stosunku do wcześniejszych planów i będę musial go sprzedać szukając na szybko czegoś innego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czy majac ok 30kpln mozna rozgladac sie za autem terenowym?

> Bardzo podoba mi sie opel frontera sport, czyli ta krotka wersja.

> Rav4 jest spox, ale chyba nie ma diesla, a rozgladam sie wlasnie za

> dieslem.

> Czy sa w tej cenie jeszcze jakies terenowki warte uwagi?

> Czytalem tu na forum kiedys opinie ze frontera to auto bardzo

> nieudane, ale jakichs konkretow nikt nie podawal.

> Alternatywa dla terenowki dla mnie w tej chwili mogloby byc volvo v40

> lub a4 avant w tej samej cenie, ale mysle ze auto terenowe

> bedzie bardziej komfortowe na naszych drogach.

> Czy terenowka tej klasy da sie jechac w dalsza trase? Czy jest to

> auto stworzone do jazdy po okolicznych wsiach ?

> Bo na wakacje chetnie bym uderzyl gdzies dalej- zalozmy ok 2kkm w

> jedna strone.

> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C718752

> Pozdrawiam!

> EDIT: Terenowka ma byc na tereny asfaltowe i tereny polnych dróżek :D

Eee to ty wcale nie chcesz terenówki... tylko szosówke

Prawdziwą terenówką to Jest Wrangler... Isuzu Trooper itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy nie mialem zadnego problemu jesli chodzi o czesci i nawet jak

> cos nie gralo to bez problemu wymieniali

> piszesz jako poszkodowany klient czy jako pracownik?

nie mialem z czym tam jechac jako klient...

pisze jako osoba siedzaca tam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robote mam terenową, wiec pomacłaem osobiście wiele terenówek i wiem co piszę skromny.gifpalacz.gif

nie musiałem jeżdzić po totalnie zaoranych poligonach, zwykłe nieosiągalne dla osobówek "drogi" gruntowe i pola.

Niva daje radę, ale samochód jest nie do przyjęcia ze względu na totalny brak jakości-nawet nowe to już trupy ->odpada. Chiba, że modele produkowane na rynek zachodni, z pocz. lat 90-tych hmm.gif

Frontiera to totalny skałdak, masa róznych silników, tragicznie rozwiązane napędy (w trudniejszy warunkach terenowych, przy skręconych kołach łatwo rozpieprzyc napęd na przód) nikt tego nie chce serwisować, części trudnoosiagalne ->drogi servis . Np. sprzęgiełko kłowe z jednej strony z przodu ok 3 kpln tylko ASO.

w terenie taka z tego terenówak jak z trabanta (niezły w terenie waytogo.gif)

W terenie dobrze idą duże toyoty: hilux, 4runer, land cruiser. ale to duże i drogie bryki->diesel 2,4 turbo co najmniej 10 l/ON na 100 km. w terenie 15l. Ale sa nie do zajechania, odporne nawet na kata za kierownica. Silnik nie do jaje....nia waytogo.gif

za rozsądne pieniądze można kupić coś amerykańskiego. części wbrew pozorom w miarę dostępne, servis prosty tylko, że diesle amerykańskie sa do bani i już lepiej gazować benzyne.

Znajomy ma balsera z 4l. (chiba zlosnik.gif) silnikiem i bierze mu 18 l gazu w terenie - taniej niz ON ok.gif

Wogóle uważam, że warto dzisiaj pomyśleć o benzynowej terenówce bo ON drogi a niech nikt nie wierzy, że auto terenowe spali 6l ON/100 km.

Szczytem seryjnej mobilności w tereni jest oczywiście Discovery, ale fura mało przyjemna w prowadzeniu i szczegolnie niewygodna oraz spartańsko wyposażona.

ach.. wiele by pisac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy majac ok 30kpln mozna rozgladac sie za autem terenowym?

Jak najbardziej.

> Bardzo podoba mi sie opel frontera sport, czyli ta krotka wersja.

No i może być do takiego lajciku, po asfalcie tez da się jeździć na codzień. Ale podobno motory Isuzu są bardzo drogie w naprawie...

> Czy sa w tej cenie jeszcze jakies terenowki warte uwagi?

Terenówki, które są w tej cenie moim zdaniem warte uwagi to:

- Nissan Patrol

- Nissan Patrol

- Nissan Patrol

Ze szczególnym uwzględnieniem modelu GR Y60.

Garść moich subiektywnych opinii:

- ma sprężyny, więc jest dużo wygodniejszy na asfalcie, niż wszelkiej maści "resoraki";

- wersja długa jest bardzo wygodnym rodzinnym kombi na codzień;

- z lekką nogą, na standardowych oponach i zawieszeniu, z pełną załogą i bagażami w trasie jesteś w stanie zejść do niecałych 9 litrów na 100 km;

- w mieście 10-11 litrów na 100 km też nie jest tragedią, jak na dwu i pół tonową szafę na kołach;

- motor 2,8 TD jest wystarczająco dynamiczny, choć nigdy nie będzie to rakieta;

- trzeba uważać na temperaturę motoru, bo lubią padać głowice po przegrzaniu;

- w nawiązaniu do powyższego Patrol nie lubi autostrad i pycenia po 140 km/h;

- ale możesz go rozpędzić do około 150 km/h bez większych problemów w razie potrzeby;

- możesz ciągać gigantyczne przyczepy;

- o zdolnościach terenowych nie będę nawet pisał, bo tam gdzie Parch na standardowych ustawieniach daje radę, niektóre inne terenówki po przeróbkach grzęzną;

- długi potrzebuje dużo miejsca aby się "złamać" - trzeba bardziej uważać w ciasnych uliczkach itp.

- auto jest praktycznie niezniszczalne i bardzo niezawodne;

- naprawy sa proste;

- i pewnie jeszcze conieco by się napisał, ale nie pamiętam ;-)

A poza tym mam takiego 16-sto latka i bardzo go sobie chwalę. Mógłbym go zamienić na Toyotę Landcruiser, ale to nie moja półka cenowa, albo na Mercedesa G-klasse, ale te tez są droższe, no i na codzień to te starsze modele są jednak troszkę toporne.

Generalnie uważam, że GR jest bardzo dobrym kompromisem pomiędzy ceną zakupu, zachowaniem na asfalcie, możliwościami terenowymi, komfortem i kosztami utrzymania. Jak poszukasz, to za 30 kawałków kupisz nieźle utrzymany egzemplarz, z klimą, elektryką i centralnym, bo chyba więcej gadżetów nie montowali ;-)

> Czytalem tu na forum kiedys opinie ze frontera to auto bardzo

> nieudane, ale jakichs konkretow nikt nie podawal.

www.rajdy4x4.pl/forum

> Alternatywa dla terenowki dla mnie w tej chwili mogloby byc volvo v40

> lub a4 avant w tej samej cenie, ale mysle ze auto terenowe

> bedzie bardziej komfortowe na naszych drogach.

Auto terenowe NIE JEST KOMFORTOWE. Koniec i kropka. Może te nowe LC czy ML, to już jako tako, ale mimo wszystko... W klasie do 30K plnów, to zapomnij o prawdziwym komforcie na asfalcie. Owszem, lepiej znosi nasze drogi, na wielkich kołach musisz mieć wielką dziurę, żeby zrobiła ci kuku, ale na progu zwalniającym skaczesz jak piłka, a w koleinach możesz mieć ciepło. Wyższy środek ciężkości, no i inna konstrukcja zawieszenia robią swoje...

> Czy terenowka tej klasy da sie jechac w dalsza trase?

Da się - znam ludzi którzy różnej maści padakami terenowymi przejechali dziesiątki tysięcy km na różnych wyprawach. Ale czy jest to najbardziej komfortowy środek transportu dla statecznej rodziny jadącej na stacjonarny wypoczynek do Chorwacji? Szczerze wątpię... Co innego jak planujesz wyprawy "mniej" uczęszczanymi szlakami ;-)

> Czy jest to auto stworzone do jazdy po okolicznych wsiach ?

O tak, po wsiach się fajnie jeździ, zwłaszcza po takich jakiś przysiółkach ;-)

> Bo na wakacje chetnie bym uderzyl gdzies dalej- zalozmy ok 2kkm w

> jedna strone.

Po asfalcie? I potem siedzisz na miejscu? Kup kombiaka... Może terenówka fajnie wygląda, może jest pojemna, może jest bezpieczna, ale nie jest szybkim środkiem komfortowego transportu na duże odległości.

> EDIT: Terenowka ma byc na tereny asfaltowe i tereny polnych dróżek :D

No, to ja bym jednak łykał plaskacza kombi. Naprawdę, terenówka jest dobra dla tych co mają inne auto na trasy, albo uprawiają offroadową turystykę. Jako jedyne auto na długie trasy po asfalcie nie ma sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeep,explorer,blazer spokojnie latasz po autostradach a w terenie tez robia

najczesciej fulwypas i moce ktore pozwalaja jezdzic a nie sie toczyc no spalanie maja kosmiczne od 20 w gore (lpg) no ale cos za cos

patrol fajny cool.gif i szukam od pol roku dlugiego Y61 na wyprawowke no ale albo zlom albo cena frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prawdziwych i w miarę nowych terenówek dzielnych w terenie w tej cenie to chyba tylko Suzuki Vitara, Jimny i może Hyundai Galoper 2.5. Jest jeszcze takie coś jak Asia Rocsta ale nie wiem czy jest sens to polecać zlosnik.gif Vitara i Galoper występują z dieslem. Jeśli idzie o SUV-y to pewnie inni Ci już sporo informacji podali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeep,explorer,blazer spokojnie latasz po autostradach a w terenie tez

> robia

E, nie opowiadaj, że latają jak Audi A4, bo to z kliku przyczyn jest niemożliwe. Zresztą sam wiesz pewnie, że słowo wyprawa najlepiej określa daleki wyjazd terenówką ;-)

> najczesciej fulwypas i moce ktore pozwalaja jezdzic a nie sie toczyc

> no spalanie maja kosmiczne od 20 w gore (lpg) no ale cos za cos

Wypas fakt, niezły, ale pożądnego diesla tam nie uświadczysz, a kolega szuka diesla. A LPG, no cóż, wiele na ten temat już powiedziano ;-)

> patrol fajny i szukam od pol roku dlugiego Y61 na wyprawowke no ale

> albo zlom albo cena

Trza szukać, napewno w końcu coś się znajdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.