Skocz do zawartości

Grzanie JTD - zima się zbliża


tomtom

Rekomendowane odpowiedzi

a zapytam tu zeby wszyscy wiedzieli o co kaman.

podczas montazu sciagaliscie filterek "w calosci" .. odkrecajac od grodzi.

Teraz czesc gdybajaco-pytajaca.

Przy normalnej wymianie filtra ( nigdy tego nie robilem osobiscie tylko jakies machery w aso) zakladam ze on jest odrecalny jak filtr olejowy. Czyli jakis gwint i puszka schodzi w dol. Czy jest miejsce na takie wlasnie - tradycyjne - zejscie filterka czy trzeba to z grodzi zdejmowac ? Mimo ze patrzylem na to live to nie wpadlem na to wczesniej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamietam odpina sie przewody, odpina się kabel od czujnika wody, odkreca sie czujnik i odkręca sam filtr. Przynajmniej tak chyba robilismy to u tomtoma kiedy było miejsce - teraz moze juz go nie być zlosnik.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zapytam tu zeby wszyscy wiedzieli o co kaman.

> podczas montazu sciagaliscie filterek "w calosci" .. odkrecajac od grodzi.

To już napisałem wyżej...

> Teraz czesc gdybajaco-pytajaca.

> Przy normalnej wymianie filtra ( nigdy tego nie robilem osobiscie tylko jakies machery w aso)

> zakladam ze on jest odrecalny jak filtr olejowy. Czyli jakis gwint i puszka schodzi w dol.

> Czy jest miejsce na takie wlasnie - tradycyjne - zejscie filterka czy trzeba to z grodzi

> zdejmowac ? Mimo ze patrzylem na to live to nie wpadlem na to wczesniej

Odkręcić się da, nawet może staczy miejsca na podmianę...ale nie wyobrażam sobie ile i jakich przegubów musiałbym mieć w dłoniach aby odpiąć wtyczkę na przykręconym filtrze...

Poluzować na dole zakrętkę się da, ale odpiąć wtyczkę to nie ma tak łatwo.

Mając dwa nadgarstki byłoby znacznie prościej....

Filtr, a właściwie jego ma podpięte 3 przewody na szybkozłączkach, więc nie ma problemu z odpięciem całości.

Pamiętamy o drugich końcach przewodów, szczególnie tego krótkiego ( do regulatora? ) aby nic nie połamać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile dobrze pamietam odpina sie przewody,

yep

> odpina się kabel od czujnika wody

wtedy jeszcze na brutala zawleczkę kasowałem

>, odkreca sie czujnik

> i odkręca sam filtr.

czujnik przekręcany był "na stole"

> Przynajmniej tak chyba robilismy to u tomtoma kiedy było miejsce - teraz

> moze juz go nie być

w tej materii nic się nie zmieniło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkręcić się da, nawet może staczy miejsca na podmianę...ale nie wyobrażam sobie ile i jakich

> przegubów musiałbym mieć w dłoniach aby odpiąć wtyczkę na przykręconym filtrze...

> Poluzować na dole zakrętkę się da, ale odpiąć wtyczkę to nie ma tak łatwo.

czyli musi ktos podejsc (ja) i pokazac ze spoko hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I u mnie grzałeczka już zamontowana zlosnik.gif - nie robiłem fotki bo wygląda to identycznie wink.gif

Z instalacją nawet nie ruszyłem bo klikatronik zeżarł mi za dużo czasu oslabiony.gif

Regulacja szyba/nogi opanowana to musiał wykrzaczyć się błąd z temperaturą sciana.gif

Wszystkie aktywatory z lewej przesmarowane i zakonserwowane - został badziew z prawej strony icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje mnie jeszcze jedna sprawa. Otóż jak szybko z tym ustrojstwem zaczyna lecieć ciepłe

> powietrze z nawiewów?

no jezeli ganja.gif trwa powiedzmy 5 min i wskazowka potrafila sie "odkleic" od minimum?

- argument na minus - bylo to w srodku dnia 3-5^C.

- argument na plus - auto pyrkalo na wolnych obrotach.

czyli mozna sie pokusic ze jak bedzie zimniej - ale auto bedzie szlo te 2 tys obr to w 10 minut powinienes miec efekt w kabinie.

Caly czas sie rozbija temat "na ktorej rurce" zalozysz grzalke. Jak na kierunku silnik -> nagrzewnica(kabina) to bedzie cie kusilo zeby podkradac cieplo , jak dasz na rurce nagrzewnica ->silnik to w kabinie bedzie gorzej ale silnik szybciej dojdzie do temp.

No i na koniec :

Nie wiem ile na wskazaniu minimum to minimum ? 10-20-30 stopni ? Nie dosc ze auto doszlo do tej wartosci to ja przekroczylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ile na wskazaniu minimum to minimum ? 10-20-30 stopni ? Nie dosc ze auto doszlo do tej

> wartosci to ja przekroczylo.

ok 50*C

Juz to z tt dyskutowałem - zakładając, że palisz fajka przed ruszeniem albo za każdym razem drapiesz szyby lub się dokopujesz spod śniegu - grzałka spełnia swoje zadanie.

Ale jeśli chodzi o kwestię wsiąśc i jechac, to przynajmniej na podstawie dotychczasowych danych przekazanych przez tt - IMHO mała wydajnośc tego jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko i wyłącznie na kierunku od silnika do nagrzewnicy ( wejście ciepła do nagrzewnicy )

czyli resumując.. zasilamy dołem.. czyli prawy, wracamy do silnika górą ( fizyka?) do silnika czyli lewy..

imag2228.jpg

dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli resumując.. zasilamy dołem.. czyli prawy, wracamy do silnika górą ( fizyka?) do silnika czyli

> lewy..

> dobrze myślę?

Dobrze myślisz waytogo.gif Górny wąż nagrzewnicy (ten z odpowietrznikiem) jest połączony obiegiem z dolnym wężem chłodnicy - czyli powrót waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co tak stanowczo ? Przeciez to imho sprawa dyskusyjna na zasadzie "co kto lubi"

No nie zgodzę się.... zlosnik.gif skuteczność takiej grzałki podgrzewającej silnik jest praktycznie znikoma.... zlosnik.gif podgrzać z 150 kg silnika grzałką o mocy kilkuset wat wink.gif to znaczy ona pośrednio i tak tym ciepłem resztkowym jakoś tam przyspiesza podgrzewanie silnika ale najważniejsze jest aby to kierowca odczuł ciepło no i oczywiście aby szyby szybko były czyste zlosnik.gif A silnik dzięki dodatkowemu obciążeniu alternatora i tak się szybciej nagrzeję wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie zgodzę się.... skuteczność takiej grzałki podgrzewającej silnik jest praktycznie

> znikoma.... podgrzać z 150 kg silnika grzałką o mocy kilkuset wat to znaczy ona

> pośrednio i tak tym ciepłem resztkowym jakoś tam przyspiesza podgrzewanie silnika ale

> najważniejsze jest aby to kierowca odczuł ciepło no i oczywiście aby szyby szybko były czyste

> A silnik dzięki dodatkowemu obciążeniu alternatora i tak się szybciej nagrzeję

to znaczy chcesz mi powiedziec ze ten gadzet jest dla kierowcy a nie dla silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik niejako grzeje się szybciej "w prezencie", a IMO najważniejsze to zagrzać

> szybko wnętrze. Poza Webasto tylko to możemy zrobić. Chociaż wolałbym Webasto,

> ale 4 tys.

Ja bym wolał szybciej ogrzać silnik ... jazda na zimnym 5garowym silniku jest bolesna dla kieszeni. Długo trzeba czekać by instalacja LPG zaczęła działać sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszula bliższa ciału ...

no to kał ten pomysl sick.gif Liczylem ze to grzeje motór a przy okazji costam kierownik moze ukrasc ciepla do kabiny. Stad sobie wykoncypowalem zeby to zamontowac na rurce od_nagrzewnicy => do silnika . Tak zeby nie korcilo podkradanie cieploty a cala para szla w gwizdek klekotowy crazy.gif

Mozna by sie pobawic w mechanike cieczy (lol! ) czy inne bilanse cieplne i to rozkminic na dlugi zimowy wieczor

1/ opcja :

montaz przed nagrzewnica

kradniemy cieplo z plynu ktorego jest ( na oko) 30cm rurki + nagrzewnica . Powiedzmy dla rownego "50 cm wody" wink.gif Ukradlem 20-30% tego co sie ekstra zagrzalo w rurce. Reszta wpada do obiegu -> silnika. Silnik otrzymal 70-80% co wypracowala grzalka.

2/ opcja

montaz za nagrzewnica - w kierunku do silnika.

kradniemy cieplo z plynku ktory jest... w silniku + obie rurki + nagrzewnica.

Taka ilosc plynu nagrzewa sie hmm.. na chlopski rozum dluzej - bo wiecej plynu w rurkach "zanim ukradne cieplo" . No ale z chlodniejszej wody mniej ukradne- co suma sumarum powoduje ze wiecej ciepla zostaje w ukladzie ( no bo mniej ukradlem) idea.gifzlosnik.gif

nie wiem... tak se blah.gifblah.gif po ciezkim dniu wink.gif

Ktos mnie zrozumial ? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik niejako grzeje się szybciej "w prezencie", a IMO najważniejsze to zagrzać

> szybko wnętrze. Poza Webasto tylko to możemy zrobić. Chociaż wolałbym Webasto,

> ale 4 tys.

no to jest wlasnie kwestia sporna. Stoje za Darkoo wink.gif Lepiej grzac motor wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wolał szybciej ogrzać silnik ... jazda na zimnym 5garowym silniku jest bolesna dla

> kieszeni. Długo trzeba czekać by instalacja LPG zaczęła działać

Można zawsze zmienić temperaturę przełączania na LPG - w moim aucie, zmiana z 40 na 25 w sposób diametralny zmieniła zużycie benzyny w ruchu miejskim. Próg należy dobrać doświadczalnie, ustawiając najniższą możliwą temperaturę, przy której auto nie kaprysi na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można zawsze zmienić temperaturę przełączania na LPG - w moim aucie, zmiana z 40 na 25 w sposób

> diametralny zmieniła zużycie benzyny w ruchu miejskim. Próg należy dobrać doświadczalnie,

> ustawiając najniższą możliwą temperaturę, przy której auto nie kaprysi na LPG.

i zaoszczędzoną kasę wydać na nowy parownik....

Dlatego te grzałki montują też do junkersów pod parownikiem - dla poprawy komfortu jego pracy....

Tu się kłania Kolega Monty, który to od dawna z powodzeniem ćwiczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie czujniki termiczne zastosowałeś? Przy jakiej temperaturze zmieniają swój stan (zwarty/rozwarty). Miło by było poznać symbol.

Jakiej mocy przekaźnik podają napięcie na świeczki?

Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Zastanawiam się nad montażem w babarcie ... ale po Twoich zdjęciach u mnie to będzie wyzwanie ... nie mam tyle miejsca irked.gif

Skrzynia ma aktywator i pompę na obudowie i w dodatku wszytko blisko bloku silnika bo z drugiej ma podłużnicę hmm.gif bez wchodzenia do kanału się nie dowiem, czy to gdzieś zmieszczę.

p.s. przy reflektorze prawym mam reduktor (czyt. brak miejsca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jest wlasnie kwestia sporna. Stoje za Darkoo Lepiej grzac motor

Widzisz, tu wszystko zależy od Eli - Eli sie da eli sieni da....

Taki Pan "W" na ten przykład podchodzi do auta bez fajki, drapie, drapie, drapie, drapie - odpala i jedzie.

Dla niego nie będzie to super wynalazkiem, bo zaoszczędzi/przyśpieszy ( strzelam ) o 30% nagrzanie silnika.

Taki Pan "P" na ten przykład odpala auto, karmi raka i się zastanawia z której strony drapać. Coś tam podrapie, podrapie, podrapie. Jak wsiądzie do auta po tych 7-12 minutach fajkodrapanych podczas których pompa pogoniła podgrzewany płyn to ma odparowane szyby i klimat skandynawski zamiast polarnego.

Taki Pan "T" otwiera garaż, odpala traktora z grzałką i rura w drogę.

Ciągle gdybając obstawiam tak:

Pan W nie będzie zadowolony, bo efekt się pojawi najpóźniej.

Pan S będzie wychwalał, bo się okaże cieplej w środku/silniku i szybki nie zaparują

Pan T jest zadowolony z kulturalnej pracy silnika prawie od startu.

wróżąc z "fusów" sprawność grzałki oceniam między 30-60% zależnie od warunków.

Fusy zamienię na kilka filmików z tej samej trasy z różnymi opcjami grzania, drapania.

Filmiki z założenia mają przekłamanie widoku. Każdy może to u siebie zweryfikować próbując spojrzeć na wskazówkę temperatury z poziomu bocznego lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie czujniki termiczne zastosowałeś? Przy jakiej temperaturze zmieniają swój stan

> (zwarty/rozwarty). Miło by było poznać symbol.

4zł znalazłem na 50*C

> Jakiej mocy przekaźnik podają napięcie na świeczki?

> Co jeszcze powinienem wiedzieć?

> Zastanawiam się nad montażem w babarcie ... ale po Twoich zdjęciach u mnie to będzie wyzwanie ...

> nie mam tyle miejsca

> Skrzynia ma aktywator i pompę na obudowie i w dodatku wszytko blisko bloku silnika bo z drugiej

> ma podłużnicę bez wchodzenia do kanału się nie dowiem, czy to gdzieś zmieszczę.

> p.s. przy reflektorze prawym mam reduktor (czyt. brak miejsca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i zaoszczędzoną kasę wydać na nowy parownik....

> Dlatego te grzałki montują też do junkersów pod parownikiem - dla poprawy komfortu jego pracy....

> Tu się kłania Kolega Monty, który to od dawna z powodzeniem ćwiczy.

Przejechałem już ze zmniejszoną temperaturą przełączania na gaz 3 zimy i parownik ma się dobrze. Zgodzę się jednak, że kiepskie reduktory szybko strajkują, także dobrej jakości umierają młodo przy zbyt niskich temperaturach przełączania.

Co do sterowania dodatkowej nagrzewnicy płynu chłodzącego silnik, to wszystkim którzy posiadają nagrzewnicę PTC lub możliwość jej instalacji, mogę polecić podpięcie świec żarowych grzałki zamiast spirali grzałki PTC i / lub sterowanie dodatkowych przekaźników świec żarowych ze sterowania PTC. Na wszelki wypadek warto dodać bezpieczniki termiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie czujniki termiczne zastosowałeś? Przy jakiej temperaturze zmieniają swój stan

> (zwarty/rozwarty). Miło by było poznać symbol.

To jest właśnie nasz problem. Termiki oferowane w przemyśle zaczynają się od 80st.

Nam by były potrzebne 40-50-60 stopni. W komplecie był wyłącznik 50st.

Zamontowany na gumowym wężu się nie sprawdza. Trzeba go zgodnie z zaleceniem producenta do grzałki przykręcić. W tym celu zaadoptujemy zwykłą końcówkę miedzianą do której wkleimy klejem specjalnym termik aby go przykręcić do obudowy grzałki. Jeśli zdecydujesz/zdecydujecie się na zakup grzałki rzemieślniczej dostaniecie w komplecie wyłącznik termiczny z mocowaniem.

klik 1 może to po sąsiedzku?

klik2

> Jakiej mocy przekaźnik podają napięcie na świeczki?

Nam z Kubą udało się jeszcze kupić gotowe układy 3x30A, chwilowo ich nie ma na allegro.

Wyżej w wątku i odnośnikach znajdziesz proponowane schematy do samodzielnego zdłubania.

> Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Jaki numer w eperze ma rura którą będziesz ciąć i ile kosztuje biglaugh.gif

> Zastanawiam się nad montażem w babarcie ... ale po Twoich zdjęciach u mnie to będzie wyzwanie ...

> nie mam tyle miejsca

> Skrzynia ma aktywator i pompę na obudowie i w dodatku wszytko blisko bloku silnika bo z drugiej

> ma podłużnicę bez wchodzenia do kanału się nie dowiem, czy to gdzieś zmieszczę.

> p.s. przy reflektorze prawym mam reduktor (czyt. brak miejsca)

Spoko kolega w Vektrze ma parownik gdzieś koło/na wahaczu....

Jak mawia Banderas Polaaaak poooootrafiiii!!!!

Sprawność grzałki w junkersie najlepiej by Monty zreferował, co prawda mniejszy silniczek- ale pamiętam, że bardzo sobie chwalił.

Byłem nawet do niego umówiony na konsultację, niestety jakoś się zakręciłem i zanim dojechałem do niego założyłem/liśmy to z Kubą.

EDYTA

Aktualna aukcja nowej renówkowej grzałki - średnica ok 21

Nasz kompletny zestaw

Aktualna aukcja "rzemieślnika" w zeszłym roku miał zestawy jak i same grzałki na 2-3-4 świeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten zestaw z 4-ma świeczkami jest interesujący.

Czytaj któryś z linków, chyba Lisek ma 4 ale połączone osobno..

> Chyba go sobie kupię w prezencie mikołajowym.

po drodze mam lepszą okazję... stąd i ciepełko już jest

> Jaka jest wydajność alternatora klekotów?

Podaj VIN to eperowcy podpowiedzą- z wcześniejszych postów od 90 do 120A jak dobrze pamiętam.

Traktory 105 czy 120 mają ...chyba clown.gif

ps

z pamiętnika pomiarowca... to co wczoraj zajęło 6 minut z grzałką dziś 11 bez...

Dokładniejszy pomiar wieczorkiem spy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ogrzewaniem czy bez? Idę robić pomiar u siebie na postoju. Temp. zewnętrzna 2-3C*, autko stoi

> pod chmurką. Później wrzucę tutaj filmik.

Szczerze? nie wiem devil.gif

Ale u mnie zawsze wentyl włączony na 1, pokrętło pewnie na godzinie 14 było ustawione.

Co do grzania na postoju ciekaw jestem Twoich wyników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze? nie wiem

> Ale u mnie zawsze wentyl włączony na 1, pokrętło pewnie na godzinie 14 było ustawione.

> Co do grzania na postoju ciekaw jestem Twoich wyników...

Właśnie powoli się zbieram na polko zrobić, co trzeba. Pomiaru dokonam przy temp. ustawionej na godz. 14 i dmuchawie na 1. Sam jestem ciekaw, jak to wyjdzie. Autko stoi od wczoraj od 16.30 pod chmurką. Niedługo wracam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wolał szybciej ogrzać silnik ... jazda na zimnym 5garowym silniku jest bolesna dla

> kieszeni. Długo trzeba czekać by instalacja LPG zaczęła działać

Oooo ale to jest różnica.... JTD to nie PB dla jazdy na LPG osobiście założył bym to przed parownikiem/ reduktorem gazu... bo tak jak napisałeś zlosnik.gif PB nie jest tania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten zestaw z 4-ma świeczkami jest interesujący.

Tak mam 4 w Krowie podłaczone osobno ale pod jeden stycznik - czyli po 12V na świecę wink.gif

> Chyba go sobie kupię w prezencie mikołajowym.

Tylko nie czekaj do wiosny z założeniem zlosnik.gif tak jak ja rok temu hehe.gif a pozatym +13C ma być a teściu powiedział mi, że zimy nie będzie old.gif a ja jemu wierzę.... już 3 x zapowiadał koniec świata.... kiedyś trafi biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oooo ale to jest różnica.... JTD to nie PB dla jazdy na LPG osobiście założył bym to przed

> parownikiem/ reduktorem gazu... bo tak jak napisałeś PB nie jest tania

Mam pytanie odnośnie kierunku płynięcia wody.

Na zdjęciu zaznaczyłem kolorowymi strzałkami kierunki - zielony, pomarańczowy.

285512373-lpg.jpg

U góry jeszcze przy przepustnicy wcisnę grzałkę ale na na dole mam trójnik przed zbiorniczkiem wyrównawczym (tam wsadzić grzałkę jest nie możliwe)

Cel - ogrzać reduktor waytogo.gif

dzięki filmikowi przemekb22 wiem, że nie ma sensu stosować tego na wężu do nagrzewnicy (w przypadku LPG)

Trzeba naprawić grzanie oink.gif i będzie ok.gif

post-120396-14352514674357_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Panowie pytanie inne pytanie ale trochę związane z tematem wink.gif - jak zdjąć węże z rurek nagrzewnicy niewiem.gif. Tam są jakieś zabezpieczenia, szybkozłączki .... hmm.gif?

W ciemno strach ruszać a potrzebowałbym zdemontować jeden z nich zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze nudne 7 minut... akcja zaczyna się dopiero po 3 minucie

Dziś bez grzałki było ponad 13 minut....

Różnica jest i to niezaprzeczalnie....

Termik na wężu się buntował, więc zalałem dziada.....

285512647-ko%F1c%F3wka.jpg

zobaczymy co jutro zrobi w odwecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś bez grzałki było ponad 13 minut....

> Różnica jest i to niezaprzeczalnie....

> Termik na wężu się buntował, więc zalałem dziada.....

> zobaczymy co jutro zrobi w odwecie...

Wrzucam jeszcze raz, aby wszyscy widzieli.

Filmiki nagrane. Wszystko jest niestety w dwóch częściach, bo przez przypadek wyłączyłem na kilka sekund nagrywanie. Całe nagranie trwa około 19 minut.

Warunki w jakich poddawana próbie była praca grzałki to:

- obroty silnika ~850

- temp. otoczenia ~2,5 C*

- silnik zimny nie tykany od wczoraj od 16.30 i pod gołym niebem

- ogrzewanie włączone na godz. 14, dmuchawa na 1

Efekty:

- letnie powietrze leci z nawiewu po około 3 minutach, z każdą chwilą jest co raz cieplejsze.

- wskazówka temp. długo leży nim się oderwie, ale cały czas kradniemy ciepłe powietrze

- po 10 minucie widać, że zaczyna wyraźnie coś się dziać ze wskazówką, zaczyna się piąć w górę, a z nawiewu leci już naprawdę ciepłe powietrze

- około 1:50 w drugiej części wyłączam nawiew i wskazówka nadal idzie do góry, ale około już 3 minuty następuje wyłączenie grzałki, po czym włączam najpierw nawiew na 1, aby pokazać, że wskazówka zacznie powoli opadać, co widać na filmie

- wyłączenie się grzałki przy włączonym ogrzewaniu powoduje to, że silnik przestaje się dogrzewać, bo całe ciepło zabieramy do ogrzania kabiny, a grzałka nie włączy się, gdy węże będą miały temp. wyższą niż 30C*.

- podczas jazdy efekt nagrzewania silnika jest zdecydowanie szybszy niż na postoju z wł. ogrzewaniem. Postaram się jutro nagrać film, który zobrazuje, jak nagrzewa się silnik, gdy nie zabierzemy mu ciepła do ogrzania kabiny.

Reasumując jest to dobry gadżet, gdy w zimie musimy drapać szyby, odśnieżać samochód, bo praca tej grzałeczki sprawia, że z nawiewu szybciej leci ciepłe powietrze, które przyspiesza rozpuszczanie się lodu i śniegu na szybie, a przy tym silnik cały czas się dogrzewa do około 50C* wg wskazówki. Ja codziennie do pracy dojeżdżam 5 km. Wyturlanie się z placu, zamykanie bramy zajmuje około 2-3 minut. Potem rozpoczyna się od razu jazda. Ogrzewanie mam zawsze włączone na full temp. i dmuchawę na 2. Gdy jestem pod pracą, to przy takiej temp.zewn., jak dziś wskazówka jest w połowie lub dalej, a w aucie ciepło. Raz się zdarzyło, że odpaliłem auto przed odjazdem, bo nie chciało mi się drapać, na około 10-12 minut i to wystarczyło, żeby rozpuścić szron i lód z przedniej szyby, a w środku było już zdecydowanie przyjemniej, ale nie mylić z upałem wink.gif

Część 1:

Część 2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty wolnych obrotów z grzaniem na godzinie 13 i pierwszym biegu dmuchawy....

Termometr wpięty w grzałkę osiągnął 61 stopni i termik odłączył grzałki....

Milusio jak to określiłeś z nawiewów leciało już po ok 10 minutach pracy.

Voltownik równocześnie wpięty w aku nie spadł poniżej 13,95V

Niemożliwe zagrzanie na postoju stało się możliwe, a w czasie jazdy jest wyraźnie żeby nie powiedzieć połowę szybsze.

Operację "test" uważam za zakończoną sukcesem i jak mawiają na alegro - polecam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 23 minuty wolnych obrotów z grzaniem na godzinie 13 i pierwszym biegu dmuchawy....

> Termometr wpięty w grzałkę osiągnął 61 stopni i termik odłączył grzałki....

> Milusio jak to określiłeś z nawiewów leciało już po ok 10 minutach pracy.

> Voltownik równocześnie wpięty w aku nie spadł poniżej 13,95V

> Niemożliwe zagrzanie na postoju stało się możliwe, a w czasie jazdy jest wyraźnie żeby nie

> powiedzieć połowę szybsze.

> Operację "test" uważam za zakończoną sukcesem i jak mawiają na alegro - polecam !

haha no to moglem czekac wink.gif ale grunt ze dziala z rozsadnym bledem claps.gif

moze doprecyzujmy bo pojawia sie inni pomiarowcy. 50 stopni bylo po 12:45 min i bylo milusio wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Voltownik równocześnie wpięty w aku nie spadł poniżej 13,95V

> Niemożliwe zagrzanie na postoju stało się możliwe, a w czasie jazdy jest wyraźnie żeby nie

> powiedzieć połowę szybsze.

> Operację "test" uważam za zakończoną sukcesem i jak mawiają na alegro - polecam !

claps.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> haha no to moglem czekac ale grunt ze dziala z rozsadnym bledem

> moze doprecyzujmy bo pojawia sie inni pomiarowcy. 50 stopni bylo po 12:45 min i bylo milusio

jak już w aptekę się bawić to zdanie tak powinno brzmieć :

Quote:

moze doprecyzujmy bo pojawia sie inni pomiarowcy. 50 stopni
NA PEWNO JUŻ
bylo po 12:45 min i bylo milusio


Moje wcześniejsze obserwacje jak i Przemekb22 wskazują, że zaczyna się "coś dziać" już wcześniej.

W sumie nie ma znaczenia 10-11-12 minut czy 15... ważne, że różnica jest i to nie jet efekt placebo 275123014-zielony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to testowałeś na termiku do węży przypiętym ?

Przy takiej opcji działał przypadkowo..

> Jak go dokręcisz to szybciej się wyłączy raczej to grzanie.

no i o to chodzi, aku też coś chce od altka

> Tylko nie do grzałki, do bloku silnika gdzieś go dokręć, powinieneś mieć jakąś śrubkę z boku do

> zagospodarowania ....

Nie mówię nie, aleeee

Quote:

Czujnik temperatury musi być przymocowany do grzałki w fabrycznym punkcie ppodgrzewacza (niewidoczny na zdj.), zapewnia to wyłączenie obwodu sterującego po osiągnięciu temperatury 50-60'C , oraz w przypadku braku płynu lub jego niedostatecznego przepływu przez grzałkę.


Pisze producent.. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.