Abarth Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > Ja mam to w Cromie w silniku 150 KM MJTD.... Dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź No to będę działał w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > Tak naprawde nie wiem bo założyłem na wiosnę gdy już było ciepło a obecnie jeszcze jest za ciepło / > w garażu mam +18C / wiec sam jestem ciekawy jak to będzie > Mam układ który nie pozwala właczyć się grzałką jak pracują grzałki w kolektorze, gdy temp płynu > jest większa niż +60C oraz gdy napięcie jest mnejsze niż 12,7 V... U mnie mam dwie opcje sterowania, automatyczną lub ręczną. Automat działa tuż po uruchomieniu silnika i grzałka wyłącza się, gdy zadziała termik przy ~50C*. Druga opcja, że sam na guziku uruchamiam grzałkę i wyłączam ją, a do tego jest termik, który czuwa, aby nie pracowała ona cały czas i wyłącza się, jak wcześniej pisałem. Na początku pracy grzałki (na postoju) widoczny jest spadek napięcia do 12.2V, kiedy grzeją jeszcze świece żarowe, ale niedługo po tym wszystko wraca do normy i napięcie oscyluje w granicach 13,9V przy włączonej dmuchawie i światłach. Zeszłej zimy akumulatora mi to nie rozładowało i mam nadzieje, że teraz będzie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > U mnie mam dwie opcje sterowania, Warto wstawić zabezpieczenie aby razem z grzałkami w głowicy to nie pracowało.... po co obciążać tak mocno alternator... Grzałki w głowicy potrafią nawet kilka minut pracować po odpaleniu - zaleznie od temperatury silnika itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > po co obciążać > tak mocno alternator... wytłumacz mi wytłumaczyć to twoje stwierdzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2011 > wytłumacz mi wytłumaczyć to twoje stwierdzenie Oczywista oczywistość.... Po co w pierwszych minutach pracy silnika na mrozie gdy alternator musi ładowac akumulator, oświetlać, podgrzewać świece jeszcze mu dowalać dodatkowe grzałki.... + szyby ... idzie wtedy na maxa 90...100... 120 Amper ....ani to dobrze nie wpływa na pasek który zaczyna się czasami ślizgać ani na układ napędowy samego alternatora - łożyska .... i rolki... a dotego zimne diody zaraz robia się gorace- szok termiczny .. lepiej dać sobie na wstrzymanie i zrobic to dosłownie po 2 minutach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 10 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2011 > Oczywista oczywistość.... > Po co w pierwszych minutach pracy silnika na mrozie gdy alternator musi ładowac akumulator, > oświetlać, podgrzewać świece jeszcze mu dowalać dodatkowe grzałki.... + szyby ... idzie > wtedy na maxa 90...100... 120 Amper ....ani to dobrze nie wpływa na pasek który zaczyna się > czasami ślizgać ani na układ napędowy samego alternatora - łożyska .... i rolki... a dotego > zimne diody zaraz robia się gorace- szok termiczny .. lepiej dać sobie na wstrzymanie i zrobic > to dosłownie po 2 minutach ... nie przesadzaj idąc twoim rozumowaniem to nie włączaj ogrzewania nie włączaj wentylatorów wyłącz radio bo przecież żre prąd światła i w ogóle silnik bo on tez pobiera prąd bo to obciąża altka altkowi nic nie będzie a jak ci pasek piszczy to znaczy że jest źle napięty a nie że obciążasz altka co do diod to tez nie masz co się martwić o nie szok termiczny byłby w drugą stronę czyli jak byś je gwałtownie schłodził podczas "podgrzewania" nie jesteś wstanie wywołać szoku termicznego jest to fizycznie nie możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2011 > nie przesadzaj > idąc twoim rozumowaniem to > nie włączaj ogrzewania > nie włączaj wentylatorów > wyłącz radio bo przecież żre prąd > światła i w ogóle silnik bo on tez pobiera prąd > bo to obciąża altka Bez przesady.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 10 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2011 > Bez przesady.... no własnie bez przesady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 zaczynamy od nowego aku... coś do włączenia Jeszcze kilka tygodni i coś z tego może będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 > zaczynamy od nowego aku... a feeee futura .... > coś do włączenia pstryczek elepstyczek > Jeszcze kilka tygodni i coś z tego może będzie... co to jest naprzeciw czasu w jakim to się rodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > a feeee futura .... Eeee suuuper > pstryczek elepstyczek Mam identyczby ... tyle że w komorze silnika > co to jest naprzeciw czasu w jakim to się rodzi Do wiosny kolega da rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > Do wiosny kolega da rade ino potem mu juz potrzebne nie bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > Eeee suuuper super to byly x lat temu, teraz to tylko napis z nich zostal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > super to byly x lat temu, teraz to tylko napis z nich zostal Co ty powiesz Ale nie Futura .... ta nadal jest w Polsce produkowana z tego co słyszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > coś do włączenia > Jeszcze kilka tygodni i coś z tego może będzie... Bardzo fajny pstryczek Mój schowany jest obok w schowku i praktycznie teraz go nie używam. Na wiosnę wyłączam i do późnej jesieni jazda bez podgrzewania. Jeśli uda Ci się to zmontować to nie będziesz żałował poza ciut większym spalaniem, ale coś za coś. Szkoda, że nie było wystarczająco dużo czasu na ostatnim spocie, żebym mógł pochwalić się swoimi grzałkami. Może zaczerpnąłbyś jakiś pomysł z mojej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > Co ty powiesz > Ale nie Futura .... ta nadal jest w Polsce produkowana z tego co słyszałem i co z tego ze nadal klepia w polsce jak jest teraz na to dzyliony reklamacji, co Ci z aku ktory dziala przez 3mce a pozniej jest padaka? futura to teraz straszna loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > Bardzo fajny pstryczek Mój schowany jest obok w schowku i praktycznie teraz go nie używam. Na > wiosnę wyłączam i do późnej jesieni jazda bez podgrzewania. Jeśli uda Ci się to zmontować to > nie będziesz żałował poza ciut większym spalaniem, ale coś za coś. U mnie będzie używany często, nie chce autostartu. Mój plan obejmuję ręczne odpalenie i przekaźnik czasowy na 5-15m? ( to się jeszcze sprawdzi ) i termik Jak termik nie wyłączy to przekaźnik odetnie, jak przekaźnik będzie pierwszy ( zanim się ustawi jak należy ) to trzeba będzie układ odpalić drugi raz na określony przekaźnikiem czas. Znam projekt automatycznego odpalania grzałek zależnego od stanu aku, temp itd. Ja jednak wolę najprostsze rozwiązanie którym sam steruje z podwójnym zabezpieczeniem wyłączenia. > Szkoda, że nie było > wystarczająco dużo czasu na ostatnim spocie, żebym mógł pochwalić się swoimi grzałkami. Może > zaczerpnąłbyś jakiś pomysł z mojej instalacji Się zdenerwowałem jak fotki przeglądałem... wtedy mi się o tej grzałce przypomniało... Ale mam nadzieję będzie jeszcze okazja Gdybyś mógł to proszę o fotkę z miejsca montażu grzałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > i co z tego ze nadal klepia w polsce jak jest teraz na to dzyliony reklamacji, co Ci z aku ktory > dziala przez 3mce a pozniej jest padaka? futura to teraz straszna loteria Biorę udział w tej loterii z prostego powodu.... sprzedawca siedzi jakieś 70mb obok mnie....że o innych współzależnościach firm nie wspomnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > U mnie będzie używany często, nie chce autostartu. > Mój plan obejmuję ręczne odpalenie i przekaźnik czasowy na 5-15m? ( to się jeszcze sprawdzi ) i > termik > Jak termik nie wyłączy to przekaźnik odetnie, jak przekaźnik będzie pierwszy ( zanim się ustawi jak > należy ) to trzeba będzie układ odpalić drugi raz na określony przekaźnikiem czas. > Znam projekt automatycznego odpalania grzałek zależnego od stanu aku, temp itd. > Ja jednak wolę najprostsze rozwiązanie którym sam steruje z podwójnym zabezpieczeniem wyłączenia. Najprostsze rozwiązania są chyba najlepsze bez zbędnej komplikacji, trzeba tylko pamiętać, żeby nie zapomnieć włączyć U mnie są dwa termiki na wszelki wypadek, gdyby któryś przestał działać. Rzeczywiście przy starcie w minusowych temp. spadek napięcia występuje u mnie do około 12,2V. Można odczekać parę minut i włączyć ręcznie, gdy np. świece żarowe już nie grzeją. Pytanie czy odpalanie grzałek już na samym wejściu będzie niosło jakieś negatywne skutki Zeszłej zimy nic się niedobrego nie stało, ale też dystans do pracy miałem dłuższy i aku bardziej był doładowany. Zobaczymy już niedługo. > Się zdenerwowałem jak fotki przeglądałem... wtedy mi się o tej grzałce przypomniało... > Ale mam nadzieję będzie jeszcze okazja > Gdybyś mógł to proszę o fotkę z miejsca montażu grzałki Na pewno będzie okazja Postaram się zrobić foteczkę, a jak masz chwilkę to zerknij na ten filmik, może coś uda Ci się wypatrzyć. Postaram się zrobić fotki z bardzo bliska, abyś mógł zobaczyć jak jest grzała wpięta na wężach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > Biorę udział w tej loterii z prostego powodu.... sprzedawca siedzi jakieś 70mb obok mnie....że o > innych współzależnościach firm nie wspomnę... najwyzej bedziesz nosil aku na odleglosc 70m i wsio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > najwyzej bedziesz nosil aku na odleglosc 70m i wsio No to mnie zmartwiliście bo chciałem kupowac do swojej padaki w przyszłym roku ..... Miałem w Stilo i był rewelacyjny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > No to mnie zmartwiliście bo chciałem kupowac do swojej padaki w przyszłym roku ..... Miałem w Stilo > i był rewelacyjny... zapodaj tego big Amperowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > najwyzej bedziesz nosil aku na odleglosc 70m i wsio Poślę kogoś, albo mnie zawiozą... muszę dbać o linię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 > zapodaj tego big Amperowca Toć to mała elektrownia atomowa..... Mi wystarczy ta za oknem w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 16 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 > Toć to mała elektrownia atomowa..... > Mi wystarczy ta za oknem w pracy to zawsze mozesz odpalac na kable... przy uzyciu tej za oknem w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 16 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 > to zawsze mozesz odpalac na kable... przy uzyciu tej za oknem w pracy Raczej spalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Moje fotki pierwsze... tak było...: przygotowana wersja zapasowa, a jednocześnie potwierdzenie średnicy grzałek z allegro... "rzemieślnik" wchodzi spokojnie ( nie luźno ), renia wchodzi ciasno. Węże elastyczne, ale upierdliwe. wersja testowa, jak widać wyłącznik aktualnie jest przymocowany do węża gumową opaską. W zależności od tego jak się będzie tam spisywać ( aktualnie 50st ) albo tam zostanie, albo zostanie rozbudowany lub zdublowany na obudowę grzałki z filterkiem na miejscu reasumując.. od jutra testy.... Czekam na wszelkie propozycje wyłącznika i sposobu jego montażu. ps1 Wielkie podziękowanie dla mojego gospodarza i zarazem trzeciej i czwartej ręki, a może nawet pierwszej i drugiej. Bez pomocy Kuby trwało by to pewnie znacznie dłużej .... i małe ogłoszenie zanim na giełdę trafi... grzałkę sprzedam...o taką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 test numer 1... pozostawiam bez komentarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 17 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 > test numer 1... pozostawiam bez komentarza No i gitara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 > test numer 1... pozostawiam bez komentarza Bardzo fajnie.... Możesz to zrobić gdy temp płynu bedzie w granicach 0C z właczonym oraz z wyłaczonym układem na tej samej trasie.... będzie to świetne info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 > Bardzo fajnie.... Możesz to zrobić gdy temp płynu bedzie w granicach 0C z właczonym oraz z > wyłaczonym układem na tej samej trasie.... będzie to świetne info Po odpaleniu mialem 8 stopni, zanim opuściłem garaż i go zamknąłem to już było te startowe 23 z wykresu. Zrobię teraz testy "powrót do domu" będzie ta sama trasa i zimny start. Dodatkowo zwrócę uwagę na V... włączenie grzałki nie zrobiło większego wrażenia na autku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 17 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 > Po odpaleniu mialem 8 stopni, zanim opuściłem garaż i go zamknąłem to już było te startowe 23 z > wykresu. > Zrobię teraz testy "powrót do domu" będzie ta sama trasa i zimny start. > Dodatkowo zwrócę uwagę na V... włączenie grzałki nie zrobiło większego wrażenia na autku... Nie zdążyłem Ci zrobić fotki, a Ty już grzałki masz zamontowane, hehe Szczerze mówiąc próbowałem pstryknąć foto wczoraj wieczorem, ale dostęp, aby coś zobaczyć jest kiepski Mam podobnie zamontowane, jak Ty, ale wydaje mi się, że na wężu obok, ale nie mam pewności, dziś muszę zerknąć po pracy. Wyjeżdżając dziś do pracy temp. na zewnątrz -3C*. Odpaliłem grzałki po minucie pracy silnika, dmuchawa na 3 prędkość i po pokonaniu 5 km wskazówka temp. pokazywała lekko ponad 50C*. Letnie powietrze leciało po ~500m i z każdym kilometrem co raz cieplej. Co do obciążenia altka przez grzałki to wszystko zależy jaka jest temp. na zewnątrz. Zrobiłem wczoraj mały test ze szwagrem. Odpaliliśmy najpierw grzałki. Na zimnym silniku napięcie wynosiło przez ~2 minuty około 12,5V, a potem wróciło do 13,9-14,0V. Zwiększenie obrotów w tym momencie do np. 1300obr/min. powoduje wzrost napięcia do 13,9-14,0V. Włączenie świateł i dmuchawy przy pracujących grzałkach nie powoduje spadków, gdy silnik już pracuje chwilkę. Reasumując, na zimnym silniku i na postoju pojawiają się spadki w początkowej fazie pracy grzałek, dodanie gazu automatycznie powoduje wzrost napięcia i nawet włączenie świateł, dmuchawy nie sprawia altkowi problemów. Gdy silnik popracuje już chwilkę nawet na postoju mamy ładowanie, więc o aku można być spokojnym. Po roku od ostatniego doładowania napięcie na klemach wynosi u mnie 12,6V, a z grzałek korzystam codziennie, bo w autku szybciej ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Testy w trakcie.... Wstępnie uważam co już gdzieś wyczytałem - jest połowę szybciej. Mam kilka screnów, ale nie nadają się do porównania. W desperacji nagram licznik.... Co do wyłącznika... Za namową kącikową zamówiłem klej termoprzewodzący, wyłącznik zostanie "zalany" w końcówce kablowej celem przykręcenia do grzałki i jednocześnie zdublowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Za namową kącikową zamówiłem klej termoprzewodzący, wyłącznik zostanie "zalany" w końcówce kablowej > celem przykręcenia do grzałki i jednocześnie zdublowany. No to trzeba wprowadzić modyfikacje w życie Udało Ci się coś zdziałać w temacie dodatkowych termo-wyłączników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Testy w trakcie.... > Wstępnie uważam co już gdzieś wyczytałem - jest połowę szybciej. > Mam kilka screnów, ale nie nadają się do porównania. > W desperacji nagram licznik.... > Co do wyłącznika... > Za namową kącikową zamówiłem klej termoprzewodzący, wyłącznik zostanie "zalany" w końcówce kablowej > celem przykręcenia do grzałki i jednocześnie zdublowany. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie termika na wężach, gdyż one podejrzewam później troszkę osiągną wyższą temperaturę niż sam podgrzewacz. Fajnie, jakby podgrzewacz wyłączał się przy realnych 60-70C* płynu. To moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie termika na wężach, gdyż one podejrzewam > później troszkę osiągną wyższą temperaturę niż sam podgrzewacz. Fajnie, jakby podgrzewacz > wyłączał się przy realnych 60-70C* płynu. To moje zdanie Testowaliśmy Termik (próg zadziałania 50st) umieszczony na wężu wyłącza się przy temp płynu 85/90 st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Testy w trakcie.... > Wstępnie uważam co już gdzieś wyczytałem - jest połowę szybciej. To teraz poprosimy dokładny schemat co gdzie uciąć, co wstawić, jakiej średnicy cybanty kupić, jak poprowadzić przewody, sterowanie czyli pełny manual ze zdjęciami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > To teraz poprosimy dokładny schemat co gdzie uciąć, co wstawić, jakiej średnicy > cybanty kupić, jak poprowadzić przewody, sterowanie czyli pełny manual ze > zdjęciami. widzialem toto w dzialaniu. Auto po 5 godzinach postoju - ale za dnia.. czyli powiedzmy 3-5^C otoczenia. No jakby nie kombinowal cieplo nie bylo. W ciagu autko pyrkalo na wolnych obrotach. Wskazowka odkleila sie od minimum. Czas..3 minuty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Testowaliśmy Termik (próg zadziałania 50st) umieszczony na wężu wyłącza się przy temp płynu 85/90 > st To w takim razie jest wsio ok U mnie jest troszku inaczej w takim razie. Chociaż trudno jest stwierdzić po wskazówce w kabinie ile realnie celcjuszy ma płyn, ale sądząc po niej to jakieś max. ~70. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > widzialem toto w dzialaniu. Auto po 5 godzinach postoju - ale za dnia.. czyli powiedzmy 3-5^C > otoczenia. No jakby nie kombinowal cieplo nie bylo. W ciagu autko pyrkalo na wolnych > obrotach. Wskazowka odkleila sie od minimum. Czas..3 minuty ? Pod warunkiem, że nie odpalimy ogrzewania Robi to jednak wrażenie, kiedy na zewnątrz mamy poniżej 0C*, a diesel się nam nagrzewa, szczególnie JTD, który niechętnie to robi w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > To w takim razie jest wsio ok U mnie jest troszku inaczej w takim razie. Chociaż trudno jest > stwierdzić po wskazówce w kabinie ile realnie celcjuszy ma płyn, ale sądząc po niej to jakieś > max. ~70. I tak powinno być - reszta się dogrzeje już od naturalnej pracy silnika a altek podładuje aku. Niektórzy z nas robią krótkie trasy i grzanie do oporu może nie być dobrym rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > To teraz poprosimy dokładny schemat co gdzie uciąć, co wstawić, jakiej średnicy > cybanty kupić, jak poprowadzić przewody, sterowanie czyli pełny manual ze > zdjęciami. Wszystko zależy jak bardzo będziesz chciał uprościć lub zautomatyzować działanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 mysle ze zimowe odsniezanie / zamykanie garazu / bramy na posesji itp czynnosci "okolo wyjazdowe" to przy takiej grzaleczce duzo czasu zeby znaczaco poprawic prace motorowni - moze przy okazji olej troche "ukradnie" temperatury szybciej . Do nagrzewnicy to zbyt krotki czas ale dla silnika zeby nie klepal jak jelcz to jestem obiema rencami ZA tym ustrojstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Wszystko zależy jak bardzo będziesz chciał uprościć lub zautomatyzować działanie ja bym to widzial maksymalnie w uproszczonej wersji. Pstryczek do wlacz / wylacz i wsio... no moze jakis bezpiecznik do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > ja bym to widzial maksymalnie w uproszczonej wersji. Pstryczek do wlacz / wylacz i wsio... no > moze jakis bezpiecznik do tego Tak to podłączałem u Tomtoma wg Jego życzenia - fakt, spełnia swoje zadanie ale i tak myślimy o dodatkowym zabezpieczeniu układu (dodatkowy termik lub czasówka) Można jeszcze zrobić, aby układ: 1) reagował na napięcie ładowania i załączał tylko, gdy napięcie ład jest powyżej 13,7V (jeden z "fabrycznych" warunków dodatkowej nagrzewnicy) 2) włączał się po określonym czasie od zapalenia silnika 3) wyłączał się po określonym czasie (wyłączenie w sytuacji awarii termika) 4) ustawienie temp. powyżej której układ się nie załączy itd. itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Wszystko zależy jak bardzo będziesz chciał uprościć lub zautomatyzować działanie Mnie by wystarczył "automat", który działałby także i w lecie. No bo ciepły silnik to zadowolony silnik. Czyli świeczki działają zawsze, a wyłączają się gdy na wężu jest 50 stopni czyli jak mierzyłeś, płyn ma coś pod 90. Bez prztyczka w kabinie. Więc odpada ciąganie druta, wszystko może być w komorze silnika. Potrzebny tylko manual i link do jakiejś aukcji lub sklepu. Bo ja się nie znam na tyle na elektryce czy tych tam wężach, żeby bez zdjęć ze strzałkami zrobić to samemu. Mam nadzieję że tomtom robił zdjęcia i zechce podzielić się swoją pracą z nami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Mnie by wystarczył "automat", który działałby także i w lecie..... Tylko pamiętaj, że w układzie bez włącznika będziesz odpalał grzałkę razem z zapłonem - będziesz zasilał na raz 7 świeczek. W tym wypadku trzeba by wstawić układ wykrywający ładowanie. Tak na szybkensa bez kontroli ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > To teraz poprosimy dokładny schemat co gdzie uciąć, co wstawić, jakiej średnicy > cybanty kupić, jak poprowadzić przewody, sterowanie czyli pełny manual ze > zdjęciami. tu za bardzo nie ma co pisać...pozostaje zdublować fotki z dodatkowymi kilkoma zdaniami Zakupiony był cały układ z przewijających się tu linków z allegro ( linki umierają więc nie ma sensu wstawiać ) Producent nie oferuje obecnie kpl układów jedynie same grzałki z wyłącznikiem termicznym. Pozostaje więc zmontowanie układu we własnym zakresie ( też na podstawie powyższych postów )* Po odrutowaniu, które wygląda mniej więcej tak: (widać potrójne zasilanie każdej grzałki osobno zabezpieczonej bezpiecznikiem, wprawne oko dojrzy też układ sterujący wiszący na koszu aku od strony pompy abs. Dodatkowe luźne przewody to zasilanie DLR i CB) Następnie musimy odpiąć cały filtr paliwa razem z podstawą..wtedy zobaczymy to: Tu powraca pytanie który wąż wybrać... my wybraliśmy prawy..i zaczęliśmy go podcinać, podcinać, podcinać, podcinać następnie mierzyć i znowu docinać, aż do osiągnięcia ułożenia bez zagięć. Wyszło tego troszkę, ale nie ma zagrożenia zmniejszenia przepływu. Baliśmy się odpinać wąż z nagrzewnicy ( po rozmowie z Piotrem ) słusznie. Przepadł by cały płyn i nie było by to łatwe zadanie za pierwszym podejściem. Pozostała opcja wyżej opisana- docinanie pasowanie Płynu i tak troszkę zeszło, co zresztą widać w tle fotek. Tu widać dla odmiany "protezę" w postaci zwykłej rurki ( kazałem sobie utoczyć pod rozmiar grzałki ) Którą będę miał w na zastępstwo w czasie potencjalnej awarii grzałki ( troszkę węża brakuje jednak ) Widać też kawałek reklamówki którą zabezpieczyłem linki skrzyni przed zalaniem. Pozostaje założyć grzałkę- pamiętając o ułożeniu jej w "poziomie", pionowo spotyka się z filtrem Podpiąć przewody do grzałki i je zabezpieczyć. Widać też poniżej grzałki gumową opaskę na wężu- pod nią był wyłącznik termiczny, aktualnie przeniesiony na drugi waż bliżej silnika- rozwiązanie w trakcie testów. Na koniec zakładamy filtr sprawdzając czy grzałka " w powietrzu" Otwarta zostaje kwestia wyłącznika termicznego. Producent ( Polskiej ) grzałki zaleca montaż na grzałce, niestety grzałka zamontowana nie przewiduje miejsca na ten termik. Pomysły mam dwa i chyba oba zrealizuję. 1 zalewam termik, a może dwa.. odpowiednim klejem i przykręcam do obudowy grzałki ( podziękowanie dla pomysłodawcy ) 2 zakładam przekaźnik czasowy odcinający świeczki po 5-10 minutach ( czas w praktyce się ustali ) uwaga nr1 Grzałki sprzedawane na allegro jako fi 17 moim zdaniem się spokojnie nadają. Zakładając, że będą za małe kupiliśmy renówkowe fi 20. W czasie docinania okazało się, że wcale nie są za małe. Po prostu wchodzą w gumowe węże, a z renówkowe zanim wejdą wymagają dopieszczenia... uwaga nr2 Wszelkie błędy proszę wytykać zanim wybuchnie , pomysły i sugestie tez oczekiwane. Zawsze można coś udoskonalić, a i następni będą mieć łatwiej. Przy okazji serdeczne podziękowania dla konsultantów z GG, no i dla żony od Kuby... ps Kuba to wszytko, czy o czymś zapomniałem? *Wątek zostaje zachowany, info nie przepadnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Wszelkie błędy proszę wytykać zanim wybuchnie , pomysły i sugestie tez oczekiwane. > Zawsze można coś udoskonalić, a i następni będą mieć łatwiej. Dziś idę powalczyć - nie wiem czy uda mi się zabrać dziś za grzałkę ale jeśli tak i coś wyjdzie w praniu to dam znać > Przy okazji serdeczne podziękowania dla konsultantów z GG, no i dla żony od Kuby... Wazel - kazała przekazać podziękowania > ps > Kuba to wszytko, czy o czymś zapomniałem? > *Wątek zostaje zachowany, info nie przepadnie... Mam dwie uwagi i spostrzeżenia: - Układ centralki jaki oferowany był w kompletach to nic innego jak rozrysowany przeze mnie post wyżej schemat . Można śmiało zrobić to na trzech przekaźnikach. Odnośnie Twoich pomysłów to: ad1) - jak najbardziej się znim zgadzam i popieram ad2) - przekaźnik czasowy koniecznie jako zabezpieczenie - albo przekaźnik regulowany albo o tym większym czasie zwłoki (ma służyć jako awaryjna opcja) p.s Lecę na warsztat powalczyć i zdam raport wieczorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Dzięki za ten mini manual, będę myślał nad tym. Chociaż najchętniej oddałbym to za kasę do zrobienia komuś... Przy czym ja mam MJ, więc filltr jest przy błotniku, a tam gdzie grzebałeś to nie mam chyba nic poza EGRem i termostatem. Ale muszę obejrzeć dokładnie. Na razie temat nr 1 to wymiana wężyka paliwowego żeby nie buczał, wężyk mam już obczajony na Allegro, a potem może te grzały. Ważne, że to działa. Ciekawe co by było, jakby założyć dwa takie zestawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.