japan600 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Ważne, że to działa. Ciekawe co by było, jakby założyć dwa takie zestawy? pobierany prad z akumulatora byłby wiekszy niz dostarczany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 a zapytam tu zeby wszyscy wiedzieli o co kaman. podczas montazu sciagaliscie filterek "w calosci" .. odkrecajac od grodzi. Teraz czesc gdybajaco-pytajaca. Przy normalnej wymianie filtra ( nigdy tego nie robilem osobiscie tylko jakies machery w aso) zakladam ze on jest odrecalny jak filtr olejowy. Czyli jakis gwint i puszka schodzi w dol. Czy jest miejsce na takie wlasnie - tradycyjne - zejscie filterka czy trzeba to z grodzi zdejmowac ? Mimo ze patrzylem na to live to nie wpadlem na to wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 O ile dobrze pamietam odpina sie przewody, odpina się kabel od czujnika wody, odkreca sie czujnik i odkręca sam filtr. Przynajmniej tak chyba robilismy to u tomtoma kiedy było miejsce - teraz moze juz go nie być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > a zapytam tu zeby wszyscy wiedzieli o co kaman. > podczas montazu sciagaliscie filterek "w calosci" .. odkrecajac od grodzi. To już napisałem wyżej... > Teraz czesc gdybajaco-pytajaca. > Przy normalnej wymianie filtra ( nigdy tego nie robilem osobiscie tylko jakies machery w aso) > zakladam ze on jest odrecalny jak filtr olejowy. Czyli jakis gwint i puszka schodzi w dol. > Czy jest miejsce na takie wlasnie - tradycyjne - zejscie filterka czy trzeba to z grodzi > zdejmowac ? Mimo ze patrzylem na to live to nie wpadlem na to wczesniej Odkręcić się da, nawet może staczy miejsca na podmianę...ale nie wyobrażam sobie ile i jakich przegubów musiałbym mieć w dłoniach aby odpiąć wtyczkę na przykręconym filtrze... Poluzować na dole zakrętkę się da, ale odpiąć wtyczkę to nie ma tak łatwo. Mając dwa nadgarstki byłoby znacznie prościej.... Filtr, a właściwie jego ma podpięte 3 przewody na szybkozłączkach, więc nie ma problemu z odpięciem całości. Pamiętamy o drugich końcach przewodów, szczególnie tego krótkiego ( do regulatora? ) aby nic nie połamać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > O ile dobrze pamietam odpina sie przewody, yep > odpina się kabel od czujnika wody wtedy jeszcze na brutala zawleczkę kasowałem >, odkreca sie czujnik > i odkręca sam filtr. czujnik przekręcany był "na stole" > Przynajmniej tak chyba robilismy to u tomtoma kiedy było miejsce - teraz > moze juz go nie być w tej materii nic się nie zmieniło.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Odkręcić się da, nawet może staczy miejsca na podmianę...ale nie wyobrażam sobie ile i jakich > przegubów musiałbym mieć w dłoniach aby odpiąć wtyczkę na przykręconym filtrze... > Poluzować na dole zakrętkę się da, ale odpiąć wtyczkę to nie ma tak łatwo. czyli musi ktos podejsc (ja) i pokazac ze spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 I u mnie grzałeczka już zamontowana - nie robiłem fotki bo wygląda to identycznie Z instalacją nawet nie ruszyłem bo klikatronik zeżarł mi za dużo czasu Regulacja szyba/nogi opanowana to musiał wykrzaczyć się błąd z temperaturą Wszystkie aktywatory z lewej przesmarowane i zakonserwowane - został badziew z prawej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Interesuje mnie jeszcze jedna sprawa. Otóż jak szybko z tym ustrojstwem zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Interesuje mnie jeszcze jedna sprawa. Otóż jak szybko z tym ustrojstwem zaczyna lecieć ciepłe > powietrze z nawiewów? no jezeli trwa powiedzmy 5 min i wskazowka potrafila sie "odkleic" od minimum? - argument na minus - bylo to w srodku dnia 3-5^C. - argument na plus - auto pyrkalo na wolnych obrotach. czyli mozna sie pokusic ze jak bedzie zimniej - ale auto bedzie szlo te 2 tys obr to w 10 minut powinienes miec efekt w kabinie. Caly czas sie rozbija temat "na ktorej rurce" zalozysz grzalke. Jak na kierunku silnik -> nagrzewnica(kabina) to bedzie cie kusilo zeby podkradac cieplo , jak dasz na rurce nagrzewnica ->silnik to w kabinie bedzie gorzej ale silnik szybciej dojdzie do temp. No i na koniec : Nie wiem ile na wskazaniu minimum to minimum ? 10-20-30 stopni ? Nie dosc ze auto doszlo do tej wartosci to ja przekroczylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Nie wiem ile na wskazaniu minimum to minimum ? 10-20-30 stopni ? Nie dosc ze auto doszlo do tej > wartosci to ja przekroczylo. ok 50*C Juz to z tt dyskutowałem - zakładając, że palisz fajka przed ruszeniem albo za każdym razem drapiesz szyby lub się dokopujesz spod śniegu - grzałka spełnia swoje zadanie. Ale jeśli chodzi o kwestię wsiąśc i jechac, to przynajmniej na podstawie dotychczasowych danych przekazanych przez tt - IMHO mała wydajnośc tego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Caly czas sie rozbija temat "na ktorej rurce" zalozysz grzalke. Jak na kierunku silnik - Tylko i wyłącznie na kierunku od silnika do nagrzewnicy ( wejście ciepła do nagrzewnicy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Tylko i wyłącznie na kierunku od silnika do nagrzewnicy ( wejście ciepła do nagrzewnicy ) a co tak stanowczo ? Przeciez to imho sprawa dyskusyjna na zasadzie "co kto lubi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Tylko i wyłącznie na kierunku od silnika do nagrzewnicy ( wejście ciepła do nagrzewnicy ) Ja to chcę tak właśnie założyć. Generalnie ma mnie być ciepło najpierw, a silnikowi potem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Tylko i wyłącznie na kierunku od silnika do nagrzewnicy ( wejście ciepła do nagrzewnicy ) czyli resumując.. zasilamy dołem.. czyli prawy, wracamy do silnika górą ( fizyka?) do silnika czyli lewy.. dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > no jezeli trwa powiedzmy 5 min i wskazowka potrafila sie "odkleic" od minimum? pierwsze nudne 7 minut... akcja zaczyna się dopiero po 3 minucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > czyli resumując.. zasilamy dołem.. czyli prawy, wracamy do silnika górą ( fizyka?) do silnika czyli > lewy.. > dobrze myślę? Dobrze myślisz Górny wąż nagrzewnicy (ten z odpowietrznikiem) jest połączony obiegiem z dolnym wężem chłodnicy - czyli powrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > pierwsze nudne 7 minut... akcja zaczyna się dopiero po 3 minucie Miałeś włączone ogrzewanie wnętrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > a co tak stanowczo ? Przeciez to imho sprawa dyskusyjna na zasadzie "co kto lubi" No nie zgodzę się.... skuteczność takiej grzałki podgrzewającej silnik jest praktycznie znikoma.... podgrzać z 150 kg silnika grzałką o mocy kilkuset wat to znaczy ona pośrednio i tak tym ciepłem resztkowym jakoś tam przyspiesza podgrzewanie silnika ale najważniejsze jest aby to kierowca odczuł ciepło no i oczywiście aby szyby szybko były czyste A silnik dzięki dodatkowemu obciążeniu alternatora i tak się szybciej nagrzeję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > No nie zgodzę się.... skuteczność takiej grzałki podgrzewającej silnik jest praktycznie > znikoma.... podgrzać z 150 kg silnika grzałką o mocy kilkuset wat to znaczy ona > pośrednio i tak tym ciepłem resztkowym jakoś tam przyspiesza podgrzewanie silnika ale > najważniejsze jest aby to kierowca odczuł ciepło no i oczywiście aby szyby szybko były czyste > A silnik dzięki dodatkowemu obciążeniu alternatora i tak się szybciej nagrzeję to znaczy chcesz mi powiedziec ze ten gadzet jest dla kierowcy a nie dla silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > to znaczy chcesz mi powiedziec ze ten gadzet jest dla kierowcy a nie dla silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > to znaczy chcesz mi powiedziec ze ten gadzet jest dla kierowcy a nie dla silnika ? Koszula bliższa ciału ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > to znaczy chcesz mi powiedziec ze ten gadzet jest dla kierowcy a nie dla silnika ? Silnik niejako grzeje się szybciej "w prezencie", a IMO najważniejsze to zagrzać szybko wnętrze. Poza Webasto tylko to możemy zrobić. Chociaż wolałbym Webasto, ale 4 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Silnik niejako grzeje się szybciej "w prezencie", a IMO najważniejsze to zagrzać > szybko wnętrze. Poza Webasto tylko to możemy zrobić. Chociaż wolałbym Webasto, > ale 4 tys. Ja bym wolał szybciej ogrzać silnik ... jazda na zimnym 5garowym silniku jest bolesna dla kieszeni. Długo trzeba czekać by instalacja LPG zaczęła działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Koszula bliższa ciału ... no to kał ten pomysl Liczylem ze to grzeje motór a przy okazji costam kierownik moze ukrasc ciepla do kabiny. Stad sobie wykoncypowalem zeby to zamontowac na rurce od_nagrzewnicy => do silnika . Tak zeby nie korcilo podkradanie cieploty a cala para szla w gwizdek klekotowy Mozna by sie pobawic w mechanike cieczy (lol! ) czy inne bilanse cieplne i to rozkminic na dlugi zimowy wieczor 1/ opcja : montaz przed nagrzewnica kradniemy cieplo z plynu ktorego jest ( na oko) 30cm rurki + nagrzewnica . Powiedzmy dla rownego "50 cm wody" Ukradlem 20-30% tego co sie ekstra zagrzalo w rurce. Reszta wpada do obiegu -> silnika. Silnik otrzymal 70-80% co wypracowala grzalka. 2/ opcja montaz za nagrzewnica - w kierunku do silnika. kradniemy cieplo z plynku ktory jest... w silniku + obie rurki + nagrzewnica. Taka ilosc plynu nagrzewa sie hmm.. na chlopski rozum dluzej - bo wiecej plynu w rurkach "zanim ukradne cieplo" . No ale z chlodniejszej wody mniej ukradne- co suma sumarum powoduje ze wiecej ciepla zostaje w ukladzie ( no bo mniej ukradlem) nie wiem... tak se po ciezkim dniu Ktos mnie zrozumial ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Silnik niejako grzeje się szybciej "w prezencie", a IMO najważniejsze to zagrzać > szybko wnętrze. Poza Webasto tylko to możemy zrobić. Chociaż wolałbym Webasto, > ale 4 tys. no to jest wlasnie kwestia sporna. Stoje za Darkoo Lepiej grzac motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Ja bym wolał szybciej ogrzać silnik ... jazda na zimnym 5garowym silniku jest bolesna dla > kieszeni. Długo trzeba czekać by instalacja LPG zaczęła działać Można zawsze zmienić temperaturę przełączania na LPG - w moim aucie, zmiana z 40 na 25 w sposób diametralny zmieniła zużycie benzyny w ruchu miejskim. Próg należy dobrać doświadczalnie, ustawiając najniższą możliwą temperaturę, przy której auto nie kaprysi na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Można zawsze zmienić temperaturę przełączania na LPG - w moim aucie, zmiana z 40 na 25 w sposób > diametralny zmieniła zużycie benzyny w ruchu miejskim. Próg należy dobrać doświadczalnie, > ustawiając najniższą możliwą temperaturę, przy której auto nie kaprysi na LPG. i zaoszczędzoną kasę wydać na nowy parownik.... Dlatego te grzałki montują też do junkersów pod parownikiem - dla poprawy komfortu jego pracy.... Tu się kłania Kolega Monty, który to od dawna z powodzeniem ćwiczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 jakie czujniki termiczne zastosowałeś? Przy jakiej temperaturze zmieniają swój stan (zwarty/rozwarty). Miło by było poznać symbol. Jakiej mocy przekaźnik podają napięcie na świeczki? Co jeszcze powinienem wiedzieć? Zastanawiam się nad montażem w babarcie ... ale po Twoich zdjęciach u mnie to będzie wyzwanie ... nie mam tyle miejsca Skrzynia ma aktywator i pompę na obudowie i w dodatku wszytko blisko bloku silnika bo z drugiej ma podłużnicę bez wchodzenia do kanału się nie dowiem, czy to gdzieś zmieszczę. p.s. przy reflektorze prawym mam reduktor (czyt. brak miejsca) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > no to jest wlasnie kwestia sporna. Stoje za Darkoo Lepiej grzac motor Widzisz, tu wszystko zależy od Eli - Eli sie da eli sieni da.... Taki Pan "W" na ten przykład podchodzi do auta bez fajki, drapie, drapie, drapie, drapie - odpala i jedzie. Dla niego nie będzie to super wynalazkiem, bo zaoszczędzi/przyśpieszy ( strzelam ) o 30% nagrzanie silnika. Taki Pan "P" na ten przykład odpala auto, karmi raka i się zastanawia z której strony drapać. Coś tam podrapie, podrapie, podrapie. Jak wsiądzie do auta po tych 7-12 minutach fajkodrapanych podczas których pompa pogoniła podgrzewany płyn to ma odparowane szyby i klimat skandynawski zamiast polarnego. Taki Pan "T" otwiera garaż, odpala traktora z grzałką i rura w drogę. Ciągle gdybając obstawiam tak: Pan W nie będzie zadowolony, bo efekt się pojawi najpóźniej. Pan S będzie wychwalał, bo się okaże cieplej w środku/silniku i szybki nie zaparują Pan T jest zadowolony z kulturalnej pracy silnika prawie od startu. wróżąc z "fusów" sprawność grzałki oceniam między 30-60% zależnie od warunków. Fusy zamienię na kilka filmików z tej samej trasy z różnymi opcjami grzania, drapania. Filmiki z założenia mają przekłamanie widoku. Każdy może to u siebie zweryfikować próbując spojrzeć na wskazówkę temperatury z poziomu bocznego lusterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > jakie czujniki termiczne zastosowałeś? Przy jakiej temperaturze zmieniają swój stan > (zwarty/rozwarty). Miło by było poznać symbol. 4zł znalazłem na 50*C > Jakiej mocy przekaźnik podają napięcie na świeczki? > Co jeszcze powinienem wiedzieć? > Zastanawiam się nad montażem w babarcie ... ale po Twoich zdjęciach u mnie to będzie wyzwanie ... > nie mam tyle miejsca > Skrzynia ma aktywator i pompę na obudowie i w dodatku wszytko blisko bloku silnika bo z drugiej > ma podłużnicę bez wchodzenia do kanału się nie dowiem, czy to gdzieś zmieszczę. > p.s. przy reflektorze prawym mam reduktor (czyt. brak miejsca) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > i zaoszczędzoną kasę wydać na nowy parownik.... > Dlatego te grzałki montują też do junkersów pod parownikiem - dla poprawy komfortu jego pracy.... > Tu się kłania Kolega Monty, który to od dawna z powodzeniem ćwiczy. Przejechałem już ze zmniejszoną temperaturą przełączania na gaz 3 zimy i parownik ma się dobrze. Zgodzę się jednak, że kiepskie reduktory szybko strajkują, także dobrej jakości umierają młodo przy zbyt niskich temperaturach przełączania. Co do sterowania dodatkowej nagrzewnicy płynu chłodzącego silnik, to wszystkim którzy posiadają nagrzewnicę PTC lub możliwość jej instalacji, mogę polecić podpięcie świec żarowych grzałki zamiast spirali grzałki PTC i / lub sterowanie dodatkowych przekaźników świec żarowych ze sterowania PTC. Na wszelki wypadek warto dodać bezpieczniki termiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > jakie czujniki termiczne zastosowałeś? Przy jakiej temperaturze zmieniają swój stan > (zwarty/rozwarty). Miło by było poznać symbol. To jest właśnie nasz problem. Termiki oferowane w przemyśle zaczynają się od 80st. Nam by były potrzebne 40-50-60 stopni. W komplecie był wyłącznik 50st. Zamontowany na gumowym wężu się nie sprawdza. Trzeba go zgodnie z zaleceniem producenta do grzałki przykręcić. W tym celu zaadoptujemy zwykłą końcówkę miedzianą do której wkleimy klejem specjalnym termik aby go przykręcić do obudowy grzałki. Jeśli zdecydujesz/zdecydujecie się na zakup grzałki rzemieślniczej dostaniecie w komplecie wyłącznik termiczny z mocowaniem. klik 1 może to po sąsiedzku? klik2 > Jakiej mocy przekaźnik podają napięcie na świeczki? Nam z Kubą udało się jeszcze kupić gotowe układy 3x30A, chwilowo ich nie ma na allegro. Wyżej w wątku i odnośnikach znajdziesz proponowane schematy do samodzielnego zdłubania. > Co jeszcze powinienem wiedzieć? Jaki numer w eperze ma rura którą będziesz ciąć i ile kosztuje > Zastanawiam się nad montażem w babarcie ... ale po Twoich zdjęciach u mnie to będzie wyzwanie ... > nie mam tyle miejsca > Skrzynia ma aktywator i pompę na obudowie i w dodatku wszytko blisko bloku silnika bo z drugiej > ma podłużnicę bez wchodzenia do kanału się nie dowiem, czy to gdzieś zmieszczę. > p.s. przy reflektorze prawym mam reduktor (czyt. brak miejsca) Spoko kolega w Vektrze ma parownik gdzieś koło/na wahaczu.... Jak mawia Banderas Polaaaak poooootrafiiii!!!! Sprawność grzałki w junkersie najlepiej by Monty zreferował, co prawda mniejszy silniczek- ale pamiętam, że bardzo sobie chwalił. Byłem nawet do niego umówiony na konsultację, niestety jakoś się zakręciłem i zanim dojechałem do niego założyłem/liśmy to z Kubą. EDYTA Aktualna aukcja nowej renówkowej grzałki - średnica ok 21 Nasz kompletny zestaw Aktualna aukcja "rzemieślnika" w zeszłym roku miał zestawy jak i same grzałki na 2-3-4 świeczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Aktualna aukcja "rzemieślnika" w zeszłym roku miał zestawy jak i same grzałki na 2-3-4 świeczki Ten zestaw z 4-ma świeczkami jest interesujący. Chyba go sobie kupię w prezencie mikołajowym. Jaka jest wydajność alternatora klekotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Ten zestaw z 4-ma świeczkami jest interesujący. Czytaj któryś z linków, chyba Lisek ma 4 ale połączone osobno.. > Chyba go sobie kupię w prezencie mikołajowym. po drodze mam lepszą okazję... stąd i ciepełko już jest > Jaka jest wydajność alternatora klekotów? Podaj VIN to eperowcy podpowiedzą- z wcześniejszych postów od 90 do 120A jak dobrze pamiętam. Traktory 105 czy 120 mają ...chyba ps z pamiętnika pomiarowca... to co wczoraj zajęło 6 minut z grzałką dziś 11 bez... Dokładniejszy pomiar wieczorkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > z pamiętnika pomiarowca... to co wczoraj zajęło 6 minut z grzałką dziś 11 bez... > Dokładniejszy pomiar wieczorkiem Z ogrzewaniem czy bez? Idę robić pomiar u siebie na postoju. Temp. zewnętrzna 2-3C*, autko stoi pod chmurką. Później wrzucę tutaj filmik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Z ogrzewaniem czy bez? Idę robić pomiar u siebie na postoju. Temp. zewnętrzna 2-3C*, autko stoi > pod chmurką. Później wrzucę tutaj filmik. Quote: to co wczoraj zajęło 6 minut z grzałką dziś 11 bez wiec napewno z ogrzewaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Z ogrzewaniem czy bez? Idę robić pomiar u siebie na postoju. Temp. zewnętrzna 2-3C*, autko stoi > pod chmurką. Później wrzucę tutaj filmik. Szczerze? nie wiem Ale u mnie zawsze wentyl włączony na 1, pokrętło pewnie na godzinie 14 było ustawione. Co do grzania na postoju ciekaw jestem Twoich wyników... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Szczerze? nie wiem > Ale u mnie zawsze wentyl włączony na 1, pokrętło pewnie na godzinie 14 było ustawione. > Co do grzania na postoju ciekaw jestem Twoich wyników... Właśnie powoli się zbieram na polko zrobić, co trzeba. Pomiaru dokonam przy temp. ustawionej na godz. 14 i dmuchawie na 1. Sam jestem ciekaw, jak to wyjdzie. Autko stoi od wczoraj od 16.30 pod chmurką. Niedługo wracam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Ja bym wolał szybciej ogrzać silnik ... jazda na zimnym 5garowym silniku jest bolesna dla > kieszeni. Długo trzeba czekać by instalacja LPG zaczęła działać Oooo ale to jest różnica.... JTD to nie PB dla jazdy na LPG osobiście założył bym to przed parownikiem/ reduktorem gazu... bo tak jak napisałeś PB nie jest tania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Ten zestaw z 4-ma świeczkami jest interesujący. Tak mam 4 w Krowie podłaczone osobno ale pod jeden stycznik - czyli po 12V na świecę > Chyba go sobie kupię w prezencie mikołajowym. Tylko nie czekaj do wiosny z założeniem tak jak ja rok temu a pozatym +13C ma być a teściu powiedział mi, że zimy nie będzie a ja jemu wierzę.... już 3 x zapowiadał koniec świata.... kiedyś trafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Oooo ale to jest różnica.... JTD to nie PB dla jazdy na LPG osobiście założył bym to przed > parownikiem/ reduktorem gazu... bo tak jak napisałeś PB nie jest tania Mam pytanie odnośnie kierunku płynięcia wody. Na zdjęciu zaznaczyłem kolorowymi strzałkami kierunki - zielony, pomarańczowy. U góry jeszcze przy przepustnicy wcisnę grzałkę ale na na dole mam trójnik przed zbiorniczkiem wyrównawczym (tam wsadzić grzałkę jest nie możliwe) Cel - ogrzać reduktor dzięki filmikowi przemekb22 wiem, że nie ma sensu stosować tego na wężu do nagrzewnicy (w przypadku LPG) Trzeba naprawić grzanie i będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Ja mam Panowie pytanie inne pytanie ale trochę związane z tematem - jak zdjąć węże z rurek nagrzewnicy . Tam są jakieś zabezpieczenia, szybkozłączki .... ? W ciemno strach ruszać a potrzebowałbym zdemontować jeden z nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > pierwsze nudne 7 minut... akcja zaczyna się dopiero po 3 minucie Dziś bez grzałki było ponad 13 minut.... Różnica jest i to niezaprzeczalnie.... Termik na wężu się buntował, więc zalałem dziada..... zobaczymy co jutro zrobi w odwecie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Dziś bez grzałki było ponad 13 minut.... > Różnica jest i to niezaprzeczalnie.... > Termik na wężu się buntował, więc zalałem dziada..... > zobaczymy co jutro zrobi w odwecie... Wrzucam jeszcze raz, aby wszyscy widzieli. Filmiki nagrane. Wszystko jest niestety w dwóch częściach, bo przez przypadek wyłączyłem na kilka sekund nagrywanie. Całe nagranie trwa około 19 minut. Warunki w jakich poddawana próbie była praca grzałki to: - obroty silnika ~850 - temp. otoczenia ~2,5 C* - silnik zimny nie tykany od wczoraj od 16.30 i pod gołym niebem - ogrzewanie włączone na godz. 14, dmuchawa na 1 Efekty: - letnie powietrze leci z nawiewu po około 3 minutach, z każdą chwilą jest co raz cieplejsze. - wskazówka temp. długo leży nim się oderwie, ale cały czas kradniemy ciepłe powietrze - po 10 minucie widać, że zaczyna wyraźnie coś się dziać ze wskazówką, zaczyna się piąć w górę, a z nawiewu leci już naprawdę ciepłe powietrze - około 1:50 w drugiej części wyłączam nawiew i wskazówka nadal idzie do góry, ale około już 3 minuty następuje wyłączenie grzałki, po czym włączam najpierw nawiew na 1, aby pokazać, że wskazówka zacznie powoli opadać, co widać na filmie - wyłączenie się grzałki przy włączonym ogrzewaniu powoduje to, że silnik przestaje się dogrzewać, bo całe ciepło zabieramy do ogrzania kabiny, a grzałka nie włączy się, gdy węże będą miały temp. wyższą niż 30C*. - podczas jazdy efekt nagrzewania silnika jest zdecydowanie szybszy niż na postoju z wł. ogrzewaniem. Postaram się jutro nagrać film, który zobrazuje, jak nagrzewa się silnik, gdy nie zabierzemy mu ciepła do ogrzania kabiny. Reasumując jest to dobry gadżet, gdy w zimie musimy drapać szyby, odśnieżać samochód, bo praca tej grzałeczki sprawia, że z nawiewu szybciej leci ciepłe powietrze, które przyspiesza rozpuszczanie się lodu i śniegu na szybie, a przy tym silnik cały czas się dogrzewa do około 50C* wg wskazówki. Ja codziennie do pracy dojeżdżam 5 km. Wyturlanie się z placu, zamykanie bramy zajmuje około 2-3 minut. Potem rozpoczyna się od razu jazda. Ogrzewanie mam zawsze włączone na full temp. i dmuchawę na 2. Gdy jestem pod pracą, to przy takiej temp.zewn., jak dziś wskazówka jest w połowie lub dalej, a w aucie ciepło. Raz się zdarzyło, że odpaliłem auto przed odjazdem, bo nie chciało mi się drapać, na około 10-12 minut i to wystarczyło, żeby rozpuścić szron i lód z przedniej szyby, a w środku było już zdecydowanie przyjemniej, ale nie mylić z upałem Część 1: Część 2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 23 minuty wolnych obrotów z grzaniem na godzinie 13 i pierwszym biegu dmuchawy.... Termometr wpięty w grzałkę osiągnął 61 stopni i termik odłączył grzałki.... Milusio jak to określiłeś z nawiewów leciało już po ok 10 minutach pracy. Voltownik równocześnie wpięty w aku nie spadł poniżej 13,95V Niemożliwe zagrzanie na postoju stało się możliwe, a w czasie jazdy jest wyraźnie żeby nie powiedzieć połowę szybsze. Operację "test" uważam za zakończoną sukcesem i jak mawiają na alegro - polecam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > 23 minuty wolnych obrotów z grzaniem na godzinie 13 i pierwszym biegu dmuchawy.... > Termometr wpięty w grzałkę osiągnął 61 stopni i termik odłączył grzałki.... > Milusio jak to określiłeś z nawiewów leciało już po ok 10 minutach pracy. > Voltownik równocześnie wpięty w aku nie spadł poniżej 13,95V > Niemożliwe zagrzanie na postoju stało się możliwe, a w czasie jazdy jest wyraźnie żeby nie > powiedzieć połowę szybsze. > Operację "test" uważam za zakończoną sukcesem i jak mawiają na alegro - polecam ! haha no to moglem czekac ale grunt ze dziala z rozsadnym bledem moze doprecyzujmy bo pojawia sie inni pomiarowcy. 50 stopni bylo po 12:45 min i bylo milusio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Voltownik równocześnie wpięty w aku nie spadł poniżej 13,95V > Niemożliwe zagrzanie na postoju stało się możliwe, a w czasie jazdy jest wyraźnie żeby nie > powiedzieć połowę szybsze. > Operację "test" uważam za zakończoną sukcesem i jak mawiają na alegro - polecam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > haha no to moglem czekac ale grunt ze dziala z rozsadnym bledem > moze doprecyzujmy bo pojawia sie inni pomiarowcy. 50 stopni bylo po 12:45 min i bylo milusio jak już w aptekę się bawić to zdanie tak powinno brzmieć : Quote: moze doprecyzujmy bo pojawia sie inni pomiarowcy. 50 stopni NA PEWNO JUŻ bylo po 12:45 min i bylo milusio Moje wcześniejsze obserwacje jak i Przemekb22 wskazują, że zaczyna się "coś dziać" już wcześniej. W sumie nie ma znaczenia 10-11-12 minut czy 15... ważne, że różnica jest i to nie jet efekt placebo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek_p Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Ale to testowałeś na termiku do węży przypiętym ? Jak go dokręcisz to szybciej się wyłączy raczej to grzanie. Tylko nie do grzałki, do bloku silnika gdzieś go dokręć, powinieneś mieć jakąś śrubkę z boku do zagospodarowania .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Ale to testowałeś na termiku do węży przypiętym ? Przy takiej opcji działał przypadkowo.. > Jak go dokręcisz to szybciej się wyłączy raczej to grzanie. no i o to chodzi, aku też coś chce od altka > Tylko nie do grzałki, do bloku silnika gdzieś go dokręć, powinieneś mieć jakąś śrubkę z boku do > zagospodarowania .... Nie mówię nie, aleeee Quote: Czujnik temperatury musi być przymocowany do grzałki w fabrycznym punkcie ppodgrzewacza (niewidoczny na zdj.), zapewnia to wyłączenie obwodu sterującego po osiągnięciu temperatury 50-60'C , oraz w przypadku braku płynu lub jego niedostatecznego przepływu przez grzałkę. Pisze producent.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.