Skocz do zawartości

Grzanie JTD - zima się zbliża


tomtom

Rekomendowane odpowiedzi

> Tak naprawde nie wiem bo założyłem na wiosnę gdy już było ciepło a obecnie jeszcze jest za ciepło /

> w garażu mam +18C / wiec sam jestem ciekawy jak to będzie

> Mam układ który nie pozwala właczyć się grzałką jak pracują grzałki w kolektorze, gdy temp płynu

> jest większa niż +60C oraz gdy napięcie jest mnejsze niż 12,7 V...

U mnie mam dwie opcje sterowania, automatyczną lub ręczną. Automat działa tuż po uruchomieniu silnika i grzałka wyłącza się, gdy zadziała termik przy ~50C*. Druga opcja, że sam na guziku uruchamiam grzałkę i wyłączam ją, a do tego jest termik, który czuwa, aby nie pracowała ona cały czas i wyłącza się, jak wcześniej pisałem. Na początku pracy grzałki (na postoju) widoczny jest spadek napięcia do 12.2V, kiedy grzeją jeszcze świece żarowe, ale niedługo po tym wszystko wraca do normy i napięcie oscyluje w granicach 13,9V przy włączonej dmuchawie i światłach. Zeszłej zimy akumulatora mi to nie rozładowało i mam nadzieje, że teraz będzie podobnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie mam dwie opcje sterowania,

Warto wstawić zabezpieczenie aby razem z grzałkami w głowicy to nie pracowało.... po co obciążać tak mocno alternator... Grzałki w głowicy potrafią nawet kilka minut pracować po odpaleniu - zaleznie od temperatury silnika itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wytłumacz mi wytłumaczyć to twoje stwierdzenie

Oczywista oczywistość....

Po co w pierwszych minutach pracy silnika na mrozie gdy alternator musi ładowac akumulator, oświetlać, podgrzewać świece jeszcze mu dowalać dodatkowe grzałki.... + szyby zlosnik.gif... idzie wtedy na maxa 90...100... 120 Amper ....ani to dobrze nie wpływa na pasek który zaczyna się czasami ślizgać ani na układ napędowy samego alternatora - łożyska .... i rolki... a dotego zimne diody zaraz robia się gorace- szok termiczny .. lepiej dać sobie na wstrzymanie i zrobic to dosłownie po 2 minutach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywista oczywistość....

> Po co w pierwszych minutach pracy silnika na mrozie gdy alternator musi ładowac akumulator,

> oświetlać, podgrzewać świece jeszcze mu dowalać dodatkowe grzałki.... + szyby ... idzie

> wtedy na maxa 90...100... 120 Amper ....ani to dobrze nie wpływa na pasek który zaczyna się

> czasami ślizgać ani na układ napędowy samego alternatora - łożyska .... i rolki... a dotego

> zimne diody zaraz robia się gorace- szok termiczny .. lepiej dać sobie na wstrzymanie i zrobic

> to dosłownie po 2 minutach ...

nie przesadzaj

idąc twoim rozumowaniem to

nie włączaj ogrzewania

nie włączaj wentylatorów

wyłącz radio bo przecież żre prąd

światła i w ogóle silnik bo on tez pobiera prąd

bo to obciąża altka facepalm%5B1%5D.gif

altkowi nic nie będzie a jak ci pasek piszczy to znaczy że jest źle napięty a nie że obciążasz altka

co do diod to tez nie masz co się martwić o nie

szok termiczny byłby w drugą stronę czyli jak byś je gwałtownie schłodził

podczas "podgrzewania" nie jesteś wstanie wywołać szoku termicznego jest to fizycznie nie możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie przesadzaj

> idąc twoim rozumowaniem to

> nie włączaj ogrzewania

> nie włączaj wentylatorów

> wyłącz radio bo przecież żre prąd

> światła i w ogóle silnik bo on tez pobiera prąd

> bo to obciąża altka

Bez przesady.... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaczynamy od nowego aku...

a feeee futura ....

> coś do włączenia

pstryczek elepstyczek zlosnik.gif

> Jeszcze kilka tygodni i coś z tego może będzie...

co to jest naprzeciw czasu w jakim to się rodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś do włączenia

> Jeszcze kilka tygodni i coś z tego może będzie...

Bardzo fajny pstryczek wink.gif Mój schowany jest obok w schowku i praktycznie teraz go nie używam. Na wiosnę wyłączam i do późnej jesieni jazda bez podgrzewania. Jeśli uda Ci się to zmontować to nie będziesz żałował poza ciut większym spalaniem, ale coś za coś. Szkoda, że nie było wystarczająco dużo czasu na ostatnim spocie, żebym mógł pochwalić się swoimi grzałkami. Może zaczerpnąłbyś jakiś pomysł z mojej instalacji wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajny pstryczek Mój schowany jest obok w schowku i praktycznie teraz go nie używam. Na

> wiosnę wyłączam i do późnej jesieni jazda bez podgrzewania. Jeśli uda Ci się to zmontować to

> nie będziesz żałował poza ciut większym spalaniem, ale coś za coś.

U mnie będzie używany często, nie chce autostartu.

Mój plan obejmuję ręczne odpalenie i przekaźnik czasowy na 5-15m? ( to się jeszcze sprawdzi ) i termik

Jak termik nie wyłączy to przekaźnik odetnie, jak przekaźnik będzie pierwszy ( zanim się ustawi jak należy ) to trzeba będzie układ odpalić drugi raz na określony przekaźnikiem czas.

Znam projekt automatycznego odpalania grzałek zależnego od stanu aku, temp itd.

Ja jednak wolę najprostsze rozwiązanie którym sam steruje z podwójnym zabezpieczeniem wyłączenia.

> Szkoda, że nie było

> wystarczająco dużo czasu na ostatnim spocie, żebym mógł pochwalić się swoimi grzałkami. Może

> zaczerpnąłbyś jakiś pomysł z mojej instalacji

Się zdenerwowałem zlosnik2.gif jak fotki przeglądałem... wtedy mi się o tej grzałce przypomniało...

Ale mam nadzieję będzie jeszcze okazja 20.GIF

Gdybyś mógł to proszę o fotkę z miejsca montażu grzałki fly.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i co z tego ze nadal klepia w polsce jak jest teraz na to dzyliony reklamacji, co Ci z aku ktory

> dziala przez 3mce a pozniej jest padaka? futura to teraz straszna loteria

Biorę udział w tej loterii z prostego powodu.... sprzedawca siedzi jakieś 70mb obok mnie....że o innych współzależnościach firm nie wspomnę... spy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie będzie używany często, nie chce autostartu.

> Mój plan obejmuję ręczne odpalenie i przekaźnik czasowy na 5-15m? ( to się jeszcze sprawdzi ) i

> termik

> Jak termik nie wyłączy to przekaźnik odetnie, jak przekaźnik będzie pierwszy ( zanim się ustawi jak

> należy ) to trzeba będzie układ odpalić drugi raz na określony przekaźnikiem czas.

> Znam projekt automatycznego odpalania grzałek zależnego od stanu aku, temp itd.

> Ja jednak wolę najprostsze rozwiązanie którym sam steruje z podwójnym zabezpieczeniem wyłączenia.

Najprostsze rozwiązania są chyba najlepsze bez zbędnej komplikacji, trzeba tylko pamiętać, żeby nie zapomnieć włączyć smile.gif U mnie są dwa termiki na wszelki wypadek, gdyby któryś przestał działać. Rzeczywiście przy starcie w minusowych temp. spadek napięcia występuje u mnie do około 12,2V. Można odczekać parę minut i włączyć ręcznie, gdy np. świece żarowe już nie grzeją. Pytanie czy odpalanie grzałek już na samym wejściu będzie niosło jakieś negatywne skutki niewiem.gif Zeszłej zimy nic się niedobrego nie stało, ale też dystans do pracy miałem dłuższy i aku bardziej był doładowany. Zobaczymy już niedługo.

> Się zdenerwowałem jak fotki przeglądałem... wtedy mi się o tej grzałce przypomniało...

> Ale mam nadzieję będzie jeszcze okazja

> Gdybyś mógł to proszę o fotkę z miejsca montażu grzałki

Na pewno będzie okazja wink.gif Postaram się zrobić foteczkę, a jak masz chwilkę to zerknij na ten filmik, może coś uda Ci się wypatrzyć. Postaram się zrobić fotki z bardzo bliska, abyś mógł zobaczyć jak jest grzała wpięta na wężach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje fotki pierwsze...

tak było...:

imag2228.jpg

przygotowana wersja zapasowa, a jednocześnie potwierdzenie średnicy grzałek z allegro...

"rzemieślnik" wchodzi spokojnie ( nie luźno ), renia wchodzi ciasno. Węże elastyczne, ale upierdliwe.

imag2229.jpg

wersja testowa, jak widać wyłącznik aktualnie jest przymocowany do węża gumową opaską.

W zależności od tego jak się będzie tam spisywać ( aktualnie 50st ) albo tam zostanie, albo zostanie rozbudowany lub zdublowany na obudowę grzałki

imag2232.jpg

z filterkiem na miejscu

imag2234.jpg

reasumując.. od jutra testy....

Czekam na wszelkie propozycje wyłącznika i sposobu jego montażu.

ps1

Wielkie podziękowanie dla mojego gospodarza i zarazem trzeciej i czwartej ręki, a może nawet pierwszej i drugiej. Bez pomocy Kuby trwało by to pewnie znacznie dłużej .... 20.GIFIThankYou.gif

i małe ogłoszenie zanim na giełdę trafi...

grzałkę sprzedam...o taką

imag2201.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajnie.... Możesz to zrobić gdy temp płynu bedzie w granicach 0C z właczonym oraz z

> wyłaczonym układem na tej samej trasie.... będzie to świetne info

Po odpaleniu mialem 8 stopni, zanim opuściłem garaż i go zamknąłem to już było te startowe 23 z wykresu.

Zrobię teraz testy "powrót do domu" będzie ta sama trasa i zimny start.

Dodatkowo zwrócę uwagę na V... włączenie grzałki nie zrobiło większego wrażenia na autku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po odpaleniu mialem 8 stopni, zanim opuściłem garaż i go zamknąłem to już było te startowe 23 z

> wykresu.

> Zrobię teraz testy "powrót do domu" będzie ta sama trasa i zimny start.

> Dodatkowo zwrócę uwagę na V... włączenie grzałki nie zrobiło większego wrażenia na autku...

Nie zdążyłem Ci zrobić fotki, a Ty już grzałki masz zamontowane, hehe wink.gif Szczerze mówiąc próbowałem pstryknąć foto wczoraj wieczorem, ale dostęp, aby coś zobaczyć jest kiepski tongue.gif Mam podobnie zamontowane, jak Ty, ale wydaje mi się, że na wężu obok, ale nie mam pewności, dziś muszę zerknąć po pracy.

Wyjeżdżając dziś do pracy temp. na zewnątrz -3C*. Odpaliłem grzałki po minucie pracy silnika, dmuchawa na 3 prędkość i po pokonaniu 5 km wskazówka temp. pokazywała lekko ponad 50C*. Letnie powietrze leciało po ~500m i z każdym kilometrem co raz cieplej.

Co do obciążenia altka przez grzałki to wszystko zależy jaka jest temp. na zewnątrz. Zrobiłem wczoraj mały test ze szwagrem. Odpaliliśmy najpierw grzałki. Na zimnym silniku napięcie wynosiło przez ~2 minuty około 12,5V, a potem wróciło do 13,9-14,0V. Zwiększenie obrotów w tym momencie do np. 1300obr/min. powoduje wzrost napięcia do 13,9-14,0V. Włączenie świateł i dmuchawy przy pracujących grzałkach nie powoduje spadków, gdy silnik już pracuje chwilkę. Reasumując, na zimnym silniku i na postoju pojawiają się spadki w początkowej fazie pracy grzałek, dodanie gazu automatycznie powoduje wzrost napięcia i nawet włączenie świateł, dmuchawy nie sprawia altkowi problemów. Gdy silnik popracuje już chwilkę nawet na postoju mamy ładowanie, więc o aku można być spokojnym. Po roku od ostatniego doładowania napięcie na klemach wynosi u mnie 12,6V, a z grzałek korzystam codziennie, bo w autku szybciej ciepło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy w trakcie....

Wstępnie uważam co już gdzieś wyczytałem - jest połowę szybciej.

Mam kilka screnów, ale nie nadają się do porównania.

W desperacji nagram licznik....

Co do wyłącznika...

Za namową kącikową zamówiłem klej termoprzewodzący, wyłącznik zostanie "zalany" w końcówce kablowej celem przykręcenia do grzałki i jednocześnie zdublowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za namową kącikową zamówiłem klej termoprzewodzący, wyłącznik zostanie "zalany" w końcówce kablowej

> celem przykręcenia do grzałki i jednocześnie zdublowany.

No to trzeba wprowadzić modyfikacje w życie smile.gif

Udało Ci się coś zdziałać w temacie dodatkowych termo-wyłączników ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testy w trakcie....

> Wstępnie uważam co już gdzieś wyczytałem - jest połowę szybciej.

> Mam kilka screnów, ale nie nadają się do porównania.

> W desperacji nagram licznik....

> Co do wyłącznika...

> Za namową kącikową zamówiłem klej termoprzewodzący, wyłącznik zostanie "zalany" w końcówce kablowej

> celem przykręcenia do grzałki i jednocześnie zdublowany.

Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie termika na wężach, gdyż one podejrzewam później troszkę osiągną wyższą temperaturę niż sam podgrzewacz. Fajnie, jakby podgrzewacz wyłączał się przy realnych 60-70C* płynu. To moje zdanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie termika na wężach, gdyż one podejrzewam

> później troszkę osiągną wyższą temperaturę niż sam podgrzewacz. Fajnie, jakby podgrzewacz

> wyłączał się przy realnych 60-70C* płynu. To moje zdanie

Testowaliśmy waytogo.gif Termik (próg zadziałania 50st) umieszczony na wężu wyłącza się przy temp płynu 85/90 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To teraz poprosimy dokładny schemat co gdzie uciąć, co wstawić, jakiej średnicy

> cybanty kupić, jak poprowadzić przewody, sterowanie czyli pełny manual ze

> zdjęciami.

widzialem toto w dzialaniu. Auto po 5 godzinach postoju - ale za dnia.. czyli powiedzmy 3-5^C otoczenia. No jakby nie kombinowal cieplo nie bylo. W ciagu palacz.gif autko pyrkalo na wolnych obrotach. Wskazowka odkleila sie od minimum. Czas..3 minuty ? niewiem.gifclaps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testowaliśmy Termik (próg zadziałania 50st) umieszczony na wężu wyłącza się przy temp płynu 85/90

> st

To w takim razie jest wsio ok smile.gif U mnie jest troszku inaczej w takim razie. Chociaż trudno jest stwierdzić po wskazówce w kabinie ile realnie celcjuszy ma płyn, ale sądząc po niej to jakieś max. ~70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzialem toto w dzialaniu. Auto po 5 godzinach postoju - ale za dnia.. czyli powiedzmy 3-5^C

> otoczenia. No jakby nie kombinowal cieplo nie bylo. W ciagu autko pyrkalo na wolnych

> obrotach. Wskazowka odkleila sie od minimum. Czas..3 minuty ?

Pod warunkiem, że nie odpalimy ogrzewania wink.gif Robi to jednak wrażenie, kiedy na zewnątrz mamy poniżej 0C*, a diesel się nam nagrzewa, szczególnie JTD, który niechętnie to robi w zimie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w takim razie jest wsio ok U mnie jest troszku inaczej w takim razie. Chociaż trudno jest

> stwierdzić po wskazówce w kabinie ile realnie celcjuszy ma płyn, ale sądząc po niej to jakieś

> max. ~70.

I tak powinno być ok.gif - reszta się dogrzeje już od naturalnej pracy silnika a altek podładuje aku.

Niektórzy z nas robią krótkie trasy i grzanie do oporu może nie być dobrym rozwiązaniem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To teraz poprosimy dokładny schemat co gdzie uciąć, co wstawić, jakiej średnicy

> cybanty kupić, jak poprowadzić przewody, sterowanie czyli pełny manual ze

> zdjęciami.

Wszystko zależy jak bardzo będziesz chciał uprościć lub zautomatyzować działanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze zimowe odsniezanie / zamykanie garazu / bramy na posesji itp czynnosci "okolo wyjazdowe" to przy takiej grzaleczce duzo czasu zeby znaczaco poprawic prace motorowni - moze przy okazji olej troche "ukradnie" temperatury szybciej . Do nagrzewnicy to zbyt krotki czas ale dla silnika zeby nie klepal jak jelcz to jestem obiema rencami ZA tym ustrojstwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym to widzial maksymalnie w uproszczonej wersji. Pstryczek do wlacz / wylacz i wsio... no

> moze jakis bezpiecznik do tego

Tak to podłączałem u Tomtoma wg Jego życzenia zlosnik.gif - fakt, spełnia swoje zadanie ale i tak myślimy o dodatkowym zabezpieczeniu układu (dodatkowy termik lub czasówka) ok.gif

Można jeszcze zrobić, aby układ:

1) reagował na napięcie ładowania i załączał tylko, gdy napięcie ład jest powyżej 13,7V (jeden z "fabrycznych" warunków dodatkowej nagrzewnicy)

2) włączał się po określonym czasie od zapalenia silnika

3) wyłączał się po określonym czasie (wyłączenie w sytuacji awarii termika)

4) ustawienie temp. powyżej której układ się nie załączy

itd. itd. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy jak bardzo będziesz chciał uprościć lub zautomatyzować działanie

Mnie by wystarczył "automat", który działałby także i w lecie. No bo ciepły

silnik to zadowolony silnik. Czyli świeczki działają zawsze, a wyłączają się

gdy na wężu jest 50 stopni czyli jak mierzyłeś, płyn ma coś pod 90. Bez prztyczka

w kabinie. Więc odpada ciąganie druta, wszystko może być w komorze silnika.

Potrzebny tylko manual i link do jakiejś aukcji lub sklepu. Bo ja się nie znam

na tyle na elektryce czy tych tam wężach, żeby bez zdjęć ze strzałkami zrobić

to samemu. Mam nadzieję że tomtom robił zdjęcia i zechce podzielić się swoją

pracą z nami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie by wystarczył "automat", który działałby także i w lecie.....

Tylko pamiętaj, że w układzie bez włącznika będziesz odpalał grzałkę razem z zapłonem - będziesz zasilał na raz 7 świeczek.

W tym wypadku trzeba by wstawić układ wykrywający ładowanie.

Tak na szybkensa bez kontroli ładowania wink.gif

285503507-schemat.jpg

post-30644-14352514655939_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To teraz poprosimy dokładny schemat co gdzie uciąć, co wstawić, jakiej średnicy

> cybanty kupić, jak poprowadzić przewody, sterowanie czyli pełny manual ze

> zdjęciami.

tu za bardzo nie ma co pisać...pozostaje zdublować fotki z dodatkowymi kilkoma zdaniami

Zakupiony był cały układ z przewijających się tu linków z allegro ( linki umierają więc nie ma sensu wstawiać ) Producent nie oferuje obecnie kpl układów jedynie same grzałki z wyłącznikiem termicznym.

Pozostaje więc zmontowanie układu we własnym zakresie ( też na podstawie powyższych postów )*

Po odrutowaniu, które wygląda mniej więcej tak:

imag2217.jpg

(widać potrójne zasilanie każdej grzałki osobno zabezpieczonej bezpiecznikiem, wprawne oko dojrzy też układ sterujący wiszący na koszu aku od strony pompy abs.

Dodatkowe luźne przewody to zasilanie DLR i CB)

Następnie musimy odpiąć cały filtr paliwa razem z podstawą..wtedy zobaczymy to:

imag2228.jpg

Tu powraca pytanie który wąż wybrać... my wybraliśmy prawy..i zaczęliśmy go podcinać, podcinać, podcinać, podcinać

imag2230r.jpg

następnie mierzyć i znowu docinać, aż do osiągnięcia ułożenia bez zagięć. Wyszło tego troszkę, ale nie ma zagrożenia zmniejszenia przepływu.

Baliśmy się odpinać wąż z nagrzewnicy ( po rozmowie z Piotrem ) słusznie. Przepadł by cały płyn i nie było by to łatwe zadanie za pierwszym podejściem.

Pozostała opcja wyżej opisana- docinanie pasowanie

Płynu i tak troszkę zeszło, co zresztą widać w tle fotek.

Tu widać dla odmiany "protezę" w postaci zwykłej rurki ( kazałem sobie utoczyć pod rozmiar grzałki )

Którą będę miał w na zastępstwo w czasie potencjalnej awarii grzałki ( troszkę węża brakuje jednak biglaugh.gif)

imag2229.jpg

Widać też kawałek reklamówki którą zabezpieczyłem linki skrzyni przed zalaniem.

Pozostaje założyć grzałkę- pamiętając o ułożeniu jej w "poziomie", pionowo spotyka się z filtrem

imag2232.jpg

Podpiąć przewody do grzałki i je zabezpieczyć. Widać też poniżej grzałki gumową opaskę na wężu- pod nią był wyłącznik termiczny, aktualnie przeniesiony na drugi waż bliżej silnika- rozwiązanie w trakcie testów.

Na koniec zakładamy filtr sprawdzając czy grzałka " w powietrzu"

imag2234.jpg

Otwarta zostaje kwestia wyłącznika termicznego.

Producent ( Polskiej ) grzałki zaleca montaż na grzałce, niestety grzałka zamontowana nie przewiduje miejsca na ten termik.

Pomysły mam dwa i chyba oba zrealizuję.

1 zalewam termik, a może dwa.. odpowiednim klejem i przykręcam do obudowy grzałki ( podziękowanie dla pomysłodawcy 20.GIF)

2 zakładam przekaźnik czasowy odcinający świeczki po 5-10 minutach ( czas w praktyce się ustali )

uwaga nr1

Grzałki sprzedawane na allegro jako fi 17 moim zdaniem się spokojnie nadają.

Zakładając, że będą za małe kupiliśmy renówkowe fi 20. W czasie docinania okazało się, że wcale nie są za małe. Po prostu wchodzą w gumowe węże, a z renówkowe zanim wejdą wymagają dopieszczenia...

uwaga nr2

Wszelkie błędy proszę wytykać zanim wybuchnie zlosnik.gif , pomysły i sugestie tez oczekiwane.

Zawsze można coś udoskonalić, a i następni będą mieć łatwiej.

Przy okazji serdeczne podziękowania dla konsultantów z GG, no i 526.gif dla żony od Kuby...

ps

Kuba to wszytko, czy o czymś zapomniałem?

*Wątek zostaje zachowany, info nie przepadnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszelkie błędy proszę wytykać zanim wybuchnie , pomysły i sugestie tez oczekiwane.

> Zawsze można coś udoskonalić, a i następni będą mieć łatwiej.

Dziś idę powalczyć - nie wiem czy uda mi się zabrać dziś za grzałkę ale jeśli tak i coś wyjdzie w praniu to dam znać ok.gif

> Przy okazji serdeczne podziękowania dla konsultantów z GG, no i dla żony od Kuby...

Wazel zlosnik.gif - kazała przekazać podziękowania smile.gif

> ps

> Kuba to wszytko, czy o czymś zapomniałem?

> *Wątek zostaje zachowany, info nie przepadnie...

Mam dwie uwagi i spostrzeżenia:

- Układ centralki jaki oferowany był w kompletach to nic innego jak rozrysowany przeze mnie post wyżej schemat ok.gif . Można śmiało zrobić to na trzech przekaźnikach. ok.gif

Odnośnie Twoich pomysłów to:

ad1) - jak najbardziej się znim zgadzam i popieram claps.gif

ad2) - przekaźnik czasowy koniecznie jako zabezpieczenie - albo przekaźnik regulowany albo o tym większym czasie zwłoki (ma służyć jako awaryjna opcja)

p.s

Lecę na warsztat powalczyć i zdam raport wieczorem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ten mini manual, będę myślał nad tym. Chociaż najchętniej oddałbym

to za kasę do zrobienia komuś... Przy czym ja mam MJ, więc filltr jest przy błotniku,

a tam gdzie grzebałeś to nie mam chyba nic poza EGRem i termostatem. Ale muszę

obejrzeć dokładnie. Na razie temat nr 1 to wymiana wężyka paliwowego żeby

nie buczał, wężyk mam już obczajony na Allegro, a potem może te grzały.

Ważne, że to działa. Ciekawe co by było, jakby założyć dwa takie zestawy? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.